1 2 tsi łańcuch rozrządu

Piotr Mokwiński

Seat Ibiza IV vs. Chevrolet Aveo II - który wybrać?

Seat Ibiza IV vs. Chevrolet Aveo II - który wybrać?

Segment B obfituje w ogromny wybór modeli z Europy i Azji. Co istotne, w tej klasie wiele z dostępnych egzemplarzy pochodzi z polskiej sieci sprzedaży, a to czyni zakup mniej ryzykownym. Daleko w tyle za klasowymi liderami, również w temacie popularności, znajdziemy Seata Ibizę i Chevroleta Aveo. Każdy z nich korzysta ze sprawdzonej technologii i oferuje nieszablonowy design. Czy warto postawić na atrakcyjnie opakowane konstrukcje?

Kupujemy używane: Kompakty premium. BMW serii 1 kontra Audi A3 II

Rynek wtórny z metką premium daje coraz większe pole wyboru. W klasie kompaktowej na uwagę zasługuje Audi A3 i BMW serii 1 - jedyny tylnonapędowy kompakt w rynku. Mimo upływu lat, te auto wciąż przekonują dopracowaniem, dobrymi właściwościami jezdnymi i przyzwoitym wyposażeniem. Przekonajmy się zatem, czy warto postawić na tych przedstawici segmentu C.

Skoda Yeti (2009 - ) - opinie Moto.pl

Wciąż produkowana Skoda Yeti nie cieszy się w Polsce dużą popularnością na rynku nowych samochodów, lecz jako używaną pozycję warto ją rozważyć

Awaryjne silniki | Uważaj przy zakupie tych aut [AKTUALIZACJA]

Awaryjne silniki | Uważaj przy zakupie tych aut [AKTUALIZACJA]

nieświadomego właściciela. Silnik 1.4 TSI Twincharger (160 KM) cierpi na rozciągający się łańcuch rozrządu, problemy z napinaczem łańcucha, ale też bardzo poważne wypalanie i w konsekwencji pękanie środkowych tłoków. Jeśli problemy z tłokami pojawią się podczas gwarancji skutkuje to wymianą silnika na koszt

Re: 1.2 TSI - trwałość łańcucha

"coś mi się zdaje, że z tym rozrządem też trochę ściemnia, rozrząd w TSI zanim padnie daje charakterystyczne objawy i czas na reakcję,' VW są wspaniałe. Dają znaki. Ach ta niemiecka technologia.

Re: 1.2 TSI - trwałość łańcucha

analny_wybawca napisał: > Turbo padło po 30k? Było źle użytkowane. Turbo z wadą fabryczną nie przejechało > by 30 tys, w seryjnym niewysilonym aucie sprężarka sama z siebie nie pada coś mi się zdaje, że z tym rozrządem też trochę ściemnia, rozrząd w TSI zanim padnie daje

Re: 1.2 TSI - trwałość łańcucha

silnika o takiej, a nie innej pojemności. Wiem natomiast, że nowe silniki 1.2 TSI mają już pasek (a nie łańcuch) rozrządu, co nakazywałoby sądzić, ze te poprzednie (tj. m.in. moja) wersje są wadliwe. Posługujesz się tutaj nazwami kodowymi różnych silników (wnioskuję więc, że mocno siedzisz w

Re: 1.2 TSI - trwałość łańcucha

w Golfie i Octavii III montowane są obecnie rozwojowe wersje 1.2 TSI CJZA (85KM) i CJZB (105KM) z szesnastozaworową głowicą (wcześniej było osiem zaworów) i paskiem zamiast łańcucha, jeśli chcesz kupić takie auto to problemów z rozrządem mieć nie będziesz stare TSI 1.2 TSI do kupienia jeszcze w

Re: 1.2 TSI - trwałość łańcucha

przeszedł dwie akcje serwisowe o których mowa w tym wątku - jedna dot. łańcucha rozrządu, a druga dot. właśnie turbosprężarki. Może o to chodzi? -- ___________ pozdrawiam! Bartek

Re: 1.2 TSI - trwałość łańcucha

cool_piwo napisał: > Posługujesz się tutaj nazwami kodowymi różnych silników (wnioskuję więc, że moc > no siedzisz w temacie) - mógłbyś wypowiedzieć się nieco więcej o faktycznej awa > ryjności "pierwotnych" silników 1.2 TSI, tj. tych z łańcuchem rozrządu właśnie? Rozwijając

Re: 1.2 TSI - trwałość łańcucha

Mój dobry znajomy ma VW Sirocco 1.4TSI 160KM i moja szczera opinia jeździłem, dynamiczne małe zgrabne auto, ale ja osobiście bym go sobie nie kupił, stosunek ceny do tego co otrzymujemy mnie nie przekonuje. Natomiast wszystko jest kwestią gustu. Jedni wybieraja takie auta inni inne, ich wybór. Mnie

Re: seat ibiza 1.2 tsi

Mam VW caddy 1.2 tsi w wersji 105KM. Auto ma aktualnie około 65 000km przebiegu. I faktycznie miało kiedyś problem z głośno pracującym łańcuchem rozrządu - wszystko zostało naprawione podczas akcji serwisowych. Poza tym jestem "wniebowzięty" tym silnikiem. Ja jeżdżę bardzo dynamicznie i

Re: 1.0 TSI 115 PS vs 1.5 TSI 130 PS

plastikową miskę olejową i o dziwo napęd rozrządu łańcuchem w przeciwieństwie do poprzednich 2,0 TSI i całej nowej rodziny silników 1,0-1,2-1,4-1,5 TSI, które mają pasek

Re: Padł rozrząd - opis.

ok_vip napisał: > Niestety, w moim caddym 1.2 TSI (105KM) padł niedawno rozrząd przy przebiegu ~1 > 45000km. > Dokładnego zakresu napraw nie pamiętam, ale do wymiany był cały rozrząd, m.in. > łańcuch, koła zębate, napinacze itp. Wymieniono też pompę oleju (asekuracyjnie

Re: Spamerzy Toyota

Tak poprawiono 1.2 TSI że po zmianie łańcucha na pasek jakaś śrubka w obudowie rozrządu się wykręca masakrując pasek i tłoki. Też podobno już "poprawiono".

Re: Golf 7 - zakonczenie .

1.2 TSI w obecnym Golfie to jednostka zmodernizowana, z paskiem zamiast łańcucha rozrządu i szesnastozaworową głowicą, nic dziwnego, że lepiej się sprawuje niż starszy model, na który były narzekania

Re: seat ibiza 1.2 tsi

do rozrządu owszem... naciskałem na serwis, zdiagnozowali, później trochę czekałem na części i finalnie mam wymieniony łańcuch z osprzętem (przy przebiegu poniżej 30 tys km) Ja kupowałem w 2010, kiedy byliśmy we dwójkę i taka była koncepcja: nie za drogi w utrzymaniu, sprytny do miasta, śmignie w

Re: Pierwszy taki silnik roku

.8 TSI 16V 160 KM - turbo + intercooler powietrze-powietrze - 2.0 TSI - są dwie generacje, nowsza prawie identyczne z 1.8 TSI (łańcuch rozrządu), starsza z paskiem powinowata bardziej z 2.0 FSI Ciśnienia podałem jako absolutne. 1.2 TSI ma jeden wałek rozrządu i aluminiowy kadłub, reszta ma dwa wałki i

Re: Superb i Yeti jak gorące bułeczki

>Szczególną popularnością cieszy się jednostka 1.4 TSI o mocy 122 KM, która jest >doskonałym kompromisem pomiędzy silnikami 1.2 TSI, a 1.8 TSI Cieszy się popularnością do czasu aż nie zepsuje się (wg. VW bezobsługowy) mechanizm rozrządu. To prawdziwa plaga w tych silnikach. Jak już

Re: sportsvan z silnikiem 1.2 110KM-opinie

Wersja TSI 1,2 z paskiem miała 105 KM 2012-2014 spełniająca EURO 5 i 110 KM od połowy 2014 spełniająca EURO 6 w Octavii II, Golfie 7 i Leonie. Równolegle była dalej montowana wersja 1,2 105 KM z łańcuchem w Rapidzie, Jettcie i Beetlu i z kilkuletnim opóźnieniem zastąpiona wersją z paskiem rozrządu

Re: fantastyczny 1.2 TSI

Testy - testami. Rzeczywistość - rzeczywistością. 3 rok "katuję" dostawczego VW caddy z 1.2 TSI (wersia 104KM). Co prawda już o tym wspominałem, ale wspomnę raz jeszcze - mimo dostawczego charakteru samochodu - silnik wybrałem w pełni świadomie. Po pierwsze z racji tego, że wydawał mi się on

Re: Megane vs. Octavia. Co wybrać?

cloclo80 napisał: >Zdala od 1.2TSI (wkrótce ten motor trafi do kosza, nowe 1.2TSI będzie miało pasek i 16v) Ale to jest głos za starym (tzn. chyba aktualnym?) 1.2 tsi czy przeciw niemu? Wg moich dotychczasowych doświadczeń 8v (zamiast 16v) i łańcuch zamiast paska rozrządu to w

Re: Spalanie tsi - film

ok_vip napisał: Dlatego z jednej strony, póki co - mogę polecić silnik 1.2 TSI (wczesna wersja > z łańcuchem rozrządu, po akcji serwisowej), a z drugiej - tak jak wspominałem. > Sądzę, że silnik ten nie wytrzyma np. 250kkm tak intensywnego użytkowania jak d > o tej pory. Mam

Re: Megane vs. Octavia. Co wybrać?

Zamiana SOHC na DOHC to warunek konieczny stosowania systemu zmiennych faz rozrządu, którego aktualne 1.2 TSI nie posiada. Przy okazji zmienia się liczba zaworów. Zamiana łańcucha na pasek to zapewne coś z paragrafu cięcie kosztów i obniżka wagi. Obie zmiany to raczej minus z paragrafu

Re: Golf GTI Edition 35 już w Polsce

Główna zaletą wersji GTI35 w porównaniu do zwykłego GTI jest fakt, że ma on stary mniej usterkowy silnik 2.0TSI (jeszcze na pasku, a nie łańcuchu). Ten silnik zresztą jest w wersji R oraz w GOLF 5 GTI. Wszystko inne w TSI (1.2, 1.4 i nowe 2.0) jest na łańcuchu, który się wyciąga oraz na wadliwych

Re: Volkswagen Passat Variant 1.8 TSI | Za kierow

kompletna porazka techniczna a VW w dziedzinie konstrukcji silników ma przed sobą wiele bochnów chleba do wszamania. Spektakularne wtopy całej serii 2.0 TDI, wcześniej 2.5 TDI, 3.0 TDI (klekoczący łańcuch rozrządu rzekomo bez potrzeby konserwacji i smaru który rozwala rozrząd i silnik), TSI - to samo we

Re: Volkswagen: wycieki w 2.0 TDI

.4 TSI pojawiła się w sprzedaży wiosną 2006 r. Zastosowano w niej bezpośredni wtrysk paliwa, łańcuch rozrządu, intercooler, turbinę oraz ? co ważne ? kompresor. Pomysł na tyle prosty, co genialny: dzięki mechanicznej sprężarce zjawisko turbodziury miało zostać wyeliminowane (wysokie ciśnienie doładowania

Re: Golf VI 1,2 TSI 105 KM czy Hyundai I 30?

arnie31 napisał: > czytałem że silniki TSI się psują wersja 1.2 zasadniczo ma (a raczej miała dwa problemy: zacierający się EGR (rozwiązano to przez dodatnie podkładki pod turbinę i nowy soft) oraz wadliwy łańcuch rozrządu (obecnie montowany jest mniej rozciągliwy i problem nie

Re: Kia sportage 1,6 7DCT AWD opinia

Ciekaw jestem jakim to Accordem z silnikiem K20Z2 jechałeś i posiadał skrzynię VI? Jeździłem TSi i niestety nie ma to jak silnik NA (ale do miasta, jak ktoś zmieniać biegów nie lubi to od biedy może być, tylko nie wiem - tam łańcuchy rozrządu dalej wymienia się co trzecią wymianę oleju? ;-). To już

Re: Rapid 1.2 TSI czy Focus 1.0 EcoBoost czy coś

Złą opinię o turbobenzynach wyrobiły produkty grupy VAG. Najpierw słynne rozciągające się łańcuchy rozrządu. Poprawiono, wszystko niby ma być ok. I niedawno pojawił się nowy, jeszcze większy problem

Padł rozrząd - opis.

Wiem, że nieco odgrzewam starego kotleta, ale jednak czuję się w obowiązku napisać o sporej awarii. Niestety, w moim caddym 1.2 TSI (105KM) padł niedawno rozrząd przy przebiegu ~145000km. Silnik jeszcze na łańcuchu rozrządu, z pierwszych miesięcy produkcji. Auto w trasie całkowicie straciło

Re: Downsizing - awaryjność, wady i zalety.

W firmie, w której wcześniej pracowałem 4 Fabie 1,2 TSI i 4 Octavie 1,4 TSI dochodzą do 200 k km każda, wszystke mają TSI z łańcuchem. W Fabiach nic się nie działo przez cały okres. W 3 Octaviach był wymieniany rozrząd pod koniec gwarancji 80-100 k km w ramach akcji. W 1 Octavii był wymieniony

Re: Golf VI 1,2 TSI 105 KM czy Hyundai I 30?

ok_vip napisał: > A taki 1.2 TSI z VW - potrafi dać już sporo frajdy z jazdy ;-) A użytkuję go w > aucie sporo większym i wyższym od golfa. daj spokój, Yeti to też kompakt, tylko trochę wyższy :D > Co do awaryjności - sam nie wiem. 1.2 TSI to jest stosunkowo prosty silnik

Re: Golf VI 1,2 TSI 105 KM czy Hyundai I 30?

palić bardzo mało, ale przy ostrej jeździe potrafi też BARDZO dużo. Co do awaryjności - sam nie wiem. 1.2 TSI to jest stosunkowo prosty silnik - 8 zaworowy, na łańcuchu rozrządu... Problem w przyszłości może stanowić wtrysk bezpośredni no i turbinka. Ja tam się tym nie przejmuję - przedłużyłem

Re: sportsvan z silnikiem 1.2 110KM-opinie

osman71 napisał: > Dzięki za info,ale to może lepiej się sprawuje ten silnik w skodzie Rapid, jest > w koncu trochę lżejsza? Sportsvan juz się sprzedał jest okazja na rapida z tym > silnikiem... Jak 110KM to znaczy że już chyba poprawiona wersja TSI z paskiem (wczesniejszy 1.2

Re: Spalanie tsi - film

ok_vip napisał: > Jest jeszcze jedna ciekawostka - byłem jakiś czas temu na jeździe próbnej jakim > ś nowym VW. Zagadałem do sprzedawcy apropos właśnie żywotności silnika 1.2 tsi > u innych użytkowników. Powiedział mi, że aktualnie stosowany model jest zupełni > e inny od

Re: Spalanie tsi - film

czasie. Nigdy nie szczędzę na ich porządnym serwisie, ale ich użytkowanie to osobny punkt. Dlatego z jednej strony, póki co - mogę polecić silnik 1.2 TSI (wczesna wersja z łańcuchem rozrządu, po akcji serwisowej), a z drugiej - tak jak wspominałem. Sądzę, że silnik ten nie wytrzyma np. 250kkm tak

Re: Nowa skoda octavia

obecnie 1495 cm3 pasek rozrządu, wcześniej 1490 cm3 i łańcuch - 1,2 TSI obenie 16 zaworów i pasek, wczesniej 8 zaworów i łańcuch - 1,6 TDI CR produkowany w Polsce w Polkowicach k. Wrocławia bezawaryjny - 2,0 TDI CR bezawaryjny, były problemy w latach 2004-2007 (głowice, pompa, pompowtryskiwacze itp

Re: Spalanie tsi - film

1.2 tsi u innych użytkowników. Powiedział mi, że aktualnie stosowany model jest zupełnie inny od tego pierwszego (czyli tego który mam ja - na łańcuchu rozrządu). Stwierdził, że nowy został przprojektowany i m.in. ma już pasek rozrządu... Może to świadczyć o teoretycznej awaryjności tego typu

Re: Więcej zdjęć nowej Kii Cee'd

. A nawet takie sprzęgło... Myślę, że to znacznie mniejszy problem niż kapitalny remont silnika TSI po przejechaniu czasem tylko 30tyś km. Chodzi o, na wielką skalę, zakrojony problem z bezobsługowym(!) łańcuchem rozrządu. Gdzie VW bezczelnie wykręca się i każe płacić klientom za swoje błędy i bubel

Re: Wujek Google wiedział...

Zastanawiam się, czy serwisanci mojego VW czytają to forum:) - dzisiaj dzwonili do mnie z ASO z pytaniem czy będę mógł zostawić im auto na co najmniej 2 dni w serwisie (zamiast kilku godzin jak się umawialiśmy) - będą wymieniać właśnie łańcuch rozrządu + ewentualny osprzęt. Wg słów serwisanta

Rozważania nt. silników vw.

cząstek stałych (bo spelnia już normę euro V). Czyli śmiem twierdzić, że jest to kolejna rzecz z którą mogą dziać się niepotrzebne rzeczy, a tego nie chcę. Benzynowy 1.2 TSI ma z kolei... Łańcuch rozrzadu ;-) Co bardzo mnie ucieszyło. I, co dość ciekawe, jest to silnik 8 zaworowy. Także tylko po 2

Re: Downsizing - awaryjność, wady i zalety.

4slash napisał: > W firmie, w której wcześniej pracowałem 4 Fabie 1,2 TSI i 4 Octavie 1,4 TSI doc > hodzą do 200 k km każda, wszystke mają TSI z łańcuchem. W Fabiach nic się nie > działo przez cały okres. W 3 Octaviach był wymieniany rozrząd pod koniec gwaran > cji 80

Re: Megane vs. Octavia. Co wybrać?

Kolego Mam zarówno octavię kombi "ambiente" w dieslu jak i drugie auto VAG z silnikiem tsi 1.4 122, oba od nowości, więc mogę się podzielić spostrzeżeniami: 1. Kup to co Ci się bardziej podoba - to naważniejsze. Opinie innych traktuj z rezerwą :) 2. Skoda ma świetne zawieszenie, bez żadnych

Re: Astra III

w których jest lub był problem z łańcuchem począwszy od tak chwalonej Hondy 2.2d przez 1.6TDCI Forda po 1.6THP BMW/PSA .No i oczywiście silniki TSI jako najbardziej popularny przykład który stal sie symbolem głównie z tego powodu że jest tak masowy -- Zanim rzucisz butelke dobrze

Re: Skoda Fabia RS | Długi dystans - 11 395 km

: www.auto-swiat.pl/1-silnik-14-tsi-kusi-osiagami-ale-grozi-powaznymi-awariami Na deser proponuję natomiast to: www.motor-talk.de/forum/liste-aller-motorschaeden-golf-6-160-ps-t2783186.html Dla tych co im się nie chce czytać całości przytoczę w

Skoda Fabia RS | Długi dystans - 13 585 km

Dla fanboy-ów tego silnika proponuję przejrzeć polskie i niemieckie fora gdzie aż huczy o tym szmelcu... Na początek polecam poniższą lekturę : www.auto-swiat.pl/1-silnik-14-tsi-kusi-osiagami-ale-grozi-powaznymi-awariami Na deser proponuję natomiast to: www

Downsizing - awaryjność, wady i zalety.

TSI z tego względu, że nie przepadam za silnikami diesla, a przede wszystkim - za ich drogim serwisowaniem. 1.2 TSI to z założenia stosunkowo prosty, 8 zaworowy silnik, na dodatek z łańcuchem rozrządu (podczas zakupu kwestia łańcucha rozrządu - to był ogromny plus. Na tę chwilę silniki te są

Re: I tu ciekawe porownanie by bylo

Z ciekawości sam sprawdzę jutro jak wyglądają zapisy w kwestii łańcucha rozrządu w moim 1.2 TSI. Właściwie, z tego co się orientuję (czy słusznie?) to nawet w starszych pojazdach po jakimś przebiegu należało wymienić łańcuch (choć oczywiście wielokrotnie większych niż w przypadku paska

Re: Salon Genewa 2012 | Peugeot 4008 - galeria

. moto.pl/MotoPL/1,88389,10516001,Volkswagen_Tiguan_2_0_TSI_DSG___Za_kierownica.html Choćby materiały wykończenia wnętrza. Kiedy w Tauregu jest to na na prawdę wysokim poziomie, w Tiguanie górę biorą oszczędności, twarde i podatne na zarysowania plastiki itd. To wynika z powyższego artykułu. Ale nie pokrywa się to z opiniami samych użytkowników. Oni na jakość wykończenia nie

Re: utrzymanie samochodu - ile to kosztuje

SILNIKIEM (wielkość gabarytowa auta nie ma znaczenia, ważne jaki ma silnik-czy TDI, TSI, no i różnica 1.0 a 2.0 pojemności silnika-wraz z tym rosną w zasadzie wszystkie koszty użytkowania począeszy od ubezpieczenia (im większa pojemnośc silnika tym droższe), przez paliwo, na kosztach typu wymiana turbiny

Re: Motodziennik: Sojusz Hyundaia z BMW

.6 Hyundaia a jaki TSI 1.4 VW. Hyundai znajomego 1,7 diesel 115 koni bez filtra cząstek stałych. 200k przebiegu ? nic, 2.0 VW kolegi ? 6 awarii. Ja mam 1.6 126 benzyna ? nic, kolega 1,4 ? 2 razy rozrząd ? 2000zł (bo pierwszy był gwarancyjnie - łańcuch się rozciągał), do tego turbo przy 120k, do tego droższe

a teraz o skodzie

, które rzekomo mają świadczyć, że skoda jest najlepsiejsza. Silnik downsizingowy - na całym świecie ludzie raczej preferują silniki V6. Kto chwali się, że silniczek 1,4 TSI charakteryzuje się wysoką kulturą pracy, oznacza, że nigdy nie jeździł autem z silnikiem V6. Ludzie jednak ze względów

Re: Auto dostawcze

gdy nie ma gdzie go "przepalić". Często jeżdżę po autostradach, więc póki co aż tak mnie to nie martwiło - nie wiem jednak do będzie za kilka lat. W związku z tym na poważnie zacząłem rozważać owego 1.2 TSI (W mocniejszej, 105konnej wersji). Poczytałem, pogmerałem i wyszło na to, że to dość prosta