1 4 tdi common rail

Piotr Mokwiński

Pięć najgorszych diesli. M.in. VW, Ford, Mazda. To dobre auta, ale nie z TYMI silnikami

Pięć najgorszych diesli. M.in. VW, Ford, Mazda. To dobre auta, ale nie z TYMI silnikami

Długi świąteczny weekend to zawsze dobra okazja do przeglądania ogłoszeń z samochodami. Dlatego przypominamy jeden z naszych najchętniej czytanych poradników o używanych. Samochód z dieslem to wciąż znakomity wybór, jeśli pokonujecie duże dystanse. Wśród używanych aut znajdziemy sporo ciekawych propozycji, ale producentom zdarzyło się kilka wpadek. Oto lista pięciu silników Diesla wysokiego ryzyka. Oczywiście na tym lista się nie zamyka, ale wybraliśmy te najpopularniejsze auta.

Pięć najgorszych silników Diesla. Omijaj je szerokim łukiem. Wybraliśmy różne marki

Samochód z dieslem to wciąż znakomity wybór, jeśli pokonujecie duże dystanse. Wśród używanych aut znajdziemy sporo ciekawych propozycji, ale producentom zdarzyło się kilka wpadek. Oto lista pięciu silników Diesla wysokiego ryzyka.

Siedem najgorszych silników Diesla. Omijaj je szerokim łukiem. Wybraliśmy różne marki

Samochód z dieslem to wciąż znakomity wybór, jeśli pokonujecie duże dystanse. Wśród używanych aut znajdziemy sporo ciekawych propozycji, ale producentom zdarzyło się kilka wpadek. Oto lista siedmiu silników Diesla wysokiego ryzyka.

Przegląd najgorszych diesli. Same kłopoty i sporo kosztów. Lista kilkunastu (!) pułapek

Przegląd najgorszych diesli. Same kłopoty i sporo kosztów. Lista kilkunastu (!) pułapek

więc na roczniki 2003-2007. Pozostaje jeszcze kwestia wtryskiwaczy firmowanych przez Siemensa. Są nietrwałe i często zawodzą. Problemy skończyły się wraz z wprowadzeniem wersji 2.0 TDI CR, czyli z układem Common-Rail w 2007 roku. Ten silnik nie znajduje się już na czarnej liście. 2.5 V6 TDI, samochody

Najgorsze silniki Diesla. Omijaj je szerokim łukiem. Lista kilkunastu pułapek

Najgorsze silniki Diesla. Omijaj je szerokim łukiem. Lista kilkunastu pułapek

wtryskiwaczy firmowanych przez Siemensa. Są nietrwałe i często zawodzą. Problemy skończyły się wraz z wprowadzeniem wersji 2.0 TDI CR, czyli z układem Common-Rail w 2007 roku. Ten silnik nie znajduje się już na czarnej liście. 2.5 V6 TDI Samochody: Audi A4, A6, A8, Skoda Superb I; Volkswagen Passat

Omijaj je szerokim łukiem. To pewniaki, ale nie w tych wersjach. Mechanicy ostrzegają

Omijaj je szerokim łukiem. To pewniaki, ale nie w tych wersjach. Mechanicy ostrzegają

Altea, Toledo i Leon. Problemy skończyły się wraz z wprowadzeniem wersji 2.0 TDI CR, czyli z układem Common-Rail w 2007 roku. Ten silnik nie znajduje się już na czarnej liście. I pozwala się cieszyć znakomitym silnikiem, którym przecież 2.0 TDI jest. 3.0 dCi, CDTi i TiD: Renault Avantime, Renault Espace

Seat Ibiza IV vs. Chevrolet Aveo II - który wybrać?

Seat Ibiza IV vs. Chevrolet Aveo II - który wybrać?

istotne, w jej przypadku brak szóstego biegu nie przeszkadza w mieście. Zastosowano tutaj bezpośredni wtrysk typu common-rail i turbosprężarkę ze zmienną geometrią łopat (koszt regeneracji to 1500 złotych). Na rynku znajdziemy także sprawdzony, starszy silnik 1.9 TDI generujący 105 KM. Znacznie

Kupujemy używane: Ford Kuga I kontra VW Tiguan I. Solidne SUV-y z napędem 4x4

Kupujemy używane: Ford Kuga I kontra VW Tiguan I. Solidne SUV-y z napędem 4x4

common-rail, problemy właściwie ustąpiły. Ponadto, VW częściej występuje z 4x4 i gwarantuje zdecydowanie więcej przestrzeni w kabinie.

Żegnajcie, pompowtryskiwacze!

Żegnajcie, pompowtryskiwacze!

motor legitymuje się taką samą mocą przy 4 400 obr./min i takim samym maksymalnym momentem obrotowym, ale dostępnym w zakresie 1 500 - 2 500 obr./min. Obydwa silniki współpracują z 5-biegową skrzynią ręczną. Superb 1.6 TDI w wersji liftback rozpędza się od 0

Skoda Superb 1.6 TDI - test | Za kierownicą

Skoda Superb 1.6 TDI - test | Za kierownicą

2.0 TDI. Ma zasilanie common rail, niższy stopień sprężania (16,5:1), czterozaworową głowicę, rozrząd napędzany paskiem zębatym, piezoelektryczne wtryskiwacze, filtr cząstek stałych, no i niespodzianka - pozbawiony jest wałka wyrównoważającego. Na rynku występuje w trzech wersjach mocy: 75, 90 i 105

Awaryjne silniki | Uważaj przy zakupie tych aut [AKTUALIZACJA]

Awaryjne silniki | Uważaj przy zakupie tych aut [AKTUALIZACJA]

na niej pękające głowice, osiadające głowice, awarie pompy oleju, pompowtryskiwaczy, napędu rozrządu (przedwcześnie zużywające się koło zębate na wale napędowym), czy koła dwumasowego. Problemy skończyły się wraz z wprowadzeniem wersji 2.0 TDI CR, czyli z układem Common-Rail w 2007 roku. Ten silnik

Toyota Avensis 2.2 D-4D. Serce z Jelcza

common rail i katalizator D-CAT. Biała chusteczka Kiedy na początku 2002 r. Toyota pokazała D-CAT (Diesel Clean Advanced Technologies - zaawansowany technologicznie czysty silnik wysokoprężny) - przewidywano, że skończy się na koncepcie. Był to

Gwiazdy i gwiazdeczki - 62 IAA we Frankfurcie

maską Tiguana, oprócz dobrze znanych silników 2,0 TDI (170 i 200 KM) oraz 1,4 TFSI (150 KM), znajdziemy po raz pierwszy w historii Volkswagena silnik Diesla oparty na technologii common-rail. VW jest ostatnim z wielkich producentów, który wprowadza tą technologie, a raczej jest do tego zmuszony, bo

Common Rail czy pompowtryskiwacze?

sterowania wtryskiem). Przejechałem się nowym Audi A4 1.9 Tdi 130 KM. Motor mocny jak tur, ale klekoce i wyraźnie trzęsie się. Wrażenie trochę jakby jechało się ciągnikiem siodłowym bez naczepy. Coś mi się zdaje że dumny z siebie pan Piech zabrnął w ślepą uliczkę i gdy tylko pójdzie na emeryturę

w ktorym roku vw przeszedl na common rail?

i drugie pytanie - zastanawiam sie nad audi a4 1,9 TDi - czy lepiej pompowtryskiwacze czy juz common rail'a brac? -- jakas tam sygnaturka

w ktorym roku vw przedzedl na common rail?

i drugie pytanie - zastanawiam sie nad audi a4 1,9 TDi - czy lepiej pompowtryskiwacze czy juz common rail'a brac? -- jakas tam sygnaturka

Ciche diesle Common Rail to mit

obrotowemu" to jest nieprawda! nie mam nic przeciwko dieslom ale ich zaleta w stosunku do benzyny jest tylko ekonomicznosc! diesle nawet te najnowsze klekocza jak cholera i PO CO TEW UPOR WE WMAWIANIU ZE TAK NIE JEST ??? przyklady ktorymi mialem okazje sie przejechac: SEAT IBIZA 1.9 TDi 1998

Re: Common rail, a silnik 1,9 TDi VW 90 KM

spalinach. Wada silnikow TDI PD jest glosna i "twarda" praca, a wiec nizsza kultura od diesli w tech. common-rail. Zaleta - jak na razie - uzyskiwanie wyzszych mocy i momentow z jednostki pojemnosci niz common-rail. Pozdro. PS Oczywiscie Skodzie Octavii jest tez montowany silnik TDI PD (101 KM

Re: Nowoczesne silniki wysokoprężne - common rail

Gość portalu: Jarek napisał(a): > Tyle teorii. Jak zatem wygląda praktyka? Włoska Alfa Romeo, wchodząca w skład > koncernu Fiat, pierwsza wprowadziła do produkcji silnik z układem common rail, > mają one pojemność 1,9 oraz 2,4 litra. Najciekawszy jest ten większy silnik. Ma >

octavia tdi - 1,9 czy 1,6

hej, co sądzicie? oba silniki maja ta sama moc (105KM), 1,6TDI jest na Common Rail i posiada filtr cząsteczek stałych, zaś 1,9 TDI to stara (sprawdzona) konstrukcja... 1,6TDi teoretycznie troszkę mniej pali, jest jednak trochę droższy... czy filtr cząsteczek stałych oznacza kłopoty

Re: w ktorym roku vw przedzedl na common rail?

computerland1 napisał: > i drugie pytanie - zastanawiam sie nad audi a4 1,9 TDi - czy lepiej > pompowtryskiwacze czy juz common rail'a brac? > VW dopiero jest w trakcie przechodzenia z pompowtryskiwaczy na CR - zdaje się większość silników wkładanych do aut VAG to nadal

Common Rail - czy to aż takie cudo?

10,2 s Z 11,4 s S 11,8 s T 10,8 s 0-130 km/h F 16,7 s Z 19,6 s S 20,1 s T 18,1 s Średnie spalanie: F 6,5 l Z 6,9 l S 6,7 l T 7,2 l Touran jest cięższy od Focusa o 100 kg i o 80 kg od Scenica. Ja się pytam, gdzie ta rewolucyjność Common Rail? W ciężarówkach się to nie

Common rail wedlug Mercedesa

na rynku europejskim w grudniu 1997 roku 4-cylindrowy motor OM 611 DE 22LA o pojemności 2,2 litra i mocy 125 KM przy 4200 obr./min., montowany w Mercedesach klasy C. Paliwo pompuje się do common rail pod ciśnieniem 1350 barów. Komputer sterujący pracą silnika dobiera odpowiednio do warunków

Nowy silnik diesla z Common Rail i turbiną Forda i PSA - 1,4

W auto-moto w GW (Gdańsk) przeczytałem o nowym silniku 1,4 Tdi, który będzie montowany w nowej Fieście, 206 i Saxo. Moc 60-90 KM (Common Rail, turbinka, intercooler), moment obrotowy w zależności od auta 150 - 200 Nm. Właściciele benzynowych wiertarek będą mogli pozazdrościć. Masa silnika

Re: Ciche diesle Common Rail to mit

WMAWIANIU > ZE TAK NIE JEST ??? przyklady ktorymi mialem okazje sie przejechac: > > SEAT IBIZA 1.9 TDi 1998 rok (wersja chyba 110 KM) > MERCEDES C 220 CDI 1999 rok > RENAULT LAGUNA II 1.9 DCi 2002 rok > TOYOTA AVENSIS D4D 2.0 chyba 2000 rok > MERCEDES E 270 CDI (jazda probna

Re: Szansa dla wszystkich .

Pomysl o nastepujacych strzalach: - VW 1,9 TDi (110 KM,130 KM - popmowtryskiwacze) w Passacie i Golfie, - Toyota 2,0 D-4D (115 KM - common rail) w Avensisie, - Fiat 1,9 JTD (115 KM - common rail) w Marei lub Alfie 156, - PSA 2,0 HDi (90 KM, 110 KM - common rail) w Peugeot''cie 406, Citroen''ie

Re: ależ to bardzo prosto wywnioskować...

> ale te SDI i TDI to pompowtryski a nie CR wiec nie do konca mozna porownac i > nie maja 4 zaw/cyl Przepraszam bardzo, a jaki wpływ na moc ma Common Rail (poza marketingowym bełkotem) skoro dulitrowy TDI na pompowtryskiwaczach posiada moc 140 KM (aż do 160 KM w Ibizie), a 2

Re: diesel CR z automatyczna skrzynia

rozdzielaczowej, a obecnie pompowtryskiwaczach. Wszystkie silniki w tym koncernie od 1.4 TDI do 5.0 V10 TDI mają właśnie pompowtryskiwacze albo pompę rozdzielaczową. Jedynym wyjątkiem był właśnie 3.3 V8 TDI łączony wyłącznie z 5- stopniowym Tiptronic'kiem, gdzie zastosowano Common Rail. a > jesli

Re: Auto 20-30k PLN / Rodzina 2+3 - doradzcie!

to yaris ma też w ofercie silnik 1,6 tdi? pompowtryski? pierwsze słysze bo na oficjalnych stronach są tylko fabryczne diesle d4d w common rail .ale nie bede się kłócił , he he.

Re: Nowy silnik diesla z Common Rail i turbiną Forda i PSA - 1,4(do T

itp.)Ostatnim lekkim niemieckim samochodem był chyba Golf 1 :) pozdro &#62 W auto-moto w GW (Gdańsk) przeczytałem o nowym silniku 1,4 Tdi, który będzie &#62 montowany w nowej Fieście, 206 i Saxo. Moc 60-90 KM (Common Rail, turbinka, &#62 intercooler), moment obrotowy w zależności

Audi A6 3,0 TDi / 2,0 TDi

Vielseitigkeit auf höchstem Niveau ist ein Common Rail-Einspritzsystem der jüngsten Generation mit Piezo-Injektoren. Sie ermöglichen es, den Kraftstoff mit bis zu 1.600 bar und bis zu fünffach abgestuft in den Brennraum einzuspritzen. Der 2.0 TDI Vierzylinder mit Pumpe-Düse-Einspritzung ist eines der

Re: NAJLEPSZY DIESEL???

i dalej sie czyta bla,bla,HDI,bla,bla,TDCI,bla,bla,TDI i zapomina sie o JTD z Alfy, dla przypomnienia: Alfa skonstrulowala jako pierwsza silnik Common-Rail (rok 1989) zastosowany zostal ten silnik w fiacie croma, niestety pompa common rail byla jeszcze niedopracowana ze strony firmy Bosch

Re: Porownanie???

Jest jeszcze kilka innych ciekawych pozycji na rynku z silnikiem diesla np.: - VW 1,9 TDi (110 KM,130 KM - popmowtryskiwacze) w Passacie i Golfie, - Toyota 2,0 D-4D (115 KM - common rail) w Avensisie, - Renault 1,9 dti (tradycyjny turbo) lub 1,9 dci (common rail) w Meganie i Lagunie II

Re: Spór o TDI

chlodziarkami. I gdzie tu prawda? To nieprawda. Jeden z pierwszych TDI (1.9 90KM), z tego co wiem, w ogóle nie miał intercoolera. Niektórzy sugerowali, że TDI ma odróżniać TD z pompowtryskiwaczami. I figę prawda :-) Jest już np. 4.0 TDI produkcji VW z Common Rail. Jak dla mnie Turbo Diesel

daewoo nie wiesz co masz

escspade (2,5 tdi 102 km)i muszę przyznać ,że elastycznosc jest w nim lepsza niż w moim poprzednim golfie 4 (1,6 101 km)a i spalanie jest niższe w t4 7,8 litra przeciwko 8,2 w golfie i to tańszej ropy.(a jesli się nie podoba praca tdi nic prostrzego kupic diesla z common rail)

Re: Golf IV 1,9 90 KM vs. Avensis I 2.0 D-4D

stanie czy to common rail czy pompowtryski ,z tych dwóch golf jest ładniejszy i dobry ale toyota choć brzydsza jeszcze lepsza , he he.

Re: Jaki samochod TDI czy CDI: Japonczyk czy Niem

przestrzega tego. z innej beczki to d4-d toyoty w wersjach slabszych nie jezdzi - tu przyklad corolla 1.4 d4d. natomiast jtd jest b.udanym silnikiem, tylko tak jak w kazdym dieslu trzeba dbac o przeglady - co do hdi - francuzi sztucznie udziwniaja technologie common-rail, dodaja duzo niepotrzebnych

Re: avensis 2D4, mondeo czy laguna - co wybrać

Dużą wadą Laguny 1,9dCi 120KM jest słaba-jak na nowoczesnego diesla z common rail-elastyczność.W porównaniu np.z Mondeo ze starszym konstrukcyjnie silnikiem 115KM ( Mondeo ma do tego tylko 6 biegów )wg niemieckich testów wygląda tak: Mondeo Laguna 60-100(4

Re: VW Tiguan czy Honda CR-V

> hmm no tak porównałem i wychodzi mi, że są 2 silniki dostępne w tiguanie (1,4 T > FSI, 2,0 TDI) vs 2,0 benzyna i 2,2 diesel w cr-v. W najblizszym czasie (podobno w I kwartale) wchodza jeszcze 3 silniki VW: 2 l. Diesel 170 KM (Common Rail) i 2l. benzynowy z turbo (170 i 200KM)

Mini Hi-Tech Diesle

pasujący raczej do szybkoobrotwoego silnika benzynowego 16v. Mam w związku z tym pytanie do użytkowników podobnych silniczków, jak na przyład VW 1,4 TDI 75 HP zakładanego do Polo. Jak Wam się jeździ? Pozdrawiam Chaladia Bolandi

Re: Jaki turbodiesel?

ze VW bedzie prawdopodobnie odchodzil od pompowtryskiwaczy na rzecz Common railu co bylo juz mowione. Dwa nowe silniki maja common rail - 4,0 V8 w Audi A8 i wspomniany wyzej 3,0.

Re: Peugeot 407 a tuning.

1) Nie slyszalem nigdy o takich usterkach w 407. Co do 307 po czesci sie zgadzam. 2) Nie , to nie ten sam typ silnika. To dwie różne jednostki. TDI - pompowtryskiwacze , HDI - Common Rail. 3) Tak , to prawda. 4) Reczywiscie podobno HDI są bardziej czule na tuning. Co do rozlatywania

Re: Nowe diesle

common rail ale są droższe,bardziej skomplikowane oraz co ważne w testach i dla klienta -są znacznie głośniejsze. pozdrawiam > Świat chyba zmierza ku samozagładzie ;) > Dlaczego? Ano jeśli VAG zaczyna odchodzić od pompowtryskiwaczy w swoich TDI > (3.3 i 4.0 w Audi A8 to common

Audi A8 3,0 TDi

Cytat: "Der Sechszylinder im A8 3.0 TDI quattro leistet 171 kW (233 PS) bei 4.000 1/min und mobilisiert ein beeindruckendes Drehmoment von 450 Newtonmetern zwischen 1.400 und 3.250 1/min. Damit sprintet die leichtgewichtige Luxuslimousine mit Aluminium-Karosserie in gerade 7,8 Sekunden von

Nie Do Jarka ! A raczej do Boo

Renault ma turboladowanego diesla z common rail'em, a bagaznik jak to w kombi, - Seat Cordoba Vario 1,9 SDi Stella 68 KM - PLN 50 500,- wolnossacy ze znaczkiem VW, niby kombi, ale chyba nie najwieksze, - Seat Cordoba Vario 1,9 TDi Signo 90 KM - PLN 59 000,- turbodieselek ze znaczkiem VW, - Seat

Re: Fiat Pumpo 1.3JTD vs Skoda Fobia 1.4TDi

1.0 do 1.4 litra. Jednostka ta z bezpośrednim wtryskiem “Common Rail” drugiej generacji – z zastosowaniem całkowitej nowości: debiutuje nowa wersja wyposażona w turbosprężarkę o zmiennej geometrii. Z tym dodatkowym zasilaniem, silnik 1.3 16v Multijet rozwija 90 KM (66 k

Re: Volvo S60 D5 Diesel wady i zalety ???????

.0 TDI zaczyna stosowac common rail. Prasa podaje ze wynika to z > ograniczen rozwojowych pompowtryskiwaczy. Jak rozwina sie te obie techniki nikt > > nie wie. Na razie faktem jest ze pala tyle samo, a common rail dogonil pod > wzgledem dynamiki pompowtryskiwacz i common rail

Re: Nowoczesne silniki diesla - Toyota Yaris ???

Cytat ze strony www.tdi.pl "Japońskie firmy po chwili przestoju i zastanowienia gonią rozwiązania europejskie w dziedzinie konstrukcji diesli. Nowa propozycja silnikowa do samochodu Toyota Yaris - jednostka o pojemności 1.4 z systemem wtrysku

Zakup samochodu

. Do tej pory jeżdżę audi a4b6 1.9tdi 130km 2001r ale już się sypie, rdza zjada itd. Okazało się, że powypadek. Chciałbym żeby zakupione auto "nie wiało nudą", miało przyspieszenie podobne lub lepsze niż obecne audi.

Re: Autko do 19.000pln (Passat,Volvo v40, Primier

kup to co ci się podoba. Passat lub A4 sa ok, świetne silniki TDI. Zawieszenie może być co jakis czas do roboty ale nie mysl że w japoncach tego nie bedziesz robil. Wysokie czesci do Passatow to mit. Kiedys nie bylo jeszcze zamiennikow to bylo drożej teraz komplet wahaczy na przod to 1000 a

Szanowny XXL...

Gość portalu: XXL napisał(a): > NIe, wyraźnie zaznaczyłem pisząc "słabe sielniki", że nie chodzi mi bynajmnie j > o > moc, chociaż uważam że jest ona zaledwie przeciętnaw peugotach P 307 2,0 HDi - 90 KM Audi A3 1,9 TDI - 90 KM Audi A4 1,9 TDI - 100 KM Ford Focus 1,8 TDi - 80

Re: Szanowny Jarku

pompowtryskiwaczami a 110-konne z pompa rozdzielaczowa. Chyba zasadnicza roznica, szczegolnie gdy porownujemy o common-rail i pompowtryskiwacze!!!!!! porownuje 2 silniki z aktualnej oferty golfa w niemczech i alfa ro > meo 147. Vw silnik 1.9 tdi 110 KM, > moment 235 przy 1900, alfa silnik 1.9 jtd

Przyszłość diesla (diesle górą)

stanowić w 2015 16% (obecnie 4,5%) W USA VW sprzedaje autka z silnikami 1.9 TDI oraz Tuaregi V10 TDI których 500 limitowanych szt rozeszło się na pniu,a nabywcy chwala je za lepsze osiagi (750 Nm przy 2000 obr) niż 4,2 V8 benz. A6 3.0 TDI (165 KW - 450 Nm 1400-3250 obr/min) spala średnio 8,3 l/100 km

Re: Diesel czy Benzyna (5 letni samochod) co wybr

wymierne. jeżeli kupisz np. audi a4 tdi na pompowtryskiwaczach to będzie głośniejszy, ale jak kupisz z silnikiem z systemem common rail to już rarytas. cicha praca ogromna moc. i jeszcze jeden argument za dieslami - koszty eksploatacji, nowczesny diesel nie wymaga prawie obsługi przez 300 tys km

Diesel z gazem

Diesla, a w szczególności w silnikach z wtryskiem typu common rail, przyjdzie nam jeszcze poczekać. W przypadku najnowszej jednostki Alfy Romeo 156 1.9 JTD 140 KM moc od razu zwiększyłaby się o kolejne 15 KM i to bez zmiany chipa w komputerze sterującym. Prace nad zasilaniem silnika Diesla

Re: Nowe diesle

. Od jakiegoś czasu można > kupić Golfa GTI (też Leona lub Toledo) ze 150 konnym silnikiem 1.9 TDI. Pompowtryskiwacze mają wyższe ciśnienie wtrysku, a co za tym idzie wyższe moment i moc niż Common Rail. strony jak to >GTI i diesel pod maską :) A jak to wygląda? - Jaguar i diesel

Jaka przewaga technologiczna ?

Dlaczego podkreslacie caly czas przewage technologiczna niemcow nad francuzami ? Przeciez oni sa o 2 latka do tylu ! Wystarczy spojrzec na poziom bezpieczenstwa samochodow! Wiekszosc nowinek technicznych wprowadzaja francuzi lub wlosi (common rail) ! A silniki benzynowe ? renault 1.4 - 98km

Re: Jaki wybrać silnik. TSI czy TDI?

-lata), ale co po ? Koszt wymiany DPF to kwota paru tysięcy zł (4-7 tys.). Poza VW produkuje teraz silniki w technologi common-rail, która jest bardzo wrażliwa na jakość "naszego" oleju napędowego, czytaj : przyszłe kłopoty z wtryskami, pompą podającą paliwo na szynę. I ostatnia rzecz. Jest

Re: LAGUNA, C5, AVENSIS CZY MONDEO ?

Mam przed sobą porównanie AMS w TESTJAHRBUCH 2002. Auta: LAguna 1.9DCI120PS Passat 1.9 TDI 100PS, Peugeot 406 HDI 110 PS oraz MONDEO 115 PS DI. Oto wyniki pomiaru elastyczności: Mondeo:60-100 km/h 4 bieg 8,0 sek. 80-120 km/h 5 bieg 12,4 sek. Laguna: " " 8,9 sek. 80

Re: benzyna czy diesel :):):) - jazda i komfort

napiszę tak, a porównuje : 1.9 TDI 180kM w leonie 1M1 (po tuningu 3-stage) z momentem 330Nm w zakresie 2000-3500 obr. z VW Tiguan ori 2.0 TSI 170kM i momentem 280 Nm w zakresie 1.750-4.300 obr. (czyli benzyna z turbo -co ważne- bez zmiennej geometrii łopatek /z wtryskiem bezpośrednim). Waga

Re: promocja X100 u Forda - ciekawy TDCi 100KM

Ja bardzo lubię TDi i dzisiaj wyczytałem o w/w promocji. 1,8TDCi hatch/sedan/kombi za 59.950/60.950/62.950-pln. Silniczek common rail 100KM (odchudzona 115-tka) i super wyposażenie. W pracy użytkuję Focusy kombi TDDi 90 KM i jest to już rewelacja (choć głośne i paliwożerne) - w tej samej cenie

Re: Jaki turbodiesel?

Geräuschkomfort und die Erfüllung des strengen EU4-Emissionsstandards. Technische Voraussetzung für diese Vielseitigkeit auf höchstem Niveau ist ein Common Rail-Einspritzsystem der jüngsten Generation mit Piezo-Injektoren. Sie ermöglichen es, den Kraftstoff mit bis zu 1.600 bar und bis zu fünffach

Re: Nowy silnik Fiata - 1,3 JTD 16v

Cytat ze stron www.tdi.pl "Silnik JTD do małych samochodów osobowych Dzisiaj rozpoczęła się w zakładzie FIAT-GM Powertrain w Bielsku-Białej produkcja innowacyjnego 4-cylindrowego, wysokoprężnego silnika 1.3 z zaawansowanym systemem Common Rail

Re: Dlaczego Fiat Bravo i w dodatku wlasnie diese

wielofazowym wtryskiem Multijet. Silnik bardzo chętnie pracuje na wyższych obrotach. Najczęściej spotykanym silnikiem rodziny JTD jest wersja 1.9 L (4-cylindrowy, rzędowy) montowany w Fiatach Punto, Stilo, Marea i Croma. Jest to turbodoładowany silnik z bezpośrednim wtryskiem typu common rail produkujący

Re: Diesel czy Benzyna (5 letni samochod) co wybr

rekompensata wyższej ceny zakupu? ;-P jeżeli > kupisz np. audi a4 tdi na pompowtryskiwaczach to będzie głośniejszy, ale jak > kupisz z silnikiem z systemem common rail to już rarytas. cicha praca ogromna > moc. Common rail potrafi swoje "spożyć". To nie jest spalanie na poziome citroena

Nie lepiej np Borę???

- proste zawieszenie jest tańsze w remonciku od np Audi i Passata. O Corolli nie wspominam, bo tu ceny nawet zamienników są sporo droższe od części do niemców. Teraz silnik. Ekonomiczność silników TDI jest nie do pobicia - w mieście palą średnio 1 litr mniej niż osławione Common Rail'owe odpowiedniki

Re: Szanowny XXL...

> Audi A4 1,9 TDI - 100 KM > Ford Focus 1,8 TDi - 80 KM > Seat Ibiza 1,9 TDI - 90 KM > Seat Cordoba 1,9 TDI - 90 KM > Skoda Fabia 1,9 TDI - 100 KM > Skoda Octavia 1,9 TDI - 90 KM > > Przecietnosc i szarzyzna wokol. > > > A I TUTAJ CIE MAM

Re: Jaka jest wasza opinia o C-maxie 1,6 TDCI ?

elvispresley napisał: > To tylko moja opinia. To jest najnowocześniejszy silnik w sojej klasie Czym mierzysz nowoczesność? > (CommonRail poniżej 2 litrów stosowany w kompaktach i mikrovanach). 4000obr i > 240Nm przy 1750 obr zapowiada bardzo elastyczną jazdę. Tak, 107

Re: Subaru diesel - Boxer nokautuje

byłby bardziej wysilony... i tak jest nie źle... TDI 2.0 w Audi ma "standardowo" 140KM... a następne konie przyszły po modyfikacjach jak na 5-biegów.... 1,5 tony.... stały 4x4... ~9s do setki... spalanie 5-7 litrów... to jest extra, w artykule podkreślali, że diesla praktycznie nie słychać we

Re: Peugeot 407 a tuning.

firmach, zapraszam do lektury mot. 2)jezeli sądzisz ze common rail (HDI) to to samo co pompowtryskiwacz (TDI) to strzezcie sie klienci serwisu Peugeot 3)po częsci zgadzam sie z tą opinią. 4)rozleci to się każde auto jak sie o nie nie będzie dbalo a te francuzkie pieski są bardzona to czułe, sam

Re: Nowy Ford Mondeo (Diesel)

Akurat nie jezdze Mondeo, ale ... turboladowany diesel z bezposrednim wtryskiem (niestety z tego co sie orientuje bez common rail'a) o mocy 115 KM na pewno wystarcza, aby rozbujac to auto o wadze 1,5 tony w okolo 11-12 sekund do setki. Sam jezdze Xantia 2,0 HDi o wadze 1,5 tony i o mocy 110

Re: Bezawaryjne

chyba 2007 diesle nie korzystaly z technologi common rail nowoczesnej,tylko vw trzymal sie swoich pompowtryskow glosnych ale dosc bezawaryjnych.sam nie jestem milosnikiem vw z racji tego ze sa to tak popularne auta ze nie mozna juz patrzec te golfy i passaty,ale trzeba przyznac ze TDI sa dobre, (bez 2

Re: Diesel a zatankowana benzyna

.9TDI. > A gdy samochod jest w miare nowy > to nie ma ryzyka zniszczenia silnika. Jest pewnosc jego zniszczenia. Znów nadinterpretacja. Jak jest samochód z common rail, to jest niemiło bo może dochodzić do podwójnego zapłonu mieszanki. Przy wtrysku bezpośrednim A4 i Seata to raczej mało

Re: Szanowny Jarku

tloka, odpowidnie umiejscowienie wtryskiwacza a co najwazniejsze dokladne dozowanie paliwa do cylindra. I w tym momencie pojawia sie podstawowa roznica miedzy wtryskiem przez pompowtryskiwacze a common rail ale o tym zdaje sie nie masz pojecia... >Im wyzsze tym lepiej. I tak common rail

Re: Audi a4 -czy warto?

Witam! audi ma lepszy silnik(czytaj mniej problemowy i trwalszy) diesle montowane w volvo to silniki renault(godne polecenia sa jednostki dopiero po liftingu (równiez renault ,ale bardziej dopracowane i juz z systemem Common Rail.nie twierdze ,ze stary 1.9 TD(95 KM) to jakas totalna masakra

Re: Jaka jest wasza opinia o C-maxie 1,6 TDCI ?

To tylko moja opinia. To jest najnowocześniejszy silnik w sojej klasie (CommonRail poniżej 2 litrów stosowany w kompaktach i mikrovanach). 4000obr i 240Nm przy 1750 obr zapowiada bardzo elastyczną jazdę. Jak to u francuskich dieslów. Do tego dochodzi funkcja overboost, która daje w

Re: ekonomiczne auto na długie trasy, jakie??

). Kolega ma P406 300 000 km j.w. Wczoraj byłem na giełdzie i miałem problem rozróżnić czy w C5 która stała 5 metrów dalej był benzyniak czy HDI. W Audi A4 2.5 TDI bynajmniej. Mało tego - uwazam, ze jak na tak prestizowe i stosunkowo drogie auto jak A4 (2002, ksenony, skóra) odgłos pracy wspomnianego

Re: włoskie auta

Ritmo dawno mamy za soba, a Siena czy podobne wynalazki na podstawie ktorych Polacy wyrabiaja sobie zdanie to ulamek produkcji wloszczyzny. Czy Corrado, silniki serii G40, G60, zamarzajace 1.2 i 1.4 lub 2.5 TDI to cala historia VW? Nikt juz nie pamieta gnijacych Opli az do pierwszej polowy lat

Re: Tu-154 nad Jelczem

wtrysk bezpośredni. W ogóle Włosi robią doskonałe, trwałe silniki wysokoprężne, w końcu pierwszym autem, w którym zastosowano wtrysk common rail, była Alfa 156 w 1997 roku. Był to 1.9 JTD 8V 105 KM. Od 2003 roku Włosi postawili na małe turbodiesle 1.3 Multijet dla małych aut i się okazało, że mimo

Re: Golf GTD - pierwsze oficjalne zdjęcia

raz pierwszy w Golfie zastosowano wyjątkowo ciche, a przy tym mocne i oszczędne, silniki TDI z wtryskiem common rail. Planowane jest spektrum mocy silników TDI od 90 KM do 170 KM. W momencie wprowadzenia na rynek, Volkswagen będzie oferował Golfa z dwoma dwulitrowymi silnikami TDI o mocy 110 i 140 KM

Re: Diesel - gdzie ta rewelacyjna elastyczność???

Gość portalu: KM napisał(a): Celowo podałem 1.4i oraz 1.4 HDi z uwagi na zbliżone pojemności i moce.W tym przypadku bardzo nowoczesny diesel z common rail drugiej generacji okazuje sie "gorszy" od podstarzałej benzyny.Diesle bez turbo to już w ogóle rzadna alternatywa dla benzyny o tej

Re: Burza w szklance wody

). Po pierwsze. Chodziło o wolnossący silnik z komorą wstępną o oszałamiającej mocy 70 KM z 1.9. TDI było wtedy supernowością. O Common Rail i mocach rzędu 75 KM z litra nikomu się wtedy nie śniło. Po drugie. Co to jest 30 tys. km? To chyba jakiś żart, a nie test. Po trzecie. Co wspólnego ma

AUDI A6 2.5 TDI/SAAB 9-5 3.0 TiD/VOLVO S80 2.4 D5

Tekst z Gazety /http://www2.gazeta.pl/auto/1,31341,1106961.html/ AUDI A6 2.5 TDI/SAAB 9-5 3.0 TiD/VOLVO S80 2.4 D5 Tekst: ŁUKASZ KIFER 05-11-2002 15:01 "Nawet oszczędzanie może być przyjemne. Najlepszy przykład to jazda jedną z trzech porównywanych limuzyn z silnikami Diesla. Jednak by

Re: avensis czy passat?

PLN), głównie z uwagi na nowy silnik D4D (wtrysk bezpośredni, common rail, bardzo cichy, niższe spalanie) i pewnie automatyczną klimatyzację i komputer. Bagażniki w obu porównywalne (kombi). Passat ma siatkę grodziową od razu w rolecie, w Avensisie jest oddzielnie. Na tylnej kanapie miejsca

Lexus IS220d traktor vs 10x cichsza konkurencja

): www.youtube.com/watch?v=jW6rnl3fYZo&fmt=18 E 220 CDI: www.youtube.com/watch?v=4tXNVyCGPPo&fmt=18 Citroen C6 2.7 Hdi, V6, common rail, przy otwartych drzwiach w garażu z pogłosem startuje jak Jelcz szambiara

Re: przesiadka z diesla na benzyne

wielkrotnie prezentowane m.in. takie opinie: 1. Wysoki moment obrotowy w TD to atrybut "wrodzony" diesli i turbina nie ma z tym nic wspolnego 2. 530d nie ma turbiny - jest szybkie bo to diesel 3. Avensis D4D nie ma turbiny - "to technologia common rail zapewnia jej odpowiednie osiagi" 4. TD o

Re: LAGUNA, C5, AVENSIS CZY MONDEO ?

-120 km/h 5 bieg 12,4 sek. > Laguna: " " 8,9 sek. 80-120 km/h 5 bieg 13,6 sek. > A wzięto do porównania przestarzały silnik Forda bez common rail. > Silnika Mondeo 2,0 TDCI nie ma nawet sensu porównywać z silnikiem 1,9 dci > 120 KM Renault.Nie ta klasa pod względem

Re: przesiadka z diesla na benzyne

bo to diesel > 3. Avensis D4D nie ma turbiny - "to technologia common rail zapewnia jej > odpowiednie osiagi" > 4. TD o pojemnosci 2 L zostawia daleko w tyle kazda benzyne o pojenosci 2 L > 5. Benzyna jest wolniejsza od 0-100 od diesla mimo iz dane tecniczne mowia co

Re: Toyota Prius III | Za kierownicą

Test: Skoda Fabia 1.2 TSI kontra 1.6 TDI czyli benzyna czy diesel? technologie Skoda Fabia TDI TSI Czasy gdy w powszechnej opinii silniki diesla nad benzynowymi miały przewagę tylko pod względem zużycia paliwa i trwałości dawno odeszły. Od czasu upowszechnienia się turbodoładowania, wtrysku

Re: Mocniejszy VW Golf VII GTI

2001-4 dużą wpadkę jakościową). Za 5 lat 10 letnie auto będzie miało Common rail lub pompowtryskiwacze, klimatyzacje, bardzo rozbudowaną elektronikę i ..... bardzo biednego właściciela...

Re: Szanowny Jarku

pompowtryskiwaczy z zalozenia zapewnia prace o nizszej kulturze (brak np wtrysku wstepnego, ktorego sluchowym efektem jest cizsza praca). Proponuje porownanie suchych parametrow np silnika 1,9 tdi i 1,9 jtd z alfy (byl peugeot a jest teraz alfa), okazuje sie ze przy podobnym mocy (110 i 115 KM) moment

Re: Turbobenzyna BMW.

jeszcze dynamika i handling o czym mercedes i audi moze > pomarzyc w tej samej klasie. To juz jest twoje zdanie . > > Pewno zaraz wyskoczysz z silnikiem V10 Lambo. Jeszcze niedawno to Audi nie > wiedzialonic o Common Rail Nie chce ci ptzypominac ale to Audi za kazdym

Re: Toyota Prius III | Za kierownicą

Test: Skoda Fabia 1.2 TSI kontra 1.6 TDI czyli benzyna czy diesel? technologie Skoda Fabia TDI TSI Czasy gdy w powszechnej opinii silniki diesla nad benzynowymi miały przewagę tylko pod względem zużycia paliwa i trwałości dawno odeszły. Od czasu upowszechnienia się turbodoładowania, wtrysku

Re: Toyota Prius III | Za kierownicą

Test: Skoda Fabia 1.2 TSI kontra 1.6 TDI czyli benzyna czy diesel? technologie Skoda Fabia TDI TSI Czasy gdy w powszechnej opinii silniki diesla nad benzynowymi miały przewagę tylko pod względem zużycia paliwa i trwałości dawno odeszły. Od czasu upowszechnienia się turbodoładowania, wtrysku

BARDZO RÓŻNIE Z TYM BYWA AGENCIE

jaki dokonal sie w silnikach diesla. CO do Laguny staram sie o jakiegos czasu przejechac sie dCi (juz common rail'em), ale jakos nie wychodzi - to tak w ramach porownania z D4-D Toyoty, tD Forda, tDi VW, czy w koncu HDi PSA. Mac'owcy wszystkich krajow laczcie sie!!! Hej!

Opel - polecam naprawede wszystkim

dzisiaj oferowany w Nowej Skodzie Octavii, Golfie V, Pasacie itp. Podobnie silniki wysokoprężene 8 zaworowe z pompowtryskiwaczami (turbodiesle np. 1,9 tdi) gdzie wszyscy na świecie stosują magistralę Common Rail?. Jest to i śmiesznie i straszne zarazem. Pozwólcie, że pominę silniki wysokoprężne

Suzuki Grand Vitara 2.0 - test (długie!)

dość elastyczny. W mieście wystarczą pierwsze 3 biegi. Spalanie przy tym osiąga 9-15 litrów w zależności od stylu jazdy (średnio 12 w mieście). Cykl mieszany, to 9,3 litra, a trasa 7,8. Bez gazu by się nie obyło ;-)) W teren lepszy 2-litrowy TDI Common Rail o mocy 109 KM, ale cena duużo wyższa

pare opinii o volvo;-)

biegów. Hałaśliwe tylne zawieszenie, diesel common rail głośna praca silnika, choć kapitalne osiągi Autor: Hakan Data: 07.03.2003 16:09 Opinia: S40 T4 ´98 przebieg 170tys. silnik do remontu (naprawa okolo 20000pln) Od nowości brał olej, pod koniec eksplaatacji 5l na 10tys km

Re: w polsce rynek suv to nieporozumienie

. >:-P 3 litrowy diesel z toyoty pa > mięta króla ćwieczka, na pewno? 16v dohc z lekkich stopow z ukladem common-rail to woz na mazut? -- darekk

Re: Czystosc spalin

życie w 2005 roku normą Euro 4 tylko niewiele z nich miałoby kłopoty. Norma Euro 3 pozwala na emisję 0,05 g sadzy na kilometr, Euro 4 zaś obniża tę wartość do 0,025 g/km. Nowoczesne systemy wtryskowe - jak common-rail czy pompowtryskiwacze - oraz zmiany w elektronice zdjęły z diesli odium

Re: Do Sławka.

> wypornościową (zerżnięty oczywiście z jakiegoś amerykańskiego). Bardzo więc > prawdopodobne, że za jakiś czas pojawią się w awionetkach 200 KM rzędowe common > rail. I tu nie wiesz najważniejszego. Ten JAZ był to jeden z pierwszych na świecie silników TDI, z bezpośrednim wtryskiem

Diesel??? Niemożliwe??? A jednak...

wysokociśnieniowe systemy wtrysku bezpośredniego, w roku 1996 promieniowa pompa rozdzielaczowa, w rok później system wtryskowy z kolektorem common rail i w roku 1998 zespół pompowtryskiwacza UIS. Do rosnącego zainteresowania dieslami przyczynia się w dużym stopniu szerokie wykorzystanie nowego układu

Re: JAZDA NOWYM BMW 530d - pierwsze wrazenia

bylo z 3. A napisales ze plastiki ok.. 4. A teraz Diesel - to nie jest TDI Audi (nie tych CR2) ze sie trzesie - Common Rail nie ma az takich wibracji ze je czuc przy odpalaniu. Auto na pewno sie nie zatrzeslo.... Co do spalania chyba jechales po raz pierwszy z komputerem i do tego na zimnym

Re: co wybieracie

ale skoro tak sie boisz o koszty to raczej nie bierz zadnego z nich bo co z tego ze bedziesz mial 540i jak sie bedziesz 10 razy zastanawial czy wcisnac w deche czy nie nie ma samochodu ktory ci zapewni komfort i osiagi beznynowego V8 a spalanie 1.9 TDI co do czesci to co za roznica

Nowoczesne silniki wysokoprężne - historia

bezpośredniego (nazwanego Unijet), a następnie do współpracy zaproszono potentata - firmę Bosch. Jej to właśnie zawdzięcza się nazwę Common Rail (CR), gdzie w przeciwieństwie do pompowtryskiwacza zastosowano układ podobny do systemu znanego z silników benzynowych jako GDI (Gazoline Direct Injection

Re: Rewelacyjny Diesel Opla

Cabriolet 1.9 TDI > czy A4 2.5 TDI (jak Greenblack to zniosl?!) to zwracam honor i nie komentuje chociaz mam swoje zdanie > Masle ze robisz podstawowy blad. Od diesla oczekujesz zeby brzmial i zachowywal > sie jak jakis benzynowy V6/8/12 " (a z zewnatrz cichy ale potezny szum > jak V6

Nikt nie wspomnial o C klasie

Witam, mocny diesel, skrzynia 6 biegowa - mysle ze mocny diesel to cos wiecej niz 1.9TDI, aczkolwiek wszystko zalezy od punktu widzenia mocy.. Sam posiadam Mercedesa C, 2002, na lcinziku juz niestety stuknelo 200k, ale nic powaznego sie nie dzialo.. Zawsze byl lany najlepszy olej, wszystkie

Re: Lexus LS 600h | Za kierownicą

wtrysku pod 2000 barów, precyzyjne wtryskiwacze). Wtrysk musi być wielokrotny, aby nie klekotało za mocno (konieczność stosowania common rail i piezowtryskiwaczy zamiast pompowtryskiwaczy). Turbosprężarka musi mieć zmienną geometrię, aby zmniejszyć opóźnienie osiągnięcia maksymalnego ciśnienia doładowania

Re: Czipujący silniki to egoistyczni debile

triku >stosowanego przez producentów. Najpopularniejsze kłamstwo w światku czipowców. > VW Golf 1.9 TDI sprzedawany jest w trzech wariantach: 100, 130 i 150 KM. >Uzyskane przy tej samej pojemności wartości mocy to rezultat elektronicznego >zabiegu. Ale Volkswagen twierdzi, że w

Re: jaki bastion pada?

to nowe 5 > w dieslu czy e klase czy inne "super hiper common rail" Znowu "super-hiper"? > sadza leci az milo, a jak jesny lakier to najczesciej caly zderzak > nad wydechem okopcony Z mojej strony koniec w tej kwestii. Mity są były i, choć wszystko wkoło się zmienia, dalej

Re: Skoda... paranoja (do Franka)

porownaniu do nowego common rail toyoty, no wiesz? nie wstyd ci tego porownywac? tu nie ma po prostu nawet czego, roznica w cenie 1tys to jest naprawde nic > I ostatni argument do obalenia - wielkosc: > Avensis (dl./szer./wys.) 4520/1710/1425 > Octavia 4511/1731/1429 > Wedlug mnie sa

Odwieczny spór - diesel, czy benzyna?

. Są one oparte na systemie Common Rail lub na pompowtryskiwaczach. Zaletą systemu Common Rail jest możliwość zastosowania tzw. wtrysku wielofazowego, który poprawia przebieg spalania i powoduje nie tylko zmniejszenie zużycia paliwa, ale również obniżenie hałasu i poziomu emisji tlenków azotu

Czy aby na pewno "bio (?) paliwa"?

(przede wszystkim Common Rail, gdzie dawka ustalana jest jako czas otwarcia wtryskiwacza) nie poradzą sobie z inną niż założona konstrukcyjnie lepkość. Dawka realizowana wzrośnie, bo sterownik nie wie, że lepkość paliwa spadła. Efektywnie pogorszy się więc skład spalin (przy założeniu że producent