1 4 tsi gaz

redakcja

Kompakt czy crossover? Sprawdzamy jaki samochód wybrać do jazdy na co dzień

Kompakt czy crossover? Sprawdzamy jaki samochód wybrać do jazdy na co dzień

Z jednej strony kompaktowe crossovery sprzedają się jak świeże bułeczki, a z drugiej klienci nie zapominają o klasycznych przedstawicielach segmentu C. Do pierwszej grupy należy Volkswagen T-Roc, a do drugiej - Golf. Oba są hitami sprzedażowymi niemieckiego koncernu. Sprawdzamy, jakie mają asy w rękawie.

Opinie Moto.pl: Skoda Kamiq 1.5 TSI vs. Renault Captur 1.3 TCe. Walka o czołówkę segmentu B

Crossovery segmentu B należą obecnie do najpopularniejszych samochodów na rynku. Łatwo jednak nie jest walczyć w tym segmencie, bowiem liczy obecnie ponad dwudziestu reprezentantów. Jak wobec tego poradzą sobie w nim nowości z Czech i Francji? W obu przypadkach mamy do czynienia z napędem na przednią oś i mocnym, benzynowym silnikiem z doładowaniem.

Skoda Octavia 1.4 TSI LPG | Pierwsza jazda | Tanio i dynamicznie

Dla tych, którzy chcą mieć nowy, rodzinny samochód z instalacją gazową i gwarancją producenta, albo po prostu nie lubią diesli, Skoda wprowadza do oferty Octavię ze 150-konnym silnikiem 1.4 TSI zasilanym LPG

Nowoczesne instalacje LPG - komfort i wymierne korzyści dla użytkownika

Nowoczesne instalacje LPG - komfort i wymierne korzyści dla użytkownika

Ekonomiczne korzyści Dość łatwo przeprowadzić symulację kosztów eksploatacji na gazie. Nowoczesne instalacje stosowane w samochodach z sekwencyjnym wtryskiem paliwa potrafią funkcjonować już wyłącznie na LPG. W takiej sytuacji, każdy kilometr to czysty zysk. Nawet zakładając, że silnik zużyje o 1-2

Jedni ją kochają, drudzy nienawidzą. Fenomen Skody. Testujemy Fabię Combi

Jedni ją kochają, drudzy nienawidzą. Fenomen Skody. Testujemy Fabię Combi

, ale to z pewnością jeden z najlepszych samochodów w segmencie. Gaz Bagażnik, walory praktyczne, wygodne wnętrze, duet silnik i skrzynia, przyjemność z jazdy Hamulec Dla niektórych zbyt stonowana stylistyka i wnętrze, to nie jest auto dla ludzi, szukających sportowych doznań z jazdy Skoda Fabia 1.2 TSI

Nowy Volkswagen Golf - opinie Moto.pl. Ósma generacja protoplasty samochodów kompaktowych

Nowy Volkswagen Golf - opinie Moto.pl. Ósma generacja protoplasty samochodów kompaktowych

przekraczające 4 l/100 km w TDI i ok. 4,5 l w miękkiej hybrydzie eTSI. Niezależnie czy to się komuś podoba czy nie, silniki wysokoprężne wciąż mają duży potencjał ekologiczny. W czasie premiery ofertę Golfa uzupełniają jeszcze trzy jednostki napędowe. Dwie z nich to zwykłe wersje silnika 1.5 TSI o mocy 130 KM i

Skoda Rapid Spaceback Style Plus | Test | Stylowa Skoda

. Zaletą motoru jest wysoka elastyczność, 200 Nm maksymalnego momentu obrotowego dostępnych jest w bardzo szerokim zakresie obrotów (od 1 500 do 4 000). Wartość 100 km/h zobaczymy na liczniku już po 9,4 sekundy. Zużycie paliwa jest znacznie wyższe od danych producenta, ale akceptowalne (7,5-8 litrów w

Volkswagen Passat GTE | Zaawansowana hybryda

Volkswagen Passat GTE | Zaawansowana hybryda

pozwala w pełni korzystać z dynamicznych cech Passata GTE. Różnica jest odczuwalna natychmiast: wyostrzają się reakcje silnika na gaz, szybsze są zmiany biegów, maleje siła wspomagania układu kierowniczego, a silnik TSI jest nastawiony na rozwijanie wysokiej mocy. Są dwa sposoby

Seat Leon Cupra ST | Test długodystansowy, cz. IV | Cupra

Seat Leon Cupra ST | Test długodystansowy, cz. IV | Cupra

całkowicie odłączyć kontrolę trakcji, w komputerze wybrać tryb jazdy Cupra, lewą nogą wcisnąć hamulec, prawą gaz. Silnik ustawi obroty, z wydechu zacznie dochodzić charakterystyczne buczenie przywodzące na myśl samochody rajdowe. Wystarczy zwolnić hamulec, a krajobraz zacznie przemieszczać się bardzo szybko

Volkswagen Passat B8 | Pierwsza jazda | Przepis na sukces

Volkswagen Passat B8 | Pierwsza jazda | Przepis na sukces

optymalizuje zachowania się samochodu. W nadwoziu sedan mieliśmy do dyspozycji 150-konną benzynową jednostkę 1.4 TSI z funkcją odłączania dwóch cylindrów (słabsza, 125-konna wersja z nim nie występuje). System jest aktywny w zakresie prędkości obrotowych między 1 400 a 4 000 obr

Skoda Rapid Spaceback - test | Pierwsza jazda | Sukces (nie)murowany

Skoda Rapid Spaceback - test | Pierwsza jazda | Sukces (nie)murowany

4 350 zł), ale nie rozpieszcza osiągami (75 KM). Dalej są 1.2 TSI (85 i 105 KM), a na samym szczycie oferty 1.4 TSI (122 KM) łączony jedynie ze skrzynią DSG. Naszym zdaniem najlepszym wyborem jest mocniejszy 1.2 TSI (105 KM). Nie ze względu na moc, ale sześciobiegową skrzynię znacznie poprawiającą

Co oferuje rynek w segmencie C?

Co oferuje rynek w segmencie C?

Alfa Romeo Giulietta 1.4 TB LPG | Test | Alfa daje w gaz! Naszym zdaniem: Giulietta nie jest autem idealnym, jakość wykonania niektórych elementów pozostawia nieco do życzenia, bagażnik jest raczej przeciętny, ale w środku jest sporo miejsca. Wygląd to najsilniejszy punkt Alfy. Jeśli samochody

Mazda 2 1.5 SKY-G | Test | Mainstream zamiast niszy

Mazda 2 1.5 SKY-G | Test | Mainstream zamiast niszy

dowiemy się, czy Mazda 2 z auta niszowego stanie się mainstreamowym. Gaz Atrakcyjny design, wystarczająco przestronne wnętrze, dobra jakość wykonania, 4-cylindrowy silnik "w standardzie", dobre - osiągi i komfort jazdy

Downsizing

Downsizing

zamiast z tyłu, dobiega z przodu. W oszczędzaniu paliwa TwinAir jest wspierany przez tryb jazdy "eko" - w którym moc silnika jest zmniejszona, a reakcje na gaz spowolnione - a także przez system start/stop. W codziennym życiu okazuje się, że osiągi są więcej niż dobre (setka w 12,7 s

Wybrano najlepsze silniki roku

Wybrano najlepsze silniki roku

moment nie odczuwa niedostatków mocy. 1. Volkswagen 1,4 litra TSI ACT (Volkswagen Golf) 234 pkt 2. Ferrari 6,3 litra V12 (Ferrari F12 Berlinetta) 220 pkt 3. Mazda 2,5 litra, Skyactiv (Mazda 6, CX-5) 136 pkt 4. Jaguar/Land Rover 3 litry V6, kompresor (Jaguar XF, XJ) 130 pkt 5. Tesla, silnik

Volkswagen Scirocco - powiało emocjami

BMW 1 Coupé. Scirocco znów rozgrzeje fanów sportowych samochodów. GAZ Solidne wykończenie, spora dawka radości z jazdy, obszerne jak na usportowiony samochód wnętrze, dynamiczna sylwetka HAMULEC

Skoda Octavia | To już 20 lat na rynku!

Skoda Octavia | To już 20 lat na rynku!

dostępna jest także ekskluzywna Octavia L&K. Skoda zachęca klientów dużym wyborem jednostek napędowych i bardzo korzystnymi cenami: Do wersji Combi trzeba dopłacić około 4 tysięcy złotych. ZOBACZ TAKŻE: Skoda Octavia 1.4 TSI Elegance | Test długodystansowy Wykorzystana w 1996

Opel Cascada 1.6 Turbo Cosmo | Test | "Polski" kabriolet

Opel Cascada 1.6 Turbo Cosmo | Test | "Polski" kabriolet

spowodowana dążeniem Opla na siłę, żeby konkurować z markami premium. Gaz Atrakcyjny wygląd, świetne fotele i kierownica, wysokiej jakości wykończenie wnętrza, dobry komfort jazdy, cichy i szybki system składania dachu Hamulec

Mazda CX-5 - test | Pierwsza jazda | Przełomowy model

Mazda CX-5 - test | Pierwsza jazda | Przełomowy model

z nich jest specjalnie ukształtowane denko tłoka, kolejną optymalnie ukształtowany kolektor wydechowy oznaczony jako 4-2-1. Myślicie pewnie, że CX-5 musi być karmiony 98-ką? Nic z tych rzeczy, mimo wysokiego stopnia sprężania silnik zadowala się zwykłą benzyną Pb95 i spełnia normę Euro 6

Za kierownicą: Volkswagen Scirocco 2.0 FSI

ciężkości. Za dopłatą 3 220 zł można zmieniać twardość "zawiasów" (Comfort, Normal i Sport), a przy okazji szybkość reakcji na gaz i pracę jednego z lepszych elektrycznych układów wspomagania kierownicy. W sumie, choć bazuje na Golfie, Scirocco prowadzi się lepiej. Jest

Auta dostawcze dla firm | Przegląd rynku

Auta dostawcze dla firm | Przegląd rynku

Maxi do dyspozycji jest pojemność 3 700 litrów. Po raz pierwszy drugi rząd siedzeń można całkowicie wymontować dwoma prostymi ruchami rąk. W takiej konfiguracji długość przestrzeni bagażowej wynosi 1 781 milimetrów a pojemność 3 030 litrów. Odpowiednie wartości dla Caddy Maxi wynoszą 2 250

Awaryjne silniki | Uważaj przy zakupie tych aut [AKTUALIZACJA]

Awaryjne silniki | Uważaj przy zakupie tych aut [AKTUALIZACJA]

: od 2006 roku. Modele w których montowany jest silnik 1.4 TSI (122-180 KM): Audi: A1, A3 Seat: Ibiza, Toledo, Leon, Altea, Alhambra Skoda: Rapid, Octavia, Yeti, Superb VW: Polo, Golf, Touran, Tiguan, Scirocco, Jetta, Passat, CC, Sharan Fot. Volkswagen Mobil 1 Peak Life 5W50 4L

Ecobrandy - moda czy biznes?

Ecobrandy - moda czy biznes?

znajdziemy w Volkswagenach (np. TSI BlueMotion), nieco mniej w Seatach, a najmniej w Skodach (brak wskaźników zmiany biegu). Z kolei marki premium nie oferują oddzielnych modeli "eko". Zarówno BMW, Mercedes, jak i Volvo nie pytają klientów o zdanie. Kupując BMW serii 1 z

Re: Octavia 1.4 TSI z LPG

Wysilona turbobenzyna i bezpośredni wtrysk. Do takiej szlifierki to ja bym gazu nie zakładał. No chyba, że zakładamy gaz i chcemy aby po roku dwóch, może jeszcze na gwarancji silnik nam się rozsypał i dostaniemy nowy. he, he silnik lub samochód.

Re: Octavia 1.4 TSI z LPG

czyli? instalacja z fazą ciekłą LPG w fabryczne wtryski benzyny czy gaz leci oddzielnie a wtryski / końcówki wtrysków się przegrzewają (bo siedzą w komorze spalania a nie przepływa przez nie benzyna)

Re: 1.4 TSI ważne pytanie techniczne

sk-1 napisał: > Być może po to,żeby nie roz...walić maksymalnymi obrotami nieobciążonego silnka?? Hmm, albo żeby coś nie wybuchło jak się puści gaz a zawór upustowy turbo nie zadziała. Powietrze się spręży, nie będzie ujścia i może być bum. Jak silnik dochodzi do obrotów, przy których

Re: Octavia 1.4 TSI z LPG

jakoś jeszcze mnie nie przekonuje gaz w benzyniakach z turbodoładowaniem i w dodatku z bezpośrednim wtryskiem benzyny. Bo własnie coś dla syna szukam na dojazdy na uczelnie i myślałem nad octavia 1.6 ta 100km i dać tam gaz ale to trochę muł ;p 2 model jakim się interesuje to focus 1.6 115km albo 2.0 145

Nowa Octavia 1.4 TSI - 8,5 s. do setki

Mina starszych Panów w kapeluszach na jeździe próbnej po mocniejszym wciśnięciu gazu musi być ciekawa, zwłaszcza jak wcześniej jeździł np. Octavią I 1.4 60 KM ;)

Re: Golf TDI vs Golf 1.4 TSI 170

Dorosłeś i zostałeś w socjalistycznym państwie ,w którym opłaca się mieć diesla i samochód na gaz . To nie jest TWÓJ wybór ,a wybór rządzących .

Re: Spalanie TSI

klemens1 napisał: > > poszaleć czyli "gaz do dechy"...po to się kupuje auto z turbiną. > > Nie po to się takie auta kupuje. Kupuje się je po to, żeby raczyły jechać przy > niskich obrotach zamiast po redukcji 2 biegi w dół. Przykładem są hondowskie sz > lifierki

Re: Golf TDI vs Golf 1.4 TSI 170

traktorzysta napisał: > Dorosłeś i zostałeś w socjalistycznym państwie ,w którym opłaca się mieć > diesla i samochód na gaz . To nie jest TWÓJ wybór ,a wybór rządzących . Nie trzeba wielkiej bystrości żeby się zorientować że nie dyskutujemy tu o kosztach.

Re: Octavia TDI 1,6 CR DPF

z kolei 1.2 tsi to chyba tez nie rewelacja.jezdzilem 1.4 tsi i.. albo jezdzisz nieuzywajaac pedalu gazu to spali 8-9 w miescie albo jezdzisz uzywajaac gazu i pali 12.. no ale jak sie chce miec fure napeedzanaa technologiaa...

Re: Nowa Octavia 1.4 TSI - 8,5 s. do setki

schweppes1 napisał: > Mina starszych Panów w kapeluszach na jeździe próbnej po mocniejszym wciśnięciu > gazu musi być ciekawa, zwłaszcza jak wcześniej jeździł np. Octavią I 1.4 60 KM > ;) Zapewniam cię, że mina każdego kto wciśnie gaz, uprzedzonego wcześniej że pod maską

Re: Megane vs. Octavia. Co wybrać?

Jeśli Octavia to 1.6+gaz albo 1.8TSI. Zdala od 1.2TSI (wkrótce ten motor trafi do kosza, nowe 1.2TSI będzie miało pasek i 16v) i 1.4TSI (pali jak smok jeśli tylko mocniej depnąć na pedał gazu). Renault w motorach Pb prezentuje nędzę z bidą: albo stare 1.6 albo TCe 130 - nieudany motor o spalaniu

Re: LPG dla TSI | Eksploatacja

jestem szczęśliwym posiadaczem peugeota 106 1.4 75km przerobiłem 60 tys na gazie w 2 lata (instalacja stag 300) i jedyne co mi nawaliło to wskaźnik poziomu napełnienia gazu (diody). spalanie 7,5 -9 l lpg także tu problemów żadnych nie widze;]

Re: Pogromca ścigantów - VW Touran 1.4 TSI

chris62 napisał: > tiges_wiz napisał: > > > Przysp. 0-100 km/h* 9,8 s > > i to jest pogromca scigantow? > Problem w tym że najwiecej ścigantów w polskich warunkach jeździ Civicami 1,4 > Corollami 1,4 Golfami 1,9 TDi Seicento, Focusami itd itp. > Jak

Pytanie do automatowców

Golf VII 1.4 TSI DSG. Czy robię jakąś krzywdę skrzyni, gdy chcąc szybko ruszyć zrobię coś takiego: - wcisnę hamulec, - wrzucę D, - dodam gazu na 4000 RPM, - puszczę hamulec i jednocześnie gaz do dechy.

Re: Pogromca ścigantów - VW Touran 1.4 TSI

tiges_wiz napisał: > Przysp. 0-100 km/h* 9,8 s > i to jest pogromca scigantow? Problem w tym że najwiecej ścigantów w polskich warunkach jeździ Civicami 1,4 Corollami 1,4 Golfami 1,9 TDi Seicento, Focusami itd itp. Jak już się trafi ścigant w kompakcie z 1,6 to za Chiny nie może

Re: seat tsi?

obrotowy juz od 1500 obrotów - nie masz żadnego zawachania po dodaniu gazu TSI ciągnie jak diesel od samego dołu. Altea ma ten sam silnik tylko o mocy 125 KM, ale jest znacznie mniejsza od Tourana. Wiosna będzie w sprzedaży Touran po liftingu z nowym przodem - ja bym go wolał od Altei. Silnik 1,4

Re: Nowy passat 1.4 TSi 122KM. Jeździł ktoś?

),1.4 z innymi autami radzio sobie lekko,tu ma dużo roboty i ja to czuję.Silnik szybko reaguje na gaz,zbiera się nawet bez specjalnego ociągnia na wyższych biegach,ale jak na mój gust przełożenia są z długie,acha,6. bieg typowo autostradowy.Silnik kulturalny jest,ale w kabinie słyszę go nawet

Re: Pytanie o turbosprezarke w silniku VW 1,4TSI

Dziękuję za informacje, właśnie od Ciebie spodziewałem sie usłyszeć (przeczytać) odpowiedz na nurtujące mnie pytanie. Ciekaw bylem czy mam sie bać zapiekających sie kierownic gazów jak to ma miejsce nieraz w dieslach. jeszcze raz dzięki, pozdr!

Re: 1.8 TSI w Octavii - ktoś ujeżdża?

minimum 10 tys wiecej, czyli ze 3 - 4 lata zanim dobijesz do diesla, wiec zdecydowałem na TSI. Moment obrotowy jak w dislu, cicho, wieksza elastycznosc, tanszy. Same plusy. Zycze milego uzytkowania i oby pojawial sie na twarzy taki usmiech jak na mojej jak wcisnąłem gaz. Wrażenie - jak w Mastercard

Re: LPG dla TSI | Eksploatacja

przy założeniach benzyna 5,20zł/litr, gaz 2,60zł/litr, średnie zużycie benzyny 7l/100km, miasto/trasa pół na pół, instalacja do 1.4 TSI zwróciłaby się dopiero po wyjeżdżeniu ok. 150 tysięcy kilometrów i to bez uwzględnienia kosztów stałych. Żeby tyle wyjeździć, trzeba wydać na paliwo 53 tysiące złotych

Re: Silnik roku czy bubel dziesięciolecia?

w niemczech są passaty 1.4 tsi 160 KM z fabryczną gaz-instalką , ciekawe jakie jaja są z takiego połaczenia

Re: Nowe Skody Fabie egzaminac. 1,2 tsi

pewnie panie tomku znajac życie za względu na oszczędności kupił pan, tak jak większość szkół i instruktorów do których dzwoniłem, fabię 1,4 htp i założył pan do niej gaz, lub napędzaną silnikiem diesla z starymi światłami i będzie pan oszukiwał nas kursantów ze jest identyczny jak na egzaminie

Re: Gaz wciąż najtańszy?

Octavia z genialnym benzynowym silnikiem TSI 1.4 122 KM, 9,8 s. 0-100km/h, spalanie 6-7l. I to za 50-60 tys w zaleznosci od wyposazenia. Albo Lancer za ok 58tys chociaz tu juz spalanie troche wyzsze.

Re: Nadjeżdża Golf na baterie

rafal@ Faktycznie gaz ziemny jest alternatywą. Wiele firm zaczyna fabrycznie wyposażać auta w instalację CNG. Bardziej ekologicznie i taniej. Do tego nie muszą te auta być dychawiczne. CNG montują również w doładowanych modelach, nawet podwójnie doładowanych - Passat TSI EcoFuel (1.4TSI Twincharger).

Re: Pytanie o turbosprezarke w silniku VW 1,4TSI

sowik85 napisał: > Dziękuję za informacje, właśnie od Ciebie spodziewałem sie usłyszeć (przeczytać > ) > odpowiedz na nurtujące mnie pytanie. Dziękuję. > Ciekaw bylem czy mam sie bać zapiekających sie kierownic gazów jak > to ma miejsce nieraz w dieslach

Re: Pytanie o turbosprezarke w silniku VW 1,4TSI

> Witam, > > chcialem sie dowiedziec czy turbo w tym silniku posiada zmienna geometrie > lopatek (kierownice???) czy jest to zwykla prosta turbosprezarka? Jest to zwykła prosta turbosprężarka. Gdyby w silniku TSI, którymkolwiek, była turbosprężarka o zmiennej geometrii

Re: Skoda Octavia 1.2 TSI DSG | Za kierownicą

sciema z tym spalaniem, benzyniaki jeszcze dlugo nie beda bardziej ekonomiczne od diesli. chyba ze na papierze. jezdzilem roznymi dieslami (auta sredniej klasy, typu mondeo) i palily po miescie 6-8 litrow, bez pieszczenia sie z pedalem gazu. a niedawno uzywalem 3-letnie clio 1.4 z klimatyzacja i

Re: nie wszystkie auta lubią gaz

od 2500 euro w górę, w PL jeszcze nie spotkałem. Można też dać wtrysk gazu w fazie ciekłej - nie wiem jak wygląda sprawa wtryskiwaczy, ale są instalki Vialle dedykowane do GDI 1,8 i 2,4. W sumie wszystko jets kwestią kosztów - VW zaprezentowal studyjny TSI na gaz ziemny, może za kilka lat

Re: Astra 4. 1.4 ST. gazowa nowa - warto?

(www.samar.pl/__/8/8.c/502093/Opel-Astra-IV-Cosmo-2015-140-KM-1-4-Benzyna-LPG-Turbo-Ecotec-Manualna-6-Kombi-5d.html). Czyli realnie 12? ;) Clio 1.2 mojej zony w gazie spala ok 1l benzyny na 100 km (wiekszosc ludzi optymistycznie pomija ta kwote w rachowaniu). Szczerze watpie aby 1.4 z turbina nie bralo przynajmniej 1,5l (szczegolnie zima). Zsumowalem sobie srednie spalanie na poziomie 9l gazu i te wyzej

Re: Astra 4. 1.4 ST. gazowa nowa - warto?

(www.samar.pl/__/8/8.c/502093/Opel-Astra-IV-Cosmo-2015-140-KM-1-4-Benzyna-LPG-Turbo-Ecotec-Manualna-6-Kombi-5d.html). Czyli realnie 12? ;) Clio 1.2 wolnossace mojej zony w gazie spala ok 1l benzyny na 100 km (wiekszosc ludzi optymistycznie pomija ta kwote w rachowaniu). Szczerze watpie aby 1.4 z turbina nie bralo przynajmniej 1,5l (szczegolnie zima). Zsumowalem sobie srednie spalanie na poziomie 9l gazu i te

Re: Pytanie o turbosprezarke w silniku VW 1,4TSI

): www.autozine.org/html/BMW/5er.html#535d Sam układ widać fajnie na tym zdjęciu: autospeed.com/cms/gallery/article.html?slideshow=0&a=2544&i=4 Aby zastosować więc Twój pomysł zamiany kolejności w TSI, VW musiałby w kolektorze wylotowym

Metaliczne hałasy z rury wydechowej

A twojemu TSI nie towarzyszą metaliczne hałasy z rury wydechowej? Zauważyłem je w moim nowym golfie 6 variant, 1.4 TSI, zastanawiam się co to jest i czy to da się naprawić. Słyszalne zarówno przy przyspieszaniu, na zakrętach, jak i przy popuszczeniu gazu

Re: Megane vs. Octavia. Co wybrać?

cloclo80 napisał: > Jeśli Octavia to 1.6+gaz albo 1.8TSI. Zdala od 1.2TSI (wkrótce ten motor trafi > do kosza, nowe 1.2TSI będzie miało pasek i 16v) i 1.4TSI (pali jak smok jeśli t > ylko mocniej depnąć na pedał gazu). Renault w motorach Pb prezentuje nędzę z bi > dą: albo

Re: Uwaga - będą dopłaty do LPG!

w dobie małych turbobenzyn to może być bardzo ciekawy temat. Pytanie jak ma się gaz do silników benzynowych z bezpośrednim wtryskiem i dolądowaniem typu 1.4 TSI od vw. jak tutaj wygląda sytuacja Lexusie? -- pozdrawiam Tomek

Re: Gaz w dieslu? Czemu nie!

Kam@ po części silnik 1.4TSI można uznać za dostosowany, ale do CNG. W wersji Ecofuel niektórych modeli VW silnik fabrycznie jest zmodernizowany pod CNG (m.in. zawory, pierścienie tłokowe i tłoki są dodatkowo utwardzone lub wzmocnione). Nie wiem jak to jest w wersjach na LPG, być może podobnie

Re: Rekordowa sprzedaż Alfy

@huston Włoskie motory 1.4, to jedyne potrubowane silniki o tej pojemności na które nikt nie narzeka. Dotyczy to zarówno T-Jet, jak i Multiair. Francuskie TCe od Renault/Nissan to kicha - pali jak smok. Niemiecki 1.4 TSI ma problemy z trwałością plus pali jak smok gdy tylko mocniej wciśnie się gaz.

Re: Rapid 1.2 TSI czy Focus 1.0 EcoBoost czy coś

Przejedź się w wybierz co ci pasuje. W tej cenie kupisz i wolnossący i turbo. Zastanów się czy wolisz świeże auto np. Focus 2015 (1,6 lub 1,0) czy schodzące np. Astra (1,4 1,6 lub 1,4 T) lub Lancer 1,6. Każde nowe auto bez względu na to czy turbo czy nie przejedzie w trasach min 500 k km wokół

Re: LPG - fakty i mity

Przydałoby się u nas wiecej stacji na CNG a nie tylko LPG. Część samochodów już wprowadza silniki z zamontowanym zbiornikiem ale na gaz ziemny , tak jak nowy Touran który wprowadził silnik 1,4 TSI EcoFuel, spala podobno 4,7 kg/100km, a może dalibypozwolenia na wprowadzenie tak jak w Stanach

Re: Te samochody najczęściej kupują Polacy

Pęknę ze śmiechu....utopić 50 tysiaków w 1,2 TSI + 4 tys.zł gaz = 54 tys.zł i bezczelnie twierdzić że się "oszczędza" 2 tys.zł rocznie....Szczyt głupoty ! Lepiej kupić zadbane 6 letnie Polo i oszczędzić 25 tys.zł...oto prawdziwa oszczędność.......25 tys.zł w kieszeni a nie śmieszne 2 tys

Re: Rapid 1.2 TSI czy Focus 1.0 EcoBoost czy coś

Auta ze stajni VW tj. Skoda/Seat/Audi/VW bierz, ale tylko w disel'u. Z benzynami bedziesz miec problemy - uporali sie z wczesniejszymi wadami materialowymi, a schrzanili i teraz biora olej (w wielkim skrocie). Podobno w 2015 poprawili TYLKO 1.4 i branie oleju podobno juz nie wystepuje - okaze sie

Re: Macie jakieś doświadczenia z downsizingiem?

Nie zdanie w banie tylko realne porównanie dwóch konkretnych silników do tego w podobnych samochodach. Ten mały tsi pozwala na 3 biegu jadąc 50 km/h można wcisnąć gaz i odciągnąć do 120 bez zmiany biegu na wyższy. Podobnie jadąc na 4 biegu w okolicach 90 czy 100 po wciśnięciu gazu ciągnie do 150

Toyota zmusza krajowych dostawców do obniżenia cen

problem psojcych sie toyot hehheeh - w szmalcwagenach rozpadaja sie silniki 2.0 tdi po 100 tys - kolejne problemy z genialnymi silnikami 1.4 tsi - wieczne problemy z zawieszeniem itd ale to o toyocie pisze sie ze sie psoja bo dywaniki podwijaja sie pod pedał gazu hehehehhehehe

Re: Definicja "Szrot" w/g forumowiczów

2008 r z salonu za 28000. Na pokladzie klima, czujniki, silnik 1.6 106 km do tego dorobil gaz. Dzisiaj ma kolo 200 k km. Sprzedaz lanosow w polsce wyniosla 200 sztuk, sprzedaz tsi pewnie paredziesiat tysiecy sztuk. Ludzie wolą szpanowac niz miec samochod i taka jest prawda w kwestii szrotow......

Re: Najmocniejsza hybryda do wzięcia

Ostatnio goście z ADAC testowali ile można przejechać za 30Euro różnego typu samochodami. BMW ActiveHybrid X6 - 171 km, Toyota Prius 1.8 Executive - 467 km i do porównania względem hybryd - Volkswagen Golf 1.6 TDI BlueMotion DPF - 610 km, Volkswagen Passat Variant 1.4 TSI EcoFuel DSG 7-bieg. (gaz

Re: jakie miejskie auto na trasy?

morze 600 km...po drodze robie co najmniej 2 przerwy bo nie dam rady na raz :) silnik 1.4 16V nie do zajechania....260 tys km i śmiga na gazie aż miło

Re: Macie jakieś doświadczenia z downsizingiem?

Mam dość duże porównanie, prywatnie i służbowo jeździłem samochodami rożnych marek, napędzanymi silnikami diesla, wolnossącymi bądź uturbionymi benzynami. O samochody dbam, mam do nich dobrą rękę, a jedyny który sprawiał mi przez ostatnie 15 lat problemy to VW TSI 1.4 160KM (rozrząd - masakra). To

Re: Renault Megan Coupe 1,4 TCE 2011 -opinie

masz to, że komfort, choć zauważalnie niższy, i tak trzyma wysoki poziom. Poza tym nic nie stuka, auta są dobrze wygłuszone i mogą mieć dobre audio. Silnik 1.4 ma dobrą reakcję na gaz w prawie całym zakresie obrotów, przy spokojnej jeździe nie daje o sobie znać i możne se pyrkać na luzaka po mieście

Re: tanie paliwo...

Oczywiście zastrzegam, że opieram się na opinii ekspertów cytowanych w internecie i w gazetach. Nie rozmawiałem o tym z żadnym 'gazownikiem' Z ich opinii wynika, że do współczesnych doładowanych motorków, ot np. do znanego i lubianego 1.4 TSI VW, owszem da się technicznie zamontować instalację

Re: A już odwoływali GW

mlodavy napisał(a): > > Jeżeli gazowego H2O jest kilkakrotnie więcej niż CO2, oraz ma szersze pasmo poc > hłaniania, i jeżeli klimat wilgotny jest zimniejszy od klimatu suchego, to w/w > gazy nie są gazami cieplarnianymi. Średnia temperatura powierzchni Ziemi bez

Kupują diesle i benzyny zamiast CNG!

kadry menadżerskiej Volkswageny Passat 1.4 TSI zasilane właśnie gazem ziemnym. I im nikt nie zarzucał w mediach, że poruszają się nieekologicznymi i drogimi w eksploatacji samochodami. Sami mogli się za to chwalić i ekologią i oszczędnościami płynącymi z eksploatacji takich pojazdów.

Re: Jazda testowa - mazda 6 2.5 automat

przyspieszenie jest - diametralnie inne. > Ot ten co lubi pchnięcie i większą moc między 2k-3k rpm będzie wolał 1.8 TSI, t > en kto woli harmonijne rozwijanie mocy od samego dołu i mocniejsze 0-1,8k i  > 2;4,5k będzie wolał 2.5... Nie chodzi o żadne pchnięcie. Chodzi o to, żeby silnik jakoś

Re: Ford Focus 2.0 TDCi | Pierwsza jazda

, HDI). lubie benzyne, diesla kupilem bo rocznie jezdzilem w przedziale 50-60tys km i mi sie oplacalo. teraz znow do benzyny wracam i 1.6 Ecoboost jezdzi super. 1.4TSI uwazam za zbyt maly silnik do samochodu o wadze okolo 1300-1400kg nie mowiac o 1.2TSI. 1.8TSI w Jettcie nie ma. jest tylko 1.2TSI, 1.4

Re: niech moc bedzie z Wami- rzecz o gazie i nie

? 200 000 km? Passerati czy Gulf "w Dyzlu z turbiną" nierzadko robiły po milionie (mowa o 1,9 TDI), dlaczego małe silniki benzynowe z turbiną mają być gorsze? Brzmią paskudnie, ale to akurat różnica, której jeżdżący bolidem z R4 o 1,4L pod maską raczej nie zauważy. > moje wolnossące Polo ma 224

Re: Rekordowa sprzedaż Alfy

trwałością > plus pali jak smok gdy tylko mocniej wciśnie się gaz. Nie opowiadaj bzdur na tematy, o ktorych nie masz pojecia. Jesli chodzi o 1.4 TCe, auto (Scenic) spala srednio od 6.7l/100km (normalna jazda po Polsce, czyli tu wyprzedzisz, tam utkniesz za ciagnikiem, itp.) do 12l/100km (autostrada

Re: Ciekawa opinia o 3cylindrowych silnikach...

było tu chyba jedynym wyjątkiem) ma na liczniku milion kilome > trów, ale jakieś typowe wady już by się ujawniły. duża moc z małej pojemności to krótsza żywotność.....moje stare Polo ma 75KM z 1,4 l pojemności i w gazie ma już 250 000 km i jeździ bez problemów i jeszcze zrobi 300 lub 350 000...a

Re: trafieni, zatopieni :-)

wolnossacym 1.8 nie chcial mi uwierzyc ze mam p > od maska taki maly silniczek... Przejedź się nowym 1.4 tsi. Mina ludzi, którym dałem się przejechać i poinformowałem że to taki silnik, po wciśnięciu gazu na II biegu - bezcenna. Tępy wyraz niedowierzania pojawiał się zresztą przy wciśnięciu gazu na

Re: Fiat Seicento 0,9 na gaz - do raks5

prototyp zasilanej gazem wersji wyrafinowanego silnika 1,4 TSI Twincharger. -- Sprzedam www.chorzow.schronisko.com/

Re: Skoda Superb Combi Laurin&Klement

@tht, bo producenci auto mają jakąś politykę marketingową i produkcyjną od d... strony... robią auto "luksusowe", ważące jak słoń, wsadzają tam 'topowe' 2.0 tdi podkręcone turbiną do 170KM (pomijam już 1,4 TSI), i jak wsiądzie do tego luksusowego kombi te 5 osób + bagaże (w końcu po to kombi) to

Downsizing wedlug edka

Otoz mam pierwsze wrazenia z jazdy pozbawiona silnika skoda 1,4 tsi. No coz. Musze odszczekac moje opinie na temat uzytecznosci. Jezdzi to to niezle i, co najwazniejsze, rzeczywiscie malo pali. W moim dojezdzie do pracy (ruchliwa szosa/ruchliwe miasto pol na pol) pojazd informuje o spalaniu 5,4 -6

Re: Mitsubishi Lancer

miettek8 napisał: > Ma o tyle sens, ze golf 1,4 tsi przy stalej predkosci 100km/h ma > wylaczona turbine i kompresor, wiec pracuje jak wolnossacy. Silnik > nie jest doladowywany, wskaznik boost pokazuje zero. Ale każde wciśnięcie gazu z tego stanu odpala doładowanie. Tak

Re: Jaki nowy samochód do 70 tys.?

gzesiolek napisał: > Jezdziles cos wiecej nowymi Mazdami czy po prostu tak Ci sie nie podobaja jakie > kolwiek obroty powyzej 3tys rpm.. Jeździłem. > Generalnie Mazda 3 z silnikiem 165konnym (...) juz jak dla mnie jezdzi lepiej niz 1.4 TSI 140KM... i to mowie o normalnej

Re: A już odwoływali GW

zafiksowali się na CO2. > Przyjmując stałą 1367 W/m^2, to Ziemia otrzymuje średnio (1367 W/m^2) /4 - bo (...) > Prawo Stefana-Boltzmanna > > > Skąd pewność, że "stała" nie spada. > > Robione są pomiary i najbardziej interesują nas zmiany. > 1W zmiany TSI

Re: Turbodiesle oszukujo kierowcuf!

odczucia przyspieszenia będą większe niż w tej 200-konnej turbobenzynie. Jechałem też Golfem VII 1.4 TSI 140 KM i przyznam, że zbierał się lepiej. Papier też to potwierdza - 8,4s zamiast 8,7s Mondeo i Paska.

Re: Auta z fabryczną instalacją LPG

w kwietniu 2011 kupiłem nową octavię 1,4 TSI z LPG montaż u dealera; instalacja dedykowana do tego modelu samochodu; średnie spalanie to 8,5 l/100km (20 000 km z czego po połowie miasto i trasa - dużo autostrad) , spala max 10-15% więcej gazu niż benzyny chyba, że jadę powyżej 130 km/h, zbiornik w

Re: Skoda Fabia RS I Długi Dystans - 5100 km

Szkoda, że autor tekstu nawet nie wiedział co ma pod maską. Otóż silnik 1.4 TSI poza turbo sprężarką posiada mechaniczny kompresor. Niestety, ale żadna turbina nie zacznie działać od 1700obr/min ponieważ napędzana jest gazami wylotowymi, a co za tym idzie potrzebne jest co najmniej 3000obr

Re: Nowy Volkswagen Passat BlueMotion

brachu: widac, ze nie jezdziles nigdy dobrym dieslem- nigdy paskiem 2.0 nie osiagniesz takiego spalania jak 1.6 tdi cr. Chyba ze gazu nie dotkniesz. Srednie spalanie na poziomie 4.2l to wlasnie takie niedotykanie gazu, jazda jak taxi, ale przy podobnej jezdzie 2.0 spali co najmniej 2 litry wiecej

Re: astra 4 za i przeciw

pytasz będzie mało palił (olewam tutaj kwestie gazu - nigdy nie miałem auta z LPG, nie wiem jak to się zachowuje). Benzyna 1.4 ma małą pojemność, dużą moc (turbina) a samochód swoje waży. LPG jest tutaj rozsądne ekonomicznie. Przy bardzo oszczędnej jeździe zapewne będziesz bardzo zadowolony ze spalania

Najważniejszy jest kolor

> pewnie panie tomku znajac życie za względu na oszczędności kupił pan, tak jak w > iększość szkół i instruktorów do których dzwoniłem, fabię 1,4 htp i założył pan > do niej gaz, lub napędzaną silnikiem diesla z starymi światłami i będzie pan o > szukiwał nas kursantów ze jest

Re: Ceny starych aut

:) poza tym koszt przejechania u mnie kilometra był niższy na LPG niż na benzynie bo benzyna jest po 5 zł a gaz LPG po 1.99zł za litr ...a auto jest takie jakie lubię....i mam stary niezawowodny wolnossący motorek a nie jakieś awaryjne TSI

Re: Fiat Linea - facelifting

będzie do remontu. Jak jest silnik 1.4 77KM - to narzekanie, że przestarzały. A swoją drogą nie każdy potrzebuje super-hiper osiągów, do codziennej jazdy taki silnik pewnie wystarczy. Dodatkowym plusem tego że to prosta, jeszcze 8-zaworowa konstrukcja, jest to że taki silnik świetnie nadaje się pod gaz

Re: Toyota Prius III | Za kierownicą

Test: Skoda Fabia 1.2 TSI kontra 1.6 TDI czyli benzyna czy diesel? technologie Skoda Fabia TDI TSI Czasy gdy w powszechnej opinii silniki diesla nad benzynowymi miały przewagę tylko pod względem zużycia paliwa i trwałości dawno odeszły. Od czasu upowszechnienia się turbodoładowania, wtrysku

Re: Lamborghini przechodzi na dietę

System START-STOP nie dziala, jezeli auto ma moc to bedzie palic nie czarujmy sie, na papierze bedzie mniej. Tak samo jak VW Golf 1.4TSI 170KM niewiele mniej pali niz Golf 2.0 GTI 200KM, silnikowi 1.4 brakuje duzo momentu w dolnym zakresie obrotów, mimo iż na pamierze jest super to w prakyce czuc

Re: trafieni, zatopieni :-)

klemens1 napisał: > > Ale jak sie przyzwyczailem do Hondy i wsiadlem do Europejczyka (z Civica > VI 1.4> > 90KM na Octavie I 1.6 102KM) to sie nie moglem nadziwic jak po wcisnieciu > gazu wolno nabiera obrotow... > Przejedź się nowym 1.4 tsi. Mina ludzi

Re: Mały samochodzik do max 25.000 zł.

Jeśli przymierzysz się do nowego, a inne parametry zostają bez zmian (przebiegi, zasilanie gazem), to rekomendacja jest taka sama: 1) Corsa 2) Sandero 3) ewentualnie Fabia. Tylko budżet zamiast 25 będzie 50 tys :) Ad 1 Corsa 1.4 90KM Enjoy cennikowo 49 550. Trzeba dołożyć lakier i parę pierdół, ale

Re: Toyota Prius III | Za kierownicą

Test: Skoda Fabia 1.2 TSI kontra 1.6 TDI czyli benzyna czy diesel? technologie Skoda Fabia TDI TSI Czasy gdy w powszechnej opinii silniki diesla nad benzynowymi miały przewagę tylko pod względem zużycia paliwa i trwałości dawno odeszły. Od czasu upowszechnienia się turbodoładowania, wtrysku

Re: Toyota Prius III | Za kierownicą

Test: Skoda Fabia 1.2 TSI kontra 1.6 TDI czyli benzyna czy diesel? technologie Skoda Fabia TDI TSI Czasy gdy w powszechnej opinii silniki diesla nad benzynowymi miały przewagę tylko pod względem zużycia paliwa i trwałości dawno odeszły. Od czasu upowszechnienia się turbodoładowania, wtrysku

Re: Jaka masz bude i silnik w S?

klemens1 napisał: > Kiedyś na obwodnicy wykonałem test "jak szybko go dogonię" - coś śmignęło koło > mnie, więc wcisnąłem gaz i po paru chwilach już się do delikwenta zbliżałem. Wy > równałem prędkość - 170. Facet od razu zjechał i wyhamował - szybkie dogonienie > go i

Re: Elektryczny reczny

Ja nie mam tych problemów, nie ma znaczącej zwłoki w działaniu i system nie głupieje. Jak jest zaciagnięty to nie można ruszyć na jałowych i trzeba lekko nacisnąć na gaz. Tak przy okazji obroty jałowe w 1,2 TSI to ok. 700 obr/min a w 1,9 TDI miałem ok. 900 obr/min. Obawiałem się działania np

Re: Instalacja CNG

na benzynie. Np w przypadku VW Passata 1,4 TSI zmodyfikowano ponad 800 elementów żeby przystosować samochód do CNG . I to jest prawdziwa konwersja, zakładanie CNG u pana Józka w garażu to bym nie polacał >. Jesli stacja nie trzyma rygorow technicznych i zanieczyszcza gaz olejemto

Re: nie, to nie są emocje

do podanej Skody to w tym salonie za DSG chca doplaty tylko 4k PLN... autoremo.otomoto.pl/skoda-octavia-combi-1-4-tsi-140-km-ambition-C29872828.html

Re: Jaki nowy samochód do 70 tys.?

momentu... ale juz jak dla mnie jezdzi lepiej niz 1.4 TSI 140KM... i to mowie o normalnej jezdzie obrotami 2000-5000 rpm, a nie pod czerwone pole... moment jest nieco wyzszy w VW, ale w Mazdzie dostepny natychmiast po depnieciu gazu, ew. redukcji i depnieciu... doladowanie ma minimalnie wieksza

Re: Mądra decyzja naszego (nie)rządu (filtry DPF)

. > Gdybyś kupił takiego lub starszego Golfa lub inny kompakt z silnikiem benzyn > owym o pojemności 1.4-1.6 z gazem lub założył LPG jak ja to jazda byłaby tańsza > ...Twoje 5 litrów na 100km to 26 zł a LPG by Ci spaliło 7 litrów gazu to 17,5 z > ł/100km :) Gucio prawda misiu. Gdybym chciał

Downsizing - awaryjność, wady i zalety.

). Miałem przyjemność jeździć kilkoma samochodami z silnikami będącymi bohaterami tego tematu. Wszystkie były jednak kompaktami, lub samochodami klasy B. I wszystkimi jeździło mi się naprawdę przyjemnie. Przy czym najwięcej (poza moim caddy'm) przejeździłem VW golfem VI z silnikiem 1.4 TSI 122KM (to ten

Re: Toyota Prius III | Za kierownicą

kieszeni dalej zostanie 60 tys które mogę przeznaczyć na następny nowy samochód. Gdybym dziś miał 120 tys na auto do jazdy to kupiłbym octavię ambiente 1.4 tsi za jakieś 65 tys, polo niestety trochę za małe da mnie.. A jak ktoś się podnieca kosztem przejechania 100 km i nie przeszkadzają osiągi jak w

Re: zmiana biegow - wg obrotow czy wyswietlacza?

U mnie w Golfie 7 1,2 TSI działa to poprawnie, co nie oznacza, że muszę z tego korzystać. Jak prędkość jest ustabilizowana to podpowiada zmianę przy ok. 1700-1800 obr/min co po zmianie na wyższy powoduje prędkość obrotową silnika na poziomie 1400 obr/min czyli początek maksymalnego momentu

Re: Nauka o klimacie

kulę. To to jest wielkość wystarczająca by podnieść > /obniż > > yć temperaturę oceanów o 1°C w ciągu kilkuset lat. > > Gdyby tak było......Problem w tym, że zmiany TSI są zbyt małe. > Tutaj wyżej te 1370 też trzeba podzielić przez 4 na kulę. Czyli mamy 342,5 W/m^2, do

Re: Czy kupno nowej Skody Octavii to dobry pomysł

wyposażenie i 1.8 TSI , 1.4TSI. Kupić diesla do przebiegów 10 000km. Mam wybrać inny model samochodu. To dajcie propozycje auta w którym będę mógł załorzyć fabrycznie gaz, będzie to miało tak ze 140 koni mechanicznych i dobrą dynamikę i wnętrze które nie będzie mnie odrzucać. Nie jestem wymagający

Re: Trzy cylindry w "trójce"

KM w VW nie mial tych problemow co 1.2 TSI. dynamika podobna, usterkowosc skrajnie rozna. 1.6 mozna spokojnie cisnac bez konsekwencji na niedogrzanym silniku (w miejscie i tak rzadko sie dogrzewa) i zamontowac gaz (nie jestem zwolennikiem, ale jest taka mozliwosc). 3. umowmy sie - jakas dzwignia

Re: Nowy alltrack

> Przy nowym aucie i dużych przebiegach taka instalacja zwraca się bardzo szybko. Niezupełnie. Koszt instalacji zwraca się po ok. 100 tysiącach kilometrów po trasie (silnik 1.4 TSI, po cenach paliw za 2014). I tak jest lepiej niż w dieslu, ale jak chce się naprawdę tanio, to lepiej wychodzi

Re: W kwestii zakupu nowego pojazdu

skrzynia ma wspolny obieg smarowidla w przekladni, sprzeglach (oj, pyl z tarcz) i sterowania z zaworami. Filtr w koncu daje ciala. Uzytkuje TSI 1,4 150 KM. Przebieg 20 000 km - 1 litr dolewki oleju. Dynamika calkowicie akceptowalna - utrudnieniem wyprzedzania sa wylacznie wysepki, mikroronda, ciagle linie

a teraz o skodzie

, które rzekomo mają świadczyć, że skoda jest najlepsiejsza. Silnik downsizingowy - na całym świecie ludzie raczej preferują silniki V6. Kto chwali się, że silniczek 1,4 TSI charakteryzuje się wysoką kulturą pracy, oznacza, że nigdy nie jeździł autem z silnikiem V6. Ludzie jednak ze względów

Re: Volvo V90 czy XC60?

, zwłaszcza dla takich co nie lubią wysokich obrotów... Taka Mazda CX-3 2.0 122KM wolnossący nie jest ani wolniejsza ani nie pali więcej niż Twój Kamyk 1.0 TSI 115KM, ale rzeczywiście w Kamyku rzadziej będziesz korzystać z obrotów >4k rpm... I dla kogoś dla kogo jest to istotne nie ma co dywagować niech

Re: Co, u diabła, z tą pogodą?

: uproszczony rachunek, który nic nie mówi o roli gazów cieplarnianych w bilansie energetycznym atmosfery ziemskiej. > Gorzej dla tego „0,8-2K”, że na tej samej stronie 1-2 promili zmian > y stałej słonecznej czyli ok 1,4 do 2,8 W/m², Przecież Ziemia nie jest płaskim dyskiem

Re: Dorzucę jeszcze 5 groszy

najmocniejszych silnikach... Tajemnica poliszynela jest, ze nie zawsze to wrazenie odzwierciedla prawdziwa dynamike... Kumpel ze studiow odebral miesiac po mnie Passata 1.8 TSI 180KM DSG, tez w kombi... Wrazenie z jazdy piorunujace w stosunku do wolnossaka w M6... kopniak doladowania daje bonusowa frajde... az

Re: Jaka masz bude i silnik w S?

w oklicy 30k wiec takiego co ma 200 - 300kkm... > > 1. Podobno japonskie KM sa slabsze :-) > > To są chuderlawe chabety. Budzą się dopiero, jak się je często batem smaga - ta > k z 5000 razy na minutę. Porownywalem wcześniej Ave 1.8 129km z A4 110KM (ale TDI), nawet po

Re: Honda Civic - zbyt słaba, by ją komukolwiek p

A to dobre. Post do kilku napinaczy - anty-hondziarzy. Choćby Honda spaprała jeszcze bardziej materiały, obcięła jeszcze po 20 kucy z każdego silnika to i tak będą kupcy a ja na pewno. Mam kupić 1.4 TSI w golfie ? Mam kupić 2.0 TDI ? Chyba se jaja robicie. Nie mam co robić tylko ślęczeć w serwisie

Re: Przykład trochę nietrafiony :)

> podtrzymywał obroty turbiny kiedy jeszcze gazy wydechowe nie napędzają > turbiny. Mylisz się zupełnie. Ten silnik w piku ładuje 2.5bara. To jest dużo. Właśnie dlatego jest tam zrobiony kompresor. Gdyby silnik ładował mniej, to można by dać małą turbinę. I wtedy nie było by sensu montować kompresora

Re: Jaka skrzynia porównywalna do DSG?

: Golf VI 1.4 TSI 122: 6b (DSG-7): 9,5 sek (9,5 sek), 6,2 l/100km (6,0 l/100km) Ford Focus 2.0 TDCi DPF (dane z katalogu Forda) 6b (PowerShift): 9,3 sek (9,6 sek), 5,5 l/100km (5,8 l/100km) > Plus oczywiście zejście z czasem przyśpieszeń i zużyciem paliwa na poziom manua > li, co

Old vs New - kolejna runda 2

Aż do gry wkroczył Volkswagen. W 2005 r. zaskoczył wszystkich silnikiem 1,4-litrowym wzmocnionym turbosprężarką i kompresorem do 170 KM. Ten debiutujący w Golfie V silnik 1.4 TSI, który z powodzeniem zastąpił większy, bo aż 2,3-litrowy, zyskał tytuł Silnika Roku i mnóstwo naśladowców: od