1 9 tdi common rail

Piotr Mokwiński

Pięć najgorszych diesli. M.in. VW, Ford, Mazda. To dobre auta, ale nie z TYMI silnikami

Pięć najgorszych diesli. M.in. VW, Ford, Mazda. To dobre auta, ale nie z TYMI silnikami

Długi świąteczny weekend to zawsze dobra okazja do przeglądania ogłoszeń z samochodami. Dlatego przypominamy jeden z naszych najchętniej czytanych poradników o używanych. Samochód z dieslem to wciąż znakomity wybór, jeśli pokonujecie duże dystanse. Wśród używanych aut znajdziemy sporo ciekawych propozycji, ale producentom zdarzyło się kilka wpadek. Oto lista pięciu silników Diesla wysokiego ryzyka. Oczywiście na tym lista się nie zamyka, ale wybraliśmy te najpopularniejsze auta.

Pięć najgorszych silników Diesla. Omijaj je szerokim łukiem. Wybraliśmy różne marki

Samochód z dieslem to wciąż znakomity wybór, jeśli pokonujecie duże dystanse. Wśród używanych aut znajdziemy sporo ciekawych propozycji, ale producentom zdarzyło się kilka wpadek. Oto lista pięciu silników Diesla wysokiego ryzyka.

Siedem najgorszych silników Diesla. Omijaj je szerokim łukiem. Wybraliśmy różne marki

Samochód z dieslem to wciąż znakomity wybór, jeśli pokonujecie duże dystanse. Wśród używanych aut znajdziemy sporo ciekawych propozycji, ale producentom zdarzyło się kilka wpadek. Oto lista siedmiu silników Diesla wysokiego ryzyka.

Przegląd najgorszych diesli. Same kłopoty i sporo kosztów. Lista kilkunastu (!) pułapek

Przegląd najgorszych diesli. Same kłopoty i sporo kosztów. Lista kilkunastu (!) pułapek

więc na roczniki 2003-2007. Pozostaje jeszcze kwestia wtryskiwaczy firmowanych przez Siemensa. Są nietrwałe i często zawodzą. Problemy skończyły się wraz z wprowadzeniem wersji 2.0 TDI CR, czyli z układem Common-Rail w 2007 roku. Ten silnik nie znajduje się już na czarnej liście. 2.5 V6 TDI, samochody

Parszywa dwunastka. Najgorsze diesle, na które możesz natrafić w ogłoszeniach

Parszywa dwunastka. Najgorsze diesle, na które możesz natrafić w ogłoszeniach

skończyły się wraz z wprowadzeniem wersji 2.0 TDI CR, czyli z układem Common-Rail w 2007 roku. Ten silnik nie znajduje się już na czarnej liście. Samochody: Volkswagen Golf, Passat, Touran i Sharan; Audi A3, A4, A6; Skoda Octavia i Superb; Seat Altea, Toledo i Leon 2.5 V6 TDI - awarie, koszty i modele Drugi

Najgorsze silniki Diesla. Omijaj je szerokim łukiem. Lista kilkunastu pułapek

Najgorsze silniki Diesla. Omijaj je szerokim łukiem. Lista kilkunastu pułapek

wtryskiwaczy firmowanych przez Siemensa. Są nietrwałe i często zawodzą. Problemy skończyły się wraz z wprowadzeniem wersji 2.0 TDI CR, czyli z układem Common-Rail w 2007 roku. Ten silnik nie znajduje się już na czarnej liście. 2.5 V6 TDI Samochody: Audi A4, A6, A8, Skoda Superb I; Volkswagen Passat

Omijaj je szerokim łukiem. To pewniaki, ale nie w tych wersjach. Mechanicy ostrzegają

Omijaj je szerokim łukiem. To pewniaki, ale nie w tych wersjach. Mechanicy ostrzegają

Altea, Toledo i Leon. Problemy skończyły się wraz z wprowadzeniem wersji 2.0 TDI CR, czyli z układem Common-Rail w 2007 roku. Ten silnik nie znajduje się już na czarnej liście. I pozwala się cieszyć znakomitym silnikiem, którym przecież 2.0 TDI jest. 3.0 dCi, CDTi i TiD: Renault Avantime, Renault Espace

Kupujemy używane: Ford Kuga I kontra VW Tiguan I. Solidne SUV-y z napędem 4x4

Kupujemy używane: Ford Kuga I kontra VW Tiguan I. Solidne SUV-y z napędem 4x4

common-rail, problemy właściwie ustąpiły. Ponadto, VW częściej występuje z 4x4 i gwarantuje zdecydowanie więcej przestrzeni w kabinie.

Awaryjne silniki | Uważaj przy zakupie tych aut [AKTUALIZACJA]

Awaryjne silniki | Uważaj przy zakupie tych aut [AKTUALIZACJA]

na niej pękające głowice, osiadające głowice, awarie pompy oleju, pompowtryskiwaczy, napędu rozrządu (przedwcześnie zużywające się koło zębate na wale napędowym), czy koła dwumasowego. Problemy skończyły się wraz z wprowadzeniem wersji 2.0 TDI CR, czyli z układem Common-Rail w 2007 roku. Ten silnik

Audi A3 Cabrio vs. BMW 1 Cabrio - test porównawczy

, dzięki systemowi common rail pracuje gładko, cicho i świetnie sobie radzi z cięższym nadwoziem kabrioletu. Najlepiej sparować go z mechaniczną zautomatyzowaną skrzynią DSG, która prócz tego, że szybko zmienia biegi, to i doskonale tuszuje niewielki zakres efektywnych obrotów diesla

Re: Common rail

Wreszcie wróciliśmy do poważnych dyskusji na temat zamiast idiotycznego przewalania się epitetami jak niektórzy poprzednio. Moja Octavia ma rzeczywiście pompę rozdzielaczową zamiast pompowtryskiwaczy. Słyszałem silnik 1.9 TDI z pompowtrykiwaczami i też jest dość głośny. Należy jednak dodać

Re: Common rail

Wreszcie wróciliśmy do poważnych dyskusji na temat zamiast idiotycznego przewalania się epitetami jak niektórzy poprzednio. Moja Octavia ma rzeczywiście pompę rozdzielaczową zamiast pompowtryskiwaczy. Słyszałem silnik 1.9 TDI z pompowtrykiwaczami i też jest dość głośny. Należy jednak dodać

Common rail

chodzi o silnik z Octavii 1,9 TDi (90 KM) to z tego co sie orientuje w salonach mowia o wtrysku bezposrednim, co mi osobiscie kojarzy sie z pompowtryskiwaczami, ale nasz kolega forumowicz Wojtek twierdzi, ze w Skodach VW daje turbodiesle z pompa rozdzielaczowa. Cisnienie w nich wytwarzane jest

Common Rail czy pompowtryskiwacze?

sterowania wtryskiem). Przejechałem się nowym Audi A4 1.9 Tdi 130 KM. Motor mocny jak tur, ale klekoce i wyraźnie trzęsie się. Wrażenie trochę jakby jechało się ciągnikiem siodłowym bez naczepy. Coś mi się zdaje że dumny z siebie pan Piech zabrnął w ślepą uliczkę i gdy tylko pójdzie na emeryturę

w ktorym roku vw przeszedl na common rail?

i drugie pytanie - zastanawiam sie nad audi a4 1,9 TDi - czy lepiej pompowtryskiwacze czy juz common rail'a brac? -- jakas tam sygnaturka

w ktorym roku vw przedzedl na common rail?

i drugie pytanie - zastanawiam sie nad audi a4 1,9 TDi - czy lepiej pompowtryskiwacze czy juz common rail'a brac? -- jakas tam sygnaturka

Common rail, a silnik 1,9 TDi VW 90 KM

chodzi o silnik z Octavii 1,9 TDi (90 KM) to z tego co sie orientuje w salonach mowia o wtrysku bezposrednim, co mi osobiscie kojarzy sie z pompowtryskiwaczami, ale nasz kolega forumowicz Wojtek twierdzi, ze w Skodach VW daje turbodiesle z pompa rozdzielaczowa. Cisnienie w nich wytwarzane jest

octavia tdi - 1,9 czy 1,6

hej, co sądzicie? oba silniki maja ta sama moc (105KM), 1,6TDI jest na Common Rail i posiada filtr cząsteczek stałych, zaś 1,9 TDI to stara (sprawdzona) konstrukcja... 1,6TDi teoretycznie troszkę mniej pali, jest jednak trochę droższy... czy filtr cząsteczek stałych oznacza kłopoty

Re: Ciche diesle Common Rail to mit

Proste: 1.8 T 150PS silnik VW odpowiednik 1.9 TDI 130PS Aby poszaleć z turbo benyną trzeba liczyć się ze spalaniem 12-13l/100km, TDI żebym nie wiem jak męczył maksimum 7l/100 km. I niech nikt nie mówi, że turbo benzyną można popróbować na trasie zawodów z TDI.A że są odczuwalnie głośniejsze

Re: Common rail, a silnik 1,9 TDi VW 90 KM

Gość portalu: Jarek napisał(a): > Jesli chodzi o silnik z Octavii 1,9 TDi (90 KM) to z tego co sie orientuje w > salonach mowia o wtrysku bezposrednim, co mi osobiscie kojarzy sie z > pompowtryskiwaczami, ale nasz kolega forumowicz Wojtek twierdzi, ze w Skodach > VW daje

Re: Ciche diesle Common Rail to mit

, 1.9 TDI "zero wibracji" ;) Wsiądź do jakiegoś V6 albo R6.

Ciche diesle Common Rail to mit

obrotowemu" to jest nieprawda! nie mam nic przeciwko dieslom ale ich zaleta w stosunku do benzyny jest tylko ekonomicznosc! diesle nawet te najnowsze klekocza jak cholera i PO CO TEW UPOR WE WMAWIANIU ZE TAK NIE JEST ??? przyklady ktorymi mialem okazje sie przejechac: SEAT IBIZA 1.9 TDi 1998

Re: Nowoczesne silniki wysokoprężne - common rail

samochód nie spala dużo paliwa, wg producenta na każde 100 km > potrzeba średnio 6,8 litra. > Zadna rewelacja te silniki Fiata. VW/Audi ma 2.5 TDI 180 KM i 370Nm od 1500 obr.. Juz 1.9 TDI ma 130 KM i 310 Nm. Oba common rail'a na oczy nie widzialy :) Pozdro.

Re: Ciche diesle Common Rail to mit

Gość portalu: POOL napisał(a): > Proste: > 1.8 T 150PS silnik VW odpowiednik 1.9 TDI 130PS Oczywiscie 1.8 T 150KM to wszystko co VW wyciaga z tego silnika ;) i nic wiecej nie wystepuje ?? pozdrawiam Radek

Re: w ktorym roku vw przedzedl na common rail?

1.9tdi to tylko pompa albo pompowtryski dopiero 2.0 tdi 170KM to CR, a większe nowe diesle od VAG to już od pewnego (krótkiego) czasu CR

Re: Czy moze mi ktos powiedziec dlaczego grupa VW

hehe przeciez sa TDI z common rail a co kultury pracy to smieszne bo CDI, dyzle BMW czy francuskie z common rail tak naprawde niewiele sie roznia od 1.9 TDI

Re: w ktorym roku vw przedzedl na common rail?

computerland1 napisał: > i drugie pytanie - zastanawiam sie nad audi a4 1,9 TDi - czy lepiej > pompowtryskiwacze czy juz common rail'a brac? > VW dopiero jest w trakcie przechodzenia z pompowtryskiwaczy na CR - zdaje się większość silników wkładanych do aut VAG to nadal

Re: Ciche diesle Common Rail to mit

Mimo, ze 1.9 TDI na postoju jest dosc glosny to jest to dosyc specyficzny dzwiek (mi osobiscie sie nawet podoba). Za to jak jezdzilem Common Rail 1.5dCi to tylko tuz po uruchomieniu dalo sie wyczuc, ze to diesel. Jak sie rozgrzal to byl bardzo cichy. Ja jesli bede teraz kupowal jakies auto to

Re: Ciche diesle Common Rail to mit

do automatu - zgadzam sie to jest wygoda > > > A propos, silnik TDI VWeja nie ma Common rail'a. Alo to tylko tak na > marginesie > > prawdziwy kierowco i znawco samochodów... > > wiem ze nie ma > > Pozdrawiam, Zatem czemu piszesz iż 1,9TDI w Seacie jest

Common rail wedlug Mercedesa

ja postawilem na komfort. Ja osobicie nie widze roznicy w spalaniu miedzy HDi a TDi. Uzytkowana przeze mnie 1,5 tonowa Xantia (2,0 HDi, 110 KM) pali srednio 7,2 l /100 km (zdecydowanie wiecej jezdze po miescie :-() i chyba nie odbiega to od sredniej np. Passata 1,9 TDi (110 KM). A wyzsze

Common Rail - czy to aż takie cudo?

10,2 s Z 11,4 s S 11,8 s T 10,8 s 0-130 km/h F 16,7 s Z 19,6 s S 20,1 s T 18,1 s Średnie spalanie: F 6,5 l Z 6,9 l S 6,7 l T 7,2 l Touran jest cięższy od Focusa o 100 kg i o 80 kg od Scenica. Ja się pytam, gdzie ta rewolucyjność Common Rail? W ciężarówkach się to nie

Re: w ktorym roku vw przedzedl na common rail?

czernobyl.zdr6j napisał: > 1.9tdi to tylko pompa albo pompowtryski No właśnie - comp, Tobie zapewne chodziło o to, kiedy VW zrezygnował z tradycyjnych pomp rozdzielaczowych. Czernobyl na pewno wie na pamięc i odpowie..:)

Re: Ciche diesle Common Rail to mit

WMAWIANIU > ZE TAK NIE JEST ??? przyklady ktorymi mialem okazje sie przejechac: > > SEAT IBIZA 1.9 TDi 1998 rok (wersja chyba 110 KM) > MERCEDES C 220 CDI 1999 rok > RENAULT LAGUNA II 1.9 DCi 2002 rok > TOYOTA AVENSIS D4D 2.0 chyba 2000 rok > MERCEDES E 270 CDI (jazda probna

Re: Ciche diesle Common Rail to mit

biegów.... miodzio... znamy inna definicje slowa "wygoda" - dla mnie wibracje i brzydki glosny dzwiek nie maja nic wspolnego z wygoda. co do automatu - zgadzam sie to jest wygoda > A propos, silnik TDI VWeja nie ma Common rail'a. Alo to tylko tak na marginesie > prawdziwy kierowco i

Re: Szansa dla wszystkich .

Pomysl o nastepujacych strzalach: - VW 1,9 TDi (110 KM,130 KM - popmowtryskiwacze) w Passacie i Golfie, - Toyota 2,0 D-4D (115 KM - common rail) w Avensisie, - Fiat 1,9 JTD (115 KM - common rail) w Marei lub Alfie 156, - PSA 2,0 HDi (90 KM, 110 KM - common rail) w Peugeot''cie 406, Citroen''ie

Re: w ktorym roku vw przedzedl na common rail?

simr1979 napisał: > czernobyl.zdr6j napisał: > > > 1.9tdi to tylko pompa albo pompowtryski > > No właśnie - comp, Tobie zapewne chodziło o to, kiedy VW zrezygnował z > tradycyjnych pomp rozdzielaczowych. > Czernobyl na pewno wie na pamięc i odpowie

Re: Skoda Octavia 1,9TDI

Mogę polecić. Mam ten samochód od nowości (rocznik 1999). To dej pory żadnych napraw ani awarii. Tylko planowe przeglądy raz na rok. silnik bardzo oszczędny ale dość głośny prznajmniej w zestawieniu z najnowszymi dieslami common-rail. Tak się składa, że żona jeździ Laguną 1.9 DCi i jest

Re: gdzie w świeciu lub okolicach naprawić diesla

TDI czyli na pewno myślisz 1.9 TDI to nie jest nowy silnik.... technologicznie to początek lat 90, TDI= TDDI , TDCI to common rail czyli całkiem inna liga niż klekoty od VW 1.9 TDI unikaj jak ognia silników 2.0 TDI bo to największe ścierwo jakie istnieje

Re: w ktorym roku vw przedzedl na common rail?

kilka wersji od kilku producentow (przy samym 1.9tdi) i roznie to z nimi bywa w kontekscie trwalosci, mozliwosci naprawy i dostepnosci czesci Nie wiem czy ZF robi automaty do audi ale w BMW sie sprawdzaja. Jedna z niewielu skrzyn automatycznych w bmw od innego producenta niz ZF jest ta dalaczana

Re: ależ to bardzo prosto wywnioskować...

litrowe "Common Rail" posiadają moce: 1.9 Dci Reanult 120 KM 220 CDI Mercedes 140 KM 2.0 HDI Peugot 136 KM 2.2 Honda 140 KM nie widzę żadnego wpływu na osiągi "Common Rail" ???

Nowy silnik diesla z Common Rail i turbiną Forda i PSA - 1,4

W auto-moto w GW (Gdańsk) przeczytałem o nowym silniku 1,4 Tdi, który będzie montowany w nowej Fieście, 206 i Saxo. Moc 60-90 KM (Common Rail, turbinka, intercooler), moment obrotowy w zależności od auta 150 - 200 Nm. Właściciele benzynowych wiertarek będą mogli pozazdrościć. Masa silnika

kupno AR 156 1,9 JTD Sport Wagon 2002

wszystkim właściwości silnika. Sprowadzający powiedział mi, że silnik jest już w technologii "common rail" - ma 116 PS. Jakie są najczęstsze usterki, do tej pory miałem TDI i nie wiem

Re: Silniki 1.9TDi w Skodzie Octavii

Gość portalu: Wojtek napisał(a): > > 1. 1,9TDi - bezposredni wtrysk paliwa > Wszystko racja, tyle ze nie pompowtryskiwacz, ale pompa rozdzielaczowa - > zasilanie poprzedniej generacji. No widzisz Wojtku, tu jest pies pogrzebany, bo nie pisza o systemie zasilania wprost

Re: 2.0 wypiera 1.9TDI świad diesli schodzi na ps

Fiata, także w Oplach, Saabach i Suzuki. Natomiast wśród starszych silników, sprzed epoki common-rail i pompowtryskiwaczy, przewagę nad TDI miał chociażby niezniszczalny PSA XUD9, którego nie montowano chyba tylko w łodziach podwodnych i statkach kosmicznych. No ale w kraju gdzie każda literka w

Re: Renault Laguna II 1.9 DCi - opinie

Gość portalu: Bruner napisał(a): > Ja na co dzień jeżdże Skodą Octavią 1.9 TDI. > Jednak mógłby być trochę cichszy i mniej drżeć. Wedlug mnie technika, o ktora opiera sie koncern VW w odniesieniu do diesli, mimo, ze ponoc efektywniejsza, to jednak jest mniej komfortowa niz

Re: Porownanie???

Jest jeszcze kilka innych ciekawych pozycji na rynku z silnikiem diesla np.: - VW 1,9 TDi (110 KM,130 KM - popmowtryskiwacze) w Passacie i Golfie, - Toyota 2,0 D-4D (115 KM - common rail) w Avensisie, - Renault 1,9 dti (tradycyjny turbo) lub 1,9 dci (common rail) w Meganie i Lagunie II

Re: Nowy bolid Audi na 24h Le Mans

A na czym niby polega to "zachowanie zasady" w silnikach TDI? Pierwsze TDI to byl 1.6/1.7 turbo diesel +intercooler ale wciaz wtrysk posredni Pierwszym " prawdziwym" TDI byl 2.5tdi z pompa wtryskowa Nastepna wazniejsza zmiana to wprowadzenie pompowtryskiwaczy (silnik 1.9tdi ) a

Re: NAJLEPSZY DIESEL???

i dalej sie czyta bla,bla,HDI,bla,bla,TDCI,bla,bla,TDI i zapomina sie o JTD z Alfy, dla przypomnienia: Alfa skonstrulowala jako pierwsza silnik Common-Rail (rok 1989) zastosowany zostal ten silnik w fiacie croma, niestety pompa common rail byla jeszcze niedopracowana ze strony firmy Bosch

Re: Spór o TDI

chlodziarkami. I gdzie tu prawda? To nieprawda. Jeden z pierwszych TDI (1.9 90KM), z tego co wiem, w ogóle nie miał intercoolera. Niektórzy sugerowali, że TDI ma odróżniać TD z pompowtryskiwaczami. I figę prawda :-) Jest już np. 4.0 TDI produkcji VW z Common Rail. Jak dla mnie Turbo Diesel

Silnik Diesla w starszej corolli a red bull??

Mam corolke z 2000 r. Jest tam silnik Diesel 1,9D chyba koncernu PSA. Czy ktos moglby mi udzielic wiecej informacji na temat tego motorka tj. czy to jest common rail czy jakis starszy model? Czy jazda na innym paliwie niz ON(np. na opałowym oleju popularnie zwanym red bullem_)moze mu zaszkodzic tak

Re: Troche historii... az do common (do Robo)

Gość portalu: Robo napisał(a): > Czytałem w Aś test mondeo,406,passata i co? najlepsze są diesle typu common > rail- kultura pracy,dynamika,spalanie a szczególnie TDCi Mondeo-common rail II > generacji.Pompo już przy nich wysiadają niestety, Hmm, to moze porownamy silnik VW 1.9

Re: Octavia,Astra czy Focus w DIESLU

rozrzadu, ale obecnie pewnie ta wada jest usunieta. Ford ma rowniez swoje diesla 1.8, ale chyba nie sa najlpesze skoro biora jednoczesnie silniki diesla od PSA Astra: 1.9 - silnik Fiata JTD, common-rail drugiej generacji Bosch, odporny za zlej jakosci paliwo, wystepuja problemy z przeplywka, bardzo

inne oznaczenia diesli

przez markę Opel/Vauxhall (General Motors). Silniki CDTI dostarczane są przez różnych producentów - 1.3 (Fiat), 1.7 (Isuzu), 1.9 oraz 2.2 (Renault/Bosch), 3.0 (Renault/Denso). HDI - (ang. Hi-pressure Direct Injection) - wysokociśnieniowy bezpośredni wtrysk paliwa typu common rail opracowany

Re: Golf IV 1,9 90 KM vs. Avensis I 2.0 D-4D

stanie czy to common rail czy pompowtryski ,z tych dwóch golf jest ładniejszy i dobry ale toyota choć brzydsza jeszcze lepsza , he he.

Re: Nowy silnik diesla z Common Rail i turbiną Forda i PSA - 1,4(do T

itp.)Ostatnim lekkim niemieckim samochodem był chyba Golf 1 :) pozdro &#62 W auto-moto w GW (Gdańsk) przeczytałem o nowym silniku 1,4 Tdi, który będzie &#62 montowany w nowej Fieście, 206 i Saxo. Moc 60-90 KM (Common Rail, turbinka, &#62 intercooler), moment obrotowy w zależności

Re: Czy mówicie o latach 80-tych ?

My mamy w firmie Focusy 1,9 DDi - 90KM. A 1,6 100 KM może się schować !!! Moment obrotowy 200 Nm. I to przy jakich obrotach ??? A słyszeliście o nowym silniku 1.8 z Common Rail do Focusa? 115 KM, 250 Nm lub chwilowo 280 Nm przy 1850 obr./min. Pokażcie mi taką "benzynę" przy 1850 obr

Ovtavia ICE czy Focus X 100?????

Nadeszła chwila zmiany auta. Aktłalnie jeżdżę Fabką Combi 1.9 TDI w wersji Elegance, ale spodziewamy się z żoną dziecka, więc i auto musimy kupić większe. W grę wchodzą tylko Diesle. Focus TDCI 100 KM Common Rail i Octavia TDI 110 KM. Focus ma klimę elektroniczną, grzaną przednią

Re: Paliwo w J-L.

nie jest tak wrażliwy jak jednos > tki na pompowtryskach (1.9 TDI 101KM, 105KM, 115KM, 130KM, 150KM; 2.0 TDI 140KM > , 170KM), wszelkie HDI etc. > Dokładnie. Dla nowoczesnych diesli z pompowtryskiwaczami - choć VW wycofał się już z tej technologii i przeszedł na włoski common rail

Re: Poza tym...

Gość portalu: Gradus napisał(a): > ... jak ktos tu juz madrze zauwazyl: TDI to nie jest > Common Rail. > > Pozdro. Ja nie twierdzę że to CR. Odniosłem sie do twojej wypowiedzi - ponieważ przywołałeś silnik 1,9TDI to zaproponowałem jego benzynowy odnośnik z tej samej

Re: Opel - polecam naprawede wszystkim

"Podobnie silniki wysokoprężene 8 zaworowe z pompowtryskiwaczami (turbodiesle np. 1,9 tdi) gdzie wszyscy na świecie stosują magistralę Common Rail?. Jest to i śmiesznie i straszne zarazem. " Takie silniki montuje tez Audi, ktore niewatpliwie jest w duzo wyzszej lidze niz Opel, wiec ja

Re: 1.9 TDI 105 KM vs 1.5 DCI 105 KM

Porządny diesel z Renault to 2,0 dCi 150 lub 180 KM i jeszcze coś pomiędzy można spotkać najczęściej w Lagunach i w Kaloszach 1,5 dCi występuje w wielu wariantach zwykły common rail lub tzw "kulisty wtrysk" ten ostatni winien dawać największą moc bo ciśnienia wtrysku ma wyższe i bardziej

Re: Odświeżona Honda Accord od 99900 zł

PD-2003-2008---POMYLKA VW-zlom-a teraz dalej 2.0 tdi CR-common rail -----przebiegi 200-300 tys bez awarii to norma 2007-do dzis. honda w porownaniu do awaryjnego 2.0 tdi pd to mistrz,ale w porownaniu z 1.9 130 tdi lub1.9 150 tdi to juz nie mistrz a do 2.0 tdi CR niestety przegrywa tym bardziej ,ze

Re: Jaki samochod TDI czy CDI: Japonczyk czy Niem

cos widze milosnik TDI :) TDI jest glosne i generuje duzo drgan, aktualnie grupa VW przechodzi na diesle na common-rail glownie z powodu czystosci spalin ale rowniez komfortu. fakt ze audi bardzo dobrze wyglusza samochod nie zmienia tego ze silnik nie nalezy do cichych. widac to chociazby w

Re: E46 320D 150KM ok 2000r +

tak wlasnie myslalem. Tylko nie rozumiem czemu niby 1.9TDI ma być tak o niebo lepszy od silnika 2.0 BMW z Common Rail? Chodzi o masę samochodu czy konstrukcja silnika jest nieudana? Tak czy inaczej pozostanę przy pierwszym wyborze 330D a 320 zostawię jedynie jako alternatywę aby nie wrócić z

Nie Do Jarka ! A raczej do Boo

Renault ma turboladowanego diesla z common rail'em, a bagaznik jak to w kombi, - Seat Cordoba Vario 1,9 SDi Stella 68 KM - PLN 50 500,- wolnossacy ze znaczkiem VW, niby kombi, ale chyba nie najwieksze, - Seat Cordoba Vario 1,9 TDi Signo 90 KM - PLN 59 000,- turbodieselek ze znaczkiem VW, - Seat

Re: Podstawowe prawa rządzące rynkiem...

aldzazara napisał: > koledzy tak broniący silników TDCI zapraszam na forum forda > poczytajcie proszę jakietoświetne silniki i jakie niezawodne.:(( > > I zaprzaszam na forum VW lub Audi poczytajcie opinie na temat 1,9 > TDI. > > tam piszą uzytkownicy a nie

Re: Tanio, czyli drogo - współczesne diesle

proste diesle były ok, np 1.9 tdi vw, 2.0 d toyoty, czy citroena a teraz common rail wymaga bardzo dobrego paliwa, a i komponenty silników są robione z coraz gorszych materiałów np. w mercedecie e po roku 2003 2.2 diesel wtryskiwacze padały po 5 tys km? przeciez to jakies porąbane jest a co

Re: blagam tylko nie wlosi !! fiat, lancia...trag

Taak... Fiat to również pierwszy na świecie TDI w samochodzie osobowym (Croma 1985) i wynalazcy common rail (posiadacze patentów). Silniki Fiata montowane są w Oplach, Saabach, Citroenach i Peugeotach (wersja francuska PSA HDI - patent Fiata). Dodatkowo - Car of the Year - Fiat x

do dci czy jtd/cdti temu 1.6 tdi baaardzo daleko

volkswagen tak jak nie umiał tak nadal nie umie robić silników diesla o malej pojemnosci zasilanych wtryskiej common rail. jak ktos nie wierzy, niech sie przejedzie 1.6 tdi brzmi akceptowanie tylko w porównaniu z rolniczym motorem 1.9 tdi, wtedy widac jakis tam postep do nawet paroletnich

Re: avensis 2D4, mondeo czy laguna - co wybrać

Dużą wadą Laguny 1,9dCi 120KM jest słaba-jak na nowoczesnego diesla z common rail-elastyczność.W porównaniu np.z Mondeo ze starszym konstrukcyjnie silnikiem 115KM ( Mondeo ma do tego tylko 6 biegów )wg niemieckich testów wygląda tak: Mondeo Laguna 60

Re: Nowe diesle

VW od dłuższego czasu montuje w modelu LT silnik 2.5 TDI (nie mylić z innymi 2.5 TDI z pompowtryskiwaczami) o mocy chyba 158 KM z common rail właśnie.Powstaje on w Brazyli. Dlaczego VW odchodzi od pompowtryskiwaczy? Generalnie silniki te z punktu widzenia mocy i spalania są nawet lepsze od

Re: ależ to bardzo prosto wywnioskować...

> 1,9 silnik FIAT/GM stosowany w Vectrze, Saab 9-3, Astrze ma moc 150 KM Rozumiem to ale w dalszym ciągu nie widzę przewagi "mocy" common-rail nad pompowtryskiwaczami. Nie rozumiem czemu napisałes, iż TDI/SDI nie mogą stanowić punktu odniesienia w naszej dyskusji na temat "ile by

Re: jaka różnica CDTI a TDI

greenblack napisał: > Poza tym obok dyzli z PDP i CR istnieje jeszcze 2.5 > > V6 TDI, który nie ma żadnego z tych systemów. A tak z ciekawości - co ma? Coś odmiennego niż VAG stosował w starszych modelach TDI (1.9 8V 90KM i 110KM - wtrysk bezpośredni, ale nie

Re: Podchwytliwe pytania nt Laguny II 1,9dCi...

O ile wiem to roznica pomiedzy common rail tdi (ja tlumacze to wspolna rampa wtryskowa) a dCi renault jest taka, ze renault zastosowalo cos w rodzaju kulowej (sferycznej) rampy wtryskowej. zaleta tego jest taka, ze to ustroistwo mozna przypasowac do roznych blokow, pojemnosci. stad kilka

Re: Volvo S60 D5 Diesel wady i zalety ???????

no nie wiem. VW twardo trzyma sie swoich pompowtryskiwaczy (ostatanio tak dokladnie nie sledze, wiec moze jakas nowosc wypuscili) a volvo to common rail. Wiec od VW to co najwyzej blok silnika mogli wziac a i tu musieliby chyba rozwiercic 1,9 bo vw nastepny ma 2,5 V6 tdi wiec to juz zupelnie

Re: Podchwytliwe pytania nt Laguny II 1,9dCi...

Gość portalu: Piotr napisał(a): > Może zacytujesz kilka (oczywiście + odpowiedzi) - wiedzy nigdy mało... Na pytanie o silnik diesla uslyszalem ladna formulke: "nowoczesne rozwiazanie common rail". Wiec pojechalem dalej: Czy jest sprezarka powietrza doladowujacego? Jaka turbinka? Ze

Re: Alfa Romeo 156 (1997-2005)

Co do fiatowskich diesli- Fiat jako pierwszy producent na świecie zastosował Common Rail w samochodach seryjnych. Miałem do czynienia z 1.9 JTD i nie mogę powiedzieć złego słowa-dynamiczny, oszczędny i pracuje dużo ciszej i bardziej miękko niż TDI z VW. Jeśli chodzi o kupno używanego samochodu

Szanowny XXL...

Gość portalu: XXL napisał(a): > NIe, wyraźnie zaznaczyłem pisząc "słabe sielniki", że nie chodzi mi bynajmnie j > o > moc, chociaż uważam że jest ona zaledwie przeciętnaw peugotach P 307 2,0 HDi - 90 KM Audi A3 1,9 TDI - 90 KM Audi A4 1,9 TDI - 100 KM Ford Focus 1,8 TDi - 80

Re: diesel

Popieram, sam jeżdżę francuskim 1,9 dTI, ale mam kolegę-posiedacza VW 1,9 TDI (czerwone DI). Z jazdy jednym i drugim oraz wymiany doświadczeń z kolegą wynika : TDI ma dużo większy (odczuwalnie) moment obrotowy (katologowo jak 320 do 200 Nm), zużycie paliwa 1,5-2 litry więcej od dTI (wynika

Re: male porownanie

nie dla każdego jest to najważniejsze. dla mnie ważana jest róznica w cenie pomiedzy benzyna + koszt instalacji Lpg a dislem. Jeśli miałbym wybrac disla to bylby to common Rail, bo jest to ciekawy wynalazek ale mógłby byc tańszy. Nieżle prezentuje się także octawia1.9 TDi pozdr

Re: Peugeot 307 to najbardziej zajebista fura na świecie! kto zaprzecz

niemieckie TDI wydaja sie byc lepsze! Przyklad: "oslawiony" topowy francuski 2,2 HDI 133 KM i 317 Nm vs. mniejszy 1.9 TDI Volkswagena 130 KM i 310 Nm - roznice prawie zadne a 300 cm3 mniej. A moze porownamy 150-cio konnego 1,9TDI VW-ena czy 180-cio 2,5 TDI????? Wydaje mi sie ze HDI by sie za mocno

Re: Szanowny Jarku

pompowtryskiwaczami a 110-konne z pompa rozdzielaczowa. Chyba zasadnicza roznica, szczegolnie gdy porownujemy o common-rail i pompowtryskiwacze!!!!!! porownuje 2 silniki z aktualnej oferty golfa w niemczech i alfa ro > meo 147. Vw silnik 1.9 tdi 110 KM, > moment 235 przy 1900, alfa silnik 1.9 jtd

Re: Nowe diesle

. Od jakiegoś czasu można > kupić Golfa GTI (też Leona lub Toledo) ze 150 konnym silnikiem 1.9 TDI. Pompowtryskiwacze mają wyższe ciśnienie wtrysku, a co za tym idzie wyższe moment i moc niż Common Rail. strony jak to >GTI i diesel pod maską :) A jak to wygląda? - Jaguar i diesel

Re: LAGUNA, C5, AVENSIS CZY MONDEO ?

-120 km/h 5 bieg 13,6 sek. A wzięto do porównania przestarzały silnik Forda bez common rail. Silnika Mondeo 2,0 TDCI nie ma nawet sensu porównywać z silnikiem 1,9 dci 120 KM Renault.Nie ta klasa pod względem osiągów. We francuskim"L journal auto 2002" są podane wyniki pomiaru elastyczności

Re: focus combi czy golf kombi?

Witam! do tematu nalezy ppodejsc uzmysławiajac sobie róznice miedzy tymi pojazdami. golfa Iv 1.9 TDI(110 KM) to auto proste konstrukcyjnie(wrecz archaiczne) ,ale w tym tkwi jego zaleta. prosty silnik z bezposrednim wtryskiem bez udziwnien typu common rail czy pompowtryskiwacze powoduje ,ze

Zakup samochodu

. Do tej pory jeżdżę audi a4b6 1.9tdi 130km 2001r ale już się sypie, rdza zjada itd. Okazało się, że powypadek. Chciałbym żeby zakupione auto "nie wiało nudą", miało przyspieszenie podobne lub lepsze niż obecne audi.

Re: Volvo S60 D5 Diesel wady i zalety ???????

> rozwiercic 1,9 bo vw nastepny ma 2,5 V6 tdi wiec to juz zupelnie cos innego. > Wiec poza tym ze byc moze korzystali z jakiegos centrum badawczego to nie widze > > bardzo zwiazku miedzy oboma modelami silnikow. Poza tym w silniku diesla jak mi > > sie wydaje (moze blednie

Re: dzieX :)

Czyli potwierdza się opinia że nowe TDI to kicha. Mój dieselek ma już 9 lat i jest z poprzedniej epoki, może dlatego jakoś lepiej to wygląda. Spalanie nowych diesli też nie jest takie malutkie (Doblo JTD 100KM bierze spokojnie 7,5l w mieszanym cyklu, na trasie udało się zejść poniżej 6l), zdarza

Diesel z gazem

Diesla, a w szczególności w silnikach z wtryskiem typu common rail, przyjdzie nam jeszcze poczekać. W przypadku najnowszej jednostki Alfy Romeo 156 1.9 JTD 140 KM moc od razu zwiększyłaby się o kolejne 15 KM i to bez zmiany chipa w komputerze sterującym. Prace nad zasilaniem silnika Diesla

Re: Szanowny XXL...

> Gość portalu: XXL napisał(a): > > > NIe, wyraźnie zaznaczyłem pisząc "słabe sielniki", że nie chodzi mi bynajm > nie j > > o > > moc, chociaż uważam że jest ona zaledwie przeciętnaw peugotach > > P 307 2,0 HDi - 90 KM > Audi A3 1,9 TDI - 90 KM

Re: Fiat Pumpo 1.3JTD vs Skoda Fobia 1.4TDi

1.0 do 1.4 litra. Jednostka ta z bezpośrednim wtryskiem “Common Rail” drugiej generacji – z zastosowaniem całkowitej nowości: debiutuje nowa wersja wyposażona w turbosprężarkę o zmiennej geometrii. Z tym dodatkowym zasilaniem, silnik 1.3 16v Multijet rozwija 90 KM (66 k

Re: Nowa tragedia i oczywiście BMW E39

"Silnik roku" 3 razy z rzędu (M57). I takie typy jak Ty dziwią się, że ludzie ceniący komfort i chcący polegać na swoim aucie wybierają beemki. No ale jeździjcie sobie passeratti B5 FL z nieśmiertelnym 1.9 TDI ze stołkiem zamiast fotela i bez klimy, bo kierowcy pastuchów NIE POWODUJĄ WCALE WYPADKÓW.

Przyszłość diesla (diesle górą)

stanowić w 2015 16% (obecnie 4,5%) W USA VW sprzedaje autka z silnikami 1.9 TDI oraz Tuaregi V10 TDI których 500 limitowanych szt rozeszło się na pniu,a nabywcy chwala je za lepsze osiagi (750 Nm przy 2000 obr) niż 4,2 V8 benz. A6 3.0 TDI (165 KW - 450 Nm 1400-3250 obr/min) spala średnio 8,3 l/100 km

Recepta na tańszą jazdę

ma wolnossące benzyniaki. Bo turbodoładowane np. 2.0 TSI Volkswagena czy 2.0 TFSI Audi mają dużo lepszą elastyczność od diesla tej samej pojemności. Wystarczy porownać zakres momentu obrotowego ! Ponieważ użytkuję i 1.9 TDi (180kM) oraz 2.0 TSI (170kM) wiem o czym piszę. W dodatku zużycie

Re: Szanowny Jarku

suchych parametrow np silnika 1,9 tdi i 1,9 jtd z alfy > byl peugeot a jest teraz alfa), okazuje sie ze przy podobnym mocy (110 i 115 > KM) moment obrotowy silnika common rail jest okolo 25% wyzszy od porownywalnego > vw przy prawie jednakowych obrotach silnika ok 1900. Skad te dane

Re: Szanowny Jarku

posrednich) i to wszystko;) suche dane wybrane wyrywkowo z tabeli nie oddaja w zaden sposob rzeczywistosci >Po pierwsze 110 KM ma silnik TDI poprzedniej generacji. >Po drugie, silnik 1,9 TDI z pompowtryskiwaczami (a o takim tu sie mowilo) ma 115 >KM (sa jeszcze

Cala prawda (?) o TDI koncernu VW

100 przyspieszać do 100 km/h w 11 s i osiągać prędkość maksymalną prawie 200 km/h. Po raz pierwszy okazało się więc, że samochód napędzany silnikiem Diesla może być równie szybki, jak auto napędzane silnikiem benzynowym. Zaledwie w rok później pojawiła się jednostka czterocylindrowa (1.9 TDI

Re: Dlaczego Fiat Bravo i w dodatku wlasnie diese

wielofazowym wtryskiem Multijet. Silnik bardzo chętnie pracuje na wyższych obrotach. Najczęściej spotykanym silnikiem rodziny JTD jest wersja 1.9 L (4-cylindrowy, rzędowy) montowany w Fiatach Punto, Stilo, Marea i Croma. Jest to turbodoładowany silnik z bezpośrednim wtryskiem typu common rail produkujący

Re: Nowy Ford Mondeo (Diesel)

Akurat nie jezdze Mondeo, ale ... turboladowany diesel z bezposrednim wtryskiem (niestety z tego co sie orientuje bez common rail'a) o mocy 115 KM na pewno wystarcza, aby rozbujac to auto o wadze 1,5 tony w okolo 11-12 sekund do setki. Sam jezdze Xantia 2,0 HDi o wadze 1,5 tony i o mocy 110

Re: Bezawaryjne

chyba 2007 diesle nie korzystaly z technologi common rail nowoczesnej,tylko vw trzymal sie swoich pompowtryskow glosnych ale dosc bezawaryjnych.sam nie jestem milosnikiem vw z racji tego ze sa to tak popularne auta ze nie mozna juz patrzec te golfy i passaty,ale trzeba przyznac ze TDI sa dobre, (bez 2

Re: Czy diesel na pompowtryskiwaczach (Passat) je

dotycza turbiny, co przy ewentualnej naprawie wizae sie ze sporymi kosztami. Za mniej wiecej rok koncern VW zacznie seryjnie stosowac system Common Rail, ale ze wzgledu na dwie sprawy: 1. Spelnienie norm czystosci spalin EU5. 2. Wieksza kulture pracy silnikow z systemem CR. W przeszlosci VW

Re: benzyna czy diesel :):):) - jazda i komfort

napiszę tak, a porównuje : 1.9 TDI 180kM w leonie 1M1 (po tuningu 3-stage) z momentem 330Nm w zakresie 2000-3500 obr. z VW Tiguan ori 2.0 TSI 170kM i momentem 280 Nm w zakresie 1.750-4.300 obr. (czyli benzyna z turbo -co ważne- bez zmiennej geometrii łopatek /z wtryskiem bezpośrednim). Waga

Re: Czy diesel jest lepszy?

.Z pojemności 1.9 150 hp to rezultat trudny do osiągnięcia nawet dla V-teca :))),a te 150 hp jest zapewne pomimo turbiny osiągane przy 5000-6000 tyś obr/min.Z racji "dowalenia" przedniej osi (przez ciężki silnik diesla)nie ma mowy o sportowej jezdzie,takiej jak w przypadku benzyny.A-ha klekot

2,0 HDi - moja opinia

Czesc Bruner, z ciekawosci nawet przeszedlem sie do salonu Renault'a (Auto Grabczyk w W-wie), aby obejrzec i posluchac silniczka 1,9 dCi w Lagunie Kombi. Niestety jazda nie byla mozliwa, bo koszt ubezpieczenia takiego autka (do jazd probnych) kosztuje ponoc 15 tys PLN (o q...!). Poniewaz

Re: Diesel a zatankowana benzyna

TDI. > A gdy samochod jest w miare nowy > to nie ma ryzyka zniszczenia silnika. Jest pewnosc jego zniszczenia. Znów nadinterpretacja. Jak jest samochód z common rail, to jest niemiło bo może dochodzić do podwójnego zapłonu mieszanki. Przy wtrysku bezpośrednim A4 i Seata to raczej mało

Re: Subaru diesel - Boxer nokautuje

byłby bardziej wysilony... i tak jest nie źle... TDI 2.0 w Audi ma "standardowo" 140KM... a następne konie przyszły po modyfikacjach jak na 5-biegów.... 1,5 tony.... stały 4x4... ~9s do setki... spalanie 5-7 litrów... to jest extra, w artykule podkreślali, że diesla praktycznie nie słychać we

Re: focus combi czy golf kombi?

uki145 napisał: > Witam! do tematu nalezy ppodejsc uzmysławiajac sobie róznice miedzy tymi > pojazdami. golfa Iv 1.9 TDI(110 KM) to auto proste konstrukcyjnie(wrecz > archaiczne) ,ale w tym tkwi jego zaleta. prosty silnik z bezposrednim wtryskiem > > bez udziwnien

Re: Amerykańską motoryzację uratują diesle

(proporcjonalnie do ciśnienia doładowania) natomiast w dieslu praktycznie nie. Dlatego większość diesli produkuje się z turbo. Kiedyś VW produkował silnik 1,9 SDI i 1,9 TDI - obydwa praktycznie takie same oparte na tym samym bloku jeden z turbo drugi bez. Obydwa miały prawie takie samo zużycie paliwa ale

Re: Paliwo w J-L.

Zachodzie kierowcy jeżdżący mało już dawno wyleczyli się z diesli, podobnie jak girardengo zaczynając prawidłowo wnioskować. Co do pompowtryskiwaczy, podobnie jak silniki common rail - tę technologię wymyślili Włosi, rzeczywiście są wrażliwe na jakość paliwa, w przeciwieństwie do wersji 1.9 90 i 110 KM

Re: Koledze po fachu !

niedawno (bo zdaje się że np. 1,9 TDI 90 KM jeszcze ich nie miał, dopiero wersje 110, 115 i najnowsze 100, 130 i 150 KM je posiadają, a tych zbyt wiele jeszcze po naszych drogach nie jezdzi). Być moze jest to cena własnej drogi VW, który w przeciwieństwie do innych producentów nie poszedł w kierunku