1.2 tsi łańcuch czy pasek

Jan Zomer

Silnik 1.2 TSI Volkswagena - opinie

Silnik 1.2 TSI Volkswagena - opinie

Silnik 1.2 TSI Volkswagena występuje w trzech wariantach mocy, w których generuje 86, 105 lub 110 KM. Jakie są opinie na temat tego silnika po latach eksploatacji?

Silnik 1.2 TSI - mały, mocny, ale nieszczególnie trwały

W pogoni za rosnącymi wymaganiami klientów i unijnych urzędników, dekadę temu producenci postanowili mocno ograniczyć pojemność skokową silników, dodatkowo poprawiając ich osiągi i elastyczność. W teorii, miało to za zadanie zredukować także zużycie paliwa, a przede wszystkim emisję szkodliwych substancji. Jednym z takich przykładów koncernu VAG jest 1.2 TSI (TFSI w katalogu Audi), montowany także w Seatach i Skodach. Czy odziedziczył dobre geny po 1.4 i 1.6 MPI?

Poradnik | Łańcuch rozrządu nie jest wieczny. Warto regularnie sprawdzać jego stan

Czasy, gdy łańcuch rozrządu kończył żywot wraz z jednostką napędową, minęły bezpowrotnie. Wydłużanie interwały wymiany oleju i niskiej lepkości, materiałowe oszczędności i pogoń za niższą emisją CO2 sprawia, że ten mechanizm nie jest wieczny. Warto go przynajmniej co dwa lata kontrować, by uniknąć przykrej niespodzianki w postaci wyciągnięcia lub zerwania, co w konsekwencji prowadzi do kosztownego remontu silnika.

Zobacz wideo

Kupujemy używane - turbodoładowane jednostki benzynowe, na które warto postawić

Kupujemy używane - turbodoładowane jednostki benzynowe, na które warto postawić

wolnossącego motoru 1.2 generującego 75 KM. Po dodaniu doładowania, powstała stosunkowo prosta i trwała konstrukcja. Dzięki zastosowaniu wielopunktowego wtrysku paliwa montaż instalacji LPG nie jest żadnym problemem. Mimo zastosowania łańcucha rozrządu, specjaliści zalecają jego okresową wymianę co 100-120

Skoda Octavia II (2004 - 2013) | opinie Moto.pl

Skoda Octavia II (2004 - 2013) | opinie Moto.pl

KM), turbodiesel 2.0 TDI CR (170 KM) 2009 - silniki benzynowe 2.0 TSI (200 KM) i 2.0 TFSI (200 KM), turbodiesel 1.6 TDI CR (105 KM) 2010 - silnik benzynowy 1.2 TSI (105 KM), turbodiesel 1.6 TDI (105 KM) 2011 - silnik benzynowy 1.8 TSI (152 KM), turbodiesel 2.0 TDI (110 KM) 2013 - premiera

Salon Frankfurt 2011 | Ford Focus 1.0 EcoBoost

Salon Frankfurt 2011 | Ford Focus 1.0 EcoBoost

Mamy już Volkswagena Golfa 1.2 TSI, Fiata Punto 0.9 MultiAir, czas na Forda Focusa 1.0 EcoBoost. Jak takie maleństwo poradzi sobie z napędzaniem nielekkiego przecież kompaktu? 3-cylindrowa jednostka z bezpośrednim wtryskiem paliwa, zmiennymi fazami rozrządu (Ti-VCT) i turbodoładowaniem generuje z

Re: Łańcuch czy pasek?

Przejechałem VAG-ami (z paskiem: 1,8 benzyna, 1,9 TDI, 1,2 TSI) ok. 700k km i nie miałem problemów. Kiedyś w latach 90-tych pękł mi pasek w Polonezie Caro 1,5. To archaiczna konstrukcja z dolnym wałkiem i długimi popychaczami więc nie było tragedii i wystarczyło wyprostować dwa popychacze i jeździł

Re: Łańcuch czy pasek?

Ja w swojej felicji 1.3 wymieniłem łańcuch po 200tyś. Teraz jeszcze jeździ u kogoś a sprzedałem jak miała ponad 300tyś. A co do łańcuchów to przecież sławna jest historia 1.2 TSI, który inżyniery z VW przerobili z łańcucha na pasek bo łańcuch nie wytrzymywał przeciążeń. Pytanie tylko po co

Re: Megane vs. Octavia. Co wybrać?

cloclo80 napisał: >Zdala od 1.2TSI (wkrótce ten motor trafi do kosza, nowe 1.2TSI będzie miało pasek i 16v) Ale to jest głos za starym (tzn. chyba aktualnym?) 1.2 tsi czy przeciw niemu? Wg moich dotychczasowych doświadczeń 8v (zamiast 16v) i łańcuch zamiast paska rozrządu to w

Re: Spalanie tsi - film

ok_vip napisał: > Jest jeszcze jedna ciekawostka - byłem jakiś czas temu na jeździe próbnej jakim > ś nowym VW. Zagadałem do sprzedawcy apropos właśnie żywotności silnika 1.2 tsi > u innych użytkowników. Powiedział mi, że aktualnie stosowany model jest zupełni > e inny od

Re: Spalanie tsi - film

1.2 tsi u innych użytkowników. Powiedział mi, że aktualnie stosowany model jest zupełnie inny od tego pierwszego (czyli tego który mam ja - na łańcuchu rozrządu). Stwierdził, że nowy został przprojektowany i m.in. ma już pasek rozrządu... Może to świadczyć o teoretycznej awaryjności tego typu

Re: renault scenic - wady

nie jest, ale da sie jeździć. Co do TCE, to jak na razie nie słyszałem, żeby sie psuły. To prostsza konstrukcja niż TSI z Volkswagena. Plusem TCE jest to, że rozrząd na łańcuchu, czyli odpada koszt wymiany paska po 100 tys.

Re: Więcej zdjęć nowej Kii Cee'd

który sprzedaje. Wystarczy, że komuś Golf, Passat, Polo, Seat czy Skoda doczołgało się do końca gwarancji i awaria wystąpiła dopiero(!) przy 60-70kkm. Standardowy pasek wymienia się pierwszy raz tak po 100-150 kkm, a łańcuch jest bezobsługowy (przynajmniej powinien). Problem też podobno nie dotyczy

Re: Fanow nowoczesnosci jakos nie widac....

paskiem) i średnio pala 6-6,5 l/100 km - dokładanie do diesla 10 000 pln nie ma sensu bo zwróci się po 200 000 km. Rozmawiałem z naszym flotowcem i powiedział, że następne zakupy firmowe to też TSI bo 4 Fabie 1,2 TSI 85 KM, 4 Octavie 1,4 TSI 122 KM i Superb 1,8 160 KM są bezawaryjne i oszczędne - mają

Re: I tu ciekawe porownanie by bylo

Z ciekawości sam sprawdzę jutro jak wyglądają zapisy w kwestii łańcucha rozrządu w moim 1.2 TSI. Właściwie, z tego co się orientuję (czy słusznie?) to nawet w starszych pojazdach po jakimś przebiegu należało wymienić łańcuch (choć oczywiście wielokrotnie większych niż w przypadku paska

Downsizing - awaryjność, wady i zalety.

wygląda naprawdę? Czy macie jakieś informacje z pierwszej ręki o prawdziwych (a nie zasłyszanych u "wujka Józka") awariach tego typu silników? Jeśli tak, to co było problemem, jaki był koszt naprawy, przy jakim przebiegu, stylu jazdy, jakim serwisowaniu itp? 1.1. Awarie mojego 1.2 TSI Zacznę od

Re: utrzymanie samochodu - ile to kosztuje

wszystko zależy, zależy, zależy, od wielu rzeczy. po 1 - 10 tys. to bedzie auto uzywane, musisz kupic na tyle rozsądnie żebyś nie miała jakiejś kobyły w ramach remontu samochodu, więc na pewno trzeba posprawdzać zawieszenie (wahacze, sprężyny, mocowania-to jest jakiś koszt), rozrząd (pasek, czy

Najczęściej czytane