1.2 tsi czy ma kompresor

Piotr Mokwiński

Kupujemy używane - turbodoładowane jednostki benzynowe, na które warto postawić

Kupujemy używane - turbodoładowane jednostki benzynowe, na które warto postawić

Od pewnego czasu silniki wysokoprężne systematycznie tracą swoją budowaną latami popularność na rzecz jednostek benzynowych. Widać to także na rynku wtórnym, gdzie renesans przeżywają stosunkowo nieskomplikowane i trwałe silniki benzynowe. W wersjach z doładowaniem zapewniają dobrą dynamikę i w wielu przypadkach okazują się trwałe i stosunkowo niedrogie w serwisie. Przedstawiamy 8 godnych zainteresowania propozycji z różnych klas pojemnościowych.

Volkswagen T6 | Wszystko trochę lepiej

Volkswagen zaprezentował szóstą generację modelu T, który ma podjąć walkę głównie z nowymi Mercedesami Klasy V i Vito

Powrót bezołowiówki

W tym roku po raz pierwszy w Europie może spaść sprzedaż diesli. Powód? Drogi olej napędowy oraz coraz lepsze silniki benzynowe. By zakup "ropniaka" miał dziś ekonomiczne uzasadnienie, trzeba nim pokonać nawet 200 tys. kilometrów

Zobacz wideo

Silnikowy zawrót głowy

Silnikowy zawrót głowy

siebie. Gamę silników benzynowych otwiera 105-konne 1.2 TSI, a zamyka wspomniana "erka" o pojemności 2-litrów i mocy 265 KM. Wśród turbodiesli znaleźć można natomiast cztery motory z systemem wtrysku Common Rail o mocach od 105 do 170 koni mechanicznych (GTD). Ford może pochwalić się jeszcze

Re: Volkswagen Tiguan 2.0 TSI DSG | Za kierownicą

"kompresor". sami spece od silnikow. kazde auto z doladowaniem ma kompresor. kazde urzadzenie sprezajace powietrze to kompresor. tylko czy jest on napedzany paskiem zebatym (sprezarka mechaniczna) czy turbina gazowa (turbosprezarka) - to juz inna sprawa. ale jasne. najlepiej jezdzic 3L dieslem z

Pogromca ścigantów - VW Touran 1.4 TSI

jeździłem autem z takim silnikiem, ale spójrzmy prawdzie w oczy. Są dziennikarze którzy piszą testy na kolanie, nie wsiadając do auta, albo za sponsoringiem importera czy dealera. Nie umniejszam zasług inżynierom VW, ale tutaj chyba aż takiej rewolucji nie ma. Pomysł od dawna znany ale VW wykonał go

Re: Golf V 2.0 TDI vs 1.4 TSI - diesel się nie op

realnie konkurujący z 2.0 TDI TSI to silnik tylko z małą turbosprężarką, bez żadnej zmiennej geometrii łopatek (element turbiny każdego nowoczesnego diesla - miejsce podatne na zapiekanie/zapychanie sadzą i awarie), nie ma dodatkowego kompresora i skomplikowanego obiegu powietrza ładującego z

Re: Silnik VW TSI 1.4 silnkiem roku 2006

dodatkowego kompresora. turbodziura jest juz rzadko wyczuwalna(chociazby silniki 2.0 TFSI) . wydaje mi sie ,ze skomplikowanie konstrukcji bedzie bardzo słono kosztowac w naprawach po sporych przebiegach.vw powraca do mechanicznej sprezarki(jak wiadomo miał z nia sporo problemów w silnikach serii G

Re: Jesteś impregnowana na argumenty

coraz gorsze knoty , już z FSI miał problemy a teraz TSI ?zobaczymy ,jak myślicie skoro pomimo długoletniej produkcji TDI dalej mają problemy z turbinami i innymi rzeczami to co bedzie sie działo z silnikami podwójnie doładowanymi TSI . Proponuję poczytać o budowie silników TSI np 1,8 TSI czy

Japończycy zrezygnowali z TSI 25 lat temu

Silniki 1.4 twincharger i 1.2 tsi japońscy producenci aut oferowali już prawie 30 lat temu. Osiągały to co dziś bez pomocy wtrysku bezpośredniego czy zmian faz rozrządu. Cała ta "nowoczesność" obecnych twinchargerów to zwykła fikcja. Dziś kształtuje się produkt przez to, co o nim jest napisane w mediach

Re: Motodziennik: Obcinanie cylindrów

@#1stunner Wpływa, ale kogo to obchodzi? Teraz ważne jest żeby pochwalić się jakich to ma się świetnych inżynierów co wycisną 200KM z 2.0, a potem pryszczaci gimnazjaliści będą mogli się licytować, która firma lepsza i nowocześniejsza, bo wyciąga więcej koników z litra. A te 1.2 czy 1.4 TSI od

Re: Nowe XC90

różnymi samochodami w krainie wielu cylindrów i szału nie było, zwłaszcza jeśli porównam je do dzisiejszych turbobenzyn (np. 2.0 czy 1.8TSI) nowe Volvo ma turbo i kompresor, jeśli 320 km i 400 nm przy ok 2 tys obrotów to dla ciebie za mało "bo nie ma cylindrów" to ja więcej uwag nie mam

Silnik roku czy bubel dziesięciolecia?

: www.scirocco.pl/component/option,com_fireboard/Itemid,35/func,view/id,53319/catid,24/limit,25/limitstart,100/ Oczywiście problem występuje nie tylko w Polsce: www.tyresmoke.net/forum/vw-technical/96150-engine-problem-golf-v-1-4-tsi-twincharger-engine.html 2. Hałasy

Normalnie traktować - czyli jeździć

, cechą TSI, lecz każdego innego silnika z turbiną, w szczególności TDI. Mam 1.8 TSI w Octavii i uważam, że ten silnik jest świetny. Choć oczywiście to nowa konstrukcja i nie wiadomo jak będzie za parę lat. Jeśli boisz się awarii, to kup 122 konny 1.4 TSI, tamten nie ma kompresora, tylko

To dobre rady

innowacja była już w moim silniku. :) Reasumując, wychodziłoby, że TSI powinien być wytrzymalszy niż TDI, przynajmniej pod tym jednym względem. Nie wiem, czy tak będzie w rzeczywistości, ale z pewnością nie demonizowałbym tej technologii. Inna rzecz, że wspomniany 140 i 170 konny 1.4 TSI mają

Re: zawiodłem się

To widocznie mowimy o roznych silnikach. Chyba jest oczywiste ze piszac o kompresorze mialem na mysli silnik TSI 160KM Jesli chodzi o silnik 2.0TDI to glownie wyroznia sie bardzo wysoka kultura pracy na tle konkurentow , owszem pod wzgledem technicznym typowy silnik w tej

Re: BMW 5 na nowy sezon

ale nie zestawiajmy 1.4 TFS/TSI które audi ładuje chyba tylko do małych aut A1 i A3... a poza tym jesteś pewny, że 1.4 TFSI to to samo co 1.4 TSI? nie znam tych silników z autopsji, ale wydaje mi się, że ten od VW to "1,4 FSI twincharger z turbosprężarką i kompresorem." a od Audi ma tylko

Re: Bo co tu o silniku duzo gadac...

Ok... bo widze, ze az sie trzesiesz z radosci :-) 1. Wolisz auto z silnikiem 1.4TSI VW czy zwylke 3.5 literka np. od Toyoty? (koszt zakupu i spalanie uznajmy za nieistotne) 2. > > Reasumujac (bo juz sie dalej wypowiadac > > nie bede) mam wiksze zaufanie > > do

Re: Audi wprowadzi dużą turbobenzynę (?)

dochodzą nowe straty? Gratis dochodzi też strata na przekładni pasowej, z samej natury napędu. No i czy kompresor aby przypadkiem nie ma bardziej stratnego łożyskowania w porównaniu do turbin

Re: A4 po dwch (prawie) tygodniach

. Zwiekszenie elastycznosci ma umozliwic uzycie dluzszych przelozen i summa summarum rezultowac obnizeniem normowego zuzycia paliwa o ponad litr. Koniec cytatu. > Czy > przypadkiem to TFSI to nie jest to samo co w silniku 1.4 VW? To jest TSI-Twincharger. A TFSI wg. dotychczasowej

Re: Fakty...skoro jest tak dobrze....

nfplakto napisała: > Co ma rozciaganie lancucha do czynienia z downsizingiem? Tyle samo, ile rozsiag > niety lancuch w rowerze z bezposrednim wtryskiem. taaa... otóż kolego jako przykładowy przedstawiciel downsizingu vw-genowski motor 1.4 tsi cierpi na wiele delikatnie to

Old vs New - kolejna runda 2

Aż do gry wkroczył Volkswagen. W 2005 r. zaskoczył wszystkich silnikiem 1,4-litrowym wzmocnionym turbosprężarką i kompresorem do 170 KM. Ten debiutujący w Golfie V silnik 1.4 TSI, który z powodzeniem zastąpił większy, bo aż 2,3-litrowy, zyskał tytuł Silnika Roku i mnóstwo naśladowców: od