1.2 tsi napinacz rozrządu

Piotr Mokwiński

Używane Skoda Yeti vs. Suzuki SX4. Ciekawe crossovery z dobrą relacją ceny do jakości

Używane Skoda Yeti vs. Suzuki SX4. Ciekawe crossovery z dobrą relacją ceny do jakości

Tylko rosnącą popularnością, także wśród używanych, cieszą się wszelkiej maści SUV-y i crossovery. Dlaczego? W udany sposób łączą zalety aut kompaktowych z wygodą codziennego użytkowania i możliwością bezstresowego zjazdu z asfaltu. Obok dominujących modeli VW, Toyoty i Hyundaia, warto spojrzeć na rynkową alternatywę w postaci Skody Yeti i Suzuki SX4. Każdy z nich spełnia to samo zadanie, realizując je jednak nieco w odmienny sposób. Do tego możemy trafić na wariant z napędem na cztery koła.

Poradnik | Łańcuch rozrządu nie jest wieczny. Warto regularnie sprawdzać jego stan

Czasy, gdy łańcuch rozrządu kończył żywot wraz z jednostką napędową, minęły bezpowrotnie. Wydłużanie interwały wymiany oleju i niskiej lepkości, materiałowe oszczędności i pogoń za niższą emisją CO2 sprawia, że ten mechanizm nie jest wieczny. Warto go przynajmniej co dwa lata kontrować, by uniknąć przykrej niespodzianki w postaci wyciągnięcia lub zerwania, co w konsekwencji prowadzi do kosztownego remontu silnika.

Kupujemy używane: Skoda Yeti - opinie, awarie, najlepsze wersje. Czy warto zainteresować się SUV-em z Czech?

Skoda Yeti - opinie, awarie, najlepsze wersje. SUV-y stają się coraz popularniejsze, dlatego dzisiaj przyjrzymy się pierwszemu autu tego typu Skody. Czy warto na rynku wtórnym postawić na Skodę Yeti?

Kupujemy używane: Skoda Yeti kontra Kia Sportage III. Używane SUV-y nie narzekają na brak zainteresowania

Kupujemy używane: Skoda Yeti kontra Kia Sportage III. Używane SUV-y nie narzekają na brak zainteresowania

konstrukcyjnymi. Zakup wersji benzynowej 1.2, 1.4 lub 1.8 TSI (105, 125-140, 160 KM) to decyzja podwyższonego ryzyka. Istotnie, zapewniają więcej niż wystarczającą dynamikę, potrafiąc zużyć jednocześnie niewielkie porcje paliwa. Zużywają też zauważalne ilości oleju silnikowego, natomiast napęd rozrządu napędzany

Skoda Yeti (2009 - ) - opinie Moto.pl

Skoda Yeti (2009 - ) - opinie Moto.pl

. Decydując się na najmniejszy 1.2 TSI warto zwrócić uwagę na stan turbosprężarki, większe jednostki miały problemy z rozciągającym się łańcuchem rozrządu oraz napinaczem. Jeśli podczas uruchamiania i pracy silnika (1.4 TSI i 1.8 TSI) słychać podejrzane dźwięki, trzeba mieć na względzie, że mogą nas czekać

Kupujemy używaną Skodę | Poradnik | Na te modele lepiej uważaj!

Kupujemy używaną Skodę | Poradnik | Na te modele lepiej uważaj!

głównym powodem niezaliczenia badania technicznego. - W Yeti lubi zwariować elektryka i elektronika. - Decydując się na najmniejszy silnik 1.2 TSI warto zwrócić uwagę na stan turbosprężarki, większe jednostki miały problemy z rozciągającym się łańcuchem rozrządu oraz napinaczem. Jeśli podczas

Skoda Octavia II (2004 - 2013) | opinie Moto.pl

Skoda Octavia II (2004 - 2013) | opinie Moto.pl

uszkodzenia napinacza łańcucha rozrządu. Luźny łańcuch zaczyna brzęczeć i terkotać, na co trzeba zareagować natychmiastową wizytą w warsztacie by nie doprowadzić do przestawienia faz rozrządu i zniszczenia silnika. Czasami w 1.4 TSI psują się też wtryskiwacze. W turbodieslach 1.9 TDI trzeba się liczyć z

Re: Padł rozrząd - opis.

ok_vip napisał: > Niestety, w moim caddym 1.2 TSI (105KM) padł niedawno rozrząd przy przebiegu ~1 > 45000km. > Dokładnego zakresu napraw nie pamiętam, ale do wymiany był cały rozrząd, m.in. > łańcuch, koła zębate, napinacze itp. Wymieniono też pompę oleju (asekuracyjnie

Re: Volkswagen Jetta na cenzurowanym

VW produkuje wiele jednostek TSI: 1,2 TSI, 1,4 TSI, 1,8 TSI, 2,0 TSI i jakoś nie słyszałem żeby nie były trwałe i bezawaryjne. Jedyne problemy były w wersji 1,4 TSI 140 KM z napinaczem rozrządu ale już je usunięto. Pozostałe wersje nie mają żadnych wad. 2,0 TSI jest wręcz uznawany za jeden z

Re: Superb i Yeti jak gorące bułeczki

>Szczególną popularnością cieszy się jednostka 1.4 TSI o mocy 122 KM, która jest >doskonałym kompromisem pomiędzy silnikami 1.2 TSI, a 1.8 TSI Cieszy się popularnością do czasu aż nie zepsuje się (wg. VW bezobsługowy) mechanizm rozrządu. To prawdziwa plaga w tych silnikach. Jak już

Re: Spalanie tsi - film

. sprzedanych samochodów marki Skoda wyposażonych w ten wariant jednostki napędowej. Volkswagen Group Polska: W samochodach z pierwszymi silnikami TSI mogły pojawiać się po kilku latach eksploatacji kłopoty z napinaczem łańcucha rozrządu, co w rezultacie zignorowania przez użytkownika usterki objawiającej

Re: Niewielkie, ekonomiczne do miasta

Miałem Tiguana 1.4 TSI 160KM z salonu. Moja wiedza jest z pierwszej ręki, a nie od mitycznego znajomego. I na myśli miałem fatalną jakość napinacza i łańcucha rozrządu. Poszukaj informacji na ten temat, poczytaj, porozmawiaj, dokształć się, może wyjdziesz na ludzi.

Re: Golf GTI Edition 35 już w Polsce

Główna zaletą wersji GTI35 w porównaniu do zwykłego GTI jest fakt, że ma on stary mniej usterkowy silnik 2.0TSI (jeszcze na pasku, a nie łańcuchu). Ten silnik zresztą jest w wersji R oraz w GOLF 5 GTI. Wszystko inne w TSI (1.2, 1.4 i nowe 2.0) jest na łańcuchu, który się wyciąga oraz na wadliwych

Re: Škoda Octavia (1995 - 2005) - szczęściara

Mam Octavkę 2009 czyli kupioną nówkę igłe z salonu. Przejechałem 40000 tys. km. Samochód godny polecenia TSI 1,4 w benzynie umiarkowne spalanie i wystarczająco pod nogą. Ale na gwarancji wymieniłem napinacz rozrządu i naprawa wycieku oleju z końcóki przewodu, myśle że te awarie po tylu km. nie

Padł rozrząd - opis.

Wiem, że nieco odgrzewam starego kotleta, ale jednak czuję się w obowiązku napisać o sporej awarii. Niestety, w moim caddym 1.2 TSI (105KM) padł niedawno rozrząd przy przebiegu ~145000km. Silnik jeszcze na łańcuchu rozrządu, z pierwszych miesięcy produkcji. Auto w trasie całkowicie straciło

Re: VW Scirocco GT - tylko dla Greków

@Gość 5: sam już nie wiem co jest typowe dla TSI, a co nie, ale z tymi wylatującymi korbowodami to VW już się popisał w 1.9 BXE. Ja w swoim TSI 160 z 2009, jestem juz po wymianie w kolejności: wtrysków/świec/cewek/piszczące pompy wody/łańcucha/wariatora/napinacza rozrządu/czyszczeniu smoka

Re: oleje longlife -ufać czy wymieniać co 15tys k

Użytkowałem TSI w Tiguanie z 2012, jeszcze tą nieszczęsną wersję 160KM na łańcuchu rozrządu. Wymiana oleju co 30 tys km. Rozrząd/napinacz posypał się zanim dobrnąłem do 100 tys km. Wg mechanika było to powiązane z rzadkimi interwałami wymiany oleju i/lub jego ubytkami. Obecnie jeżdzę 2.0 d

Re: Volkswagen: wycieki w 2.0 TDI

wspomnieć także o wadliwych napinaczach łańcucha oraz przestawiaczach faz (tzw. wariatory). W tym przypadku o usterce poinformuje nas charakterystyczne ?dieslowskie? klekotanie, wyraźnie słyszalne np. porannym po uruchomieniu zimnego silnika. >>> Seat Leon 1.4 TSI kontra Skoda Octavia 1.4 TSI

Re: UOKiK: 62 akcje serwisowe w 2010 r.

VW nie ogłasza akcji serwisowych bo po pierwsze jakoś udaje mu się unikać wpadek na masową skalę, a po drugie jak klient przyjeżdża z awarią to usuwają ją na bieżąco. np. mój znajomy miał usterkę rozrządu w Passacie 1,4 TSI tuż po gwarancji, pojechał i okazało się że naprawili to za darmo bo jakaś

Re: Nigdy sie chyba nie przyzwyczje...

wcześniej. Nie wiem czy wiesz ale we wszystkich od Upa do Arteona 1,0 FSI i TSI 1,2 TSI 1,4 TSI i prawdopodobnie w nowym 1,5 TSI jest ten sam typ rozrząd z interwałem wymiany co 210 000 km. Myślę, że taki układ musiał być bardzo sprawdzony aby go adaptować do wszystkich silników od 60 do 150 KM. W

Re: Fakty...skoro jest tak dobrze....

nfplakto napisała: > Co ma rozciaganie lancucha do czynienia z downsizingiem? Tyle samo, ile rozsiag > niety lancuch w rowerze z bezposrednim wtryskiem. taaa... otóż kolego jako przykładowy przedstawiciel downsizingu vw-genowski motor 1.4 tsi cierpi na wiele delikatnie to

Re: Skoda Fabia RS | Długi dystans - 11 395 km

: www.auto-swiat.pl/1-silnik-14-tsi-kusi-osiagami-ale-grozi-powaznymi-awariami Na deser proponuję natomiast to: www.motor-talk.de/forum/liste-aller-motorschaeden-golf-6-160-ps-t2783186.html Dla tych co im się nie chce czytać całości przytoczę w

Skoda Fabia RS | Długi dystans - 13 585 km

Dla fanboy-ów tego silnika proponuję przejrzeć polskie i niemieckie fora gdzie aż huczy o tym szmelcu... Na początek polecam poniższą lekturę : www.auto-swiat.pl/1-silnik-14-tsi-kusi-osiagami-ale-grozi-powaznymi-awariami Na deser proponuję natomiast to: www

Re: VW Tiguan

Przez 3,5 roku jeździłem takim samochodem - już poliftowym z 2012. 1.4 TSI 160KM, zrobiłem nim jakieś 90 tys km. Największą bolączką jest silnik, który notorycznie gnębią problemy z rozrządem /napinaczem - niestety jest to problem nawracający (poszukaj na forach użytkowników VW, Skody czy Audi

Re: Downsizing - awaryjność, wady i zalety.

Widzę, ze tylko ja byłem pechowcem. W 2012 roku zakupiłem dwa auta z silnikami 1.4 tsi /140KM i 160KM/. Auta miały być do dyspozycji pracowników administracyjnych i kierowników działów. Do ciężkiej pracy /handlowcy/ służyły Skody i Yariski. Ostatecznie Golf 140 KM używany był głównie do jazdy po

Old vs New - kolejna runda 2

Aż do gry wkroczył Volkswagen. W 2005 r. zaskoczył wszystkich silnikiem 1,4-litrowym wzmocnionym turbosprężarką i kompresorem do 170 KM. Ten debiutujący w Golfie V silnik 1.4 TSI, który z powodzeniem zastąpił większy, bo aż 2,3-litrowy, zyskał tytuł Silnika Roku i mnóstwo naśladowców: od