1.2 tsi pasek łańcuch

Jan Zomer

Silnik 1.2 TSI Volkswagena - opinie

Silnik 1.2 TSI Volkswagena - opinie

Silnik 1.2 TSI Volkswagena występuje w trzech wariantach mocy, w których generuje 86, 105 lub 110 KM. Jakie są opinie na temat tego silnika po latach eksploatacji?

Silnik 1.2 TSI - mały, mocny, ale nieszczególnie trwały

W pogoni za rosnącymi wymaganiami klientów i unijnych urzędników, dekadę temu producenci postanowili mocno ograniczyć pojemność skokową silników, dodatkowo poprawiając ich osiągi i elastyczność. W teorii, miało to za zadanie zredukować także zużycie paliwa, a przede wszystkim emisję szkodliwych substancji. Jednym z takich przykładów koncernu VAG jest 1.2 TSI (TFSI w katalogu Audi), montowany także w Seatach i Skodach. Czy odziedziczył dobre geny po 1.4 i 1.6 MPI?

Poradnik | Łańcuch rozrządu nie jest wieczny. Warto regularnie sprawdzać jego stan

Czasy, gdy łańcuch rozrządu kończył żywot wraz z jednostką napędową, minęły bezpowrotnie. Wydłużanie interwały wymiany oleju i niskiej lepkości, materiałowe oszczędności i pogoń za niższą emisją CO2 sprawia, że ten mechanizm nie jest wieczny. Warto go przynajmniej co dwa lata kontrować, by uniknąć przykrej niespodzianki w postaci wyciągnięcia lub zerwania, co w konsekwencji prowadzi do kosztownego remontu silnika.

Skoda Octavia II (2004 - 2013) | opinie Moto.pl

Skoda Octavia II (2004 - 2013) | opinie Moto.pl

KM), turbodiesel 2.0 TDI CR (170 KM) 2009 - silniki benzynowe 2.0 TSI (200 KM) i 2.0 TFSI (200 KM), turbodiesel 1.6 TDI CR (105 KM) 2010 - silnik benzynowy 1.2 TSI (105 KM), turbodiesel 1.6 TDI (105 KM) 2011 - silnik benzynowy 1.8 TSI (152 KM), turbodiesel 2.0 TDI (110 KM) 2013 - premiera

Salon Frankfurt 2011 | Ford Focus 1.0 EcoBoost

Salon Frankfurt 2011 | Ford Focus 1.0 EcoBoost

Mamy już Volkswagena Golfa 1.2 TSI, Fiata Punto 0.9 MultiAir, czas na Forda Focusa 1.0 EcoBoost. Jak takie maleństwo poradzi sobie z napędzaniem nielekkiego przecież kompaktu? 3-cylindrowa jednostka z bezpośrednim wtryskiem paliwa, zmiennymi fazami rozrządu (Ti-VCT) i turbodoładowaniem generuje z

Re: 1.2 TSI - trwałość łańcucha

Ty się myslisz.... Seat Leon 1,2 TSI z 2014 roku już miał PASEK !!

Re: 1.2 TSI - trwałość łańcucha

W sumie można upewnić się po kodzie silnika, VIN itp. co jest tam zamontowane. Z łańcuchem to był w 1.4 problem, ale ze 2 lata temu wymienili na pasek. Sądzę, że jakby w 1.2 było to samo to też by wymieniali.

Re: Łańcuch czy pasek?

Przejechałem VAG-ami (z paskiem: 1,8 benzyna, 1,9 TDI, 1,2 TSI) ok. 700k km i nie miałem problemów. Kiedyś w latach 90-tych pękł mi pasek w Polonezie Caro 1,5. To archaiczna konstrukcja z dolnym wałkiem i długimi popychaczami więc nie było tragedii i wystarczyło wyprostować dwa popychacze i jeździł

Re: 1.2 TSI - trwałość łańcucha

silnika o takiej, a nie innej pojemności. Wiem natomiast, że nowe silniki 1.2 TSI mają już pasek (a nie łańcuch) rozrządu, co nakazywałoby sądzić, ze te poprzednie (tj. m.in. moja) wersje są wadliwe. Posługujesz się tutaj nazwami kodowymi różnych silników (wnioskuję więc, że mocno siedzisz w

Re: 1.2 TSI - trwałość łańcucha

w Golfie i Octavii III montowane są obecnie rozwojowe wersje 1.2 TSI CJZA (85KM) i CJZB (105KM) z szesnastozaworową głowicą (wcześniej było osiem zaworów) i paskiem zamiast łańcucha, jeśli chcesz kupić takie auto to problemów z rozrządem mieć nie będziesz stare TSI 1.2 TSI do kupienia jeszcze w

Re: 1.2 TSI - trwałość łańcucha

Misiaczek..Ile razy wymieniałes ten pasek???? Piszesz, ze co 90 tys km....)))))))ja się domyslam za duzo nie jezdzisz. Czasem zdarzaja się tu ludzie którzy korzystaja z auta zawodowo i pisanie o zaletach 11 letniego Polo jest nieco irytujące/ daj mi to Polo na jeden miesiąc prawdziwej jazdy i wtedy

Re: 1.2 TSI - trwałość łańcucha

AAAAAAAAAHAHAHHAAHHAA:) BUUUUHAHAHAA:) Zdrowo sie uśmialem czytając wasze wpisy:) Ja w moim używanym 11 letnim Polo mam pasek ,rolki ,pompe - wymieniam co 90 tys.km i nic sie nie dzieje....jeździ...i jeździ...nuuuuuuuuda :) -- Tak. To prawda że moje poglądy są oryginalne...ludzie mi tego

Re: Łańcuch czy pasek?

Ja w swojej felicji 1.3 wymieniłem łańcuch po 200tyś. Teraz jeszcze jeździ u kogoś a sprzedałem jak miała ponad 300tyś. A co do łańcuchów to przecież sławna jest historia 1.2 TSI, który inżyniery z VW przerobili z łańcucha na pasek bo łańcuch nie wytrzymywał przeciążeń. Pytanie tylko po co

Skoda 1.4 tsi

Poszukuję nowego wozidła na naszło mnie na octavie II 1.4 tsi. Jak to jest z tymi silnikami ? które są dobre a które to złom ? Wszędzie pisze co innego. Przeczytałem już kilka wątków i nie bardzo wiem który konkretnie model tego silnika 1.4 tsi będzie ok. Jedne są na łańcuchy inne na pasku

Re: 1.0 TSI 115 PS vs 1.5 TSI 130 PS

plastikową miskę olejową i o dziwo napęd rozrządu łańcuchem w przeciwieństwie do poprzednich 2,0 TSI i całej nowej rodziny silników 1,0-1,2-1,4-1,5 TSI, które mają pasek

Re: Spamerzy Toyota

Tak poprawiono 1.2 TSI że po zmianie łańcucha na pasek jakaś śrubka w obudowie rozrządu się wykręca masakrując pasek i tłoki. Też podobno już "poprawiono".

Re: sportsvan z silnikiem 1.2 110KM-opinie

Wersja TSI 1,2 z paskiem miała 105 KM 2012-2014 spełniająca EURO 5 i 110 KM od połowy 2014 spełniająca EURO 6 w Octavii II, Golfie 7 i Leonie. Równolegle była dalej montowana wersja 1,2 105 KM z łańcuchem w Rapidzie, Jettcie i Beetlu i z kilkuletnim opóźnieniem zastąpiona wersją z paskiem rozrządu

Re: Megane vs. Octavia. Co wybrać?

cloclo80 napisał: >Zdala od 1.2TSI (wkrótce ten motor trafi do kosza, nowe 1.2TSI będzie miało pasek i 16v) Ale to jest głos za starym (tzn. chyba aktualnym?) 1.2 tsi czy przeciw niemu? Wg moich dotychczasowych doświadczeń 8v (zamiast 16v) i łańcuch zamiast paska rozrządu to w

Re: Volkswagen: wycieki w 2.0 TDI

M. TSI ma łańcuch, nie pasek. Kumple w palio weekend miał wymieniane tłoki, także tutaj nie ma reguły. TSI wstawiają od 5 lat i generalnie nie ma większych problemów. Nie nazywaj jeżdżeniem, poruszanie się 1.4 60KM. Jakbyś pojeździł TSI 160KM to nie musiałbyś oddawać skoków itp. ;-) I tan na

Re: Golf 7 - zakonczenie .

1.2 TSI w obecnym Golfie to jednostka zmodernizowana, z paskiem zamiast łańcucha rozrządu i szesnastozaworową głowicą, nic dziwnego, że lepiej się sprawuje niż starszy model, na który były narzekania

Re: Megane vs. Octavia. Co wybrać?

Zamiana SOHC na DOHC to warunek konieczny stosowania systemu zmiennych faz rozrządu, którego aktualne 1.2 TSI nie posiada. Przy okazji zmienia się liczba zaworów. Zamiana łańcucha na pasek to zapewne coś z paragrafu cięcie kosztów i obniżka wagi. Obie zmiany to raczej minus z paragrafu

Re: Metaliczne hałasy z rury wydechowej

adriankowalski78 napisał: > Lepiej poczekac do kolejnej generacji. 1.2 TSI to chyba nowa jednost > ka, 1.6 TDI też. nowe 1.2 TSI dostępne jest np. w Octavii III - różni się konstrukcją głowicy, zamiast łańcucha ma pasek, system start-stop i rekuperator - zapowiada się ciekawie, ale

Re: Golf GTI Edition 35 już w Polsce

Główna zaletą wersji GTI35 w porównaniu do zwykłego GTI jest fakt, że ma on stary mniej usterkowy silnik 2.0TSI (jeszcze na pasku, a nie łańcuchu). Ten silnik zresztą jest w wersji R oraz w GOLF 5 GTI. Wszystko inne w TSI (1.2, 1.4 i nowe 2.0) jest na łańcuchu, który się wyciąga oraz na wadliwych

Re: Nowa skoda octavia

obecnie 1495 cm3 pasek rozrządu, wcześniej 1490 cm3 i łańcuch - 1,2 TSI obenie 16 zaworów i pasek, wczesniej 8 zaworów i łańcuch - 1,6 TDI CR produkowany w Polsce w Polkowicach k. Wrocławia bezawaryjny - 2,0 TDI CR bezawaryjny, były problemy w latach 2004-2007 (głowice, pompa, pompowtryskiwacze itp

Re: sportsvan z silnikiem 1.2 110KM-opinie

osman71 napisał: > Dzięki za info,ale to może lepiej się sprawuje ten silnik w skodzie Rapid, jest > w koncu trochę lżejsza? Sportsvan juz się sprzedał jest okazja na rapida z tym > silnikiem... Jak 110KM to znaczy że już chyba poprawiona wersja TSI z paskiem (wczesniejszy 1.2

Re: Spalanie tsi - film

ok_vip napisał: > Jest jeszcze jedna ciekawostka - byłem jakiś czas temu na jeździe próbnej jakim > ś nowym VW. Zagadałem do sprzedawcy apropos właśnie żywotności silnika 1.2 tsi > u innych użytkowników. Powiedział mi, że aktualnie stosowany model jest zupełni > e inny od

Re: Pierwszy taki silnik roku

.8 TSI 16V 160 KM - turbo + intercooler powietrze-powietrze - 2.0 TSI - są dwie generacje, nowsza prawie identyczne z 1.8 TSI (łańcuch rozrządu), starsza z paskiem powinowata bardziej z 2.0 FSI Ciśnienia podałem jako absolutne. 1.2 TSI ma jeden wałek rozrządu i aluminiowy kadłub, reszta ma dwa wałki i

Re: Niewielkie, ekonomiczne do miasta

właśnie poczytałem trochę i wiem, że kolejne 1.4 już tej wady nie miały. Jeszcze kolejne 1.4 przeszły na pasek zamiast łańcucha i też spokój. Czytałeś o tym? -- www.sprawdzpodatki.pl sprawdzpodatki.pl

Re: Nowe kombi: Octavia vs Golf vs Focus

Golf VII lub OIII - auta na mqb, przemyślane, silniki TSI nowej generacji z paskami zamiast łańcuchów, mniejsze spalanie i w przyszłości większa dostępność części, bo na mqb będzie kilkadziesiąt (!) modeli a że musisz robić za królika doświadczalnego? co cóż, bez ryzyka nie ma zabawy :D

Re: Spalanie tsi - film

1.2 tsi u innych użytkowników. Powiedział mi, że aktualnie stosowany model jest zupełnie inny od tego pierwszego (czyli tego który mam ja - na łańcuchu rozrządu). Stwierdził, że nowy został przprojektowany i m.in. ma już pasek rozrządu... Może to świadczyć o teoretycznej awaryjności tego typu

Re: Downsizing - awaryjność, wady i zalety.

W firmie, w której wcześniej pracowałem 4 Fabie 1,2 TSI i 4 Octavie 1,4 TSI dochodzą do 200 k km każda, wszystke mają TSI z łańcuchem. W Fabiach nic się nie działo przez cały okres. W 3 Octaviach był wymieniany rozrząd pod koniec gwarancji 80-100 k km w ramach akcji. W 1 Octavii był wymieniony

Re: do nfplakto

nfplakto, naprawdę nigdy nie czytałeś o pękających głowicach w TDI 2.0, albo zrywanych łańcuchach rozrządu w silnikach TSI. Powstało w Polsce nawet stowarzyszenie ludzi pokrzywdzonych przez VW w wyniku nie uznawanych gwarancji. Ciekawostka, gdy w Niemczech w przypadku tych awarii VW uznawał je

Rozważania nt. silników vw.

cząstek stałych (bo spelnia już normę euro V). Czyli śmiem twierdzić, że jest to kolejna rzecz z którą mogą dziać się niepotrzebne rzeczy, a tego nie chcę. Benzynowy 1.2 TSI ma z kolei... Łańcuch rozrzadu ;-) Co bardzo mnie ucieszyło. I, co dość ciekawe, jest to silnik 8 zaworowy. Także tylko po 2

Re: Niewielkie, ekonomiczne do miasta

ari napisał: > klemens1 napisał: > > > To, że trafiały się serie z ww. wadami nie oznacza, że prawdziwe jest zda > nie, i > > ż TSi są awaryjne. > > Jako "serie" rozumiemy większość produkcji najpopularniejszego benzyniaka z dob > rych kilku

Re: renault scenic - wady

nie jest, ale da sie jeździć. Co do TCE, to jak na razie nie słyszałem, żeby sie psuły. To prostsza konstrukcja niż TSI z Volkswagena. Plusem TCE jest to, że rozrząd na łańcuchu, czyli odpada koszt wymiany paska po 100 tys.

Re: Megane vs. Octavia. Co wybrać?

cloclo80 napisał: > Zamiana SOHC na DOHC to warunek konieczny stosowania systemu zmiennych faz rozr > ządu, którego aktualne 1.2 TSI nie posiada. Gówno prawda. VTEC Hondy działał też w silnikach SOHC (tylko dla zaworów ssących co prawda, ale jak już bredzić o SOHC i DOHC, to

Re: Niewielkie, ekonomiczne do miasta

klemens1 napisał: > To, że trafiały się serie z ww. wadami nie oznacza, że prawdziwe jest zdanie, i > ż TSi są awaryjne. Jako "serie" rozumiemy większość produkcji najpopularniejszego benzyniaka z dobrych kilku lat? :) Jeśli problem był marginalny czemu VW wycofał się z

Re: Więcej zdjęć nowej Kii Cee'd

wyłącznie silników 1.4 TSI, ale również coraz więcej doniesień jest odnośnie 1.2 TSI. Ale i z 1.8 TSI ludzie mają przeróżne problemy. VW oczywiście wypiera się. W razie czego kieszeń klientów to pokryje... Albo w sądzie reklamacje będą u co bardziej upartych klientów uznawać. Dziękuję za takie dziadostwo

Re: Fanow nowoczesnosci jakos nie widac....

paskiem) i średnio pala 6-6,5 l/100 km - dokładanie do diesla 10 000 pln nie ma sensu bo zwróci się po 200 000 km. Rozmawiałem z naszym flotowcem i powiedział, że następne zakupy firmowe to też TSI bo 4 Fabie 1,2 TSI 85 KM, 4 Octavie 1,4 TSI 122 KM i Superb 1,8 160 KM są bezawaryjne i oszczędne - mają

Re: kolejny trol opłacany tym razem przez Skodę

,9 l/100 km OCTAVIA 2012 1,2 TSI 86 KM 0-100 km/h 12,0 s, v-max 181 km/h, śr. zużycie 5,2 l/100 km Jeżdzę Golfem 7 2014 1,2 TSI 105 KM, kupiłem samochód po 4 miesiącach jazd próbnych większością pojazdów klasy C dostępnych na rynku, Octavii nie brałem pod uwagę bo się Skodami wystarczająco

Re: Downsizing - awaryjność, wady i zalety.

4slash napisał: > W firmie, w której wcześniej pracowałem 4 Fabie 1,2 TSI i 4 Octavie 1,4 TSI doc > hodzą do 200 k km każda, wszystke mają TSI z łańcuchem. W Fabiach nic się nie > działo przez cały okres. W 3 Octaviach był wymieniany rozrząd pod koniec gwaran > cji 80

Re: Downsizing - awaryjność, wady i zalety.

km? A kupione było nie do ostrej pracy jak Fabie i Yariski. Na czym polegała awaria rozrządu? Pasek przecież nie hałasuje tak jak łańcuch we wcześniejszych TSI. Nie jestem wielkim fanem żadnej marki, każda ma wady i zalety. Na tym forum wolałbym poznać fakty niż mity.

Downsizing - awaryjność, wady i zalety.

TSI z tego względu, że nie przepadam za silnikami diesla, a przede wszystkim - za ich drogim serwisowaniem. 1.2 TSI to z założenia stosunkowo prosty, 8 zaworowy silnik, na dodatek z łańcuchem rozrządu (podczas zakupu kwestia łańcucha rozrządu - to był ogromny plus. Na tę chwilę silniki te są

Re: I tu ciekawe porownanie by bylo

Z ciekawości sam sprawdzę jutro jak wyglądają zapisy w kwestii łańcucha rozrządu w moim 1.2 TSI. Właściwie, z tego co się orientuję (czy słusznie?) to nawet w starszych pojazdach po jakimś przebiegu należało wymienić łańcuch (choć oczywiście wielokrotnie większych niż w przypadku paska

Re: utrzymanie samochodu - ile to kosztuje

wszystko zależy, zależy, zależy, od wielu rzeczy. po 1 - 10 tys. to bedzie auto uzywane, musisz kupic na tyle rozsądnie żebyś nie miała jakiejś kobyły w ramach remontu samochodu, więc na pewno trzeba posprawdzać zawieszenie (wahacze, sprężyny, mocowania-to jest jakiś koszt), rozrząd (pasek, czy

Re: Downsizing - awaryjność, wady i zalety.

przebiegu. Ile to auto > ma przebiegu obecnie 200 000 km? > A kupione było nie do ostrej pracy jak Fabie i Yariski. > Na czym polegała awaria rozrządu? Pasek przecież nie hałasuje tak jak łańcuch w > e wcześniejszych TSI. > Nie jestem wielkim fanem żadnej marki, każda ma wady i