1.2 tsi pasek czy łańcuch

Jan Zomer

Silnik 1.2 TSI Volkswagena - opinie

Silnik 1.2 TSI Volkswagena - opinie

Silnik 1.2 TSI Volkswagena występuje w trzech wariantach mocy, w których generuje 86, 105 lub 110 KM. Jakie są opinie na temat tego silnika po latach eksploatacji?

Silnik 1.2 TSI - mały, mocny, ale nieszczególnie trwały

W pogoni za rosnącymi wymaganiami klientów i unijnych urzędników, dekadę temu producenci postanowili mocno ograniczyć pojemność skokową silników, dodatkowo poprawiając ich osiągi i elastyczność. W teorii, miało to za zadanie zredukować także zużycie paliwa, a przede wszystkim emisję szkodliwych substancji. Jednym z takich przykładów koncernu VAG jest 1.2 TSI (TFSI w katalogu Audi), montowany także w Seatach i Skodach. Czy odziedziczył dobre geny po 1.4 i 1.6 MPI?

Używany VW Golf VII vs. Hyundai I30 II. Modne, funkcjonalne, ale czy trwałe? Porównanie

Dzisiaj przyglądamy się dwóm ciekawym propozycjom z segmentu C. VW Golf to wzór praktycznego kompaktu, z kolei Hyundai i30 to równie lubiany przez kierowców samochód, choć dużo mniej popularny. Porównujemy ze sobą Golfa VII i drugą generację i30.

Opel Astra IV vs. Seat Leon III. Czy bestsellery z rynku wtórnego zasługują na uwagę?

Opel Astra IV vs. Seat Leon III. Czy bestsellery z rynku wtórnego zasługują na uwagę?

boryka się z nadmiernym zużyciem oleju silnikowego. Gama składa się z 1.2, 1.4, 1.8 i 2.0 TSI o mocy 86-110, 125-150, 180 i 190-310 KM. Każdy otrzymał bezpośredni wtrysk paliwa i turbodoładowanie. Początkowo stosowany łańcuch rozrządu okazał się wadliwy, błyskawicznie ulegał rozciągnięciu, a nawet

Seat Ibiza IV vs. Chevrolet Aveo II - który wybrać?

Seat Ibiza IV vs. Chevrolet Aveo II - który wybrać?

serwisowania utrzymamy na niskim poziomie. Jedynie okazjonalnie mogą dopaść nas problemy z zaworem recyrkulacji spalin czy przepustnicą – w każdym z przypadków pomaga gruntowne czyszczenie tego elementu. Znacznie większe ryzyko niesie kupno odmian doładowanych z rodziny TSI/TFSI – 1.2, 1.4 i 1.8

Używane Skoda Yeti vs. Suzuki SX4. Ciekawe crossovery z dobrą relacją ceny do jakości

Używane Skoda Yeti vs. Suzuki SX4. Ciekawe crossovery z dobrą relacją ceny do jakości

. Trudno o dobry silnik Największą bolączką Yeti są niestety dostępne silniki. Wszystkie benzyniaki oferowane do 2015 roku – 1.2, 1.4 i 1.8 TSI (110, 125-150 i 160 KM), zmagają się z licznymi wadami konstrukcyjnymi. Te nowoczesne jednostki wyposażono w bezpośredni wtrysk paliwa, łańcuch rozrządu i

Kompaktowe SUV-y za 40 tysięcy złotych. Którego wybrać?

Kompaktowe SUV-y za 40 tysięcy złotych. Którego wybrać?

, możemy liczyć na rozbudowane multimedia z nawigacją i dotykowym ekranem, skórzaną tapicerkę, szyberdach, napęd 4x4 i tempomat. Benzynowe silniki 1.2, 1.4 i 1.8 TSI (110, 125-150 i 160 KM) wyposażone są w kłopotliwy łańcuch rozrządu i bezpośredni wtrysk paliwa. Dodatkowo pamiętać musimy o zbyt cienkich

Poradnik | Łańcuch rozrządu nie jest wieczny. Warto regularnie sprawdzać jego stan

Poradnik | Łańcuch rozrządu nie jest wieczny. Warto regularnie sprawdzać jego stan

wytrzymuje około 200-300 tysięcy kilometrów. Zdarzają się jednak przypadki, gdy łańcuch się zrywa już po przebiegu rzędu 60-80 tysięcy. Problem z tym elementem występował w pierwszych latach rynkowej obecności 1.2 i 1.4 TSI Volkswagena, 2.0d N47 BMW, a także w 1.6 THP montowanym w autach grypy PSA i BMW, a

Skoda Octavia II (2004 - 2013) | opinie Moto.pl

Skoda Octavia II (2004 - 2013) | opinie Moto.pl

KM), turbodiesel 2.0 TDI CR (170 KM) 2009 - silniki benzynowe 2.0 TSI (200 KM) i 2.0 TFSI (200 KM), turbodiesel 1.6 TDI CR (105 KM) 2010 - silnik benzynowy 1.2 TSI (105 KM), turbodiesel 1.6 TDI (105 KM) 2011 - silnik benzynowy 1.8 TSI (152 KM), turbodiesel 2.0 TDI (110 KM) 2013 - premiera

Salon Frankfurt 2011 | Ford Focus 1.0 EcoBoost

Salon Frankfurt 2011 | Ford Focus 1.0 EcoBoost

Mamy już Volkswagena Golfa 1.2 TSI, Fiata Punto 0.9 MultiAir, czas na Forda Focusa 1.0 EcoBoost. Jak takie maleństwo poradzi sobie z napędzaniem nielekkiego przecież kompaktu? 3-cylindrowa jednostka z bezpośrednim wtryskiem paliwa, zmiennymi fazami rozrządu (Ti-VCT) i turbodoładowaniem generuje z

Re: Łańcuch czy pasek?

Przejechałem VAG-ami (z paskiem: 1,8 benzyna, 1,9 TDI, 1,2 TSI) ok. 700k km i nie miałem problemów. Kiedyś w latach 90-tych pękł mi pasek w Polonezie Caro 1,5. To archaiczna konstrukcja z dolnym wałkiem i długimi popychaczami więc nie było tragedii i wystarczyło wyprostować dwa popychacze i jeździł

Re: Łańcuch czy pasek?

Ja w swojej felicji 1.3 wymieniłem łańcuch po 200tyś. Teraz jeszcze jeździ u kogoś a sprzedałem jak miała ponad 300tyś. A co do łańcuchów to przecież sławna jest historia 1.2 TSI, który inżyniery z VW przerobili z łańcucha na pasek bo łańcuch nie wytrzymywał przeciążeń. Pytanie tylko po co

Re: Megane vs. Octavia. Co wybrać?

cloclo80 napisał: >Zdala od 1.2TSI (wkrótce ten motor trafi do kosza, nowe 1.2TSI będzie miało pasek i 16v) Ale to jest głos za starym (tzn. chyba aktualnym?) 1.2 tsi czy przeciw niemu? Wg moich dotychczasowych doświadczeń 8v (zamiast 16v) i łańcuch zamiast paska rozrządu to w

Re: Spalanie tsi - film

ok_vip napisał: > Jest jeszcze jedna ciekawostka - byłem jakiś czas temu na jeździe próbnej jakim > ś nowym VW. Zagadałem do sprzedawcy apropos właśnie żywotności silnika 1.2 tsi > u innych użytkowników. Powiedział mi, że aktualnie stosowany model jest zupełni > e inny od

Re: Spalanie tsi - film

1.2 tsi u innych użytkowników. Powiedział mi, że aktualnie stosowany model jest zupełnie inny od tego pierwszego (czyli tego który mam ja - na łańcuchu rozrządu). Stwierdził, że nowy został przprojektowany i m.in. ma już pasek rozrządu... Może to świadczyć o teoretycznej awaryjności tego typu

Re: renault scenic - wady

nie jest, ale da sie jeździć. Co do TCE, to jak na razie nie słyszałem, żeby sie psuły. To prostsza konstrukcja niż TSI z Volkswagena. Plusem TCE jest to, że rozrząd na łańcuchu, czyli odpada koszt wymiany paska po 100 tys.

Re: Więcej zdjęć nowej Kii Cee'd

który sprzedaje. Wystarczy, że komuś Golf, Passat, Polo, Seat czy Skoda doczołgało się do końca gwarancji i awaria wystąpiła dopiero(!) przy 60-70kkm. Standardowy pasek wymienia się pierwszy raz tak po 100-150 kkm, a łańcuch jest bezobsługowy (przynajmniej powinien). Problem też podobno nie dotyczy

Re: Fanow nowoczesnosci jakos nie widac....

paskiem) i średnio pala 6-6,5 l/100 km - dokładanie do diesla 10 000 pln nie ma sensu bo zwróci się po 200 000 km. Rozmawiałem z naszym flotowcem i powiedział, że następne zakupy firmowe to też TSI bo 4 Fabie 1,2 TSI 85 KM, 4 Octavie 1,4 TSI 122 KM i Superb 1,8 160 KM są bezawaryjne i oszczędne - mają

Re: I tu ciekawe porownanie by bylo

Z ciekawości sam sprawdzę jutro jak wyglądają zapisy w kwestii łańcucha rozrządu w moim 1.2 TSI. Właściwie, z tego co się orientuję (czy słusznie?) to nawet w starszych pojazdach po jakimś przebiegu należało wymienić łańcuch (choć oczywiście wielokrotnie większych niż w przypadku paska

Downsizing - awaryjność, wady i zalety.

wygląda naprawdę? Czy macie jakieś informacje z pierwszej ręki o prawdziwych (a nie zasłyszanych u "wujka Józka") awariach tego typu silników? Jeśli tak, to co było problemem, jaki był koszt naprawy, przy jakim przebiegu, stylu jazdy, jakim serwisowaniu itp? 1.1. Awarie mojego 1.2 TSI Zacznę od

Re: utrzymanie samochodu - ile to kosztuje

wszystko zależy, zależy, zależy, od wielu rzeczy. po 1 - 10 tys. to bedzie auto uzywane, musisz kupic na tyle rozsądnie żebyś nie miała jakiejś kobyły w ramach remontu samochodu, więc na pewno trzeba posprawdzać zawieszenie (wahacze, sprężyny, mocowania-to jest jakiś koszt), rozrząd (pasek, czy