1.2 tsi wymiana rozrządu

Jan Zomer

Silnik 1.2 TCe Renault - opinie

Silnik 1.2 TCe Renault - opinie

Silnik 1.2 TCe można spotkać m.in. w Renault Clio i Megane. Jakie są opinie o tym silniku po latach eksploatacji? Jakich typowych usterek można się spodziewać?

Silnik 1.2 TSI - mały, mocny, ale nieszczególnie trwały

W pogoni za rosnącymi wymaganiami klientów i unijnych urzędników, dekadę temu producenci postanowili mocno ograniczyć pojemność skokową silników, dodatkowo poprawiając ich osiągi i elastyczność. W teorii, miało to za zadanie zredukować także zużycie paliwa, a przede wszystkim emisję szkodliwych substancji. Jednym z takich przykładów koncernu VAG jest 1.2 TSI (TFSI w katalogu Audi), montowany także w Seatach i Skodach. Czy odziedziczył dobre geny po 1.4 i 1.6 MPI?

Używane - Seat Ibiza IV vs. Hyundai i20 I. Mieszczuchy za rozsądne pieniądze

Sytuacja na europejskim rynku w segmencie B od lat prezentuje się podobnie. Pierwsze skrzypce grają francuscy, włoscy i niemieccy producenci zostawiając w tyle pozostałych graczy. Niemniej, szukając kilkuletniego miejskiego auta warto również zainteresować się Seatem Ibizą czy Hyundaiem i20, które uchodzą za udane konstrukcje. Ostateczny wybór zależeć powinien przecież nie tylko od naszych preferencji, lecz również opinii specjalistów.

Silnik 1.2 PureTech - opinie. Czy warto zainteresować się silnikiem roku z rynku wtórnego?

Silnik 1.2 PureTech - opinie. Czy warto zainteresować się silnikiem roku z rynku wtórnego?

konkurencyjnych konstrukcji, twórcy silnika 1.2 PureTech postawili na tani w produkcji i wymianie napęd rozrządu realizowany za pomocą paska – pracującego w kąpieli olejowej. Wedle zaleceń producenta podlega wymianie co 180 tysięcy kilometrów. Specjaliści sugerują skrócenie interwału do 100-120 tysięcy

Silnik 1.0 EcoBoost Forda - opinie

Silnik 1.0 EcoBoost Forda - opinie

dysponuje mocą 100, 125, a nawet 140 KM. Wysoką wydajność silnika udało się uzyskać stosując turbosprężarkę (ze zmienną geometrią w mocniejszych odmianach) i bezpośredni wtrysk paliwa. Przeczytaj także: Silnik 1.2 TSI - opinie Silnik 1.0 EcoBoost - zalety Dla ograniczenia kosztów produkcji zastosowano

Kupujemy używane: Skoda Yeti - opinie, awarie, najlepsze wersje. Czy warto zainteresować się SUV-em z Czech?

Kupujemy używane: Skoda Yeti - opinie, awarie, najlepsze wersje. Czy warto zainteresować się SUV-em z Czech?

TSI (105, 125-140, 160 KM) to decyzja podwyższonego ryzyka. Istotnie, zapewniają więcej niż wystarczającą dynamikę, potrafiąc zużyć jednocześnie niewielkie porcje paliwa. Zużywają też zauważalne ilości oleju silnikowego, natomiast napęd rozrządu napędzany łańcuchem sprawia dodatkowe trudności. Wadliwy

Skoda Fabia II - opinia, awarie, zalety, najlepsze silniki

Skoda Fabia II - opinia, awarie, zalety, najlepsze silniki

grupę VAG, Czesi zaoferowali szeroki wybór jednostek napędowych. Niestety, nie wszystkie są godne polecenia. Wśród benzynowych bezproblemową eksploatację zapewnią wolnossące motory 1.2, 1.4 i 1.6 MPI generujące odpowiednio 60-70, 86 i 105 KM. W ich przypadku wystarczą regularne wymiany oleju i filtrów

Kupujemy używane: Skoda Octavia II - opinie. Co psuje się najczęściej, a na którą wersję najlepiej postawić?

Kupujemy używane: Skoda Octavia II - opinie. Co psuje się najczęściej, a na którą wersję najlepiej postawić?

zupełności wystarczą do spokojnej eksploatacji oraz wzorowo współpracują z instalacją gazową. Wybór doładowanych silników TSI/TFSI 1.2, 1.4, 1.8 lub 2.0 - odpowiednio 85-105, 122, 160 i 200-220 KM wiąże się ze sporym ryzykiem. Nietrwałe łańcuchy rozrządu, wadliwe pierścienie tłokowe generujące duże zużycie

Kupujemy używane: Skoda Yeti kontra Kia Sportage III. Używane SUV-y nie narzekają na brak zainteresowania

Kupujemy używane: Skoda Yeti kontra Kia Sportage III. Używane SUV-y nie narzekają na brak zainteresowania

konstrukcyjnymi. Zakup wersji benzynowej 1.2, 1.4 lub 1.8 TSI (105, 125-140, 160 KM) to decyzja podwyższonego ryzyka. Istotnie, zapewniają więcej niż wystarczającą dynamikę, potrafiąc zużyć jednocześnie niewielkie porcje paliwa. Zużywają też zauważalne ilości oleju silnikowego, natomiast napęd rozrządu napędzany

Poradnik | Łańcuch rozrządu nie jest wieczny. Warto regularnie sprawdzać jego stan

Poradnik | Łańcuch rozrządu nie jest wieczny. Warto regularnie sprawdzać jego stan

zgodnie uważali łańcuchowy napęd rozrządu za rozwiązanie bezobsługowe, pracujące praktycznie przez cały żywot jednostki napędowej. Istotnie, dwurzędowe łańcuchy z łatwością wytrzymywały przebiegi przekraczające pół miliona kilometrów. W międzyczasie, wymiany wymagały ewentualnie wyłącznie elementy

Na które turbodoładowane jednostki benzynowe warto zwrócić uwagę?

Na które turbodoładowane jednostki benzynowe warto zwrócić uwagę?

208, 308, 3008, 5008, a także DS3 i DS4. Wyróżnia się wysoką kulturą pracy. Ma przyjemny dźwięk, a ilość wibracji przenoszących się do kabiny jest niewielka. 1.2 Puretech (THP) wyposażono w bezpośredni wtrysk paliwa i napęd rozrządu realizowany przez pasek. Jednostka generuje 110-130 koni

Chevrolet Cruze vs. Skoda Octavia II - kopciuszek czy bestseller?

Chevrolet Cruze vs. Skoda Octavia II - kopciuszek czy bestseller?

. Niestety, tylko wybrane jednostki warte są naszej uwagi. Wśród silników benzynowych bezproblemową eksploatację gwarantują bazowe wolnossące 1.4 i 1.6 MPI - 80 i 102 KM. W zupełności wystarczą do spokojnej eksploatacji oraz wzorowo współpracują z instalacją gazową. Wybór doładowanych silników TSI/TFSI 1.2

Kupujemy używaną Skodę | Poradnik | Na te modele lepiej uważaj!

Kupujemy używaną Skodę | Poradnik | Na te modele lepiej uważaj!

głównym powodem niezaliczenia badania technicznego. - W Yeti lubi zwariować elektryka i elektronika. - Decydując się na najmniejszy silnik 1.2 TSI warto zwrócić uwagę na stan turbosprężarki, większe jednostki miały problemy z rozciągającym się łańcuchem rozrządu oraz napinaczem. Jeśli podczas

Skoda Fabia II (2007-2013) - opinie Moto.pl

Skoda Fabia II (2007-2013) - opinie Moto.pl

. Silniki Słabym punktem benzynowych silników 1.2 jest cewka zapłonowa. W benzynowych silnikach TSI stosunkowo szybko zużywają się łańcuchy rozrządu i turbosprężarki. W mocnym silniku 1.4 TSI mało trwałe są elementy systemu doładowania (turbosprężarka i sprężarka). Przypadłością turbodiesla 1.4 TDI PD jest

Skoda Octavia II (2004 - 2013) | opinie Moto.pl

Skoda Octavia II (2004 - 2013) | opinie Moto.pl

KM), turbodiesel 2.0 TDI CR (170 KM) 2009 - silniki benzynowe 2.0 TSI (200 KM) i 2.0 TFSI (200 KM), turbodiesel 1.6 TDI CR (105 KM) 2010 - silnik benzynowy 1.2 TSI (105 KM), turbodiesel 1.6 TDI (105 KM) 2011 - silnik benzynowy 1.8 TSI (152 KM), turbodiesel 2.0 TDI (110 KM) 2013 - premiera

Małe (i oszczędne) jest piękne

Małe (i oszczędne) jest piękne

195 6,7 54 990 Hyundai i30 1.6 CRDI 1582 116 11,6 188 4,8 65 400 Lancia Delta 1.4 T-Jet 1368 150 8,7 210 7,0 84 990 Renault Clio 1.2 TCE 1149 100 11,1 184 6,0 42 950 Seat Leon 1.4 TSI 1390 125 9,8 197 6,4 70 590 Skoda

Re: Padł rozrząd - opis.

ok_vip napisał: > Niestety, w moim caddym 1.2 TSI (105KM) padł niedawno rozrząd przy przebiegu ~1 > 45000km. > Dokładnego zakresu napraw nie pamiętam, ale do wymiany był cały rozrząd, m.in. > łańcuch, koła zębate, napinacze itp. Wymieniono też pompę oleju (asekuracyjnie

Jak eksploatować TSI?

Pytanie jak w temacie. Silnik 1,4 150 KM, z kompresorem i turbiną, z 2011 r.; przy 38 tys. km zaliczył wymianę korbowodów (poprzedni właściciel przestrzegał zaleceń komputera sugerujących zmianę biegu) oraz jak to jest w zwyczaju łańcucha rozrządu. Jak użytkować auto z silnikiem TSI? To żeby unikać

Re: Caddy 1.2 TSI - pierwsza poważna awaria.

przynies> ie jutro" ;) Kup Volkswagena 9 letniego w super stanie jak ja kiedyś a oszczędzisz 20-30 tys.zł ...i 2 lata bezawaryjnej jazdy...jedynie drobiazgi w stylu: korozja tłumika,wymiana żarówki oleju, rozrządu...To wszystko kosztowało mnie mniej niż ciebie jedna naprawa której nie objęła gwarancja :)

Re: Suzuki Swift Sport | Pierwsza jazda

@kamyk: Na wyprodukowanych ok. 2,5 mln silników 1,4 TSI usterki rozrządu jak do tej pory ujawniono w ok. 10 tys silników. Po drugie wymiana rozrządu (jest bezpłatna jeśli ktoś serwisuje auto w ASO) załatwia sprawę. Po trzecie usterka dotyczy wyłącznie wersji 1,4 TSI 140 KM (a w Polo GTI jest

Silnik VW TSI 1.4 wersja 122 KM - prośba o opnie.

Proszę użytkowników samochodów z silnikiem VWeja 1.4 TSI, w wersji 122 KM, o opinię na temat tego silnika. Interesuje mnie: - spalanie, trasa i miasto (styl jazdy), - eksploatacja (koszt przeglądów, częstotliwość przeglądów, wymian świec, oleju i filtrów, rozrząd itp.). Jak wygląda trwałość

Re: Volkswagen Passat Variant 1.8 TSI | Za kierow

kompletna porazka techniczna a VW w dziedzinie konstrukcji silników ma przed sobą wiele bochnów chleba do wszamania. Spektakularne wtopy całej serii 2.0 TDI, wcześniej 2.5 TDI, 3.0 TDI (klekoczący łańcuch rozrządu rzekomo bez potrzeby konserwacji i smaru który rozwala rozrząd i silnik), TSI - to samo we

Padł rozrząd - opis.

Wiem, że nieco odgrzewam starego kotleta, ale jednak czuję się w obowiązku napisać o sporej awarii. Niestety, w moim caddym 1.2 TSI (105KM) padł niedawno rozrząd przy przebiegu ~145000km. Silnik jeszcze na łańcuchu rozrządu, z pierwszych miesięcy produkcji. Auto w trasie całkowicie straciło

Re: Te samochody najczęściej kupują Polacy

Właśnie wróciłem z serwisu skody. W mojej octavii 1.4 tsi znowu hałasuje łańcuszek rozrządu. Wytrzymał 18k km od gwarancyjnej wymiany całego rozrządu. Teraz to ponoć wina wariatora. Koszt ok 3k zł. W serwisie dobrze wiedzą co jest grane, ale traktują jak przygłupa. W skodach nie ma silników godnych

Re: oleje longlife -ufać czy wymieniać co 15tys k

Użytkowałem TSI w Tiguanie z 2012, jeszcze tą nieszczęsną wersję 160KM na łańcuchu rozrządu. Wymiana oleju co 30 tys km. Rozrząd/napinacz posypał się zanim dobrnąłem do 100 tys km. Wg mechanika było to powiązane z rzadkimi interwałami wymiany oleju i/lub jego ubytkami. Obecnie jeżdzę 2.0 d

Re: Kia sportage 1,6 7DCT AWD opinia

Ciekaw jestem jakim to Accordem z silnikiem K20Z2 jechałeś i posiadał skrzynię VI? Jeździłem TSi i niestety nie ma to jak silnik NA (ale do miasta, jak ktoś zmieniać biegów nie lubi to od biedy może być, tylko nie wiem - tam łańcuchy rozrządu dalej wymienia się co trzecią wymianę oleju? ;-). To już

Re: Volkswagen: wycieki w 2.0 TDI

Silnik 1.4 TSI kusi osiagami, ale grozi poważnymi awariami. Downsizing jest przyszłościową koncepcją, ale chyba jeszcze nie w pełni dopracowaną. Przykład? Benzyniak 1.4 TSI ? nowoczesny silnik, który potrafi być bardziej kłopotliwy w eksploatacji niż... niejeden zajeżdżony diesel! Jednostka 1

Re: Nowa Octavia 1.4 TSI - 8,5 s. do setki

przebiegami 130-150 k km i w żadnym z 8 szt. nie było robione turbo (nie było najmniejszej awarii). W 1,4 były wymieniane rozrządy na gwarancji przy ok. 90 k km w ramach akcji. Średnie zużycie paliwa 1,4 ok. 7 l/100 km, 1,2 ok. 6 l/100 km. Auta u nas muszą przejechać min. 250 k km do wymiany a flotowiec

Re: VW Scirocco GT - tylko dla Greków

@Gość 5: sam już nie wiem co jest typowe dla TSI, a co nie, ale z tymi wylatującymi korbowodami to VW już się popisał w 1.9 BXE. Ja w swoim TSI 160 z 2009, jestem juz po wymianie w kolejności: wtrysków/świec/cewek/piszczące pompy wody/łańcucha/wariatora/napinacza rozrządu/czyszczeniu smoka

Re: czynności serwisowe po 60tyś. Octavia II

mojej kosiarce nawet filtr powietrza wymienia się co 60 km chociaż w Niemczech zalecają co 90k km. Rozrząd w 1,2 TSI z paskiem to wymiana co 180 k km ale niektórzy nie wierzą że ten silnik tyle wytrzyma ;) Ogólnie samochody stają się coraz bardziej bezobsługowe i bezawaryjne. Między przeglądami można

I tu ciekawe porownanie by bylo

badyll napisał: > To i ja dorzuce swoje trzy grosze. Uzytkuje auto z silnikiem zaturbionym, tym 1 > 22km TSI. Wymieniałem cay rozrzad przy ponad 160 tys bo był juz głosny i nie ch > ciałem ryzykowac powazniejszej awarii. Koszt czesci całego rozrzadu to ok 4 tys Mnie ciekawi

Re: W sumie żadne odkrycie, ale długowieczność...

W mojej byłej firmie pod koniec 2015 roku pozbyli się trzech Octavii 1,4 TSI (silnik z łańcuchem). Auta z 2011 roku miały po 220 - 240k km. Przeszły wymianę rozrządu: dwie w ramach gwarancji jedna zaraz po gwarancji za 2500 zł. Później zero problemów z silnikiem, wymiana oleju co 30k km jak to w

Re: Nigdy sie chyba nie przyzwyczje...

wcześniej. Nie wiem czy wiesz ale we wszystkich od Upa do Arteona 1,0 FSI i TSI 1,2 TSI 1,4 TSI i prawdopodobnie w nowym 1,5 TSI jest ten sam typ rozrząd z interwałem wymiany co 210 000 km. Myślę, że taki układ musiał być bardzo sprawdzony aby go adaptować do wszystkich silników od 60 do 150 KM. W

Re: renault scenic - wady

nie jest, ale da sie jeździć. Co do TCE, to jak na razie nie słyszałem, żeby sie psuły. To prostsza konstrukcja niż TSI z Volkswagena. Plusem TCE jest to, że rozrząd na łańcuchu, czyli odpada koszt wymiany paska po 100 tys.

Re: Megane vs. Octavia. Co wybrać?

Kolego Mam zarówno octavię kombi "ambiente" w dieslu jak i drugie auto VAG z silnikiem tsi 1.4 122, oba od nowości, więc mogę się podzielić spostrzeżeniami: 1. Kup to co Ci się bardziej podoba - to naważniejsze. Opinie innych traktuj z rezerwą :) 2. Skoda ma świetne zawieszenie, bez żadnych

Re: Kupować nowy, ale poprzedni model?

Dwa aspekty 1) motoryzacyjny - a ja miałem 1.4 TSI 160KM. Cyrk, zwłaszcza z rozrządem, z jakim nie miałem do czynienia w bardziej tradycyjnych jednostkach. Przyjmijmy więc, że ty nie miałeś kłopotów, ja tak, ergo 50% nowych silników jest do bani. Nawiasem mówiąc co do Astry K się nie zgadzam

Re: Fakty...skoro jest tak dobrze....

nfplakto napisała: > Co ma rozciaganie lancucha do czynienia z downsizingiem? Tyle samo, ile rozsiag > niety lancuch w rowerze z bezposrednim wtryskiem. taaa... otóż kolego jako przykładowy przedstawiciel downsizingu vw-genowski motor 1.4 tsi cierpi na wiele delikatnie to

Re: Volkswagen Passat | Karta wozu

ten kto wymyślił że passat to auto premium das ist idioten, zawieszenia do d... silniki do d..... pompo wtryskiwacze do d... wysiedziane fotele od d.... mam służbowego nowego dobrze że nie mój bo za remonty to można by jnuż kupić nowy miejski samochód jak kupili do firmy vw passaty 1.4 tsi pierwszy

Re: Sprzedaż aut | udostępniamy pełne dane

Też nie widzę sensu kupowania nowego samochodu. Niedawno stałem przed zakupem auta trafiłem do zaprzyjaźnionego komisu, w salonie za 50tys. zł mogłem kupić co najwyżej Polo 1.2 TSI z klimatyzacją i radiem a w komisie Audi A6 2.0TDI 2007 czy 5 letnie BMW 5 albo 2 letniego Passata w TDI. Targały mną

Re: Najpopularniejsze samochody w Europie

dotyczy pewnej grupy aut, jak np. z tego rankingu. Księgowi upchną taki silnik 1.2tsi do dużego auta jakim jest Jetta czy Octavia i ludzie się cieszą, że przyzwoicie przyspiesza i mało pali. Tak jak ktoś napisał taki silnik jest wyżyłowany do granic możliwości i to co zaoszczędzi się na paliwie, z

Re: VW Tiguan

Przez 3,5 roku jeździłem takim samochodem - już poliftowym z 2012. 1.4 TSI 160KM, zrobiłem nim jakieś 90 tys km. Największą bolączką jest silnik, który notorycznie gnębią problemy z rozrządem /napinaczem - niestety jest to problem nawracający (poszukaj na forach użytkowników VW, Skody czy Audi

Re: Salon Genewa 2012 | Peugeot 4008 - galeria

. moto.pl/MotoPL/1,88389,10516001,Volkswagen_Tiguan_2_0_TSI_DSG___Za_kierownica.html Choćby materiały wykończenia wnętrza. Kiedy w Tauregu jest to na na prawdę wysokim poziomie, w Tiguanie górę biorą oszczędności, twarde i podatne na zarysowania plastiki itd. To wynika z powyższego artykułu. Ale nie pokrywa się to z opiniami samych użytkowników. Oni na jakość wykończenia nie

Re: utrzymanie samochodu - ile to kosztuje

SILNIKIEM (wielkość gabarytowa auta nie ma znaczenia, ważne jaki ma silnik-czy TDI, TSI, no i różnica 1.0 a 2.0 pojemności silnika-wraz z tym rosną w zasadzie wszystkie koszty użytkowania począeszy od ubezpieczenia (im większa pojemnośc silnika tym droższe), przez paliwo, na kosztach typu wymiana turbiny

Re: Downsizing - awaryjność, wady i zalety.

Widzę, ze tylko ja byłem pechowcem. W 2012 roku zakupiłem dwa auta z silnikami 1.4 tsi /140KM i 160KM/. Auta miały być do dyspozycji pracowników administracyjnych i kierowników działów. Do ciężkiej pracy /handlowcy/ służyły Skody i Yariski. Ostatecznie Golf 140 KM używany był głównie do jazdy po

Re: I tu ciekawe porownanie by bylo

Z ciekawości sam sprawdzę jutro jak wyglądają zapisy w kwestii łańcucha rozrządu w moim 1.2 TSI. Właściwie, z tego co się orientuję (czy słusznie?) to nawet w starszych pojazdach po jakimś przebiegu należało wymienić łańcuch (choć oczywiście wielokrotnie większych niż w przypadku paska

Re: Downsizing - awaryjność, wady i zalety.

przebiegu. Ile to auto > ma przebiegu obecnie 200 000 km? > A kupione było nie do ostrej pracy jak Fabie i Yariski. > Na czym polegała awaria rozrządu? Pasek przecież nie hałasuje tak jak łańcuch w > e wcześniejszych TSI. > Nie jestem wielkim fanem żadnej marki, każda ma wady i

Old vs New - kolejna runda 2

Aż do gry wkroczył Volkswagen. W 2005 r. zaskoczył wszystkich silnikiem 1,4-litrowym wzmocnionym turbosprężarką i kompresorem do 170 KM. Ten debiutujący w Golfie V silnik 1.4 TSI, który z powodzeniem zastąpił większy, bo aż 2,3-litrowy, zyskał tytuł Silnika Roku i mnóstwo naśladowców: od