1.2 tsi wymiana rozrządu seat

Jan Zomer

Skoda Fabia II - opinia, awarie, zalety, najlepsze silniki

Skoda Fabia II - opinia, awarie, zalety, najlepsze silniki

Auta segmentu B do dziesięcioleci cieszą się wielkim uznaniem europejskiej klienteli oczekującej wszechstronnego charakteru, coraz bogatszego wyposażenia z zakresu komfortu i niskich kosztów użytkowania. Skoda Fabia króluje zarówno wśród nowych, jak i na rynku wtórnym. Ma jednak kilka wad.

Na które turbodoładowane jednostki benzynowe warto zwrócić uwagę?

Moda na downsizing opanowała nie tylko auta typowo miejskie. Wysilone silniki o małej pojemności pojawiły się też w kompaktach i przedstawicielach klasy średniej. Szukając używanego samochodu, należy przede wszystkim kierować się rozsądkiem. Dobrze utrzymany egzemplarz z jednostką o niezbyt dobrej opinii, może służyć przez wiele lat. Żeby jednak nie podejmować zbyt dużego ryzyka, warto poszukać motoru o dobrej renomie, z szerokim zapleczem części zamiennych i możliwością współpracy z LPG.

Silnik 1.2 TSI - mały, mocny, ale nieszczególnie trwały

W pogoni za rosnącymi wymaganiami klientów i unijnych urzędników, dekadę temu producenci postanowili mocno ograniczyć pojemność skokową silników, dodatkowo poprawiając ich osiągi i elastyczność. W teorii, miało to za zadanie zredukować także zużycie paliwa, a przede wszystkim emisję szkodliwych substancji. Jednym z takich przykładów koncernu VAG jest 1.2 TSI (TFSI w katalogu Audi), montowany także w Seatach i Skodach. Czy odziedziczył dobre geny po 1.4 i 1.6 MPI?

Zobacz wideo

Małe (i oszczędne) jest piękne

Małe (i oszczędne) jest piękne

990 Renault Clio 1.2 TCE 1149 100 11,1 184 6,0 42 950 Seat Leon 1.4 TSI 1390 125 9,8 197 6,4 70 590 Skoda Roomster 1.2 TSI 1197 105 10,9 184 5,7 50 250 Skoda Superb 1.4 TSI 1390 125 10,5 201 6,8 79 000 Toyota Yaris 1.4 D-4D 1364 90 10,7 175 4,5 48 100 VW Golf 1.4 TSI 1390 122 9,4 197 6,3

Re: Volkswagen: wycieki w 2.0 TDI

wspomnieć także o wadliwych napinaczach łańcucha oraz przestawiaczach faz (tzw. wariatory). W tym przypadku o usterce poinformuje nas charakterystyczne ?dieslowskie? klekotanie, wyraźnie słyszalne np. porannym po uruchomieniu zimnego silnika. >>> Seat Leon 1.4 TSI kontra Skoda Octavia 1.4 TSI