1.3 jtd multijet spalanie

Piotr Mokwiński

Kupujemy używane: Małe i oszczędne diesle o pojemności 1.3-1.6 litra. Na które warto postawić?

Kupujemy używane: Małe i oszczędne diesle o pojemności 1.3-1.6 litra. Na które warto postawić?

Rynek wtórny od lat rządzi się swoimi prawami. W jego przypadku trendy pojawiające się wśród aut nowych nie mają aż tak silnego przełożenia. Widać to na przykładzie silników diesla, które wciąż wśród używanych cieszą się niemałym zainteresowaniem. Kierowców przekonuje wystarczająca dynamika i niewielkie zużycie oleju napędowego.

Fiat Doblo | Pierwsza jazda | Wciąż najlepszy?

Producent chwali się, że odnowione Doblo to wciąż lider swojego segmentu pod względem największej przestrzeni i ładowności. Oprócz tego na klienta decydującego się na kompaktowego kombivana Fiata czeka szereg nowości. Sprawdziliśmy jak prezentuje się ten model

Poradnik | Tanie w eksploatacji. Małe silniki Diesla bez dwumasowego koła zamachowego

Małe silniki wysokoprężne odznaczają się nie tylko niskim zużyciem paliwa, lecz również mało kłopotliwym osprzętem. Koszty eksploatacji znajdują się na rozsądnym poziomie, a dostęp do stosunkowo tanich i trwałych zamienników przekonuje wielu kierowców. Przygotowaliśmy dla Was listę 8 konstrukcji bez problematycznego i drogiego dwumasowego koła zamachowego.

Lancia Ypsilon - test | Pierwsza jazda

Lancia Ypsilon - test | Pierwsza jazda

Ypsilon 0.9 Gold Lancia Ypsilon 1.3 JTD Gold Nadwozie 5-drz., 4-os./5-os. 5-drz., 4-os./5-os. 5-drz., 4-os./5-os. Silnik benzynowy R4, 1242 ccm benzynowy turbo R2, 875 ccm bturbodiesel R4, 1248 ccm Moc 69 KM przy 5 500 obr./min 85 KM przy 5 500 obr./min 95 KM przy 4

Re: spalanie Grande Punto 1.3 Multijet diesel ??

Nie wiem jak Grande, ale moje Punto IIfl z silnikiem 1,3 JTD pali w miescie 5,1l/100km wg kompa pokładowego. Teraz jest zima, przejezdzane odcinki tez nie są długie. Latem przy takiej samej jezdzie łyka wg kompa 4,6-4,8l/100km. Grande jest ciezsze wiec mysle ze bedzie brało ok 0,5l wiecej

Re: Fiat Grande Punto 1.3 Multijet

To z oficjalnej strony fiata ma to do siebie, że się nie wyświetla :-) Wybór między grande i stilo wbrew pozorom jest bardzo prosty: jeśli wozisz prócz żony i podrośniętego dziecka jeszcze teściową, lubisz "zaglądać" do ASO co rok i godzisz się z faktem spalania wyższego o 1-2 litry ON niż

Re: Fiat Grande Punto 1.3 Multijet

wyposażona. Grande ma wyświetlacz lcd :-) i dodatkowo menu w jez. polskim. Dane fabryczne dot. spalania raczej możesz między bajki włożyć. Powtórzę: stilo jtd to świetny wybór ale grande IMO lepiej jeździ. Wszystko to oczywiście kwestia gustu. Wybór dobrego Grande niestety jest ograniczony na naszym

Re: Fiat Pumpo 1.3JTD vs Skoda Fobia 1.4TDi

Cytuję z "prasówki" fiata: Silnik 1.3 16v Multijet o mocy 75 KM i 90 KM W Fiacie Punto nie mogło zabraknąć silnika 1.3 16v Multijet – najmniejszego i najbardziej zaawansowanego wśród Diesli, który zdobył w 2005 roku nagrodę :International Engine of the Year: w kategorii jednostek od

Re: Czy 19JTD MULTIJET w 147 to dobry wybor?

Dobry wybór,posiadam taką z 2005r,1.9JTDMJ 150kM,spalanie 5 do 7l.Wrażenia z jazdy mieszane(doskonałe na drogach pozamiejskich i autostradach,średnie w mieście,czuje się trochę ciężki silnik).Awaryjność-tylko zawór EGR,skutek kilku miesięcznej jazdy mojej żony w mieście na dystansie ok.4 km

Re: Fiat Pumpo 1.3JTD vs Skoda Fobia 1.4TDi

silnika olej należałoby wymieniać), średnie spalanie ON poniżej 5 l./100 km, w trasie 4-4,5 (na autostradzie 5ka), miasto 5,5-6,5 l. Przy czym spokojnie w trasie można zejść ze spalaniem nawet w okolice 3-3,5 l. ale to już wymaga sporego samozaparcia i wiatru w plecy :-) Mam nadzieję, że nie

Re: AR 156 2.4 jtd

Zagadzam się w 100% - nie ma sensu się przekomarzać ;) Tak naprawdę trudno jest porównywać spalanie w tak róznych warunkach i w dodatku zupełnie innych silników (no może nie zupełnie ale innych). Gdyby to był 8 zaworowy unijet 1.9 to przyznałbym racje bo dodatkowy cilinder trzeba przecież

Re: JTD vs. T-Jet

. Na wspomnianym dystansie średnie spalanie wychodzi 6,4 z czego 80% to miasto z włączoną klimą. BTW: ten nowy 1.6 MultiJet (105-konny) zrywał się ładniej - już przy 1500 obr/min wyrywał do przodu. Wot postęp :) -- //Statystycznie gdy człowiek wychodzi z psem na spacer to każdy z nich ma po

Re: Naj bardziej ekonomiczny samochód

Chodzi tylko o zużycie paliwa? Stawiam na Punto 1.3 JTD Multijet,Clio 1.5 dCi lub C3/Fieste 1.4 HDI/TDCI oraz Yaris 1.4 D4D która pobija rekordy spalania w Wielkiej Brytani. W kategorii używek pamietajmy o AX 1.4/1.5D o którym krążą legendy oraz (dobrze wyregulowanym z którymś tam z 3

1,9 JTD 16V

Multijet Jest to druga generacja znanego już od kilku lat silnika 1,9 JTD Common Rail z ośmioma zaworami. Podczas każdego cyklu pracy nowego silnika liczba wtrysków jest jednak większa, co umożliwia równomierne spalanie paliwa w mniejszych partiach. Zdaniem Alfy Romeo w silniku zastosowano

Re: "GP": będą tanieć auta z silnikiem Diesla

Dokładnie jest jak piszesz. Kupiłem nowe Grande Punto diesla 1.3 JTD Multijet za cenę wersji benzynowej. Ale nawet jeśli musiałbym dopłacić do diesla 2-3 tys. zł (bo takie są różnice) to bym dopłacił. Diesel 1.3 w wersji 90 konnej, ze skrzynią 6 biegową, spala mi w trasie poniżej 4 litrów ON

Re: Dlaczego Fiat Bravo i w dodatku CDN

lepsza jest redukcja czasu uruchomienia i dymienia, w innych ważniejszy jest wyższy moment obrotowy i ograniczenie hałasu, jeszcze w innych redukcja emisji i niższy poziom hałasu. Obecnie badania te doprowadziły do produkcji silników Multijet, a wśród nich najnowszej jednostki 1.3 JTD Multijet 16v o mocy

Re: Czy diesel się opłaca?

Tu masz obliczenia ADAC dla tych samych samochodow co w artykule: 159 1.9 JTS Progression 159 1.9 JTD 16V Multijet Progression (DPF) Diesel oplaca sie po 15.000km/rok. C3 1.4 Confort C3 HDi 70 Confort (Werscji Furio nie znalazlam) Diesel oplaca sie po 15.000km/rok. BMW 320i BMW 320d

Re: Jakie auto TDI do 30 tyś zł.

Leon, Toledo) z oznaczeniem TDI powyżej 100 KM też są warte polecenia. Oszczędne i ciche są też silniki HDI w Peugeotach (206,406). Żwawe i nowoczesne są silniki JTD w Alfach Romeo i Fiatach (147,156). Wariantem najciekawszym jest oczywiście 1.9 JTD Multijet 16. zaworowy (140 KM), ale ten sam

Odwieczny spór - diesel, czy benzyna?

skokowej silnika. Silniki Diesla mogą być bardziej przyjazne dla środowiska, między innymi poprzez wyeliminowanie cząstek stałych w spalinach i zastosowanie układu recyrkulacji spalin. Przykładowo najnowsza konstrukcja Fiata, silnik 1,3 dm3 JTD Multijet już teraz spełnia normę emisji spalin Euro 4