1.4 tce turbina

Piotr Kozłowski

Renault Megane Grandtour | Ceny w Polsce | Jedno z najtańszych kombi w klasie

Renault Megane Grandtour | Ceny w Polsce | Jedno z najtańszych kombi w klasie

W polskich salonach można już składać zamówienia na Renault Megane Grandtour. Ile trzeba zapłacić za najbardziej praktyczną odmianę francuskiego kompaktu?

Kupujemy używane - turbodoładowane jednostki benzynowe, na które warto postawić

Od pewnego czasu silniki wysokoprężne systematycznie tracą swoją budowaną latami popularność na rzecz jednostek benzynowych. Widać to także na rynku wtórnym, gdzie renesans przeżywają stosunkowo nieskomplikowane i trwałe silniki benzynowe. W wersjach z doładowaniem zapewniają dobrą dynamikę i w wielu przypadkach okazują się trwałe i stosunkowo niedrogie w serwisie. Przedstawiamy 8 godnych zainteresowania propozycji z różnych klas pojemnościowych.

Małe (i oszczędne) jest piękne

Wielkość małych rzeczy chwalono już niejednokrotnie. Teraz fascynację małością przeżywa motoryzacja. I wcale nie chodzi o małe samochody

Wyjątkowe wersje limitowane | Sygnowane przez mistrzów cz. 1

Wyjątkowe wersje limitowane | Sygnowane przez mistrzów cz. 1

aluminiowe felgi. Do wyboru były dwa silniki - 2.0 16V TCe 180 KM i 2.0 dCi 160 KM. Dla lepszego prowadzenia zastosowano sportowe zawieszenie Renault Sport, a w środku pojawiły się kubełkowe fotele i kilka akcentów. Megane GT Robert Kubica powstał w liczbie 30 sztuk a jeden z nich otrzymał sam Robert Kubica

Renault Clio, Peugeot 208, Toyota Yaris, Skoda Fabia i VW Polo | Konfrontacja

Renault Clio, Peugeot 208, Toyota Yaris, Skoda Fabia i VW Polo | Konfrontacja

Renault Clio 0.9 TCe 90 KM Expression 48 900 zł 51 100 zł Skoda Fabia 1.2 TSI 85 KM Ambition 45 550 zł 48 700 zł Toyota Yaris 1.33 VVTi 99 KM Luna 51 500 zł 51 500 zł VW Polo 1.4 85 KM Comfortline 52 130 zł 55 420 zł   Każde auto może

Renault Scenic 1.4 tCe | Za kierownicą

Mam Scenica 1.6 110KM. Kupiłem go świadomie wybierając silnik 1.6 zamiast doładowanego 1,4 TCe. Sprzedawcy Renault z koncesji powiedzieli iż mieli jako samochód Demo z silnikiem 1,4 130KM i łykał straszliwe ilości benzyny. Postawiłem więc na stary 1,6, bez turbiny. Spalanie w mieście jeszcze nie

Renault Espace 1.6 TCe EDC Initiale Paris | Tes...

. ta energia bierze sie z paliwa. jesli auto ma swoje wymiary (opory powietrza) i wage to MUSI spalic iles paliwa aby sie poruszac. Nie ma wiekszego znaczenia czy spali to paliwo silnik 1.0 z 4 turbinami czy 3.0 wolnossacy. Tyle ze ten ekowynalazek z 4 turbinami nie przetrwa bez naprawy tego przebiegu

Re: No dobra muszę kupić auto i dylemat mam

Kupno diesla na krótkie dystanse jest błędem - z tym się zgadzam. Żaden silnik spalinowy nie lubi krótkich dystansów. Ale dlaczego 0,9 Tce miałby gorzej znosić krótkie dystanse od np. nieoferowanych już 1,2 i 1,4 MPI by Renault lub toyotowskiego 1,0 VVTi, albo starego dobrego fiatowskiego 1,2 FIRE

Re: Czy ktoś kupuje Fabię za 66 tys??!!!

Nie wiem jak TCe, ale stare 1,9 TDI miały inne turbiny: 90 KM miał turbinę o stałej geometrii łopatek, a 105 KM o zmiennej. Tej drugiej obawiano sie jako bardziej awaryjnej. Turbodoładowane częściej występują w różnych wariantach maksymalnej mocy i max momentu przy innych obrotach. Ale czy różnią

Re: Downsizing ...

klemens1 napisał: > A nowe silniki przecież są TAKIE SAME jak w pierwszym scenariuszu. W których samochodach były stosowane silniki ecobost, twin-air tce? Oczywiście zanim zamontowano do nich turbiny/

Jaki silnik najlepszy do miasta?

Małe, uturbione 3 cylindry czy 3cylindry bez turbiny czy stare wolnossące 4 cylindry? Czyli tak konkretnie: Renault Captur 0,9 TCe 90KM, Citroen Cactus vel. C3 1,2 PureTech 82 KM, Fiat 500L 1,4 16V 95KM. Co się lepiej sprawdzi w mieście na krótkich i bardzo krótkich dystansach? W ciągu dnia

Re: Nowa skoda octavia

Nowa Dacia Logan MCV z benzynowym silnikiem 1.2 lub 0.9 Tce. Przy takich przebiegach macie 5 lat pełnej gwarancji ( a nie jak w kia tysiąca gwiazdek wyłączeń) można też dostać pierwsze trzy przeglądy za darmo. Silnik 0.9 Tce powinien być dość trwały - wtrysk pośredni, turbina o stałej geometrii

Re: Downsizing ...

> W których samochodach były stosowane silniki ecobost, twin-air tce? Oczywiście > zanim zamontowano do nich turbiny/ A co mnie to obchodzi? Podałem jakiś przykład, żeby wskazać czy się różni downsizing od dodania turbo.

Re: Astra II, 1,7 diesel kombi - warto?

Hmmm.... może i tak... na turbo to ja się nie znam za dobrze bo to moje pierwsze auto z turbiną.. i prawdę mówiąc spodziewałem się większej elastyczności. Wcześniej jeździłem Civikiem "kanciakiem" D13B1 czyli 1,3 na gaźniku i jak redukowałem do trójki przy 70/h to kończyłem na tej trójce mając

Re: Downsizing ...

porównywalne z atmosferycznym 1.4. żeby było jasne nie oceniam tych silników, czy polityki firm. z dieslami było troszkę inaczej. zaczęto produkować commonraile. w ten sposób 1.6 ma wieksza moc niz 1.9. poprawiła się kultura pracy, zmniejszyła ilość szkodliwych substancji w spalinach. ilość cylindrów

Re: 1400 ccm

cloclo80 napisał: > O ile mnie pamięć nie myli jakieś dwa miesiące temu był wałkowany temat tego > silnika. Wniosek był taki, że potrubowanie silnika nie dało w tym przypadku > żadnej widocznej redukcji zużycia paliwa, wręcz przeciwnie motor 1.4 TCe > zazwyczaj pali

Re: Downsizing - awaryjność, wady i zalety.

Nie ma Megane z 0,9 tce - najmniejszy to 1.2 "Liczę jednak, że Mazda czy Honda nadal będą produkować auta bez turbin i będzie wybór co do rodzajów silnika." Nie wiem, skad wzięlo się to przekonanie, że silnik z turbo=skomplikowany, a bez turbo=prosty i bezawaryjny. Jesli to skyactiv Mazdy jest

Re: Downsizing ...

klemens1 napisał: > > W których samochodach były stosowane silniki ecobost, twin-air tce? Oczyw > iście > > zanim zamontowano do nich turbiny/ > > A co mnie to obchodzi? Podałem jakiś przykład, żeby wskazać czy się różni downs > izing od dodania turbo

Re: Subaru Forester 2.0 D | Za kierownicą

@grzes, ja tam setkę osiągam na dwójce :) i właśnie na zmianie biegów (a w zasadzie jej braku) benzyna nadrabia ... jednak w tym przysłowiowym "starcie ze świateł" nie dochodzisz do 100, a ten "wyścig" kończy się na 50tce ... dodatkowo, chcesz wyprzedzić w trasie? super, ale zredukuj się do 3,4

Re: 1400 ccm

O ile mnie pamięć nie myli jakieś dwa miesiące temu był wałkowany temat tego silnika. Wniosek był taki, że potrubowanie silnika nie dało w tym przypadku żadnej widocznej redukcji zużycia paliwa, wręcz przeciwnie motor 1.4 TCe zazwyczaj pali więcej niż zwykła wolnossąca 2.0 (F3R i F4R). Jeśli już

Re: Suzuki Baleno opinie

Ale jak kupujesz nowy samochód, to silnika z turbiną nie trzeba się bać. Po pierwsze gwarancja, po drugie spokojnie zrobi z 200 kkm - raczej tak długo prywatnie samochodem nie będziesz jeździć. Na forum astry k są osoby co już przejechały astertką 1.4 125 km ponad 180 kkm i złego słowa na silnik

Re: auto z salonu

Cóż Twoja 206 posiada zapewne pancerny silnik TU 1.4 który korzeniami sięga jeszcze lat 80-tych XX wieku. Toporny , sporo pali ale w zasadzie nie do zajechania. Ewentualne naprawy groszowe. Teraz niestety nie ma tak lekko. Turbiny , bezpośredni wtrysk paliwa itepe, itede. Jak sądzę chcesz kupić coś

Trasa Kościuszki czyli boje gospodarza z MSM

) nowosci.com.pl/look/nowosci/article.tpl?IdLanguage=17&IdPublication=6&NrIssue=1827&NrSection=1&NrArticle=212869&IdTag=238 Najnowsze dzieło z cyklu jak połączyć ulicę Kościuszki (2x2) z ulicą Bema (wkrótce 2x2) mając na uwadze budowę hali sportowej za pomocą wąskiego gardła ulicy Podgórnej (1x2, co krok przejście dla pieszych i skrzyżowanie) Po prostu ręce opadają. MPU po raz kolejny zadowolone że obroniło Trasę

Re: Downsizing - awaryjność, wady i zalety.

Klemensie, wydaje mi się, że silnik nie może wiedzieć, że jest downsizingowany ;-) Napisałem natomiast wyraźnie, że jeszcze kilka lat temu w ofercie nie było zbyt wielu silników o pojemności pokroju 0.9 ; 1.0 ; 1.2 czy 1.4 z turbo. Wyraźnie widać natomiast, że teraz zastępują one starsze

Re: nowy + maly miejski,.?

potrzebuje extremalnych mocy wiec i turbina raczej odpada,pozostaje wiec poj. 1.2- 1.4 i to byloby optimum z moca od 84 do 110 KM. W zupelnosci to wystarczy do spokojnej jazdy, swego czasu wyszalalem sie na 406 tce SRI i to mi wystarczy, wspomnienia sa fajne, teraz ide w strone ekonomii, im taniej i prosciej

Re: cztery kontra dwa

że na wysokich obrotach odstawała osiągami od r4,ale tam gdzie było kręto na drodze bez problemu dorównywała motocyklom silniejszym nawet o 50 KM. Tak Tu wychwalana VFR 750 (mimo że też układ V)przy próbach, od 50 km/h na 5tce do 150, zostawała z tyłu,dopiero powyżej tej prędkości odrabiała

Re: Downsizing - awaryjność, wady i zalety.

Widzę, ze tylko ja byłem pechowcem. W 2012 roku zakupiłem dwa auta z silnikami 1.4 tsi /140KM i 160KM/. Auta miały być do dyspozycji pracowników administracyjnych i kierowników działów. Do ciężkiej pracy /handlowcy/ służyły Skody i Yariski. Ostatecznie Golf 140 KM używany był głównie do jazdy po

Re: 93 sport sedan prosba o opinię

Jezdze nim - wbrew greenblackowi:) od lipca ubieglego roku! Chodzi jak wiatr na zwyczajnej benzynie. Kultura pracy silnika doskonala! Turbina "dopycha" juz od najnizszych obrotow! Moze jezdzic piruety dookola "wejsciowych" trojek, volvo czy A4 a ma tylko 176hp. Zuzycie paliwa 10,9 przy

Re: Peugeot 407 a tuning.

turbo ( nie jestem mechanikiem wiec moge cos przekrecić ) . Ten błąd spowodował że któregoś dnia w momencie wjazdu na A4 od strony Krakowa ujechałem kawałek ( już na 6tce ) i silnik stracił moc kompletnie . Jak się potem okazało wina leżała w przewodach na które była kampania . A tak poza

Re: A mieszkaj sobie i na Antarktydzie...

qqbek napisał: > ...ale cholera, przestań w końcu pie...ć o rzeczach, o których nie masz najmnie > jszego pojęcia. > W dupie byłeś, gó... widziałeś. > > To, że masz Polo i jesteś z tego powodu szczęśliwy to już wiemy. > Teraz przyjmij do wiadomości, że: > 1

Khartoum North Power Station, Phase 2.

brytyjską firmę konsultingową Ewbank Preece. Inżynierem został Honourable Ronald Williamson, Szkot z klanu McWilliams'ów, człowiek pracujący overseas przez ostatnie 40 lay (był już dobrze po 60-tce). Projekt podzielono na pakiety: cywilny z instalacjami ogólnobudowlanymi i rurociągami wody

Porady

Cytat z pewnej strony internetowej - niestety nie pamiętam jej adresu (mam zapisany plik na dysku) 1. Stan zawieszenia i kąt pochylenia każdego koła. Stoją one prosto za wyjątkiem przednich, ale tylko wtedy kiedy są skręcone. Zarówno w W123, W124 oraz W201 koła przednie przy mocnym skręcie w lewo