1.4 tdci 16 zaworowy

Czy diesel się opłaca?

Niewiele ponad rok temu odpowiedź była oczywista: z reguły tak. Ale wtedy litr oleju napędowego był tańszy od benzyny nawet o 72 gr. A dziś po raz pierwszy w historii to benzyna zaczyna być tańsza. Zdaniem specjalistów taka sytuacja może utrzymywać się latami. Sprawdźmy, czy w tej sytuacji kupno diesla ma sens?

Zobacz wideo

Ford Fiesta 1.25 Ambiente

problemy z precyzyjną pracą. Silnik, choć nowoczesny i 16-zaworowy, z trudem radzi sobie z lekkim autem. Aby jechać dynamicznie, trzeba ciągle dusić pedał gazu i nieustannie zmieniać biegi. Odbija się to na zużyciu paliwa, które potrafi wynieść nawet 9 litrów na 100 km. Podczas całego testu (około 1000 km

Raport specjalny: Superdiesle

1.4 HDi, TDCi producent: PSA, Prenery, Francja zastosowanie w modelach: Citroën C2, Citroën C3, Citroën XSARA 1.4 HDi, Ford FIESTA, Ford FUSION, Peugeot 206, Peugeot 307, Mazda 2 początek produkcji: 2001 rok Producenci podają różną moc: od 68 do 70 KM, ale rozbieżności wynikają

Re: tdci

Różnica między 2.0 TDCI w C-Maksie, 2.0d w Volvo S40/V50 i 307 2.0 HDI 136 KM jest żadna. Ten silnik bazuje na 8-zaworowym 2.0 HDI z 1998. Natomiast w Mondeo i Jaguarze X-Type jest całkowicie inny silnik. Poza tym wspólne konstrukcje PSA i Forda to 1.4, 1.6 i 2.7 V6 HDI/TDCi i tak dalej

Re: mondeo TdCi

Taka mala cytata o Mondeo II: "Oszczednym proponuje sie doladowane turbosprezarka, 4-cylindrowe, 16 zaworowe silniki wysokoprezne z bezposrednim wtryskiem paliwa. Silnik zasilany pompa wtryskowa VP 44 z pojemnosci 2,0 l uzyskuje moc 115, a zasilany ukladem common rail - 130 KM." Zdrodlo

Re: mondeo TdCi

Gość portalu: Jarek napisał(a): > Taka mala cytata o Mondeo II: > > "Oszczednym proponuje sie doladowane turbosprezarka, 4-cylindrowe, 16 zaworowe > silniki wysokoprezne z bezposrednim wtryskiem paliwa. Silnik zasilany pompa > wtryskowa VP 44 z pojemnosci 2,0 l uzyskuje

Re: egoistyczni debile...

Gość portalu: J. napisał(a): > Nie, ale koncern zmienia 2,0 HDi 90 KM na 1,6 HDi 110 KM, a 2,2 HDi 136 KM na > 2,0 HDi 136 KM, albo 1,9D 68 KM na 1,4 HDi 70 KM. A Ford rezygnuje > z "rewelacyjnego" 2,0 TDCi na rzecz 2,0 HDi. Super, ale ajki to ma związek z moim pytaniem