1.4 tdi czy ma intercooler

Piotr Mokwiński

Kupujemy używane: Małe i oszczędne diesle o pojemności 1.3-1.6 litra. Na które warto postawić?

Kupujemy używane: Małe i oszczędne diesle o pojemności 1.3-1.6 litra. Na które warto postawić?

Rynek wtórny od lat rządzi się swoimi prawami. W jego przypadku trendy pojawiające się wśród aut nowych nie mają aż tak silnego przełożenia. Widać to na przykładzie silników diesla, które wciąż wśród używanych cieszą się niemałym zainteresowaniem. Kierowców przekonuje wystarczająca dynamika i niewielkie zużycie oleju napędowego.

Nowy silnik 1.5 TSI od Volkswagena

Podczas corocznej konferencji Vienna Motor Symposium Volkswagen zaprezentował nową jednostkę napędową. Konstrukcja skrywająca się pod nazwą EA211 TSI evo zadebiutuje już niebawem pod maską modeli z niemieckiego koncernu

Poradnik | Tanie w eksploatacji. Małe silniki Diesla bez dwumasowego koła zamachowego

Małe silniki wysokoprężne odznaczają się nie tylko niskim zużyciem paliwa, lecz również mało kłopotliwym osprzętem. Koszty eksploatacji znajdują się na rozsądnym poziomie, a dostęp do stosunkowo tanich i trwałych zamienników przekonuje wielu kierowców. Przygotowaliśmy dla Was listę 8 konstrukcji bez problematycznego i drogiego dwumasowego koła zamachowego.

Seat Cordoba 1.9 TDI 100 KM Stylance

jasnoszary kolor optycznie powiększa wnętrze i czyni deskę rozdzielczą jakby lżejszą. W standardowym wyposażeniu znajduję dwie poduszki powietrzne i ABS. W przeciwieństwie do Cordoby ze słabszymi silnikami (1.1 12V 64 KM, 1.4 16V 75 KM, 1.9 SDI 64 KM) naszą zamiast bębnów zatrzymują 232-milimetrowe tarcze

Raport specjalny: Superdiesle

cylinder ma swój osobny element składający się z pompy wysokiego ciśnienia i wtryskiwacza. Specjalne zawory sterowane elektroniką decydują o dawce paliwa. Po raz pierwszy w aucie osobowym rozwiązanie to pojawiło się w 1998 roku. Intercooler Chłodnica powietrza doładowanego obniża

TDI, kolorowe litery ?

Czesc, Czy ktos jest mi w stanie dac konkretna odpowiedz dotyczaca silnikow TDI w VW ? Mianowicie co oznacza gdy napis jest caly srebrny, co gdy 1 litera czerw, co gdy 2 i co gdy 3. Wiem ze w ktoryms modelu jest regulowana kierownica turbiny, w ktoryms jest intercooler, a w ktoryms sa

Re: Spór o TDI

chlodziarkami. I gdzie tu prawda? To nieprawda. Jeden z pierwszych TDI (1.9 90KM), z tego co wiem, w ogóle nie miał intercoolera. Niektórzy sugerowali, że TDI ma odróżniać TD z pompowtryskiwaczami. I figę prawda :-) Jest już np. 4.0 TDI produkcji VW z Common Rail. Jak dla mnie Turbo Diesel

Nowy silnik diesla z Common Rail i turbiną Forda i PSA - 1,4

W auto-moto w GW (Gdańsk) przeczytałem o nowym silniku 1,4 Tdi, który będzie montowany w nowej Fieście, 206 i Saxo. Moc 60-90 KM (Common Rail, turbinka, intercooler), moment obrotowy w zależności od auta 150 - 200 Nm. Właściciele benzynowych wiertarek będą mogli pozazdrościć. Masa silnika

Silniki 1.9TDi w Skodzie Octavii

://www.skoda.com.pl/octavia_combi/druki/danetech.htm W ofercie sa dwa silniki rozniace sie turbina (stala i zmienna geometria): 1. 1,9TDi - pojemnosc 1 896 cm3, moc 90 KM/4000 obr., moment 210 Nm/1900 obr., silnik czterocylindrowy, rzedowy, bezposredni wtrysk paliwa (pompowtryskiwacz), turbina o stalej geometrii lopatek, intercooler, rozrzad

Re: Silniki 1.9TDi w Skodzie Octavii

generacji. > 2. 1,9TDi - pojemnosc 1 896 cm3, moc 110 KM/4000 obr., moment 235 Nm/1900 obr., > > silnik czterocylindrowy, rzedowy, bezposredni wtrysk paliwa (pompowtryskiwacz), > > turbina z regulacja kata ustawienia lopatek, intercooler, rozrzad OHC, > bezposredni wtrysk

Re: Nowy silnik diesla z Common Rail i turbiną Forda i PSA - 1,4(do T

itp.)Ostatnim lekkim niemieckim samochodem był chyba Golf 1 :) pozdro &#62 W auto-moto w GW (Gdańsk) przeczytałem o nowym silniku 1,4 Tdi, który będzie &#62 montowany w nowej Fieście, 206 i Saxo. Moc 60-90 KM (Common Rail, turbinka, &#62 intercooler), moment obrotowy w zależności

Re: 406 za 17,5 tysiaca?Warto?

Tabele infoexperta podaja że 1.9 td ma 92 konie, nie wiesz czy ma oin także chłodnice poowietrza doładowującego - tzwany -INTERCOOLER -. To jest puszeczka koło chłodnicy do której idą 2 rury i ona jest chłodzona. Ja disla nie chcę bo jest ciut droższy około 19-20 tys. A wezme na pewno

Re: 406 za 17,5 tysiaca?Warto?

Gość portalu: Lukash ! napisał(a): > Tabele infoexperta podaja że 1.9 td ma 92 konie, nie wiesz czy ma oin także > chłodnice poowietrza doładowującego - tzwany -INTERCOOLER -. To jest puszeczka > > koło chłodnicy do której idą 2 rury i ona jest chłodzona. Ja disla nie chcę

Re: avensis czy passat?

wstępną komorą wirową). Silnik ma opinię niesamowicie trwałego. Z kolei Passat to wtrysk bezpośredni na pompowtryskach. W praktyce moc i osiągi podobne (90 KM, podobne momenty maks.). 1.9 TDI jednak trochę mniej pali ale za to jest zdecydowanie głośniejszy - chodzi jak traktorek. Moje spalanie: 100

Re: Nowe diesle

silnik ma od około 150 > ) 0 > ) do > ) ) 1800 obr/min więc zupełnie nie wiem o co chodzi ci z tym "zanim diesel wkr > ) ęci > ) ) się na obroty".Od 100 lat wiadomo,że diesle pracują na znacznie niższych > ) ) obrotach niż benzyniaki. > ) > ) TDI 150 KM jest BARDZO

Old vs New - kolejna runda 1

. Kosztował ok. 23 tys. marek. Ale i ta liczba blednie przy wyczynie Volvo P1 1800: choć przejechało 4,8 mln km (światowy rekord), jest tak sprawne jak w chwili zakupu w 1966 r. Honoru młodszej generacji aut broni Škoda Fabia 1.9 TDI z 2000 r., która pokonała milion kilometrów, czym zyskała światowy

Re: Nowe diesle

- np. w Volvo. Poza tym intercooler nie ma wpływu na temperaturę spalin. >Pomijając jakieś wady fabryczne wszystkie turbodiesle > osiągają DWA,TRZY razy większe przebiegi niż turbobenzyniaki. Nie ma jeszcze takich danych na temat nowoczesnych diesli, choćby 1.9 TDI 150 KM. >

Re: Nowe diesle

przesiadam się do 1.8 16V z wielopunktowym wtryskiem gdzie na > drugim biegu zaraz po zmianie z jedynki "zawory zagrają" sobie prawie zawsze.O > ruszaniu czy wyjeżdzaniu na drugim biegu nawet mowy nie ma. Zgadzam sie w zupelnoci. Kiedys pojezdzilem sobie ALfa 147 1.6 120KM - tragedia, tam

Re: Nowe diesle

trwalosc co najmniej polowe nizsza niz 1.8T. Nie mowiac o > sprezarce,ktora w TDI wyrzyma pewnie 1/4 tego co w 1.8T. > Gdybym mial do wyboru 1.9TDI czy 1.T, wybralbym 1.8T i wrzucil gaz. Zostaje > jeszcze ze 3000zl w kieszeni,jezdzi sie taniej,niz na rope i duzo bardziej > komfortowo

Re: Nowe diesle

ten 1.8 T zaczyna działać przy 2200 obr ale to wciąż nie jest 1500 ) ) ) obr/min. ) ) Patrz wyzej na parametry 1.9TDI 150KM. 1.8T ma lekkie turbo, czyli nacisk jest ) wlasnie na moment,nie na moc. Podobne silniki sa w Saabie i maja bardzo ) przyjemna charaktrystyke. Czy masz moze dane o

Re: Nowe diesle

> intercooler nie ma wpływu na temperaturę spalin. > > >Pomijając jakieś wady fabryczne wszystkie turbodiesle > > osiągają DWA,TRZY razy większe przebiegi niż turbobenzyniaki. > > Nie ma jeszcze takich danych na temat nowoczesnych diesli, choćby 1.9 TDI 150 > KM

Diesel wymyka się spod kontroli - co robić!

kłęby siwego dymu. Zdjęcie nogi gazu nic nie daje, ponieważ w dieslach steruje on tylko wtryskiem, a nie, jak w benzynowych silnikach, przepustnicą (której nie ma), więc nie da się w ten sposób zdławić silnika. PRZYCZYNA: - (1) przejazd przez obszar atmosfery z dużą ilością oparów łatwopalnej

Re: Dlaczego Fiat Bravo i w dodatku CDN-2

więcej drugie mniej. Nie powinno nas to martwić do momentu w którym silnik zaczyna pobierać więcej niż 1litr między wymianami. 13. Olej tuż po wymianie robi się ciemny (czarny) to normalne w TDi 14. Często dbaj (wymieniaj) filtr powietrza kosztuje nie wiele a za to ma wpływ na trwałość wielu

uszkodzenie samochodu w ASO za granicą

Witam, mam dosyć nietypowy problem, ale żeby zrozumieć o co chodzi opiszę go od początku. Mam skodę octavie II w wersji Kombi w wersji 1.9TDI. W wakacje pojechałem sobie na urlop do Rumunii i Bułgarii. Był to wyjazd samodzielny, bez żadnego biura podróży. Objeżdżałem samochodem oba te kraje. W

Uszkodzenie samochodu w ASO za granicą

Witam, mam dosyć nietypowy problem, ale żeby zrozumieć o co chodzi opiszę go od początku. Mam skodę octavie II w wersji Kombi w wersji 1.9TDI. W wakacje pojechałem sobie na urlop do Rumunii i Bułgarii. Był to wyjazd samodzielny, bez żadnego biura podróży. Objeżdżałem samochodem oba te kraje. W

Re: No to wyszło szydło z worka :(

innym miejscu napisałeś: uki145 napisał: > oczywiscvie IC powoduje obnizenie temperatury powietrza z > turbo (bo 1: rozgrzane powietrze ma wieksza gestosc ,2:temperatura mogłaby > zniszczyc elementy układu dolotowego - czy juz sprostowaem poprzedniego > kwiatka ,czy jeszcze

Re: Ludowy VW

> gorsze od CR te jednostki nie są. Nawet mniej palą od CR, ale chyba możliwości dalszego rozwoju TDi są niewielkie. To tak naprawdę zwykły diesel + turbo z b.wysokim ciśnieniem doładowania + intercooler. CR ma przyszłośc - jest już CR II. Silniki te są cichsze od TDi, mają mniejsze