1.4 tdi ma intercooler

Piotr Mokwiński

Kupujemy używane: Małe i oszczędne diesle o pojemności 1.3-1.6 litra. Na które warto postawić?

Kupujemy używane: Małe i oszczędne diesle o pojemności 1.3-1.6 litra. Na które warto postawić?

Rynek wtórny od lat rządzi się swoimi prawami. W jego przypadku trendy pojawiające się wśród aut nowych nie mają aż tak silnego przełożenia. Widać to na przykładzie silników diesla, które wciąż wśród używanych cieszą się niemałym zainteresowaniem. Kierowców przekonuje wystarczająca dynamika i niewielkie zużycie oleju napędowego.

Nowy silnik 1.5 TSI od Volkswagena

Podczas corocznej konferencji Vienna Motor Symposium Volkswagen zaprezentował nową jednostkę napędową. Konstrukcja skrywająca się pod nazwą EA211 TSI evo zadebiutuje już niebawem pod maską modeli z niemieckiego koncernu

Poradnik | Tanie w eksploatacji. Małe silniki Diesla bez dwumasowego koła zamachowego

Małe silniki wysokoprężne odznaczają się nie tylko niskim zużyciem paliwa, lecz również mało kłopotliwym osprzętem. Koszty eksploatacji znajdują się na rozsądnym poziomie, a dostęp do stosunkowo tanich i trwałych zamienników przekonuje wielu kierowców. Przygotowaliśmy dla Was listę 8 konstrukcji bez problematycznego i drogiego dwumasowego koła zamachowego.

Seat Cordoba 1.9 TDI 100 KM Stylance

jasnoszary kolor optycznie powiększa wnętrze i czyni deskę rozdzielczą jakby lżejszą. W standardowym wyposażeniu znajduję dwie poduszki powietrzne i ABS. W przeciwieństwie do Cordoby ze słabszymi silnikami (1.1 12V 64 KM, 1.4 16V 75 KM, 1.9 SDI 64 KM) naszą zamiast bębnów zatrzymują 232-milimetrowe tarcze

Raport specjalny: Superdiesle

cylinder ma swój osobny element składający się z pompy wysokiego ciśnienia i wtryskiwacza. Specjalne zawory sterowane elektroniką decydują o dawce paliwa. Po raz pierwszy w aucie osobowym rozwiązanie to pojawiło się w 1998 roku. Intercooler Chłodnica powietrza doładowanego obniża

Re: Opel Kadet 1.5 TDI - to byl silnik!

qrwa jak sie nie znasz to nie pisz pierdół: w skrócie TDI to I to nie intercooler tylko injection, poza tym skrót TDI (prawa handlowe) jest własnością grupy VW, także jeśli twó super kadett miał 1.5TDI to wypłacam ci nagrodę pieniężną w wysokości 25złotych!!!!!!!!!!!!

Re: Spór o TDI

chlodziarkami. I gdzie tu prawda? To nieprawda. Jeden z pierwszych TDI (1.9 90KM), z tego co wiem, w ogóle nie miał intercoolera. Niektórzy sugerowali, że TDI ma odróżniać TD z pompowtryskiwaczami. I figę prawda :-) Jest już np. 4.0 TDI produkcji VW z Common Rail. Jak dla mnie Turbo Diesel

TDI, kolorowe litery ?

Czesc, Czy ktos jest mi w stanie dac konkretna odpowiedz dotyczaca silnikow TDI w VW ? Mianowicie co oznacza gdy napis jest caly srebrny, co gdy 1 litera czerw, co gdy 2 i co gdy 3. Wiem ze w ktoryms modelu jest regulowana kierownica turbiny, w ktoryms jest intercooler, a w ktoryms sa

Re: Turbina w silnkach TDI

Jezdze Passatem TDI (110KM). Do serwisu zawsze lepiej zajrzec niech sie przyjrza silnikowi. Ale jesli chodzi o tego diesla to dopiero przy (bodajrze) 1900obr./min. ma on maksymalny moment obrotowy. I tak ten Passat jak i Golf II 1.6TDI dostaje kopa dopiero powyzej 2000obr. Intercooler to juz

Silniki 1.9TDi w Skodzie Octavii

://www.skoda.com.pl/octavia_combi/druki/danetech.htm W ofercie sa dwa silniki rozniace sie turbina (stala i zmienna geometria): 1. 1,9TDi - pojemnosc 1 896 cm3, moc 90 KM/4000 obr., moment 210 Nm/1900 obr., silnik czterocylindrowy, rzedowy, bezposredni wtrysk paliwa (pompowtryskiwacz), turbina o stalej geometrii lopatek, intercooler, rozrzad

Nowy silnik diesla z Common Rail i turbiną Forda i PSA - 1,4

W auto-moto w GW (Gdańsk) przeczytałem o nowym silniku 1,4 Tdi, który będzie montowany w nowej Fieście, 206 i Saxo. Moc 60-90 KM (Common Rail, turbinka, intercooler), moment obrotowy w zależności od auta 150 - 200 Nm. Właściciele benzynowych wiertarek będą mogli pozazdrościć. Masa silnika

Re: Opel Kadet 1.5 TDI - to byl silnik!

- waski pasek granatowo-czerwony). A Golf III 1.9 TDI (90km) mial gorsze przyspieszenie, bo sprawdzalem z kumplem, ktory wlasnie ta bryczka obok startowal (proby byly powtarzane wielokrotnie) xenon, jeszcze jedno - nie chcailem sie pochwalic MOIM Kadetem, tylko byla to refleksja na temat

Mini Hi-Tech Diesle

pasujący raczej do szybkoobrotwoego silnika benzynowego 16v. Mam w związku z tym pytanie do użytkowników podobnych silniczków, jak na przyład VW 1,4 TDI 75 HP zakładanego do Polo. Jak Wam się jeździ? Pozdrawiam Chaladia Bolandi

Re: Silniki 1.9TDi w Skodzie Octavii

generacji. > 2. 1,9TDi - pojemnosc 1 896 cm3, moc 110 KM/4000 obr., moment 235 Nm/1900 obr., > > silnik czterocylindrowy, rzedowy, bezposredni wtrysk paliwa (pompowtryskiwacz), > > turbina z regulacja kata ustawienia lopatek, intercooler, rozrzad OHC, > bezposredni wtrysk

Re: Nowy silnik diesla z Common Rail i turbiną Forda i PSA - 1,4(do T

itp.)Ostatnim lekkim niemieckim samochodem był chyba Golf 1 :) pozdro &#62 W auto-moto w GW (Gdańsk) przeczytałem o nowym silniku 1,4 Tdi, który będzie &#62 montowany w nowej Fieście, 206 i Saxo. Moc 60-90 KM (Common Rail, turbinka, &#62 intercooler), moment obrotowy w zależności

Vectra B albo peugeot 306 kombi

mam do wyboru vectre B 2.0 DTI kombi z klimą do wymiany tylna klapa od bagażnika 97r stan blachy dobry za 12000zł albo Peugeota 306 1,9 TDI intercooler kombi bez klimy ale za to pełna elektronika czujnik deszczu system antypoślizgowy grudzień 97r stan blachy bardzo dobry 13250zł pomużcie mi co

Re: Doprawdy?

to zdecydowanie jest alternatywa dla 1.9 TDI, poza tym wciąż tańsza. > W sumie mały silnik a rozkład masy chyba 62/38. Co tam tyle > waży??? To chyba źle się odbija na prowadzeniu tego auta. A tego nie wiem. Ten silnik jest jednak ze 100 kilo cięższy od zwykłego 1.4. Ma turbinę

Re: 406 za 17,5 tysiaca?Warto?

Tabele infoexperta podaja że 1.9 td ma 92 konie, nie wiesz czy ma oin także chłodnice poowietrza doładowującego - tzwany -INTERCOOLER -. To jest puszeczka koło chłodnicy do której idą 2 rury i ona jest chłodzona. Ja disla nie chcę bo jest ciut droższy około 19-20 tys. A wezme na pewno

Re: Volkswagen: wycieki w 2.0 TDI

Silnik 1.4 TSI kusi osiagami, ale grozi poważnymi awariami. Downsizing jest przyszłościową koncepcją, ale chyba jeszcze nie w pełni dopracowaną. Przykład? Benzyniak 1.4 TSI ? nowoczesny silnik, który potrafi być bardziej kłopotliwy w eksploatacji niż... niejeden zajeżdżony diesel! Jednostka 1.4

Re: 406 za 17,5 tysiaca?Warto?

Gość portalu: Lukash ! napisał(a): > Tabele infoexperta podaja że 1.9 td ma 92 konie, nie wiesz czy ma oin także > chłodnice poowietrza doładowującego - tzwany -INTERCOOLER -. To jest puszeczka > > koło chłodnicy do której idą 2 rury i ona jest chłodzona. Ja disla nie chcę

Re: Radom dyskryminowany, usunięto moj komentarz!

! Natomiast mój przednionapedowy golfik posiada zaawansowany napęd symetrical awd haldex intercooler dsg transaxle quattro torsen r tronic turbo fuel injection i problemy z trakcją są mi obce oczywiście mam jeszcze gwintowany zawias bilsteina 14 calowe semi slicki michelin załozone na szerokie felgi bbs zza

Re: Nowoczesne silniki wysokoprężne - common rail

Gość portalu: Jarek napisał(a): > Tyle teorii. Jak zatem wygląda praktyka? Włoska Alfa Romeo, wchodząca w skład > koncernu Fiat, pierwsza wprowadziła do produkcji silnik z układem common rail, > mają one pojemność 1,9 oraz 2,4 litra. Najciekawszy jest ten większy silnik. Ma >

Re: Test elastycznosci - turboetylina i turboropa ;-)

> Ewentualnie z aut niewprowadzonych jeszcze do sprzedaży masz VW D1 5.0 V10 TDI, moc 313 KM, moment 750 Nm!!!!! Ale faktycznie pojemność silnika ma troszkę większą :-)))) pozdrawiam

Cala prawda (?) o TDI koncernu VW

100 przyspieszać do 100 km/h w 11 s i osiągać prędkość maksymalną prawie 200 km/h. Po raz pierwszy okazało się więc, że samochód napędzany silnikiem Diesla może być równie szybki, jak auto napędzane silnikiem benzynowym. Zaledwie w rok później pojawiła się jednostka czterocylindrowa (1.9 TDI

Re: Vectra B albo peugeot 306 kombi

sim-look napisał: > mam do wyboru vectre B 2.0 DTI kombi z klimą do wymiany tylna klapa od > bagażnika 97r stan blachy dobry za 12000zł albo Peugeota 306 1,9 TDI > intercooler kombi bez klimy ale za to pełna elektronika czujnik deszczu system > antypoślizgowy grudzień 97r

Re: A ja będę jeździł dieslem !

Przed momentem ogladalem na TVN Turbo relacje z jakiegos zlotu Seatow, w tym oczywiscie 1/4 mili. Rozmowa z wlascicielem Ibizy TDI. Najpierw zmienil soft komputera, co dalo 167KM, ale okazalo sie, ze temp powietrza na dolocie to 95-100 st.C! Oczywiscie mial intercooler! Dlatego druga zmiana to

Re: Nowe diesle

silnik ma od około 150 > ) 0 > ) do > ) ) 1800 obr/min więc zupełnie nie wiem o co chodzi ci z tym "zanim diesel wkr > ) ęci > ) ) się na obroty".Od 100 lat wiadomo,że diesle pracują na znacznie niższych > ) ) obrotach niż benzyniaki. > ) > ) TDI 150 KM jest BARDZO

2,0 HDi - moja opinia

jest na prawde cichy (na pewno cichszy niz TDi koncernu VW - tam jest inne rozwiazanie konstrukcyjne). Silnik Renaulta wydaje sie byc nieco lepszy - w czym zasluga glownie turbiny o zmiennej geometrii (w HDi jest turnina o stalej geometrii). I tak do dyspozycji masz 120 KM i 270 NM przy 2000 obr

Old vs New - kolejna runda 1

. Kosztował ok. 23 tys. marek. Ale i ta liczba blednie przy wyczynie Volvo P1 1800: choć przejechało 4,8 mln km (światowy rekord), jest tak sprawne jak w chwili zakupu w 1966 r. Honoru młodszej generacji aut broni Škoda Fabia 1.9 TDI z 2000 r., która pokonała milion kilometrów, czym zyskała światowy

Re: avensis czy passat?

wstępną komorą wirową). Silnik ma opinię niesamowicie trwałego. Z kolei Passat to wtrysk bezpośredni na pompowtryskach. W praktyce moc i osiągi podobne (90 KM, podobne momenty maks.). 1.9 TDI jednak trochę mniej pali ale za to jest zdecydowanie głośniejszy - chodzi jak traktorek. Moje spalanie: 100

Re: po co ktoś kupuje diesla?

Gość portalu: lolek napisał(a): > po pierwsze, silnik HDI ma moc 90 koni, Tak, ale wersja bez intercooler'a, bo z chlodnica powietrza doladowywujacego moc wynosi 110 KM i 250 Nm/1750 obr. > po drugie niektórzy jeżdżą nie tylko na spacer w niedzielę i te 80 tysięcy >

Re: Nowe diesle

JTD 1500 obr,Opel 2.2 DTI 1500 obr,HDI 2000),a we większości > dzisiejszych doładowanych benzyniaków turbina "nie działa" przed 3000 obr/min. > Jedynie ten 1.8 T zaczyna działać przy 2200 obr ale to wciąż nie jest 1500 > obr/min. Patrz wyzej na parametry 1.9TDI 150KM. 1.8T ma lekkie

Re: Nowe diesle

- np. w Volvo. Poza tym intercooler nie ma wpływu na temperaturę spalin. >Pomijając jakieś wady fabryczne wszystkie turbodiesle > osiągają DWA,TRZY razy większe przebiegi niż turbobenzyniaki. Nie ma jeszcze takich danych na temat nowoczesnych diesli, choćby 1.9 TDI 150 KM. >

Re: Nowe diesle

TDI ma duzo wieksza turbodziure niz 1.8T, chodzi bardzo > glosno, ma duze wibracje. Co z tego,ze liczby mowia swoje, w miescie gdy > przychodzi jezdzic na niskich obrotach, zanim TDI sie wkreci na obroty, 1.8 juz > > odjezdza :-) Nie wiem jak jest w TDI 150 KM ale co do

Re: Nowe diesle

ten 1.8 T zaczyna działać przy 2200 obr ale to wciąż nie jest 1500 ) ) ) obr/min. ) ) Patrz wyzej na parametry 1.9TDI 150KM. 1.8T ma lekkie turbo, czyli nacisk jest ) wlasnie na moment,nie na moc. Podobne silniki sa w Saabie i maja bardzo ) przyjemna charaktrystyke. Czy masz moze dane o

Re: Nowe diesle

> intercooler nie ma wpływu na temperaturę spalin. > > >Pomijając jakieś wady fabryczne wszystkie turbodiesle > > osiągają DWA,TRZY razy większe przebiegi niż turbobenzyniaki. > > Nie ma jeszcze takich danych na temat nowoczesnych diesli, choćby 1.9 TDI 150 > KM

Diesel wymyka się spod kontroli - co robić!

kłęby siwego dymu. Zdjęcie nogi gazu nic nie daje, ponieważ w dieslach steruje on tylko wtryskiem, a nie, jak w benzynowych silnikach, przepustnicą (której nie ma), więc nie da się w ten sposób zdławić silnika. PRZYCZYNA: - (1) przejazd przez obszar atmosfery z dużą ilością oparów łatwopalnej

Re: Dlaczego Fiat Bravo i w dodatku CDN-2

więcej drugie mniej. Nie powinno nas to martwić do momentu w którym silnik zaczyna pobierać więcej niż 1litr między wymianami. 13. Olej tuż po wymianie robi się ciemny (czarny) to normalne w TDi 14. Często dbaj (wymieniaj) filtr powietrza kosztuje nie wiele a za to ma wpływ na trwałość wielu

uszkodzenie samochodu w ASO za granicą

Witam, mam dosyć nietypowy problem, ale żeby zrozumieć o co chodzi opiszę go od początku. Mam skodę octavie II w wersji Kombi w wersji 1.9TDI. W wakacje pojechałem sobie na urlop do Rumunii i Bułgarii. Był to wyjazd samodzielny, bez żadnego biura podróży. Objeżdżałem samochodem oba te kraje. W

Uszkodzenie samochodu w ASO za granicą

Witam, mam dosyć nietypowy problem, ale żeby zrozumieć o co chodzi opiszę go od początku. Mam skodę octavie II w wersji Kombi w wersji 1.9TDI. W wakacje pojechałem sobie na urlop do Rumunii i Bułgarii. Był to wyjazd samodzielny, bez żadnego biura podróży. Objeżdżałem samochodem oba te kraje. W

Re: No to wyszło szydło z worka :(

innym miejscu napisałeś: uki145 napisał: > oczywiscvie IC powoduje obnizenie temperatury powietrza z > turbo (bo 1: rozgrzane powietrze ma wieksza gestosc ,2:temperatura mogłaby > zniszczyc elementy układu dolotowego - czy juz sprostowaem poprzedniego > kwiatka ,czy jeszcze

Re: Ludowy VW

> gorsze od CR te jednostki nie są. Nawet mniej palą od CR, ale chyba możliwości dalszego rozwoju TDi są niewielkie. To tak naprawdę zwykły diesel + turbo z b.wysokim ciśnieniem doładowania + intercooler. CR ma przyszłośc - jest już CR II. Silniki te są cichsze od TDi, mają mniejsze

Re: Dlaczego Fiat Bravo i w dodatku wlasnie diese

zostaje porcją pilotującą, dzięki czemu w cylindrze znacznie łagodniej narasta ciśnienie i w efekcie silnik jest cichszy, ma bardziej miękką pracę. Jeden wtrysk może się składać nawet z siedmiu dawek. Takie rozwiązanie ma np. produkowany w Bielsku-Białej silnik 1.3 Multijet. Ciśnienie wtrysku w