1.4 tsi żywotność silnika

Piotr Mokwiński

Kupujemy używane: 1.4 TSI - kupować, czy nie? Czy warto postawić na auto z grupy VAG z silnikiem 1.4 TSI

Kupujemy używane: 1.4 TSI - kupować, czy nie? Czy warto postawić na auto z grupy VAG z silnikiem 1.4 TSI

• Przez długie lata koncern VAG słynął z produkcji niezwykle dopracowanych pod względem mechanicznych wolnossących silników. Prosta konstrukcja przekładała się w ich przypadku na ponad przeciętną trwałość i odporność na warunki eksploatacji. W zupełności wystarczają im regularne wymiany oleju, filtrów i napędu rozrządu do długotrwałej pracy bez większych awarii. • Przeszło 14 lat temu Niemcy postanowili zrewolucjonizować świat motoryzacji, wprowadzając do oferty małolitrażowy silnik z doładowaniem. Jak na tym wyszli?

Omijaj je szerokim łukiem. Oto najbardziej nieudane silniki - awaryjne i drogie w naprawie

Słyszeliście opinie, że współczesne samochody są bezproblemowe i bezawaryjne? Oto siedemnaście przykładów na to, że to nieprawda. Te silniki sprawiają sporo problemów, a co gorsza często są (nieopłacalnie) drogie w naprawie.

Kompresor. Co to jest kompresor, jak działa i jakich kosztów się spodziewać?

Co to jest kompresor? Nie jest tak popularny jak turbosprężarka, ale wciąż powszechnie występuje w wielu europejskich silnikach. W Stanach jest motorem napędowym jednostek z 6, 8 lub 12 cylindrami. Jak działa i czemu służy stosowanie kompresora?

Zobacz wideo

Kupujemy używane - turbodoładowane jednostki benzynowe, na które warto postawić

Kupujemy używane - turbodoładowane jednostki benzynowe, na które warto postawić

Jedną z lepiej ocenianych małolitrażowych jednostek benzynowych ostatnich lat stworzyli inżynierowie Fiata. 1.4 T-Jet trafił do oferty między innymi Grande Punto, Punto Evo, Bravo, Linei, Lancii Delty czy Alfy Romeo MiTo i Giulietty - w każdym przypadku zapewniając dobre osiągi. Cztery ustawione w

Jazda na zbyt niskich obrotach może doprowadzić do finansowych tarapatów

Jazda na zbyt niskich obrotach może doprowadzić do finansowych tarapatów

popularnych marek. Na tę chorobę wieku dziecięcego cierpiał między innymi silnik 1.4 TSI koncernu VAG. Montowany w VW, Skodzie, Seacie i Audi. Niestety, w pierwszych latach nasilony problem spowodował mocne obniżenie reputacji. Po latach usterkę wyeliminowano, ale i tak należy mieć się na baczności. Nie

"Pomarańczowa, to mogę jechać dalej". Błąd! Tej kontrolki nie można nigdy lekceważyć

"Pomarańczowa, to mogę jechać dalej". Błąd! Tej kontrolki nie można nigdy lekceważyć

cewki będącej źródłem kłopotów z układem zapłonowym to około 100-140 złotych (na przykładzie silnika 1.4 TSI). Do tego należy doliczyć pracę mechanika wycenianą na 40-70 złotych. Zobacz także: Omijaj je szerokim łukiem. Oto najbardziej nieudane silniki - awaryjne i drogie w naprawie Katalizator

Downsizing

Downsizing

kilka lat temu pomysł zamontowania silnika o pojemności 1,4 litra w aucie wielkości VW Tiguana brzmiał jak dziwny żart. Ale nie dziś. Ciekawostką jest, że jednostka 1.4 TSI jest doładowana na dwa sposoby. Silniki 1.4 TSI są już z nami od dobrych sześciu lat, jednak pod tym oznaczeniem kryją się dwie

Seat Leon 1.8 TSI FR | Test | Lepiej późno niż wcale

Seat Leon 1.8 TSI FR | Test | Lepiej późno niż wcale

charakterystyki tłumienia amortyzatorów. Niestety w ofercie Leona tego nie znajdziemy. Ta opcja ma być dostępna w kombi, którego sprzedaż rozpocznie się w lutym 2014 roku. Cztery tryby jazdy wpływają na zmianę reakcji silnika na gaz, jego brzmienie (tylko w 1.8 TSI i 2.0 TDI 184 KM), wspomaganie układu

Re: 1.4TSI silnikiem roku 2010

Chodzi o to, że zauważam niepokojący trend u producentów. Z jednej strony downsizing silników, z drugiej zaś takie skomplikowanie mechaniczne nawet najmniejszych pojazdów, że nawet wymiana żarówki poza ASO graniczy dziś z cudem. Nie kwestionuje w niczym zasadności wyboru silnika VAG 1,4TSI na

Re: 1.4TSI silnikiem roku 2010

Niepokoi mnie jednak coraz niższa żywotność nowych pojazdów:) ----------- aha o TDI gadan tak samo.. SDI tysiac razy lepsze.. a jak podniesli moc do 110 - panie, w jakim kierunku świat zmierza.. a mercedesy? cdi? a po co? pompa rotacyjna zła? HDI - panie - francuzi sery powinni robic nie

Re: Silnik TSI. Jak go traktować?

gls1 napisał: > Oczywiście spalanie i żywotnośc tego "silniczka" będzie > dostateczna???? Porównując 2.0 FSI i 1.8 TSI, to ten drugi spalanie ma mniejsze, a moc większą. Co do żywotności, to też nie przesadzałbym. Normalnie użytkowany powinien kilkaset tysięcy kilemetrów zrobić

Re: Turbomaluch, czyli 1.2 TSI w Polo

Na żywotność dzisiejszych silników większy wpływ ma dział księgowości niż rzekome wysilenie.

Re: Volkswagen: wycieki w 2.0 TDI

@o weź ty się zastanów co piszesz....Ja mam 1,4 60 KM i jest bezawaryjny...a 1,4 TSI 122 KM to dwa razy mocniejszy silnik o tej samej pojemności ....a 1,4 TSI 160KM ma prawie 3 razy większą moc....fizyki nie oszukasz....3x większe przeciążenia = 3 x krótsza żywotność silnika !!! Co mi z twojego

Re: fantastyczny 1.2 TSI

telefonów do centrali. Teraz ma 8200 tys. i najprawdopodobniej przeskoczył łancuch. Jeszcze 2 miesiące temu mówili mi w serwisie że łancuch jest dożywotni. Tak więc żywotność silnika 1.2 TSI VW wynosi 8200 tyś. km. Jestem bardzo rozczarowany tym samochodem. Na pewno już nie kupie nić ze stajni VW

Re: Skoda Octavia 1.2 TSI

> No i ciekawe jak wyjdzie zestawienie żywotności i > niezawodności tych downsizingowych wynalazków z tradycyjnymi > wynalazkami w dłuższym okresie eksploatacji. To chyba kluczowe pytanie, bo ze wzgl. na pojemność i ekonomię auto będzie popularnym wyposażeniem flotowym. Tam nikt

Turbomaluch, czyli 1.2 TSI w Polo

Ja mam Leona z 2011r z 1.2 TSI 105KM i jestem zadowolony z dynamiki silnika. Po wypowiedziach które czytam wnioskuję że większość jeździ starymi TDIkami 90KM i nigdy nie jeździli 1.2 TSI- bo ich po prostu niestać . Są to najnowszej generacji silniki które poprzez swoje gabaryty mają zmniejszyć wagę

Re: Skoda Octavia 1.2 TSI

wałków wyrównoważających może się nie udać. No i ciekawe jak wyjdzie zestawienie żywotności i niezawodności tych downsizingowych wynalazków z tradycyjnymi wynalazkami w dłuższym okresie eksploatacji. 1.2 TSI to jeszcze pół biedy, bo ma 4 cylindry. Czas zbierać na trumnę. :P

Re: Motodziennik: Jetta coupe z dieslem

JA bym nowego auta z silnikiem TSI nie kupił...to jedna wielka niewiadoma...z pojemności 1,4 wycisnęli 122 KM podczas gdy w moim Polo z 1999 r. silnik 1,4 ma 60 KM...Ten silnik z 122KM może mieć krótszą żywotność bo ma większe przeciążenia...tego jeszcze nie wiemy ile wytrzyma - jaki przebieg bo tu

Re: Która generacja Hondy Civic podoba Ci się naj

JA bym nowego auta z silnikiem TSI nie kupił...to jedna wielka niewiadoma...z pojemności 1,4 wycisnęli 122 KM podczas gdy w moim Polo z 1999 r. silnik 1,4 ma 60 KM...Ten silnik z 122KM może mieć krótszą żywotność bo ma większe przeciążenia...tego jeszcze nie wiemy ile wytrzyma - jaki przebieg bo tu

Re: Skoda Fabia RS I Długi Dystans - 5100 km

W ostatnim AŚ bodajże był bardzo nieprzychylny artykuł o silnikach z rodziny 1.4 TSI. Te silniki są ponoć mocno niedopracowaną technologią. Były doniesienia o wymianie silnika na gwarancji po niespełna 12 000 km ! Ten samochód do niedawna był moim faworytem wśród hot hatchów ale po przeczytaniu

Re: Volkswagen: wycieki w 2.0 TDI

....a 1,4 TSI 160KM > ma prawie 3 razy większą moc....fizyki nie oszukasz....3x większe przeciążenia = 3 x > krótsza żywotność silnika !!! > Co mi z twojego przyspieszenia skoro silnik ma 3 razy krótszą żywotność (100 > tys.km zamiast 300 tys.km) i jest 3 razy droższy od używanego 3

Re: Turbobenzyna w praktyce

.8 TSI 160 KM - są bardzo dobre. W Fordzie 1.6 EcoBoost 150 KM - podobnie. Opel Meriva 1.4 Turbo 122 KM - również dobrze.

Re: Ciekawa opinia o 3cylindrowych silnikach...

użytkownika. 3 cylindrowy 1.4 TDI w Polo - po 150 000 luz osiowy wału korbowego to śmierć silnika - nie do naprawy - nie słyszałeś o tym? o niskiej kulturze pracy 3 cylindrów nie wspomnęFordowskie ecoboosty (obecnie nawet 200-konne), puretechy > od Peugeota/Citroena czy "małe" TSI od wyklinanego przez

Re: Spalanie tsi - film

stosunku do przykładowo omawianego scenica (silnik 1.9 DCi). Co dobrze wróży, bo sam silnik jako taki - nie jest specjalnie skomplikowany. to duży plus. Jest jeszcze jedna ciekawostka - byłem jakiś czas temu na jeździe próbnej jakimś nowym VW. Zagadałem do sprzedawcy apropos właśnie żywotności silnika

Re: Silniki Toyoty zyskają turbo

rozwiązanie ma sens. Downsizing nie musi być kojarzony z mniejszą żywotnością silnika - niezłym przykładem jest budowa 1.2TSI z np. takiego Polo. Bazuje na starszej konstrukcji, ale wraz z nowoczesnymi rozwiązaniami dało efekt dynamicznego silnika, ale jednocześnie trwałego.

Re: Spalanie tsi - film

ok_vip napisał: > Jest jeszcze jedna ciekawostka - byłem jakiś czas temu na jeździe próbnej jakim > ś nowym VW. Zagadałem do sprzedawcy apropos właśnie żywotności silnika 1.2 tsi > u innych użytkowników. Powiedział mi, że aktualnie stosowany model jest zupełni > e inny od

Re: Autko za stówkę - co radzicie?

Tzn. dlaczego uważasz, że wolnossaki nie są pancerne? Jakieś statystyki? Bo te z którymi ja miałem do czynienia zmniejszały żywotność silnika np. z 1.6 8v VW na 1.2 TSI zmniejszała średnią żywotność silnika bez poważnej awarii 2.5x... Podobno w Toyocie przejście z 1.6 na 1.2T odbyło się na jeszcze

Re: Turbobenzyna w praktyce

starał. Zobacz np. na opinie o Octavi z silnikiem 1.8 TSI 160 KM - są b > ardzo dobre. W Fordzie 1.6 EcoBoost 150 KM - podobnie. Opel Meriva 1.4 Turbo 12 > 2 KM - również dobrze. Pewnie że do 150 tys.km silnika nie zajedzie...Ale jaką ma taki silniczek żywotność? 200 tys.km??? i za ile go

Re: Ford Mondeo | Pierwsze zdjęcia

@mooki -co ty ściemniasz z tymi "znajomymi z Detroit"?!?! Zgodzę się z twoją tezą jeśli chodzi o silniki, każda firma projektuje jednostki przyjmując docelowe przebiegi od 150tys do mniej więcej 250tys... np. 1.4TSI było projektowane tylko na 150tys. oczywiście wraz z mocą, pojemnością i

Re: Benzyna turbo - proste pytanie

Najpierw merytorycznie: osobiście nie mogę się dopisać, bo z benzyniakiem, którego użytkowałem (VW 1.4 TSI) pojawiły się problemy przed 100k km. Dobre opinie co do niezawodności mają natomiast Fordowskie EcoBoost i TCe od Renault. A teraz pytanie ode mnie: jeśli priorytetem dla Ciebie jest

Re: Rapid 1.2 TSI czy Focus 1.0 EcoBoost czy coś

Przejedź się w wybierz co ci pasuje. W tej cenie kupisz i wolnossący i turbo. Zastanów się czy wolisz świeże auto np. Focus 2015 (1,6 lub 1,0) czy schodzące np. Astra (1,4 1,6 lub 1,4 T) lub Lancer 1,6. Każde nowe auto bez względu na to czy turbo czy nie przejedzie w trasach min 500 k km wokół

Re: Nowe auto

TSI wytrzymują mniejsze przebiegi niż TDI...Po co się chcesz pozbyć niezniszczalnego 1.9 TDI? Jeździj dalej :) A najbardziej mnie rozbawiła wypowiedź kolegi który jeździ 50 k rocznie i kupił 1,2 TSI. Żywotność w pisemku motoryzacyjnym podawali o ile pamiętam na 250 000 km. Jeśli po 5 latach jazdy

Re: Golf 7 - zakonczenie .

Jeździłem, ale stosunkowo krotko (1.2 TSI jakieś 1000km, 1.4 TSI jakieś 250-300km i 1.8 TSI jakieś 50km)... 1.2 TSI przy moim stylu jazdy palił minimalnie więcej niż wolnossące 1.5 od Mitsu/Daimlera... Ale teoria mówi (i się z tym zgadzam), ze TSI przy normalnej powinien palić nieco mniej niż

Re: Nowe auto

Nie zabieram się za ogłoszenia ))) poniewaz mam swaidomosć , ze to sciema.. Korzystam zazwyczaj z dwóch róznych salonów i serwisów by miec porównanie. Owszem z cenami Skody na dziś masz rację ale nie do konca... 74 tys z małym haczykiem mozna dzis kupić 1,4 TSI w DSG zl z lakierem i wszystkimi

Re: Volkswageny będą tańsze

@ Piotrek Tak na marginesie, większość wydawanych w Polsce gazet motoryzacyjnych jest niemiecka, między innymi dla tego VW jest tak dobrze postrzegany w naszym kraju.... @Piotrek "Jesli twierdzisz inaczej, to podaj odsetek zepsutych silnikow 1.4 TSI w skali sprzedanych sztuk. Przeciez tych golfow

Re: niech moc bedzie z Wami- rzecz o gazie i nie

? 200 000 km? Passerati czy Gulf "w Dyzlu z turbiną" nierzadko robiły po milionie (mowa o 1,9 TDI), dlaczego małe silniki benzynowe z turbiną mają być gorsze? Brzmią paskudnie, ale to akurat różnica, której jeżdżący bolidem z R4 o 1,4L pod maską raczej nie zauważy. > moje wolnossące Polo ma 224

Re: I tu ciekawe porownanie by bylo

Z ciekawości sam sprawdzę jutro jak wyglądają zapisy w kwestii łańcucha rozrządu w moim 1.2 TSI. Właściwie, z tego co się orientuję (czy słusznie?) to nawet w starszych pojazdach po jakimś przebiegu należało wymienić łańcuch (choć oczywiście wielokrotnie większych niż w przypadku paska

Old vs New - kolejna runda 2

Aż do gry wkroczył Volkswagen. W 2005 r. zaskoczył wszystkich silnikiem 1,4-litrowym wzmocnionym turbosprężarką i kompresorem do 170 KM. Ten debiutujący w Golfie V silnik 1.4 TSI, który z powodzeniem zastąpił większy, bo aż 2,3-litrowy, zyskał tytuł Silnika Roku i mnóstwo naśladowców: od