1.4 tsi szarpanie

Piotr Mokwiński

Osiem miejskich aut z najgorszymi silnikami i skrzyniami. Omijaj je szerokim łukiem

Osiem miejskich aut z najgorszymi silnikami i skrzyniami. Omijaj je szerokim łukiem

Z pozoru mogłoby się wydawać, że kupno prostego samochodu segmentu B nie wiąże się z większym ryzykiem. Zwykle tak, ale nawet najlepsze auta zaliczyły wpadki w postaci ryzykownych wersji. Jakich silników i skrzyń unikać podczas szukania małego, używanego auta?

DSG - opinie, awarie, usterki i koszty. Ma mnóstwo zalet, ale potrafi nadszarpnąć budżet

DSG to najpopularniejsza dwusprzęgłowa skrzynia na rynku. Trafia na pokład samochodów marek Volkswagen, Audi, Skoda i Seat. Jakie są opinie o DSG? Sprawdzamy najpopularniejsze awarie i podpowiadamy, jak jeździć z DSG by cieszyć się niezawodnością automatu.

Lepiej je omijaj. Siedem wersji-pułapek popularnych aut, które oznaczają ogromne koszty

Na liście znajdziecie popularne i sprawdzone samochody, które cieszą się uznaniem na rynku wtórnym. Jednak dzisiaj nie będziemy niczego polecać. Wręcz przeciwnie. Wybraliśmy wyjątkowo nieudane wersje, których powinniśmy się wystrzegać.

Omijaj je szerokim łukiem. To pewniaki, ale nie w tych wersjach. Mechanicy ostrzegają

Omijaj je szerokim łukiem. To pewniaki, ale nie w tych wersjach. Mechanicy ostrzegają

Wzór SUV-a w ryzykownej wersji. VW Tiguan I 1.4 TSI - opinie awarie Od 2007 do 2016 na potrzeby europejskiego rynku produkowana była pierwsza generacja kompaktowego SUV-a Volkswagena - Tiguana. Obłe nadwozie nie ma problemów z korozją. Równie wytrzymałe i dopracowane okazuje się wnętrze mieszczące

Te wersje popularnych aut doprowadzą cię do bankructwa. Siedem pułapek z rynku wtórnego

Te wersje popularnych aut doprowadzą cię do bankructwa. Siedem pułapek z rynku wtórnego

głowicą. W tej kwestii, producent w wielu samochodach wymieniał jednostkę jeszcze na gwarancji. Kłopot po czasie powracał, bo montowane w ASO diesle miały tę samą wadę. Volkswagen Tiguan 1.4 TSI Volkswagen dość późno zadebiutował w klasie kompaktowych SUV-ów, ale Tiguan błyskawicznie spotkał się z

Jakie są przyczyny szarpania podczas ruszania samochodem? Usunięcie usterki może być bardzo kosztowne

Jakie są przyczyny szarpania podczas ruszania samochodem? Usunięcie usterki może być bardzo kosztowne

, turbodoładowanych silnikach, gdzie występują większe przeciążenia i bardziej skomplikowana budowa (dwumasowe koło zamachowe, centralny wysprzęgnik), koszt operacji drastycznie rośnie. W volkswagenowskich 1.4 TSI wymiana sprzęgła na zamiennikach zamknie się kwotą rzędu 2500-3000 złotych. Podobny rachunek wystawi

Skoda Octavia 1.4 TSI Elegance | Test długodystansowy cz. V | Dwa Sprzęgła Górą

Skoda Octavia 1.4 TSI Elegance | Test długodystansowy cz. V | Dwa Sprzęgła Górą

Skoda Octavia 1.4 TSI Elegance | Test długodystansowy | Wszystkie części DSG to skrót od niemieckiej nazwy Direkt Schalt Getriebe i oznacza, że mamy do czynienia z przekładnią dwusprzęgłową. DSG zadebiutowało już wiele lat temu w Golfie R32 czwartej

Wersje podwyższonego ryzyka. Siedem pułapek w lubianych przez Polaków kompaktach

Wersje podwyższonego ryzyka. Siedem pułapek w lubianych przez Polaków kompaktach

, które doprowadzą cię do bankructwa Skoda Octavia II 1.4 TSI Ogromnym europejskim hitem sprzedaży była druga odsłona kompaktowej Skody Octavii. Czeski bliźniak Volkswagena Golfa piątej generacji produkowany był od 2004 do 2013 roku jako pięciodrzwiowy liftback i pojemne kombi. Szlagier naszych

Omijaj je szerokim łukiem. Wersje popularnych aut, które doprowadzą cię do bankructwa

Omijaj je szerokim łukiem. Wersje popularnych aut, które doprowadzą cię do bankructwa

ponad 30 tysięcy złotych - debiut modelu w 2007 roku. Wśród używanych samochodów, warto wystrzegać się 1.4 TSI Twincharger. Generuje 150 lub 160 KM i ma ponadprzeciętną awaryjność. Wyposażono go w turbosprężarkę i kompresor. Pękają i wypalają się tłoki, co wywołane jest szybką jazdą. Spore obciążenie

Kupujesz samochód? Uważaj! To wersje-skarbonki najpopularniejszych aut nad Wisłą

Kupujesz samochód? Uważaj! To wersje-skarbonki najpopularniejszych aut nad Wisłą

nie zmienia to faktu, że w swojej klasie uchodzi za wzór. Jednak i "król kompaktów" nie ustrzegł się kilku poważniejszych wpadek. Przy zakupie używanego Golfa uważajcie zwłaszcza na piątą generację z silnikiem 1.4 TSI. Jakie problemy gnębią turbodoładowany silnik benzynowy? M.in. niska

Kupujemy używane. Te wersje popularnych aut doprowadzą cię do bankructwa

Kupujemy używane. Te wersje popularnych aut doprowadzą cię do bankructwa

, używane auta wolno tracą na wartości. Egzemplarze z początku produkcji wciąż kosztują ponad 30 tysięcy złotych - debiut modelu w 2007 roku. Wśród używanych samochodów, warto wystrzegać się 1.4 TSI Twincharger. Generuje 150 lub 160 KM i ma ponadprzeciętną awaryjność. Wyposażono go w turbosprężarkę i

Na które turbodoładowane jednostki benzynowe warto zwrócić uwagę?

Na które turbodoładowane jednostki benzynowe warto zwrócić uwagę?

Pierwsza generacja silnika z rodziny 1.4 TSI imponowała tylko na papierze. Praktyka pokazała, że Volkswagen pospieszył się z wprowadzeniem konstrukcji na rynek. Niedopracowanie przełożyło się na poważne i kosztowne awarie. W kolejnym wcieleniu niemieckiej jednostki, pozbyto się większości usterek

Skoda Fabia II (2007-2013) - opinie Moto.pl

Skoda Fabia II (2007-2013) - opinie Moto.pl

2007 - premiera modelu, wersja hatchback 5d, silniki benzynowe 1.2 (60 lub 70 KM), 1.4 (86 KM) i 1.6 (105 KM), turbodiesle 1.4 TDI PD (70 KM lub 80 KM) oraz 1.9 TDI PD (105 KM) 2008 - wersja kombi 2010 - silnik benzynowy 1.2 TSI (86 lub 105 KM), turbodiesle 1.2 TDI (75 KM) oraz 1.6 TDI (75, 90 lub 105

Skoda Superb 2.0 TDI vs. Kia Optima 1.7 CRDi - opinie Moto.pl. Porównujemy dwa kombi klasy średniej

Skoda Superb 2.0 TDI vs. Kia Optima 1.7 CRDi - opinie Moto.pl. Porównujemy dwa kombi klasy średniej

około 155 tysięcy. W tej kwocie otrzymuje komfortowy krążownik oferujący wysoki poziom wygody dla czterech pasażerów. Cicho filtruje nierówności i zużywa akceptowalne ilości paliwa. Skoda oferuje więcej wariantów silnikowych i możliwości personalizacji. Za 1.4 TSI o mocy 125 KM trzeba zapłacić 90 400

"Pomarańczowa, to mogę jechać dalej". Błąd! Tej kontrolki nie można nigdy lekceważyć

"Pomarańczowa, to mogę jechać dalej". Błąd! Tej kontrolki nie można nigdy lekceważyć

cewki będącej źródłem kłopotów z układem zapłonowym to około 100-140 złotych (na przykładzie silnika 1.4 TSI). Do tego należy doliczyć pracę mechanika wycenianą na 40-70 złotych. Zobacz także: Omijaj je szerokim łukiem. Oto najbardziej nieudane silniki - awaryjne i drogie w naprawie Katalizator

Dziesięć najchętniej kupowanych SUV-ów w Polsce. Jakie są ich mocne i słabe strony?

Dziesięć najchętniej kupowanych SUV-ów w Polsce. Jakie są ich mocne i słabe strony?

tle bezpośrednich konkurentów, wybór jednostek napędowych jest naprawdę szeroki. Podstawowy, 1.4 TSI dysponuje mocą 125 (93 790 zł) lub 150 KM (97 890 zł). Ma napęd na przednią oś, a w mocniejszej wersji może współpracować z 7-stopniowym DSG i 4Motion. 2.0 TSI (180 lub 220 KM) występuje tylko z

Seat Ibiza 1.2 TSI DSG wrazenia :-)

Dzeki waszym niedocenionym radom, zakupilam i odebralam Seata Ibize Stylance w wersji benzyna 1.2, jestem zachwycona. Automatik grupy VW dziala niesamowicie, po prostu bajka, nie czuc w ogole, ze zmieniaja sie biegi, po prostu samochod plynie, a nie szarpie przy zmianie biegow jak niektore

Re: fantastyczny 1.2 TSI

ja mam leona z silnikiem 1.2 TSI z 2010 roku, poczatek fajny. Niskie spalanie, dosyc tanie przeglady. A tu przy 30000 tys. zaczeło sie cos kiepscic przy turbinie. Serwis wgrywał sterowniki, cudował. Skończyło sie na wymianie turbiny po około miesięcznym szarpaniu z serwisem. Nie obyło się bez

Re: fantastyczny 1.2 TSI

Mój fantastyczny 1.2 TSI wylądował wczoraj na lawecie. Powód: Nagła utrata mocy, szarpanie silnikiem (drgania), zapalenie kontrolek silnika, EPC, ESP. Do 3 biegu samochód jakoś ciągnął, potem - właściwie w ogóle. Czyli wszedł w tryb awaryjny. Samochód zachowywał się, jakby palił na 3 gary

Re: LPG dla TSI | Eksploatacja

mój 1.4 TSI już bez LPG się sypie, więc pytanie, czy po zaintstalowaniu LPG będzie się psuł, jest bezzasadne ;-) - po 20 tys. wymieniono mi na gwarancji turbinę ("blokowała" się i szarpał przy przyspieszaniu) - żre olej jak dwusów (ok. 1 l na 10 tys km) - DSG szarpie i drży prz małaych

Re: Seat Ibiza 1.2 TSI DSG wrazenia :-)

ligaturka napisała: > a nie szarpie przy zmianie biego > w jak niektore robotyzowane. Czy mógłbym prosić o rozwinięcie tej mysli? i co oznacza skrzynia robotyzowana? -- Lepszy mały ale własny i z przodu niż duży ale cudzy i z tyłu...

Re: Seat Ibiza 1.2 TSI DSG wrazenia :-)

"Skrzynia robotyzowana" to przykład motobełkotu, który zdaje się ma źródło u Fiata. Zdaje się, że używający tej nowomowy mają na myśli skrzynkę w której sprzęgło i resztę badziewa w dość klasycznej skrzyni poruszają siłowniki, elektromagnesy i motory elektryczne. A jak komuś przeszkadza szarpanie

Re: Honda CRV, Toyota RAV czy Mazda CX5?

Nowy motor crv;a ma mieć większy moment i 190 KM. Tyle, że to pierwsze silniki Hondy ze sprężarkami w osobówkach.. Pytanie zatem - czy Honda miałą jakąś wpadkę z silnikami? Przypomnę, że VW zaróno z 2tdi, 1,4 tsi a potem 1,2 tsi - testował silniki na KLientach :-( Stąd moja daleko idąca

Re: Jechałem VW T-Rock,iem

1.4 tsi w wersji 150km ("ten wzmocniony") ma jakis system odłączania cylindrów. jak kupowałem sportsvana, to sprzedawca doradził mi słabszą wersję, bo w tym mocniejszym ten system pogarsza jakość pracy silnika. Być może miał na myśli właśnie to szarpanie? Bo w moim 125km jest cicho i miękko

Re: jaki samochód segment B

), np. - Volkswagen GTI 2.0 TSI 200 KM DSG, 2006 r. 100 tys przebieg, 3drzwiowy -Skoda Fabia 1.2 TSI 105KM Style DSG, 2010 r. 40 tys przebieg, 5drzwiowy - Golf V 1.4 TSI GT 140PS DSG, 2007 r., 115 tys przebieg -Seat Ibiza Cupra 1.4 TSI 180KM, DSG, 2009 r. 88 tys. przebieg Lepiej chyba mniejszy

Re: Przenoszony moment obrotowy jest rozny.

Ibiza 1,2 TSI ST, 2012 r. Przebieg 30tys.km. Dsg7 pracuje idealnie.Zmiana biegu w ułamku sekundy.Zadnego szarpania.W położeniu S przy mocniejszym depnięciu auto próbuje wyrwać się spod kontroli-jest za lekkie. Ciekaw jestem opinii użytkowników dsg7 z większym przebiegiem.Irek

Re: 3,5 miliona skrzyń DSG

moja mama kupiła własnie skodę fabię 1,2 TSI z tą skrzynią dsg, jechałem ze dwa razy i naprawdę jestem pod wrażeniem płynności i szybkości zmiany przełożeń. mama jest zachwycona i ja się nie dziwię. Sam męczę się od kilku lat z szarpiącym automatem w Hondzie Accord i dojrzewam do wystrzelenia tego

Re: Nowa Honda Civic od 64 900 zł

... VW bagatelizuje problemy, ale zaczyna im się to odbijać na opinii. Ludzie muszą się szarpać i wchodzić na drogę sądową. Wydaje mi się, że coraz bardziej powszechna opinia, że problem dotyczy tylko 1.4TSI wynika z tego, że jest to bardzo popularna jednostka. Więcej takich jeździ jeździ po drogach

Re: Mozna duzo zrobic i bedzie zarabiala jeszcze

1,8. Chetnie bym kupił jeszcze raz Favoritke i wystarczyło by zrobić dobrą zawieche i wstawić silnik 1.4TSI 140KM i wszystkim kozakom szczeny po pięty opadają. Pozdro

Re: Jak tankować taniej i jeździć oszczędniej?

Jak ja jadę swoim dieslem poniżej 1500obrotów, to on strasznie telepie, pewnie chce mi wskoczyć na kolana i dać po ryju. Nic dziwnego - to 1,8 TDCi. Wszystkie jednostki z common-railem w osobówkach tak będą działać. Dodatkowo koło dwumasowe bardzo nie lubi szarpania na niskich obrotach. A to jest

Minimalne obroty robocze w obecnych silnikach

Chciałbym w końcu ustalić jak to jest z tymi obrotami, tj. czy trzymać się wskazówek komputera, który dopuszcza zarówno w benzynie jak i dieslu cruising przy 1200-1300 RPM a nawet umiarkowane przyspieszanie przy tych obrotach? W sumie, to np. niektóre silniki TSI mają maksymalny moment obrotowy już

Re: Jazda bmw 118i

gzesiolek napisał: > W ramach III generacji, najpierw miałeś przedlifta do 12.2014, FL1 01.2015-09.2 > 016, FL2 10.2016-03.2018, FL3 04.2018-dziś... Ma tę najnowszą wersję, FL3. > No ale ja mam gdzieś pchnięcie doładowania... wystarczy mi liniowe zbieranie si > ę wraz z

Re: Jezdzilem Porsche Macan, fajnie ale...

potrzebna jest kolejna wymiana. Nie szarpią za mocno tylko dlatego, że nauczyłem się odpowiednio operować gazem, wyczuwając kiedy ma się zmienić bieg. Generalnie dsg to gó..., podobnie jak cały VAG - jeżeli coś tak podstawowego masowo się psuje przy takich przebiegach, to powinna się tym zająć jakaś

Re: W kwestii zakupu nowego pojazdu

skrzynia ma wspolny obieg smarowidla w przekladni, sprzeglach (oj, pyl z tarcz) i sterowania z zaworami. Filtr w koncu daje ciala. Uzytkuje TSI 1,4 150 KM. Przebieg 20 000 km - 1 litr dolewki oleju. Dynamika calkowicie akceptowalna - utrudnieniem wyprzedzania sa wylacznie wysepki, mikroronda, ciagle linie

Sniper, się trochę nie zgadzam.

. > Pewne jest, że różnica w cenie między Fiatem Bravo 1.4 T-Jet ze skrzynią DualLo > gic (sekwencja ze zautomatyzowanym sprzęgłem) a ręczną wynosi 790 EUR. Różnica > między Touranem TSI DSG (6 biegów) a zwykłym wynosi 1800 EUR. I co z tego? Jak napisałem, nawet ja wolałbym ręczną. W ogóle

Re: Sniper, się trochę nie zgadzam.

. > Pewne jest, że różnica w cenie między Fiatem Bravo 1.4 T-Jet ze skrzynią DualLo > gic (sekwencja ze zautomatyzowanym sprzęgłem) a ręczną wynosi 790 EUR. Różnica > między Touranem TSI DSG (6 biegów) a zwykłym wynosi 1800 EUR. I co z tego? Jak napisałem, nawet ja wolałbym ręczną. W ogóle