1.4 turbo czy 1.8 wolnossący

Piotr Mokwiński

Kupujemy używane - kabriolet za 10 tysięcy złotych. W sam raz na upalne lato

Kupujemy używane - kabriolet za 10 tysięcy złotych. W sam raz na upalne lato

Lato w pełni, zatem wielu kierowców właśnie z myślą o wakacyjnych eskapadach i chwilach radości postanawia zrealizować swoje pragnienia, kupując używany kabriolet. Nawet skromny budżet w wysokości 10 tysięcy złotych pozwoli nam wybrać ciekawy model.

Kupujemy używane: Auto dla rodziny za 30 tysięcy. Wybraliśmy 8 ciekawych minivanów

30 tysięcy to wystarczający budżet na nowe auto segmentu A w najuboższej specyfikacji lub kilkuletniego minivana spełniającego szereg wygórowanych oczekiwań niemałej rodziny. Pojemne wnętrze i kompaktowe rozmiary ułatwiają miejską egzystencję oraz pozwalają na swobodne pokonywanie długich tras. Ogromna podaż na rynku wtórnym mocno utrudnia podjęcie ostatecznej decyzji. Podpowiadamy, na które samochody warto zwrócić uwagę.

Osiem niedocenionych aut używanych za 20-30 tysięcy złotych

Ogromna oferta na rynku wtórnym to nie tylko doskonale sprzedające się niegdyś modele. Wśród używanych znajdziemy również auta, które w czasach produkcji nie wzbudzały większego zainteresowania. Niemniej, wiele niedocenianych konstrukcji zasługuje na uznanie. Wielu kierowców doceni zwłaszcza ich unikatowy charakter.

Używane kombi za 20 tys. zł. Pięć sprawdzonych propozycji - m.in. Skoda, Saab i Volvo

Używane kombi za 20 tys. zł. Pięć sprawdzonych propozycji - m.in. Skoda, Saab i Volvo

klimatyzacją, fabrycznym radiem z CD, nawigacją, skórzaną tapicerką czy multimediami z dotykowym ekranem. Mechanicy zgodnie polecają tylko niektóre dostępne silniki. Wśród benzynowych warte zainteresowania są bazowe wolnossące jednostki 1.4 i 1.6 MPI o mocy 80 i 105 KM - doskonale współpracują z instalacjami

Kompaktowe SUV-y za 40 tysięcy złotych. Którego wybrać?

Kompaktowe SUV-y za 40 tysięcy złotych. Którego wybrać?

, możemy liczyć na rozbudowane multimedia z nawigacją i dotykowym ekranem, skórzaną tapicerkę, szyberdach, napęd 4x4 i tempomat. Benzynowe silniki 1.2, 1.4 i 1.8 TSI (110, 125-150 i 160 KM) wyposażone są w kłopotliwy łańcuch rozrządu i bezpośredni wtrysk paliwa. Dodatkowo pamiętać musimy o zbyt cienkich

Kupujemy używane: Kombi za 20 tysięcy złotych. Warte grzechu propozycje z różnych segmentów

Kupujemy używane: Kombi za 20 tysięcy złotych. Warte grzechu propozycje z różnych segmentów

, fabrycznym radiem z CD, nawigacją, skórzaną tapicerką czy multimediami z dotykowym ekranem. Mechanicy zgodnie polecają tylko niektóre dostępne silniki. Wśród benzynowych warte zainteresowania są bazowe wolnossące jednostki 1.4 i 1.6 MPI o mocy 80 i 105 KM - doskonale współpracują z instalacjami gazowymi

Kupujemy używane - rodzinne kombi za 20 tysięcy złotych

Kupujemy używane - rodzinne kombi za 20 tysięcy złotych

wyborem okazują się sprawdzone silniki benzynowe i diesel 1.9 CDTI autorstwa Fiata o mocy 100-150 KM. Wolnossące jednostki benzynowe 1.4, 1.6 i 1.8 generują 75-140 KM, natomiast doładowane 1.6 Turbo i 2.0 Turbo 180, 170-240 KM. Od 2004 do 2013 r. na europejskim rynku oferowany był ulubiony kompakt

Ciekawe samochody za 20 tysięcy złotych. Tanie, bo niedocenione. Siedem propozycji

Ciekawe samochody za 20 tysięcy złotych. Tanie, bo niedocenione. Siedem propozycji

to sprawdzone w oplach konstrukcje 1.6 116 KM, 1.8 141 KM i 1.4 Turbo 140 KM - każdy z nich owocnie współpracuje z instalacjami gazowymi. Diesle to trwałe konstrukcje Isuzu 1.7 CDTI 130 KM i 2.0 D 150-163 VM. Chevrolet Malibu Przez kilka lat w europejskiej ofercie koncernu General Motors znajdowała

Kupujemy używane: Hot hatch z segmentu B za 30 tysięcy zł. Emocje gwarantowane

Kupujemy używane: Hot hatch z segmentu B za 30 tysięcy zł. Emocje gwarantowane

oferuje zdecydowanie więcej. Znajdziemy w nim automatyczną klimatyzację, fabryczne radio, "pełną elektrykę" czy panoramiczne okno dachowe. Najważniejszy jest jednak czterocylindrowy silnik 1.4 T-JET generujący 155 lub 180 KM i współpracujący z sześciostopniową ręczną przekładnią. Auto

Kupujemy używane: Niedocenione auta z drugiej ręki za 20 tys zł. Tanie i dość trwałe

Kupujemy używane: Niedocenione auta z drugiej ręki za 20 tys zł. Tanie i dość trwałe

, klimatyzacja, komputer pokładowy, nawigacja i skórzana tapicerka. Podobnie jak w bliźniaczej Astrze, kabina pasażerska gwarantuje dobre warunki dla czterech dorosłych osób. Paleta silników benzynowych to sprawdzone w Oplach konstrukcje 1.6 116 KM, 1.8 141 KM i 1.4 Turbo 140 KM - każdy z nich owocnie

Kupujemy używane. Kabriolet za 20 tysięcy złotych. Co oferuje rynek?

Kupujemy używane. Kabriolet za 20 tysięcy złotych. Co oferuje rynek?

tapicerka, elektrycznie sterowane szyby, klimatyzacja i fabryczne radio są często spotykane. Paleta silnikowa składa się z jednostek 1.8, 2.0 Twinspark, 2.0 Turbo, 3.0 V6, 3.2 V6 o mocy odpowiednio 144, 150-165, 200, 192-218 i 240 KM. Najmocniejsze można zagazować, co przełoży się na niższe koszty

Poradnik | Mieszczuchy z namiastką sportu za 20 tysięcy złotych

Poradnik | Mieszczuchy z namiastką sportu za 20 tysięcy złotych

automatyczną klimatyzację, fabryczne nagłośnienie i niezłej jakości materiały wykończeniowe. Pod maską pracuje dopracowana czterocylindrowa jednostka 1.4 Turbo generująca w standardowej odmianie 155 KM. Dokupując pakiet Esseesse klient mógł podnieść moc do 180 KM i moment obrotowy do 270 Nm. Moc trafia na

Poradnik | Modne crossovery za 30 tysięcy złotych

Poradnik | Modne crossovery za 30 tysięcy złotych

twardych materiałów. Częstym dodatkiem na pokładzie jest pełna elektryka, nawigacja, skórzana tapicerka, czy opcjonalny napęd 4x4. Pod maską Mokki pracują sprawdzone silniki benzynowe - 1.6 115 KM i 1.4 Turbo o mocy 140 KM. Turbodoładowana propozycja uchodzi za jeden z najlepszych silników w swojej

Od lat na rynku | Najstarsze nowe auta w sprzedaży

Od lat na rynku | Najstarsze nowe auta w sprzedaży

multimedialnego R-Link, do oferty wprowadzono także dwusprzęgłową skrzynię biegów EDC. Renault Laguna - sprawdź ogłoszenia aut używanych Od kliku lat oferta Laguny jest dosyć ograniczona, przynajmniej na polskim rynku. Do wyboru jest wolnossący silnik benzynowy o pojemności 2 litrów i mocy 140 KM lub

TOP 10 | Kombi za 7 tys. zł

TOP 10 | Kombi za 7 tys. zł

mają na czas wymieniony rozrząd - jeżdżą i jeżdżą. Bogatą ofertę jednostek 1.4 (80 KM), 1.6 (103 KM), 1.8 (113 KM) i 2.0 (147 KM) uzupełniają 1,9- i 2,4-litrowe diesle w wersji z turbodoładowaniem lub bez. Po latach doskwiera nie najlepsza jakość montażu i materiały wykończeniowe, awarie pokładowej

Re: Rapid 1.2 TSI czy Focus 1.0 EcoBoost czy coś

Przejedź się w wybierz co ci pasuje. W tej cenie kupisz i wolnossący i turbo. Zastanów się czy wolisz świeże auto np. Focus 2015 (1,6 lub 1,0) czy schodzące np. Astra (1,4 1,6 lub 1,4 T) lub Lancer 1,6. Każde nowe auto bez względu na to czy turbo czy nie przejedzie w trasach min 500 k km wokół

Osobowe, wolnossące, najbardziej wyżyłowane.

Tak się zastanawiam które z obecie produkowanych aut bez turbo, jak i tych produkowanych ostatnio, mają najbardziej wyżyłowane silniczki bez turbo? Czy taki Civic Type R, czy Corolla T-Sport? A może co innego? Ostatnio dowiedziałem się że Mitsubishi od 1992 roku robił Colta 1.6 aż 175KM

Re: testowaliście nową Corollę 1.4 D-4D?

greenblack napisał: > To i tak lepiej niż 68 KM w 307, hehe Wolnossący 1,9 D 68 KM 125 Nm już raczej nie jest oferowany w P307 i został zastąpiony przez 1,4 HDi 70 KM 150 Nm, co przy masie auta 1200 kg daje porównywalne z wcześniej oferowanym wolnossącym dieslem przyspieszenia do

Re: Czy diesel nadal "lubi" niskie obroty?

Jak to co? Np do tej pory aut X posiadało silnik wolnossący 2,0 150 KM Nowszy model X FL nie ma ani 2,0 wolnossącego ani 2,0 turbo 250 KM tylko np. 1,4 turbo 170 KM. "Size" z 2000 ccm spadł na 1400 ccm czyli downsizing :)

Re: R4 czy V6, a może V8 albo V12 ??

z R5 z turbo jako alternatywą dla V6/R6 i starszych V8 (choć ten dźwięk ósemki..)zgadzam się w zupełności. sam jeździłem R5 volvo (niestety wolnossącym) i nie widzę aby ustępował on V6. ale R4 Turbo (mam teraz) to jednak zawsze R4 i wrażenia dźwiękowe nędzne. choć z innej beczki i tak lepszy

Re: W celu? W jakim ku... celu?...

Ze względu na CO2 już coraz trudniej kupić bez turbo 1.8 czy 2.0. Niektóre firmy mają tylko małe turbo a wolnossący jak już, to tylko 100 KM.

Re: Scenic 1,4 benzyna - czy warto?

przypadku silnika wolnossącego. W przypadku Scenica II radziłbym raczej silniczek 1,5 dCi 100 KM znacznie przyjemniej ciągnie było nie było ciężkawy samochód. Reanult również wprowadza benzynowe turbo np w Clio jest 1,2T którym też lepeij się jeździ niż zwykłym 1,4. No ale kij ma 2 końce zapewne 1,4

Re: Turbo-co sądzicie,co daje,czy często sie psuj

Na wiosnę sam będe coś rozkręcać i raczej lepiej brać silnik z auta, które seryjnie jest dobrze wzbogacone np: 1.8 T i pakować do zwykłej budy :) niż uturbiać wolnossący :) Po włożeniu takiego np: 1.8T wyszukuejsz specjalistycznego osprzętu i możesz wykręcić niezłego potwora za rozsądne

Re: Motodziennik: Już niedługo w Polsce

Względem opla. W ubiegłym tygodniu słyszałem informacje że do 1.4 turbo o mocy 120 i 140 km będzie można zamówić instalacje LPG. Czekałem że może w motodzienniku będzie o tym informacja. Ciekawe czy dotyczy to wszystkich dealer? I dlaczego 1.4 turbo a nie wolnossący 1.6, który powinien być tańszy w

Turbo

;), lecz z powodu tego urzędzenia przy silniku, co się turbo nazywa. Nie wiem, czy stado nie przesadza z tą miażdżącą przewagą 1.5 dCi nad IS200, bo Lexus ma 8,7s 60-100 na IV. Powiem tylko, że Opel planuje ofensywę 1.6, 1.8 i 2.0 benzynowych turbo, które mogą odebrać klientów turbodieslom. >

Rapid 1.2 TSI czy Focus 1.0 EcoBoost czy coś inneg

Dzień Dobry. Dla mojej powiększającej się rodziny poszukuję auta. Pierwszy dylemat to nowe czy używane auto. Drugi dylemat w przypadku nowych to silnik wolnossący czy mniejszy z turbo. Roczny przebieg 15-20 tys km, z czego przynajmniej połowa to jazda po mieście a reszta to weekendowe wyjazdy do

Re: W celu? W jakim ku... celu?...

grzek napisał: > Ze względu na CO2 już coraz trudniej kupić bez turbo 1.8 czy 2.0. Niektóre firm > y mają tylko małe turbo a wolnossący jak już, to tylko 100 KM. a po co ci więcej niż 100KM na drodze publicznej??? Chesz poszaleć to jedź na tor wyścigowy ;-)

Re: benzyna z turbiną czy bez?

klemens1 napisał: > > Czy 8,5 s do 100km/h to jest OK? > > 8.5s do 100 km/h to nie jest coś, co się uzyskuje dzięki turbinie przy podobnej > mocy Ja tylko pytałem, czy dla kogos, kto napisał, ze auto bez turbo nie jedzie to jest wynik akcpetowalny. > Dziwi

Re: Honda Civic Type-R z turbo?

@c zesrasz to się ty. Wolnossące podkręcone pod około 200KM B18 w nadwoziu poniżej 1 tony i kierowcom 1,5 tonowych Focusów RS Czy Megane 225,250 oczka pięknie wychodza z orbit zaówno w jeździe po ciasnym torze jak i w typowym dragu na ulicy

Re: Turbobenzyna w praktyce

amator97 napisał: > Po tym sporo jeżdżę na krótkich odcinkach po mieście, czy to szybko takiej turb > iny nie doprowadzi do stanu rozkładu? 1.8 do miasta? to jakiś żart, wystarczy wolnossący 1.4 co do turbo ja postanowiłem wypróbować temat na sobie (TSI) jeżdżąc właściwie tylko

Re: Punto-silniki, wersje

A jaka jest opinia na temat Punto II 1.9 JTD? Czy warto sie za tym ogladac? Gość portalu: Sławek napisał(a): > Mamy jeszcze Punto 1.4 GT czyli turbo o mocy 133 KM oraz dwa diesle 1.7 > wolnossący i turbodiesel.Oba te diesle są już nieco przestarzałe. > Z wyjątkiem Punta 1.4

Re: fantastyczny 1.2 TSI

bo wypożyczalnia nie daje dowodów rejestracyjnych (w Polsce jest TSI 105 km bo 85 km ma wolnossący 1,4) ale w innych krajach są wersje TSI 85 km. Moim zdaniem miał 85 km ale dzięki turbo wyprzedzałem Fiaty 500 i Corsy z innych wypożyczalni, które powyżej 1500 mnpm dostawały zadyszki - to było

Re: Turbo-benzyna na krótkie dystanse.

. Nic za darmo - stopień komplikacji jest wyższy może być bardziej awaryjny itd. Rodzi się więc dylemat czy lepiej miec silnik 1,0 Turbo czy 2,0 wolnossący - tu niskie spalanie przy spokojnej jeździe i niższe opłaty OC a tu spokój z awariami turbiny, tańsze podzespoły i serwis. Ja jeżdżę wolnossącą 2

Re: Honda sie wkurzyla :) 4.0 V8 590 KM

gregor886 napisał: > Fabryczny czy nie ale jeden z najlepszych na swiecie i trafil akurat do > legenda!!! A ile na swiecie jest takich niefabrycznych wystepujacych w > normalnych samochodach ( nie f1 np :) ) ktore maja z 4.0 590 ps w wolnassocym. Oj no jest ich

Re: Turbobenzyna w praktyce

amator97 napisał: > Jak w temacie - czy ktoś ma już większe doświadczenia (kilkuletnia eksploatacja > , duży przebieg) z turbobenzyną? Stoję właśnie przed wyborem nowego samochodu i > zastanawiam się nad przesiadką z wolnossącego 1.8 na doładowany 1.4. Przerażaj > ą mnie

Re: Škoda Fabia RS S2000 Edition

@gość, to czy będą wysilone to się okaże po latach jazdy i setkach tysięcy kilometrów przejechanych... z jednej strony krytykujemy 1,4 turbo, a z drugiej strony jak by ktoś chciał wsadzić do np. A6 czy BMW5 silnik wolnossący 3.0 ze 170KM to by zaraz zestawiano go ze skodą 1.4 tfsi... 10 lat temu

Re: Nissan Almera 1,5 - Jak zwiekszyc moc

Niestety wszelkie działania na żywioł, typu wymiana tłumika czy filtra powietrza niewiele dadzą. Tu trzeba podejść do sprawy kompleksowo, chyba że wydanie 2000 zł i poprawa przyspieszenia o 1 s jest zadowalająca. Moim zdaniem aby Almera 1.5 stała się wyraźnie żwawsza (ok. 8 s do 100 km/h) i

Re: Downsizing to nie dodanie turbo czy wtrysku!

> Ej, nie jeżdżę tymi wszystkimi samochodami, ale w testach magazynów motoryzacyj > nych to spalanie ZAWSZE jest w przypadku małych turbodoładowanych silników o 20 > -30% wyższe niż wg danych katalogowych Są. Ale i tak palą mniej niż ich wolnossące odpowiedniki. Jeżdżę takim, a

Re: Mazda 6 2.0 MZR czy Passat 1.8 TSI co wybrać

Ciężki orzech do zgryzienia ;-) Na pewno silnikowo Passat jest lepszy. Turbobenzyna to inna jakość jazdy, poza tym TSI już trochę są na rynku i nie ma obaw o jakość. MZR Mazdy jest przyzwoity, dobra kultura pracy i elastyczność, prosta budowa, ale jednak to nie turbo. Rdza dotyczyła poprzedniej

Re: Osobowe, wolnossące, najbardziej wyżyłowane.

modelach M. > Poza tym, z tego co pamiętam, vanos pojawił się po vtecu (czyli po 1989r.). > > > ps. a tak w ogóle to ctr lepszy od m5, enzo itp, wiadomo, wymiata :)))))) > ))) > > Pamiętaj, że jeszcze lepiej wymiata Astra 1.4 ;-))) > > Pzdr > Niknejm

Re: Honda Civic Sport 140km

Czy Leon, Golf , Megane mają wolnossące silnikie 2.0 heeee??? Aby mogła konkurencja równać się z wolnossącym 2.0 Hondy , to musi mieć Turbo albo V6, nie zapominaj o tym!! PS- Honda powinna się nie pierniczyć z europejskim rynkiem tylko pójść na latwiznę i wstawić silnik 2.4 od Accora i

Re: 1.6 Ti-VCT 125 KM z Forda - opinie

No, z tym "turbo jako element eksploatacyjny" to trochę przesada. Powiem tak: wiadomo, że wszystko może się zepsuć, a prędzej czy później jakiś problem i tak się zdarzy - nie wierzę, że istnieją rzeczy niezawodne. Niemniej - ostatnie lata miałem normalnego benzyniaka wolnossącego o starej

Re: Z dieslem to masz male pojecie

Czy ty czasem nie porównujesz diesla z TURBO, ze silnikiem benzynowym WOLNOSSĄCYM? W połowie lat 80tych, kiedy w F1 dozwolone były silniki z turbo do 1,5l pojemności, czołowe zespoły dysponowały silnikami na wyścig o mocy rzędu 1000KM, a silnikami na kwalifikacje o mocy 1200-1500KM. Lata

Re: Turbo vs. obroty - dla niknejma :)

wysokoobrotowy ,169 konny 1.8 hondy civic wolkswagenowski > 1.8 T 150 KM moze tylko pomarzyc (co z reszt juz chyba z 10 razy > opisywałem). Uki - czyżbyś był kolejnym uczestnikiem tego forum który pieni się nt. wyższości motoryzacji z takiego czy owego kraju na inna? Zchodzisz na bardzo niski

Re: Autko za stówkę - co radzicie?

gzesiolek napisał: > Na pewno Mitsubishi w Outlanderze i ASX, > Honda w HRV i Jazz > Toyota w Corolli Classic i Yarisie > Dacia w niektórych modelach > Kia/Hyundai miały jeszcze silniki poza GDi/Turbo(1,4 i 1,6 MPI) w ofercie nie w > iem czy nadal mają

Re: pierd....logia stosowana - nic więcej

i mocach, włącznie z bardzo ciekawym silnikiem 1.4 z kompresorem i turbo. O silnikach takich jak dwulitrowe i większe benzynówki fałwe, Mitsubishi, Subaru, Merca, Mazdy itd. nie wspomnę. Nawiasem mówiąc rozwój technologii doładowania w benzyniakach zawdzięczamy zapewne masowemu stosowaniu

Re: Ciekawa opinia o 3cylindrowych silnikach...

Bo nie wiem w jaki sposób silnik z turbo je st zarzynany przy jeździe z niskimi obrotami a wolnossący już nie. --- A kto stawiał taka tezę. Ja nie. Mój zarzut jest taki, że 3cylindrowy uturbiony motor ma skomplikowaną konstrukcję, wibruje, a zyski w zużyciu paliwa jest - w porównaniu do 4

Re: Co ważniejsze?Moment obr. czy KM?

niknejm napisał: > Redukcja w turbodieslu niewiele daje, Zaleta. za to dynamika jest nie najgorsza (dzięki > > turbo) w dolnym zakresie obrotów. Zaleta. W wolnossącej benzynie redukcja daje dużo > więcej. Czyli - jest trudniej (trzeba redukować) Wada. , ale

Re: Suzuki Baleno opinie

@pavia jeśli nie chcecie turbo a budżet to 50 tys to możecie jeszcze zapytać dealera czy ostały się jakieś egzemplarze Astry Sedan z 2018 z silnikiem 1.6 115KM. Astry najnowszej generacji raczej za 50 tys się nie kupi chyba że totalny golec z silnikiem 1.4 100KM. Generalnie po 09.2018 kiedy weszła

Re: Odświeżony Auris od 57 100 zł

nie ulegają trendom pakowania do aut silników od kosiarek z turbiną, za kilka lat może się okazać że wolnossące silniki toyoty czy hondy kilka razy przeżyją te 1,2 i 1,4 turbo VW.

157

156. Nie jest jeszcze pewne, czy będzie się nazywała 157. Większy bagażnik, większy rozstaw osi, więcej bajerów, a przede wszystkim napęd 4x4 (seryjny w najmocniejszych wersjach) i mocniejsze silniki, w tym od GM. 3.2 V6 z turbo o mocy około 400 KM, to silnik alfy, ale wolnossący silnik o tej

Re: Honda CRV, Toyota RAV czy Mazda CX5?

crv z motorem 2 litry jest mułowata, nawet accord z tym motorem jest najwyżej poprawny... Ale rozmowa jest o niczym, bo wolnossących silników w europejskich modelach civic i crv już nie będzie. Pytanie czy macie jakąś wiedzę o nowym 1,5 turbo i czy ktoś jeździł już - w Europie a może w Stanach

Re: diesel czy benzynowy?doradzcie

... Już wiem - na pewno to dlatego, że jestem super kierowcą, jak ten z reklamy tow. ubezpieczeniowego. No! ;-)) A tak poważniej - mam kompakta, benzyniaka wolnossącego (bez turbo) 1.8 z 1997r. Według danych katalogowych dot. przyspieszenia, wśród kompaktów diesli jedynym lepszym jest BMW 120d

Re: Tylko diesel -albo 3,5 litra beznyna

lub V6 (V8 to za dużo) i mocach w przybliżeniu od 150 do 250 koni. Oczywiście sam te silniki u fachowca zagazuję i będę zadowolony. Napisz daria.1 kto cie tak rozczarował tymi benzynami z turbo. Czyżby VW ze swoimi złomiastymi 1.2 czy 1.4 z TFSI (czyli turbo +bezpośredni wtrysk benzyny). Może inny

Re: Ciekawa opinia o 3cylindrowych silnikach...

, wibruje, a zyski w zużyciu paliwa jest - w porównaniu do 4 cylindrowca o wi > ększej pojemności - żaden. Vide 2 litry mazdy vs 1,0 ecoboost, 1,0 VAG czy 1,0 > Kia/Hyunday > do tego mała pojemność to nie znaczy małe spalanie...na wysokich obrotach taki maluch spali 9-10 litrów

Re: Rapid 1.2 TSI czy Focus 1.0 EcoBoost czy coś

tysiącach. Jeden z silników nie ma turbo - trzeba by się przejechać, czy nie jest za słaby i spytać, czy jest jeszcze dostępny. Bardzo praktyczne rodzinne auto, wygląd wprawdzie dyskusyjny, ale coś za coś. Ono nie będzie więcej produkowane, więc ta okazja cenowa jest tylko w tym roku. Myślę, że wolałbym

Re: benzyna z turbiną czy bez?

galtomone napisał: > To wyrazaj sie dokladniej. Bo pisanie w sposob jaki napisales jest raczej bez s > ensu. > > Czy 8,5 s do 100km/h to jest OK? 8.5s do 100 km/h to nie jest coś, co się uzyskuje dzięki turbinie przy podobnej mocy (bo nowe turbobenzyny moc mają podobną do

Re: narodzie radź... Bravo 1.6 105km nie za słaby

Fiata kto ma takiego diesla do jazd testowych. Jeździłem 1,6 MJet, ale za Chiny nie wiem czy to był ten 105 czy 120-konny... 100-konna benzynówka wolnossąca to dla tej masy byłoby za mało, ale 100-konny diesel powinien być w sam raz. W końcu Peugeot czy Citroen mają swoje HDi o podobnych parametrach

Nadal nie widze odpowiedników M5 ,RS4,E63 AMG

i np. Hondy S2000 wśród diesle . A do takiego RS4 4200 cm3 420 KM zawsze można dodać turbo lub dwa i żaden diesel jej nie dorówna . Diesle mają oszczędzać ,a nie dawać przyjemność z jazdy . W mój samochód wolnossąca benzyna bez turbo przyspiesza znakomicie ,nie na VI czy XX biegu ,ale z

Re: Honda Accord 2,4 Type-S czy Diesel 2,2 Sport

wolnossący benzyniak, za to po odpowiedniej redukcji biegów w benzyniaku mam dynamikę wyraźnie lepszą niż w turbodieslu, gdzie redukcja nie ma takiego potencjału. Mój punkt odniesienia to Civic 1.8VTi 169KM. > Niebede sie > przechwalal ale znam osobiscie Wlascieciela v-tech tuningu jakbys

Re: Turbosprężarka - jak działa i jak się z nią o

na tym swoim dowsizingu gdzie do 1.4 bądź 1.6 pakuje i turbinę i kompresor. Ja mam poządny napęd wolnossący, pali mniej na 120% niżporównywalna turbina a dołek w zakresie 2000-4000 w stosunku do tubiny wynagradza mi wyżej. W sprintach miejskich czy autostradowych jeździ tak samo jak turbina o

PB,ON czy LPG?

Które paliwo jest waszym zdaniem najlepsze? Które pojazdy są ekonomiczne, ekologiczne,praktyczne? Moim zdaniem najbardziej trwałe są wolnossące benzynówki a najbardziej ekonomiczne są benzynówki z LPG. Diesel to zło - takie są fakty: 1. niska kultura pracy - słynne kle kle 2. drogi w

Re: Turbo is back :D

potrafi zrobić porządnego, mocnego, wolnossącego silnika? ;-) Wydaje mi się że 360 KM z 3 litrów to niezły wynik. Poza tym trudniej jest zrobić taki silnik z odcięciem na 7500 obr czy nawet 8250 obr (nowe M5) i 6 albo 10 cylindrów niż tak zachwalane małe czterocylindrowe silniki Hondy

Re: Zakup uzywanego auta - downs. vs wiekszy siln

auta. > > Ale przecież tak nie jest. To jest wyłącznie twoja imaginacja. Wszyscy tutaj tw > ierdzimy, że przesiadka ze zwykłego wolnossącego 1.4 z wtryskiem w kolektor na > 1.4 turbo direct injection whatever wiąże się z podwyższonym ryzykiem kosztowne > j awarii. Wiem że

Re: Nie dotyczy tematu wątku - dygresja o dieslu

drgach świata to TD? Nie? Więc w/g Twojego kryterium, nie są popularne i masowe, tak więc nie istnieją. ;-))) Przestań używać argumentów, które są naprawdę zabawne :-) > > To proste. Póki co osiągi auta z silnikiem atmosferycznym 1.8 169KM mi > > wystarczaja, na razie więc

Re: Dacia z etykietą "Made in Africa"

4 czy Qashqaia. Moim zdaniem lepiej mieć pod maską zwykły, czterocylindrowy wolnossący 1,6 8V 87KM niż dwucylindrowy 0,9 Multiair turbo 85 KM, czy trzycylindrowy 1,2 12V 70 KM.

Re: Golf 7 - zakonczenie .

Sam jesteś teoretyk. Trzeba było sobie nie żałować i napisac od razu, że się psują po 1, 2 czy 5 tys.:) Silniki z turbo mają lepsze osiągi od wolnossących. To żadna tajemnica. W realnych warunkach małe turbo pali tyle samo co duży wolnossak za to ma żywotność o połowę krótszą. Co w zasadzie nie ma

Re: o nie nie :-)

notmyself napisał: > Kwestię diesel vs turbo czy benzyna vs turbo już przerabialiśmy. Jest jedno > istotne ograniczenie fizyczne - dysypacja ciepła 1. Diesle też mają swoje ograniczenia - było o tym wyżej. 2. Jeżdżą już po drogach seryjne turbobenzyny o moct 200KM z litra. I nie

Re: Honda Civic Sport 140km

wolnossącym Hondy drzemie wiele więcej możliwości niż w na maxa wyżyłowanym i "zaturbionym" silniku Renault VW czy OPLA, i takie są fakty!! PZDR!!

Re: Nie ma nic nowego do kupienia. 100 tys.

Widzisz i tu są rożne zdania na ten temat. Przykładowo w Audi A3 silniki 1,8T są w dużo lepszej kondycji po kilkunastu latach eksploatacji niż wolnossące 1,8 silniki o dobrej reputacji i trwałe. Były niżej kręcone i moc zadowalała jeżdżących bez żyłowania. W turbo w zasadzie nie przekraczasz 3000

Re: Fenomen diesla.

tego czasu sukcesywnie poszerzają paletę turbobenzynowców. Inni producenci, kórzy oferowali najwyżej silnik 2-litrowe zmniejszają pojemność np. do 1,6 i dokładają turbo. BMW, które oferowało silniki np. wolnossące o pojemnościach 5,5 litra czy 4 litry wprowadzają zamiast nich silniki o

Re: Nadal nie widze odpowiedników M5 ,RS4,E63 AMG

4x4 automat 0-300 16.5 s w wersji diesel do kupienia ? Raczej nie pisz o dokładaniu turbo do V8 z RS4. Nie zdajesz sobie sprawy o jakim projekcie mówisz. W ogóle, dokładanie w rozsądny sposób doładowania do wolnossącej benzyny (diesla nawiasem mówiąć także) to jest zabawa dla zapaleńca

Re: Porażka diesli V8!

Gość portalu: E6x napisał(a): > Diesel BMW to CR2 a nie turbodoladowanie jak VW i Audi :)) Khem... Koledzy Ci juz wytłumaczyli, że coś dziwnego wypisujesz. CR to system zasilania silnika w paliwo. Diesle wolnossące (jak SDI VW) to straszne muły. Wersje z turbo są trochę lepsze (np

Re: PB,ON czy LPG?

to zło - takie są fakty: > > 1. niska kultura pracy - słynne kle kle Póki zimny i to nie zawsze po rozpędzeniu do konkretnej prędkości sytuacja się odwraca w dieslu cicho a wolnossąca benzyna wyje. Ja wolę jednak komfort przy prędkości niż na biegu jałowym, btw radio /cd gra i nie słyszę

Re: Tłumiki 11 lat bez wymiany

wszyscy zatęsknimy do wolnossących R4 o pojemności 1.6-2.0 które dawały szansę na duże przebiegi. Zobacz, Tipo ma wolnossące silniki 1.4 i 1.6 - zobacz jak się dobrze sprzedaje. Niebawem to będzie król floty

Downsizing to bullshit

Reports" porównał m.in. osiągi Forda Fusion (w Europie nazywanego Mondeo) z silnikiem 1.6 EcoBoost o mocy 173 KM z osiągami innych sedanów klasy średniej. Były to Toyota Camry, Honda Accord i Nissan Altima - wszystkie z wolnossącymi czterocylindrowymi jednostkami napędowymi o pojemności 2.4 i 2.5 l

Re: Poradźcie - co wazniejsze: moc silnika czy ma

> Bez sensu. Chcesz porównywać V8 z R4 na przykład? Nie ta masa, nie ta liga. Ta sama liga, o ile mają taką samą moc. Jeżeli do 2.0 benzyny dołożysz turbo i zwiększysz moc, to zapewne będzie lepiej przyspieszać niż bez turbo. To że silnik o większej mocy daje lepszą dynamikę, jest ogólnie

No ale czy to się buja?

wspaniałomyślnie zniesie wszelkie ograniczenia ekologiczne. Akurat nie mówię, że 1.8 TSI jest jakimś dziełem sztuki, bo nim jeżdżę. Technicznie lepsze są te 1.4 z podwójnym doładowaniem. > W Polsce kupno diesla jest wciaz ryzykowne wlasnie ze wzgledu > na "jakosc" "paliwa" i uszkadzanie

Re: Czy popieracie działania ekologów?

Obawiam się, ze będzie coraz gorzej. Spójrzcie na paletę silników dostępnych np. w najnowszych Volkswagenach. Wolnossące benzyniaki, zastępowane są turbodoładowanymi o mniejszej pojemności. W efekcie mamy zamiast silnika 1.6 102 KM - 1.2 105 KM z turbiną albo 1.4 o mocy 125 KM, a nawet 180 KM

Re: Nigdy sie chyba nie przyzwyczje...

. próbowało dotrzymać mi tempa ale wymiękali przy 180 km/h bo to auta z przeznaczeniem na miasto. Jeździłem samochodami o zakresie od F 126p do Porsche 911 Turbo S a mnóstwo kilometrów autami1,4 do 2,0 i na przykładzie benzynowych silników VW Golfa: Golf III 1,8 90 KM zapewniał niezłe osiągi i niskie zużycie

Re: Jeśli nie turbobenzyna to co?

nawiązka... i tutaj naprawdę porównując te 0,5mln km zrobionego wolnossącymi i te 10tys km zrobionego doładowanymi naprawdę nie ma dla mnie drastycznej różnicy... Przykład z 1,5k rpm (przy 90-100km/h a nie 1,2 czy 1,3k rpm) dałem tylko jak określona sytuacje gdzie wolnossący silnik ma przez chwile lepsza

Re: Jeśli nie turbobenzyna to co?

Jeżeli jest to dla ciebie podstawowe zastosowanie turbo to nie kupuj uturbionych silników. Mnie jest wszystko jedno jakie mam rozwiązanie pod maską. Nie mam zafiksowanego ideolo. I nikt nie spowodował zamiany 3.0T na 1.0T. A jak na złość 1.0T jeździ lepiej niż stare wolnossące 1,6. Tak wiem 1.0T

Samochód do 65 000

Invite Octavia 1,4 TSI Astra IV 1,4 turbo (raczej 140 KM, cena niby przekracza granicę, ale promocje, targowanie się itp.) No i to w sumie tyle... Focus obecny odpada jako model schodzący, nowy, przy rozsądnych cenach pewnie byłby pierwszym wyborem, ale pojazd chciałbym nabyć jeszcze jesienią

Re: MONDEO 2.5 V6 - NR 1 W KLASIE ŚREDNIEJ

w tej klasie silników (mocy) część producentów odchodzi od wolnossących V6 o poj. ok. 2,5 l. na rzecz 2.0T. w zasadzie zostały tylko mondeo V6, volvo R5 2,4, audi V6 2,4, MB V6 2,6, ale i tak wszyscy wymienieni oprócz forda mają też alternatywne silniki doładowane. w tej klasie mocy turbo

Re: Misiu!

dałem stów > ke za świece do Polo....myślałem że do BMW części są drogie - no chyba że turbo > czy osprzęt silnika to będzie droższe niż w Polo No... w wolnossącym V8 turbo jest szczególnie drogie i awaryje. > wiesz....trudno by mi się było przestawić do dwa razy większej beemki

Re: Jak to jest z tymi silnikami

robia jakies takie > zdumiewajace manewry z walkami w glowicy, zmiennymi > fazami rozrzadu, 4 zaworami, jezeli zalozenie turbo czy > superchargera daje to samo albo i wiecej a koszt znacznie > nizszy. Odpowiedź jest bardzo prosta. Ten silnik w wersji 4.0 z mechaniczną sprężarką

Re: na dyskotece

). > Turbina sprawia, że normalnie jeździ się lepiej niż wolnossącym 1,6 - 1,8, dopi > ero przy maksymalnych osiągach są niedostatki mocy. > Misiaczku czy twoje polo tyle potrafi? Masz tyle samo KM i większą pojemność si > lnika

Re: Forester 2.0 czy Honda Accord?

jeśli ma być dobre przyspieszenie i elastycznosć to forester wolnossący raczej odpada. jak chcesz elastyczność i wyprzedzanie bez wysiłku w trasie to używany foryś turbo albo z innej beczki laguna 2.0T. swoją drogą w wolnossącej benzynie 2 litry trudno oczekiwać dobrej elastycznosci 80

Re: Fenomen diesla.

oraz o FSI. A po cholerę komu turbina w aucie z silnikiem benzynowym ? Jak na razie idą w tę stronę tylko dwie firmy - VW i Renault, reszta zostaje przy silnikach wolnossących trochę większej pojemności (np. 1.8 zamiast 1.4) i to jest optymalne rozwiązanie. Tak więc możliwe awarie turbo-diesla w

Re: Nowe auto za 50 tysięcy złotych

wersji turbo (powie to każdy uczciwy sprzedawca Fiata). Części do Bravo są tanie, osprzęt silnika tani, spalanie 6 l benzyny przy niespiesznej jeździe jest normą. No i wbrew pozorom jest to auto niezawodne, tylko musisz wybrać odpowiedni silnik (czyli 1.4 16v, żadne tam tubo benzina czy jtd). Poza tym w

Re: Diesel kontra mróz

(to już trzecia z kolei), bo - jak sądzę - niebawem podobnie krytyczne artykuły pojawią się także na temat turbo w benzynie. Poszlaką w tej sprawie są kłopoty VW z 1.4 z turbo i kompresorem. A że dużo pali? Jak nie masz na Karaiby, to jedziesz na Mazury. Z autem powinno być podobnie. Ale u nas prawie

Re: Nie dotyczy tematu wątku - dygresja o dieslu

niknejm napisał: > 10 lat temu nikt nie marzył o osignięciu 120KM z litra pojemności (silniki > wolnossące) czy 200KM z litra (silniki doładowane) w autach seryjnych - a takie > > samochody benzynowe jeżdżą po drogach i spełniaja obecne, wyśrubowane normy > emisji

Re: Downsizing - awaryjność, wady i zalety.

Klemensie, wydaje mi się, że silnik nie może wiedzieć, że jest downsizingowany ;-) Napisałem natomiast wyraźnie, że jeszcze kilka lat temu w ofercie nie było zbyt wielu silników o pojemności pokroju 0.9 ; 1.0 ; 1.2 czy 1.4 z turbo. Wyraźnie widać natomiast, że teraz zastępują one starsze

Re: Motodziennik: Zupełnie nowa "trójka"

Co ta droga redakcja krytykuje silniczki Hiundaya. Około 132 i 140KM z wolnossącego 1,6 to naprawdę niezły wynik, a i do napędu niedużego autka więcej niż wystarczający. Ciekawe jak z elastycznością i trwałością tegoż silniczka? Scirocco nad którym tak pieje redakcja ma w 1,4 TSI mniej albo

Re: Czy diesle są długowieczne ?? Czy to tylko mi

do diesli - zazwyczaj stare, wolnossące, były 'nie do zarżnięcia'. W nowych TD, ze względu na takie elementy jak wysokociśnieniowy wtrysk, czy turbo, trwałość już nie jest tak duża. Np. silnik 1.3 Multijet Fiata ma trwałość 250kkm (w/g producenta) Pzdr Niknejm

Re: LPG dla TSI | Eksploatacja

mój 1.4 TSI już bez LPG się sypie, więc pytanie, czy po zaintstalowaniu LPG będzie się psuł, jest bezzasadne ;-) - po 20 tys. wymieniono mi na gwarancji turbinę ("blokowała" się i szarpał przy przyspieszaniu) - żre olej jak dwusów (ok. 1 l na 10 tys km) - DSG szarpie i drży prz małaych

Diesel - benzyna - podsumowanie

wiarygodny :). Więc tak: 1. Diesel JEST elastycznijeszy od benzyny. Chodzi o elastyczność pojmowaną jako zdolność przyspieszania przy stosunkowo niskich obrotach tzn ok 2k-3k obr/s. Jeśli weźmiemy pod uwagę typowy silnik benzynowy oraz typowego diesla (czy turbo czy tez bez) o tej samej mocy, to diesel

Re: wogóle, co to oznacza od 60-100 albo 80-120??

mocnego doładowania przy niższych. Efektem jest niemal ta sama moc przy 3k rpm co przy 4.5 rpm a pomiędzy nimi lekka górka, np 120 koni przy 3k rpm, 120 koni przy 4.5k rpm i 130 koni przy 3.8k rpm. To jest dużo lepsza i przyjemniejsza ch-ka niż możliwa do uzyskania przy silniku wolnossącym o tej samej

Re: Honda Civic Sport 140km

byla turbo- dziura ktora eliminuje sie teraz po przez dodanie sprezarki .I takie wlasnie silniki jak 1.4TSI maja przyszlosc a nie wysokoobrotowe . Z pojemnosci 1.6 mozna uzyskac bez zadnego naciagania 220 koni przy osiagach zuzyciu paliwa znacznie lepszych niz najlepszy nawet

Re: Impreza STI hehe

- ale można też mieć i turbo w kilku wersjach, można i 260 kone V6, można 4x4, itd itp. a tojtoj avensis jest nudny do bólu mozna mieć tylko 1.6, 1.8 albo 2.0 - te same prawie silniki co 15 lat temu w okarynie + 2.0 dyzel dobrze i tak że tojtoja nie sprzedaje tylko w białym kolorze

Re: Mercedes C 200 CGI | Za kierownicą

wolnossącego diesla 920ccm. Poniżej tej pojemności gwałtownie spada sprawność, natomiast powyżej spadek sprawności jest nieznaczny, przy poważnym wzroście momentu. Operacje z doładowaniem (turbo, czy kompresor -wsio ryba) poprawiają sprawność zaledwie w kilkunastu procentach. Wnioski są proste i porażające

Re: sam zaraz rzuce okiem

tys w Renault to wziąłbym Megane kombi. Ładne, praktyczne, nowy design, ale silniki już przetestowane w poprzedniej generacji (wolnossący 1.6 115KM i turbo 1.2 130KM).

Re: a jednak AŚ promuje VW

Obiektywizm Auto Świata jest znany od dawna ;-) więc to mnie nie dziwi wcale, że wygrywają auta czysto niemieckie ale co do silników to mają trochę racji - dzisiejsze małe benzynówki turbo to przyszłość samochodów i juz widać że koncepcja się sprawdza, co można poradzić, że Ford czy inne

Re: Diesel - benzyna - podsumowanie

No więc: > 1. Diesel JEST elastycznijeszy od benzyny. Chodzi o elastyczność pojmowaną > jako zdolność przyspieszania przy stosunkowo niskich obrotach tzn ok 2k-3k > obr/s. Jeśli weźmiemy pod uwagę typowy silnik benzynowy oraz typowego diesla > (czy turbo czy tez bez) o tej samej

Re: o nie nie :-)

niknejm napisał: > notmyself napisał: > > > Kwestię diesel vs turbo czy benzyna vs turbo już przerabialiśmy. Jest > > jedno istotne ograniczenie fizyczne - dysypacja ciepła > > 1. Diesle też mają swoje ograniczenia - było o tym wyżej. > 2. Jeżdżą

Re: Nowa beemka V10: 507KM !!!

to było takie proste wszystkie samochody przeznaczone dla takiego klienta > > miały by conajwyżej 3.5L i po 800-1000 KM. Nikt by sobie nie zawracał doopy > kosztownym budowaniem 4.5 - 5 L V8 czy V10 tylko 'podkrecał' 2.5 - 3L R6 Samo Porsche ktore tak cholubisz to GT zrobilo V

Re: opinie o Mercu C200/Mondeo/Avensis/Accord/Pas

to raczej nie MB w dieslu. Czasy w 124 juz sie dawno skończyły. Mimo wszystko skalkuluj czy diesel ci sie opłaci. Różnica w cenie miedzy dieslem a benzyną to bodajże 10 tpln. Poza tym benzyna to 1,8 - diesel 2,2 a podobno chcesz cos do 2l;) Niom i najmniejsza benzyna MB ma ponad 140 km. Uwierz

Re: Primera 1.9 dCi

>2.0 t może i dobry Primera nie ma benzynowca z turbo. To zwykły silnik wolnossący. Jechałem 2.0 140KM. Wrażenia takie sobie. Dopiero od wysokich obrotów się zbiera. Subiektywne wrażenia lepsze w dyzlu, ale de gustibus.. ;) >Przy spokojnej jezdzie na trasie uzywając 6 biegu zuzywa ok

Re: auto do miasta - sugestie? racjonalne argumen

mike_ab napisał: > Wolnossąca benzyna - jasne, ale każda ma powyżej litra pojemności. Dlatego myśl > ę o VW bo potencjalnie daje to oszczędność na OC. Pytanie także czy znajdę woln > ossącą benzynę ze spalaniem takim jak 1.0 VW? (opieram się na wynikach podawany > ch przez

Re: Golf V 2.0 TDI vs 1.4 TSI - diesel się nie op

), albo po prostu testowych wyników przyśpieszeń autek na > poszczególnych biegach - powodzenia :) No to przykład, który akurat wpadł mi w ręce, pasujący do kontekstu: Źródło: AMiS 4/2006, porównanie elastyczności (w sek.) Citroena C3 1.4 HDI 70 KM i wolnossącej Fiesty 1.25 Duratec 75 KM

Re: Diesel - benzyna - podsumowanie

również jedną z najlepszych szóstek w klasie- > rzędową 3.0 tejże BMW to wtedy mamy obraz tych "świetlnych lat" : > 3.0 d 3.0 > KM 218 232 > Nm 500 300 > 0-100 7,1 s 6,9 > 80-120 5,4/6,7 7,3/10,0 To może porównamy DOBRĄ wolnossącą benzynę a nie przyzwoitą? Proszę: BMW M3 (tak

Re: Współczesny diesel wart polecenia

: mam PROBLEM z DIESLEM - ratunku, psuje się szrot. I pytam gościa skąd to auto: no jak to skąd, okazyjny 5 latek, bezwypadek, z Holandii po dziadku (diesel w wersji sport, 170 KM). Reszta komentarzy oczywiście w stylu: eeee bo te dizle to się dzisiaj psują (piszą benzynowcy, od wolnossących 1.4 - 1

Re: Kupować nowy, ale poprzedni model?

who_cares napisał: > Producent projektuje samochód tak , aby wytrzymał okres gwarancji i te powiedzm > y 200 kkm - i taki przeciętny Hans czy Jean Pierre eksploatuje go te 4 - 5 lat > zostawia w rozliczeniu i bierze kolejny. Dealer opycha używkę Ahmedowi ten cofa > licznik

Re: Jeśli nie turbobenzyna to co?

Chyba zależy jak długo tym turbo pojeździ. No i czy będzie miał jeszcze jakiś fajny wolnossący silnik do wyboru... Na pewno dostrzegam coś takiego jak syndrom braku kopa... Tzn. osoba która pojeździ doładowanym to jak nie ma tego nagłego wzrostu momentu to wg niego auto nie jedzie... Choćby

Re: Zakup uzywanego auta - downs. vs wiekszy siln

rozumiesz co czytasz. 1.4 -> 1.8T : jest downsizing czy nie? Co tu ktokolwiek wymusza?