1.6 mpi golf 5 opinie

Piotr Mokwiński

Osiem silników benzynowych, które zniosą ogromne przebiegi. Kilkaset tys. km to nie problem

Osiem silników benzynowych, które zniosą ogromne przebiegi. Kilkaset tys. km to nie problem

Na rynku wtórnym bez trudu znajdziemy silniki benzynowe pozbawione kłopotliwego osprzętu, których serwis jest prosty i niezbyt kosztowny. W wielu przypadkach musimy pogodzić się jednak z niemałym zużyciem paliwa. Z drugiej strony, lepiej więcej wydać na stacji, niż w serwisie. Przedstawiamy starannie wyselekcjonowaną ósemkę pancernych jednostek

Osiem silników benzynowych, które zniosą kilkusettysięczne przebiegi

Na rynku wtórnym bez trudu znajdziemy silniki benzynowe pozbawione kłopotliwego osprzętu, których serwis jest prosty i niezbyt kosztowny. W wielu przypadkach musimy pogodzić się jednak z niemałym zużyciem paliwa. Z drugiej strony, lepiej więcej wydać na stacji, niż w serwisie. Przedstawiamy starannie wyselekcjonowaną ósemkę pancernych jednostek

Najpopularniejsze silniki w Polsce

Instytut Badań Rynku Motoryzacyjnego Samar prześwietlił polski rynek pod kątem popularności poszczególnych silników. Jakie jednostki najczęściej wybierają Polacy?

Škoda Octavia II Kombi 1.6 FSI

podróżowałem, okazały się po prostu za dobre... W czasie pierwszych jazd testowych sprawdziłem mocniejszy silnik 1.6, czyli znaną m.in. z VW Golfa 115-konną jednostkę FSI z bezpośrednim wtryskiem benzyny, który współpracował z precyzyjnie działającą 5-stopniową ręczną skrzynią biegów. W tej

Używana Skoda Octavia II - opinie, awarie, usterki, wady i zalety

Używana Skoda Octavia II - opinie, awarie, usterki, wady i zalety

długiej listy jednostek napędowych, zdaniem mechaników wybór jest bardzo ograniczony. Wśród benzynowych odmian specjaliści zdecydowanie polecają bazowe konstrukcje 1.4 i 1.6 MPI wykorzystujące pośredni wtrysk paliwa (generują odpowiednio 80 i 105 KM). Pozostałe silniki 1.4 TSI 122 KM, 1.8 TSI 160 KM i 2.0

Bardzo dobre pytanie!

takiej np. skrzyni dsg zależy od tego, kto się z kim dogadał/napił/przespał. Teraz strona techniczna: silnik 1,6 MPI powstał w połowie lat 90-ych jako 8-zaworowiec, jakieś 5 lat później dołożono mu po drugiej parze na cylinder. Słusznie więc piszesz, że 16-zaworowiec jest nowszy i nowocześniejszy. Czy