1.6 tdci ile wytrzyma silnik

Piotr Mokwiński

Używany Ford Mondeo to ogromny hit. Którą wersję kupić? Sprawdzamy trzy generacje

Używany Ford Mondeo to ogromny hit. Którą wersję kupić? Sprawdzamy trzy generacje

Klasa średnia na rynku wtórnym w Polsce niezmiennie cieszy się wielkim zainteresowaniem kierowców ceniących przestronne wnętrza, przeważnie bogate wyposażenie i komfort podróżowania. Jednym z popularniejszych modeli od lat pozostaje Ford Mondeo. Sprawdzamy zatem, co jest w stanie zaoferować trzecia, czwarta i piąta generacja ulubieńca flot. Duży plus za korzystną relację ceny do jakości, choć nie w każdym przypadku.

Poradnik | Po latach wciąż w dobrej formie: Golf IV, Astra II, Focus I

VW Golf, Opel Astra i Ford Focus, od końca lat 90. rywalizują o dominację w popularnym segmencie aut kompaktowych. Zażarta walka o klienta toczy się również na rynku wtórnym. Za auta sprzed blisko dwóch dekad trzeba zapłacić zaledwie kilka tysięcy złotych. Wersji silnikowych, wyposażeniowych, a także wariantów nadwoziowych nie brakuje. Czy to propozycje wciąż godne zainteresowania?

Filtr cząstek stałych (DPF) - jak eksploatować i co ile wymieniać?

Filtr cząstek stałych (DPF) zaczęto stosować około 2000 roku. Występuje w silnikach wysokoprężnych i ma za zadanie ograniczać emisję szkodliwych substancji do atmosfery. W razie awarii, jego wymiana może kosztować nawet kilkanaście tysięcy złotych.

Poradnik | Tanie w eksploatacji. Małe silniki Diesla bez dwumasowego koła zamachowego

Poradnik | Tanie w eksploatacji. Małe silniki Diesla bez dwumasowego koła zamachowego

W 2001 roku w palecie napędowej Peugeota 206 pojawił się podstawowy silnik wysokoprężny 1.4 HDI - w palecie napędowej Forda znany jako TDCI. Najmniejszy diesel koncernu PSA otrzymał bezpośredni wtrysk common-rail, a także turbodoładowanie. W zależności od wariantu, generował 54, 68 lub 90 KM. Dwie

Układ chłodzenia. Typowe awarie, problemy i koszty naprawy

Układ chłodzenia. Typowe awarie, problemy i koszty naprawy

przejmować się głośną pracą wentylatora. Niektóre modele po prostu tak mają. Taką charakterystykę można stwierdzić w Fordzie Focusie II 1.6 TDCi lub Skodzie Superb III 2.0 TDI. Użytkownicy na forach nie są zachwyceni zwiększoną ilością decybeli, ale z drugiej strony przyznają, że ten element pracuje bez

Poradnik | Kłopotliwy osprzęt diesla | Na te części lepiej uważać

Poradnik | Kłopotliwy osprzęt diesla | Na te części lepiej uważać

minut procedury są wypalane w wysokiej temperaturze. Niestety, jeżdżąc głównie po mieście, błyskawicznie zapychamy filtr. Czyszczenie kosztuje przynajmniej kilkaset złotych, natomiast uzupełnianie dedykowanego płynu 250 złotych za litr (mokry DPF - często spotykany w 1.6 TDCi). Co kilka lat filtr nadaje

Co oferuje rynek w segmencie C?

Co oferuje rynek w segmencie C?

1.6 Ti-VCT (125 KM), M5, A6 1.6 Ti-VCT (150 KM), M6 1.6 Ti-VCT (182 KM), M6 2.0 EcoBoost (250 KM), M6 [ST] Silniki wysokoprężne: 1.6 TDCi (95 KM), M6 1.6 TDCi (105 KM), M6 [ECOnetic] 1.6 TDCi (115 KM), M6 2.0 TDCi (115 KM), A6 2.0 TDCi (140 KM), M6, A6 2.0 TDCi (163 KM), M6, A6 2.0 TDCi (185 KM