1.8 tdci koncernu psa

Piotr Mokwiński

Używany Ford Focus II - opinie, awarie, usterki, wady i zalety

Używany Ford Focus II - opinie, awarie, usterki, wady i zalety

Mimo coraz większej popularności SUV-ów i crossoverów wśród aut nowych, rynek wtórny wciąż pozostaje wierny klasycznym segmentom. Polscy kierowcy nadal wysoko cenią auta kompaktowe. Jednym z liderów jest Ford Focus. Ogromna podaż krajowych egzemplarzy daje ogromny wybór każdego z modeli. Wbrew pozorom, wybór odpowiedniej wersji silnikowej nie należy do prostych zadań. Jednakże, znając słabe strony poszczególnych wariantów z łatwością dokonamy trafnego wyboru.

Kupujemy używane: Auto dla rodziny za 30 tysięcy. Wybraliśmy 8 ciekawych minivanów

30 tysięcy to wystarczający budżet na nowe auto segmentu A w najuboższej specyfikacji lub kilkuletniego minivana spełniającego szereg wygórowanych oczekiwań niemałej rodziny. Pojemne wnętrze i kompaktowe rozmiary ułatwiają miejską egzystencję oraz pozwalają na swobodne pokonywanie długich tras. Ogromna podaż na rynku wtórnym mocno utrudnia podjęcie ostatecznej decyzji. Podpowiadamy, na które samochody warto zwrócić uwagę.

Poradnik | Na te silniki Forda warto postawić

Pasmo ciągnących się latami wpadek jakościowych europejskiego oddziału Forda, bez wątpienia przyczyniło się do powstania nieprzychylnej opinii o tej marce. Istotnie, w latach 90. niemal wszystkie modele amerykańskiego producenta borykały się z masą usterek i jakościowych niedociągnięć. Niemniej, od kilku lat sztab inżynierów usilnie podnosi niegdyś nisko ustawioną poprzeczkę, dbając o rozwój jednostek napędowych i dobór tych godnych zastosowania.

Zobacz wideo

Poradnik | Używane limuzyny klasy średniej - Ford Mondeo IV vs. Opel Insignia

Poradnik | Używane limuzyny klasy średniej - Ford Mondeo IV vs. Opel Insignia

. Sprawia najmniej problemów z całej gamy, ale zużywa najwięcej paliwa – 12-15 litrów w mieście i 8-10 w trasie. W przypadku silników wysokoprężnych, Ford postanowił skorzystać z doświadczenia francuskiego koncernu PSA zapożyczając silniki 1.6 TDCI, 2.0 TDCI i 2.2 TDCI generujące 115, 130-160, 175-200

Kupujemy używane - Volkswagen Sharan II vs. Ford Galaxy II - dla dużej rodziny

Kupujemy używane - Volkswagen Sharan II vs. Ford Galaxy II - dla dużej rodziny

mocy 160 KM. Gama diesli również jest bardzo obszerna. Podstawowy motor autorstwa Forda 1.8 TDCI rozwija 100-125 KM, ledwo radząc sobie z ciężkim nadwoziem. Oferowano go tylko do liftingu. Optymalnym wyborem okazują się opracowane przez koncern PSA silniki 2.0 i 2.2 TDCI o mocy 130-163 KM i 175-200 KM

Ford Focus C-Max (2003 - 2010) - opinie Moto.pl

Ford Focus C-Max (2003 - 2010) - opinie Moto.pl

turbodiesel to raczej 1.6 TDCi. Jest wystarczająco dynamiczny a pracuje ciszej i mniej spala niż 2.0 TDCi. Te dwa silniki wysokoprężne dostarczane były przez francuski koncern PSA. Turbodiesel Forda to 1.8 TDCi, mniej nowoczesny od francuskich jednostek napędowych, ale dobrze spisujący się pod maską C-Maxa

Funkcjonalne minivany za 20 tysięcy złotych

Funkcjonalne minivany za 20 tysięcy złotych

się jednak diesle konstrukcji koncernu PSA 2.0 i 2.2 TDCI dysponujące mocą odpowiednio 130-140 i 175 KM. Honda FR-V Dla kierowców preferujących wyroby japońskiej myśli technicznej, warto polecić niezbyt popularną na europejskim rynku Hondę FR-V. Niecodzienny minivan produkowany był w Suzuce od 2005 do

Ford Mondeo (2007-2013) - opinie Moto.pl

Ford Mondeo (2007-2013) - opinie Moto.pl

spod znaku Volvo (2.5 220 KM) wykazuje spore zapotrzebowanie na olej i ma kiepskie uszczelniacze wału korbowego. Kłopotliwe w eksploatacji są turbodiesle, zwłaszcza fordowski 1.8 TDCi oraz francuski 2.0 TDCi (115 lub 140 KM), pochodzący z koncernu PSA. Po dłuższych przebiegach (100-150 tys km) można

Poradnik | Rodzinne vany za 30 tys. zł

Poradnik | Rodzinne vany za 30 tys. zł

skórzaną tapicerką, dwu lub trzystrefowa klimatyzacja i nawigacja z kolorowym ekranem to tylko niektóre z ciekawszych dodatków. Najmniej problematyczne okazują się diesle 2.0 i 2.2 TDCI - pochodzą wprost z koncernu PSA. Generują w zależności od wariantu 130-163 lub 175-200 KM. W segmencie vanów japońscy

Ford Focus II (2004-2010) - opinie Moto.pl

Ford Focus II (2004-2010) - opinie Moto.pl

kulturę pracy i jeszcze lepszą dynamikę, ale spala sporo więcej. Obie konstrukcje powstały przy współpracy z francuskim koncernem PSA i obie wykazują się sporą awaryjnością. W 2.0 TDCi pewną poprawę odnotowano od modernizacji w 2008 r. Fordowski silnik 1.8 TDCi spisuje się bardzo dobrze pod maską Focusa

Kompakt kompaktowi nierówny

Kompakt kompaktowi nierówny

pięciodrzwiowego Focusa 1.8 TDCI to 67 500 zł. Zainteresowani tematem zapewne zauważyli, że w ofercie znajduje się słabszy silnik za większe pieniądze. Jest to nowsza konstrukcja koncernu PSA, używana w samochodach marki Peugeot , Citroen , Mini , Suzuki , Mazda i Volvo . Natomiast 1.8 TDCI to starsza

1,4 HDi koncernu PSA = 1,4 Duratorq TDCi

pojazdy. Nowy silnik Diesla HDi 1,4 w PSA oraz silnik Duratorq TDCi 1,4 w Ford Motor Company to rezultat porozumienia o wspolpracy zawartego przez dwa koncerny we wrzesniu 1998r., rozszerzonego rok pozniej poprzez podpisanie szeroko zakrojonego programu wspolpracy w dziedzinie silnikow Diesla

Re: focus tddi enduro 90KM. jaki to silnik?

al9 napisał: > tdci to silniki koncernu psa. Niektóre. TDCi to wszystkie diesle z common railem w Fordach, część peżotowskich, część własnych. np są dwa dwulitrowe TDCi, jeden PSA, drugi forda, róznica mocy pomijalna. 1.4 i 1.6 od PSA, 1.8 własny.

Re: Focus II 1.8 tdci czy Mazda 3 1.6 CD

) konstrukcji Forda (oprócz 2,0 tdci). Nie wiem, jak wyglada awaryjność tego motoru. Pozostałe diesle Ford kupuje od koncernu PSA - i na dobre mu to wychodzi. -- 99 % bohaterów, to ludzie którzy mieli tak dość, że było im wszystko jedno...

Ford Focus II 1.6 TDCI

wlasnie czytalem w Rzepie, ze wymieniaja przewody paliwowe w silnikach 1.6 TDCI w C-Max'ach i Focusach, bo jest jakis przeciek ale na szczescie nie duzo takich samochodow sprzedano w Polsce kluczem do tajemnicy moze byc to ze to sa silniki koncernu PSA?

Re: Top five | duże vany

do hmmmm: silnik 2.0 TDCI w Fordzie jest produkcji koncernu PSA i dokładnie taki sam jak w Peugeocie 807 i C8 :-P

Nowy Ford Fiesta 1,4 TDCi

Źródło: Samochody Świata 2002 nr 10/2002, art. "Mały ale duży" Ryszard Polit, str. 30-33 "Na naszym rynku oferowany jest też nowoczesny silnik wysokoprężny z wtryskiem bezpośrednim, opracowany wspólnie z koncernem PSA. Ta jednostka napędowa ma 4 cylindry, 8 zaworów i z pojemności 1,4 l

Re: Ford Focus II 1.6 TDCI

to ze jest tam silnik koncernu PSA to jedyna zaleta tego pojazdu. ford zapisze mi sie w pamieci jako jedyny pojazd w ktorym widzialem jak odpada kolo. moja zona ktora nim jechala z dzieckiem przezyla chwile grozy. na szczescie nic sie nie stalo. a calej masie zepsutych innych rzeczy nie bede

Re: Mondeo TDCI kontra Vectra 2,0 dti

); a w C-max'ie i nowym > Focusie startują od początku bo to nowe modele 2.0 w żadnej stosowanej w Mondeo wersji nie ma nic wspólnego z kooperacją z PSA, podobnie jak 1.8 diesel z Focusa, który ma być nadal montowany nawet C- maxie jako tańsza alternatywa. Zdaje się, że nawet nowy 2.2TDCI to

Re: Nowe silniki HDi - koncernu PSA/Ford'a

wymagać około miliarda Euro inwestycji. W przyszłości produkowane będą w liczbie ponad 1 600 000 silników rocznie zasilając obie grupy w silniki diesla proponowane w samochodach obu grup. Silnik o pojemności 1.6 l oraz oznaczono HDi 1.6 l dla pojazdów grupy PSA Peugeot Citroen oraz Duratorq TDCi

Re: nowy ford mondeo TDCI

pompiarzy. Wydaje sie, > że pojawiające się problemy na tej płaszczyźnie zachęciły koncern do > korzystania z wiedzy innych, więc mamy aktualnie do czynienia ze współpracą z > PSA - silniczek 1,4 HDi/TDCi 68-mio i 90-ciokonny montowane odpowiednio w C3, > czy Fieście. Rozwinieciem tej

Re: 2183 cm3

Nie jest to też silnik 2,2 koncernu PSA. Ten silnik to rozwinięcie jednostki stosowanej w Mazdach: tiny.pl/8k7g Sprawdzona konstrukcja z nowiutkim osprzętem. I proszę się nie śmiac. -- . -Z TDCI NA ST-

Re: nowy ford mondeo TDCI

kołach" > I rzeczywiście PSA Skorzystał na tym - nowy silnik 2,0 diesel,który już jest > w C-Max-ie a niedługo będzie w autach koncernu PSA ma już 136 KM. Skoro 2,0 TDCi (130 KM) jest takie super, to po co nowa jednostka o mocy tylko o 6 KM wyższej? Po co Niemcy tak "dzielą" się swoją

Re: Czy Ford rezygnuje z własnych diesli?

Fiestach i Fusionach jest tez w 206 i 307 (jako HDi); natomiast > > jednostki 1.8 (Focusy) i 2.0 (Mondeo) sa montowane tylko w Fordach. Czyli wg Ciebie koncern PSA ostatnio skonstruował i produkuje w/w silniki wyłącznie dla Forda i nie oferował mu swoich powszechnie znanych i chwalonych

Re: nowy ford mondeo TDCI

zachęciły koncern do korzystania z wiedzy innych, więc mamy aktualnie do czynienia ze współpracą z PSA - silniczek 1,4 HDi/TDCi 68-mio i 90-ciokonny montowane odpowiednio w C3, czy Fieście. Rozwinieciem tej wspólpracy jest silnik 2,0 HDi/TDCi, który za chwilę będzie w C-Max'ie, o mocy 136 KM. ;-)))

Re: Mondeo TDCI kontra Vectra 2,0 dti

Otóz 2.0 TDCi 130KM tez jest made in France, a dokładnie PSA, bo oba koncerny na tym polu wspólpracuja juz od jakiegos czasu Nowe diesle 1.6 110 KM i 2.0 136 KM pewnie juz niedługo zastąpią w Mondeo dotychczasowe (np. po przerwie wakacyjnej w fabrykach); a w C-max'ie i nowym Focusie startują od

Re: nowy ford mondeo TDCI

105,1 KM i 272,4 Nm (!!!) "na kołach" Po pierwsze PSA podaje parametry dla 2,0 HDI:110 KM i 250 nM. Po drugie w TDCI po założeniu centralki jest 160 KM i 410 nM,więc parametry które podajesz są śmieszne. > > I rzeczywiście PSA Skorzystał na tym - nowy silnik 2,0 diesel,który już je

Re: NAJLEPSZY DIESEL???

Gość portalu: piotr napisał(a): > Jaki jest nalepszy silnik diesla nowej generacji? > 1/Peugeot-HDI > 2/VW - 1,9tdi > 3/Ford - tdci > 4/Renault - DCI Ad.1. PSA - już jest 2,0 HDi (136 KM) - wspólna konstrukcja z Fordem Ad.2. koncern VW - nowy 2,0 TDI Ad.3. Ford - TDCi

Nowy silnik diesla z Common Rail i turbiną Forda i PSA - 1,4

wyniesie 98 kG, tj. aż o 50 kG mniej od 1,9 PSA. To rewolucja. Pozostaje tylko kwestia ceny, bo przy zużyciu średnim 3,4 ltr ON/ 100 km koncerny naftowe będą mogły pójść z torbami. Czy producenici aut na to pozwolą ? A ogniwa paliwowe ? Sprawdzone Hybrydy ? Gdzie to jest ? Rozumiem, Panowie nafciarze

Re: Ford Fiesta FX Gold z silnikiem Duratorg TDCI

konstrukcją PSA (Peugeot/Citroen)- czy Ford pomagał przy projekcie nie pamiętam nie można porównywać z silnikiem z Focusa TDCI bo to wyłącznie konstrukcja Forda. Ja mam Golfa IV TDI 54 tys. km. w tym jedna zima i nie miałem żadnych problemów z "zapychaniem" układu zasilania silnika. Tankuje tylko na

Re: focus c-max

Godna rozważenia jest wersja wyposażona w silnik 1,6 TDCI (109KM). To zupelnie nowy silniczek montowany też w modelach koncernu PSA. Charakteryzuje się niewiele gorszymi osiagami, brakiem "dziury" w obrotach i mniejszym zużyciem paliwa, a co najważniejsze jest wersja jest zdecydowanie tańsza

Re: Motodziennik: Początek separacji Forda i konc

Jeśli ktoś straci na tym rozwodzie to Ford a nie PSA. TDCI to było jakieś 70-80% sprzedaży Fordów w Europie. Wątpię by Niemcy byli w stanie zrobić równie udaną jednostkę co Francuzi. Zresztą które niemieckie marki prócz premium mają niemieckie diesle? Fordy-silniki z PSA, Ople z koncernu Fiata

inne oznaczenia diesli

produkty Siemensa i Boscha). TDDi - System wtrysku oparty na pompach rozdzielaczowych VP30 i VP44 stosowany przez firmę Ford (silniki 1.8 TDDI 75,90 KM, 2.0 TDDI 90, 115 KM). Obecnie zastąpiony przez system common-rail (TDCI). CDTI - System wtrysku bezpośredniego diesla typu common-rail stosowany

Re: Nowoczesne silniki wysokoprężne - Nowy Ford F

100 km." Silnik 1,4 TDCi Budowa: rzędowy, SOHC, 8V Pojemność: 1398 ccm Moc: 68 KM /4000 obr./min Moment obrotowy: 160 Nm / 2000 obr./min ;-)))

Mazda 3

wykonany niż w przereklamowanym golfie. Płyta podłogowa jest zdaje się ta sama co w nowym focusie, podobnie jak silnik 1.6 (odpowiednik fordowskiego 1.6 tdci i francuskiego od koncernu PSA) Zaznaczam, że moja wypowiedź jest skrajnie nieobiektywna bo jestem antyfanem vw i fanem mazdy i mam jeszcze

Re: Nowy silnik diesla z Common Rail i turbiną Forda i PSA - 1,4(do T

od auta 150 - 200 Nm. &#62 Właściciele benzynowych wiertarek będą mogli pozazdrościć. &#62 Masa silnika wyniesie 98 kG, tj. aż o 50 kG mniej od 1,9 PSA. &#62 To rewolucja. Pozostaje tylko kwestia ceny, bo przy zużyciu średnim 3,4 ltr ON/ &#62 &#62 100 km koncerny naftowe

Re: Do durnia co sie pode mnie podszywa

mnie Defender. > juz byly tutaj glosy wlascicieli fordow mondeo tdci "lykajacych wszystko po > drodze " do 3.0 v6 wlacznie, wlsciciela focusa 1.8 tdci ktoremu zadna 2 > litrowa benzyna nie da rady Sam wiem, że turboZS jest niebezpieczną pokusą, więc przy 21 pkt. karnych

Re: I jak, udało się?

silnik 1.9 TDI jest w zupełności wystarczający. Jeśli ma być mocniejszy, radzę szukać Opla Zafira z praktycznie bezawaryjnym silnikiem od Fiata 1.9 CDTI 8V 120 KM lub 1.9 CDTI 16V 150 KM albo Forda Focusa C-Maxa z udanym, choć nie tak jak w przypadku Opla turbodieslem o francuskim rodowodzie 2.0 TDCi 16

Re: Jaki turbodiesel?

na jakość naszego paliwa oraz fakt, że zostanie ona zastąpiona wspomnianą już jednostką wspólnej konstrukcji PSA/Ford 2,0 HDi (136 KM) - dostęna już w C-Max'ie. Jest to dziwna wpadka szczególnie po całkiem przyzwoitej konstrukcji 1,8 TDDi (chociaż jeszcze z pompą rotacyjną). Fiatowskie 1

Re: Do Greenblacka: uscislijmy pewne fakty

01boryna napisał: > Pojedynek na slowa. 1.6 i 2.0 TDCi(tak sie nazywaja te motory) w C-Max sa > zaprojektowane w KOOPERACJI z PSA. A ja ci mówię, że przynajmniej blok pochodzi od 2.0 HDI, montowanego obecnie w np. C5, 307, a nie w Fordach. > Filter czystosci spalin ktory

Re: vectra passat czy mondeo ?

rantach drzwi.. bo widzialem wyzej znawcy pisali rozne rzeczy.. Ale chcialbym powiedziec tez o silnikach JTD to prawda ze te silniki sa w Fiatach, Alfach, Lanciach, SAAB, i Oplach tak tak sa to wlasnie silniki CDTI.. Nie wiem czy np tez ludzie wiedza ze nowe Fordowskie TDCI to sa silniki koncernu

Czasopisma motoryzacyjne (dlugie!)

sie snila po nocach... W testach samochodow ze skrzynia 6-stopniowa podaje sie elastycznosc na IV i V biegu-nie dziwi wiec,ze Leon 1.8 180KM (6-biegowy) wygrywa z Octavia 1.8 180KM (5-biegowa). Na dodatek Octavia przegrywa w kateorii "nadwozie", bo ...za malo sprotowo wyglada. Oczywisice nikt

Re: Do Greenblacka: uscislijmy pewne fakty

greenblack napisał: > 01boryna napisał: > > > Pojedynek na slowa. 1.6 i 2.0 TDCi(tak sie nazywaja te motory) w C-Max sa > > zaprojektowane w KOOPERACJI z PSA. > > A ja ci mówię, że przynajmniej blok pochodzi od 2.0 HDI, montowanego obecnie w > np. C5

Re: Statystyki sprzedazy w Europie

> PSA ma dwie marki i obie ryją w dnie. Chociaż może nowa 308 coś zmieni. Bo PSA - co jako fan Citroena stwierdzam z ogromnym smutkiem - od dłuższego czasu obrał "strategię", którą można sprowadzić do decyzji, czy tym razem strzelamy sobie w lewe kolano, czy w prawą stopę. 1