1.8 tsi żywotność

Jan Zomer

Poradnik | Kupujemy używane 1.8 TSI | Dobry silnik, choć nie bez wad

Poradnik | Kupujemy używane 1.8 TSI | Dobry silnik, choć nie bez wad

Silnik 1.8 TSI montowany był w modelach Volkswagena, Skody i Audi (z oznaczeniem TFSI). To dobry silnik, chwalony za osiągi i niskie spalanie, ma jednak kilka poważnych wad, które mogą narazić właściciela na bardzo duże koszty

Kupujemy używane - turbodoładowane jednostki benzynowe, na które warto postawić

Od pewnego czasu silniki wysokoprężne systematycznie tracą swoją budowaną latami popularność na rzecz jednostek benzynowych. Widać to także na rynku wtórnym, gdzie renesans przeżywają stosunkowo nieskomplikowane i trwałe silniki benzynowe. W wersjach z doładowaniem zapewniają dobrą dynamikę i w wielu przypadkach okazują się trwałe i stosunkowo niedrogie w serwisie. Przedstawiamy 8 godnych zainteresowania propozycji z różnych klas pojemnościowych.

Wideo | Jak producenci testują samochody

Zastanawialiście się kiedyś jak testuje się samochody przed wprowadzeniem do produkcji? Seat zdradza rąbek tajemnicy

Zobacz wideo

Seat Leon 1.8 TSI FR | Test | Lepiej późno niż wcale

Seat Leon 1.8 TSI FR | Test | Lepiej późno niż wcale

charakterystyki tłumienia amortyzatorów. Niestety w ofercie Leona tego nie znajdziemy. Ta opcja ma być dostępna w kombi, którego sprzedaż rozpocznie się w lutym 2014 roku. Cztery tryby jazdy wpływają na zmianę reakcji silnika na gaz, jego brzmienie (tylko w 1.8 TSI i 2.0 TDI 184 KM), wspomaganie układu

Re: Silnik TSI. Jak go traktować?

gls1 napisał: > Oczywiście spalanie i żywotnośc tego "silniczka" będzie > dostateczna???? Porównując 2.0 FSI i 1.8 TSI, to ten drugi spalanie ma mniejsze, a moc większą. Co do żywotności, to też nie przesadzałbym. Normalnie użytkowany powinien kilkaset tysięcy kilemetrów zrobić

Re: fantastyczny 1.2 TSI

telefonów do centrali. Teraz ma 8200 tys. i najprawdopodobniej przeskoczył łancuch. Jeszcze 2 miesiące temu mówili mi w serwisie że łancuch jest dożywotni. Tak więc żywotność silnika 1.2 TSI VW wynosi 8200 tyś. km. Jestem bardzo rozczarowany tym samochodem. Na pewno już nie kupie nić ze stajni VW

Re: Turbomaluch, czyli 1.2 TSI w Polo

Na żywotność dzisiejszych silników większy wpływ ma dział księgowości niż rzekome wysilenie.

Re: Volkswagen Golf Variant 1.4 TSI - pierwsza ja

No właśnie ...zakup nowego auta to nie jest inwestycja...to strata pieniędzy bo już za 3 lata auto jest warte połowe ceny a jego żywotność nie spadła o połowe!!! Jego żywotność wynosi ponad 15 lat a nie 6 lat...

Re: Skoda Octavia 1.2 TSI

> No i ciekawe jak wyjdzie zestawienie żywotności i > niezawodności tych downsizingowych wynalazków z tradycyjnymi > wynalazkami w dłuższym okresie eksploatacji. To chyba kluczowe pytanie, bo ze wzgl. na pojemność i ekonomię auto będzie popularnym wyposażeniem flotowym. Tam nikt

Re: Octavia 1.4 TSI z LPG

Dobrze, że ktoś zaczął wreszcie szerzej sięgać po rozwiązania dużo bardziej ekologiczne niż hybrydy i auta elektryczne z akumulatorami o bardzo krótkiej żywotności, bardzo trudnymi w utylizacji. Czekam jeszcze na rozwój CNG w Polsce.

Re: Skoda Octavia 1.2 TSI

wałków wyrównoważających może się nie udać. No i ciekawe jak wyjdzie zestawienie żywotności i niezawodności tych downsizingowych wynalazków z tradycyjnymi wynalazkami w dłuższym okresie eksploatacji. 1.2 TSI to jeszcze pół biedy, bo ma 4 cylindry. Czas zbierać na trumnę. :P

Re: 1.4TSI silnikiem roku 2010

Chodzi o to, że zauważam niepokojący trend u producentów. Z jednej strony downsizing silników, z drugiej zaś takie skomplikowanie mechaniczne nawet najmniejszych pojazdów, że nawet wymiana żarówki poza ASO graniczy dziś z cudem. Nie kwestionuje w niczym zasadności wyboru silnika VAG 1,4TSI na

Re: 1.4TSI silnikiem roku 2010

Niepokoi mnie jednak coraz niższa żywotność nowych pojazdów:) ----------- aha o TDI gadan tak samo.. SDI tysiac razy lepsze.. a jak podniesli moc do 110 - panie, w jakim kierunku świat zmierza.. a mercedesy? cdi? a po co? pompa rotacyjna zła? HDI - panie - francuzi sery powinni robic nie

Turbomaluch, czyli 1.2 TSI w Polo

Ja mam Leona z 2011r z 1.2 TSI 105KM i jestem zadowolony z dynamiki silnika. Po wypowiedziach które czytam wnioskuję że większość jeździ starymi TDIkami 90KM i nigdy nie jeździli 1.2 TSI- bo ich po prostu niestać . Są to najnowszej generacji silniki które poprzez swoje gabaryty mają zmniejszyć wagę

Re: Volkswagen: wycieki w 2.0 TDI

@o weź ty się zastanów co piszesz....Ja mam 1,4 60 KM i jest bezawaryjny...a 1,4 TSI 122 KM to dwa razy mocniejszy silnik o tej samej pojemności ....a 1,4 TSI 160KM ma prawie 3 razy większą moc....fizyki nie oszukasz....3x większe przeciążenia = 3 x krótsza żywotność silnika !!! Co mi z twojego

Re: Salon Genewa 2012 | Volkswagen Polo BlueGT

Te wszystkie małe wyżyłowane mocą silniczki to jedna wielka niespodzianka. Klienta można zbajerować dobrym marketingiem , ale praw fizyki nie da się oszukać... Nikt nie zna ich żywotności bo to nowość... Podejrzewam że silniczek TSI 1,4 140 KM będzie miał nieco większą moc za to nieco mniejszą

Re: Motodziennik: Do siedmiu razy sztuka?

Kolega wyżej wrzucił link do motodziennika o 1.4 TSI.. Czemu pan redaktor powiedział, że "powoduje to wiele pytań o żywotność nowoczesnych konstrukcji", a nie dodał ".. konstrukcji firmy VW".. ? Kuwa, jakaś propaganda..

Re: Rapid 1.2 TSI czy Focus 1.0 EcoBoost czy coś

komina min. 250 k km. Turbo nie skraca żywotności czego przykładem jest np. A3, którego silniki 1,8 T są w lepszej kondycji po 10 latach niż 1,8 wolnossące. Czy ktoś tęskni za wolnossącymi dieslami ? Podobnie będzie z wolnossącą benzyną (oprócz V6 i V8). Nie kupuj diesla, przy takich przebiegach nie ma

Re: Turbobenzyna w praktyce

Ależ się uparłeś na ten "wolnossący". Jak ktoś zamierza autem zrobić powyżej 150 tys. km zanim go sprzeda, to może żywotność silnika ma znaczenie, ale przy mniejszym przebiegu, to nawet silnika z turbiną nie zajedzie, chyba że się będzie bardzo starał. Zobacz np. na opinie o Octavi z silnikiem 1.8

Re: Spalanie tsi - film

ok_vip napisał: > Jest jeszcze jedna ciekawostka - byłem jakiś czas temu na jeździe próbnej jakim > ś nowym VW. Zagadałem do sprzedawcy apropos właśnie żywotności silnika 1.2 tsi > u innych użytkowników. Powiedział mi, że aktualnie stosowany model jest zupełni > e inny od

Re: Spalanie tsi - film

stosunku do przykładowo omawianego scenica (silnik 1.9 DCi). Co dobrze wróży, bo sam silnik jako taki - nie jest specjalnie skomplikowany. to duży plus. Jest jeszcze jedna ciekawostka - byłem jakiś czas temu na jeździe próbnej jakimś nowym VW. Zagadałem do sprzedawcy apropos właśnie żywotności silnika

Re: Golf VI 1,2 TSI 105 KM czy Hyundai I 30?

opłacalny, dlatego tak dużo sprzedaje się tur > bin regenerowanych. Otóż to...lepiej kupić auto o mocy 100 KM bez drogiej turbiny niż downsizing 1,2 TSI 105 KM ....moc taka sama a żywotność wolnossaka 1,6 100 KM chyba nieco większa :) > > Cholera, odpisałem Ci... O cholerka...ja też

Re: Turbobenzyna w praktyce

starał. Zobacz np. na opinie o Octavi z silnikiem 1.8 TSI 160 KM - są b > ardzo dobre. W Fordzie 1.6 EcoBoost 150 KM - podobnie. Opel Meriva 1.4 Turbo 12 > 2 KM - również dobrze. Pewnie że do 150 tys.km silnika nie zajedzie...Ale jaką ma taki silniczek żywotność? 200 tys.km??? i za ile go

Re: Volkswagen: wycieki w 2.0 TDI

....a 1,4 TSI 160KM > ma prawie 3 razy większą moc....fizyki nie oszukasz....3x większe przeciążenia = 3 x > krótsza żywotność silnika !!! > Co mi z twojego przyspieszenia skoro silnik ma 3 razy krótszą żywotność (100 > tys.km zamiast 300 tys.km) i jest 3 razy droższy od używanego 3

Re: Motodziennik: Jetta coupe z dieslem

JA bym nowego auta z silnikiem TSI nie kupił...to jedna wielka niewiadoma...z pojemności 1,4 wycisnęli 122 KM podczas gdy w moim Polo z 1999 r. silnik 1,4 ma 60 KM...Ten silnik z 122KM może mieć krótszą żywotność bo ma większe przeciążenia...tego jeszcze nie wiemy ile wytrzyma - jaki przebieg bo tu

Re: Która generacja Hondy Civic podoba Ci się naj

JA bym nowego auta z silnikiem TSI nie kupił...to jedna wielka niewiadoma...z pojemności 1,4 wycisnęli 122 KM podczas gdy w moim Polo z 1999 r. silnik 1,4 ma 60 KM...Ten silnik z 122KM może mieć krótszą żywotność bo ma większe przeciążenia...tego jeszcze nie wiemy ile wytrzyma - jaki przebieg bo tu

Re: Golf 7 - zakonczenie .

Jeździłem, ale stosunkowo krotko (1.2 TSI jakieś 1000km, 1.4 TSI jakieś 250-300km i 1.8 TSI jakieś 50km)... 1.2 TSI przy moim stylu jazdy palił minimalnie więcej niż wolnossące 1.5 od Mitsu/Daimlera... Ale teoria mówi (i się z tym zgadzam), ze TSI przy normalnej powinien palić nieco mniej niż

Re: Skoda Fabia RS I Długi Dystans - 5100 km

W ostatnim AŚ bodajże był bardzo nieprzychylny artykuł o silnikach z rodziny 1.4 TSI. Te silniki są ponoć mocno niedopracowaną technologią. Były doniesienia o wymianie silnika na gwarancji po niespełna 12 000 km ! Ten samochód do niedawna był moim faworytem wśród hot hatchów ale po przeczytaniu

Re: Nowe auto

TSI wytrzymują mniejsze przebiegi niż TDI...Po co się chcesz pozbyć niezniszczalnego 1.9 TDI? Jeździj dalej :) A najbardziej mnie rozbawiła wypowiedź kolegi który jeździ 50 k rocznie i kupił 1,2 TSI. Żywotność w pisemku motoryzacyjnym podawali o ile pamiętam na 250 000 km. Jeśli po 5 latach jazdy

Re: Ford Mondeo | Pierwsze zdjęcia

@mooki -co ty ściemniasz z tymi "znajomymi z Detroit"?!?! Zgodzę się z twoją tezą jeśli chodzi o silniki, każda firma projektuje jednostki przyjmując docelowe przebiegi od 150tys do mniej więcej 250tys... np. 1.4TSI było projektowane tylko na 150tys. oczywiście wraz z mocą, pojemnością i

Re: Benzyna turbo - proste pytanie

Najpierw merytorycznie: osobiście nie mogę się dopisać, bo z benzyniakiem, którego użytkowałem (VW 1.4 TSI) pojawiły się problemy przed 100k km. Dobre opinie co do niezawodności mają natomiast Fordowskie EcoBoost i TCe od Renault. A teraz pytanie ode mnie: jeśli priorytetem dla Ciebie jest

Re: Silniki Toyoty zyskają turbo

rozwiązanie ma sens. Downsizing nie musi być kojarzony z mniejszą żywotnością silnika - niezłym przykładem jest budowa 1.2TSI z np. takiego Polo. Bazuje na starszej konstrukcji, ale wraz z nowoczesnymi rozwiązaniami dało efekt dynamicznego silnika, ale jednocześnie trwałego.

Re: Ciekawa opinia o 3cylindrowych silnikach...

użytkownika. 3 cylindrowy 1.4 TDI w Polo - po 150 000 luz osiowy wału korbowego to śmierć silnika - nie do naprawy - nie słyszałeś o tym? o niskiej kulturze pracy 3 cylindrów nie wspomnęFordowskie ecoboosty (obecnie nawet 200-konne), puretechy > od Peugeota/Citroena czy "małe" TSI od wyklinanego przez

Re: Nowe auto

pozbyć niezniszczalnego 1.9 TDI? Jeździj dalej :) A najbardziej mnie rozbawiła wypowiedź kolegi który jeździ 50 k rocznie i kupił 1,2 TSI. Żywotność w pisemku motoryzacyjnym podawali o ile pamiętam na 250 000 km. Jeśli po 5 latach jazdy silnik będzie kończył żywot to co wtedy? Przeszczep silnika? :) Po

Re: Downsizing - awaryjność, wady i zalety.

Chwalenie się samochodem downsazingowym o przebiegu 100 000 km że jest niską awaryjność jest zabawne... tu nie chodzi o awaryjność tylko o żywotność.... Mój wolnossak volkswagena 1.4 16V 75 KM zbliża się do 200 000 km i przez ostatnie kilka lat odkąd jeżdżę nie miał żadnej awarii...wymieniam tylko

Re: Volkswageny będą tańsze

@ Piotrek Tak na marginesie, większość wydawanych w Polsce gazet motoryzacyjnych jest niemiecka, między innymi dla tego VW jest tak dobrze postrzegany w naszym kraju.... @Piotrek "Jesli twierdzisz inaczej, to podaj odsetek zepsutych silnikow 1.4 TSI w skali sprzedanych sztuk. Przeciez tych golfow

Re: niech moc bedzie z Wami- rzecz o gazie i nie

maksymalną moc przy 5000 obrotów: rototest-research.eu/popup/performancegraphs.php?Flap=Graph&ChartsID=539 1.0 TSI nie dość, że ma bardziej płaski przebieg, to daje 110 KM i 200 Nm

Re: I tu ciekawe porownanie by bylo

Z ciekawości sam sprawdzę jutro jak wyglądają zapisy w kwestii łańcucha rozrządu w moim 1.2 TSI. Właściwie, z tego co się orientuję (czy słusznie?) to nawet w starszych pojazdach po jakimś przebiegu należało wymienić łańcuch (choć oczywiście wielokrotnie większych niż w przypadku paska

Old vs New - kolejna runda 2

Aż do gry wkroczył Volkswagen. W 2005 r. zaskoczył wszystkich silnikiem 1,4-litrowym wzmocnionym turbosprężarką i kompresorem do 170 KM. Ten debiutujący w Golfie V silnik 1.4 TSI, który z powodzeniem zastąpił większy, bo aż 2,3-litrowy, zyskał tytuł Silnika Roku i mnóstwo naśladowców: od

Najczęściej czytane