1.9 dci budowa silnika

Piotr Mokwiński

Kupujemy używane: Godne polecenia, 2-litrowe silniki diesla z rynku wtórnego

Kupujemy używane: Godne polecenia, 2-litrowe silniki diesla z rynku wtórnego

Pomimo niekorzystnej passy nowych diesli w Europie, wysokoprężne motory wciąż doskonale sprzedają się na rynku wtórnym. Kierowcy doceniają ich walory użytkowe. To niskie zużycie oleju napędowego, wysoka dynamika jazdy, elastyczność i imponujący zasięg. Musimy się jednak liczyć z określonymi kosztami bieżącej eksploatacji, typowymi usterkami i naturalnym zużyciem skomplikowanych podzespołów. Niemniej, pośród tysięcy ogłoszeń z łatwością znajdziemy auta wyposażone w dopracowane jednostki, które przy odpowiednim użytkowaniu sprawują się niemal bezproblemowo.

Omijaj je szerokim łukiem. Oto najbardziej nieudane silniki - awaryjne i drogie w naprawie

Słyszeliście opinie, że współczesne samochody są bezproblemowe i bezawaryjne? Oto siedemnaście przykładów na to, że to nieprawda. Te silniki sprawiają sporo problemów, a co gorsza często są (nieopłacalnie) drogie w naprawie.

Kupujemy używane: Małe i oszczędne diesle o pojemności 1.3-1.6 litra. Na które warto postawić?

Rynek wtórny od lat rządzi się swoimi prawami. W jego przypadku trendy pojawiające się wśród aut nowych nie mają aż tak silnego przełożenia. Widać to na przykładzie silników diesla, które wciąż wśród używanych cieszą się niemałym zainteresowaniem. Kierowców przekonuje wystarczająca dynamika i niewielkie zużycie oleju napędowego.

Kompakty za 15-20 tysięcy złotych. Fiat Bravo, czy Renault Megane III?

Kompakty za 15-20 tysięcy złotych. Fiat Bravo, czy Renault Megane III?

. Jakiekolwiek wycieki, zapocenia jednostki są łatwe do usunięcia, a części zamienne w stosunkowo niskich cenach. Amatorzy silników diesla do wyboru mają czterocylindrowe, dopracowane konstrukcje włoskich inżynierów – 1.6 JTD, 1.9 JTD i 2.0 JTD wytwarzające odpowiednio 90-120, 120-150 i 165 KM. Jednostki

Jak często wymieniać olej silnikowy?

Jak często wymieniać olej silnikowy?

których szybko doprowadza do dewastacji elementów ruchomych jednostki napędowej. Swego czasu głośno było o 1.9 dCi autorstwa Renault, gdzie producent zalecał wymianę oleju nie rzadziej niż raz w roku i nie później, niż po 30 tysiącach kilometrów. Niestety, okazało się, że taka praktyka prowadzi do

Kilka lat temu to były hity sprzedaży. Dziś można je kupić w okazyjnych cenach

Kilka lat temu to były hity sprzedaży. Dziś można je kupić w okazyjnych cenach

ze skórzaną tapicerką i panoramicznym oknem dachowym. Wśród diesli polecić możemy jedynie wprowadzonego pod koniec produkcji 2.0 dCI o mocy 150 KM. Pozostałe są zbyt kłopotliwe. Silniki benzynowe 1.6, 2.0 i 2.0 Turbo nie sprawiają problemów (110, 134 i 163 KM). Rozsądny egzemplarz wiąże się z

Awaryjne silniki | Uważaj przy zakupie tych aut [AKTUALIZACJA]

Awaryjne silniki | Uważaj przy zakupie tych aut [AKTUALIZACJA]

9000 Energy 5W40 5L Producent TOTAL Rodzaj Syntetyczny Pojemność Pojemność 5 L Porównaj ceny tego produktu ? dane dostarcza: Silnik wysokoprężny 1.9 dCi (F9Q) koncernu Renault nie ma dobrej sławy. W zasadzie trapią go te same problemy, co

Co oferuje rynek crossoverów w segmencie C?

Co oferuje rynek crossoverów w segmencie C?

) kombi 5-drz. (4,32 x 1,82 x 1,62 m; 408/1570 l) [4x4] Silniki benzynowe: 1.6 (105 KM), M5 1.6 LPG (105 KM), M5 1.2 Tce (125 KM), M6 1.6 (105 KM), M6 [4x4] Silniki wysokoprężne: 1.5 dCi (90 KM), M6 1.5 dCi (109 KM), M6 1.5 dCi (109 KM), M6 [4x4] Wersje wyposażenia: Duster Ambiance

Ford Focus TDCi 100 KM X100

tego modelu nazwana X100 (na stulecie istnienia Forda), z odprężonym do 100 KM silnikiem TDCi. Samochód kosztuje 60 800 zł i wydaje się groźnym konkurentem takich rynkowych asów, jak Fiat Stilo 1.9 JTD 115 (w wersji Active - 64 500 zł), Peugeot 307 2.0 HDi (XS - 61 800 zł), Renault Megane 1.9 dCi

Konfrontacje: Renault Modus 1.4 16V Confort Authentique 98 KM/Fiat Idea 1.4i 16V Active 95 KM/Opel Meriva 1.4 16V

;zakrętami także przy wyższych prędkościach. Najlepszą dynamikę zapewni Idei większy z dwu dostępnych diesli - 1.9 JTD 100 KM. Fiat może mieć też pod maską polskie serce - małego turbodiesla 1.3/70 KM z Bielska. Na tle silników rywali słabiej wypada zestaw dostępnych jednostek benzynowych

Re: Renault Megan 1,5 dci -opinie

daria.1 napisała: > Witam > Potrzebujemy pilnie auta ,nie jesteśmy fanami francuzów,raczej omijamy renaulta > ze wzgledu na złe doświadczenia z Laguna II ale ceny Megana 1,5 dci powalą in > ne auta -są atrakcyjne a silnik bardzo mało pali . Auto tanie, ale jak Ci

Re: kilo i KILO

Nawet nie chce mi się czytać tego twojego bełkotu bo ciągle piszesz to samo. Pewnie w autach niemieckich albo japońskich czujników nie ma co?Tam to pewnie silnik konstrukcyjnie odpowiada budowie tego z Poloneza czyli prosty jak budowa cepa?Mam znajomego ma Primerę z silnikiem 1.9dci powiedział tak

Re: Laguna II - bublowaty silnik 2,2dCi

dzięki za zainteresowanie, dziś powiadamiam Deckar iż zakładam sprawę o aruszenie Art 560 i 566 K.C.Sądzę iż sposób postępo3waniawywodzi się z RENAULT Polska. Zadałem im pytania na które nie umieją lub nie chcą odpowiedzieć: 1. Kto generuje zyski koncernowi RENAULT? Czyżby to był klient? 2

Re: Do kierowców P.Partnera, R. Kangoo, C. Berlig

Renault Kangoo z silnikiem 1.5 dci będzie niesamowicie oszczędnym autkiem. U nas w firmie budowlanej kilka takich śmiga już z przebiegiem 200 - 300 tys. km. po wertepach, drogach dojazdowych na budowy. Polecam. Jak widać po wypowiedziach poprzedników, na tym forum rzadko można otrzymać rzetelną i

Re: Auto dla mamy : )

piłą mechaniczną,to do bagażnika wlezą(znaczy się ty je wrzucisz) trzy zmasakrowane ciała,szpadel i kanister z benzyną do piły.Dla mnie Thalia jest godna uwagi najbardziej z silnikami(kolejność nieprzypadkowa):1.5 dCi (zadziwia dynamiką,pije tyle,co dziecko w Afryce(ojjj,ale mnie nosi...),1

Toyota Land Cruiser vs. Nissan Navara

. Ponieważ od jakiegoś czasu toyota jest w serwisie od ok. 3 tys km - jeżdżę wspomnianym nissanem. Porównywane samochody: Toyota Land Cruiser LC120 3.0 D4D 2003 i Nissan Navara 2.5DCi 2009 1. Silniki, przeniesienie napędu i zawieszenie. Silnik Toyoty 3.0 D4D wraz z czterobiegowym automatem jest

Re: Paryż 2010 | Nowa twarz Laguny

na żadnego Golfa 1,6 z szybkami na korbki bo to tylko mogłem kupić z VW za taką samą cenę. Scenic więc zostanie dopóki będzie jeździł przynajmniej na zakupy i dojazdy do pracy oraz jako "dostawczak" przy budowie którą to rolę pełni ostatnie 3 lata. Lagunka 4 control z silnikiem 2,0 dCi a może

Pontiac TransAm jest mój.Zazdrościcie?:)

prywatne auta są bez haka,prócz jednej R19 16S,ale dopiero co włożyłem do niej jej silnik po remoncie,więc...),ale ta ma na razie łyse jak glaca pajacykowa opony,na których lepiej po niemcowni nie jeździć.Poza tym nie wiem jak wygląda u niej z punktu widzenia prawa sprawa z holowaniem TransAm'a na