1.9 dci panewki

Jan Zomer

Poradnik | silnik 1.9 dCi - co się psuje? Mimo ogromnej popularności, nie w każdym przypadku można go polecić

Poradnik | silnik 1.9 dCi - co się psuje? Mimo ogromnej popularności, nie w każdym przypadku można go polecić

Wśród wielu sprawdzonych jednostek napędowych, coraz częściej możemy trafić na konstrukcje owiane złą sławą ze względu na pasmo awarii i defektów. Jednym z najbardziej awaryjnych silników wysokoprężnych ostatnich lat jest francuski silnik 1,9 dCi. Mimo jakościowych wpadek, można go jednak polecić w określonych sytuacjach. Dodatkowy argument stanowi wyjątkowo kusząca cena używanych samochodów.

Omijaj je szerokim łukiem. Oto najbardziej nieudane silniki - awaryjne i drogie w naprawie

Słyszeliście opinie, że współczesne samochody są bezproblemowe i bezawaryjne? Oto siedemnaście przykładów na to, że to nieprawda. Te silniki sprawiają sporo problemów, a co gorsza często są (nieopłacalnie) drogie w naprawie.

Omijaj je szerokim łukiem | Najgorsze silniki Diesla

Samochody z silnikami Diesla cieszą się dużą popularnością na polskim rynku. Dzisiaj przyglądamy się jednostkom wysokoprężnym, których trzeba się wystrzegać. Lepiej nie kupujcie używanego auta z jednym z tych silników

Te auta omijaj szerokim łukiem. Psują się na potęgę, a ich naprawa doprowadza do bankructwa

Te auta omijaj szerokim łukiem. Psują się na potęgę, a ich naprawa doprowadza do bankructwa

jednostkach 1.9 dCi zacierają się panewki i psują turbosprężarki. Większe 2.2 dCi także zbierają bardzo niepochlebne opinie. - Awarie wycieraczek i sterowników bocznych szyb. - Nietrwałe amortyzatory, sworznie przednich wahaczy, elementy stabilizatora oraz poduszki belki tylnego zawieszenia

Kupujemy używane Renault | Poradnik | Na te modele musisz uważać

Kupujemy używane Renault | Poradnik | Na te modele musisz uważać

Lata: 2001-2007 Zaczynamy od okrytej złą sławą Laguny drugiej generacji. To samochód, którego drugie imię to awaryjność. Trzeba się liczyć, że w Lagunie II prawie na pewno wystąpią mniejsze lub większe usterki. My postanowiliśmy przestrzec Was przed popularnym dieslem 1.9 dCi. Ten silnik w

Polacy bardzo lubią te auta, ale nie każda wersja jest godna polecenia. Szóstka, która zrujnuje Twój portfel

Polacy bardzo lubią te auta, ale nie każda wersja jest godna polecenia. Szóstka, która zrujnuje Twój portfel

model ma dobre opinie i jest rozchwytywany na rynku wtórnym, ale warto uważać na wersję z doładowanym dieslem 1.5 dCi. Jednostka pojawiła się nie tylko w ofercie rumuńskiej marki, lecz również w Renault, Nissanie, a nawet Mercedesie. Zadebiutowała w 2001 i wciąż z powodzeniem napędza kilkanaście

Jak często wymieniać olej silnikowy?

Jak często wymieniać olej silnikowy?

których szybko doprowadza do dewastacji elementów ruchomych jednostki napędowej. Swego czasu głośno było o 1.9 dCi autorstwa Renault, gdzie producent zalecał wymianę oleju nie rzadziej niż raz w roku i nie później, niż po 30 tysiącach kilometrów. Niestety, okazało się, że taka praktyka prowadzi do

Poradnik | Tanie w eksploatacji. Małe silniki Diesla bez dwumasowego koła zamachowego

Poradnik | Tanie w eksploatacji. Małe silniki Diesla bez dwumasowego koła zamachowego

koła zamachowego. Wykorzystane sprzęgło nie grzeszy trwałością. Z drugiej jednak strony, jego wymiana pochłania ledwie 400 złotych. Od 2001 roku ogromną popularnością wśród użytkowników samochodów autorstwa koncernu Renault-Nissan cieszy się czterocylindrowy diesel 1.5 dCi. Początkowo jednostka

Nissan Primera (2001 - 2007) - opinie Moto.pl

Nissan Primera (2001 - 2007) - opinie Moto.pl

benzynowe 1.6 (109 KM), 1.8 (116 KM) i 2.0 (140 KM), turbodiesel 2.2 Di (126 KM) 2003 - turbodiesle 1.9 dCi (120 KM) i 2.2 dCi (139 KM) 2004 - niewielka modernizacja wnętrza (nowy zestaw wskaźników, zmienione detale wykończeniowe i materiały, kolorowy obraz z kamery cofania) 2007 - zakończenie produkcji

Re: Renault Laguna 1,9DCi

Po krótce: Scenic II 1.9dci (wersja 120KM), rocznik 2004. Od nowości u nas. Regularnie serwisowany, najpierw w ASO (gwarancja), potem, w absolutnie pewnym serwisie nieautoryzowanym. W 2011 roku, po przebiegu (ekhem, bagatela) 160 kkm okręciły się nam panewki na korbowodzie. Silnik po tej

Renault - wymiana panewek aso

Witam! Posiadam Renault Scenic 1.9 DCi i przy 180tys. musiałem wymienić panewki (koszt 1500 zł) w serwisie zaproponowano mi rekompensatę części kosztów (chyba 50%) ale oczywiście wszystko musiało przejść przez Warszawę Renault Polska. Po złożeniu dokumentacji serwisu dot. refundacji części kosztów

Re: Auto rodzinne do 9 tys zł (renault?)

W megankach 1.9 dci i 1.5 dci obracają się panewki, tak więc w razie "W" naprawa liczona w tysiącach, może lepiej jakiś focus albo astra

Re: 1.9 TDI 105 KM vs 1.5 DCI 105 KM

równomiernie rozłożone niż z szyny. Któraś wersja miała problemy z panewkami wału korbowego (bez zamka) co powyżej 100 tys km mogło zaowocować tym, że panewki się obracały z wałem... Ostatnio wypuścili też fajny 1,6 dCi który obsługuje KERS ale to chyba w Scenicach tylko jest. Brak wibracji to zasługa

Re: Renault Megane 1.9 dci - czy wejść w taki zak

chris62 napisał: > misiaczek1281 napisał: > > > Lepiej kup już lepiej tą Fabię, ale nie trzycylindrowym silnikiem tylk > o bier > > z silnik benzynowy 1,4 16V albo 1,9 SDI. > > Fabia nie jest konkurentem Megane tylko Clio więc puknij się w

Re: Nissan Qashqai 1.6 dCi | Pierwsza jazda

Czy w dci już uporano się z przekręcającymi się panewkami na wale i padającymi wtryskami ?

megane 1,5 dci czy " do niczego" czy "moze byc"?

Kompakt, powiedzmy z 2011 roku, diesel. Ceny i wyposażenie renault megane 1,5 dci "bija na głowę" konkurencje. Czytałem gdzies ze ponoć te silniki sa fatalne (jakies panewki się obracają czy co)? Pytanie czy rzeczywiście jest to slaby silnik czy nie? Dzięki

Wymiana Silnika Renault Grand Scenic II

Witam, Mam Grand Scenica 1.9 DCI (2004 r.) i prawdopodobnie mam silnik do wymiany. Okazało się, że poszedł wał korbowy i panewki, co w tych modelach jest ponoć standardem. Czy mieliście podobny problem? Czy rzeczywiście muszę kupić inny silnik czy może wymienić panewki i wał krobowy? Co

Wymiana Silnika Renault Grand Scenic II

Witam, Mam Grand Scenica 1.9 DCI (2004 r.) i prawdopodobnie mam silnik do wymiany. Okazało się, że poszedł wał korbowy i panewki, co w tych modelach jest ponoć standardem. Czy mieliście podobny problem? Czy rzeczywiście muszę kupić inny silnik czy może wymienić panewki i wał krobowy? Co

C4 Picasso 1.6 HDI czy Scenic 1.6 dci

Dylemat lub alternatywa Co wybrać : a/ Citroen C4 Piscasso 2010 1.6 112 km b/ Renault Scenic 1.5 dci 110 km C4 + ładny , duży , mało pali , dobre silniki ON, nie rdzewieje nie kradną bo to pospolite auto- czyli same plusy - nie znam - może ktoś zna? Scenic + ładny, duży, mało pali

Re: Scenik 1.5 dci czy zly?

Urban legends na temat tego motora są dwie: -obracają się panewki i motor trafia na szmelc, ale -zmiana oleju co 10-15kkm przeciwdziała powyższemu. IMHO największe ryzyko w tym, że będzie trudno stwierdzić w jakim stanie jest motor w aucie na które bambo poluje.

Re: Scenik 1.5 dci czy zly?

Problem z panewkami nie istnieje od 10 lat - wystarczy wymieniać olej co max. 20 kkm i silnik zrobi 250 - 300 kkm. - akurat wtedy sprowadza się go do Polski skręca licznik na 120 i kolejny użytkownik klnie ze pada turbina wtryski w tym "francuskim złomie "

Wymiana silnika czy naprawa?

Mam w firmie megankę 1.9 dci, kupiona z przebiegiem 160 tys. km, teraz przy 210 tys. pękła panewka i silnik wg serwismana jest do wymiany, albo do naprawy, która jest dwa razy droższa. Ktoś przerabiał temat? Lepiej kupić sztrucla z allegro i ryzykować podobną historią czy raczej naprawiać ?

Re: Renault Megane 1.9 dci - czy wejść w taki zak

względu na markę niech głupki kupują i się brandzlują znaczkiem. Scenic służył mi 13 lat nigdy nie sprawił problemu i w momencie sprzedaży śmiało mógł konkurować z 4-5 latkami pod względem stanu technicznego. Miałem benzynowy silnik 2,0 16V. Kolega ma Scenica 1,9 dCi większych problemów nie

Re: Renault Scenic II (2003-2010) - opinie Moto.p

Polecam kupno kazdej renówki 1,5DCI 1,9DCI z uszkodzonym silnikiem najczęściej występującą wadą w tych silnikach jest "obrócenie się panewek na wale" koszt remontu na dobrych częściach ok 2500zł razem z turbiną i jeździcie do bólu po remoncie nie miałem ani jednej reklamacji a ludzie zrobili po

Re: SilnikRenault1.5 dCi 65KM i 1.5 dCI 80KM toTo

Raczej tylko pojemność jest taka sama. Pewnie jest tak jak w VW z silnikami tdi, tzn.: wzmocniony wał-panewki, inne turbo, wzmocnione korbowody i tłoki, mozliwe, że inne ustawienia zaworów w głowicy i inna ich średnica. Raczej to nie jest kwestia jedynie elektroniki. pzdr

Re: Renault Megane 1.9 dci - czy wejść w taki zak

. Niestety nie miałem wtedy pojęcia, że w GV 1.9DDiS siedzi sobie silnik F9Q powszechnie znany jako 1.9dci. Gdybym to wiedział to miałbym kilkanaście tysięcy pln zaoszczędzone o nerwach i straconym czasie nie wspominając. Szczęśliwie przejeździłęm GV jakieś 70tys km bezproblemowo... Zaczęło się banalnie

Re: Renault Megane 1.9 dci - czy wejść w taki zak

, to jednak pewne sprawy są poza ludzkimi granicami...). Najbardziej w pamięć zapadło mi kilka spraw (kolejność zupełnie przypadkowa, poza ostatnią pozycją): 1. Bardzo szybko padające żarówki świateł mijania. Średnio co kilka miesięcy. Pierdoła, ale biorąc pod uwagę dostęp do reflektora

Re: Clio.

jeepwdyzlu napisał: > clio tylko z 1,5 dci > a piszą że panewki, że wtryski, że się rozsypuje po 100 tys > Zakładam, że to trochę urban legend, ale jeśli to prawda? > :-) > jeep > ja będa płacić w razie czego więc :-( > > lepiej kup benzynówkę i

Re: Renault Megan 1,5 dci -opinie

daria.1 napisała: > Witam > Potrzebujemy pilnie auta ,nie jesteśmy fanami francuzów,raczej omijamy renaulta > ze wzgledu na złe doświadczenia z Laguna II ale ceny Megana 1,5 dci powalą in > ne auta -są atrakcyjne a silnik bardzo mało pali . Auto tanie, ale jak Ci

Re: Jakie auto wybrać

zgadza się 1.5dci..to wręcz synonim trwałości.. Najlepsze w tym motorku są układ korbowo tłokowy z naciskiem na świetne panewki. A gdyby nawet padły (to mało możliwe ale niech-tam.. ) to koszt zakupu takich panewek nie jest wcale wysoki, najwyżej parędziesiąt złotych. Poza tym komu przeszkadzałaby

Re: Scenik 1.5 dci czy zly?

Jeśli samochód jest z 2011 roku - to silnik o ile się nie mylę nie powinien już mieć problemu z panewkami. PODOBNO. Miałem (A właściwie dalej mam... Czekam tylko żeby sprzedać tę padlinę) scenica II 1.9DCi z 2004 roku. Na początku było elegancko. Właściwie to nadziwić się nie mogłem, że tak

Re: Clio.

clio tylko z 1,5 dci a piszą że panewki, że wtryski, że się rozsypuje po 100 tys Zakładam, że to trochę urban legend, ale jeśli to prawda? :-) jeep ja będa płacić w razie czego więc :-( -- YCDSOYA

Re: Renault Laguna Coupe GT 2,0 dCi - magia

Mi dpf nie przeszkadza nawet mnie cieszy bo mam czyste chromowane rury a nie okopcone przyrdzewiałe złomy. o dCi piszesz bzdury - moze się naczytałeś o pierwszy wersjach 1,9, 2,2 i 1,5 które w tej wersji Laguny nigdy nie byloy montowane. Silnik 2,0 dCi to jeden z najbardziej udanych na rynku

Re: 10 tys km od wymiany do wymiany oleju

Stad np case 1.5 dci - fatalna opinia jak ktoś serwisował co 30 tys ( panewki) i świetna jak ktoś wymieniał olej co 15 tys. -- Kobieto! Nigdy nie stawaj pomiędzy twoim mężczyzną, a jego kolegami. Pamiętaj, że on nie zastąpi swoich kolegów masturbacją. Ale ciebie tak.

Re: Sens wymiany Clio III na Clio IV 90 TCE

akurat z dieslami mam i francuskie sa najgorsze po kazdym wzgledem ----------------- eeee rodzina HDI czyli 1,4 1.6 i 2,0 które są nie tylko w samochodach francuskich, ale w fordach, volvo jak raz jest BARDZO chwalona I ciągle dobra. Renault też robi 1,5 dci (kłopoty z panewkami to

Re: W sumie żadne odkrycie, ale długowieczność...

od ładnych paru lat wszyscy użytkujący silniki 1.5 dci wiedzą że wymiana oleju co 10-15 tys km eliminuje całkowicie problem z panewkami. I nagle sie okazuje że to swietny silnik, i spokojnie robi te 300-350 tys km -- Lepszy mały ale własny i z przodu niż duży ale cudzy i z tyłu...

Re: 2616 kilometrów na jednym baku!

1.9 tdi też nie był taki super jak się wydawało. Panuje powszechne przekonanie, że pali mniej od konkurencji co nie jest prawdą. Pierwsze spotkanie z 1.9 tdi 130 KM było małym szokiem. Auto paliło swoje! i było strasznie głośne! Lepiej wypadał pod tym względem np dci od Renualt - chociaż temu znowu

Re: jechałem kaszkajem

ą wadę już nie są produkowane pzoa tym po części ten efkt występował jako skutek wymian oleju co 30 tys km... By l taki "modny" okres reklamowanie większych przebiegów między przeglądowych chyba wszyscy to pamiętają. Jak się okazało był to strzał w stopę. Analogiczne było z 1,9 dCi niemniej TE

Re: Renault Scenic | wiosenna kolekcja

Ja to mam głupie pytanie. A w zasadzie dwa : 1. Czy renault pozbył się problemów z obracającymi się panewkami ? - problem znany w nissanach i renówkach 2. jak się ma to

Re: jechałem kaszkajem

1,5 dci znam z megane silnik cichy i przyjemny ale.... z opinii użytkowników wynika, że po 100 tys zaczynają się z nim problemy - do obrócenia panewek włącznie... Zatem to jest wybór w przypadku auta nowego, ale niekoniecznie - kiedy ktoś kupuje kaszkaja używanego. Jeśli diesel - to 2 litrówka

Re: Gruz-auto :)

Kusi mnie ten gruz Vel Satis. Jest kilka rzeczy do zrobienia (ale auto stoi za 2, koszty wyjdą - o ile sprzedawca nie łże co do wad - kolejne 1,5)... a potem masz kawał oryginalnego auta z bardzo niepewną elektroniką, ale i z całkiem niezłym silnikiem (2.2 DCi). Jak się do tej pory w nim panewki

W sumie żadne odkrycie, ale długowieczność....

...silników w samochodach japońskich, w porównaniu z konkurencją europejską bierze się chyba z jednej rzeczy: wymianę oleju (przeglądy) w japończykach robi się co 15.000 km. W europejskich samochodach (w większości) co 30.000. Pamiętam przypadek feralnego 1.5 i 1.9 dci Renault. Przy przeglądach w

Re: Wymiana oleju w silniku

dobrym przykładem jest silnik 1.5 dci z renault. Producent podaje wymainę co 30 tys, a potem ludzie narzekają że sie zaciera na panewkach po 100 tys, albo turbo pada. Miałem taki silnik od nowosci do 140 tys km. Ideał. Ale wymiana co 15 tys na pełny syntetyk. 30 tys to za rzadko i juz

Re: do dupy ta lista

2 TDCi to była jedna z większych "kup" forda.Może i poprawili ale niesmak pozostał. -------- ? to motor obecny w dziesiątkach modeli w volvo, cytrynach, peżotach tani, niezawodny i nie zostawia żadnego niesmaku sa tysiące egzemplarzy z przebiegami po 300 tys i więcej 1,5 dci z przebiegami

Re: Renault Scenic II (2003-2010)

zepsuło się nic. Silnik 1.9dCi w wersji 120KM słynie z zacierającej się panewki 4-go cylindra. Przyczyna - za wąskie kanały olejowe. Wystarczy zobaczyć, jakich silników do Scenika nie da się kupić od ręki... U mnie szlag trafił to coś dwa razy - raz po 115 tys km, naprawiłem, ale zatarła się po raz drugi

Re: Nastepny Mercedes z silnikiem Renaulta

Akurat 1.5 dCi to bardzo udany silnik CommonRail. Filtr DPF od roku 2009 jest zupełnie bezobsługowy - w kolektor wydechowy wbudowany jest 5 wtryskiwacz który załatwia dopalanie sadzy.Silnik bez problemu robi przebiegi ponad 300 tys. kilometrów - mityczne obracanie panewek wyeliminowano 10 lat temu

Re: pasek rozrzadu w clio III Ice-Watch

Nie słuchaj frustratów. Akurat 1.5 dCi jest już naprawdę dopracowaną jednostką. Problem z obracającymi panewkami przestał się pojawiać 10 lat temu , aktualnie montowane wtryskiwacze są dość bezawaryjne, DPF montowany przez Renault bezproblemowy (piąty wtryskiwacz w kolektorze wydechowym załatwia

Siostra rozważała swego czasu toto właśnie.

bambo.pl napisała: > Kompakt, powiedzmy z 2011 roku, diesel. > Ceny i wyposażenie renault megane 1,5 dci "bija na głowę" konkurencje. > Czytałem gdzies ze ponoć te silniki sa fatalne (jakies panewki się obracają czy > co)? > Pytanie czy rzeczywiście jest to slaby

Re: 1.2 TSI - trwałość łańcucha

też renault scenic 1.9 DCi (120KM). Silnik ma fabryczną wadę powodującą okręcenie się panewek na korbowodzie - silnik po takiej akcji jest do wyrzucenia. Mnie trafiło to przy przebiegu 160 000km. Różnica jest taka, że problem jest znany - a renault akcji serwisowej na w/w wadę jednak nie ogłosiło

Panowie! Bez jaj - tu się znamy na autach...

Więc bez tych histerycznych bełkotów: DPF, dwumasa, wtryski... Dwumasa to świetny wynalazek - bez niego wszystko by dygotało. Wtryski w autach były, są i będą.. Powtarzacie w kółko mądrości z magla. Silniki sa skomplikowane - to fakt, ale nawet słabiutki 1,5 dci co to mu się wszystko psuje

Re: fantastyczny 1.2 TSI

- hehe, miałem identyczną sytuację w grand scenicu 1.9 dci. Panewki okręciły się podczas jazdy, remont silnika nieopłacalny. Wymieniłem na używkę (co ja się namęczyłem z tym silnikiem...) Ale to renault to w ogóle osobna historia, bo to było najbardziej awaryjne auto jakie kiedykolwiek miałem (naprawdę

Re: Pojedynek używanych | Citroen C5 vs Renault L

praca, żaden VW tak nie pracuje nawet 3.0 TDI. Laguna zdecydowanie lepiej się prowadzi, lepsze materiały wykończeniowe, ergonomia na wzorowym poziomie. Silnik 1.9 DCI w miarę dynamiczny jak na swe 120 KM, robi o 100% lepsze wrażenie niż 2.0 HDI. Wnętrze jest znacznie ciaśniejsze niż w C5. Bagażnik

Re: Ojej... prawie sie posikalem :-)

się, że go "pchnęli za tysiąc na części", bo ruda zeżarła podłużnice i im się złamał... dosłownie). To samo Scenic - elektryczny ręczny to cud miód, w życiu ich nie unieruchomił w miejscu, a ten 1,5 dCi to doskonały silnik i pali tyle co nic. Dopiero jak im już panewki przekręciło i wał korbowy

Re: cena i jeszcze raz cena

już nie wierzyć "optymistycznym założeniom" włoskiego producenta. Jeździłem już 8 samochodami, ale z żadnym z nich tyle kłopotów nie miałem. Co do Laguny: właśnie od dwóch lat jeżdżę Laguną 1.9dCi Privilege. Inny styl, mnóstwo udogodnień dla kierowcy, o których AR nawet nie marzy. Ale coś za coś

Re: docieranie nowego auta

schweppes1 napisał: > Misiaczek, ja wiem, że jesteś tłukiem, ale bez przesady. Clio bezwypadkowe miał > byś za 8 tys., a pomimo tego wyrzuciłeś w błoto dając się wydymać na Polo. > Clio z 1.5 dci co panewki sie obracają? Przy sprzedaży za Polo wezmę 11 tys.zł a za Clio 5 i Polo

Re: Panowie! Bez jaj - tu się znamy na autach...

jeepwdyzlu napisał: > Więc bez tych histerycznych bełkotów: DPF, dwumasa, wtryski... > Dwumasa to świetny wynalazek - bez niego wszystko by dygotało. Są auta bez dwumasy i jakoś jeżdżą np. stare 1,9 TDI 90 KM, 1,4 TDI:) Kwestia przyzwyczajenia:) Wtryski w autach> były, są i

Re: Wrócmy do historii

tyle przejechać? Powiedz to mojemu koledze, który w Caddy 1.9 TDI miał po 250tys przebiegu obrócone panewki i krzywy wał. Auto miał od nowości, salonowe, jeździ głównie w trasy, nie piłowane, serwisowane w ASO i jeździło na zalecanym oleju. Zreanimował to kosztem kilku tysiaków, ale po pierwsze

Re: Laguna 2.0T 170 KM czy Laguna 2.0dCi 170 KM

delikatnej zmianie było ok. Co więcej, zauważyłem, że samochód nie pełza po puszczeniu hamulca z D i ledwo pełza z 1 w sekwencyjnym (laga ma tak, że normalnie samochód zaczyna pełzać z D dopiero po całkowitym puszczeniu hamulca, za to na 1 pełza jak każdy automat). Ruszał też dziwnie, z wyraźnym

Re: I tu ciekawe porownanie by bylo

pojęcie akcji serwisowych wiele osób irytuje - no bo jak można wprowadzić do produkcji silnik, który nie jest do końca sprawny. Tylko, że VW (w odróżnieniu od np. renault) do winy się przyznał i problem z własnej inicjatywy naprawił. A już w przypadku mojego renault (silnik 1.9 dCi 120KM), producent

Re: wasze wakacyjne rekordy

Hehe, i ja się "pochwalę" ;-) Byłem swego czasu na wycieczce objazdowej po skandynawii, auto to grand scenic 2004r, 1.9 dci (wersja 120KM), manualna skrzynia. Łącznie cała trasa miała około 9500km (Polska--->Tallin--->Helsinki--->wszędzie gdzie nas poniesie po skandynawii

Re: dodatkowe pytanie...

Heh, gdybyś nie odpuścił i jechał dalej tym szalonym dieslem, to przez krótka chwilę byłbyś właścicielem najmocniejszego 1.9 dCi, mocniejszego nawet od Octavii TDI od mastersa. Of koz silnik przekręciłeś z powodu awarii turbosprężarki, nie ma innej opcji, no chyba żeś w dowodzie hary poter. Czy

Re: Czemu nie zajrzysz do roznych portali?

Jeśli chodzi o to, że sąsiad może się wpędzić w koszty psując swojego dizelka, to lepiej kupić benzynowe 2.0. Ale ja bym się nie obawiał, bo do X-Traila pasują ropożłopy, a ten 2.2 dCi to stara japońska szkoła i zasadniczo jest to trwały napęd. Ryzykiem usterki obarczona jest głownie, jak to u

Re: Auta specjalnie postarzane? - artykul 2

silnik + droga w naprawie skrzynia), Forda Ka 1.3 (wszechobecna rdza + ospały silnik), Renault Lagunę II 1.9 dCi (awarie turbosprężarki grożące zatarciem silnika + kłopoty z elektroniką), Mercedesa E W210 220D (rdza + kosztowne awarie pompy wodnej) czy Peugeota 307 1.6 HDI (samoistne pożary aut

Re: renault scenic - wady

Daj sobie spokój z tym autem. Zalet ma on całkiem sporo (przede wszystkim rewelacyjna wygoda i żwawe, oszczędne silniki), ale ma jedną, BARDZO dużą wadę. To o czym wspominali poprzednicy - awaryjność. Jestem posiadaczem grand scenica 2 z 2004 roku z silnikiem 1.9 DCi. Wersja 120KM. Przez