1.9 tdi podnoszenie mocy

Jan Zomer

Poradnik | Rozsądne auta miejskie z dieslem za 10 tysięcy złotych

Poradnik | Rozsądne auta miejskie z dieslem za 10 tysięcy złotych

Wbrew pozorom, w mieście może się także sprawdzić diesel. Wystarczy pokonywać rocznie około 30 tysięcy kilometrów, by wysokoprężna wersja zyskała sens. W małych autach zamontowano silniki dość proste konstrukcyjnie i pozbawione skomplikowanego osprzętu. Przedstawiamy Wam 8 rozsądnych propozycji za 10 tysięcy złotych. Kuszą niskim zużyciem paliwa i bogatym wyposażeniem

Superb? Super. Tylko jaki?

Jedno auto, dużo silników. Czasem diametralnie różnych. Superb jest przykładem, jak to, co samochód ma pod maską, potrafi wpłynąć na jego charakter i przeznaczenie

Powrót bezołowiówki

W tym roku po raz pierwszy w Europie może spaść sprzedaż diesli. Powód? Drogi olej napędowy oraz coraz lepsze silniki benzynowe. By zakup "ropniaka" miał dziś ekonomiczne uzasadnienie, trzeba nim pokonać nawet 200 tys. kilometrów

Tuning elektroniczny turbodiesli

wyprodukowanych po 1997 roku, a w wypadku niektórych modeli (np. TDI) - nawet na początku lat 90. Najsłabiej na chiptuning reagują jednostki wolnossące, takie jak 1.9 SDI - brak turbosprężarki ogranicza możliwość podniesienia mocy zaledwie do kilku KM. Sporadycznie pojawiają się też motory turbo odporne na ten

SUPERBryka dla menedżera

być może będą jeździć moi menedżerowie. Ile koni pod maską? 140, niby mało, ale w ofercie są przecież słabsze jednostki, począwszy od starego 105-konnego diesla 1.9 z pompowtryskiwaczami. Ach, i to benzynowe 1.4 o mocy 122 koni. Godne księgi Guinnessa, bo chyba żadna pięciometrowa limuzyna na świecie

Dane techniczne

segment rynku: klasa C nadwozie: hatchback, 5-drzwiowe silnik: wysokoprężny 1896 cm3, rzędowy, 4-cylindrowy, 8-zaworowy, turbodoładowany moc maksymalna: 105 KM (77 kW) przy 4000 obr/min maksymalny moment obrotowy: 250 Nm przy 1900 obr/min przyspieszenie 0-100km/h: 11,3 s prędkość maksymalna: 187 km

Re: EGR, purtnięcie, diesel

Zawsze mi się podobała łatwość modyfikacji i podnoszenie mocy w dieslach. Kolegi Golf 1.9TDI, który po modyfikacjach 3 lata temu ze 130KM na obecnie 180KM właśnie dożywa swojego kresu. Wtryski leją, turbo gwizda, dwumasa stuka przy gaszeniu. Ale 50.000km Golf z taką mocą przejechał bez problemów

111 slavo ty tez niedouczony???

Honda naprawde nie popisala sie z tym 2.2 150 KM. Zapomniala, ze BMW z 2.0 generuje 204 KM, Fiat (Saab, Lancia) z 1.9 180-190 KM, a z 2.4 210KM, Renault 1.9 177 KM. -------- ??? a pasat i audi z 2 tdi 120 KM tez się nie popisują? wyścigi jakieś? 150 KM dla auta tej wielkości CAŁKOWICIE wystarczy

Re: rzeczywisty zysk po chiptuningu

). >przecież producenci oszukują, że m > oże mieć tylko 70-90 KM :D Producent robi masówkę. Jego celem jest jak najszybsze i najtańsze zrobienie w miarę bezawaryjnych aut. Nie bada każdego auta na hamowni żeby sprawdzić "co wyszło". Stąd takie rozbieżności w mocy seryjnych aut (1.9 TDI

Re: Ford Mondeo 2.2 TDCI GhiaX kombi - test

A wogóle wiecie dlaczego Ford czy Toyota robią diesla o pojemności 2,2 litra zamiast np. 1,9 czy 2,0? To proste - ekologia, po zamontowaniu filtrów FAP i innych cudownych rozwiązań proekologicznych musieli podnieść pojemność żeby utrzymać moc i normy emisji spalin. To nie mój wymysł - sami się tym

Re: CHIP do silnika TDI, ale jaki?

Gość portalu: Piotr napisał(a): > Witam, > Proszę o poradę, ponieważ noszę się z zamiarem zamontowania CHIPA do silnika > 1,9TDI 110KM. Jaki CHIP (jakiej firmy) wg Was, daje dobre osiągi, jest > bezpieczny dla silnika oraz nie powoduje drastycznego wzrostu paliwa? Może >

Old vs New - kolejna runda 1

tys. marek. Ale i ta liczba blednie przy wyczynie Volvo P1 1800: choć przejechało 4,8 mln km (światowy rekord), jest tak sprawne jak w chwili zakupu w 1966 r. Honoru młodszej generacji aut broni Škoda Fabia 1.9 TDI z 2000 r., która pokonała milion kilometrów, czym zyskała światowy rozgłos. O

Re: Boshe....

spory - a tutaj zupełnie niedawno zrobiono 2.0TDI a 1.9TDI poszedł do lamusa. Poza dieslami niewielki. > moim zdnaiem to powszechny proceder wszystkich producentów ,wiec czemu sie > tak oburzac .jedyny efekt uboczny to utrata indywidualizmu poszczególnych > konstrukcji. Powszechny proceder

Re: Octavia 1.9 TDI 90 KM czy FOCUS 1.8 TDCI 100

super dopracowane.Wystarczy popatrzeć na moce jakie są wyciskane przez tunerów z tych silników i jak dobrze te silniki to znoszą.O żadnej innej marce tego powiedzieć.Zresztą i sama fabryka podnosi bez problemu moce-1,9TDI w najmocniejszej wersji w Ibizie ma 160 KM. I jeszcze jedno:w przeciwieństwie do

było

Gość portalu: ST220 napisał(a): > Witam > Moment obrotowy decyduje o sile samochodu, a moc o tym jak szybko ta siła > zostanie wykorzystana. Więc ciekawe dlaczego Audi A6 2.0 benzyna (130 KM) i 1.9 TDi (130 KM) mają takie same przyspieszenie, mimo że moment tego drugiego jest

Cala prawda (?) o TDI koncernu VW

/h w 11 s i osiągać prędkość maksymalną prawie 200 km/h. Po raz pierwszy okazało się więc, że samochód napędzany silnikiem Diesla może być równie szybki, jak auto napędzane silnikiem benzynowym. Zaledwie w rok później pojawiła się jednostka czterocylindrowa (1.9 TDI) o mocy 90 KM, przeznaczona do

Re: Hybryda Mercedesa S-klasa - diesel V8 + elek

) jeździć 1.9 TDI. > Dlatego producenci przechodza powoili na 'konstrukcje przejsciowe ktora jest > wlasnie hybrid a docelowa beda celle paliwowe na wodor. Zgadzam się co nie znaczy, że osiągi są nie ważne. Ropy moze byc jeszcze > dlugo ale uzywanie jej spowoduje bez mala zaglade swiata. >

Re: Diesel ponad wszystko

. Będziesz bardzo bogaty :) > Brednie. Moment obrotowy dla niedoładowanej benzyny będzie wynosił circa 100Nm > na 1 litr pojemności i tyle samo dla diesla. > Zobacz dowolny silnik benzynowy niedoładowany i np. silnik niedoładowany VW > 1.9 SDI. W kontekście mechaniki samochodowej, mówisz

Re: Diesel ponad wszystko

np. silnik niedoładowany VW 1.9 SDI. > > > > Dieselka można doładować znacznie lepiej, problemów z lagiem w racz > ej nie > > > ma. > > Cóż za odkrywcze stwierdzenie. Może jeszcze uzasadnienie albo chociaż źró > dło > > tej arcyciekawej myśli technicznej

Common rail wedlug Mercedesa

,5 tonowa Xantia (2,0 HDi, 110 KM) pali srednio 7,2 l /100 km (zdecydowanie wiecej jezdze po miescie :-() i chyba nie odbiega to od sredniej np. Passata 1,9 TDi (110 KM). A wyzsze cisnienie (200 MPa), o ktorym wspomninasz przy pompowtryskiwaczach jest konieczne do dobrego rozpylenia paliwa w komorze

Re: Audi B4 1,9tdi-chiptuning

Auta z silnikiem diesla na turbinie z tego co wiem są bardzo dobre do podnoszenia mocy za pomocą chip tuningu. Jak wszystko jest prawidłowo zrobione potrafią mniej palić i być bardziej dynamiczne, moc można podnieść w tym przypadku do jakiś pewnie 110-120KM. Pozdrawiam, Artek www.forumsamochodowe.pl

Re: Volkswagen Touran 2.0 TDI DSG Highline. Gorąc

podnoszenie szyb... A swoja droga, jakiej mocy jest ten silnik Tourana (przyznam, ze nie wiem)? Bo nowa wersja 1,9 dCi w Renault ma teraz prawie 130 koni. Czy naprawde roznica jest az tak duza? -- Dla Francuzów, samochód to Ona