2.0 silniki skoda wytrzymałość

Jan Zomer

Poradnik | 1.6 TDI - Godny następca 1.9 TDI?

Poradnik | 1.6 TDI - Godny następca 1.9 TDI?

Przez ponad dwie dekady rynkowej kariery rekordy popularności bił czterocylindrowy diesel 1.9 TDI oferowany w kilkunastu wersjach. Niezła dynamika, elastyczność i niskie zużycie paliwa gwarantowały radość z codziennej eksploatacji. Dodatkowo, uwielbiany przez kierowców diesel koncernu VAG prezentował wysoką trwałość i niezawodność. Niestraszne mu było także gorszej jakości paliwo. W 2010 roku Volkswagen zakończył produkcję wyposażonego w pompowtryskiwacze silnika, zastępując go definitywnie niezbyt udanym 2.0 TDI oraz mniejszym 1.6 TDI. Jak po latach spisuje się następca legendy?

Które benzynowe silniki są godne polecenia

Wielu kierowców poszukuje sprawdzonych, bezproblemowych jednostek napędowych słynących z wysokiej niezawodności. Długoletnią i bezawaryjną eksploatację zapewniają wolnossące silniki benzynowe, których już praktycznie nie spotkamy w ofercie producentów na europejskim rynku. Warto zatem przyjrzeć się stosunkowo młodym autom z rynku wtórnego. Wybraliśmy dla Was 8 interesujących propozycji.

Poradnik | Pancerne silniki Diesla ostatniej dekady

Nowoczesne diesle sprawują się bezproblemowo jedynie do określonego przebiegu. Później ich skomplikowany osprzęt regularnie odmawia posłuszeństwa generując astronomiczne rachunki. Co gorsza, lista godnych polecenia i niesprawiających wielu problemów wysokoprężnych silników z ostatniej dekady jest stosunkowo krótka. Większość z nich po około 200-250 tysiącach kilometrów nadaje się nawet do generalnego remontu. Na szczęście, znajdziemy jeszcze kilka trwałych jednostek - tutaj regularny serwis i stosowanie się do zaleceń specjalistów gwarantuje święty spokój przez długie lata. Pamiętajmy także, aby wybierać tylko określone wersje wytypowanych silników. W przeciwnym razie spotkają nas same kosztowne nieprzyjemności

Osiem silników benzynowych, które zniosą kilkusettysięczne przebiegi

Osiem silników benzynowych, które zniosą kilkusettysięczne przebiegi

widziana. fot. Peugeot | Peugeot 407 z 2004 roku Wbrew pozorom, silniki benzynowe montowane w niektórych samochodach sportowych mogą pochwalić się ogromną wytrzymałością i trwałością. Jedną z takich konstrukcji prawie dwie dekady temu do swojej oferty wprowadził Nissan. 3.5 V6 stosowany był między innymi

Poważne usterki w modelach, których nie należy już się bać

Poważne usterki w modelach, których nie należy już się bać

silnik osiągał 150-200 tysięcy kilometrów. Na tanią naprawę było już za późno, więc właściciele musieli liczyć się z wysokim kosztami usunięcia awarii. Lawina wadliwych głowic wymusiła na Volkswagenie stosowanie lepszych jakościowo materiałów. Przymierzając się do egzemplarza z 2.0 TDI z

Poradnik | Rodzinne kombi za 10 tys. zł

Poradnik | Rodzinne kombi za 10 tys. zł

okno dachowe. To zestaw opcji wśród egzemplarzy z importu. Auta z rynku polskiego są raczej skromnie wyposażone. Z myślą o taniej eksploatacji najlepiej wybrać benzynowe silniki ? 1.6, 2.0, 1.8 i 1.8 Turbo (generują odpowiednio 101, 115-130 KM, 125 i 150-180 KM). W ich przypadku wystarczy systematyczne

Poradnik | Rodzinne auta 4x4 za 15 tysięcy złotych

Poradnik | Rodzinne auta 4x4 za 15 tysięcy złotych

Ciekawą propozycją wśród rodzinnych samochodów jest Subaru Legacy czwartej generacji produkowane od 2003 do 2009 roku wyłącznie w Japonii. Ikona wytrzymałości i dopracowania technicznego została wyposażona w stały napęd na cztery koła oraz silniki benzynowe z przeciwsobnym układem cylindrów

Poradnik | Rozsądne auta miejskie z dieslem za 10 tysięcy złotych

Poradnik | Rozsądne auta miejskie z dieslem za 10 tysięcy złotych

64 KM. Pod względem wytrzymałości i odporności na trudy codziennej eksploatacji, prym wiedzie wariant wolnossący. Niestety, Fabia z 1.9 SDI jest po prostu powolna. Zdecydowanie lepsze wrażenie sprawiają pozostałe silniki, zużywając przy tym 4-6 litrów paliwa na setkę. Ewentualna awaria turbosprężarki

Poradnik | Kupujemy używane 1.8 TSI | Dobry silnik, choć nie bez wad

Poradnik | Kupujemy używane 1.8 TSI | Dobry silnik, choć nie bez wad

wprowadzenia do sprzedaży czterocylindrowego 1.8 Turbo. Bazowy wariant wolnossący generował 125 KM. Wersje wyposażone w turbosprężarkę od 150 do 225 KM. Silnik zaopatrzono w pięciocylindrową głowicę i pasek rozrządu. Taka budowa przekładała się na bezawaryjność i ogromną wytrzymałość. Zdaniem mechaników, ów

Poradnik | Małe auto do miasta za 10 tysięcy

Poradnik | Małe auto do miasta za 10 tysięcy

. Pochwalić nie możemy również jakości zastosowanych plastików i poziomu wyposażenia dodatkowego. Wytrzymałością zachwycają za to jednostki napędowe 1.8 Turbo i 2.0 dysponujące mocą 150 lub 115 KM. Toyota Yaris pierwszej generacji już po kilku latach obecności na rynku zasłużyła na czołowe pozycje w