2.0 tdi dpf eksploatacja

Piotr Mokwiński

Sprawdzony kompakt z dieslem do 20 tys. zł. Na liście m.in. Skoda, Citroen, Ford i Fiat

Sprawdzony kompakt z dieslem do 20 tys. zł. Na liście m.in. Skoda, Citroen, Ford i Fiat

Silniki wysokoprężne mają ostatnio złą prasę, ale to wciąż najlepsze rozwiązanie dla każdego kierowcy, który często pokonuje spore dystanse. Wtedy niskie spalanie jest zaletą nie do przecenienia. Dysponując budżetem w wysokości 20 tysięcy złotych bez kłopotu znajdziemy auto segmentu C z oszczędnym motorem wysokoprężnym.

Kupujemy używane. Kompaktowe auto z oszczędnym dieslem. Na co warto postawić mając 20 tysięcy zł w kieszeni?

Pomimo niesprzyjającej aury dla silników diesla w Europie, wciąż cieszą się one ogromną popularnością, zwłaszcza na rynku wtórnym Kierowcy niezmiennie doceniają charakterystykę ich pracy oraz niskie zużycie paliwa. Dysponując budżetem w wysokości 20 tysięcy złotych bez kłopotu znajdziemy auto segmentu C z oszczędnym motorem wysokoprężnym. Ogromna podaż nie ułatwia jednak podjęcia finalnej decyzji.

Poradnik | 1.6 TDI - Godny następca 1.9 TDI?

Przez ponad dwie dekady rynkowej kariery rekordy popularności bił czterocylindrowy diesel 1.9 TDI oferowany w kilkunastu wersjach. Niezła dynamika, elastyczność i niskie zużycie paliwa gwarantowały radość z codziennej eksploatacji. Dodatkowo, uwielbiany przez kierowców diesel koncernu VAG prezentował wysoką trwałość i niezawodność. Niestraszne mu było także gorszej jakości paliwo. W 2010 roku Volkswagen zakończył produkcję wyposażonego w pompowtryskiwacze silnika, zastępując go definitywnie niezbyt udanym 2.0 TDI oraz mniejszym 1.6 TDI. Jak po latach spisuje się następca legendy?

Kiedy nie warto kupować diesla, a kiedy silnik wysokoprężny będzie się opłacał?

Kiedy nie warto kupować diesla, a kiedy silnik wysokoprężny będzie się opłacał?

konstrukcje, które po latach generują wyłącznie nieprzewidziane i wysokie koszty. Unikajmy diesla Forda 2.0 TDCI z Mondeo II, 2.5 V6 TDI autorstwa Volkswagena, wszelkich wysokoprężnych motorów Mazdy i Nissana sprzed 10-15 lat, a także 2.0 TDI z pierwszych lat produkcji. Każdy z nich stosunkowo szybko da nam

Kupujemy używane - Volvo V40 vs. Audi A3 III. Kompakty w wydaniu premium

Kupujemy używane - Volvo V40 vs. Audi A3 III. Kompakty w wydaniu premium

gamy stoi pięciocylindrowy 2.5 Turbo 367 KM. Gama wysokoprężna składa się z polecanego przez specjalistów 1.6 TDI o mocy 105 KM i systematycznie poprawianego 2.0 TDI generującego 150-184 KM. Dwulitrowy diesel wyposażony w szynę wtryskową common-rail nie ma już chorób wieku dziecięcego i wad poprzednika

Poradnik - Kabriolety za 20 tysięcy złotych

Poradnik - Kabriolety za 20 tysięcy złotych

trwały i w ogłoszeniach stanowi margines oferty. Jeszcze rzadszy i bardziej awaryjny jest podwójnie doładowany 1.4 TSI (160 KM). Chcąc cieszyć się w miarę bezproblemową eksploatacją, warto postawić na wolnossące 2.0 FSI (150 KM) lub 2.0 TFSI (200 lub 210 KM). Doładowany motor zapewnia dobre osiągi (7,8

Poradnik | Rozsądne auta miejskie z dieslem za 10 tysięcy złotych

Poradnik | Rozsądne auta miejskie z dieslem za 10 tysięcy złotych

zabraknie tylko pasażerom na przednich siedziskach - z tyły wygodnie usiądą niewysokie osoby. Polscy klienci sięgali najczęściej po podstawowe odmiany benzynowe, jednak w ofercie znajdowały się również ropniaki. Do wyboru mamy diesle 1.4 TDI, 1.9 TDI i 1.9 SDI - generują one odpowiednio 69-80, 101-131 i

Najmniej awaryjne SUV-y z rynku wtórnego. Na które warto postawić?

Najmniej awaryjne SUV-y z rynku wtórnego. Na które warto postawić?

grupy VAG. Po czterech latach przeprowadzono lifting, a po pięciu wprowadzono do gamy najmocniejsze odmiany - ponad 300-konne SQ5 z benzynowym lub wysokoprężnym silnikiem o pojemności trzech litrów. Takich wersji na rynku wtórnym jest zaledwie kilka. Dominują mniejsze i słabsze diesle. 2.0 TDI

Volkswagen Passat | Karta wozu

Volkswagen Passat | Karta wozu

1.6 TDI CR DPF 1598 105/4400 250/1500-2500 195 12,2 4,3 2.0 TDI CR DPF 1968 140/4200 320/1750-2500 211 9,8 4,6(!) 2.0 TDI CR DPF 1968 170/4200 350/1750-2500 227 8,6 4,6

Samochody najtańsze w eksploatacji

Samochody najtańsze w eksploatacji

eurocentów /km 1. Skoda Octavia Combi 1.6 LPG Classic 72 18 990 449 35,9 2. Skoda Octavia 1.4 Tour 55 13 490 450 36 3. Skoda Yeti 2.0 TDI DPF 81 20 890 463 37 Segment D: lp. Marka, model moc KM cena wersji podst. EUR miesięczne koszty EUR

Re: Golf V 2.0 TDI vs 1.4 TSI - diesel się nie op

poczekajmy z 5 lat. Ludzi pojeżdzą zobacza ile kosztuje eksploatacja i dynamika sprzedazy nowych diesli może spaść z czasem. Ostatnio rozwalił mnie post na forum mazdy jak koleś dzwonil do ASO zapytać sie ile kosztuje w ASO wymiana filtra DPF. Usłyszał kwoę 4500pln.... Oczywiście będzie

Re: Czy diesel się opłaca?

(DPF) Diesel oplaca sie po 10.000km/rok. Audi A4 2.0 A4 2.0 TDI (DPF) Diesel oplaca sie po 15.000km/rok. Opel Vectra 1.6 Vectra 1.9 CDTI (DPF) Diesel oplaca sie po 30.000km/rok. ALE np.: Opel Vectra 2.2 direct (114kW) Opel Vectra 1.9 CDTI (DPF) (110kW) Diesel oplaca sie po 10.000km

Re: zaleta diesla, o której rzadko mówimy

) A po co DPF? Pojechałem do Heńka i Zenka, a oni mi go wycięli. A to, że trochę kopci - to nie mój problem, a tych biedaków, których nie stać na mojego full wypas TDI-ka, więc muszą jeździć rowerem lub iść pieszo. > 2. Diesel jest głośny...pompowtryski I bardzo dobrze - niech wszyscy wokół

Re: DPF - filtr cząstek stałych

benzynowe nie maja tylu problemow. Sa tansze w eksploatacji. I oficjalnie MNIEJ EKOLOGICZNE. Uzywam silnikow benzynowych MIMO, IZ SA MNIEJ EKO. Bo choc emituja wiecej CO2 i jaraja wiecej paliwa, to jednak nie truja Ciebie tak bardzo jak klekoty. To wlasnie jest zdrowy rozsadek vs. liczby podawane przez

Re: Superb i Yeti jak gorące bułeczki

Czytając uważnie tekst można wyciągnąć ciekawe wnioski dotyczące Superba. "Rekordy popularności bije wersja auta wyposażona w jednostkę 2.0 TDI CR DPF o mocy 170 KM". To oznacza, że jest to głownie samochód kupowany do flot jako samochód służbowy. Rację tu ma admin. Gdyby ten samochód ktoś

Re: czy filtry czastek stalych wogle dzialaja?

Ja mam ten wynalazek w Chevrolecie Captiva 2,0 diesel z chipem. 2,5 roku eksploatacji i 50 tysi przejechane w tym 60% po mieście. Na razie DPF bezobsługowe i super działa. Jedyny minus to niewielki spadek mocy silnika na 10 minut co 700-800 kilometrów. Nie trzeba utrzymywać żadnej prędkości

Re: jakie auto kupić Benzyna+Gaz czy Diesel?

Jak już napisano każde rozwiązanie ma zalety, ale wydaje mi się że w Waszym wypadku przesiadka na diesla to niezbyt dobry pomysł. Nie wiem oczywiście o jakim Passacie mysli Twój mąż, ale jeżeli jest to nowszy silnik (np. 2,0 TDI) to po pierwsze ze starymi 1,9TDI ma juz niewiele wspólnego, a

Re: Lexus LS 600h | Za kierownicą

www.centrumdiesla.com.pl/pokaz_kat.php?idkat=20 Rośnie również liczba ludzi, których nie stać na eksploatację ich auta, i którzy decydują się na ten ruch: www.a6klub.pl/a6-c6-20-tdi-14...dpf-vt15849.ht

Old vs New - kolejna runda 1

samoloty. Jeśli któryś nie spełnia np. normy Euro 5, nie może być sprzedawany w Europie. Dlatego zniknęły stąd Fordy Focus RS, Hondy Civic Type-R i S2000, Mazdy RX-8 czy Volkswageny Phaeton i Touareg z silnikiem 5.0 V10 TDI. Główny zarzut? Zbyt wysoka emisja CO2. Żaden inny wymyślony przez człowieka

Re: Mieliście racje z tym zdalnym hackowaniem aut

? Czar ekologicznych, niskoemisyjnych aut szybko pryska! Widoczne na zdjęciu obok BMW 320d uczestniczyło obok Volkswagena CC 2.0TDI i Mazdy 6 Skyactiv-D w testach wykonywanych przez TUEV Nord na zlecenie Krajowego Urzędu ds. Środowiska, Pomiarów i Ochrony Przyrody Badenii-Wirtembergii (LUBW