2.0 tdi dpf eksploatacja

Piotr Mokwiński

Siedem dobrych kompaktów z dieslem do 20 tys. zł. Na liście m.in. Skoda, Citroen i Ford

Siedem dobrych kompaktów z dieslem do 20 tys. zł. Na liście m.in. Skoda, Citroen i Ford

Silniki wysokoprężne mają ostatnio złą prasę, ale to wciąż najlepsze rozwiązanie dla każdego kierowcy, który często pokonuje spore dystanse. Wtedy niskie spalanie jest zaletą nie do przecenienia. Dysponując budżetem w wysokości 20 tysięcy złotych bez kłopotu znajdziemy auto segmentu C z oszczędnym motorem wysokoprężnym.

Kiedy nie warto kupować diesla, a kiedy silnik wysokoprężny będzie się opłacał?

Na rynku aut nowych i używanych, nadal wielkim wzięciem cieszą się silniki diesla, oferujące dobrą elastyczność, dynamikę i niskie spalanie w sprzyjających warunkach. Niektórzy kierowcy wciąż posądzają je o ponadprzeciętną trwałość, wzorem konstrukcji produkowanych jeszcze w latach 90. Niestety, współczesne ropniaki to skomplikowane i wysilone jednostki sprawdzające się tylko w określonym typie eksploatacji. Sprawdźmy zatem, w jakiej sytuacji wariant wysokoprężny nie ma racji bytu.

Poradnik | 1.6 TDI - Godny następca 1.9 TDI?

Przez ponad dwie dekady rynkowej kariery rekordy popularności bił czterocylindrowy diesel 1.9 TDI oferowany w kilkunastu wersjach. Niezła dynamika, elastyczność i niskie zużycie paliwa gwarantowały radość z codziennej eksploatacji. Dodatkowo, uwielbiany przez kierowców diesel koncernu VAG prezentował wysoką trwałość i niezawodność. Niestraszne mu było także gorszej jakości paliwo. W 2010 roku Volkswagen zakończył produkcję wyposażonego w pompowtryskiwacze silnika, zastępując go definitywnie niezbyt udanym 2.0 TDI oraz mniejszym 1.6 TDI. Jak po latach spisuje się następca legendy?

Kupujemy używane. Kompaktowe auto z oszczędnym dieslem. Na co warto postawić mając 20 tysięcy zł w kieszeni?

Kupujemy używane. Kompaktowe auto z oszczędnym dieslem. Na co warto postawić mając 20 tysięcy zł w kieszeni?

skórzana tapicerka, panoramiczny dach i rozbudowane multimedia. Pod maską znajdziemy niektóre tożsame silniki wysokoprężne co w Fiacie Bravo, dzięki czemu ich codzienna eksploatacja i serwis nie uszczupli portfela. 1.6 ma 105 lub 120 KM, 2.0 165, a ciekawostkę stanowi podwójnie doładowana wersja 1.9 o mocy

Kupujemy używane - Volvo V40 vs. Audi A3 III. Kompakty w wydaniu premium

Kupujemy używane - Volvo V40 vs. Audi A3 III. Kompakty w wydaniu premium

gamy stoi pięciocylindrowy 2.5 Turbo 367 KM. Gama wysokoprężna składa się z polecanego przez specjalistów 1.6 TDI o mocy 105 KM i systematycznie poprawianego 2.0 TDI generującego 150-184 KM. Dwulitrowy diesel wyposażony w szynę wtryskową common-rail nie ma już chorób wieku dziecięcego i wad poprzednika

Poradnik - Kabriolety za 20 tysięcy złotych

Poradnik - Kabriolety za 20 tysięcy złotych

trwały i w ogłoszeniach stanowi margines oferty. Jeszcze rzadszy i bardziej awaryjny jest podwójnie doładowany 1.4 TSI (160 KM). Chcąc cieszyć się w miarę bezproblemową eksploatacją, warto postawić na wolnossące 2.0 FSI (150 KM) lub 2.0 TFSI (200 lub 210 KM). Doładowany motor zapewnia dobre osiągi (7,8

Poradnik | Rozsądne auta miejskie z dieslem za 10 tysięcy złotych

Poradnik | Rozsądne auta miejskie z dieslem za 10 tysięcy złotych

zabraknie tylko pasażerom na przednich siedziskach - z tyły wygodnie usiądą niewysokie osoby. Polscy klienci sięgali najczęściej po podstawowe odmiany benzynowe, jednak w ofercie znajdowały się również ropniaki. Do wyboru mamy diesle 1.4 TDI, 1.9 TDI i 1.9 SDI - generują one odpowiednio 69-80, 101-131 i

Najmniej awaryjne SUV-y z rynku wtórnego. Na które warto postawić?

Najmniej awaryjne SUV-y z rynku wtórnego. Na które warto postawić?

grupy VAG. Po czterech latach przeprowadzono lifting, a po pięciu wprowadzono do gamy najmocniejsze odmiany - ponad 300-konne SQ5 z benzynowym lub wysokoprężnym silnikiem o pojemności trzech litrów. Takich wersji na rynku wtórnym jest zaledwie kilka. Dominują mniejsze i słabsze diesle. 2.0 TDI

Tanio, czyli drogo - współczesne diesle

Tanio, czyli drogo - współczesne diesle

jego zakup jest na pewno uzasadniony ekonomicznie. Filtr DPF - kosztowna ekologia Używany Volkswagen Golf V (2003-2008) - solidny, ale uwaga na 2.0 TDI Autotrader.pl - bezpłatne ogłoszenia motoryzacyjne

Re: Golf V 2.0 TDI vs 1.4 TSI - diesel się nie op

poczekajmy z 5 lat. Ludzi pojeżdzą zobacza ile kosztuje eksploatacja i dynamika sprzedazy nowych diesli może spaść z czasem. Ostatnio rozwalił mnie post na forum mazdy jak koleś dzwonil do ASO zapytać sie ile kosztuje w ASO wymiana filtra DPF. Usłyszał kwoę 4500pln.... Oczywiście będzie

Re: Czy diesel się opłaca?

(DPF) Diesel oplaca sie po 10.000km/rok. Audi A4 2.0 A4 2.0 TDI (DPF) Diesel oplaca sie po 15.000km/rok. Opel Vectra 1.6 Vectra 1.9 CDTI (DPF) Diesel oplaca sie po 30.000km/rok. ALE np.: Opel Vectra 2.2 direct (114kW) Opel Vectra 1.9 CDTI (DPF) (110kW) Diesel oplaca sie po 10.000km

Re: zaleta diesla, o której rzadko mówimy

) A po co DPF? Pojechałem do Heńka i Zenka, a oni mi go wycięli. A to, że trochę kopci - to nie mój problem, a tych biedaków, których nie stać na mojego full wypas TDI-ka, więc muszą jeździć rowerem lub iść pieszo. > 2. Diesel jest głośny...pompowtryski I bardzo dobrze - niech wszyscy wokół

Re: DPF - filtr cząstek stałych

benzynowe nie maja tylu problemow. Sa tansze w eksploatacji. I oficjalnie MNIEJ EKOLOGICZNE. Uzywam silnikow benzynowych MIMO, IZ SA MNIEJ EKO. Bo choc emituja wiecej CO2 i jaraja wiecej paliwa, to jednak nie truja Ciebie tak bardzo jak klekoty. To wlasnie jest zdrowy rozsadek vs. liczby podawane przez

Re: Superb i Yeti jak gorące bułeczki

Czytając uważnie tekst można wyciągnąć ciekawe wnioski dotyczące Superba. "Rekordy popularności bije wersja auta wyposażona w jednostkę 2.0 TDI CR DPF o mocy 170 KM". To oznacza, że jest to głownie samochód kupowany do flot jako samochód służbowy. Rację tu ma admin. Gdyby ten samochód ktoś

Re: czy filtry czastek stalych wogle dzialaja?

Ja mam ten wynalazek w Chevrolecie Captiva 2,0 diesel z chipem. 2,5 roku eksploatacji i 50 tysi przejechane w tym 60% po mieście. Na razie DPF bezobsługowe i super działa. Jedyny minus to niewielki spadek mocy silnika na 10 minut co 700-800 kilometrów. Nie trzeba utrzymywać żadnej prędkości

Re: jakie auto kupić Benzyna+Gaz czy Diesel?

Jak już napisano każde rozwiązanie ma zalety, ale wydaje mi się że w Waszym wypadku przesiadka na diesla to niezbyt dobry pomysł. Nie wiem oczywiście o jakim Passacie mysli Twój mąż, ale jeżeli jest to nowszy silnik (np. 2,0 TDI) to po pierwsze ze starymi 1,9TDI ma juz niewiele wspólnego, a

Re: Lexus LS 600h | Za kierownicą

www.centrumdiesla.com.pl/pokaz_kat.php?idkat=20 Rośnie również liczba ludzi, których nie stać na eksploatację ich auta, i którzy decydują się na ten ruch: www.a6klub.pl/a6-c6-20-tdi-14...dpf-vt15849.ht

Old vs New - kolejna runda 1

samoloty. Jeśli któryś nie spełnia np. normy Euro 5, nie może być sprzedawany w Europie. Dlatego zniknęły stąd Fordy Focus RS, Hondy Civic Type-R i S2000, Mazdy RX-8 czy Volkswageny Phaeton i Touareg z silnikiem 5.0 V10 TDI. Główny zarzut? Zbyt wysoka emisja CO2. Żaden inny wymyślony przez człowieka

Re: Mieliście racje z tym zdalnym hackowaniem aut

? Czar ekologicznych, niskoemisyjnych aut szybko pryska! Widoczne na zdjęciu obok BMW 320d uczestniczyło obok Volkswagena CC 2.0TDI i Mazdy 6 Skyactiv-D w testach wykonywanych przez TUEV Nord na zlecenie Krajowego Urzędu ds. Środowiska, Pomiarów i Ochrony Przyrody Badenii-Wirtembergii (LUBW