2.7 hdi przyspieszenie większe

Jan Zomer

Omijaj je szerokim łukiem! Te wersje popularnych aut doprowadzą cię do bankructwa

Omijaj je szerokim łukiem! Te wersje popularnych aut doprowadzą cię do bankructwa

Zarówno jako nowe, jak i używane, są bestsellerami w swoich segmentach. Niestety, po latach okazuje się, że w niektórych wersjach potrafią mocno napsuć krwi. Podpowiadamy, których samochodów warto się wystrzegać, by uniknąć kosztownych problemów w czasie normalnej eksploatacji.

Sześciocylindrowe silniki, które nie boją się dużych przebiegów

Na rynku wtórnym znajdziemy wiele wytrzymałych silników wysokoprężnych i benzynowych, niebojących się dużych przebiegów. Jeszcze dekadę temu wiele koncernów montowało sześciocylindrowe jednostki w autach segmentu D. Teraz to rzadkość. Podpowiadamy, na które warto zwrócić uwagę. Odpowiednio serwisowane silniki sześciocylindrowe odwdzięczają się stosunkowo wysoką trwałością. Kluczem do sukcesu jest odpowiedni serwis - zdecydowanie częstsze wymiany oleju silnikowego niż zaleca to producent bądź komputer samochodu. Interwał wymian na poziomie 10-15 tysięcy kilometrów to doskonała profilaktyka. Niemniej, w takim przypadku trzeba też liczyć się z zauważalnie większymi kosztami bieżącej obsługi - większa ilość oleju, świec, skomplikowany napęd rozrządu i gorszy dostęp do silnika - to wszystko potęguje koszty.

Peugeot 407 Coupé

Wino andaluzyjskie leniwie dojrzewało w winnicach, a promienie słońca dopalały resztki gron na krzewach i spokojnie odbijały się w karoserii Peugeota 407 Coupé, którym gnaliśmy po hiszpańskich drogach. Przyjrzeliśmy się autu, które niebawem trafi na polski rynek, a przez producenta zapowiadane jest jako rasowe, choć luksusowe Grand Tourisme. Ile w tym przechwałek?

Zobacz wideo

Volvo S80, Citroën C6 i Honda Legend

Citroën C6 2.7 HDi V6 Honda Legend 3.5 SOHC V6 Volvo S80 4.4 V8 Silnik Diesel, V6, 2720 cm3 benzynowy, V6, 3471 cm3 benzynowy, V8, 4414 cm3

Re: CITROEN C5 2.2 HDi

niewiele,może podczas ciężkiej zimy 1 > miesiąc w roku.Ale na śliskim czy podczas deszczu nie widać różnicy,jeśli nie > jesteś rajdowcem.Za to cały rok,większa masa-zwiększone zuzcie paliwa,mniejszy > bagażnik,gorsze przyspieszenie. Rzeźnio nr5, a jak wyobrażasz Sobie powożenie Twoim A4 2

Re: CITROEN C5 2.2 HDi

.Ale na śliskim czy podczas deszczu nie widać różnicy,jeśli nie jesteś rajdowcem.Za to cały rok,większa masa-zwiększone zuzcie paliwa,mniejszy bagażnik,gorsze przyspieszenie.

2,2 HDi koncernu PSA w... Peugeot RC Carreau

Źródło: AutoMotor i Sport nr 9/2002, Art. "Bliźniaki" Mikos Gajdan, str. 84-89 Silnik 2,2 HDi RC Pojemność: 2168 ccm Cylindry: 4 Zawory: 16 Moc: 175 KM Moment obrotowy: 400 Nm Przyspieszenie 0-100 km/h: 6,0 s (!!!) Spalanie: 4,9 l/100 km (!!!) "Gruntownej przebudowie poddano także 2,2

Re: Citroen Xsara Picasso 1,6 HDi

obrotowy 240 Nm przy 1750 obr/min. Moc nowego silnika w połączeniu z umiarkowaną masą samochodu (1313 kg) zapewniają dobre osiągi. Przykładowo, przyspieszenie od 60 do 90 km/godz. trwa tylko 7 sek. na 4-tym biegu, zaś od 80 do 120 km/godz. 10,7 sek., także na 4-tym biegu. Nowy silnik HDi 110 KM

Re: JTD czy HDI?

fabrycznych. Osobiscie jexdziłem tylko Alfą 147 z 1,9 JTD 115KM/275Nm!!! Różnica w porównaniu z silnikiem w Fiacie to turbina ze znienną geometrią i podobno z tego jest dodatkowe 75Nm których nie ma w Fiacie. Przyspieszenie prawie jak w benzynie 9,9 do setki, ale to pryszcz. Największe wrażenie na

Re: Renault niezawodne - to mówią Niemcy

benzynowy 1,2 100 KM co dasz do prównania? A np co mi dasz z PSA w zamian za moją 2,0 16V 140 KM któa spala 6,5- 11 benzyny oraz 7,5 -12 lpg i to nie w kompakcie tylko w minivanie? A wiesz ile kosztuje w HDI wymiana filtra cząstek stałych? BTW - przyspieszenie nie decyduje o "lepszości"silnika w

Re: Peugeot 206

max moment obrotowy (Nm) 240 ilość zaworów na cylinder 2 Osiągi prędkość maksymalna (km/h) 168 przyspieszenie (0-100km/h) 13.1 Zużycie paliwa (cykl - l./100km) miejski 6.0 pozamiejski 4.1 mieszany 4.8 Ten 1.6 HDI ma więcej KM niż 2.0 i większy moment obrotowy, mniejsze

Re: Naszą Avensis dogania Alfa, którejkierowca ge

jechałem i średnie spalanie było ok. 9,5l, przy takiej samej jeździe Passat 105km bierze 6l. Poztym diesel toyoty jest bardzo nieharmonijny, nic nic nic i nagle przyspieszenie i zaraz koniec - niezbyt sympatyczne. Najlepszy z tej trójki jest P407 z 1.6HDi. Raz że niesamowicie cichy, nawet na zimno

Re: ktos kto ma kase na dobre auto nie patrzy na

ccm Cylindry: 4 Zawory: 16 Moc: 175 KM Moment obrotowy: 400 Nm Przyspieszenie 0-100 km/h: 6,0 s Spalanie: 4,9 l/100 km Mam nadzieję, że tym razem nie narażę się na zarzut "dużej pojemności turbodiesla" - nie wiem jaka pojemność jest w "Twoim byczku".

Re: peugeot 407

,0 ma doskonały wynalazek "overboost" który robi z samochodu prawdziwa torpedę, w przypadku konieczności błyskawicznego przyspieszenia. Nie wiem czy ma to wersja 110KM, w każdym razie, jeśli nawet ma to efekt jest dużo mniejszy. Jeśli moge doradzić to wersja 110KM wystarcza do spokojnej

Filtr DPF - kosztowna ekologia

; 60-100 - 5s; 80-120 - 7s, 0-100 - 9,6s. Seat Ibiza Cupra - turbobenzyna 1,4, 180KM, 250Nm, 1259kg; 60-100 - 5s, 80-120 - 7,2, 0-100 - 7,4s. Coż o to ciekawego ja widzę. Cupra jest lżejsza, ma o 20% większą moc, więc naturalnie przyspieszenie 0-100 zostawia klekota mocno w tyle. Okazuje się jednak

Re: KUPNO CITROENA XSARA

nartami od 6,2 do 8,5, bez nawet 5,5 jest do osiągnięcia bez problemu. Klimatyzacja automatyczna dobrze trzyma temperaturę zarówno w lato i w zime, do tego cicha dmuchawa. Auto dobrze się prowadzi na trasie gdyż spokojnie można wyprzedzać nawet przy 140 i czuć jeszcze przyspieszenie. Generalnie

Re: megane grandtour 1.5 dci - czy nie za slaby?

PSA 1.9 miał około 70 KM i był w np. dużej Xsanti czy Berlingo (do dsisiaj,a o Jumperze nie wspominając). Najpopularniejszy silnik PSA dzisiaj czyli 2.0 HDI w wersji 90 KM napędza z powodzeniem P406 Break czy Xsare Picasso. Miliony Golfów i wiekszych Passatów Kombi miało do niedawna 90 KM (1

Re: Porażka diesli V8!

auto klasy kompakt (VW Golf) z silnikiem 1.9TDI miał przyspieszenie do 100km/h wynoszące około 9 sekund. Natomiast Mitsubishi Lancer (kompakt z nadwoziem czterodrzwiowym) z silnikiem 2.0T ma przyspieszenie do 100km/h wynoszące około 4.7 sekundy - przepaść w osiągach. A porównałem silniki topowe

Re: No to mój diesel (do sprzedaży wkrótce)

only_the_godfather napisał: > Drogi misiaczku siedziałeś kiedyś w jakimś dieslu (nie mam na myśli starego Ika > rusa)? masz porównanie? Chyba nie wiesz o czym piszesz. Mam porównanie bo w Xsa > rze mam 2.0HDI a w Renault 1.4 benzyna. W xsarze na autostradzie jest ciszej ni

Głośno i trzęsąco ;-)

). Wykręcam podobne przebiegi i to miło przejechać 800 km za 100 zł. Ale w przypadku Opla Corsy 1,5 D zużycie paliwa 4,3-5,5 l/100 km to jedyna duża zaleta. No, może jeszcze elastyczność. Przyspieszeniem na 4. biegu w zakresie 65-110 km/h Corsa D powaliłaby większość benzyniaków 1,3-1,4 litra, przy czym

akurat trafila :)

jednak "You get what you pay for" bez najmniejszych wyjatkow. na codzien jezdze starym jak cholera Oplem (Astra 1.4 z 95r) (nie moj wybor, dostalem od szefa w prezencie hehe) i do czasu wypozyczenia C5 (rocznik 2006) myslalem ze moj samochod to kupa szmelcu. w Oplu silnik 1.4 w Citroenie 2.0 HDI

Re: Kara za brak opon zimowych? - A kiedy u nas?

litrowego HDi i nie widzę najmniejszej opotrzeby posiadania tzw. opon sezonowych. Przepraszam ze się czepiam. Nie chcę urazić. Nie chcę być niegrzeczny. Po prostu nie przekonuje mnie to że musze miec opony sezonowe. Na poprzednich oponach całorocznych przejechałem bez większych przygód ponad 140 tyś

bardzo proszę

Polecam auto z silnikiem 1,4 benzyna 75 koni, jest bardzo dynamiczny (jak na tę klasę aut), choć trzeba pamiętac o przełożeniach - na 5 biegu przy 1,5 tys. obrotów raczej nie przyspieszy zbyt żwawo :) Silnik 1,1 60 koni nadaje się wyłącznie do jazdy po mieście. Co do diesli - zdecydowanie HDi

Re: Nik... pytanko ;-)))

/min (wykorzystanie przewagi przełożenia > przy płaskim przebiegu momentu), a więc jest to zakres 5400obr/min, a więc > 2.5 raza większy niż zakres użyteczny turbodiesla. Jak się to ma do przyspieszeń w zakresie prędkości powyżej 60, 80, 100, czy 120 km/h dla porównywalnych silników na różne rodzaje

Re: Nik... pytanko ;-)))

(np. o II biegi w dół), wtedy przewaga benzyniaka była bardzo wyraźna. A pamiętajmy, że u mnie jest tylko silnik 1.8, bez turbo. Benzyniak z silnikiem 1.9 lub 2.0 turbo miałby wyraźnie lepsze osiągi (taki np. Focus RS). > > Ale na trasie, gdy trzeba bardzo gwałtownie przyspieszyć (czas

Auta specjalnie postarzane? - artykul 1

, że tworzenie aut zbyt trwałych nie służy branży. Samochody powinny się starzeć dużo szybciej niż ludzie. A jeśli klient ociąga się z przesiadką do nowego modelu, trzeba mu w tym pomóc. Jak? Przyspieszyć starzenie się aut - techniczne i moralne. Zgrabny, wygodny i oszczędny, a w dodatku uznanej