3.0 tfsi czy 3.2 fsi

Piotr Mokwiński

Multitronic Audi - skrzynia, która miała być rewolucją, okazuje się kosztowna w eksploatacji

Multitronic Audi - skrzynia, która miała być rewolucją, okazuje się kosztowna w eksploatacji

Wielu kierowców nieświadomych polityki Audi w kwestii stosowanych przekładni automatycznych, często trafia na egzemplarze wyposażone w niesławny Multitronic. Wedle opinii mechaników, jej eksploatacja wiąże się wyłącznie z ogromnymi kosztami i pasmem problemów, niezależnie od wersji silnikowej i modelu. Sprawdźmy wobec tego, jak sytuacja wygląda w rzeczywistości.

Audi A4 B7 vs. Mercedes Klasy C W204 - Premium sprzed dekady. Warto ryzykować?

W ostatniej dekadzie udział w rynku tradycyjnych segmentów wyraźnie spadł na rzecz wszechstronnych SUV-ów. Wyjątkiem od tej reguły jest klasa premium, gdzie wciąż stateczne czterodrzwiowe sedany cieszą się niesłabnącą popularnością - także na rynku wtórnym. Wśród używanych szczególnym zainteresowaniem cieszą się konkurujące ze sobą Audi A4 B7 i Mercedes klasy C W204. Sprawdzamy, jak sprawują się po kilkunastu latach użytkowania i co są w stanie zaoferować użytkownikowi.

BMW X3 II vs. Audi Q5 - Jeśli SUV premium, to w jakiej wersji? Pojedynek na szczycie

Na rynku wtórnym wielkim zainteresowaniem cieszy się doceniane przez kierowców BMW X3 drugiej generacji i Audi Q5 w pierwszym wcieleniu. Każdy z nich oferuje wysoki komfort jazdy, świetne właściwości trakcyjne, bogate wyposażenie, odpowiednią porcję prestiżu oraz szeroki wybór jednostek napędowych. Niestety, skomplikowana konstrukcja przekłada się na znacząco wyższe koszty bieżącej eksploatacji jak i ewentualnych napraw. Na którą wersję warto się zdecydować?

Zobacz wideo

Zestawienie żarówek w Audi A4

Zestawienie żarówek w Audi A4

. Wśród benzynowych nie zabrakło bardzo mocnych propozycji. Ciekawie przedstawia się 2.0 TFSI o mocy 200 koni mechanicznych i 280 Nm. Kolejny na liście jest 3.2 FSI (256 KM i 330 Nm) nieźle współpracujący z zaawansowanymi instalacjami gazowymi. Na szczycie palety benzynowej zaszła zmiana. Do oferty

Poradnik | Modne, uniwersalne i wolno tracą na wartości. Kompaktowe SUV-y za 50 tysięcy złotych

Poradnik | Modne, uniwersalne i wolno tracą na wartości. Kompaktowe SUV-y za 50 tysięcy złotych

sterowane siedziska z pamięcią ustawień. W przypadku Q5, możemy cieszyć się stałym napędem na cztery koła (quattro) doskonale współgrającym z automatycznymi przekładniami i mocnymi silnikami. Wśród benzyniaków, najmniej problematyczny okazuje się wolnossący 3.2 FSI o mocy 270 KM, bądź topowy 3.0 TFSI 354

Poradnik - Kabriolety za 20 tysięcy złotych

Poradnik - Kabriolety za 20 tysięcy złotych

trwały i w ogłoszeniach stanowi margines oferty. Jeszcze rzadszy i bardziej awaryjny jest podwójnie doładowany 1.4 TSI (160 KM). Chcąc cieszyć się w miarę bezproblemową eksploatacją, warto postawić na wolnossące 2.0 FSI (150 KM) lub 2.0 TFSI (200 lub 210 KM). Doładowany motor zapewnia dobre osiągi (7,8

Najmniej awaryjne SUV-y z rynku wtórnego. Na które warto postawić?

Najmniej awaryjne SUV-y z rynku wtórnego. Na które warto postawić?

smarnym. Ciekawostkę w gamie stanowi hybrydowa odmiana zbudowana na 2.0 TFSI (245 KM) i wolnossące 3.2 FSI - 270 KM. Szczyt gamy to 3.0 TFSI generujące 272 lub 354 KM. fot. Audi Q5 przekonuje dobrymi właściwościami jezdnymi, wysokiej klasy materiałami wykończeniowymi i komfortem akustycznym. Drażnią

Audi A4 2.0 TDI 170 KM - test | Za kierownicą

Audi A4 2.0 TDI 170 KM - test | Za kierownicą

silniki benzynowe wykorzystują technologię FSI, trzy silniki TDI posiadają system Common Rail, wszystkie jednostki czterocylindrowe pracują z turbodoładowaniem. Silniki benzynowe to 1.8 TFSI o mocy 120 KM i 160 KM i rewelacyjna V6 3.2 FSI o mocy 265 KM. Ten ostatni przyspiesza A4 quattro z manualną

A4 3.2 FSI Quattro - Waleczne nie tylko serce

litra, stosując się do zaleceń komputera, kiedy zmieniać bieg na wyższy, a kiedy zredukować. Na samochody z silnikami o większych pojemnościach wielu chętnych pewnie nie będzie. No, może ze dwa tuziny skuszą się na wysokoprężne 2.7 albo 3.0. Natomiast sprzedaż Audi A4 3.2 FSI Quattro będzie marginalna

Audi A4 Avant

wybór silników przyszli klienci nie mogą narzekać. Od benzynowych 1.8 TFSI 120 i 160 KM, przez 2.0 TFSI 180 i 211 KM, 3.2 FSI 265 KM, poprzez turbodiesle 2.0 TDI 120, 143 i 170 KM, na 2.7 TDI 190 KM kończąc. Jeśli komuś mało, może zawsze podobierać kilka dodatków z niemal nieskończonej listy wyposażenia

Audi A4 Cabriolet

Wersje silnikowe Silniki 1.8T 2.0 TFSI 3.2 FSI S4 2.0 TDI 3.0 TDI Pojemność (ccm)/układ: 1781/R4

Re: Mocniejszy 2,0TFSI w Audi A4.

Moment imponujący, szczególnie z 7-biegową skrzynią S-Tronic, czyli DSG dla silników montowanych wzdłużnie, osiągi i jazda będą zapewne rewelacyjne, tyle że w sumie cena tej wersji pewnie będzie dość zbliżona do 3,0 TDI czy 3,2 FSI...

Re: Turbina w benzynowym 2.0 FSI i jego moment .

> eee na pewno? 15o i 200 nm to ma atmosferyczny FSI, pozatym, 200nm z lekko > doladowanych 2 litrow to byloby marniutko. > Cos mi swita ze seryjny 2.0 fsi w wersji tjujbo to ma 200 koniuszy i moment > przynajmniej 250 niutkow. > P.S ciekawe czy jest elastyczny:>

Re: Cudów nie ma (test Audi A6 3,0 TFSI)

/100 km (+11,5%) Audi A6 3.2 FSI: 7,8 sek. 0-96,6 km/h 12,8 l/100 km (+13,3%) Audi A6 3.0 TFSI 6,2 sek. 0-100 km/h, 12,9 l/100 km (+14%) Audi A6 4.2 FSI: 6,5 sek. 0-96,6 km/h 13.8 l/100 km (+22%) Hybrydowy czołg jest tu w zasadzie na doczepkę, tylko dlatego, że jako jedno z niewielu aut

Re: przesiadka z diesla na benzyne

) - jesli cena A6 3.2 FSI turbo bedzie podobna jak 3.0 TDI to juz nie bedzie klientow rozwazajacych TDI czy FSI w tej pojemnosci to samo bedzie z 530d i 530i jak wejdzie 396 KM 3.0 benyzna turbo ps. czy naprawde z reka na sercu napiszesz ze 3.0 TDI ma kulture pracy benzyny V6 i prawi ewogle go

Re: Audi A7 bez kamuflażu

Silniki można, jak mi się wydaje, dość łatwo odgadnąć: 3,0 TFSI, 4,2 FSI V8, który zostanie w bliskiej przyszłości zastąpiony przez 4,0 TFSI, 5,2 V10, na pewno doładowany w RS7, zastanawiałbym się, że będzie wolnossący, czy też w S7 znajdzie się coś innego, np. podkręcony 3,0 TFSI albo V8 ponad 400

Re: Golf 1.4 FSI .... 95 czy 98 oktanów ??

żeby było ciekawiej do 2.0 TFSI o mocy 200KM (np. w A4) trzeba lać 98 ale już do "zubożonej" wersji 170KM (w A6) można 95. trochę tu chyba przekombinowali.

Re: przesiadka z diesla na benzyne

Gość portalu: Szymi napisał(a): > nie ale VW ma juz gotowy 3.2 FSI turbo (> 400 KM) - jesli cena A6 3.2 FSI t > urbo > bedzie podobna jak 3.0 TDI to juz nie bedzie klientow rozwazajacych TDI czy FSI> w tej pojemnosci Jak TFSI ma kosztować "podobnie" do TDI, jak już teraz

Audi wprowadzi dużą turbobenzynę (?)

Podobno ma zadebiutować w A6 po liftingu, we wrześniu. Miałaby to być jednostka 3,0 V6 TFSI, o mocy 310 KM. Dość logiczne, szczególnie w obliczu mniejszych turbobenzynowców VW/Audi, poza tym pogłoski o takiej jednostce krążą od jakiegoś czasu, 3,2 FSI trochę ustępuje 3,5 V6 Mercedesa, a szczególnie

Re: Jak to jest z dieslami?

programistajava napisał: > Dlaczego diesle mniej pala i maja lepsze przyspieszenie? > Czy 1L ropy po spaleniu wydziela wiecej energii niz 1 litr PB98? od czego maja lepsze przyspieszenie? np. 2.0 tdi ma lepsze przyspieszenie niz 2.0 fsi czy 2.0 tfsi?

Re: Audi A3 1.6

- niewielka roznica, a cenowo duzo drozej (ok. 10 tysiecy, poprawcie mnie jak sie myle). fajniejszy juz 2.0 fsi, nie mowiac o 2.0tfsi. ale to oczywiscie zupelnie inna polka cenowa. powaznie sie zastanow czy chcesz wydac tak duze pieniadze na tak slabe autko. i nie sluchaj opinii, ze 1.6 w A4 jest

Re: TSI na sterydach

Ale pytanie o sens ekonomiczny takiej modyfikacji? Czy nie lepiej poczekać na zapowiadanego następcę Golfa R32 czyli R20T ? Ma mieć 2,0 tFSI i moc ok. 270 KM ze skrzynią DSG 6 biegową. Prawdopodobnie cena będzie zbliżona a efekt znacznie lepszy

Rozkład sprzedaży na wersje silnikowe - Passat

dotychczas przetestowanych). Ale nie o tym miałem. Rozkład pod względem sprzedaży na wersje silnikowe jest następujący: 1,4 TFSI (122 KM) - 4,4 %, 1,8 TFSI (160 KM) - 4,0 %, 1,6 FSI - 1,2 %, 2,0 TFSI (200 KM) - 0,8 %, 3,2 FSI 4Motion - 0,7 %, R36 - 0,5 %, 2,0 FSI 4Motion (150 KM) - 0,1 %, 2,0 TDI (140 KM

Re: Nowy Mondeo chyba jest naprawdę dobry.

całkowitą rację: 6 biegów + wyraźnie wyższy moment obrotowy w Passacie dają wyraźną mu wyraźną przewagę w elastyczności, a właśnie ta się liczy w normalnym, codziennym użytkowaniu. Jest tylko jedno ale ( nie wiem czy to ma dla Ciebie znaczenie ):wolnossący 2,0 FSI ( a także 1,6 FSI )będzie wkrótce

Re: Rozkład sprzedaży na wersje silnikowe - Passa

karakalla napisał: > Rozkład pod względem sprzedaży na wersje silnikowe jest n > astępujący: 1,4 TFSI (122 KM) - 4,4 %, 1,8 TFSI (160 KM) - 4,0 %, 1,6 FSI - 1,2 > %, 2,0 TFSI (200 KM) - 0,8 %, 3,2 FSI 4Motion - 0,7 %, R36 - 0,5 %, 2,0 FSI 4M > otion (150 KM) - 0,1 %, 2,0

Re: Audi 2.0T FSI automat z USA zalety i wady

moto.allegro.pl/item923008679_audi_a4_2006_200km_okazja.html moto.allegro.pl/item938330843_audi_a4_2_0tfsi_200km_z_gazem_okazja.html

Nowe Audi A8

/A7. „Utylnione” quattro z regulacją przepływu mocy między kołami osi tylnej. Przekładnia 8-cylindrowa (czy rozwinięty S-tronic? nie wiadomo). Silniki: na początku 4,2 FSI 372 KM/445 Nm i 4,2 TDI, 340 KM/850 Nm. Od 2010 3,0 TFSI 290 KM/420 Nm i 3,0 TDI 250 KM/500 Nm. Od 2011: 4,0 TFSI 420

Re: BMW 5 na nowy sezon

trzeba porównywać do osiągów danego auta, a nie jego pojemności... 2.0 TFSI ma osiągi takie jak starsze 3.0 benzynowe, czy 3.0 turbodiesle i pali mniej niż benzynowa i niewiele więcej niż takie diesle... w A4 jest to 6,5sek do 100km/h! ten nowy silnik BMW w serii 3 będzie miał ok. 6,1 sek do 100km

Re: Bezpośredni wtrysk a instalacja gazowa.

> Chciałem sie zapytać czy mogę założyć do swojego Audi TT 2.0 TFSI instalację ga > zową ?? Czy wogóle do samochodów benzynowych z bezpośrednim wtryskiem można zak > ładać inst. gazowe?? Tak, ale są takie instalacje droższe. Tu przykładowe ceny

Re: Norma zużycia oleju - 2 TDI VW

> sam w swym zwatpieniu, popiera mnei rowniez fałwe na swym sajcie...sprint 0- 100 > > w pasku 2.0 tdi pochlania cale 9,8 sekundy, juz wolnossace 2.0 fsi jest lepsze, > > ze o tfsi przez litosc nei wspomne To tak dla Twojej wiadomosci Passat 2.0TDI 170PS ma 8.8 sec do 100

Re: Passat, Volvo s60 czy Accord?

> Poradźcie co kupić nowego Passata 2.0 FSI, dwuletnie S60, czy może Accorda > 2.0? Najlepsze silniki mają volvo i passat, accord trochę odstaje. Boję tylko > kosztów - serwis i awaryjność w przypadku volvo i passata. co wybrać? Jeśli chodzi o silnik 2.0 FSI a 2.0 Accorda, to

Re: Audi wprowadzi dużą turbobenzynę (?)

karakalla napisał: > Podobno ma zadebiutować w A6 po liftingu, we wrześniu. Miałaby to być jednostka > 3,0 V6 TFSI, o mocy 310 KM. > Dość logiczne, szczególnie w obliczu mniejszych turbobenzynowców VW/Audi Otóż to. Dziś w zasadzie wolnossące silniki benzynowe to przeżytek

Niestety.... mylisz się :)

tego civica. I w efekcie dostaje on 1.5 sekundy od audi nie ze względu na charakterystykę 2.0tfsi tylko ze względu na błędy Hondy w projekcie. To bzdura jest :) > (dobry przykład :silnik 2.0 FSI 150 KM vw vs silnik 2.0 TDI 140 KM > vw:rewelacyjnie zestopniowana skrzynia 2.0 FSI powoduje

Re: Golf GTI, jakie paliwo 95 czy 98 ??

> witam, planuje zakup Golfa V GTI 2.0 TFSI i zastanawiam sie nad paliwem dla > tego samochodu... > W czytalem rozne wersje i opinie na ten temat i jedne byly zdania ze silnik > ten wymaga paliwa 98 oktan, a inne ze spokojnie moze chodzic na 95.... > > Wiec jakie

Re: Audi wprowadzi dużą turbobenzynę (?)

(jest w 2,0 FSI, nie ma w 2,0 TFSI, gdzie jest bardziej potrzebny, wyskakuje znów jak diabeł z pudełka w 3,2, podobnie z dieslami). Plus dodatni dla obecnego modelu - DSG. > Dobre dane. Twierdzę, że A5 3.0 TDI S-line czyni S5 niepotrzebnym. Tak bardziej > zaczyna gubić oddech poza zakresem

Re: Nowy Seat Leon FR

uki145 napisał: > szkoda tylko ,ze w ofercie nie ma czegos pomiedzy 8 zaworowym 1.6 (102 KM) a > 150 konnym 2.0 FSI. luka jest dosc spora,takze finansowo(54 tys vs 80 tys). > wydaje mi sie ,ze mocno oczekiwana jest jednostka benzynowa bedaca > odpowiednikiem wolno ssacego

Re: Audi wprowadzi dużą turbobenzynę (?)

rezultowac obnizeniem normowego zuzycia paliwa o ponad litr. W porównaniu do zwykłego 3.2 FSI. Ciekawe, czy faktycznie im się uda, zrobić silnik o 50 koni mocniejszy, który mniej spala. *** Tu inne przykłady kompresorów, przebieg krzywej momentu cienki w porównaniu do biturbo BMW

Bo to auto dla ludu.

teraz? "Jedzie na opinii" - biorąc pod uwagę niedawne wpadki z zespołami napędowymi (niesławne pierwsze serie 2,0 TDI czy pierwsze FSI i TFSI) - choć już dawno jest "średniakiem" w klasie, a samochody podobnie dopieszczone od dawna robią już Francuzi nawet (choć może za wyjątkiem Renault, któremu bardzo

Re: Audi wprowadzi dużą turbobenzynę (?)

- Audi A6 3.2 FSI quattro - 61 do 88 (przewaga od 1 do 4 cm) - 95 (przewaga 2 cm) - 93 do 116,5 (przewaga 0,5 cm) - 95 do 1030 (przewaga 3 cm) Czyli jest dokładnie tak, jak mówiłem. Różnica w przestrzeni wewnątrz na długość jest tożsama z różnicą w rozstawie osi, wynoszącą 3,5 cm. 3,5 cm więcej (4

Re: Gaz w dieslu? Czemu nie!

oznacza tylko jedno - producenci tych instalacji juz sie nie chwala gama silnikow, na ktore daja gwarancje rzedu 100 Kkm, bo wiedza ze to nieprawda. tak jest chociaz w silniku 3.2 FSI, ktorego do dzisiaj nie obsluguje ZADEN producent instalacji gazowych (PRINS pisze, ze jego instalacja "jest kompatybilna

Re: Bynajmniej :)

:) > (uwazam takze ,ze przykłąd silników 2.0 FSI vs 2.0 TDI jest bardzo > dobry :gdzie bardzo dobra elastycznosc benzynówki jest zasługa własnie > skrzyni a nie momentu obrotowego ) .moc vs masa pojazdu schodzi na drugi > plan .jeszcze inaczej,zeby mnie dobrze zrozumiec silnik fiata 1.3

Re: Zakup 8-cylindrówki

poprawia nierzadko (najlepszym dowodem na to pierwsze 2.0 TDI a potem FSI i TFSI od Volkswagena, czy 1.5 DCi od Renault - dobre silniki, które w pierwszych latach produkcji były fatalne wprost). -- Ludzie mawiają o nim, że wygląda jak prosię trzy razy ogłuszane... ale to dlatego, że studiował. (B

Re: Audi wprowadzi dużą turbobenzynę (?)

swoją tezę, iż kompresory są gorsze. Z jakiegoś powodu w > końcu praktycznie cały świat od nich odszedł. Nie caly :-) Np. Mercedes nie odszedl. > W porównaniu do zwykłego 3.2 FSI. Ciekawe, czy faktycznie im się > uda, zrobić silnik o 50 koni mocniejszy, który mniej spala. Jesli