7 letni bieżnik opon

FT

Wymienię opony na letnie i uniknę kolejek. Lepiej poczekaj, bo zima jeszcze wróci

Wymienię opony na letnie i uniknę kolejek. Lepiej poczekaj, bo zima jeszcze wróci

Termometry wskazują już w ciagu dnia po kilkanaście stopni. Wielu kierowców będzie więc chciało wymienić opony na letnie, żeby uniknąć długich kolejek u wulkanizatora. Czy to już czas na zmianę opon? Radzimy jeszcze się wstrzymać.

Czy mogę jeździć na zimowych oponach, gdy jest ciepło? Tak, ale pamiętaj o kilku rzeczach

Jazda na oponach zimowych latem nie jest wskazana z powodu bezpieczeństwa i szybszego ścierania się gumy. Nie można jednak też panikować. Jeżeli nie będziecie mogli zmienić opon, to nic się nie stanie. Trzeba tylko mieć z tyłu głowy, że nie mamy opon letnich.

Prawidłowa wymiana opon, czyli na co zwrócić uwagę

Wymianę całych kół można przeprowadzić we własnym zakresie i zaoszczędzić kilkadziesiąt złotych. Ale zmianę opon należy wykonać w warsztacie. Jak powinna przebiegać prawidłowa wymiana opon?

Kiedy wymienić opony zimowe na letnie? Odwlekanie zmiany niesie ze sobą wiele zagrożeń

Kiedy wymienić opony zimowe na letnie? Odwlekanie zmiany niesie ze sobą wiele zagrożeń

miękkie, które optymalne właściwości osiągają poniżej temperatury 7 stopni Celsjusza. Mają też inny bieżnik. Zimówka dysponuje większą ilością nacięć (lamelek). Względem letniej gumy, głębsze są centralne rowki efektywnie działające podczas odprowadzania śniegu i błota. Kiedy wymienić opony zimowe na

Kiedy zmienić opony na zimowe? Jak powinna przebiegać wymiana opon?

Kiedy zmienić opony na zimowe? Jak powinna przebiegać wymiana opon?

hamowania. Testy prowadzone m.in. przez magazyny motoryzacyjne pokazały, że jazda zimą na oponach letnich może wydłużyć drogę hamowania nawet o kilkadziesiąt metrów, zastosowana mieszanka gumowa to wciąż nie wszystko, niezwykle ważna jest bowiem także rzeźba bieżnika. W przypadku opon zimowych

Opony zimowe czy wielosezonowe? Czy warto inwestować w dwa komplety, skoro można mieć jeden?

Opony zimowe czy wielosezonowe? Czy warto inwestować w dwa komplety, skoro można mieć jeden?

samochodu zimówki czy może rozważyć wielosezonowy wariant, które często nazywa się oponami całorocznymi. Dlaczego opona zimowa jest lepsza niż jej letni odpowiednik? Przede wszystkim trzeba zacząć od tego, że pomiędzy oponami letnimi i zimowymi są trzy fundamentalne różnice. Należą do nich: struktura

Dłuższe hamowanie, zdradliwe kałuże i wypadanie z zakrętów, czyli zimowe opony latem

Dłuższe hamowanie, zdradliwe kałuże i wypadanie z zakrętów, czyli zimowe opony latem

stanie. Choć musicie pamiętać o kilku rzeczach. Dlaczego powinniśmy zmienić opony? Bezpieczeństwo i pieniądze Przy wysokiej temperaturze i opadach deszczu opona letnia radzi sobie od zimowego odpowiednika znacznie lepiej. Szybsza jazda na zimówce może być więc po prostu niebezpieczna. Jest też

Jeździsz na zimowych oponach w sezonie letnim? Narażasz się nie tylko na niebezpieczeństwo, lecz także koszty

Jeździsz na zimowych oponach w sezonie letnim? Narażasz się nie tylko na niebezpieczeństwo, lecz także koszty

. Zimowa opona stosowana w Europie Środkowej i Wschodniej jest dość miękka i osiąga optymalne parametry poniżej temperatury 7 stopni Celsjusza. Dysponuje specyficznym bieżnikiem i znaczną liczbą nacięć (lamelek). Względem letniej gumy głębsze są centralne rowki efektywnie działające podczas odprowadzania

Opony całoroczne - zalety i wady. Czy warto płacić za wymianę opon?

Opony całoroczne - zalety i wady. Czy warto płacić za wymianę opon?

producenta są droższe od sezonowych odpowiedników o zbliżonych właściwościach. Zużywają się też szybciej i nie można jeździć na tak niskim bieżniku jak na letnich. Raz na jakiś czas, ze względów bezpieczeństwa, trzeba je też rotować i wyważać. Przy dużych przebiegach oszczędności na całorocznych oponach mogą

Opony zimowe latem. Wyjaśniamy dlaczego, używanie tzw. zimówek latem to nie jest dobry pomysł

Opony zimowe latem. Wyjaśniamy dlaczego, używanie tzw. zimówek latem to nie jest dobry pomysł

głębszy bieżnik, aby lepiej odprowadzać śnieg. Przez to mają gorsze właściwości na mokrej nawierzchni. Przeczytaj także: Na co zwrócić uwagę przy zakupie opon letnich? Do tego wszystkiego dochodzi jeszcze fakt inaczej projektowanego wzmocnienia bocznego. W efekcie opona zimowa przez swoja konstrukcję

Czy opony się starzeją? Kiedy trzeba je wymienić

Czy opony się starzeją? Kiedy trzeba je wymienić

Do trzech lat w magazynie Według polskiej normy PN-C94300-7, opony mogą być swobodnie transportowane, dystrybuowane i sprzedawane przez trzy lata od daty produkcji. To oznacza, że zachowują w tym czasie swoje pierwotne własności dotyczące bezpieczeństwa eksploatacji. W Niemczech normy są mniej

Jak prawidłowo wymienić koła? Śruby wkręcaj "na krzyż" i nie do końca, jeśli auto stoi na lewarku

Jak prawidłowo wymienić koła? Śruby wkręcaj "na krzyż" i nie do końca, jeśli auto stoi na lewarku

, montażownica do opon oraz pompa do opon). Jeśli jednak opony letnie i zimowe mamy założone na inne koła, nie trzeba płacić za wymianę w warsztacie. Koła możemy w prosty sposób wymienić sami. Kiedy to zrobić? W poniższym wideo wyjaśniamy, kiedy zmienić opony na zimowe. Wymiana kół - jak to zrobić? Krok po kroku

Opony zimowe | Dlaczego warto je mieć?

Opony zimowe | Dlaczego warto je mieć?

Budowa opony - materiały wykorzystywane do produkcji opon zimowych i letnich różnią się. Zadaniem opon zimowych jest praca w temperaturze poniżej 7 stopni Celsjusza. Do ich produkcji wykorzystywane są materiały z dodatkiem większej ilości krzemionki, które nie twardnieją, gdy jest zimno. Opona

Przygotuj samochód do zimy. Co warto zrobić przed nastaniem chłodniejszych dni?

Przygotuj samochód do zimy. Co warto zrobić przed nastaniem chłodniejszych dni?

wymianą opon Środek października to dobry moment na zmianę opon letnich na zimowe. Dzięki temu nie zaskoczą cię pierwsze przymrozki i unikniesz czekania w długiej kolejce do serwisu. Bieżnik oraz skład mieszanki, z której wykonana jest opona, różnią się zasadniczo w przypadku opon letnich i zimowych

Auto na wiosnę - warto przy nim popracować

Auto na wiosnę - warto przy nim popracować

się pary wodnej.  false false Opony Specjaliści zalecają, by założyć letnie gumy, gdy temperatura ustabilizuje się na poziomie około 7-10 st. C, a w nocy nie spada poniżej zera. Eksploatacja opon zimowych wiosną nie ma sensu, rozgrzewaniu gumy o dużej zawartości krzemionki towarzyszy proces

Tydzień Dobrego Ciśnienia

Tydzień Dobrego Ciśnienia

odpowiedź na pytanie kiedy należy zmieniać opony z letnich na zimowe. Odpowiedzi były następujące: - w listopadzie (33%) - kiedy średnia temp. spadnie poniżej 7 st. C (27%) - w październiku (25%) - kiedy spadnie pierwszy śnieg (12%) - w grudniu (1%) »> Potrzebujesz nowych opon? Znajdziesz je tutaj

Czy warto płacić za wymianę opon? Wady i zalety opon całorocznych

Czy warto płacić za wymianę opon? Wady i zalety opon całorocznych

Zimy w kraju łagodnieją. Mrozu jest zaledwie kilkanaście dni w roku, a w miastach szlaki komunikacyjne są dobrze przygotowane do jazdy samochodem. W związku z tym, kierowcy mają coraz więcej wątpliwości związanych z kupnem ogumienia. O ile w przypadku letnich opon temat nie podlega dyskusji, o tyle

Czy warto płacić za wymianę opon? Wady i zalety opon całorocznych

Czy warto płacić za wymianę opon? Wady i zalety opon całorocznych

Opony letnie Sezonowe ogumienie poddawane jest setkom testów w rozmaitych warunkach pogodowych. Jest jednak jeden warunek. Temperatura powietrza musi przekraczać 7 stopni Celsjusza. Wtedy mieszanka opony ma najlepsze właściwości zapewniające dobrą trakcję na mokrej nawierzchni i nienaganną przyczepność

Jak jeździć przy zmiennej pogodzie i na co uważać?

Jak jeździć przy zmiennej pogodzie i na co uważać?

powinni zachowywać się podczas tak szybko zmieniających się warunków na drodze? Opony mają znaczenie Przede wszystkim zadbajmy o nasze ogumienie. Mimo że mamy czerwiec, to wiele osób nie zmieniło jeszcze opon na letnie. Tłumaczą to brakiem czasu albo faktem, że mało jeżdżą i nie muszą tego robić „bo

Wymiana opon - czy to konieczne?

Wymiana opon - czy to konieczne?

. Za to w wysokich dodatnich (letnich) temperaturach stają się zbyt miękkie i są bardziej podatne na zużycie. Oprócz dobrze widocznych uszkodzeń, może w nich również dochodzić do mikropęknięć, na pierwszy rzut oka niezauważalnych. Opony letnie różnią się od opon zimowych również rzeźbą bieżnika. W

Continental | Szkoła projektowania opon zimowych

Continental | Szkoła projektowania opon zimowych

energooszczędności. Jak pogodzić tak różne wymogi? Trochę teorii Mieszanka użyta do produkcji opon zimowych musi być miększa od tej z opon letnich. Powód to twardniejąca guma w niskich temperaturach, a zimówka musi być miękka, by dobrze pracować na śniegu i lodzie. Bieżnik powinien być podzielony na duże bloki

Opony zimowe | Jakie wybrać

Opony zimowe | Jakie wybrać

temperatura zewnętrzna spada poniżej 7 stopni C. Specjalna konstrukcja, skład surowca i specyficzny układ bieżnika opony zimowej to cechy, które znacznie wpływają na komfort i bezpieczeństwo jazdy w jesienno - zimowej aurze. "Zimówki" posiadają zalety, których brak oponom letnim i całorocznym

Połowa maja, a my na zimówkach

Połowa maja, a my na zimówkach

(powyżej 7-8 st. C) na tyle wysokim, że wymiana opon na letnie jest mocno wskazana. Długich kolejek w warsztatach oponiarskich także już nie ma. A ty, zmieniłeś już opony na letnie? Weź udział w sondażu poniżej. mjl TOP 10 | Najdroższe samochody świata Najbardziej niezawodne SUV-y Samochody: Opel

Czy będą nas zatrzymywać policjanci z termometrem?

kontrowersyjna. - Producenci opon jako temperaturę graniczną dla opon letnich podają +7 stopni C. Pozostaje więc pytanie, jaką minimalna temperaturę "niekaralną" przyjmie policja. Pozostaje też stricte techniczna kwestia - kto, czym i kiedy będzie mierzył temperaturę? Jeśli legalizację musi posiadać

Opony zimowe - ostatni dzwonek

przyczepnością nawet na suchym asfalcie. Opony zimowe z bieżnikiem wykonanym z miękkiej mieszanki, dzięki gęstej sieci lameli i ostrym krawędziom bieżnika "wgryzają" się w drogę. Efekt? Lepsza przyczepność na śniegu i lodzie. Co z letnimi? Nie zostawiaj ich swojemu losowi tylko dlatego, że w zimie nie

Opony zimowe | Azot bieżnik i dobre składowanie

Gdy w okresie jesienno-zimowym spadają temperatury, przyczepność letnich opon staje się niewystarczająca. Jest to okres, kiedy należy wymienić opony na zimowe i zadbać o ich stan techniczny. Jak radzą eksperci sieci serwisowej Euromaster, gdy średnie dobowe temperatury schodzą poniżej 7 °C, dla

ABC opon zimowych

śniegiem nawierzchni na oponach letnich z prędkością 50 km/h ma drogę hamowania o 23 metry dłuższą niż auto na oponach zimowych. - Jest kilka głównych różnic technologicznych, dzięki którym opony zimowe osiągają lepsze wyniki w niskich temperaturach, m.in.: typ oraz skład użytej mieszanki bieżnika

Jak odpowiedzieć na nagły atak zimy?

. Ich konstrukcja, na którą składają się m.in. elastyczne klocki bieżnika wykonane z miękkiej mieszanki gumowej, pozwala "wgryzać" się w miękką nawierzchnię zwiększając przyczepność. Zalecany czas zmiany opon letnich na zimowe następuje, gdy średnia temperatura spadnie poniżej 7° C

Opona, która sama hamuje?

Na czym to polega? Nowa letnia opona Eagle F1 Asymmetric 2 przeznaczona do aut o bardzo wysokich osiągach zwiększa powierzchnię styku z nawierzchnią w czasie hamowania, co w efekcie zapewnia znacznie krótszą drogę hamowania zarówno na suchej, jak i mokrej nawierzchni. Tyle Marketingowego bełkotu

10 najczęstszych pomyłek na temat opon zimowych

tylko o śnieg. Już od temperatur poniżej +7 stopni Celsjusza jazda na oponach letnich nie jest całkowicie bezpieczna. "Zimówki" niezwykle zwiększają bezpieczeństwo także podczas gołoledzi, na mokrych nawierzchniach, jesiennych, czy wiosennych brejach pokrywających drogi. 3. Mam nowe opony

Nie daj się zaskoczyć zimie! Zmień opony

skutki mogą okazać się tragiczne. Opony na danej osi muszą być bezwzględnie tego samego typu i konstrukcji, z bieżnikiem takiego samego typu. To wynika nie tylko ze zdrowego rozsądku ale też z przepisów o ruchu drogowym. Ze względów praktycznych najlepiej wymieniać komplet kół z oponami letnimi na

Zmieniaj gumki!

czytasz ten tekst. Po co zmieniać opony? Zimówki robi się z zupełnie innej mieszanki, niż letnie. Im będzie się robiło cieplej, tym gorzej będą się spisywać. Po prostu staną się za miękkie. Skutkuje to nie tylko bardzo szybkim zużyciem, lecz również tragiczną przyczepnością. Drugą kwestią jest budowa

Wymiana opon | Zmieniaj nie oponuj

mróz, opony letnie mogą nas nieprzyjemnie zaskoczyć. Za umowną granicę wymiany jednych na drugie przyjmuje się 7 st. Celsjusza, zakładając, że taka temperatura (lub wyższa) będzie utrzymywać się przez dłuższy czas. Naszym zdaniem jest to wartość nieco przesadzona. Gdyby traktować powyższe zalecenie

Guma nie do... zdarcia

warstwa zużywa się i odsłania kolejną, którą zaprojektowano tak, aby zwiększyć przyczepność opony na mokrej nawierzchni. Co najciekawsze, wraz z przejechanymi kilometrami bieżnik OptiGripa ewoluuje - zmienia się jego kształt, znikają pewne elementy, a w ich miejsce pojawiają się inne. Bieżnik nowego

Jeden komplet na cały rok

, abyśmy nie jeździli na oponach letnich w regionach, gdzie na drogach panują warunki zimowe - podsumował Leszek Szafran. Należy pamiętać, że konstrukcja opony całorocznej to komprmis między oponą zimową i letnią, a jej bieżnik przypomina wyglądem tę pierwszą. W wysokiej temperaturze na suchym

Lepsze opony założyć na tył czy może na przód? Od tego zależy nasze bezpieczeństwo

Nierównomierne zużywanie się par opon jest zjawiskiem całkowicie naturalnym. Wobec tego, warto regularnie kontrolować ich stan. Nowe ogumienie ma około 7 milimetrów bieżnika. Przepisy przewidują, że opony można użytkować do wartości 1.6 milimetra. Nie warto jednak stosować się do tej zasady

Technika jazdy | na śniegu i lodzie

zaprojektowany bieżnik zapewniają lepszą przyczepności, skuteczniejsze odprowadzanie wody i w konsekwencji skrócenie drogi hamowania. Przyjmuje się, że opony zimowe należy zakładać, gdy temperatura powietrza utrzymuje się przez kilka dni poniżej 7 stopni C.  * Dolej niezamarzającego płynu do chłodnicy

Wiosenne porządki | Poradnik

sprawdzenia szczelności układy klimatyzacji? Ok. 100 zł Wymieniamy opony na letnie Wyznacznikiem terminu wymiany opon na letnie jest średnia dobowa temperatura oscylująca w okolicy 7 stopni Celsjusza. Warto jednak zaznaczyć, że wielu kierowców rejestruje temperaturę w południe w słońcu nie biorąc pod uwagę

Wiosna poradnik |Auto na wiosnę - warto przy nim popracować

odpływ, gdy przyjdą pierwsze, obfite deszcze. Po drugie, obuwie. Nikt nie wymyślił idealnych opon całosezonowych i pewnie nigdy nie wymyśli. Specjaliści zalecają, by założyć letnie gumy, gdy temperatura ustabilizuje się na poziomie około 7-10 st. C, a w nocy nie spada poniżej zera. Eksploatacja opon

Co zwiększa bezpieczeństwo?

7°C, należy założyć opony zimowe. I to nie tylko ze względu na ich bieżnik, który posiada dużą ilość tzw. lamelek, które sprawiają, iż opona posiada o wiele większą ilość krawędzi wgryzających się w podłoże oraz ułatwiających jazdę po śniegu i lodzie. Bardzo istotny jest także fakt, że do

Wiosna poradnik | Czas na pożegnanie zimy

ogumienie zmienia się na letnie gdy na dworze temperatury stale utrzymują się na poziomie 7? C i nie są zapowiadane gwałtowne załamania pogody poparte istotnym ochłodzeniem. Eksploatacja opon zimowych wiosną nie ma sensu, rozgrzewaniu gumy o dużej zawartości krzemionki towarzyszy proces kruszenia. Bieżnik

VW Castrol Cup | Slovakia Ring | Relacja: Pierwsza wygrana Polaka

czy 22 pucharowe Golfy powinny wyjechać na oponach deszczowych czy na slickach. Ostatecznie po przejechaniu próbnego okrążenia sędziowie podjęli decyzję, że można startować na oponach bez bieżnika. W ruch poszły lewarki i klucze do kół. Ekipa Volkswagen Racing Polska szybko zmieniła koła we wszystkich

Cała prawda o gwarancjach cz. II

to element którego producenci samochodów boją się chyba najbardziej. Nie jest to spowodowane problemami z samymi oponami, wszak kupując je w serwisie oponiarskim dostaniemy często 3-letnią gwarancję (można spotkać jeszcze dłuższe okresy). Dlaczego więc np. Opel ogranicza swoją odpowiedzialność w tym

Najciekawsze koncepty BMW

spokojnie zostawić w tyle niejedno sportowe auto i to nie tylko na offroadowych trasach. Niemcy pozwolili sobie także na nutkę szaleństwa - spójrzcie na wzór bieżnika na oponach i motyw na siedzeniach. Wilcza łapa w BMW? BMW Z18 z 1995 to nic innego jak kabriolet, któremu nie straszny żaden trudniejszy

Wiosenny przegląd...

ogumienie powinno zakończyć swoją służbę, gdy przez dłuższy czas utrzymują się na dworze temperatury nie niższe niż 7 st. C. Dalsza eksploatacja opon zimowych nie ma sensu, guma będzie kruszyć się, protektor szybko ulegnie zużyciu. Założenie opon letnich to znacznie korzystniejsze rozwiązanie. Mają one

Zima poradnik | Przygotuj samochód do zimy

będzie sroga, a śnieg prószyć będzie obficie. Nie jest to więc najlepszy moment na testowanie tej wciąż zaskakująco popularnej teorii. Wbrew powszechnym opiniom zimówki różnią się od opon letnich więcej niż tylko składem mieszanki użytej do produkcji bieżnika. Inny jest też kształt obszaru styku opony

Hu, hu, ha zima zła - przygotuj samochód

) warto zmienić na zimowe. Mieszanka, z której wykonane są opony letnie, ma inne właściwości - opony w niskich temperaturach robią się nadmiernie twarde, dramatycznie tracąc na przyczepności. Dodatkowo zimówki mają bieżnik, którego rzeźba przeciwdziała zapychaniu się śniegiem, a sprzyja odprowadzeniu

MERCEDES-BENZ A 140 - TEST 30 000 km

. Nie licząc wymiany opon z zimowych na letnie i wymiany oleju, ani razu nie musieliśmy odwiedzać warsztatu Mercedesa. Niewielka pseudoawaria zdarzyła się jedynie przy przebiegu 14 930 km. Podczas próby wyjazdu z kopnego śniegu nie dało się odłączyć układu ASR (zapobiegającego ślizganiu się napędzanych

Rajd na Antypodach

, przygotowany w trakcie zapoznania z trasą. Najnowsze informacje * Zgodnie z przepisami zespół BP Ford Abu Dhabi będzie używał w Nowej Zelandii ogumienia o jednym wzorze bieżnika dostarczonego przez firmę Pirelli.  Opona szutrowa o nazwie Scorpion, będzie dostępna w jednej tylko odmianie mieszanki

7-letnia opona (069)

Witam Mam letnie opony po przebiegu prawie 50kkm. Czy nadajš się już na ?mietnik czy spokojnie można na nich jeszcze sezon polatać. Dokładnia to Michelin XH1. Wizualnie sš oki bieżnik gruby bez uszkodzeń machanicznych.

Re: Opony letnie

W zakupionym przez mnie ubiegłego lata pojeździe też miałem 7-letnie opony. Bieżnik był jednak już dosyć mocno zużyty, a poza tym opony były po prostu sparciałe. Jeżeli Twoje nie parcieją to możesz ryzykować, aczkolwiek ja osobiście opony bym zmienił. -- piter34

Jaka jest głębokość bieżnika w nowych oponach?

Czy wszyscy producenci oferują taką samą głębokość bieżnika, czy są tacy którzy wyjątkowo skąpią lub dają go ponad normę? Z tego co wiem to nowe opony mają jakieś 7.5-8mm, ale wyczytałem, że niby Uniroyal ma 10.5mm w zimówkach. Czy zimowe mają z zasady fabrycznie głębszy bieżnik jak letnie?

Letnie opony. Tak trzeba!

Kiedy średnie temperatury przekraczają 7 stopni Celsjusza, należy jak najszybciej zmienić opony na letnie. W myśl przepisów minimalna wysokość bieżnika to 1,6 mm. Poniżej tej granicy opony nie są zdatne do użytku. Jeśli więc ogumienie nie spełnia wymogów kodeksu, przy kontroli drogowej może

Re: Goodyear UG 7

Przyjacielu! Opony wulkanizują się tylko raz - w prasie wulkanizacyjnej, gdzie uzyskują swój ostateczny wygląd, mówiąc tak po prostu. Właściwości opon zimowych i letnich wynikają z różnego składu komponentów samej gumy, z której powstał bieżnik.Dobór ich daje to,że opony zimowe mają bieżnik

Re: Tajemnicze minus 7 stopni Celcjusza.

Opona letnia traci swoje właściwości jezdne w temperaturze +5 - +7stopni a nie przy minus 7! Opona zimowa jest robiona z gumy która ma w warstwie bieżnika domieszkę np. Kauczuku silikonowego (silica tread-rubber). Takie opony posiadaja homologacje M+S (śnieżno-błotną). Opona jest bardziej

Re: Opony zimowe

Odpowiedź jest prosta: jeżeli opony pomimo wysokiego bieżnika (powyżej 7 mm) źle trzymają to trzebqa pomyśleć o wymianie. Generalnie te 7 mm jest granicą, a parcenie gumy jest tu wolniejsze niż w oponach letnich z uwagi na większą zawart. krzemionki w gumie

opony zimowe

Nie wiem, dlaczego w naszym kraju utarło sie powszechne przekonanie, że opony "zimowe" to opony na śnieg, błoto pośniegowe i inne temu podobne przyjemne przypadki na drogach. Opona letnia od zimowej różni sie przede wszystkim rodzajem gumy - letnia bardzo twardnieje poniżej +7 - +5 stopni

Re: opony letnie w zime

2 centymetry bieżnika :D. W zimę jeżdżę na starych szwedzkich oponach no name. Po śniegu górka nie górka idą jak na szynach.

Re: Ciśnienie w oponach zimowych

Natomiast wulkanizator, u którego od 7 lat zmieniam opony, radzi zwiększać ciśnienie w oponach zimowych o jedną dziesiątą ciśnienie w oponach letnich. Podobno wtedy lepiej wykorzystywane są własności opony zimowej, zwł. bieżnika.

Re: opony zimowe

gaja3 napisał: > Opona letnia od zimowej różni sie przede wszystkim rodzajem gumy - letnia > bardzo twardnieje poniżej +7 - +5 stopni Celsjusza, gdy zimowa poniżej tej > temperatury zaczyna "żyć". Przy wyższych temperaturach robi się z > niej "kartofel". Jedynym

Re: Jakie opony wybierają kierowcy?

Na lato najlepiej celować w opony dobre na deszczu, bo na suchym to wszystkie się trzymają, a na mokrym przyczepność ma zdecydowanie większe znaczenie. Przy zimówkach za to nie ma sensu patrzeć na zużywanie się opony, bo zwykle i tak 7 letnie zimówki mają prawie cały bieżnik.

Re: Azot, bieżnik i dobre składowanie

, przynajmniej w teorii powinno być lepiej z azotem. Gdy średnia temperatura schodzi poniżej 7stopni zimówki mają sens. Średnia, znaczy, że wieczorem i w nocy jest poniżej zera najczęściej i wtedy każdy opad może być niebezpieczny. Tj właśnie przezorność. W praktyce, jeśli nie spadnie śnieg, to letnie opony

Re: Opony zimowe z 2011r. Wyrzucić?

7 letnie opony nie nadają się do jazdy....wyrzuć...opony się starzeją - guma parcieje z wiekiem jest twardsza i nie trzyma przyczepności...po 5-6 latach nie nadaje się do jazdy mimo że bieżnik duży...mam Fulda Cristall Montero 3 - super zimówki...na śniegu rewelacja...

Re: Wątek o oponach zimowych.

toreon napisał: > Podłączę się > W jednym z wozideł mam zimówki z 2010 roku. Przebieg niewielki, bieżnik w dobry > m stanie. Pytanie jednak czy ze względu na wiek nie wypada z zasady wymienić? guma się starzeje...6 lat to max... Ps. a założyłbyś 7 letnią prezerwatywę? ja nie

Re: Opony całoroczne - doradźcie!

-letnie zimówki, które mimo dobrego bieżnika muszę wyrzucić bo podobno guma się zestarzała. podobnie z letnimi, w koszu wylądowały całkiem niezłe bieżnikowo, ale stare opony. dodam, że w/g wulkanizatórów czy innych znawców oba te komplety powinienem wurzucić już ze 2-4 lata temu bo się zestarzała

Re: Opony zimowe- czas używania

czy musze sie rozpisywać że : opony zimowe i letnie mam na felgach , że po każdej zmianie dokładnie je przeglądam , wydłubuje każdy kamyczek z nacięć na bieżniku , konserwuje preparatami do tego przeznaczonymi , opony leżą w ciemnym chłodnym pomieszczeniu z ciśnieniem 1 atm , przekładane co

Zimowe oszustwo oponowe - Kłamstwo o 7°C

. Te mówią coś wręcz przeciwnego. Fachowe pismo „Auto Bild” corocznie testuje opony zimowe, przy czym dla porównania na tor wjeżdżają także opony letnie. Wyniki są jednoznaczne: chociaż na śniegu profil bieżnika letniego ślizga się prawie dwukrotnie dalej, to na mokrej i suchej

Re: zmieniać opony na zimowe czy nie?

michotek napisał: "Nie stresuj się. Masz nowe auto, to znaczy nowe opony, a więc bieżnik głęboki. Otóż lepszy głęboki bieżnik w oponach letnich niż łyse zimówki." Śmiechu warte ! Mam nowe auto na letnich, nowiutkich (2 miesiące) oponach sportowych. Są doskonałe do ścigania się po asfalcie

Re: Treadwear

> dżenie na 6-7 letniej oponie, która wygląda na niezużytą, bo ma jeszcze bieżnik > , ale guma jest już stara. opony mają wytrzymać 10 lat (jeśli wcześniej się ich nie zużyje w sensie utraty bieżnika) więc o co chodzi

Re: Prawdziwi kierowcy nie wymieniją opon na zimo

Opona zimowa lepiej zachowuje się również na błocie pośniegowym, a to zapewne również we Wrocławiu występuje. Dodatkowo nie chodzi tylko o bieżnik, ale i o mieszankę gumy. Letnia opona poniżej +7 stopni za bardzo twardnieje, przez co jeszcze bardziej pogarsza swoje parametry. Dla osób, które

Co to jest "bieżnik w normie" Misiu?

wywaliłem komplet letnich z Opla (bo miały niecałe 3mm bieżnika po ostatnim sezonie, a do tego 7 sezonów za sobą). Nie tyle "wywaliłem" właściwie, co zostawiłem w warsztacie u wuja. Podobno dwóch "Misiów" wzięło je sobie za cenę wyważenia i nałożenia "bo jeszcze przepisowe"... a wuj zapłacił za utylizację

Re: Wątek o oponach zimowych.

trypel napisał: > Nitro jak kupowałem było na 8 letnich oponach, bieżnik jak nowy bo i przebiegu > nie było. Gumy markowe. Nawet na suchym rwało przyczepność a na mokrym dodanie > gazu przy 60-70 powodowało ze lampki kontroli trakcji mrugaly jak szalone. Po w > ymianie na

Opony na zimę: węższe czy nie?

bieżnik letniej do zimowej i rzeczywiście przy tym samym rozmiarze zimowa jest węższa. Nie wiem czy to tak jest ze wszystkimi oponami ale moja UG7 tak ma.

Re: opony zimowe

Mam na zimę Debicę Frigo Direktional z drugimi felgani, teraz będzie to ich piatą zima, potem do kosza niestety mimo niezdartego za bardzo bieżnika. Po prostu po 4-5 latach guma twardnieje i traci charakter opony zimowej, pozostaje tylko rzeźba bieżnika, a to za mało, dlatego przy uzywanych

Re: I co na to miłośnicy zimówek?

jest tym ,że w testach badane są opony fabrycznie nowe. Jednakże w miarę postępującego zużycia (kiedy bieżnik nie ma 7-8 tylko 4mm) różnice stają dramatycznie zauważalne. O ile nowa letnia opona jeszcze może sobie jakoś radzić z odprowadzaniem brei pośniegowej (a to nie jest takie rzadkie

Re: Opony Matador - nigdy więcej

Nie wiem, co tam kto tam, ale ja już dwie zimy przejeździłem na MP58 (195/60R15) i zostało mi jeszcze całe 7mm bieżnika. Co prawda, przebieg w sezonie zimowym (listopad - marzec) nieduży, średnio jakieś 800km miesięcznie, czyli zusammen do kupy ok. 8kkm. Nie jest może szczytem marzeń, ale

Re: Co to jest "bieżnik w normie" Misiu?

w BMW (w Oplu mniej, ale też około > 5mm), właśnie wywaliłem komplet letnich z Opla (bo miały niecałe 3mm bieżnika p > o ostatnim sezonie, a do tego 7 sezonów za sobą). Nie tyle "wywaliłem" właściwi > e, co zostawiłem w warsztacie u wuja. Podobno dwóch "Misiów" wzięło je sobie za

Re: Finał konkursu "Myślę, więc jeżdżę"

A no sorki, zapomniałem jeszcze, że w Polsce to nawet oponami używany mi się handluje, więc wygrywającą pracą powinien być zardzewiały Golf III z LPG i stojący u wulkanizatora, gdzie montowane są 7 letnie Bridgestony bo przecież mają jeszcze 4 mm bieżnika... .

Re: Opony-czy naprawdę do wyrzucena?

była eksploatowana czy nie oraz bez względu na stan jej bieżnika, zaleca się wymianę na nową po upływie maksymalnie 10 lat od daty produkcji " No to czemu wyrzucać oponę 10-letnią? Zgodnie z obliczeniami przedstawionymi w cytacie nr 1, 10 lat składowania odpowiada 7 miesiącom normalnego użytkowania?

Re: Opony zimowe z 2011r. Wyrzucić?

Coś tam dowodzisz a ja po prostu patrzę jak opona wygląda tj. ile ma jeszcze mm bieżnika, a nie ile kilometrów przejechała czy jaki czas była zamontowana na samochodzie. I z doświadczenia wieloletniego mnie wychodzi. Letnia 7-8 sezonów, zimowa 4-5 sezonów i łączny przebieg samochodu na tych oponach

Re: Pada śnieg, pada śnieg, cholera mnie trzaska.

opony letnie, ponieważ mają bardziej otwartą rzeźbę bieżnika, zaś jej głębokość jest również większa niż w oponach letnich. Dodatkową zaletą kierunkowych opon zimowych jest specjalny układ rowków zapewniający optymalne odprowadzenie wody . Niektórzy producenci celem podniesienia przyczepności do

do ksmx (klasyczny snow matoł ,and x do potęgi 4 )

> zmrożona ściera papier. Ściera. > > Gdyby guma opony letniej tak strasznie twardniała w temperaturach nawet -20 C t > o > pękałyby opony. > > Wbij sobie głąbie do głowy, że opony zimowe to opony tzw. M+S czyli "mud and > snow". Ponieważ ani w Polsce ani w Niemczech

Ci się cieszą

Najbardziej na wymianie opon zyskają oczywiście firmy, które się tym zajmują. Ale nawet dla własnego bezpieczeństwa warto o tym pomyśleć. Kiedy bieżnik w oponie zimowej osiąga głębokość 3–4 mm, co szczególnie dla zimówek jest absolutnym minimum, oponę należy wymienić. Jakby ktoś miał

Re: Co ile lat trzeba zmieniac opony zimowe?

Opony 7-letnieoponami już niestety dość wiekowymi. Producent daje gwarancję na gumę chyba 5 lat. Opony zimowe mają dużo większe wymagania niż opony letnie. Min wysokość bieżnika to 4mm. Podobno substancje krzemowe zawarte w oponach zimowych tracą swoje właściwości po upływie 4-5 lat od daty

Re: Treadwear

No właśnie. Chodzi o to, ze jeśli opona jest intensywnie użytkowana, np. 50 tyś km/rok, to jest sens nabycia opon o wysokim trearwear, jeśli ma niższy przebieg, np. 10 tyś km/rok, to już niekoniecznie. Chyba, że komus nie przeszkadza jeżdżenie na 6-7 letniej oponie, która wygląda na niezużytą, bo

Re: Do Michotka

Otóż próbowałem jeździć na letnich oponach przy temoeraturach rzędu 0 - 7 stopni (w zeszłym roku nieco się pośpieszyłem z wymianą zimówek na letnie - wydawało mi się, że zimy już nie będzie) i różnica była kolosalna. Dużo gorsza przyczepność i kierowalność, etc. Kolejna sprawa: jeżeli

Nie tak do końca

Zalet opon zimowych nie da się przecenić, jednak opona letnia zapewnia krótszą drogę hamowania na suchym asfalcie nawet przy temperaturach lekko ujemnych, wynika to po prostu z innej konstrukcji bieżnika. Temp. +7 stopni została wymyślona w celach marketingowych przez firmy oponiarskie aby

Re: kiedy zmieniać opony na zimowe?

Widziałem testy na DSF i sprawa ma się tak: pierdoły o tych 7 stopniach aż huczy. Przy suchej nawierzchni w temperaturze poniżej 0 zwykła opona hamowała znacznie lepiej niż zimowa. Po lodzie obie tańcowały aż miło. Przy temp. dodatniej np +2C na mokrej nawierzchni jazda na zimówce to samobójstwo bo

Re: w zg sniegu przewaznie nie ma

Po to, że letnie ogumienie poniżej +7 stopni Celsjusza twardnieje i pogarszają się jego parametry. Opony zimowe dzięki innemu składowi mieszanki gumowej i innej strukturze bieżnika w niskich temperaturach zachowują elastyczność i zapewniają wyższy poziom bezpieczeństwa. Tak więc śnieg to nie

Re: (...) zimowe opony (...)

wymiany opon na zimowe już przy temperaturze plus 7 stopni (patrz wyżej), kłamstwem jest również to że opony zimowe po trzech sezonach do niczego się nie nadają i trzeba je zmienić nawet jeśli mają bieżnik jak nowy. Ale podaż jest więc trzeba jakoś nakręcić popyt... -- Pozdrawiam, W poszukiwaniu

Opony Pirelli w niemieckich testach opon

W ostatnim czasie opublikowane zostały wyniki testów opon przeprowadzane przez niemieckie magazyny motoryzacyjne w których brały udział również letnie opony Pirelli. Wśród opon przeznaczonych do aut o najwyższych osiągach eksperci wyróżnili włoski koncern za ogumienie z serii PZero

Re: I co na to miłośnicy zimówek?

Ja właśnie myślę samodzielnie i w lecie jeżdżę na letnich a w zimie na zimowych. Nie wiem po co udowadniać, że ziemia jest płaska. I proszę mi nie mówić, że w zimie na suchej nawierzchni opona letnia to to samo co zimowa. Mieszanka, z której zrobione są opony letnie, poniżej temperatury +7C

Re: Bardzo prosze o odpowiedzi-"zimowki" latem

Kiedy bo pan oponiarz ma absolutną, niezbywalną i całkowitą rację! "Zimówka", jak sama nazwa wskazuje, jest do jazdy zimą, poniżej +7stC. Ma bieżnik z takiej gumy, która właśnie zimą ma podobną przyczepność, jak opona "letnia" latem. Ergo: zimówka latem staje się miękka i zużywa lawinowo

I tak i nie...

- zakładając letnie - założyłem 4 szt. najlepsze (z 9 posiadanych - mowa dalej o letnich) z bieżnikiem ok. 6-7 mm każda. Zostało 5 szt. z bieżnikiem ok. 4 mm - więc jeszcze można jeździć. UFFFF!!! Zrozumiałeś?? Bo to trochę, niestety, zawiłe być... Więc koniec końców TRUDNO powiedzieć ILE dokładnie

Do Michotka

całe niebo lepiej niż jakakolwiek letnia. Po prostu guma nie twardnieje. Nie wspomnę już o fakcie, że większość nowoczesnych opon letnich ma tak skonstruowany bieżnik iż nie sposób zachować przy ich użyciu jakąkolwiek kierowalność na śniegu lub błocie. Konkretnie chodzi o to, że teraz stosuje

Re: opony zimowe w lecie

Bild” corocznie testuje opony zimowe, przy czym dla porównania na tor wjeżdżają także opony letnie. Wyniki są jednoznaczne: chociaż na śniegu profil bieżnika letniego ślizga się prawie dwukrotnie dalej, to na mokrej i suchej nawierzchni hamuje znacznie lepiej niż najlepsze opony zimowe - także przy

Re: UWAGA na wulkanizatorów na Józefowie!

Dorzucę swój grosik. Naprzeciwko wskazanej lokalizacji jest takowoż podobna usługa oponiarska. Jakieś 8 lat temu do mojego Mitsubishi próbowali mi założyć na przód, funkiel nówki "michelin" 11 letnie. Na moja prośbę o pokazanie folderu z tymi oponami a chodziło mi o bieżnik okazało się że to

Re: Oddam/przyjmę/zamienię/sprzedam

Nie wiem czy TO kwalifikuje się do grupy małych rzeczy ale ... Cztery koła Toyota Yaris 2001. Alufelgi z logo Toyoty, stan dobry. Opony letnie Michelin 14/175/70? bieżnika z 6-7mm. Cena do dogadania. 650zł ? Facet co odkupił zwłoki Yarisa do wyklepania, dawał tak śmieszną kwotę że stwierdziłem

Re: Jakie prawidlowe cisnienie w oponach?

musi być "jak największa", po to się zakładają węższe opony! Latem czy zimą ciśnienie musi być tak samo i zgodne z zalecaniem producenta pojazdu, wtedy zapewnia nam największe bezpieczeństwo i skuteczność układu hamowania oraz równomierne zużycie bieżnika. Można pompować specjalnym gazem do

Re: Bo jej oponka się przebiła;-(. Tej micrusi.

mikroskopem chyba pójdę, to może coś zobaczę. Friend mój mówi, że można przełożyć oponę z przodu do tyłu i do zmiany na letnie powinna wytrzymać. No ale pocieszające, że w razie czego opona nie eksploduje, tylko zacznie popuszczać;) -- https://fotoforum.gazeta.pl/photo/7/ce/sd/w8fb

Re: Zimówki

Mam już zmienione czas jakiś i bardziej biorę pod uwagę nie śnieg a temperatury. Podobno letnie opony już przy +7 st. C nie działają jak powinny. Pana Panie Józefie o to nie posądzam, ale widać na drodze masę ludzi, którzy sami sobie koła zmieniają (bo oponiarza bym o taki numer nie posądził) i

Re: Zimówki raz jeszcze czyli minisonda.

nadają się opony o głębokim bieżniku, szerokich nacięciach (często w kostkę) i ostro zakończonych bocznych krawędziach. Do miast i na szosy natomiast lepsze są opony o nacięciach typu V i zaokrąglonych obrzeżach jak np obecny lider testów GoodYear UltraGrip7 (zakładam takie w tym roku). I jeszcze jedno

Re: Sprawa poważna, ku przestrodze.

aluminiowymi felgami pod letnie (przy czym felgi sfotografowałem z oponami, które miały jeszcze prawie 4 mm bieżnika, ale miały ponad 7 lat). No i futrzastemu debilowi ubzdurało się, że sprzedałem komuś samochód na łysych oponach, nie poinformowawszy go jeszcze o tym fakcie. -- Jestem Lubelakiem, to

Re: No dobra...

jesien, a zimowe na zime (magiczna granica jest +7 s > t. C). I wszystkie maja byc dobre na warunki, do ktorych zaprojektowal je producent (letnie od +7 st. C do ..., a zimowe od ... do +7 st. C). Najlepiej oczywiście byłoby mieć komplet opon na każdy rodzaj nawierzchni i warunki atmosferyczne

Re: Do Michotka

> Otóż próbowałem jeździć na letnich oponach przy temoeraturach rzędu 0 - 7 > stopni (w zeszłym roku nieco się pośpieszyłem z wymianą zimówek na letnie - > wydawało mi się, że zimy już nie będzie) i różnica była kolosalna. Dużo > gorsza przyczepność i kierowalność, etc. Różnica

Dziękuję, ale......

Dziękuję za odpowiedzi.Naturalnie pomyliłem się, zamiast +7 nieopacznie napisałem -7 stopni. Ale nikt mi nie napisał na czym dokładnie polega twardnienie opony i dlaczego "twarda" opona ma gorszą przyczepność, chciałbym wiedzieć od strony technicznej co to jest "twardnienie" opony i na

na pewno nieznajomość praw fizyki?

Rzeczywiście niektórzy pędzą na złamanie karku nawet w złych warunkach, ale rzadko widuję pędzące tak kobiety z 7-letnimi dziećmi. W ogóle kobieta jadąca agresywnie to widok raczej z warszawskiej ulicy w dzień powszedni (syndrom "biznesłumen w SUVie"), a nie z autostrady w weekend. Możliwe, że

Re: Do Michotka

jakakolwiek letnia. Po prostu guma nie twardnieje. Twardnieje, ale różnicę widać raczej przy minus 7 niż plus. A kto ci to powiedział, że "o całe niebo lepiej"? Jeździłeś w tych samych warunkach na zimówkach i letnich przy +7? Bardzo wątpię. > większość nowoczesnych opon letnich ma tak

W Opolu śmieci były, są i będą.

Jestem zawiedziony tym w jaki sposób wprowadza się kolejny podatek. To powinno być jednoznacznie określone bez możliwości dokonywania przekrętów. Liczyłem na metry kwadratowe nor, w których mieszkamy, a nie od stopnia zużycia podeszwy butów zimowych przemnożone przez roczny ubytek bieżnika opon

Re: noras też jest kozak...........a inni.... phi.....

lub mokrej nawierzchni nie powoduje zmian w charakterystyce trakcyjnej > samochodu. Zapominasz, że opony tzw. uniwersalne (a de facto na ogół letnie) w temperaturze poniżej 7 stopni Celsjusza (lub nawet 10 dla opon High Performance) tracą swoje własności, jeśli chodzi np. o przyczepność

Re: Kto z Was lubi jeździć na rowerze?

kilka lekko nadpękniętych opon letnich za 25-23 zł czyli to dobra inwestycja bo jej koszt to 2,5 raza najtańszej opony letniej.Jeszcze wiekszy zysk na oszczędności jest gdy używamy w lecie drogich opon np antyprzebiciowych. Na śnieg są dobre opony z rzadkim bieżnikiem, który nie zabija się śniegiem

Re: Sam naprawiam swój jednoślad

porą > roku > > Robiłem tak. I jechałem szybciej i bardziej zachowawczo od tych bezpiecznych "b > o już na zimówkach". Opory hamowania na zimówkach są 5-7 5 lepsze od letnich. Już kiedyś o tym dyskutowaliśmy. Tu bardziej niż miękkość gumy decyduje wysokość bieżnika. Zawsze

Re: opony "całoroczne" kto używa i jak dają radę

komplety opon/kół, to zużywają się one dwa razy wolniej niż jeden komplet wielosezonówek. A wielosezonówka z 4mm bieżnika na zimę i tak już za bardzo się nie przyda (po dwóch, góra trzech latach eksploatacji)... i co wtedy? Samochód do garażu, czy też drugi komplet wielosezonówek? > na wiosne

Re: Znów samochód w rowie na pechowej ulicy w Ols

zjeżdżać na pobocze, to nie byłoby tematu. A tak ogólnie to chętnie bym rzucił okiem na opony tego auta, bo ostatnio jeden taki zwiedzacz rowowy, który poprosił mnie o pomoc powiedział, że nawet zimówki mu nie pomogły, a zimówki, chciało mi się je obejrzeć, miał 12letnie, bieżnik ~3mm i o jakieś 5-7 lat

Re: Opony Pirelli P400

będzie się zwiększać w miarę użytkowania gum. Po krótce: na oponach nie przejechałem wiele, ledwie 3 000 km, z czego około 1 500 niemal jednym ciągiem (4. dniowy wyjazd nad morze 2x ok.720 km), jeździłem w warunkach letnich, ale w pełnym przekroju pogodowym - od cholernych upałów (ponad 30 stopni) do

Re: Powiedz to dyktatorze...

). > Druga kwestia, to jaki rodzaj zimówek masz u siebie (bardziej "śniegowe", czy b > ardziej "uniwersalne", "miejskie"), Pisałem już powyżej - z resztą nie można już ich kupić, więc mogę sobie pozwolić na napisanie - 3-sezonowe GY UG 7+ (bieżnika jeszcze ponad 6mm- mało jeżdżę w zimie, nie jeżdżę

Tragiczny wypadek na Podkarpaciu. 5 osób nie żyje

tarcze hamulcowe o grubości 3 mm a gość przyjechał tylko dlatego, że mu tłoczek wypadł. No to teraz wyobraźcie sobie co by było jakby ten wypadający tłoczek spowodował awarię całego koła np przy prędkości 100km/h. Już nawet nie wspomnę o oponach - letnie z głębokością bieżnika 2 mm w porywach

Re: Z doświadczenia 4-go kompletu zimówek

Osobiście czekam z wymianą jak najdłużej, ale problem w tym, że nie mam "drugich" felg, więc dlatego tak robię:( Poza tym, wspomniane pow. 7st.C. nie są krytycznym momentem dla letnich; to po prostu moment, w którym guma zaczyna twardnieć, a i tak, gdy nie ma dużego mrozu (i śniegu oraz lodu

Re: moj test bojowy

. tinyurl.com/22gllz Jak widać wyższość każdego ogumienia sezonowego nie jest taka oczywista. Naturalnie, najlepsze zimówki i letnie bądą się spisywać lepiej niż uni, ale w przypadku tańszych, popularnych opon warto się zastanowić nad dobrymi całorocznymi. Kierowcy o agresywnym stylu jazdy

Jak przygotować auto do zimy.

wykonane są opony letnie, ma inne właściwości - opony w niskich temperaturach robią się nadmiernie twarde, dramatycznie tracąc na przyczepności. Dodatkowo zimówki mają bieżnik, którego rzeźba przeciwdziała zapychaniu się śniegiem, a sprzyja odprowadzeniu większych ilości błota pośniegowego. Każdy

Re: www.btzpolonia.pl

poszly więc w dwóch kierunkach: zwiększenia bezpieczeństwa torów i ZMNIEJSZENIE PRĘDKOŚCi MOTOCYKLI. Przede wszystkim ograniczono średnicę przelotu gaźnika do 34mm, przez co silnik mniej był napełniany mieszanką i jego moc spadła. Zmniejszono też dopuszczalną szerokość bieżnika tylnej opony i wysokość

Re: ZROBIŁEM SWÓJ TEST!!!

. Dali mi kiedyś po mordzie! ) 72. Wyprzedzam poboczem - j.w. ) 73. Nie wypuszczam autobusow z przystankow - same się wpier....ją ) 74. Nie cofam na autostradzie. Jak już wyhamuję WYłĄCZNIE silnikiem do zera to jakoś nie chce mi zapalić! ) 75. Nie mam lysych opon. Regularnie nacinam nowy bieżnik