7-stopniowa sekwencyjna skrzynia biegów

Błażej Boner

Nowości Alpiny na targach w Genewie

Nowości Alpiny na targach w Genewie

Marka Alpine po latach wraca do gry. Po dobrych recenzjach modelu A110 francuski producent przygotował kilka nowości, które odsłonięto na salonie w Genewie.

Opinie Moto.pl: Skoda Octavia RS vs. Hyundai i30 N - Weteran kontra nowicjusz

Logotyp RS przy Octavii trwa już od dwóch dekad. Hyundai po raz pierwszy w historii wystawił do walki hot hatcha. Mimo przynależności do tego samego segmentu, auta są skrajnie różne i trafią w gusta innych użytkowników. Która szkoła okazuje się ciekawsza?

Seat Leon ST 2.0 TDI - Gdy rozsądek dominuje nad emocjami

Kompaktowy Seat ma wiele natur. Ta najbardziej szumna nosi oznaczenie Cupra. Nieco mniej wyrazista, ale zdecydowanie bardziej rodzinna jest ST z oszczędnym dieslem pod maską. To rozsądna propozycja dla szukających sporej przestrzeni i niezłych właściwości jezdnych.

Zobacz wideo

Renault Sport R.S. 01 | Imponujący design i wysokie osiągi

Renault Sport R.S. 01 | Imponujący design i wysokie osiągi

spektakularnym wyglądem idą osiągi. Umieszczony centralnie silnik Nismo 3.8 V6 biturbo generuje powyżej 500 KM mocy i ponad 600 nm momentu obrotowego. Jednostka, pochodząca z Nissana GT-R, współpracuje z sekwencyjną, 7-stopniową skrzynią biegów firmy Sadev. Dokładnych osiągów nie znamy, ale to aż nadto, żeby

Re: Skrzynie automatyczne vs przyspieszenie

niknejm napisał: > Niekoniecznie. Skrzynia z Punto II (sekwencyjna) to skrzynia CVT :-) Pirdu, pirdu. W Punto po liftingu już nie ma bezstopniowej skrzyni, gdzie była możliwość skorzystania z 7 wirtualnych biegów. W nowym Punto jest 5-biegowa zautomatyzowana, jak w Yarisie 1

Re: COTY 2012 czas zacząć

Ford miał kiedyś w rajdach 7-biegowa Sierrę RS. Bardzo szybko się wycofali do 6 biegów (skrzynia ręczna, nie sekwencyjna!), bo zmiany biegów absorbowały na tyle, że kierowcy tracili, zamiast zyskiwać na 7 biegu. Ciekawe jak będzie w Porsche - to też nie jest sekwencja. -- poszli w Pi

Re: TOP 10 | Kombi za 7 tys. zł

No właśnie. Brakuje tu BMW E34 525i lub 520i (takim jeżdżę). Poza tym że korozja nieco go dotyka to nic się z nim nie dzieje. Sekwencyjny gaz, automatyczna skrzynia biegów - radzi sobie. Mój ma 330 tys. km i śmiga. Paska rozrządu się nie wymienia bo jest łańcuch.

Re: 7-biegowy automat Mercedesa

Gość portalu: Piotr napisał(a): > reduktor > czyli druga, dwubiegowa skrzynia biegów > W ciężarówkach robi z 8 biegów 16(półbiegi, ciut wolniejsze od biegów > zasadniczych) W skrzyniach 16-biegowych biegow jest zasadniczo cztery. Przed ta zasadnicza skrzynia jest przekladnia

Re: Opel Meriva 1.7 CDTI | Za kierownicą

. Opel Meriva nie ma w pełni automatycznej skrzyni biegów, jedynie zautomatyzowaną skrzynię sekwencyjną, która nie dobiera optymalnie przełożeń (zastanawiałem się kiedyś nad zakupem Merivy A z silnikiem benzynowym 1.6 125 KM i w/w sekwencyjną skrzynią biegów). Część wyposażenia Merivy B jest z gatunku

Re: Salon Genewa 2012 | BMW M6 na pierwszych zdję

M6 F13 ma dwusprzeglowa 7 biegowa skrzynie, tylko ze dwa ostatnie biegi czyli 6 i 7 bieg to sa tzw nadbiegi. W M6 E63 przy sekwencyjnej skrzyni 7 biegowej nie ma zadnego nadbiegu, idzie caly czas do przodu do 8250 obrotow, gdzie w gornym zakresie obrotow ma pelna moc V10 5.0. Kto jechal tym w nocy

Re: SMART for TWO

Miałem okazję przez miesiąc jeździć smatem z silnikiem benzynowym 700ccm turbo, skrzynia biegów sekwencyjna. Wrażenia z jazdy bardzo pozytywne, ze światel zbiera się rewelacyjnie, w końcu to turbo, siedzi się wysoko, zawieszenie w miarę twarde, przez co czujesz dobrze samochód. Minusem jest

Re: Toyota Corolla 1.4 D-4D

maksymalną prędkość 180 km/h. Średnie zużycie paliwa wynosi przy tym zaledwie 4,9 l/100km. Obydwie wersje silnika D-4D uzupełnione są 5-biegową manualną skrzynią biegów a z silnikiem 1,4 D-4D dostępna jest także 5-stopniowa skrzynia MMT (Multi Mode Transition - uniwersalnaskrzynia biegów z

Re: Jaka skrzynia porównywalna do DSG?

biegów a nie 6) przestaje być niezbędne. Wersje Infiniti i Mercedesów z 7-biegowymi skrzyniami też palą w cyklach mniej, z tej samej przyczyny. Niektóre Nissany z bezstopniowymi też. A Lexus IS nawet z 6-stopniowym automatem pali mniej niż manual. Warto podkreślić, że zarówno w aspekcie przyspieszania

Automaty - reaktywacja, czyli "Blokada głowy"

karoserii, sile hamowania itd., po czym przeprogramowuje moduł sterujący skrzynią. W efekcie ta sama skrzynia będzie zmieniała biegi na wyższych obrotach, jeśli za kierownicą siądzie wielbiciel dynamicznej jazdy, lub na niższych, jeśli kierowca woli oszczędną jazdę. Automat montowany m.in. w BMW 7

Re: Automaty-wpływ na bepieczeństwo aktywne

potrafia zmieniać biegów choćby w przyblizony sposób do > człowieka. Jechałeś kiedyś wozem z 6-biegowym automatem? Przyczyna tkwi w konstrukcji samej skrzyni, biegi nie są ustawione > sekwencyjnie. Dopiero wprowadzenie skrzyni sekwencyjnej (tu chodzi o budowę a > nie tiptronic

Re: Automaty-wpływ na bepieczeństwo aktywne

wiec, ze ten czas 0,3 d 1 to strata wynikła z powodu wolniejszej zmiany biegu i o tym mówia sami producenci, że ich skrzynie nie potrafia zmieniać biegów choćby w przyblizony sposób do człowieka. Przyczyna tkwi w konstrukcji samej skrzyni, biegi nie są ustawione sekwencyjnie. Dopiero

automat jest mniej elstyczny

skrzynia automatyczna chyba zawsze powoduje straty. nawet w mercedesach dieslach z 7gtronic, ktore przyspiszaja lepiej w aut do 100 ale tylko dlatego, ze te wersje maja wiekszy moment obrotowy. ja mam porownanie do P607 z manualem, w lagunie mam ten sam 3litrowy silnik i np przy niskich

Re: Automaty-wpływ na bepieczeństwo aktywne

greenblack napisał: > z ręczną skrzynią trzeba się trochę postarać. Chwila zawahania, późniejsza o > 500obr zmiana biegu niweczą cały efekt. Przyspieszanie to wyjątkowo prosty manewr i trudno go zepsuć, choć jest to oczywiscie możliwe. Ja nie dyskutuje czy automat jest dobry czy

Kawa ZR-7 a Suzia Bandit co byście wybrali....

. 54 Nm przy 9500 obr/min. 6stopniowa skrzynia biegów,Dług.całk. 2150 mm, rozstaw osi 1430mm, wys. siodła 790mm, masa własna(gotowy do drogi) 215kg. Dopuszczalna masa całkowita 420 kg. Troche może przesadziłem z tymi wszystkimi danymi ale tak to właśnie wygląda od strony technicznej (dla

Re: Skoda Superb 1.6 TDI | Za kierownicą

@98 Synu capa i żyrafy, Tu masz czarno na białym napisane, jaka firma konstruowała automatyczną 6-biegową skrzynię dla 607 2,7 hdi biturbo 204 KM - Porsche. moto.pl/MotoPL/1,111276,2996830.html?as=2

Re: Bit for speed - Koenigsegg CCR

przez Austrie ta skrzynia jest fantastyczna nic sie nie traci na predkosci przyspieszania ktore wynosi od 0 do 100 w 6sek. Jezdzilem Dodge Stealth z wszystkimi systemami ale z reczna on mial od 0 do 100 w 4.7sek to musze stwierdzic ze sie tracilo od cholery czasu na zmiane biegu,bez sensu. Pzdr.Sky.

Re: DAKAR 2007 przygotowania do wyścigu

: VQ 40 V6 (benzynowy) pojemność silnika: 3954 ccm moc: 290 KM skrzynia biegów: SADEV, 6 -stopniowa, sekwencyjna przeniesienie napędu: stałe 4 WD, centralny dyferencjał z dwoma chłodnicami oleju zawieszenie tylne: Donerre, z tłumikiem drgań, z integralnym systemem hydraulicznym dla pełnej

Re: Automaty-wpływ na bepieczeństwo aktywne

lewo-prawo a to jest jakieś nieporozumienie. Z resztą inni producenici są niewiele lepsi. Podczas gdy w sportowych autach z sekwencyjna skrzynią (nie mającą nic wspólnego z automatem który go tylko imituje) redukcja odbywa się poprzez pchanie dzwigni do przodu, a zmiana na wyźszy bieg odwrotnie

Ano dlatego...

zasadniczo na predkosc maksymalna (moc decyduje o predkosci maksymalnej, moment obrotowy o przyspieszeniu auta). 2. Skrzynie automatyczne maja zwykle mniej przelozen co powoduje ze biegi sa lepiej spasowane w naturalny sposob w samochodach z reczna skrzynia biegow. Ogolnie rzecz biorac moj Ford

Re: Volvo S60 | Za kierownicą

tryb sekwencyjny (sam przerzucam biegi). Co to jest GTL? Ja swojego tankuje na Auchan, Neste ewentualnie Tesco - juz mam przejechane 130 tysiecy bez zadnego remontu silnika i bez problemow. Ostroznie i oszczednie dopiero od 70000 bo wowczas firma przestala placic za paliwo.

Re: Golf VI - najsłynniejszy kompakt świata w now

sprzęgłem) a ręczną wynosi 790 EUR. Różnica między Touranem TSI DSG (6 biegów) a zwykłym wynosi 1800 EUR. Nie wiem jak z częstością i kosztami wymiany sprzęgieł. Uważam, że realną przewagę dają skrzynie dwusprzęgłowe w autach takich jak Nissan GT-R, 911, BMW M3, Evo, gdzie dla kogoś 0,2 sek. do setki (3

Olay,lirene,maybelline,astor,ziaja?wszystko za fre

samochodu. Samochody Formuły 1 używają półautomatycznych, sekwencyjnych skrzyń biegów z maksymalnie siedmioma biegami do przodu i jednym do tyłu (obowiązkowym). Kierowca daje sygnał zmiany biegów używając łopatek umieszczonych za kierownicą. W zależności, z której strony łopatka zostanie pociągnięta

Re: Kolejny wątek z cyklu co wybrać - prośba o po

:-) > Z tych 3 samochodów ja bym wybrał chyba jednak Suzuki Baleno 1.3 (sam > szukałem takiego ale w końcu trafił się dobrze utrzymany Swift hatchback 5 > drzwiowy). Też skłaniam się ku Baleno, tylko ponoć mają słabe/awaryjne skrzynie biegów. Jak to wygląda u Ciebie w Swifcie? Dzięki za

Ciekawostki ze świata F1

dopóki... się nie przetarły. *Na każdy wyścig Formuły 1 przychodzi zawsze ponad 100 tyś. kibiców. *Półautomatyczna, sekwencyjna skrzynia biegów skraca czas zmiany przełożenia do 0,1 sek. *Pierwsze podwozie z włókien węglowych skonstruowała stajnia McLaren'a w 1981 r. *Najlżejesze jednostki

Re: Bugatti Veyron na torze Top Gear - ile osiągn

skrzynia DSG z siedmioma biegami, a więc tylko zyskuje w stosunku do sekwencyjnych zautomatyzowanych manuali jak w Lambo, Ferrari, Ascari czy Gumpercie no i 7 biegów lepiej wykorzystuje szczytową moc. I co? I Veyron odciął tylko 1,4 sekundy od czasu Nissana GT-R, który jest raptem o tylko 300 kg

Re: Smieszy mnie podniecanie sie liczba koni z li

ksiazke na te tematy. Zreszta ulica daje mi rezultaty, gdy stosuje sie do zasad ktore podalem, ale inni uparcie wierza ze im cos moc ich samochodow pomoze. Jezdze BMW 325i ze skrzynia sekwencyjna, ktora pochodzi (jest oczywiscie uproszczona) z Formuly 1. Z pewnoscia nie jest to skrzynia M3 czy

Honda dla ubogich czyli dla polaków...............

spalania stukowego, co w efekcie daje większą moc jednostkową i niższe zużycie paliwa, w porównaniu z rozwiązaniem klasycznym. Swoim nabywcom city proponuje wybór między 5- stopniową przekładnią manualną i bezstopniową skrzynią CVT, która daje kierowcy półautomatyczny, 7-stopniowy manualny wybór

Re: Gaz- jak to z nim jest?

skrzyni wystepuja takze w Omegach 2.5 l , kierowcy tych aut jezdza po parkingu na benzynie poniewaz gaszenie silnika na biegach innych niz P i N jest dla automatu mocno szkodliwe. Wieksze drganie silnika jest dosyc powszechne poniewaz na warsztacie spedzilem sporo czasu i naprawde wielu klientow

Re: Zielone światło dla czterodrzwiowego Lamborgh

transaxle, wszędobylskie aluminium i zrobotyzowana sekwencyjna skrzynia biegów mówią same za siebie. Jest narowiste i ekscytujące. Kiepsko mu wychodzi bycie dostojną limuzyną o czym świadczy każdy jego test. Klasyczny i stonowany wygląd to ukłon w stronę ludzi, którzy nie chcą się obnosić z tym, że lubi

co za bzdury wypisują na tym portalu!!!

grupa - szacuje się, że ma 240-245 koni mechanicznych mocy!! do tego profesjonalna, sekwencyjna skrzynia biegów, profesjonalne zawieszenie, topowe hamulce - to jest droga i bardzo szybka rajdówka, jakaś można walczyć o tytuł rajdowego mistrza świata juniorów - aktualnie praktycznie najszybsza "ośka

Brak kasy na stypendia jest dla nowego Rektora Pcz

- Norma CEE (Nm) 317 przy 2000 Zasilanie Wtrysk bezpośredni common rail Filtr cząstek stałych (FAP) Skrzynia biegów Ilość przełożeń 5 Zawieszenie - Przód: niezależne typu pseudo Mc Pherson, sprężyny śrubowe, amortyzatory zintegrowane, wahacze dolne oraz stabilizator poprzeczny - Tył

Re: Brak kasy na stypendia jest dla nowego Rektor

cząstek stałych (FAP) ) Skrzynia biegów ) Ilość przełożeń 5 ) Zawieszenie ) - Przód: niezależne typu pseudo Mc Pherson, sprężyny śrubowe, amortyzatory ) zintegrowane, wahacze dolne oraz stabilizator poprzeczny ) - Tył: niezależne typu wielowahaczowego ) Hamulce: ) - Przód: tarczowe

Re: test nowej Avensis

> na skręt w przeciwną stronę. Dziwne uczucie. > > Ogólnie świetna zabawa. Na testach szybkościowych bardzo dobre wrażenie > zrobiła avensis z automatem. Bardzo łagodnie przerzucał biegi, bez > najmniejszego szarpania. Skrzynia była w wersji z dodatkowym przerzucaniem >