8 stopniowa skrzynia biegów bmw

Łukasz Kifer

Opinie Moto.pl: BMW 118i - czy warto kupić (prawie) najtańszy samochód tej marki?

Opinie Moto.pl: BMW 118i - czy warto kupić (prawie) najtańszy samochód tej marki?

Model 118i M Sport jest kompaktowym hatchbackiem klasy premium w pełnym znaczeniu tego określenia. Ma konstrukcję zbliżoną do popularnych tej klasy, włącznie z napędem na przednie i znacznie wyższą cenę. Ale czy ma sens?

Nowe BMW Serii 1 - miejskie BMW z napędem na przednią oś

Najmniejsze BMW w gamie doczekało się trzeciej generacji. Najnowszy kompakt z Bawarii ma być pod każdym względem lepszy od poprzednika - bardziej przestronny, dający więcej radości z jazdy. Jednak fundamentalną zmianą jest napęd. "Jedynka" to kolejne BMW pozbawione znaku rozpoznawczego - napędu na tylną oś.

Opinie Moto.pl: BMW M440i xDrive to sportowy sedan w za ciasnym ubraniu

Zupełnie mi nie przeszkadza olbrzymia atrapa chłodnicy w nowym BMW M440i xDrive. Między innymi dlatego, że zza kierownicy w ogóle jej nie widać, a nowy model BMW jest najlepszą sportową limuzyną na rynku. Tyle że ukrytą w dwudrzwiowym nadwoziu.

Limitowane BMW M850i xDrive - powstanie tylko kilkaset egzemplarzy

Limitowane BMW M850i xDrive - powstanie tylko kilkaset egzemplarzy

byłoby wyobrazić sobie BMW M850i xDrive Coupe First Edition z małolitrażowym silnikiem o niedużej mocy. Dlatego model z edycji specjalnej jest napędzany 8-cylindrowym silnikiem benzynowym BMW TwinPower Turbo o mocy 530 KM. Wysokoobrotowy silnik V8 w połączeniu z 8-stopniową sportową skrzynią Steptronic

BMW serii 3 w Genewie. M340d xDrive oraz ładowane z gniazdka 330e

BMW serii 3 w Genewie. M340d xDrive oraz ładowane z gniazdka 330e

. Wszystkie 700 Nm ma być dostępnych już od 1750 obr./min. Standardem jest tu napęd xDrive oraz automatyczna 8-stopniowa skrzynia biegów Steptronic. M340d to także miękka hybryda z instalacja 48V. Ta zapewnia oczywiście niższe zużycie paliwa oraz niższą emisję CO2, ale w pierwszej informacji prasowej BMW

Wciąż świeże i w dobrych cenach - BMW serii 5 F10, Audi A6 C7 i Mercedes klasy E W212

Wciąż świeże i w dobrych cenach - BMW serii 5 F10, Audi A6 C7 i Mercedes klasy E W212

względnie dopracowana dopracowana. Obok 6-biegowego "manula", Audi A6 (C7) występowało z bezstopniowym "automatem" lub 7-biegowym dwusprzęgłowym oraz w mocniejszych wersjach V6, V8 z klasyczną 8-stopniową automatyczną skrzynią biegów. Przeczytaj także: Kupujemy używane: Lexus IS I

Omijaj je szerokim łukiem. To pewniaki, ale nie w tych wersjach. Mechanicy ostrzegają

Omijaj je szerokim łukiem. To pewniaki, ale nie w tych wersjach. Mechanicy ostrzegają

przekładniami pracują bez zarzutu, o tyle z mechanizmem Easytronic zadbają o ból głowy właściciela. To tradycyjna skrzynia mechaniczna z automatycznym sterowaniem. Wraz z narastającym przebiegiem, pojawia się coraz więcej problemów, zwłaszcza z precyzyjną zmianą biegów. Wyczuwalne szarpanie oznacza konieczność

BMW serii 5 | Ceny w Polsce | Najdroższe w klasie

BMW serii 5 | Ceny w Polsce | Najdroższe w klasie

dostęp do usług BMW ConnectedDrive. Wersje z napędem xDrive - podobnie jak pozostałe odmiany silnikowe - sprzężono z 8-stopniową automatyczną skrzynią biegów. Podstawowa wersja benzynowa, czyli 252-konne 530i, to wydatek minimum 227 800 zł. 287 800 zł kosztuje mocniejsze 540i (340 KM). 

Opinie Moto.pl: BMW M135i xDrive - Dwa żywioły

Opinie Moto.pl: BMW M135i xDrive - Dwa żywioły

wcale nie jest tańszy. BMW M135i xDrive | Dane techniczne Nadwozie: hatchback, 5d Moc: 306 KM przy 5000 obr./min Moment obr.: 450 Nm przy 1750-4500 obr./min Skrzynia biegów: automatyczna, 8-stopniowa Napęd: na cztery koła Wymiary: 4319/1799/1434 mm Rozstaw osi: 2670 mm Poj. Bagażnika: 380/1200 l 0-100

Nieoznakowana Kia Stinger - nowy bat policji na piratów

Nieoznakowana Kia Stinger - nowy bat policji na piratów

wersji GT z silnikiem 3.3 V6 T-GDI o mocy 370 KM. Policyjny Stinger GT przyspiesza od 0 do 100 km/h w 4,9 sekundy. Prędkość maksymalna to 270 km/h. Silnik V6 współpracuje z 8-stopniową skrzynią biegów. Będzie to najszybszy samochód służący dla policji. Według ustaleń redaktora Tomasza Sewastianowicza

Nowa Toyota Supra - koniec czekania. Kolejne wcielenie legendy oficjalnie

Nowa Toyota Supra - koniec czekania. Kolejne wcielenie legendy oficjalnie

wersjach przekazywany jest oczywiście na tył. Skrzynia to 8-stopniowy automat konstrukcji BMW. Bliskie związki z bawarską marką zauważymy od razu także we wnętrzu nowej Supry. Cały projekt praktycznie 1 do 1 przeszczepiono z BMW Z4 - mamy ten sam układ przycisków, system multimedialny, pokrętło do obsługi

Ostatnie testy BMW serii 8 na torze. Premiera już na dniach?

Ostatnie testy BMW serii 8 na torze. Premiera już na dniach?

od 0 do 100 km/h w 6,8 s. Napęd trafiał na tylne koła za pośrednictwem 6-stopniowej ręcznej lub 4-stopniowej automatycznej skrzyni biegów. Na liście wyposażenia można było znaleźć systemy kontroli stabilności i trakcji, elektronicznie sterowane zawieszenie o zmiennej sile tłumienia oraz wspomaganie

VinFast - nowa marka samochodów z Wietnamu debiutuje w Europie. Na start SUV i limuzyna

VinFast - nowa marka samochodów z Wietnamu debiutuje w Europie. Na start SUV i limuzyna

doładowany silnik benzynowy opracowany przez inżynierów bawarskiego koncernu. Jednostka z serii N20 oferuje dwa warianty mocy: 175 KM (300 Nm) i 227 KM (350 Nm). Silnik nie jest wyposażony w system Valvetronic, na który nie udało się pozyskać licencji. Obydwa warianty współpracują z 8-stopniową, automatyczną

BMW serii 2 Active Tourer | Nowe silniki i napęd xDrive

BMW serii 2 Active Tourer | Nowe silniki i napęd xDrive

wykorzystują technologię TwinPower Turbo i standardowo występują z 6-stopniową, ręczną skrzynią biegów. Dla wybranych modeli dostępny jest także 8-stopniowy automat Steptronic. Nowością jest także napęd xDrive, który będzie dostępny dla dwóch najmocniejszych wersji serii 2 Active

Wszechstronne SUV-y za około 150 tysięcy zł. Weryfikujemy rynkowe realia

Wszechstronne SUV-y za około 150 tysięcy zł. Weryfikujemy rynkowe realia

auto w pasie ruchu. Paletę diesli otwiera 1.5 EcoBlue o mocy 120 KM i 300 Nm. Można go połączyć z manualną, 6-stopniową skrzynią lub 8-biegowym automatem. W cyklu mieszanym zużywa od 5,1 do 5,3 litra. Jeszcze korzystniej w tej kwestii wypada 2-litrowy motor o mocy 150 KM – od 5,0 do 5,2

Peugeot 308 II vs Ford Focus III. Świeże, popularne, nieźle wycenione, ale czy dobre?

Peugeot 308 II vs Ford Focus III. Świeże, popularne, nieźle wycenione, ale czy dobre?

zapłacimy 25 tysięcy zł. By mieć spokój na kilka lat, lepiej dołożyć 10 tysięcy na trochę młodsze i lepiej wyposażone auto. Co ciekawe, trudno o samochód z automatyczną skrzynią biegów. Jeśli Focus, to przede wszystkim wariant wysokoprężny. Takich ofert jest około 70 procent. To akurat dobra informacja

Mercedes GLB - ceny w Polsce. Nowy SUV Mercedesa kosztuje wyjściowo 157 200 zł

Mercedes GLB - ceny w Polsce. Nowy SUV Mercedesa kosztuje wyjściowo 157 200 zł

benzynowe: GLB 200 1.3 163 KM - od 165 000 zł GLB 250 4MATIC 2.0 224 KM - od 187 700 zł Wszystkie Mercedesy GLB są w standardzie wyposażone w automatyczną skrzynię biegów. Z bazowym silnikiem benzynowym wersji 200 współpracuje 7G-DCT, z pozostałymi silnikami sparowano 8-stopniową przekładnię 8G-DCT. Dopłata

Opinie Moto.pl: Audi A6 Allroad 50 TDI. Po co Ci SUV, jeśli możesz mieć uterenowione kombi?

Opinie Moto.pl: Audi A6 Allroad 50 TDI. Po co Ci SUV, jeśli możesz mieć uterenowione kombi?

zł. Nie trzeba przesadnie się wysilać, by w konfiguratorze dołożyć 200-250 tysięcy elektronicznymi gadżetami. Audi A6 Allroad 50 TDI - dane techniczne Nadwozie: kombi, 5d Moc: 286 KM przy 3500 obr./min Moment obr.: 620 Nm w przedziale 2250-3000 obr./min Skrzynia biegów: automatyczna, 8-biegowa Napęd

Salon Frankfurt 2015 | BMW 330e i 225xe | Hybrydy do gniazdka

Salon Frankfurt 2015 | BMW 330e i 225xe | Hybrydy do gniazdka

49-44 g/km. To oczywiście dane wg cyklu NEDC, rzeczywiste zużycie zapewne będzie wyższe. W codziennym użytkowaniu zasięg wynoszący 600 km jest bezproblemowy. Zespolone silniki elektryczny i benzynowy wysyłają swą moc na oś tylną za pośrednictwem seryjnie montowanej, 8-stopniowej skrzyni

Opinie Moto.pl: nowe BMW Serii 3 - czuć najlepsze geny marki

Opinie Moto.pl: nowe BMW Serii 3 - czuć najlepsze geny marki

. Progresja działania wszystkich układów jest bliska ideału. Większość wersji silnikowych (poza najtańszymi) będzie seryjnie wyposażona w 8-stopniową automatyczną skrzynię biegów, która działa bardzo dobrze. W trybie sportowym wręcz odczytuje pragnienia kierowcy i zmienia przełożenia w idealnym momencie. W

Opinie Moto.pl: Audi Q3 45 TFSI Sportback - modny SUV jest także praktyczny

Opinie Moto.pl: Audi Q3 45 TFSI Sportback - modny SUV jest także praktyczny

dołożeniu kilku gadżetów, cena z łatwością przekroczy pułap 250-260 tysięcy złotych. Sporo? BMW X2 i Mercedes GLC Coupe wcale nie są tańsze. Audi Q3 Sportback 45 TFSI | Dane techniczne Nadwozie: SUV, 5d Moc: 230 KM przy 5000 obr./min Moment obr.: 350 Nm przy 1500-4400 obr./min Skrzynia biegów: automatyczna

Znamy ceny nowej generacji BMW X3. To początek niemieckiej ofensywy w klasie SUV-ów

Znamy ceny nowej generacji BMW X3. To początek niemieckiej ofensywy w klasie SUV-ów

-stopniową, automatyczną skrzynią biegów i napędem na obie osie (xDrive). Polski importer przygotował 4 linie wyposażenia zawierające rozmaite pakiety. Za najtańszą odmianę z dwulitrowym dieslem o mocy 190 KM trzeba zapłacić 199 100 zł. Auto z tym silnikiem w specyfikacji Advantage wyceniono na 203 500 zł

Automatyczne skrzynie biegów | Ręce przy sobie!

Automatyczne skrzynie biegów | Ręce przy sobie!

pięciu klas, w których zastosowano różne rodzaje skrzyń biegów. Mamy BMW 3 z klasycznym automatem z przekładnią hydrokinetyczną, Mercedesa A oraz VW Tiguana ze skrzyniami dwusprzęgłowymi, Nissana Juke'a z przekładnią bez stopniową oraz zautomatyzowaną skrzynię mechaniczną w skodzie Citigo. Każdemu z tych

BMW serii 8 | 25 lat auta, które wyprzedziło swoją epokę

, otrzymał oznaczenie Ci. Jesienią 1994 roku pod maskę 850 Ci trafił nowy silnik 5.4 V12 o mocy 326 KM, który mógł współpracować z nową, 5-stopniową automatyczną skrzynią biegów. Do palety dołączył także nowy bazowy wariant: 840 Ci z czterolitrowym silnikiem V8 o mocy 286 KM. BMW 850i fot. BMW

Opinie Moto.pl: Volvo XC40 T5 vs. Jeep Renegade 4xe. SUV-y z elektrycznym doładowaniem

użytkowania zapewnia propozycja ze Szwecji. Volvo XC40 T5 FWD - dane techniczne Nadwozie: SUV, 5d Moc: 180 + 82 KM przy 5800 obr./min Moment obr.: 265 + 180 Nm przy 1500-3000 obr./min Skrzynia biegów: automatyczna, 7-stopniowa Napęd: na przednie koła Wymiary: 4425/1863/1652 mm Rozstaw osi: 2702 mm Poj

BMW 520d - test. Klasa wyższa w oszczędnym wydaniu

serii 7 Hamulec – spora średnica zawracania, wysoka cena dobrze wyposażonego auta, masywne słupki A ograniczające widoczność BMW 520d xDrive | Dane techniczne Nadwozie: limuzyna, 4d Moc: 190 KM przy 4000 obr./min Moment obr.: 400 Nm w przedziale 1750-2500 obr./min Skrzynia biegów: automatyczna, 8

Alfa Romeo Giulia | Ceny w Polsce | Czas na silnik benzynowy

Alfa Romeo Giulia z zaawansowanym autopilotem Alfa Romeo rozpoczęła sprzedaż Giulii od jednostek wysokoprężnych i topowej odmiany QV, która celuje w BMW M3. Teraz do polskiej oferty dołączył silnik benzynowy 2.0 o mocy 200 KM i 8-stopniową

Opinie Moto.pl: Mercedes GLC 200 4Matic - Bestseller po wizycie u kosmetyczki

testowanym przez nas egzemplarzy ceną poszybowała do granicy 300 tysięcy. Na pocieszenie możemy dodać, że BMW X3 i Audi Q5 wcale nie są tańsze. Mercedes GLC 200 4Matic | Dane techniczne Nadwozie: SUV, 5d Moc: 197 KM przy 5500 obr./min Moment obr.: 320 Nm przy 1650-4000 obr./min Skrzynia biegów: automatyczna

Volvo XC40 - test Samochodu Roku 2018

przypadku XC40, występuje tylko w połączeniu z napędem na obie osie i automatyczną, 8-stopniową skrzynią. Klasyczny automat sprawnie radzi sobie z żonglerką przełożeniami. Problemy ma jedynie z szybką redukcją, ale to akurat przypadłość większości „hydrokinetyków”. Niemniej, poszczególne biegi

Opinie Moto.pl: Audi RS Q8 - w weekend byłem milionerem

przyciskiem na kierownicy. Poza tym 8-stopniowa skrzynia biegów jest najsłabszym elementem układu napędowego i czasem nie nadąża za silnikiem i zawieszeniem. Zdarza się jej zawahać albo szarpnąć denerwująco. W czasie spokojnej jazdy może też przeszkadzać nieco drętwe działanie układu hamulcowego z

Opinie Moto.pl: Kia Stinger GT 3.3 V6 T-GDI 370 KM 8AT - zmienić zasady gry!

maską pracuje bowiem sześciocylindrowa jednostka benzynowa 3.3 T-GDI V6 (Twin turbo), która osiąga moc maksymalną 370 KM przy 6000 obr./min. i maksymalny moment obrotowy 510 Nm w zakresie od 1300 do 4500 obr./min. Moment obrotowy trafia na koła obydwu osi, a z V-szóstką współpracuje 8-stopniowy automat

Opinie Moto.pl: Volvo XC40 T5 kontra Mini Cooper SE All4 Countryman. Co lepiej pasuje do SUV-a - hybryda czy klasyczna benzyna?

krótkich odcinkach wzrosną nawet do 12. Na autostradzie da się zejść do 8, a w spokojnej trasie do 7. Warto jeszcze wspomnieć o 8-stopniowym automacie. Przełożeniami żongluje niemal niezauważalnie. Dopiero, gdy sami wymusimy sekwencyjną zmianę trybu, poczujemy, że jednak skrzynia zgłasza gotowość do

Nowe SUV-y za 150 tysięcy zł. Siedem propozycji, w tym marki premium

. Wolnossący motor łączy się z manualną lub automatyczną skrzynią biegów oraz napędem na przednią lub obie osie. Z 6-stopniowym automatem i AWD, auto przyspiesza do setki w 10,3 sekundy i rozpędza się do 188 km/h. Średnie zużycie wynosi 7,7 l. Wyjściowo, tak skonfigurowana Mazda kosztuje ponad 174 tysiące zł

Nowe BMW X4 | Kolejna nisza zapełniona

turbodoładowane i spełniają normę emisji spalin Euro 6. W celu osiągnięcia jak najniższego zużycia paliwa BMW proponuje pakiet EfficientDynamics, który obejmuje: system Auto Start Stop, funkcję żeglowania (wybiegu z odłączeniem silnika, tylko przy 8-stopniowej automatycznej skrzyni biegów Steptronic), odzysk

Opinie Moto.pl: Jeep Grand Cherokee 3.0 CRD - w starym piecu diabeł pali

współpracuje z seryjną, 8-stopniową skrzynią automatyczną autorstwa ZF. Skrzynia wprowadzona do oferty Grand Cherokee w 2014 wyraźnie poprawiła jego osiągi. Dość żwawo żongluje poszczególnymi przełożeniami i ułatwia powolną jazdę w terenie. Problemy ma jedynie podczas nagłej potrzeby redukcji. Musi się trochę

Pierwsza jazda Volkswagen T-Roc 2.0 TSI. Tylko nie mów do mnie "mały"

bardzo dobrymi osiągami. Do setki przyspiesza w 8,4 sekundy i zatrzymuje wskazówkę prędkościomierza na 205 km/h. Można go sparować z 6-stopniowym manualem lub 7-biegową skrzynią DSG. Według producenta, w średnim rozrachunku zużywa zaledwie 5,3 litra. Diesel jest jeden i występuje tylko w połączeniu z

Jeździliśmy nową Toyotą Suprą. Fani czekali na ten model od 2002 r. Czy spełnia wygórowane oczekiwania?

starali się ukryć, że tunel środkowy, wybierak trybu pracy skrzyni biegów, przyciski i ekrany na tablicy przyrządów, pochodzą z różnych modeli BMW. Tak samo jak system multimedialny sterujący m.in. nawigacją i zestawem audio. Na szczęście, pomimo bardzo krótkiego rozstawu osi w aucie jest całkiem

Opinie Moto.pl: Jaguar E-Pace 2.0 i4D vs. Volvo XC40 D4 - porównanie

na autostradzie. W przypadku XC40, występuje tylko w połączeniu z napędem na obie osie i automatyczną, 8-stopniową skrzynią. Klasyczny automat sprawnie radzi sobie z żonglerką przełożeniami. Problemy ma jedynie z szybką redukcją, ale to akurat przypadłość większości „hydrokinetyków&rdquo

Opinie Moto.pl: Peugeot 308 GTI vs. Seat Leon Cupra - porównanie hot hatchy

na koła przedniej osi manualna, 6-stopniowa skrzynia ręczna. W stosunku do Peugeota, mechanizm pracuje o niebo lepiej. Poszczególne biegi wchodzą z wyraźnym oporem, a droga lewarka jest naprawdę krótka. Dzięki temu można szybko i łatwo zjednać się z maszyną. Układ kierowniczy bardzo precyzyjnie

Opinie Moto.pl: Mercedes C220d vs. Volvo V60 D4 - luksus z domieszką oszczędności

kończy bieg na 220 km/h. Do dyspozycji mamy 8-stopniowy, hydrokinetyczny automat, który nie pozostawia wiele do życzenia. Przełożenia zmienia płynnie i niemal niewyczuwalnie. Podobnie jak w Mercedesie, tak i tu biegi można zmieniać sekwencyjnie po przestawieniu lewarka skrzyni. W trybie komfortowym

BMW X1 25i xDrive | Test | Wydajne serce

wyposażonego egzemplarza BMW X1 25i xDrive | Kompendium Nadwozie: SUV, 5d Moc: 231 KM przy 5000 obr./min Moment obr.: 350 Nm przy 1250 obr./min Skrzynia biegów: automatyczna, 8-biegowa Napęd: na cztery koła Wymiary: 4439/1821/1598 mm Rozstaw osi: 2670 mm Poj. bagażnika: 505/1550 l 0-100 km/h: 6,5 s Śr. zużycie

Kia Stinger - jedno z najgorętszych aut na rynku. Broń wymierzona w klasę premium [Pierwsza jazda]

sporo świeżości do segmentu zdominowanego przez niemieckie i japońskie koncerny. Kia Stinger 3.3 V6 T-GDI | Kompendium Nadwozie: liftback, 4d Moc: 370 KM przy 6000 obr./min Moment obr.: 510 Nm w przedziale 1300-4500 obr./min Skrzynia biegów: automatyczna, 8-biegowa Napęd: na cztery koła Wymiary: 4830

Kandydat w plebiscycie The Best of Moto.pl - Kia Stinger

miejscu Oba silniki współpracują z 8-stopniową skrzynią biegów, która przenosi moc standardowo na tylne koła. Mechaniczny mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu jest montowany w każdym Stingerze z napędem na tylną oś. AWD jest opcją. Stingery z napędem na cztery koła mają dodatkowo nowy system

Lexus | Drugie oblicze marki

skrzynią biegów zostało wycenione na 388 tysięcy. BMW oferuje kierowcy 431 KM z trzylitrowego silnika. Mimo mniejszej mocy M4 jest trochę szybsze. O Lexusie RC-F nie będziemy się tutaj rozpisywać z bardzo prostego powodu. Ostre dwudrzwiowe coupe gościło jakiś czas temu u nas w redakcji. Wszystko o

Opinie Moto.pl: Peugeot 5008 1.6 PureTech - Połączenie SUV-a z minivanem

. Spłaszczono jego krzywą, dzięki czemu użytkownik dysponuje lepszą elastycznością. Wszystkie niutony są dostępne już przy 1650 obr./min. To wartość, do której trudno zbliżyć się jednostkom wysokoprężnym. Doładowany silnik sprzężono z dość świeżą, 8-stopniową skrzynią automatyczną. Hydrokinetyczny mechanizm

Test Volvo V90 D5 R-Design AWD. Po co komu Niemcy?

Oznaczenie D5 oznacza, że do redakcji przyjechało Volvo V90 z najmocniejszym dieslem dostępnym w ofercie flagowego kombi ze Szwecji. Silnik ma 2 litry pojemności, 235 KM mocy, 480 Nm maksymalnego momentu obrotowego. W D5 napęd AWD i 8-stopniowy automat to standard. Osiągi? 7,2 s do setki i 240 km/h

Opinie Moto.pl: Audi Q8 50 TDI - Technologiczny popis

Moment obr.: 600 Nm w przedziale 2250-3000 obr./min Skrzynia biegów: automatyczna, 8-biegowa Napęd: na cztery koła Wymiary: 4986/1995/1705 mm Rozstaw osi: 2995 mm Poj. bagażnika: 605 / 1755 l 0-100 km/h: 6,3 s Śr. zużycie paliwa: 7,8 l/100 km (dane testowe) Prędkość maksymalna: 245 km/h Cena: od 369 000

Im się nie udało, czyli nieudane ataki na klasę premium

1992 roku mocniejszy, 280-konny wariant 4.2. Z tym ostatnim i manualną skrzynią biegów V-ósemka przyspieszała do "setki" w 6,9 s i osiągała prędkość maksymalną 249 km/h. Mimo że Audi V8 zdolne było konkurować z Mercedesem klasy S (W126) i BMW serii 7 (E32), do klientów trafiło zaledwie 21

BMW 6 Coupe - test | Pierwsza jazda

450 Nm dostępny jest od 1300 do 4500 obr./min. A jeśli zapragniesz mocniejszych wrażeń rozkręci się płynnie aż do 7200 obr./min. Nie małe zasługi w oszczędzaniu paliwa ma standardowo montowana, 8-stopniowa automatyczna skrzynka. Zmienia biegi niezauważalnie, bez najmniejszych szarpnięć i dlatego BMW w

BMW X3 xDrive20d - test | Za kierownicą

jak w autach innych producentów, jednak dzięki osobnemu guzikowi kierowca w każdej chwili może wymusić pracę wycieraczek jednym muśnięciem ręki, bez potrzeby wyłączania ich lub uruchamiania szybkiego biegu. BMW wyemigrowało z produkcją X-trójki z austriackiego Grazu do

Volvo XC60 | Pierwsza jazda | Zmiana warty

wyceniono na 199 i 226 tysięcy. Hybryda jest najdroższa i w wersji Momentum kosztuje 273 300 zł. Volvo XC60 D5 AWD | Dane techniczne Silnik: Diesel, R4, 1969 cm3 Moc: 235 KM przy 4000 obr./min Moment obrotowy: 480 Nm przy 1750-2250 obr./min Skrzynia biegów: 8-biegowa, automatyczna Napęd: na cztery koła

Testujemy Volvo XC90 I i II generacji. "Dwa światy"

oferty 2-litrowego diesla wspomaganego podwójnym doładowaniem było uzasadnione. 225 KM i 470 dostępnych w przedziale 1750-2500 obr./min gwarantują dobre osiągi. Sprint do setki trwa zaledwie 7,8 sekundy, a wskazówka prędkościomierza kończy bieg na 220 km/h. Motor sprzężono z 8-stopniowym, klasycznym

Volvo S 60 Polestar | Pierwsza jazda | Frajda limitowana

Sport Plus. Wówczas, automatyczna skrzynia biegów utrzymuje wskazówkę obrotomierza powyżej 4 tysięcy obr./min, a reakcja na wciskanie gazu staje się bardziej spontaniczna. Polestarowi nie brakuje mocy w żadnym zakresie prędkości obrotowej. Świetna elastyczność przekłada się na bezpieczeństwo podczas

Skoda Superb 2.0 TSI Laurin & Klement | Test | Luksus bez prestiżu

? Pod maską testowanego Superba pracuje dwulitrowa jednostka TSI, generująca 200 KM i 280 Nm. W połączeniu z 6-stopniową skrzynią biegów DSG w każdym niemal momencie mamy zapewnioną bardzo szybką reakcję na gaz, a auto sprawnie nabiera prędkości. 7,7 s od 0 do 100 km/h, jak na tak duże auto, to dobry

Volvo S/V60, V40 i XC60 z pakietem Polestar | Pierwsza jazda | Polestar wzmacnia

obrotowego istotnie wpływa na odczucia zza kierownicy. Auto lepiej reaguje na polecenia prawej nogi kierowcy, a skrzynia biegów nieco szybciej redukuje przełożenia, zwłaszcza po wciśnięciu gazu do podłogi. W przypadku S60, na trasę testową zabraliśmy egzemplarz z napędem na przednią

Dane techniczne

przy 3600 obr./min Napęd: na koła tylne, DSC, EDC-K Skrzynia biegów: 6-stopniowa, automatyczna Hamulce: tarczowe wentylowane, ABS Ogumienie: 245/55 R 17 Średnica skrętu: 12,1 m Masa własna: 1945 kg Wymiary: 5029x1902x1492 mm Rozstaw osi: 2990 mm Pojemność bagażnika: 500 l Pojemność zbiornika paliwa: 88

Dane techniczne

przy 3600 obr./min Napęd: na koła tylne, DSC, EDC-K Skrzynia biegów: 6-stopniowa, automatyczna Hamulce: tarczowe wentylowane, ABS Ogumienie: 245/55 R 17 Średnica skrętu: 12,1 m Masa własna: 1945 kg Wymiary: 5029x1902x1492 mm Rozstaw osi: 2990 mm Pojemność bagażnika: 500 l Pojemność zbiornika paliwa: 88

Nowe Audi A8. Wrażenia z jazdy? To jak teleportacja do przyszłości

wszystkich przypadkach, moment obrotowy jest przekazywany za pośrednictwem 8-stopniowej, automatycznej skrzyni biegów (Tiptronic) na cztery koła. A jeśli o tym mowa… ASF, quattro i wiele więcej Nadwozie wykonane ze stopów aluminium (Audi Space Frame) i stały napęd na cztery koła (quattro), to dwie

Hyundai Genesis Coupe 3.8 V6 | Test | Hyundai, jakiego nie znacie!

... W tym momencie można sobie pomyśleć, jak pracuje nowy 8-stopniowy automat, za którego producent życzy sobie dodatkowych 8 tys. zł. Zawieszenie jest sztywne, ale mimo 19-calowych felg, autem da się podróżować po polskich drogach. Genesis Coupe - sprawdź oferty używanych

Pierwszy kontakt z nowym Volvo V60 - uczestniczyliśmy w światowej premierze

, moce maksymalne wynoszą odpowiedni: 340 KM (T6 Twin Engine AWD) lub 390 KM (T8 Twin Engine AWD). Te wersje są oferowane wyłącznie z napędem na cztery koła. Tylko najsłabsze wersje silnikowe będą dostępne z manualnymi przekładniami, wszystkie droższe modele połączono z automatycznymi skrzyniami biegów

Dane techniczne, wyniki

Maksymalny moment obrotowy: 450 Nm przy 3600 obr./min 400 Nm przy 3000 obr./min Napęd: na koła tyle, DSC na koła tylne, ESP Skrzynia biegów: 6-stopniowa, automatyczna 5-stopniowa, automatyczna Hamulce: tarcze wentylowane, ABS tarcze wentylowane, ABS Ogumienie: 245/55 R 17 W 225/60 R 16 W Średnica skrętu

Volvo XC90 | Pierwsza jazda | Zmiana całej generacji

koni mechanicznych i 470 Nm dostępnych w zakresie 1750-2500 obr./min. Ważącego ponad 1800 kilogramów SUV-a rozpędza do setki w 7,8 sekundy, zatrzymując wskazówkę szybkościomierza na wartości 220 km/h. Wysokoprężny motor współpracuje z 8-stopniowym automatem i moment obrotowy przekazuje na cztery koła

Dane techniczne, wyniki

KM (225 kW przy 5600 obr./min] Maksymalny moment obrotowy: 240 Nm przy 4500 obr./min [460 Nm przy 2700-4250 obr./min] Prędkość maksymalna: 236 km/h [250 km/h] Przyspieszenie 0-100 km/h: 9,1 s [6,0 s] Skrzynia biegów: 6-stopniowa, ręczna [5-stopniowa, automatyczna] Napęd: na koła tylne Wymiary

Ford Focus 2.0 TDCi - test | Pierwsza jazda

; Focus w najbogatszej wersji wyposażenia Titanium, ze 163-konnym motorem TDCi pod maską i z 6-stopniową, automatyczną skrzynią biegów kosztuje już niemal 110 tys. Szukając oszczędności, można wybrać równie szczodrze wyposażonego Focusa z najmocniejszym silnikiem benzynowym (EcoBoost 1.6, 182 KM) oraz 6

BMW X6 - test | Pierwsza jazda

, skrócono kolektory wylotowe, tym samym ograniczono utratę energii gazów wylotowych i zmniejszono turbodziurę. Obecnie to już drugi po 35i turbodoładowany silnik benzynowy w ofercie BMW. A jak to działa na drodze? Wychylam gaz, 6-stopniowa automatyczna skrzynia ZF błyskawicznie

Dane techniczne

kW) przy 4000 obr./min [258 KM (190 kW) przy 5200 obr./min] Maksymalny moment obrotowy: 400 Nm przy 1800 obr./min [425 Nm przy 3500 obr./min] Napęd: stały na wszystkie koła Skrzynia biegów: 5-stopniowa, automatyczna, reduktor Hamulce: przód - tarczowe wentylowane, tył - tarcze, ABS, EBD Ogumienie

Konfrontacje: BMW 530d automatic/Mercedes-Benz Klasa E 320 CDI Avantgarde automatic

skrzynie biegów. W BMW montowana jest 6-biegowa, w Mercedesie - 5-biegowa. Do "piątki" można zamówić ręczną 6-stopniową przekładnię. Oba samochody wyposażane są za dopłatą (400 euro - BMW, 446 euro - Mercedes) w system aktywnych przednich świateł ksenonowych, doświetlających wewnętrzną stronę

Dane techniczne, wyniki

293 Nm przy 4500 obr./min 370 Nm przy 2750 obr./min Prędkość maksymalna: ok. 243 km/h ok. 250 km/h (ogr. elektr.) ok. 235 km/h ok. 250 km/h (ogr. elektr.) Przyspieszenie 0-100 km/h: 7,5 s 6,2 s 7,5 s 7,9 s Skrzynia biegów: 5-stopniowa, ręczna 6-stopniowa, ręczna 5-stopniowa, ręczna 5-stopniowa

BMW 745i/MERCEDES-BENZ S 430

zastosowanie pierwszej 6-stopniowej automatycznej skrzyni biegów. Dzięki wszystkim tym zabiegom zmniejsza się wyraźnie zużycie paliwa. W teście "745i" spaliło prawie o litr "bezołowiówki" mniej od Mercedesa S 430. Motor Mercedesa to też prawdziwy majstersztyk - dzięki zastosowaniu aluminium

BMW 330 XI / SUBARU IMPREZA WRX / VOLVO S60 AWD / VW BORA V6 4MOTION

. BMW 330 xi potrafi niemal wszystko lepiej od konkurentów. Prowadzi się najprecyzyjniej, ma wspaniały silnik, lekko pracującą skrzynię biegów. Naprawdę trudno doszukać się wad w tym samochodzie. Może tylko na tylnej kanapie powinno być trochę więcej miejsca na nogi, no i cenaÉ która spycha na

Acura RL - test

termometr wyskalowany w stopniach Fahrenheita. Auto sunie po równej nawierzchni jak przyklejone. Automatyczna 5-stopniowa skrzynia biegów niezauważalnie przerzuca kolejne biegi, bez względu na to, czy przyspieszam spokojnie, czy zdecydowanie. Jedynie w momencie nagłego dodania

Konfrontacja: Audi A6 3.0 TDI, BMW 530d, Mercedes E320 CDI

pozwolić. Najmniej kosztuje Audi: 204 489 zł. W tej kwocie mieści się napęd quattro, ale po doliczeniu dopłaty za automatyczną skrzynię biegów cena wzrasta do 215 249 zł. Mercedesa E 320 CDI również można zamówić w wersji ze stałym napędem na obie osie, kosztuje wtedy 233 tys. zł. Dużo? Ten sam samochód z

Opinie Moto.pl: Audi Q7 50 TDI. Po retuszu stracił wiele zmarszczek

reflektorów i wydajnego audio, warto przygotować dodatkowe 100-150 tysięcy zł. Sporo? GLE i X5 prezentują podobny pułap cenowy. Audi Q7 50 TDI - dane techniczne: Nadwozie: SUV, 5d Moc: 286 KM przy 3500 obr./min Moment obr.: 600 Nm w przedziale 1750-3250 obr./min Skrzynia biegów: automatyczna, 8-biegowa Napęd

VW PASSAT W8 4MOTION

. We wszystkich wersjach prędkość maksymalną ograniczono elektronicznie do 250 km/h. Najszybsza z nich to sedan, który przyspiesza od 0 do 100 km/h w 6,5 s, z seryjnie montowaną, 6-stopniową ręczną skrzynią biegów. Wersja z opcjonalnie dostępną 5-stopniową automatyczną skrzynią Tiptronic (możliwość

Lexus LS 460 - kraina łagodności

bezszelestnie) wytacza się z autostradowego parkingu. Automatyczna skrzynia niewyczuwalnie przerzuca biegi - to bardzo pasuje do "aksamitnego" charakteru całego samochodu. I tu trwa wyścig z konkurencją. BMW ma 6 biegów, Mercedes - 7, to ile powinien mieć Lexus? To pierwsza 8-stopniowa skrzynia

Mercedes SLK 200 Kompressor

dołu, dobrze dogaduje się z płynnie zmieniającym biegi 5-stopniowym automatem i... na tym kończą się jego zalety. Cóż, napęd 200-ki pozostaje w cieniu jej wyglądu. SLK z najsłabszym silnikiem może liczyć na świadectwo z czerwonym paskiem, ale nie na wygraną w olimpiadzie. Nic dziwnego. W klasie SLK są

Których SUV-ów i limuzyn w Polsce nie kupisz?

. Buick Enclave SUV produkowany od maja 2007 na płycie podłogowej GM Lambda, dzielonej z GMC Acadia, Chevroletem Traverse i Saturnem Outlook. Może przewieźć od 6 do 8 pasażerów, napędza go 275-konny silnik 3.6 V6, połączony z 6-stopniowym automatem. Cadillac DTS

Subaru Legacy 3.OR spec. B

skrót od specyfikacja, a specyfikacja to rajdy. Samochód w specyfikacji B. Co to oznacza? W tym momencie przypomniał sobie, że czytał o nim w relacji z motoryzacyjnych targów genewskich. To połączenie Legacy 3.0 z Imprezą STI, z której przeszczepiono: elementy zawieszenia, 6-stopniową ręczną skrzynię

Nieudane ataki na klasę premium

czterocylindrowych 1.8 z Golfa GTI . Do tego V8 otrzymało napęd quattro, manualne i automatyczne skrzynie biegów oraz bogate wyposażenie: pamięć ustawień foteli i lusterek, automatyczne przestawianie lusterek podczas cofania, podgrzewane zamki drzwi i poduszki powietrzne. W 1990

Lexus GS

odmianę napędza 6-cylindrowy silnik 3.0/249 KM, drugą - 8-cylindrowa jednostka 4.3/283 KM. Oba benzynowe motory wspiera 6-stopniowy automat z możliwością pracy sekwencyjnej. System ABS i automatyczna klimatyzacja w standardzie. W układzie wspomagającym parkowanie czujniki połączono z kolorowym

10-biegowy automat Hyundaia

BMW ma 8-biegowe automaty, Mercedes pracuje nad 9-stopniową skrzynią, a Hyundai obiecuje, że już w 2014 roku wyposaży swoje najdroższe modele w skrzynie o 10 przełożeniach. Powód? Coraz ostrzejsze normy dotyczące zużycia paliwa i emisji spalin. Nowe

Subaru diesel - test | Za kierownicą

do minimalizacji wibracji i hałasu, które bez względu na stopień wyrafinowania współczesnych 4-cylindrowych diesli wciąż jest ich piętą achillesową. Problem zanika dopiero w silnikach 6- i 8-cylindrowych, ale montuje się je zwykle w autach cięższych i droższych. Prócz lepszego wyciszenia kabin Legacy

Mercedes CLS 350 - test | Za kierownicą

) Wyposażenie standardowe (niektóre elementy): 7-stopniowa skrzynia biegów, ESP, elektrycznie sterowane fotele przednie, wielofunkcyjna kierownica regulowana w dwóch płaszczyznach, tempomat, klimatyzacja automatyczna, czujnik deszczu, wyzwalane dwustopniowo poduszki powietrzne przednie i boczne oraz kurtyny.

AUDI A8 4.2 QUATTRO - TEST 10 000 km

podłokietniku, po otwarciu wysuwający się do przodu. Niewiele to daje, bo bez nachylenia się i tak telefonu nie widzimy. Automatycznej 5-stopniowej skrzyni biegów nie można nic zarzucić - pracuje prawie niezauważalnie. Funkcja tiptronic sprawdza się szczególnie przy sportowej jeździe

Porsche 911 Carrera - test | Za kierownicą

-stopniowa skrzynia biegów, korzystny stosunek mocy do masy Hamulec bardzo pospolity wygląd silnika, niekorzystne proporcje rozłożenia masy samochodu, mniej rasowy od konkurentów dźwięk silnika, mały bagażnik Konkurenci

Re: Nowoczesne silniki wysokoprężne - BMW 3,0d

) wyłącznie z 6-stopniową automatyczną skrzynią biegów uzyskując 100 km/h w czasie 6,5 s. Silnik ten ma tak wielkie możliwości, że konieczne okazało się zastosowanie elektronicznego ogranicznika prędkości do 250 km/h (teoretycznie możliwe jest ok. 285 km/h). Spalanie średnie wynosi 8,0 l ON na 100 km

Re: Jaka skrzynia porównywalna do DSG?

biegów a nie 6) przestaje być niezbędne. Wersje Infiniti i Mercedesów z 7-biegowymi skrzyniami też palą w cyklach mniej, z tej samej przyczyny. Niektóre Nissany z bezstopniowymi też. A Lexus IS nawet z 6-stopniowym automatem pali mniej niż manual. Warto podkreślić, że zarówno w aspekcie przyspieszania

Re: Oczywiście

automatów, chociaż ostatnio Audi-bezstopniowe skrzynie, BMW i Jaguar-6- stopniowe zostawiły go w tyle. Pozdrawiam i zapraszam do lektury tego samego wątku na głównym forum.

Nie podoba mi się!

prezentuje tej smukłości, nie była tak dostojna. Tamta „siódemka” posiadała to wszystko, a nawet więcej, była najbardziej elegancką limuzyną klasy luksusowej. Oczywiście nic nie można zarzucić technice. Po raz pierwszy zastosowana 6 – stopniowa, automatyczna skrzynia biegów zbiera

Re: Haldex

zestawienia, bawić konfiguratorem mi się nie chciało ani też spekulować dla różnic wynikających z przekładni itd. Najbliższe z marszu porównania, jakie znalazłem to: A6 Limousine 2.7 TDI 180 KM (132 kW), skrzynia biegów: 6-stopniowa, napęd: oś przednia masa: 1625 kg 2.7 TDI 180 KM (132 kW), skrzynia