8 stopniowa skrzynia bmw

Konrad Grobel

Nowe BMW serii 4 Gran Coupe. Większe od poprzednika

Nowe BMW serii 4 Gran Coupe. Większe od poprzednika

BMW serii 4 zadebiutowało już jakiś czas temu. Najpierw z nadwoziem Coupe, później kabrio, by wreszcie pokazać się w odsłonie Gran Coupe.

Opinie Moto.pl: BMW 118i - czy warto kupić (prawie) najtańszy samochód tej marki?

Model 118i M Sport jest kompaktowym hatchbackiem klasy premium w pełnym znaczeniu tego określenia. Ma konstrukcję zbliżoną do popularnych tej klasy, włącznie z napędem na przednie i znacznie wyższą cenę. Ale czy ma sens?

Nowe BMW Serii 1 - miejskie BMW z napędem na przednią oś

Najmniejsze BMW w gamie doczekało się trzeciej generacji. Najnowszy kompakt z Bawarii ma być pod każdym względem lepszy od poprzednika - bardziej przestronny, dający więcej radości z jazdy. Jednak fundamentalną zmianą jest napęd. "Jedynka" to kolejne BMW pozbawione znaku rozpoznawczego - napędu na tylną oś.

Odświeżone BMW X3 i X4 już są. Co się zmieniło?

Odświeżone BMW X3 i X4 już są. Co się zmieniło?

od 184 KM do 360 KM (wersja M) trzy silniki diesla z 190 KM do 340 KM (wersja M) Wszystkie modele mają w standardzie napęd xDrive i 8-stopniową skrzynię Steptronic. Dzięki aplikacji MyBMW teraz można kontrolować stan naszego pojazdu za pomocą telefonu. Można zamykać i otwierać auto czy włączać nawiew

BMW serii 2 Gran Coupe oficjalnie. Stylowy kompakt z napędem na przód [Aktualizacja]

BMW serii 2 Gran Coupe oficjalnie. Stylowy kompakt z napędem na przód [Aktualizacja]

BMW postanowiło się pochwalić na premierę. Mamy tu dwulitrowy, turbodoładowany silnik 2.0 o mocy 306 KM i 450 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Do tego napęd xDrive oraz 8-stopniowy automat. Przyspieszenie najmniejszego Gran Coupe w ofercie do 100 km/h? Okolice 4,7 sekundy. Na szczegóły polskiej

Opinie Moto.pl: BMW M440i xDrive to sportowy sedan w za ciasnym ubraniu

Opinie Moto.pl: BMW M440i xDrive to sportowy sedan w za ciasnym ubraniu

znacznie tańszego modelu M440i pasuje doskonale. Podobnie jest 8-stopniową automatyczną skrzynią biegów, która czyta w myślach. Kiedy trzeba zmienia biegi błyskawicznie i dynamicznie, a innym razem wyjątkowo gładko i płynnie. Zazwyczaj bardzo precyzyjnie spełnia zmieniające się oczekiwania kierowcy. BMW

Limitowane BMW M850i xDrive - powstanie tylko kilkaset egzemplarzy

Limitowane BMW M850i xDrive - powstanie tylko kilkaset egzemplarzy

byłoby wyobrazić sobie BMW M850i xDrive Coupe First Edition z małolitrażowym silnikiem o niedużej mocy. Dlatego model z edycji specjalnej jest napędzany 8-cylindrowym silnikiem benzynowym BMW TwinPower Turbo o mocy 530 KM. Wysokoobrotowy silnik V8 w połączeniu z 8-stopniową sportową skrzynią Steptronic

BMW serii 5 | Wiemy już wszystko

BMW serii 5 | Wiemy już wszystko

-stopniowa skrzynia Steptronic) - M550i xDrive (4.4 V8; 462 KM i 650 Nm; 8-stopniowa skrzynia Steptronic). BMW 530e i Performance, to BMW serii 5 z napędem hybrydowym typu plug-in. Dwulitrowy silnik benzynowy dostanie do pomocy motor elektryczny. Systemowa moc nadal będzie wynosiła 252 KM, ale znacząco

BMW serii 3 w Genewie. M340d xDrive oraz ładowane z gniazdka 330e

BMW serii 3 w Genewie. M340d xDrive oraz ładowane z gniazdka 330e

. Wszystkie 700 Nm ma być dostępnych już od 1750 obr./min. Standardem jest tu napęd xDrive oraz automatyczna 8-stopniowa skrzynia biegów Steptronic. M340d to także miękka hybryda z instalacja 48V. Ta zapewnia oczywiście niższe zużycie paliwa oraz niższą emisję CO2, ale w pierwszej informacji prasowej BMW

Wciąż świeże i w dobrych cenach - BMW serii 5 F10, Audi A6 C7 i Mercedes klasy E W212

Wciąż świeże i w dobrych cenach - BMW serii 5 F10, Audi A6 C7 i Mercedes klasy E W212

względnie dopracowana dopracowana. Obok 6-biegowego "manula", Audi A6 (C7) występowało z bezstopniowym "automatem" lub 7-biegowym dwusprzęgłowym oraz w mocniejszych wersjach V6, V8 z klasyczną 8-stopniową automatyczną skrzynią biegów. Przeczytaj także: Kupujemy używane: Lexus IS I

Omijaj je szerokim łukiem. To pewniaki, ale nie w tych wersjach. Mechanicy ostrzegają

Omijaj je szerokim łukiem. To pewniaki, ale nie w tych wersjach. Mechanicy ostrzegają

, panoramiczne okno dachowe i tempomat. Obok dopracowanych diesli, do wyboru mamy benzynową jednostkę 1.6 THP opracowaną wspólnie z BMW - o mocy 140-156 KM. Wyposażono ją w bezpośredni wtrysk paliwa i nietrwały łańcuch rozrządu. Regularny serwis nie rozwiązuje problemu wadliwych rozwiązań technicznych. Niemniej

Nowe BMW M5 już w Polsce. Wiemy, ile kosztuje

Nowe BMW M5 już w Polsce. Wiemy, ile kosztuje

Martin Vantage - brytyjski styl, niemieckie serce Napęd trafia na wszystkie koła za pośrednictwem 8-stopniowego automatu Steptronic z układem Drivelogic, który umożliwia dostosowanie pracy skrzyni do preferencji kierowcy. Za przenoszenie napędu odpowiada skrzynia rozdzielcza ze sprzęgłem wielotarczowym

Opinie Moto.pl: BMW X5 M Competition nie ma sensu. A i tak od razu zrobiłem sobie selfie

Opinie Moto.pl: BMW X5 M Competition nie ma sensu. A i tak od razu zrobiłem sobie selfie

obyć bez dalszych ingerencji oddziału M. W X5 M Competition mamy ponadto: Błyskawiczną 8-stopniową skrzynię M Steptronic z układem Drivelogic. Napęd na wszystkie koła M xDrive z większym przeniesieniem napędu na tylną oś o zmiennych trybach 4WD i 4WD Sport. Aktywny mechanizm różnicowy M. Układ

BMW M8 debiutuje oficjalnie. Silnik z M5, napęd na tył i aż cztery wersje

BMW M8 debiutuje oficjalnie. Silnik z M5, napęd na tył i aż cztery wersje

podwójnie doładowanym V8, które generuje okrągłe 600 KM i aż 750 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Pierwsza setka pojawia się na liczniku wersji coupe po 3,3 sekundy, a cabrio – 3,4 s. Jednostka napędowa współpracuje z 8-stopniową skrzynią M Steptronic i układem Drivelogic, a moc jest przekazywana

BMW serii 5 | Ceny w Polsce | Najdroższe w klasie

BMW serii 5 | Ceny w Polsce | Najdroższe w klasie

dostęp do usług BMW ConnectedDrive. Wersje z napędem xDrive - podobnie jak pozostałe odmiany silnikowe - sprzężono z 8-stopniową automatyczną skrzynią biegów. Podstawowa wersja benzynowa, czyli 252-konne 530i, to wydatek minimum 227 800 zł. 287 800 zł kosztuje mocniejsze 540i (340 KM). 

Hybrydowe BMW X3 wchodzi na rynek, a elektryk jest w planach. Marka elektryfikuje swojego najpopularniejszego SAV-a

Hybrydowe BMW X3 wchodzi na rynek, a elektryk jest w planach. Marka elektryfikuje swojego najpopularniejszego SAV-a

;X" BMW X3 xDrive30e to trzeci SAV (Sports Activity Vehicle) marki BMW oferujący napęd plug-in. Hybrydowy układ to czterocylindrowy silnik spalinowy TwinPower Turbo o pojemności 2.0 l i mocy 184 KM oraz zintegrowany z 8-stopniową skrzynią Steptronic silnik elektryczny o mocy 109 KM. Tandem

Opinie Moto.pl: BMW M135i xDrive - Dwa żywioły

Opinie Moto.pl: BMW M135i xDrive - Dwa żywioły

wcale nie jest tańszy. BMW M135i xDrive | Dane techniczne Nadwozie: hatchback, 5d Moc: 306 KM przy 5000 obr./min Moment obr.: 450 Nm przy 1750-4500 obr./min Skrzynia biegów: automatyczna, 8-stopniowa Napęd: na cztery koła Wymiary: 4319/1799/1434 mm Rozstaw osi: 2670 mm Poj. Bagażnika: 380/1200 l 0-100

Nowa Toyota Supra - koniec czekania. Kolejne wcielenie legendy oficjalnie

Nowa Toyota Supra - koniec czekania. Kolejne wcielenie legendy oficjalnie

wersjach przekazywany jest oczywiście na tył. Skrzynia to 8-stopniowy automat konstrukcji BMW. Bliskie związki z bawarską marką zauważymy od razu także we wnętrzu nowej Supry. Cały projekt praktycznie 1 do 1 przeszczepiono z BMW Z4 - mamy ten sam układ przycisków, system multimedialny, pokrętło do obsługi

Ostatnie testy BMW serii 8 na torze. Premiera już na dniach?

Ostatnie testy BMW serii 8 na torze. Premiera już na dniach?

równolegle z premierą nowego modelu pojawi się na rynku sportowa wersja BMW M8. Oprócz tego pojawi się jeszcze wyczynowa wersja M8 GTE, która zadebiutuje podczas wyścigu na słynnym torze Daytona. BMW Serii 8 nawiązuje do kultowego modelu, który zadebiutował w 1989 roku. Inżynierowie bawarskiej marki

Nieoznakowana Kia Stinger - nowy bat policji na piratów

Nieoznakowana Kia Stinger - nowy bat policji na piratów

wersji GT z silnikiem 3.3 V6 T-GDI o mocy 370 KM. Policyjny Stinger GT przyspiesza od 0 do 100 km/h w 4,9 sekundy. Prędkość maksymalna to 270 km/h. Silnik V6 współpracuje z 8-stopniową skrzynią biegów. Będzie to najszybszy samochód służący dla policji. Według ustaleń redaktora Tomasza Sewastianowicza

BMW serii 2 Active Tourer | Nowe silniki i napęd xDrive

BMW serii 2 Active Tourer | Nowe silniki i napęd xDrive

wykorzystują technologię TwinPower Turbo i standardowo występują z 6-stopniową, ręczną skrzynią biegów. Dla wybranych modeli dostępny jest także 8-stopniowy automat Steptronic. Nowością jest także napęd xDrive, który będzie dostępny dla dwóch najmocniejszych wersji serii 2 Active

Wszechstronne SUV-y za około 150 tysięcy zł. Weryfikujemy rynkowe realia

Wszechstronne SUV-y za około 150 tysięcy zł. Weryfikujemy rynkowe realia

auto w pasie ruchu. Paletę diesli otwiera 1.5 EcoBlue o mocy 120 KM i 300 Nm. Można go połączyć z manualną, 6-stopniową skrzynią lub 8-biegowym automatem. W cyklu mieszanym zużywa od 5,1 do 5,3 litra. Jeszcze korzystniej w tej kwestii wypada 2-litrowy motor o mocy 150 KM – od 5,0 do 5,2

VinFast - nowa marka samochodów z Wietnamu debiutuje w Europie. Na start SUV i limuzyna

VinFast - nowa marka samochodów z Wietnamu debiutuje w Europie. Na start SUV i limuzyna

doładowany silnik benzynowy opracowany przez inżynierów bawarskiego koncernu. Jednostka z serii N20 oferuje dwa warianty mocy: 175 KM (300 Nm) i 227 KM (350 Nm). Silnik nie jest wyposażony w system Valvetronic, na który nie udało się pozyskać licencji. Obydwa warianty współpracują z 8-stopniową, automatyczną

10-biegowy automat Hyundaia

BMW ma 8-biegowe automaty, Mercedes pracuje nad 9-stopniową skrzynią, a Hyundai obiecuje, że już w 2014 roku wyposaży swoje najdroższe modele w skrzynie o 10 przełożeniach. Powód? Coraz ostrzejsze normy dotyczące zużycia paliwa i emisji spalin. Nowe

Salon Frankfurt 2015 | BMW 330e i 225xe | Hybrydy do gniazdka

49-44 g/km. To oczywiście dane wg cyklu NEDC, rzeczywiste zużycie zapewne będzie wyższe. W codziennym użytkowaniu zasięg wynoszący 600 km jest bezproblemowy. Zespolone silniki elektryczny i benzynowy wysyłają swą moc na oś tylną za pośrednictwem seryjnie montowanej, 8-stopniowej skrzyni

Opinie Moto.pl: nowe BMW Serii 3 - czuć najlepsze geny marki

. Progresja działania wszystkich układów jest bliska ideału. Większość wersji silnikowych (poza najtańszymi) będzie seryjnie wyposażona w 8-stopniową automatyczną skrzynię biegów, która działa bardzo dobrze. W trybie sportowym wręcz odczytuje pragnienia kierowcy i zmienia przełożenia w idealnym momencie. W

BMW kpi z Tesli | Jeździsz albo czekasz

bezproblemowy. Zespolone silniki elektryczny i benzynowy wysyłają swą moc na oś tylną za pośrednictwem seryjnie montowanej, 8-stopniowej skrzyni automatycznej Steptronic. W Polsce hybryda wyceniona jest na 175 600 złotych. ZOBACZ TAKŻE

Peugeot 308 II vs Ford Focus III. Świeże, popularne, nieźle wycenione, ale czy dobre?

. Oczywiście, mechanicy zalecają skrócenie interwału wymiany oleju do 10-15 tysięcy kilometrów dla dobra silnika. Producent przewidział serwis rozrządu co 100 tysięcy km. Znacznie większą moc oferuje silnik 1.6 THP opracowany wspólnie z BMW - 155-270 KM. Jego wolnossący wariant generuje 125 KM, ale go nie

Mercedes GLB - ceny w Polsce. Nowy SUV Mercedesa kosztuje wyjściowo 157 200 zł

benzynowe: GLB 200 1.3 163 KM - od 165 000 zł GLB 250 4MATIC 2.0 224 KM - od 187 700 zł Wszystkie Mercedesy GLB są w standardzie wyposażone w automatyczną skrzynię biegów. Z bazowym silnikiem benzynowym wersji 200 współpracuje 7G-DCT, z pozostałymi silnikami sparowano 8-stopniową przekładnię 8G-DCT. Dopłata

Znamy ceny nowej generacji BMW X3. To początek niemieckiej ofensywy w klasie SUV-ów

), napędem quattro i skrzynią S-Tronic kosztuje 192 200 zł. 252-konne 2.0 TFSI wymaga dopłaty w wysokości 7 tysięcy złotych. Na podobnym poziomie znajdują się ceny Volvo XC60. 190-konny diesel z 8-stopniowym automatem i AWD został wyceniony na 193 800 zł. 254-konne, benzynowe T5 uszczupli budżet o 199

Opinie Moto.pl: Audi Q3 45 TFSI Sportback - modny SUV jest także praktyczny

odmiana bez logo RS. 45 TFSI generuje 230 koni mechanicznych i 350 Nm. W standardzie ma dwusprzęgłową, 7-stopniową skrzynię automatyczną i napęd na obie osie. To zestaw w zupełności wystarczający, by rywalizować o pierwsze miejsce w sprincie spod świateł i komfortowo podróżować po autostradzie. W tym

BMW serii 8 | 25 lat auta, które wyprzedziło swoją epokę

, otrzymał oznaczenie Ci. Jesienią 1994 roku pod maskę 850 Ci trafił nowy silnik 5.4 V12 o mocy 326 KM, który mógł współpracować z nową, 5-stopniową automatyczną skrzynią biegów. Do palety dołączył także nowy bazowy wariant: 840 Ci z czterolitrowym silnikiem V8 o mocy 286 KM. BMW 850i fot. BMW

BMW 520d - test. Klasa wyższa w oszczędnym wydaniu

dwulitrowy silnik z doładowaniem. Pod oznaczeniem 520d kryje się 190-konny diesel wsparty turbosprężarką i 8-stopniową skrzynią automatyczną. Generuje 400 Nm dostępnych przy 1750 obr./min, a za efektywne przeniesienie napędu na koła dba system xDrive. Taki zestaw wystarcza, by blisko 1600-kilogramowe auto

Opinie Moto.pl: Audi A6 Allroad 50 TDI. Po co Ci SUV, jeśli możesz mieć uterenowione kombi?

. Nie tylko na asfalt Do ważącego blisko 1900 kilogramów auta zdecydowanie pasuje 50 TDI. Pod tym oznaczeniem kryje się 3-litrowy diesel V6. 24-zaworowy silnik rozwija 286 koni mechanicznych i 620 Nm dostępnych przy 2250 obr./min. Motor sprzężono z 8-stopniową przekładnią hydrokinetyczną, która istotnie

BMW 5 na nowy sezon

. Obydwie odmiany występują z 6-stopniową skrzynią ręczną lub 8-biegowym automatem, który wydłuża czas przyspieszenia od 0 do 100 km/h o 0,1 s; mocniejsza dostępna jest także z napędem na cztery koła xDrive. Sercem BMW 520d Efficient Dynamics będzie 2-litrowy turbodiesel, połączony

Sprawdzamy, jakiego SUV-a kupimy do 200 tysięcy zł. Kwota nie jest przypadkowa

z manualną lub automatyczną, 8-stopniową skrzynią. Motor o pojemności dwóch litrów generuje 197 (173 900 zł) lub 250 KM (205 400 zł). Zyskał wsparcie miękkiej hybrydy z 14-konnym silnikiem elektrycznym. Jeszcze więcej gwarantuje hybryda ładowana z gniazdka. W średnim rozrachunku zużywa od 2 do 2,5 l

Alfa Romeo Giulia | Ceny w Polsce | Czas na silnik benzynowy

Alfa Romeo Giulia z zaawansowanym autopilotem Alfa Romeo rozpoczęła sprzedaż Giulii od jednostek wysokoprężnych i topowej odmiany QV, która celuje w BMW M3. Teraz do polskiej oferty dołączył silnik benzynowy 2.0 o mocy 200 KM i 8-stopniową

Opinie Moto.pl: Volvo XC40 T5 vs. Jeep Renegade 4xe. SUV-y z elektrycznym doładowaniem

się rozleniwia zachęcając do majestatycznego pokonywania kolejnych kilometrów. Warto jeszcze wspomnieć o 7-stopniowym automacie. Przełożeniami żongluje niemal niezauważalnie. Dopiero, gdy sami wymusimy sekwencyjną zmianę trybu, poczujemy, że jednak skrzynia zgłasza gotowość do współpracy. Taka jazda

Nowe SUV-y za 150 tysięcy zł. Siedem propozycji, w tym marki premium

regularnego cennika dowiadujemy się, że za wersję B4 w specyfikacji Momentum, musimy zapłacić 184 850 zł. Korzystając z akcji promocyjnej, taka odmiana dostępna jest za 151 900 zł. W standardzie otrzymujemy 2-litrowy silnik benzynowy (197 KM i 300 Nm) sprzężony z 8-stopniowym, hydrokinetycznym automatem i

Volvo XC40 - test Samochodu Roku 2018

przypadku XC40, występuje tylko w połączeniu z napędem na obie osie i automatyczną, 8-stopniową skrzynią. Klasyczny automat sprawnie radzi sobie z żonglerką przełożeniami. Problemy ma jedynie z szybką redukcją, ale to akurat przypadłość większości „hydrokinetyków”. Niemniej, poszczególne biegi

Nowe BMW X4 | Kolejna nisza zapełniona

turbodoładowane i spełniają normę emisji spalin Euro 6. W celu osiągnięcia jak najniższego zużycia paliwa BMW proponuje pakiet EfficientDynamics, który obejmuje: system Auto Start Stop, funkcję żeglowania (wybiegu z odłączeniem silnika, tylko przy 8-stopniowej automatycznej skrzyni biegów Steptronic), odzysk

Salon Frankfurt 2011 | Alpina B6 Bi-Turbo

własnej sieci handlowej. Pod maską najnowszej Alpiny pracuje podrasowany silnik o pojemności 4.4 litra bi-turbo o mocy 507 KM (fabrycznie 407 KM) i imponującym momencie obrotowym 700 Nm (fabrycznie 600 Nm). Moc przekazywana jest tradycyjnie na koła tylne poprzez 8-stopniową

Opinie Moto.pl: Volvo XC40 T5 kontra Mini Cooper SE All4 Countryman. Co lepiej pasuje do SUV-a - hybryda czy klasyczna benzyna?

krótkich odcinkach wzrosną nawet do 12. Na autostradzie da się zejść do 8, a w spokojnej trasie do 7. Warto jeszcze wspomnieć o 8-stopniowym automacie. Przełożeniami żongluje niemal niezauważalnie. Dopiero, gdy sami wymusimy sekwencyjną zmianę trybu, poczujemy, że jednak skrzynia zgłasza gotowość do

Opinie Moto.pl: Kia Stinger GT 3.3 V6 T-GDI 370 KM 8AT - zmienić zasady gry!

maską pracuje bowiem sześciocylindrowa jednostka benzynowa 3.3 T-GDI V6 (Twin turbo), która osiąga moc maksymalną 370 KM przy 6000 obr./min. i maksymalny moment obrotowy 510 Nm w zakresie od 1300 do 4500 obr./min. Moment obrotowy trafia na koła obydwu osi, a z V-szóstką współpracuje 8-stopniowy automat

Opinie Moto.pl: Audi RS Q8 - w weekend byłem milionerem

przyciskiem na kierownicy. Poza tym 8-stopniowa skrzynia biegów jest najsłabszym elementem układu napędowego i czasem nie nadąża za silnikiem i zawieszeniem. Zdarza się jej zawahać albo szarpnąć denerwująco. W czasie spokojnej jazdy może też przeszkadzać nieco drętwe działanie układu hamulcowego z

Opinie Moto.pl: Jeep Grand Cherokee 3.0 CRD - w starym piecu diabeł pali

współpracuje z seryjną, 8-stopniową skrzynią automatyczną autorstwa ZF. Skrzynia wprowadzona do oferty Grand Cherokee w 2014 wyraźnie poprawiła jego osiągi. Dość żwawo żongluje poszczególnymi przełożeniami i ułatwia powolną jazdę w terenie. Problemy ma jedynie podczas nagłej potrzeby redukcji. Musi się trochę

Opinie Moto.pl: Mercedes GLC 200 4Matic - Bestseller po wizycie u kosmetyczki

testowanym przez nas egzemplarzy ceną poszybowała do granicy 300 tysięcy. Na pocieszenie możemy dodać, że BMW X3 i Audi Q5 wcale nie są tańsze. Mercedes GLC 200 4Matic | Dane techniczne Nadwozie: SUV, 5d Moc: 197 KM przy 5500 obr./min Moment obr.: 320 Nm przy 1650-4000 obr./min Skrzynia biegów: automatyczna

Pierwsza jazda Volkswagen T-Roc 2.0 TSI. Tylko nie mów do mnie "mały"

bardzo dobrymi osiągami. Do setki przyspiesza w 8,4 sekundy i zatrzymuje wskazówkę prędkościomierza na 205 km/h. Można go sparować z 6-stopniowym manualem lub 7-biegową skrzynią DSG. Według producenta, w średnim rozrachunku zużywa zaledwie 5,3 litra. Diesel jest jeden i występuje tylko w połączeniu z

Automatyczne skrzynie biegów | Ręce przy sobie!

pięciu klas, w których zastosowano różne rodzaje skrzyń biegów. Mamy BMW 3 z klasycznym automatem z przekładnią hydrokinetyczną, Mercedesa A oraz VW Tiguana ze skrzyniami dwusprzęgłowymi, Nissana Juke'a z przekładnią bez stopniową oraz zautomatyzowaną skrzynię mechaniczną w skodzie Citigo. Każdemu z tych

Wysyp nowości do BMW serii 1

samo, jak w 116d EfficientDynamics - współpracuje z 6-stopniową skrzynią manualną, ale na liście wyposażenia dodatkowego znajdziemy 8-biegowy automat. "Jedynka" wyposażona w ten silnik rozpędza się do setki w 6,5 sekundy i osiąga maksymalnie 240 km/h przy średnim zużyciu paliwa 4,9 l/100 km

Jeździliśmy nową Toyotą Suprą. Fani czekali na ten model od 2002 r. Czy spełnia wygórowane oczekiwania?

starali się ukryć, że tunel środkowy, wybierak trybu pracy skrzyni biegów, przyciski i ekrany na tablicy przyrządów, pochodzą z różnych modeli BMW. Tak samo jak system multimedialny sterujący m.in. nawigacją i zestawem audio. Na szczęście, pomimo bardzo krótkiego rozstawu osi w aucie jest całkiem

Opinie Moto.pl: Jaguar E-Pace 2.0 i4D vs. Volvo XC40 D4 - porównanie

na autostradzie. W przypadku XC40, występuje tylko w połączeniu z napędem na obie osie i automatyczną, 8-stopniową skrzynią. Klasyczny automat sprawnie radzi sobie z żonglerką przełożeniami. Problemy ma jedynie z szybką redukcją, ale to akurat przypadłość większości „hydrokinetyków&rdquo

BMW X1 25i xDrive | Test | Wydajne serce

zbyt dużego wyboru. Motory są dwa, ale w trzech wariantach mocy. Najmocniejszy ma cztery cylindry, dwa litry pojemności i turbosprężarkę. Generuje 231 koni mechanicznych i 350 Nm dostępnych już przy 1250 obr./min. Sprzężono go z 8-stopniowym automatem i napędem na cztery koła. BMW w takiej konfiguracji

Lexus | Drugie oblicze marki

skrzynią biegów zostało wycenione na 388 tysięcy. BMW oferuje kierowcy 431 KM z trzylitrowego silnika. Mimo mniejszej mocy M4 jest trochę szybsze. O Lexusie RC-F nie będziemy się tutaj rozpisywać z bardzo prostego powodu. Ostre dwudrzwiowe coupe gościło jakiś czas temu u nas w redakcji. Wszystko o

Opinie Moto.pl: Mercedes C220d vs. Volvo V60 D4 - luksus z domieszką oszczędności

kończy bieg na 220 km/h. Do dyspozycji mamy 8-stopniowy, hydrokinetyczny automat, który nie pozostawia wiele do życzenia. Przełożenia zmienia płynnie i niemal niewyczuwalnie. Podobnie jak w Mercedesie, tak i tu biegi można zmieniać sekwencyjnie po przestawieniu lewarka skrzyni. W trybie komfortowym

Kandydat w plebiscycie The Best of Moto.pl - Kia Stinger

miejscu Oba silniki współpracują z 8-stopniową skrzynią biegów, która przenosi moc standardowo na tylne koła. Mechaniczny mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu jest montowany w każdym Stingerze z napędem na tylną oś. AWD jest opcją. Stingery z napędem na cztery koła mają dodatkowo nowy system

Opinie Moto.pl: Peugeot 308 GTI vs. Seat Leon Cupra - porównanie hot hatchy

na koła przedniej osi manualna, 6-stopniowa skrzynia ręczna. W stosunku do Peugeota, mechanizm pracuje o niebo lepiej. Poszczególne biegi wchodzą z wyraźnym oporem, a droga lewarka jest naprawdę krótka. Dzięki temu można szybko i łatwo zjednać się z maszyną. Układ kierowniczy bardzo precyzyjnie

Kia Stinger - jedno z najgorętszych aut na rynku. Broń wymierzona w klasę premium [Pierwsza jazda]

. Tę wersję postanowiliśmy zabrać na 100-kilometrową trasę testową. Diesel sparowany z 8-stopniowym, dwusprzęgłowym automatem żwawo reaguje na polecenia wydawane prawą nogą kierowcy. Nie brakuje mu tchu także przy autostradowych prędkościach. 7,6 sekundy do setki i 230 km/h prędkości maksymalnej w

Piękny Range Rover Velar wyceniony! Droższy od Jaguara

Polski cennik Range Rovera Velara otwiera 239 900 zł. W tej cenie pod maską SUV-a pracuje 180-konny silnik Diesla 2.0 TD4. Co ciekawe, na tyle samo wyceniono najsłabszą, 250-konną, wersję benzynową. Standardem jest 8-stopniowy automat oraz napęd na wszystkie koła AWD. Do wyboru będzie w sumie 5

BMW 6 Coupe - test | Pierwsza jazda

450 Nm dostępny jest od 1300 do 4500 obr./min. A jeśli zapragniesz mocniejszych wrażeń rozkręci się płynnie aż do 7200 obr./min. Nie małe zasługi w oszczędzaniu paliwa ma standardowo montowana, 8-stopniowa automatyczna skrzynka. Zmienia biegi niezauważalnie, bez najmniejszych szarpnięć i dlatego BMW w

Opinie Moto.pl: Audi Q8 50 TDI - Technologiczny popis

przy 2250 obr./min. Wysokoprężne V6 sprzężono z 8-stopniowym automatem i napędem na obie osie. W standardowym ustawieniu, 40% momentu obrotowego trafia na przednią oś i 60 na tylną. W razie wystąpienia uślizgu, komputer płynnie lawiruje niutonami, by optymalizować przyczepność. To przydaje się

Test Volvo V90 D5 R-Design AWD. Po co komu Niemcy?

Oznaczenie D5 oznacza, że do redakcji przyjechało Volvo V90 z najmocniejszym dieslem dostępnym w ofercie flagowego kombi ze Szwecji. Silnik ma 2 litry pojemności, 235 KM mocy, 480 Nm maksymalnego momentu obrotowego. W D5 napęd AWD i 8-stopniowy automat to standard. Osiągi? 7,2 s do setki i 240 km/h

Im się nie udało, czyli nieudane ataki na klasę premium

1992 roku mocniejszy, 280-konny wariant 4.2. Z tym ostatnim i manualną skrzynią biegów V-ósemka przyspieszała do "setki" w 6,9 s i osiągała prędkość maksymalną 249 km/h. Mimo że Audi V8 zdolne było konkurować z Mercedesem klasy S (W126) i BMW serii 7 (E32), do klientów trafiło zaledwie 21

BMW X3 xDrive20d - test | Za kierownicą

kropelka katalizatora potrafi zmienić barwę klarownego płynu. Ten przycisk ma napis "Sport". Po pierwsze, za jego wciśnięciem 8-stopniowy automat z możliwością ręcznego sterowania (opcja za 9400 zł) bierze się do zdecydowanego działania. Zapomnijcie o protezach trybu

Opinie Moto.pl: Peugeot 5008 1.6 PureTech - Połączenie SUV-a z minivanem

. Spłaszczono jego krzywą, dzięki czemu użytkownik dysponuje lepszą elastycznością. Wszystkie niutony są dostępne już przy 1650 obr./min. To wartość, do której trudno zbliżyć się jednostkom wysokoprężnym. Doładowany silnik sprzężono z dość świeżą, 8-stopniową skrzynią automatyczną. Hydrokinetyczny mechanizm

Nieznane BMW M8 | Wideo

BMW serii 8 to pierwszy seryjnie produkowany samochód z elektronicznie sterowaną przepustnicą. Prace nad następcą nieodżałowanie pięknej serii 6 (produkowany w latach 1976-1989 typoszereg E24 z karoserią projektu Paula Bracq'a) ruszyły w 1986 roku

Volvo XC60 | Pierwsza jazda | Zmiana warty

kierunek rozwoju technologii silnikowej. Od debiutu XC90 stawiają na motory o pojemności dwóch litrów. W XC60 paleta składa się obecnie z 5 jednostek. Benzynowe mają 254 i 320 KM oraz 350 i 400 Nm. Oba współpracują z 8-stopniową, automatyczną przekładnią hydrokinetyczną sygnowaną przez markę Aisin

Testujemy Volvo XC90 I i II generacji. "Dwa światy"

ma szersze i tym samym wygodniejsze siedzisko. 5-cylindrowe D5 Dekadę temu pod oznaczeniem D5 krył się 5-cylindrowy diesel w rzędowym układzie. Z pojemności 2.4 litra uzyskuje 185 koni mechanicznych i 400 Nm. Współpracuje z automatyczną, 6-stopniową skrzynią hydrokinetyczną. Do setki przyspiesza w

Skoda Superb 2.0 TSI Laurin & Klement | Test | Luksus bez prestiżu

? Pod maską testowanego Superba pracuje dwulitrowa jednostka TSI, generująca 200 KM i 280 Nm. W połączeniu z 6-stopniową skrzynią biegów DSG w każdym niemal momencie mamy zapewnioną bardzo szybką reakcję na gaz, a auto sprawnie nabiera prędkości. 7,7 s od 0 do 100 km/h, jak na tak duże auto, to dobry

Dane techniczne

Dane techniczne DANE TECHNICZNE BMW 745i Silnik: widlasty, 8-cylindrowy, 32-zaworowy, o pojemności 4398 cm3 Moc maksymalna: 333 KM (245 kW) przy 6100 obr./min Maksymalny moment obrotowy: 450 Nm

Dane techniczne

Dane techniczne DANE TECHNICZNE BMW 745i Silnik: widlasty, 8-cylindrowy, 32-zaworowy, o pojemności 4398 cm3 Moc maksymalna: 333 KM (245 kW) przy 6100 obr./min Maksymalny moment obrotowy: 450 Nm

Volvo S 60 Polestar | Pierwsza jazda | Frajda limitowana

wyprzedzania i pokonywania ciasnych zakrętów. Układ kierowniczy wiernie oddaje aktualne położenie kół, ale od 8-stopniowego automatu moglibyśmy spodziewać się nieco szybszych redukcji. Niemniej, ten delikatny niedosyt przykrywa ciekawa praca wydechu z 3,5-calowej rury ze stali nierdzewnej. Brzmi basowo, a przy

Pierwszy kontakt z nowym Mercedesem Klasy A - mocny podmuch z dwóch stron

niż dotąd. Nowy Mercedes Klasy A - jednostki napędowe Nowy Mercedes Klasy A zadebiutuje na rynku w trzech wersjach silnikowych: - A 200 (163 KM, 250 Nm) z przekładnią dwusprzęgłową 7G-DCT (średnie zużycie: 5,1 l/100 km lub 6-stopniową skrzynią manualną (5,6 l/100 km) - A 250 z 7G-DCT (224 KM, 350 Nm

Volvo S/V60, V40 i XC60 z pakietem Polestar | Pierwsza jazda | Polestar wzmacnia

oś i wysokoprężnym D4. Motor sprzężony z 8-stopniowym automatem generuje standardowo 190 KM i 400 Nm. Po zmianach moc wzrosła do 200 koni mechanicznych i 440 Nm dostępnych w zakresie 1750-2250 obr./min. Przyspieszenie do setki poprawiło się o 0,1 sekundy (7,5 s), a średnie zużycie paliwa i emisja CO2

Hyundai Genesis Coupe 3.8 V6 | Test | Hyundai, jakiego nie znacie!

... W tym momencie można sobie pomyśleć, jak pracuje nowy 8-stopniowy automat, za którego producent życzy sobie dodatkowych 8 tys. zł. Zawieszenie jest sztywne, ale mimo 19-calowych felg, autem da się podróżować po polskich drogach. Genesis Coupe - sprawdź oferty używanych

Nowe Audi A8. Wrażenia z jazdy? To jak teleportacja do przyszłości

wszystkich przypadkach, moment obrotowy jest przekazywany za pośrednictwem 8-stopniowej, automatycznej skrzyni biegów (Tiptronic) na cztery koła. A jeśli o tym mowa… ASF, quattro i wiele więcej Nadwozie wykonane ze stopów aluminium (Audi Space Frame) i stały napęd na cztery koła (quattro), to dwie

Dane techniczne, wyniki

BMW 745i MERCEDES-BENZ KLASA S Silnik: widlasty, 8-cylindrowy, 32-zaworowy, o pojemności 4398 cm3 widlasty, 8-cylindrowy, 24-zaworowy, o pojemności 4266 cm3 Moc maksymalna: 333 KM (245 kW) przy 6100 obr./min 279 KM (205 kW) przy 5750 obr./min

Pierwszy kontakt z nowym Volvo V60 - uczestniczyliśmy w światowej premierze

, moce maksymalne wynoszą odpowiedni: 340 KM (T6 Twin Engine AWD) lub 390 KM (T8 Twin Engine AWD). Te wersje są oferowane wyłącznie z napędem na cztery koła. Tylko najsłabsze wersje silnikowe będą dostępne z manualnymi przekładniami, wszystkie droższe modele połączono z automatycznymi skrzyniami biegów

BMW 545i Touring

prowadziłem, wyposażono w 6-stopniową automatyczną przekładnię Steptronic, która umożliwia przejście na sterowanie sekwencyjne. Niestety, skrzynia ta dostępna jest za dopłatą, a w standardzie otrzymasz 6-biegową manualną. Przy dynamicznej jeździe znakomicie sprawdził się aktywny

Volvo XC90 | Pierwsza jazda | Zmiana całej generacji

koni mechanicznych i 470 Nm dostępnych w zakresie 1750-2500 obr./min. Ważącego ponad 1800 kilogramów SUV-a rozpędza do setki w 7,8 sekundy, zatrzymując wskazówkę szybkościomierza na wartości 220 km/h. Wysokoprężny motor współpracuje z 8-stopniowym automatem i moment obrotowy przekazuje na cztery koła

BMW X6 - test | Pierwsza jazda

, skrócono kolektory wylotowe, tym samym ograniczono utratę energii gazów wylotowych i zmniejszono turbodziurę. Obecnie to już drugi po 35i turbodoładowany silnik benzynowy w ofercie BMW. A jak to działa na drodze? Wychylam gaz, 6-stopniowa automatyczna skrzynia ZF błyskawicznie

Dane techniczne, wyniki

KM (225 kW przy 5600 obr./min] Maksymalny moment obrotowy: 240 Nm przy 4500 obr./min [460 Nm przy 2700-4250 obr./min] Prędkość maksymalna: 236 km/h [250 km/h] Przyspieszenie 0-100 km/h: 9,1 s [6,0 s] Skrzynia biegów: 6-stopniowa, ręczna [5-stopniowa, automatyczna] Napęd: na koła tylne Wymiary

Prześwietlamy oferty | Samochody hybrydowe dostępne w Polsce, cz. I

elektrycznym (moment 210 Nm) oraz pozbawioną konwertera, 8-stopniową przekładnią. Efekt? 245 KM, 480 Nm, przyspieszenie od 0 do 100 km/h w ciągu 7,1 s, prędkość maksymalna 225 km/h oraz obietnica średniego zużycia paliwa na poziomie 6,9 l/100 km. Niemcy szczycą się jednak czymś więcej. Audi Q5 Hybrid quattro

Dane techniczne

kW) przy 4000 obr./min [258 KM (190 kW) przy 5200 obr./min] Maksymalny moment obrotowy: 400 Nm przy 1800 obr./min [425 Nm przy 3500 obr./min] Napęd: stały na wszystkie koła Skrzynia biegów: 5-stopniowa, automatyczna, reduktor Hamulce: przód - tarczowe wentylowane, tył - tarcze, ABS, EBD Ogumienie

Ford Focus 2.0 TDCi - test | Pierwsza jazda

dostępny będzie z aż ośmioma silnikami do wyboru. Nam hiszpańskie południe przyszło zwiedzać w towarzystwie najmocniejszego 2-litrowego turbodiesla, współpracującego z dwusprzęgłową, 6-stopniową skrzynią Powershift. Dzięki mocy 163 KM oraz 340 Nm maksymalnego momentu obrotowego ani razu nie odczuliśmy, by

BMW 745i/MERCEDES-BENZ S 430

technicznej należą się 4 punkty. Mercedes Klasa S również 4 - ładniejsza deska, ale mniej nowoczesnych rozwiązań technicznych. JEDNOSTKI NAPĘDOWE Cechy wspólne obydwu silników to: 8 cylindrów i ponad 4 l pojemności. Jednostka napędowa BMW osiąga moc

Dane techniczne, wyniki

Dane techniczne, wyniki Dane techniczne AUDI A6 3.0 BMW 540i JAGUAR S-TYPE 3.0 VW PASSAT W8 Silnik: widlasty, 6-cylindrowy, 30-zaworowy, o pojemności 2976 cm3 widlasty, 8-cylindrowy, 32-zaworowy, o pojemności 4398 cm3 widlasty, 6-cylindrowy, 24

Konfrontacje: BMW 530d automatic/Mercedes-Benz Klasa E 320 CDI Avantgarde automatic

skrzynie biegów. W BMW montowana jest 6-biegowa, w Mercedesie - 5-biegowa. Do "piątki" można zamówić ręczną 6-stopniową przekładnię. Oba samochody wyposażane są za dopłatą (400 euro - BMW, 446 euro - Mercedes) w system aktywnych przednich świateł ksenonowych, doświetlających wewnętrzną stronę

Konfrontacja: Audi A6 3.0 TDI, BMW 530d, Mercedes E320 CDI

. kompendium NASZE NOTY skala 0-8 [OCENA KOŃCOWA] Pod względem zaawansowania technologicznego wszystkie samochody stoją na najwyższym poziomie. Gdybym we wnętrzu BMW czuł się lepiej, pewnie wybrałbym

Opinie Moto.pl: Audi Q7 50 TDI. Po retuszu stracił wiele zmarszczek

to Start&Stop dezaktywujący diesla już przy 22 km/h. Należy ponownie wcisnąć pedał akceleratora, by przywrócić wysokoprężne serce napędowe do działania. Całość zdaje się funkcjonować efektywnie, choć trzeba się do tego przyzwyczaić. Tak samo, jak do sprzężenia 8-stopniowego automatu z 6-cylindrowym

BMW 330 XI / SUBARU IMPREZA WRX / VOLVO S60 AWD / VW BORA V6 4MOTION

. BMW 330 xi potrafi niemal wszystko lepiej od konkurentów. Prowadzi się najprecyzyjniej, ma wspaniały silnik, lekko pracującą skrzynię biegów. Naprawdę trudno doszukać się wad w tym samochodzie. Może tylko na tylnej kanapie powinno być trochę więcej miejsca na nogi, no i cenaÉ która spycha na

VW PASSAT W8 4MOTION

VW PASSAT W8 4MOTION Obecnie flagowa limuzyna VW otrzymała przepustkę do klasy wyższej średniej, chociaż wymiarami jeszcze nie dorównuje Mercedesowi Klasy E, BMW serii 5 czy Audi A6. Podobnie jak więksi konkurenci może być napędzana jednostką 8

Których SUV-ów i limuzyn w Polsce nie kupisz?

. Buick Enclave SUV produkowany od maja 2007 na płycie podłogowej GM Lambda, dzielonej z GMC Acadia, Chevroletem Traverse i Saturnem Outlook. Może przewieźć od 6 do 8 pasażerów, napędza go 275-konny silnik 3.6 V6, połączony z 6-stopniowym automatem. Cadillac DTS

Acura RL - test

termometr wyskalowany w stopniach Fahrenheita. Auto sunie po równej nawierzchni jak przyklejone. Automatyczna 5-stopniowa skrzynia biegów niezauważalnie przerzuca kolejne biegi, bez względu na to, czy przyspieszam spokojnie, czy zdecydowanie. Jedynie w momencie nagłego dodania

Lexus LS 460 - kraina łagodności

bezszelestnie) wytacza się z autostradowego parkingu. Automatyczna skrzynia niewyczuwalnie przerzuca biegi - to bardzo pasuje do "aksamitnego" charakteru całego samochodu. I tu trwa wyścig z konkurencją. BMW ma 6 biegów, Mercedes - 7, to ile powinien mieć Lexus? To pierwsza 8-stopniowa skrzynia

Nieudane ataki na klasę premium

fCo łączy wszystkie poniższe modele? Marzenia o zdetronizowaniu wielkiej trójki (Audi, BMW i Mercedesa). Większość z nich to dopracowane, nowoczesne konstrukcje, o których sukcesie zaważył wizerunek marki. Lata prac inżynierów, badań marketingowych, ogromne nakłady i liczne

Lexus GS

odmianę napędza 6-cylindrowy silnik 3.0/249 KM, drugą - 8-cylindrowa jednostka 4.3/283 KM. Oba benzynowe motory wspiera 6-stopniowy automat z możliwością pracy sekwencyjnej. System ABS i automatyczna klimatyzacja w standardzie. W układzie wspomagającym parkowanie czujniki połączono z kolorowym

Mercedes SLK 200 Kompressor

wtajemniczyć. Wtajemniczyć i... zaskoczyć. Coś zupełnie odwrotnego niż jeżdżący 15-letnimi BMW 318, którzy brak mocy nadrabiają trójkolorowymi nalepkami M-Power. - Chcesz wiedzieć, ile mam koni? Proszę bardzo... - myśli, dodając gazu, kierowca zakamuflowanej 350-ki. Drugi powód

Mercedes CLS 350 - test | Za kierownicą

mniej inteligentna od skrzyni ZF-a montowanej np. w BMW 6. Mogłaby też precyzyjniej przewidywać intencje kierowcy. Również układ kierowniczy jest bardziej ospały od bawarskiego. Kiedy więc na krętej drodze dopadnie cię BMW 6, to mimo wszystkich zalet CLS-a wybierz dostojny

Subaru Legacy 3.OR spec. B

skrót od specyfikacja, a specyfikacja to rajdy. Samochód w specyfikacji B. Co to oznacza? W tym momencie przypomniał sobie, że czytał o nim w relacji z motoryzacyjnych targów genewskich. To połączenie Legacy 3.0 z Imprezą STI, z której przeszczepiono: elementy zawieszenia, 6-stopniową ręczną skrzynię

Re: Inteligentny automat od BMW

, czujesz się tak jakbys siedział w fotelu przed TV, a dodatkowo auto jest tak wyciszone, że nawet nie słyszysz, że jedziesz. BMW 7 jest dla dziadków na emeryturze, którzy chcą wygodnie siedziec i muszą byc z Niemiec żeby sobie pozwolic na BMW 7 czy 5 :) a co do skrzyni 8-, 9-, czy 15-stopniowej to jest

Re: Nowoczesne silniki wysokoprężne - BMW 3,0d

) wyłącznie z 6-stopniową automatyczną skrzynią biegów uzyskując 100 km/h w czasie 6,5 s. Silnik ten ma tak wielkie możliwości, że konieczne okazało się zastosowanie elektronicznego ogranicznika prędkości do 250 km/h (teoretycznie możliwe jest ok. 285 km/h). Spalanie średnie wynosi 8,0 l ON na 100 km

Re: Jaka skrzynia porównywalna do DSG?

biegów a nie 6) przestaje być niezbędne. Wersje Infiniti i Mercedesów z 7-biegowymi skrzyniami też palą w cyklach mniej, z tej samej przyczyny. Niektóre Nissany z bezstopniowymi też. A Lexus IS nawet z 6-stopniowym automatem pali mniej niż manual. Warto podkreślić, że zarówno w aspekcie przyspieszania

Re: Oczywiście

automatów, chociaż ostatnio Audi-bezstopniowe skrzynie, BMW i Jaguar-6- stopniowe zostawiły go w tyle. Pozdrawiam i zapraszam do lektury tego samego wątku na głównym forum.

Nie podoba mi się!

prezentuje tej smukłości, nie była tak dostojna. Tamta „siódemka” posiadała to wszystko, a nawet więcej, była najbardziej elegancką limuzyną klasy luksusowej. Oczywiście nic nie można zarzucić technice. Po raz pierwszy zastosowana 6 – stopniowa, automatyczna skrzynia biegów zbiera

Re: Haldex

> 77 kg (dla porównania - Audi TT Coupe 3.2 quattro waży 1446 kg) czy Spidera 3.2 > JTS = 1845 kg dają trochę do myślenia. Jeszcze jedno porównanie - Volvo S80 V8 > AWD waży 1869 kg, a przecież ma jeszcze automat, dla wszystkich Alf ciężary po > dane ze skrzynią 6-biegową. Nie można

Re: Formula 1---Toyoty wymagajace wyzwanie

Na poczatku skonstruowano jednocylindrowy silnik, w celu przestudiownia wymiarow,materialow i spalania.Zajelo to 8 miesiecy aby skonstruowac kompletny gotowy silnik do wlozenia do samochodu.W rezultacie powstal 3litrowy V10silnik z 90 stopniowym pochyleniem cylindrow i 750KM. Kiedy w