8 zaworów dohc

oprac. Juliusz Szalek

Rozrząd - po co jest i jak o niego dbać | Poradnik

Rozrząd - po co jest i jak o niego dbać | Poradnik

Kiedyś koła i łańcuchy, dzisiaj najczęściej pasek. Układ rozrządu w każdym silniku tłokowym pełni kluczową rolę w jego działaniu. Czy trzeba o niego jakoś szczególnie dbać? A może jest nieśmiertelny?

Sportowa historia Alfa Romeo | część I

Alfa Romeo obecnie nie jest potęgą w sportach motorowych. Warto jednak pamiętać, że niegdyś samochody tej marki nadawały ton sportowej rywalizacji w prawie wszystkich najważniejszych cyklach sportu samochodowego na świecie. Oto pierwsza część najważniejszych momentów w historii "czterolistnych koniczynek"

Orlen Team: Szymon Ruta i Sebastian Rozwadowski

Załoga Szymon Ruta i Sebastian Rozwadowski powstała w 2008 roku. Nawiązana współpraca szybko przerodziła się w nić porozumienia, która widoczna jest zarówno w samochodzie, jak i poza nim. Niebywałe wzajemne zrozumienie i chęć dążenia do perfekcji sportowej sprawiają, że obaj zawodnicy świetnie odnajdują się w sytuacjach pełnych adrenaliny, gdzie wymagane jest pełne zaufanie. Oboje tworzą zgrany team, który ciężko pracuje na wspólny sukces, podnosząc sobie coraz wyżej poprzeczkę.

Mazda 5 1.6 MZ-CD - test | Pierwsza jazda

Mazda 5 1.6 MZ-CD - test | Pierwsza jazda

jedynie mocniejszy wariant o mocy 143 KM). Mamy tu o 20 proc. mniejszą pojemność, niski jak na diesla stopień kompresji (16:1), blok wykonany ze stopu aluminium oraz 8 zaworów i rozrząd z pojedynczym wałkiem (SOHC) zamiast 16-zaworowej głowicy DOHC. Całość sprzężono z nową, 6-biegową skrzynią. Pozbycie

Triumph Rocket III Roadster - Potwory i spółka | Za kierownicą

Triumph Rocket III Roadster - Potwory i spółka | Za kierownicą

: DOHC, cztery zawory na cylinder Pojemność skokowa: 2294 ccm Średnica x skok tłoka: 101,6 x 94,3mm Stopień sprężania: 8,7 Moc maksymalna: 148 KM (109 kW) przy 5750 obr/min Moment obrotowy: 221 Nm przy 2750 obr/min Zasilanie: wtrysk Smarowanie: z mokrą miską olejową Rozruch: elektryczny Alternator: W 492

Najlepsze auta sportowe lat 80. | Cz. II

Najlepsze auta sportowe lat 80. | Cz. II

czas 8 minut i 5 sekund. W latach 1987-1989 zakłady RUF-a opuściło 29 egzemplarzy modelu CTR, każdy w cenie 223 tys. dolarów. Dwudrzwiowe Porsche Cayenne - ZOBACZ TUTAJ Porsche 911 - ogłoszenia Myślisz "sportowy samochód z Ameryki", mówisz "Corvette". Amerykańska legenda

VW Golf II GTI 1.8 Dohc 16V

Sprzedam pompy paliwowe , nowe: uszczelki pod glowice, klawiature, na zawory oraz symeringi.

Re: Samoregulator vw 1.8 kr dohc

po kilku minutach pracy na wolnych obrotach kiedy zacznie stukać trzeba zdjąć dekiel zaworów i sprawdzić który samoregulator się ugina pod naciskiem palca. Powinny wszystkie być twarde jak kamieć. To chyba proste, hm?

Re: silnik DOHC???

> silniki w najmocniejszych wersjach to znajdziesz tam sporo DOHC > Pisanie - "wolę 2 zawory na cylinder" jest porównywalne z pisaniem wolę: > 1. silnik 1,4 -75km niż 90km Ja wole 1.6 8V niz 1.4 16V moc podobna. > 2. kineskopy wypukłe od płaskich > 3. pentium I niż

Re: Pitbull w Miłoszycach

moreland ty kretynie : Silnik wersja moc w KM cylindry liczba zaworów wałki roz. 1.4 S SOHC 75 KM 4 8 1 1.5 S, SE SOHC 86 KM 4 8 1 1.5 16v S, SE DOHC 100 KM 4 16 2 1.6 16v SX DOHC 106 KM 4 16 2 i cały link

Re: Mitologia ludo - rozdział II

tiges_wiz napisał: > ty na razie zapatrzony jestes w moment, ale to samo mozna uzyskac innymi > drogami. Choc fakt, ze na zwykle ulice jakis TDI, to nie jest zle rozwiazanie > (albo DOHC 8V ;) ) ...albo coś ze 'sprytnym' rozrządem (zmienne fazy i wznios zaworu). Pzdr

Re: Techniki wyprzedzania

nie myl elastycznosci z dynamika ;) elastycznost to zdolnosc do pracy z roznymi obciazeniami, a dynamika to czas przyspieszania. Jak widzisz w podpisie mam dosc nietypowego benzyniaka. Przy 2500 obr juz jest maksymalny moment. To jest DOHC z 8 zaworami. -- 171Nm@2500, 90kW@5500, rear wheel

Re: Podstawowy Syfik ma 14,6 s. do setki...

Istotnie - trochę się pomyliłeś. Oryginalny Fiat 125 miał silnik 1,6 90km DOHC z widlastymi zaworami, wersja Super miała 100 kucyków. I było to w latach 67- 72. Silniki 1,8 i 2,0 zastosowano dopiero w modelu 132. Silniki Alfy i Lancii były jeszcze mocniejsze i nowocześniejsze

Re: Megane vs. Octavia. Co wybrać?

cloclo80 napisał: > Zamiana SOHC na DOHC to warunek konieczny stosowania systemu zmiennych faz rozr > ządu, którego aktualne 1.2 TSI nie posiada. Gówno prawda. VTEC Hondy działał też w silnikach SOHC (tylko dla zaworów ssących co prawda, ale jak już bredzić o SOHC i DOHC, to

VTi!!!???

rozrządu i zmiennego skoku zaworów dolotowych. VTEC DOHC to mechanizm zmiennych faz rozrządu i zmiennego skoku zaworów dolotowych i wylotowych. Jest on dwustopniowy lub trzystopniowy (w odróżnieniu od wielostopniowych systemów VVTi Toyoty), ale ma za to system zmiennego skoku zaworów

Re: DSG waży duużo więcej

> Dobrze, ze podwojne walki w glowicy, powszechne po dwa zawory > dolotowe i dwa wylotowe na cylinder oraz podwojne wahacze > poprzeczne jeszcze o tym nie wiedza Eee, o jakich podwójnych zaworach ty do mnie rozmawiasz, ja jeżdżę dieslem 8V ;) A serio - zawieszenie na ten

Re: Problemy z autem na propan-butan

Od 3 lat mam inst. gazową w Focusie 1.8 16V. Na własnej skórze przekoanałem się, ze ludzie w ASO Forda nie maja zielonego pojecia o instalcjach i robią z klientów idiotów nie chcąc udzielać kompetentnych porad związanych z instalacją. Każdy samochóg z DOHC powinien mieć sprawdzane zawory co

Re: hypermiling

>Spróbuj na przykład ruszyć z dwójki od razu puszczając sprzęgło, >albo przyspieszać jadąc 50 km/godz na piątce - jeśli nie usłyszysz >"klepania" zaworów - to sierra 2.0 DOHC 8v nie prostestowala .. moc @5500, moment @2500 zawory bylo slychac jak obroty spadaly do okolo 900 2

Re: Chyba kocham diesle :)

zmienne fazy rozrządu (jak Corolla) > lub > /i zmienną geometrię kanałów dolotowych - wtedy jest podobnie jak w Corolli. A najlepiej jak są to silniki VTEC DOHC - zmienny skok zaworów, zmienne fazy rozrządu, zmienna geoetria dolotu :-)) Wpływ zmiennego skoku zaworów widać porównując

Re: Skoda Superb na wypasie

KM i średnie spalanie na poziomie 8,8l/100 km to doskonały kompromis pomiędzy osiągami, a ekonomiczną jazdą i niskim poziomem emisji spalin. Do poprawy osiągów silnika przysłużyło się powiększenie średnic zaworów, zoptymalizowanie czasów zaworowych i zmniejszenie oporów przepływu spalin. Jednostka

Re: niech mnie ktoś oświeci dlaczego:U MNIE Z LIT

walkami rozrzadu w glowicy. No i bylo pytanie czemu, skoro przeciez ten sam koncern dysponuje dosyc nowoczesnym silnikiem V8 northstar. Otoz powody sa dwa, po pierwsze taki silnik jest tanszy, prostrzy w konstrukcji a wiec mniej awaryjny i trwalszy, po drugie silnik DOHC o tej samej pojemnosci i

Re: Honda Accord 2003

greenblack napisał: > Nie podaliście jaką pojemność ma ten 190 konny silnik, ale > sądząc po momencie, chodzi o czterocylindrowy 2.3, a jak dla > mnie to zbytnie wyżyłowanie. Tu raczej chodzi o 2.2 VTEC DOHC. W moim Civicu jest 1.8 VTEC DOHC i uważam, że to są świetne

Re: Czy waszym zdaniem warto kupic Golfa IV TDI i czy jest wart swej c

zauważyłem tu jakiejś różnicy w stosunku do innych samochodów. > Ogolnie jednak polecam, ale raczej w wersjach mocniejszych - np. 1.8 vti (czy > vtec?). O, ja też polecam! Sam takim jeżdżę! :-) Swoją drogą - VTi to standard wyposażenia (implikuje silnik VTEC DOHC i bogate wyposażenie

Re: Widzialem Toyote Matrix na drodze

gorka (2700M) gdzie w nocy temperatura spada ponizej zera. Robia wtedy sztuczny snieg i jakos sie da jezdzic. > Zerknalem na najlepszy silnik do matrixa: > 1.8-liter DOHC > 16-valve VVTL-i > 4-cylinder > 180 hp @ 7,600 rpm > 130 lb.-ft. @ 6,800 rpm > > Nie jestem

Re: jeszcze raz o elastyczności

we wspomnianej Integrze przy 5800 obr/min następuje przełączenie krzywek zaworowych napędzających zawory dolotowe i wylotowe (VTEC DOHC). Efekt jest taki, jakbyś włożył wałek rozrządu od auta rajdowego, które ma potworną moc, ale tylko na wysokich obrotach (na niskich nie da się jeździć, bo

Re: Pytanko do inzyniera

on Demand) w V8 cztery, a w V6 - trzy. W latach 80- tych stosowano w "Corvecie 8-6-4" deaktywację dwu i czterech cylindrów, ale ze względu na zbyt powolne komputery i brak ETC (electronic throttle control) zakończyło się to fiaskiem ze względu na strasznie nierównomierną pracę silnika podczas

Re: Honda Civic Sport 140km

silnik jaki mam również ma zmienne fazy rozrządu tyle że innej > konstrukcji działający w innym zakresie obrotów i na samochodzie nie ma napisu > Vtec. Różnica jest zasadnicza, bo VTEC ma też zmienny wznios zaworów. Zauważ że silnik Toyoty (tylko zmienne fazy) miał z 1.8 140KM. Silnik

Re: Honda Accord 2003

Gość portalu: Niknejm napisał(a): > greenblack napisał: > Tu raczej chodzi o 2.2 VTEC DOHC. To oznacza krok wstecz z 212KM na 190KM. W moim Civicu jest 1.8 VTEC DOHC i uważam, że > > to są świetne silniki (nie rozumiem, o co chodzi z tym zbytnim wyżyłowaniem). >

Re: ABC oleju samochodowego

KM. Wersja VTEC DOHC - moc max 160KM. Toyota ma dwie wersje silnika 1.8 - z VVTLi (system podobny do Hondowego i- VTECa, moc max 192KM) oraz z VVTi (tylko zmienne fazy rozrządu, brak sterowania wzniosem zaworów) o mocy 140KM. > Nie należę do ludzi zbyt łatwo ulegających propagandzie i

Re: Do Kuzyna

podstawową jednostką bieda-wersji i był łączony z automatem. Honda też miała wtedy silniki 1.5 90 KM i 2.0 115 KM. Civic ten miał zmienne fazy rozrządu i zmienny skok zaworów zarówno na > > zaworach dolotowych, jak i wylotowych (VTEC DOHC). Znowu się licytujesz, i znowu z BMW. >

Nowoczesne silniki wysokoprężne - Nowy Ford Mondeo

, kuty, z walcowanymi promieniami zaokrągleń, osiem przeciwciężarów. Kolektor dolotowy - Odlew żeliwny, zblokowany z turbosprężarką. Liczba zaworów na cylinder - 4 (ustawione pionowo) Rozrząd - Z dwoma wałkami rozrządu w głowicy (DOHC). Kąt między zaworami - 0 stopni Średnica zaworów (mm

Re: moment obrotowy i moc maksymalna

Stopień sprężania: 18,6:1 Liczba i mechanizm zaworów: 16, DOHC, pasek rozrządu Moc maksymalna: 85 kW (116 KM) przy 4000 obr/min Maksymalny moment obrotowy: 250 Nm przy 1800-3000 obr/min Paliwo: olej napędowy UKŁAD PRZENIESIENIA NAPĘDU Rodzaj: przedni Skrzynia biegów: manualna, 5-stopniowa

Re: Ech, znowu...

> obrotowy wystepuje przy wyzszych obrotach niz w normalnych 8-zaworowych autach 16V to żadne zaawansowanie. Wszyscy to tłuką teraz. Zaawansowane silniki mają właśnie takie rozwiązania jak np. silniki z nowego Civica TypeR - zmienny skok zaworów, zmienne fazy rozrządu, zmienna geometria dolotu. Ale

Re: Czy waszym zdaniem warto kupic Golfa IV TDI i czy jest wart swej c

! Sam takim jeżdżę! :-) Swoją drogą - VTi to standard > wyposażenia (implikuje silnik VTEC DOHC i bogate wyposażenie). Natomiast VTEC t > o > mechanizm zmiennych faz rozrządu / zmiennego skoku zaworów. Istnieje on w kilku > > odmianach, zaś VTEC DOHC to wersja pozwalająca

Re: Ruskie gadanie

jeszcze nie archaicznych, ale z pewnością też nie nowoczesnych i co najgorsze nierozwojowych. Orginalny Fiat 125 miał pieciobiegową skrzynię (wówczas luksus poza włoszyczną spotykany głównie w najdroższych Mercedesach - za dopłatą!) oraz silnik DOHC z widlastymi zaworami, z poj. 1600 wyciągał 90 koni (100

Re: Sportowy Civic 1.6 V-tec

oczach. Dzieje się tak dzięki słynnemu VTEC DOHC - zmiennym fazom rozrządu i zmiennemu skokowi zaworów dolotowych i wylotowych, dzięki zmiennej geometrii kanałów dolotowych itp. Na stronach Gazety (pod Auto-Moto) jest kalkulator wartości używanych samochodów. Niestety podawane tam wartości są

Alem popłynął, czyli mariaż z... Czarną Wdową. :D

Pojawił się u mnie nowy wehikuł. Przeciw qqbkowemu V8 stawiam dziś tożsamo ;-))))) automat, wentylowane hamulce tarczowe przy każdym kole, elektronicznie sterowany wtrysk paliwa, DOHC i 4 zawory na cylinder. Jeden cylinder. Równowaga w przyrodzie musi być! :D Oto etymologia Czarnej Wdowy