80 konny golf

Filip Trusz

Hybrydowe VW Golfy 8 już w Polsce. Znamy ceny Golfa eHybrid oraz GTE

Hybrydowe VW Golfy 8 już w Polsce. Znamy ceny Golfa eHybrid oraz GTE

Volkswagen konsekwentnie rozbudowuje ofertę nowego VW Golfa. Do Polski właśnie przyjechały dwie hybrydy ładowane z gniazdka - słabsza eHybrid oraz usportowiona GTE.

Volkswagen Golf | 40 lat

Volkswagen pokazał światu pierwszą generację Golfa już przeszło... 40 lat temu. Bijący rekordy popularności kompakt po raz pierwszy wyjechał na drogi w 1974 roku. Przyjrzymy się historii modelu i jego najciekawszym wersjom

Małe samochody osobowe. Dobre nie tylko do miasta, ale i w trasę

Ruch w miastach jest coraz większy, a miejsca do parkowania się nie rozrastają. W związku z tym, ludzie chętnie sięgają po małe samochody osobowe z segmentów A i B. To też znajduje swoje odzwierciedlenie w europejskich rankingach sprzedaży.

Nowy Opel Astra 2020 - ceny w Polsce. Od 76 500 złotych za nową Astrę

Nowy Opel Astra 2020 - ceny w Polsce. Od 76 500 złotych za nową Astrę

oraz Ultimate. Nowy Opel Astra - konkurenci 110-konny kompakt Opla kosztuje wyjściowo 76 500 zł. Sprawdźmy, jak wyglądają ceny kilku jego rywali z podobnymi jednostkami napędowymi. Tradycyjnie, nie uwzględniamy żadnych promocji ani rabatów i podajemy ceny z regularnych cenników. VW Golf - od 79 290 zł

Seat el-Born - w Genewie zobaczymy elektryka, który jest bliski produkcji

Seat el-Born - w Genewie zobaczymy elektryka, który jest bliski produkcji

Koncepcyjnego Seata el-Born będzie napędzał 204-konny silnik elektryczny, który zapewni naprawdę niezłe przyspieszenie do 100 km/h. Hiszpanie mówią o 7,5 sekundy. Jeszcze większe wrażenie robi jednak zasięg konceptu el-Born, który wyniesie 420 km na jednym ładowaniu. To wartość wyliczona w testach

Dwa ciekawe używane. Alfa Romeo Brera vs. VW Scirocco III - porównanie wyjątkowych aut

Dwa ciekawe używane. Alfa Romeo Brera vs. VW Scirocco III - porównanie wyjątkowych aut

z Wolfsburga postanowili zmierzyć się z legendą lat 80. Tym samym, wprowadzić nieco świeżości do konserwatywnej palety modelowej. Od 2008 do 2017 roku w portugalskich zakładach marki produkowane było bez wątpienia najciekawsze wcielenie Volkswagena Golfa V - model Scirocco trzeciej generacji

TOP 10 | Kabriolety do 20 tys. zł

TOP 10 | Kabriolety do 20 tys. zł

przejmujące się sporym zużyciem paliwa mogą wybrać jeden z dwóch silników sześciocylindrowych (150KM oraz 174KM). W 1997 r. 2-litrowy silnik został zastąpiony pięciocylindrowcem o pojemności 1,8 l, a rok później pojawił się także 90-konny turbodiesel. U nas "80-tka" z dwulitrowym silnikiem

Starcie na szczycie rankingu sprzedaży. Toyota Corolla vs. Skoda Octavia w naszym teście

Starcie na szczycie rankingu sprzedaży. Toyota Corolla vs. Skoda Octavia w naszym teście

-konnym motorem benzynowym został wyceniony na 80 tysięcy. Odmiana GR Sport ze 184-konną hybrydą kosztuje 132 900 zł i ma więcej dodatków z zakresu komfortu w standardzie. Po doposażeniu do maksimum cena wzrośnie do niespełna 150 tysięcy. Skoda Octavia Combi 2.0 TDI vs. Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid

Czas na elektryczne Volkswageny

Czas na elektryczne Volkswageny

naładowanie baterii nie powinno przekroczyć 13 godzin. Czas ten można skrócić korzystając z rozwiązania Wallbox (ładuje prądem 3,6 kW) albo ładowania CCS prądem stałym (DC). Przy mocy nawet 40 kW 80% energii pojawi się po zaledwie 30 minutach. fot. Volkswagen | Volkswagen e-Golf fot. Volkswagen

Kupujemy nowe auto miejskie. Co oferuje rynek za 50 tysięcy złotych?

Kupujemy nowe auto miejskie. Co oferuje rynek za 50 tysięcy złotych?

auta drożeją, co pokazują aktualizowane cenniki. Najnowsze wcielenie Peugeota 208 z 75-konnym silnikiem benzynowym kosztuje 53 900 złotych w ubogiej wersji Like. Honda Jazz 1.3 i-VTEC to wydatek na poziomie 65 tysięcy. 80-konny Volkswagen Polo został wyceniony na 58 590 zł, zaś Mazda 2 na 51 900 zł

Siedem dobrych kompaktów z dieslem do 20 tys. zł. Na liście m.in. Skoda, Citroen i Ford

Siedem dobrych kompaktów z dieslem do 20 tys. zł. Na liście m.in. Skoda, Citroen i Ford

wymagający uzupełniania czynnika wspomagającego spalanie sadzy. Co 60-80 tysięcy kilometrów trzeba zostawić w serwisie około 600 złotych. Fiat Bravo II 1.6 MultiJet Ciekawą propozycją wśród używanych kompaktów jest dostępny tylko z pięciodrzwiowym nadwoziem Fiat Bravo II. Włoski kompakt produkowany był na

Opinie Moto.pl: Skoda Octavia 1.0 TSI DSG - dla każdego coś miłego

Opinie Moto.pl: Skoda Octavia 1.0 TSI DSG - dla każdego coś miłego

wartość ok. 1700 obr./min. W błędzie są ci, którzy wieszczą, że 115 konna Octavia dostaje zadyszki podczas jazdy z wyższymi prędkościami. Podczas podróży w pojedynkę, auto bardzo sprawnie przyspiesza od 80 do 140 km/h, Naturalnie, podczas podróży z pełnym obciążeniem, da się zauważyć wyraźny spadek

Skoda Vision RS - kompaktowy hot hatch z silnikiem elektrycznym

Skoda Vision RS - kompaktowy hot hatch z silnikiem elektrycznym

Coraz częściej pojawiają się informacje, że Skoda planuje wycofać z oferty Rapida, a jego miejsce ma zająć klasyczny kompakt. Nowy model wymiarami miałby być zbliżony do bratniego VW Golfa i dołączyć w segmencie C do większej, mierzącej 4,6 m Octavii. Skoda Vision RS może być przedsmakiem samochodu

Nowy Nissan Leaf - elektryczny samochód w bardzo dobrej cenie

Nowy Nissan Leaf - elektryczny samochód w bardzo dobrej cenie

producentów dopiero szykuje ofensywę w segmencie elektryków. Alternatywę dla Leafa stanowi na pewno koreański Hyundai Ioniq Electric (120 KM), którego cennik otwiera 157 500 zł. Z kolei 136-konny Volkswagen e-Golf to wydatek w wysokości 164 890 zł. Już bazowa wersja wyposażenia Visia jest bardzo bogato

Kupujemy używane - auto elektryczne za 50-80 tysięcy złotych. Co oferuje rynek wtórny?

Kupujemy używane - auto elektryczne za 50-80 tysięcy złotych. Co oferuje rynek wtórny?

poruszania się nie tylko w ruchu miejskim. Umieszczone pod podłogą bagażnika i w tunelu środkowym baterie pozwalają na pokonanie około 80-100 km. Po wyczerpaniu akumulatorów, uruchamia się zainstalowany pod maską silnik spalinowy 1.4 znany z Opla Corsy. Jego jedynym zadaniem jest generowanie energii

Opinie Moto.pl: Skoda Kamiq. Nowość w rozmiarze kompaktowego crossover

Opinie Moto.pl: Skoda Kamiq. Nowość w rozmiarze kompaktowego crossover

manaulaną skrzynią biegów został wyceniony na 67 150 złotych. Wersja 115-konna to wydatek na poziomie 70 650 zł. Dzięki promocyjnie wycenionym pakietom, Skodę w rozsądnej odmianie można kupić za około 80 tysięcy zł. Zamówienia już ruszyły, a pierwsze egzemplarze pojawią się w salonach za kilka tygodni.

Kompresor. Co to jest kompresor, jak działa i jakich kosztów się spodziewać?

Kompresor. Co to jest kompresor, jak działa i jakich kosztów się spodziewać?

działającej efektywnie w silnikach o mniejszej pojemności i zajmującej zdecydowanie mniej miejsca. Mimo tego, jeszcze na przełomie lat 80. i 90. Volkswagen wraz z Mercedesem chętnie wykorzystywali to urządzenie. Trafiało między innymi do Polo G40 lub Golfa II G60, który generował aż 160 koni mechanicznych

Kupujemy używane. Kompaktowe auto z oszczędnym dieslem. Na co warto postawić mając 20 tysięcy zł w kieszeni?

Kupujemy używane. Kompaktowe auto z oszczędnym dieslem. Na co warto postawić mając 20 tysięcy zł w kieszeni?

90-109, 136 KM. Większość z nich ma mokry filtr DPF wymagający uzupełniania czynnika wspomagającego spalanie sadzy. Co 60-80 tysięcy kilometrów trzeba zostawić w serwisie około 600 złotych. Ciekawą propozycją wśród używanych kompaktów jest dostępny tylko z pięciodrzwiowym nadwoziem Fiat Bravo II

1.0 TSI - koszty eksploatacji najmniejszego silnika w gamie VW

1.0 TSI - koszty eksploatacji najmniejszego silnika w gamie VW

Up! Zapewnia też bardzo dobre osiągi. Polo ze 115-konnym TSI przyspiesza do setki w niewiele ponad 9 sekund i rozpędza się do przeszło 200 km/h. Nieco gorzej sytuacja przedstawia się w Golfie lub Karoqu, gdzie niedobory mocy odczuwalne są przy prędkościach autostradowych. Wzrasta też wtedy do około 8

Frankfurt 2009 | Golf R z napędem na cztery koła

Frankfurt 2009 | Golf R z napędem na cztery koła

O plotkach na temat Golfa R pisaliśmy kilka dni temu . Następca modelu R32 5. generacji nie będzie już napędzany 250-konnym silnikiem V6 o pojemności 3,2 litra, ale turbodoładowaną 2-litrówką o mocy 265 koni i maksymalnym momencie 350 Nm. Obok

Najlepszy fabryczny tuning marek popularnych

Najlepszy fabryczny tuning marek popularnych

takiego rozwiązania w wyścigach już w latach 80. 40 proc. sprzedanych wersji szybkich Golfów miało kolor granatowy i stał się on nieoficjalną barwą dla Volkswagenów rasy R. Oficjalnie dział R został powołany do życia dopiero w 2010 roku. W ofercie pojawiły się także stylistyczne pakiety R-Line mające

Volkswagen Golf II (1983 - 1991) - opinie Moto.pl

Volkswagen Golf II (1983 - 1991) - opinie Moto.pl

niezły, ale potrzebują taniego auta do codziennej eksploatacji związanej zazwyczaj z pracą zawodową. Golf II świetnie spełnia takie kryterium. Co prawda czasem kaprysi i ulega awariom, ale uchodzi za konstrukcję wręcz niezniszczalną. 500-konny Volkswagen Golf

Premiery i protesty, czyli dramat targów we Frankfurcie

Premiery i protesty, czyli dramat targów we Frankfurcie

pierwsze prawdziwe e-auto „dla ludu”. Kompaktowe, w cenie Golfa Diesla, lecz z kabiną jak Passat i zasięgiem, jak Tesla. Cóż, w zasadzie się udało. VW ID.3, choć tylko o 6 mm dłuższy od Golfa, mieści o numer większą kabinę, a w niej nawet pięciu pasażerów mierzących po 1,9 m. Zwłaszcza ci z

Koniec Volkswagena Golfa

pojemnościach od 1,1 do 1,8 litra i mocach 50-112 koni oraz diesle 1.5 i 1.6, rozwijające moc 50-70 koni. Łączono je z 4- i 5-biegowymi skrzyniami manualnymi oraz 3-biegowym automatem. W 1982 roku do sprzedaży trafiła wersja GTD z 70-konnym turbodieslem, jednak najsławniejszym Golfem jest GTI (Gran Turismo

Porównanie - Seat Leon II vs. Opel Astra III. Kompakty na każdą kieszeń

Seat Leon II – niemiecka technologia, hiszpański temperament Leon, podobnie jak bardziej praktyczna Skoda Octavia II, jest technologicznym bliźniakiem Volkswagena Golfa piątej generacji. Hiszpańska interpretacja kompaktu produkowana była od 2005 do 2012 roku. Niestety, władze koncernu VAG

Nowy Ford Focus - opinie Moto.pl. W pierwszym szeregu

Podczas jazd testowych jeździłem Focusem z benzynowym silnikiem 1.5 EcoBoost. Pierwszego dnia w wersji 150-konnej z automatem. Nowa skrzynia sprawuje się bardzo dobrze. Podczas normalnej jazdy zmienia biegi błyskawicznie i praktycznie niezauważalnie. Kiedy musiałem jechać dynamiczniej na górskim odcinku

Nowy Nissan Leaf - znamy polskie ceny. Czas na sukces?

elektryków. Alternatywę dla Leafa stanowi na pewno koreański Hyundai Ioniq Electric (120 KM), którego cennik otwiera 155 900 zł. Z kolei 136-konny Volkswagen e-Golf to wydatek w wysokości 162 890 zł. Zobacz także: "Dwa zdania" | Toyota Prius vs Hyundai Ioniq | Konfrontacja Największe

VW Golf Cabrio - test | Pierwsza jazda

niewiele obiecuje, ale na wieść o 211 koniach mina zrzednie niejednemu amatorowi mocnych wrażeń. Silnik znany jest przecież z Golfa GTI. W połączeniu ze skrzynią DSG tworzy duet doskonały. Nie zmienią tego nawet dodatkowe kilogramy wynikające ze wzmocnienia konstrukcji (plus 80 kg). Mocne wciskanie pedału

Z "GTI" w nazwie - cz. 1

Golf GTI - legenda swojego segmentu, która trwa od 1975 roku kiedy to Volkswagen przedstawił jego pierwszą generację na targach motoryzacyjnych we Frankfurcie. Rok później Golf GTI pierwszej generacji był już w sprzedaży. Pod maską znalazł się silnik 1.6 o mocy 110 KM. W Niemczech kosztował 13 850

Volkswagen Golf V (2003-2008) - opinie Moto.pl

(170 KM), turbodiesel 2.0 16V TDI (170 KM), wersja sportowa R32 z silnikiem benzynowym 3.2 (250 KM) i napędem 4x4, wersja z nadwoziem czterodrzwiowym (sedan Jetta) 2006 - silniki benzynowe 1.4 (80 KM), 1.4 TSI (140 KM), wersja GTI o mocy 230 KM, wersja Golf Plus Cross, wersja

Kamienie milowe Volkswagena

, sprawiało frajdę z jazdy i generalnie było cudowne! > Myślisz o kupnie nowego Volkswagena? Tu znajdziesz polskie ceny wszystkich modeli < W latach 80. u Volkswagena niewiele się działo - pojawiały się tylko kolejne generacje Polo, Golfa i Passata, ale nic nadzwyczajnego się nie wydarzyło. Przełom

Peugeot 3008 2.0 HDi vs. VW Tiguan 2.0 TDI porównanie. Francuzi depczą po piętach Niemcom

kufra trzeba zapłacić 4 tysiące złotych. Naszpikowany multimediami Wnętrze Tiguana zostało podporządkowane ergonomii i czystości formy. Brak tu miejsca na fajerwerki stylizacyjne. Mamy za to kokpit przeniesiony niemal w całości z Golfa. Bardzo dobre materiały wykończeniowe wraz z solidnym spasowaniem

Polski cennik Polo GTI

radiowy RCD). W porównaniu z bezpośrednią konkurencją ceny Volkswagena Polo GTI prezentują się korzystnie. Za 192-konnego Opla Corsa OPC trzeba zapłacić minimum 88 310 zł, Seata Ibiza Cupra o mocy 180 KM (ten sam silnik i skrzynia, co w Polo GTI) 80 860 zł, a za siostrę ze

Sprawdziliśmy nowe Polo. Volkswagen wyznacza trendy w segmencie

, jest Golf wyznaczający coraz to nowe standardy w segmencie C, ale o jeden szczebel mniejsze Polo wcale nie jest pod tym względem gorsze. Choć historia miejskiego Polo ma już 42 lata, warto się odnieść do odchodzącej właśnie piątej generacji. Dobrze jeździła, zapewniała wyważony kompromis pomiędzy

Salon Genewa 2013 | Przewodnik po nowościach

hybrydę, albo oba napędy na raz. Dlatego Audi pokaże hybrydowe A3, zwane e-Tron, a Volkswagen prawdopodobnie bliźniaczego Golfa. Ten ostatni nie jest genewskim pewniakiem, ale za to Golf EV owszem. BMW pochwali się w końcu swoim i3, który ma być oferowany zarówno jako elektryk oraz hybryda. W niższej

TOP 10 | Samochody za 1500 zł

dealerskiej. Pod maską ma 70-konny silnik benzynowy o pojemności 1,4 litra. Więcej informacji i zdjęć: Fiat Tipo 1.4 1994 r. Punkt zapalny Fiata - akcja serwisowa Fiat Tipo - ogłoszenia Także tylnonapędowe Scorpio w latach 80. szczyciło się nowoczesnymi rozwiązaniami (m.in. system ABS) i zdobyło tytuł

Im się nie udało, czyli nieudane ataki na klasę premium

był też pierwszym Audi z silnikiem V8. Chociaż (za) bardzo przypominał mniejsze modele 100 i 200, oferował wszystko, co potrzebne było do szczęścia w klasie premium. 8-cylindrowy silnik o pojemności 3,6 litra i mocy 250 koni był w zasadzie połączeniem dwóch jednostek czterocylindrowych 1.8 z Golfa

Polacy bardzo lubią te auta, ale nie każda wersja jest godna polecenia. Szóstka, która zrujnuje Twój portfel

w najmocniejszej, 180-konnej wersji. Niemniej, i tak należy się liczyć z wydatkiem rzędu 4-6 tysięcy złotych na dokładną naprawę. 2.5 TDI produkowano od 1997 do 2010 roku i montowano w wielu topowych modelach koncernu VAG. Tym małym crossoverem Dacia zaistniała na europejskim rynku. Bestsellerowy

Silnikowy zawrót głowy

najnowszego Golfa R. Pod maską kompaktowego Volkswagena każdy znajdzie coś dla siebie. Gamę silników benzynowych otwiera 105-konne 1.2 TSI, a zamyka wspomniana "erka" o pojemności 2-litrów i mocy 265 KM. Wśród turbodiesli znaleźć można natomiast cztery motory z systemem

VW Castrol Cup | Brno | Zapowiedź: Finał coraz bliżej

zmniejszenie przewagi Kupcikasa pojawi się już w najbliższy weekend, podczas przedostatniej rundy Volkswagen Castrol Cup. 12, 13 i 14 sierpnia pucharowe Golfy GTI wyjadą na czeski Automotodrom Brno. Na tym obiekcie zostaną rozegrane wyścigi numer 11 i 12 cyklu Volkswagen Castrol Cup 2014

Za co kochamy niemiecką motoryzację, cz. II - Volkswagen

rozsądne pieniądze. Zaprezentowany został w 1976 roku. Do napędu posłużył 110 konny silnik pochodzący z modelu Audi 80 GTE. Kompaktowy model otrzymał tarczowe hamulce (z przodu wentylowane) i dodatkową chłodnicę oleju. Na zewnątrz model GTI można było rozróżnić po dodatkowym przednim spoilerze, większych

Skoda Octavia | To już 20 lat na rynku!

pierwsza Octavia to bliski krewniak czwartej generacji Volkswagena Golfa. Auto było gotowe do rynkowego debiutu równo 20 lat temu - w 1996 roku. Pierwsza generacja ustąpiła miejsca nowszej Octavii w 2005 roku, ale wersja niektóre wersje były produkowane jeszcze do 2010 roku. Przez 14 lat zakłady Czechów

Kabriolety na każdą kieszeń

Audi 80 Mimo upływu lat, wciąż wygląda całkiem atrakcyjnie. Oprócz konserwatywnej stylistyki, osiemdziesiątki mogą również pochwalić się całkiem niezłymi wynikami w raportach awaryjności, a ocynkowane nadwozie skutecznie odpiera ataki

Mazda 3 MPS - test | Pierwsza jazda

kupimy już w Polsce ani w wersji RS, ani w słabszej ST z 225-konnym motorem. Za 103 450 zł możemy wyjechać z salonu 210-konnym Golfem GTI, który co prawda nie ma w serii rozbudowanego systemu audio, ale wśród bogatej listy opcji znajduje się znakomita skrzynia DSG. Właśnie tego może brakować klientom zza

Wybierz najlepszą generację Volkswagena Passata

mocniejsze jednostki benzynowe o pojemności 1,8 (90 KM) i 2 litrów (115-136 KM, w tym 5-cylindrowe "rzędówki") oraz o 70-konnego turbodiesla o pojemności 1,6 litra. Po raz pierwszy wprowadzono wersję Syncro z napędem na cztery koła (zapożyczony z Audi 80 quattro). Produkcja modelu w Niemczech

Frankfurt 2009 | Volkswagen E-Up!

podstawowe cechy auta przemawiające za takim hasłem. E-Up! jest napędzany 53-konnym silnikiem elektrycznym, który chwilowo jest w stanie osiągnąć moc nawet 80 KM. Maksymalną w mieście prędkość 50 km/h osiąga w 3,5, a setkę w 11,3 s. Jeśli planujemy nim dojazdy do pracy fragmentem autostrady, będziemy mogli

Volkswagen Golf V 1.6 FSI Trendline

miałby sens tylko w wersji z mocniejszym silnikiem. Testowany przez nas 115-konny motor 1.6 FSI (z bezpośrednim wtryskiem paliwa) jest nowoczesną jednostką - zapewnia Golfowi V przyzwoite osiągi przy umiarkowanym apetycie na paliwo. Nowoczesny układ zasilania służy głównie

Volvo 480 | Test | Turbożaba

istocie było czymś więcej - jednym z ostatnich przedstawicieli ekskluzywnych shooting-brake`ów. Turbodoładowana wersja kosztowała prawie 25% więcej niż mocniejszy 130-konny Golf GTI. Zresztą wolnossący model nie był o wiele tańszy. W zamian małe Volvo oferowało zdecydowanie większy komfort i bardzo bogate

Co oferuje rynek w segmencie C?

Forda z wersji trzydrzwiowej, jednak trzy wersje nadwoziowe do wyboru to i tak sporo. W 2014 roku Focus został poddany liftingowi. Oprócz nowego wyglądu lamp i zderzaków do oferty dołącza sportowy ST z silnikiem wysokoprężnym o mocy 185 KM. Golf GTD ma już konkurenta z prawdziwego zdarzenia. Wersje

Opinie Moto.pl: Audi S3 - to świetny samochód, a co jego temperamentem?

zostawić w salonie kilkaset tysięcy złotych. Rynek się zmienia i imponujące osiągi dostępne są dla coraz większej grupy klientów. Niemcy postawili w S3 na 2-litrowe TSI. Znajdziemy je również w Golfie GTI, Leonie Cuprze i Octavii RS. Dzięki doładowaniu, benzynowy silnik rozwija 310 koni mechanicznych i 400

Volkswagen Eos

Volkswagen zapowiada model Eos jako "365-Days-a-Year Cabriolet". Po doświadczeniach minionej zimy - nie chcąc wystraszyć klientów - roztropniej chyba byłoby powiedzieć: szykowne cabrio-coupé na płycie podłogowej Golfa. Golf na śniegu jakoś sobie poradzi, a

Duża frajda i zysk

Shelby, Pontiak Trans-Am, czy Lotus Esprite. O wyjątkowym statusie niektórych samochodów decyduje m.in. niewielka, często limitowana liczba wyprodukowanych egzemplarzy (Focus RS, Ferrari F40, BMW M3 CSL), czasem specjalna wersja modelu (Clio RS, VW Golf GTI, Subaru Impreza STi). W zdobyciu miana auta

Toyota Auris - więcej cen i szczegółów

prędkości 100 km/h w czasie 12,6 sekundy i pozwala osiągnąć maksymalnie 175 km/h. Średnie zużycie paliwa wynosi w tym przypadku 6,6 l/100 km. » Japoński rywal Golfa już od 22 tys. zł « Na liście wyposażenia standardowego znajdują się, m.in

Złap mnie, jeśli potrafisz

340 km/h. Moc przekazywana jest w tym najmocniejszym kompaktowym aucie świata na cztery koła. HGP Golf R36 HGP Golf R36 HGP Golf R36 Kolejna Corvetta w naszym zestawieniu najszybszych aut tuningowych pochodzi od amerykańskiej firmy Bennett Coachworks specjalizującej się w tuningu i

Konfrontacje: Opel Astra 1.7 CDTI 100 KM Enjoy/VW Golf 1.9 TDI 105 KM Trendline

sposób ciągły w zależności od warunków jazdy, czyli de facto zawieszenie aktywne. Opel mierzy niżej, jeżeli chodzi o ofertę jednostek wysokoprężnych do Astry III, niż ma to miejsce w wypadku Golfa V. Do wyboru są dwa silniki 1.7 CDTI o mocach 80 KM i 100 KM. Pierwsza jednostka

Ford Focus 2.0 TDCi - test | Pierwsza jazda

-stopniową przekładnią manualną za 85 tys. zł albo napędzanego wysokoprężnym silnikiem 1.6 TDCi, dostępnym w wersjach 95- oraz 115-konnej (odpowiednio 81 700 i 84 700 zł). Jak na tym tle wypada najpoważniejszy konkurent Focusa - Golf ? Podobnie

Volkswagen Touran 2.0 TDI - test | Pierwsza jazda

wskazują, że 80 proc. Touranów wyjeżdża z fabryki z turbodieslami pod maską. Testową trasę pokonaliśmy za kierownicą odmiany ze 140-konnym motorem TDI o pojemności 2 litrów, uzbrojonym w zasilanie common rail. Po przekręceniu kluczyka nie ma śladu po twardej pracy pompowtryskiwaczy, a podczas jazdy

Top 5 - używane zamienniki, cz. 2

, z przebiegiem 130 tys. km, 75-konnym silnikiem benzynowym (12,3 s do setki, maks. 173 km/h, średnio 6 l/100 km) i bardzo bogatym wyposażeniem (poduszki, sprzęt audio, klimatyzacja, kilka elektronicznych asystentów) kosztuje 16 tys. zł. Więcej informacji o opisywanym Audi A2 znajdziecie tutaj

Mazda 3 2.0 i-stop - test | Za kierownicą

wygodnym kompaktem mogą również spojrzeć w stronę europejskiej konkurencji, która dysponuje turbodoładowanymi silnikami, stworzonymi w duchu downsizingu. 180-konna Astra IV 1.6T Cosmo kosztuje 81 450 zł, Megane 2.0 tCe (180 KM) to wydatek 79 500 zł, a za 76 830 zł wyjedziemy z salonu 160-konnym Golfem 1.4

Opel Astra 1.6 Turbo - test | Za kierownicą

). Spoglądając w stronę równie mocnej konkurencji, można zaoszczędzić jednak kilka tysięcy złotych. Renault Megane z 2-litrowym silnikiem turbo o mocy 180 koni to wydatek 79 500 zł, a za 76 830 zł wyjedziemy z salonu 160-konnym Golfem 1.4 TSI. Słabszy, ale niekoniecznie wolniejszy Fiat Bravo 1.4 T-Jet (150 KM

Volkswagen Passat - test | Pierwsza jazda

zmiennik zaskoczył wszystkich, którzy nie są przyzwyczajeni do taktyki niemieckiego koncernu. Spodziewali się zapewne nowej stylistyki Passata, a tymczasem, podobnie jak to było z Golfem VI, linia nadwozia została zachowana. To może się wydawać niemożliwe, ale z elementów nadwozia wymieniono niemal

Audi 80 (1986-1995) - opinie Moto.pl

Model 80 po raz pierwszy wyjechał na drogi w 1972 r. Był tym samym dla firmy Audi co Golf dla koncernu Volkswagena. Lata mijały a "osiemdziesiątka" wciąż cieszyła się ogromną popularnością. By sprostać wymaganiom nabywców wprowadzano kolejne generacje modelu

40 lat Volkswagena Passata

to tak naprawdę pierwsze Audi 80, tyle tylko że w wersji hatchback i kombi (Audi stawiało na wersję sedan). Jego nadwozie sprawiało dobre wrażenie (w końcu to projekt Giugiaro), konstrukcja stawiała go na czele ówczesnych samochodów klasy średniej (wzdłużnie zamontowany silnik z przodu, napęd na

Skoda odkrywa kolejne tajemnice Octavii

. Za jej podstawową odmianę trzeba zapłacić 55 700 zł. Auto wyposażone jest jednak w silnik 1.4 MPI o mocy 80 KM, którego w nowej generacji już nie będzie. Za 105 konną odmianę Octavii z silnikiem 1.2 trzeba dzisiaj zapłacić 61 800 zł. Jeśli auto będzie znacznie droższe, może podzielić los

Volkswagen Scirocco - powiało emocjami

Zaproszenie na tę prezentację nie wzbudziło we mnie nadzwyczajnej ciekawości. Miałem już okazję jeździć Golfem GTI, na którym bazuje nowe Scirocco. Zaraz po lądowaniu w Lizbonie (bo tam odbywał się pokaz) musiałem zweryfikować swoją opinię. Okazuje się, że wiejący od morza

Nowa Skoda Superb | Pierwsza jazda | Do trzech razy sztuka?

Ponadto zastosowanie modułowej platformy MQB pozwoliło na uzyskanie lepszych proporcji. Samochód jest o 28 mm dłuższy, o 47 mm szerszy i o 6 mm wyższy od poprzednika. Rozstaw osi wydłużono o 80 mm, do 2 841 mm. Zwiększył się także rozstaw kół (z przodu o 39 mm, z tyłu o 54 mm). Wynikiem tych zabiegów

Lato bez dachu | Najtańsze i najdroższe kabriolety

... Mały Fiat może rasowym kabrioletem nie jest, ale pozwala poczuć lato i nie jest przy tym koszmarnie drogi. Tańsze są tylko propozycje z rynku wtórnego (nimi zajmiemy się na dalszych stronach). Fot. Michał Dek | Fiat 500C Fot. Fiat | Fiat 500C Samochód: Volkswagen Golf Cabriolet Cena: od 90 990

Volkswagen Polo 2005 1.4 16V/75 KM. Nowy duch

obejmuje teraz pięć jednostek benzynowych o mocy od 55 do 100?KM i cztery wysokoprężne, zasilane pompowtryskiwaczami, rozwijające od 70 do 130 KM. Nowości to 70- i 80-konna wersje trzycylindrowego turbodiesla 1.4 TDI, zastępujące dotychczasową odmianę 1.4/75?KM i wolno-ssącego diesla 1.9 SDI/64 KM. Okresy

Seat Altea Freetrack - GTI na każdą okazję

większości to wystarcza. Ale nie wszystkim. Na przykład młodym tatom, którzy mają dwójkę dzieci i uwielbiają weekendowe wypady, ale na drugie auto sportowe jeszcze nie odłożyli. Freetrack 2.0 TFSI to coś w sam raz dla nich. Silnik z Golfa GTI plus dołączany napęd tylnej osi (zmodernizowany Haldex

Seat Ibiza - Pocztówka z Ibizy

dodatkowe turbodiesle: 80-konne 1.4 oraz 90-konna wersja silnika 1.9 - oba z filtrem cząstek stałych (DPF). Amatorzy mocnych wrażeń w Ibizie będą musieli poczekać na wersje FR oraz Cupra, które pojawią się w przyszłym roku. Przynajmniej jedno z tych aut napędzane będzie pożyczonym

Czterdziestolatek | Urodziny Volkswagena Polo

, wypuszczone na rynek w 1974 roku. Samochód spotkał się z bardzo ciepłym przyjęciem, chwalono go za dobry stosunek jakości do ceny i niskie koszty eksploatacji. W 1975 roku Audi 50 zajęło trzecie miejsce w plebiscycie na Europejski Samochód Roku, ulegając tylko takim tuzom jak pierwszy Volkswagen Golf i

Która generacja małego Peugeota podoba Ci się najbardziej?

się maksymalnie do prędkości 80 km/h. W 1931 roku zadebiutował wariant Comfort z niezależnym przednim zawieszeniem. Rok później pod okiem francuskiego automobilklubu na trasie Paryż-Bordeaux-Paryż 201-ka zużyła zaledwie 8 l paliwa na 100 km. Do 1936 roku wyprodukowana

TOP 15 | Motoryzacyjne dinozaury

, gdy w niektórych krajach UE uruchomiono dopłaty do nowych aut. I choć lada dzień do salonów trafi nowa Panda (tym razem produkowana we Włoszech), obecna generacja pewnie przez jakiś czas będzie jeszcze dostępna w salonach Fiata. Druga generacja Audi A3 pamięta jeszcze czasy Golfa V, ale pod względem

Ford Focus 1.6 TDCi | Już nie na tor

? Focus z 1,6-litrowym silnikiem TDCi o mocy 115 KM występuje od drugiego poziomu wyposażenia Trend. Ford przypina do niego metkę z ceną od 75 500 zł. Ceni się on odrobinę drożej niż 105-konny VW Golf. Nowy Focus to inny Focus. Wyrok w postaci przydomka "auto światowe"

Audi RS6 - test | Pierwsza jazda

. Tymczasem upycha pod maską rodzinnego kombi diabelskie, 580-konne V10 z dwiema turbosprężarkami. Historia tego niezwykłego auta zaczęła się w 1993 r., daty narodzin Audi RS2. Od tego czasu marka tak skutecznie podnosi prestiż tego typu karoserii, że Audi Avant cieszą się dziś nie

Za co kochamy niemiecką motoryzację, cz. I | BMW

karetkach pogotowia można go odczytać w lusterku poprzedzającego samochodu. Silnik osiągał moc 170 KM. Przy masie własnej 1080 kg gwarantowało to świetne osiągi. V-max wynosił 212 km/h, kiedy zwykłe modele 2002 z 130 konnymi silnikami rozpędzały się maksymalnie do 180 km.h.   Tylnonapędowe BMW

Ford Focus II

silników. Na razie, bo w przyszłości pojawią się mocniejsze. Miałbym wielką ochotę na ten, który ją otwiera, tym bardziej że 80-konne Focusy 1,4 będą cieszyły się u nas z pewnością większym wzięciem niż dwulitrowe. Niestety, Ford nie przewidział podstawowej wersji do premierowych jazd testowych

Seat Leon II

-konny 2.0 TFSI (gdzie się rozpierzchła reszta koni? Prototipo miał ich 200 - tyle samo co Golf GTI), którego jednakowoż nie dane mi było testować (1 egzemplarz na 50 dziennikarzy). Na szczęście nie tylko moc i moment się liczy. Sześciobiegowa manualna skrzynia pracuje bezbłędnie, choć to nie DSG

Jesienne premiery w polskich salonach

maksymalną 80 KM, ale w przyszłym roku dołączy do niego odmiana 98-konna z doładowaniem. Ceny nowej Micry zaczynają się od 38 900 zł. Najbardziej ekskluzywny z nowych miejskich rekinów to Audi A1, dostępny w Polsce od września w cenie 66 950 zł za najtańszą wersję z silnikiem 1.2

2008 - rok nietrafionych prognoz

. Najciekawszy prototyp: Fisker Karma . Nie dość, że wygląda powalająco, to jeszcze ma supernowoczesny napęd hybrydowy (260-konny silnik spalinowy wsparto elektrycznym) pozwalający pokonać 80 km wyłącznie "na akumulatorach". Nic dziwnego, że cała produkcja tego

BMW serii 1

je popularne auta klasy niższej średniej - Ford Focus i Volkswagen Golf V. Pod maską samochodu mogą znaleźć się do wyboru dwa silniki benzynowe i dwa wysokoprężne. Zasilane benzyną motory mają pojemności 1,6 l (115 KM) oraz 2,0 l (150 KM) z systemem Valvetronic. Diesel 2.0

Volkswagen Transporter | To już 65 lat!

produkcja wzrosła do 80 sztuk. Wolfsburg był przeciążony - fabryka musiała zaspokajać popyt nie tylko na Transportera, ale także Garbusa. Nic więc dziwnego, że w 1956 Volkswagen otworzył nową fabrykę w Hanowerze. Na drogi zaczęło wyjeżdżać jeszcze więcej Transporterów. W 1962 wyprodukowano milionowy

Opel Astra III 1.6 Twinport Enjoy

rzut oka zmiany są obiecujące. Ale czy nowa Astra podoła rynkowym konkurentom? Kiedy w 1991 r. pojawiła się jej pierwsza generacja jako następca Kadetta, wiadomo było, że narodził się rywal VW Golfa. A dzisiaj? Sytuacja na rynku europejskim się skomplikowała - świetnie sprzedają się Ford Focus, Renault

Czym jeździli papieże | Przegląd papamobile

| Bestsellery w Izraelu Chcesz poczuć się jak kardynał? Kup takie auto Gdy na początku lat 80. papież wybrał się do Wielkiej Brytanii, zostawił w garażu Mercedesa i przesiadł się do Range Rovera. Z tego co wiemy, papież nie sprawdził w ciężkich warunkach terenowych możliwości Range'a. Pewnie szkoda było mu

Toyota Prius - test | Za kierownicą

. Z 67 do 80 koni wzrosła również moc silnika elektrycznego, który - teoretycznie - pozwala pokonać do 2 km z prędkością do około 50 km/h bez pomocy benzyniaka. Teoretycznie, bo nam udało się przejechać 1,5 km bez przekraczania 45 km/h. I tak nieźle. Tryb elektryczny możemy aktywować ręcznie

Škoda Fabia II

-konną dwulitrówkę zastąpił volkswagenowski klasyk o pojemności 1,6 litra i mocy 105 KM. Podstawę oferty silników wysokoprężnych stanowią czterocylindrowe 1.4 TDI o mocach 70 i 80 KM. Bardziej wymagającym pozostaje silnik 1.9 TDI o mocy 101 KM

Nieudane ataki na klasę premium

czterocylindrowych 1.8 z Golfa GTI . Do tego V8 otrzymało napęd quattro, manualne i automatyczne skrzynie biegów oraz bogate wyposażenie: pamięć ustawień foteli i lusterek, automatyczne przestawianie lusterek podczas cofania, podgrzewane zamki drzwi i poduszki powietrzne. W 1990

Opel Astra IV vs. Seat Leon III. Czy bestsellery z rynku wtórnego zasługują na uwagę?

problemów. Nie można tego powiedzieć o manualnych przekładniach, które ze względu na błąd konstrukcyjny nawet po 80-100 tysiącach kilometrów mogą kwalifikować się do remontu. Wina leży po stronie zbyt słabych łożysk oraz niskiej ilości oleju smarującego. Jeśli nie pękła obudowa skrzyni, koszt remontu

Historia kołem się toczy - Audi

dysponowały ich silniki. W 1966 r. pojawiają się Audi 80 i Super 90, a w 1968 r. Audi 60 i 75. Wtedy też światło dzienne ujrzało przełomowe Audi 100, zaprojektowane przez byłego pracownika Daimlera - Ludwiga Krausa. Pierwsza "setka" dostępna była jako 4-drzwiowy sedan i 2-drzwiowe coupe z

Volvo C30

. Lata osiemdziesiąte Wygląda na to, że moda na lata osiemdziesiąte oprócz muzycznej zaraziła też branżę samochodową, przynajmniej w Szwecji. Krawędzie błotników, progi i zderzaki C30 mają plastikowe nakładki - taka dekoracja wyróżniała kiedyś Golfa II GTI czy Peugeota 205 GTI

Techrules GT96 | Chińczycy zatrudniają Giorgetto Giugiaro

. My tylko wymienimy kilka najciekawszych pozycji. To choćby: Volkswagen Golf (1974), Renault 19,  Maserati Ghibli (1966) i Quattroporte (1976), Mazda 626, Alfa Romeo Brera, DeLorean DMC-12 czy przepiękne Ferrari 250 GT Bertone. A to tylko wierzchołek góry lodowej... Teraz Giorgetto Giugiaro wraz

Szalone lata 80. Część druga

80 tych za kierownicą tego Forda było się królem. BMW M3 czy Mercedes-Benz 190 E 2.3-16 podczas sprintu do setki nie miały szans. Przy 240 km/h był koniec zabawy. Zużycie paliwa wahało się w okolicach 16 l/100 km. Powstały 5542 egzemplarze oryginalnej Sierry RS Cowsorth. Mimo prezentacji w 1985

Porsche Panamera - test | Za kierownicą

komfortem. Po Turbo przyszła kolej na słabsze wersje. Na razie w ofercie jest Panamera S z silnikiem V8 o mocy 400 koni, Panamera 4S z napędem na cztery koła, oraz wspomniana wyżej flagowa wersja Turbo z 500-konną podwójnie doładowaną V8-ką. Na najtańszą wersję z silnikiem V6 trzeba będzie poczekać

Cena perfekcji - Jaguar XF SV8 vs. Lexus GS 460

poprzestawali na tanich masówkach. Z powodzeniem, bo do lat 80. ich małe kompakty wyznaczyły nowe konstrukcyjne standardy tak skutecznie, że zaczął je powielać cały motoryzacyjny świat. Wtedy Japończycy wzięli się do bardziej luksusowego segmentu rynku, obsadzonego przez BMW, Jaguara i Mercedesa. Tak powstał

Nowy samochód z salonu wcale nie musi kosztować fortuny. Budżetowe kompakty podbijają Polskę

Ceny nowych samochodów na europejskim rynku sięgają powoli absurdalnego poziomu. Widać to zwłaszcza po wciąż bardzo popularnych w Polsce kompaktach. Za wzór segmentu uchodzi oczywiście Volkswagen Golf. Siódemka po niedawnym liftingu kosztuje wyjściowo nad Wisłą 67 990 zł. Dużo. Nawet bardzo, jeżeli

VW Phaeton W12

latach 80. Ale na pewno nie przypuszczał, że sam stanie się ofiarą efektu Veblena, jako pierwszy, który na taką skalę przecenił jego znaczenie. - Jeśli auto będzie drogie, stanie się pożądane - myślał zapewne. - Ale musi być warte tej ceny. Wniosek? Trzeba wznieść się na wyżyny

Konfrontacje: Citroen C3 1.4 HDi X/Opel Corsa 1.7 DI Start/Renault Clio 1.5 dCi Free/Volkswagen Polo 1.4 TDI Basis

samochodu, którym będzie pokonywał również dłuższe trasy, powinien zainteresować się mocniejszymi dieslami: 92-konnym w Citroenie i 80-konnym w Renault. Volkswagen Polo prowadzi się najlepiej. Jego układ jezdny zapewnia bardzo dobry komfort jazdy, a także stabilność i pewne

Nowy Focus - pierwsze informacje

Kuga , która swoimi wymiarami jest niewiele większa od Focusa . Nowości zobaczymy również pod maską Focusa. Aktualnie oferowany jest silnik benzynowy 1,4 l (80 KM), 1,6 l o mocy 100 KM oraz 115 KM. Jest również motor 1,8 l

Fiat Stilo (2001-2008) - opinie Moto.pl

. Latem 2005 r. konieczna była w niektórych egzemplarzach kontrola układu kierowniczego, a wiosną 2007 r. zajmowano się kołem pasowym na wale korbowym. Co wybrać? W przypadku Stilo dobrze jest sięgnąć po wersję wysokoprężną. Nawet najsłabsza, 80-konna

Opel Astra III

kolorach, przy której nasza (czarna, na 16, prawie bez chromu) wyglądała jak zakonnica przy Violetcie Villas. Powiecie: nic w tym dziwnego, samochód popularny, to i pytających sporo. Tak? To dlaczego Golf V, którym jeździliśmy zimą wzbudzał dziesięć razy mniejsze zaciekawienie? Zresztą nowa Astra nie tylko

Re: elastycznośc Golfa V, 307 i Corolli

> (75konne) przy pojemności 1,2 i 90-114Nm sorry Siena i Punto mają 80km

Re: elastycznośc Golfa V, 307 i Corolli

są 3 z takimi samymi silnikami:Polo, Fabia, Ibiza -słynne trzycylindrowce silik 1,2 64km i 112Nm dla porównania konkurencja od 80-120km/h potrzebuje od 22-26s (60konne) i 18-22s (75konne) przy pojemności 1,2 i 90-114Nm :-)))

Re: Golf VI/ Audi A3 Sportback?

byłem wczoraj w salonie, niestety wersja z silnikiem TSI 122 KM jest obecnie nie dostępna, zamówienia przyjmują na maj... za to spory wybór w silnikach 80 konnych :-)

Re: Co za 80 tys.

kolega , bankowiec ma sluzbowego golfa varianta i przyznam ze to calkiem udane auto, tylko jego akurat ma slaby i stosunkowo glosny silnik 1.9tdi . Mysle ze optymalny wybor to ktorys z silnikow 1.4 tsi , nawet z tym 160 konnym silnikiem plus dwa pakiety zmiescisz

Szokująco dobra elastyczność 82 konnego diesla !!!

Dostawczy samochód Renault Trafic z silnikiem 1.9 dCi 82 KM o masie 1700 kg i ładowności 1000 kg na 5 biegu od 80 do 120 km/h potrzebuje zaledwie 16,0 sek !!! 60-100 km/h na 4 biegu 14,5 sek. (test w "Samochody Specjalne" nr 6) Rezultaty osiągnięte przez uważane przecież za szybkie i

Re: I tu się misiu częściowo mylisz.

qqbek napisał: > misiaczek1281 napisał: > > > niedawno na polskiej wsi widziałem Audi 80 z 89 roku i Favoritkę:) > > Golf IV to przy nich klasa wyższa a Golf V to nowość:) > > Niebite Audi z końca lat 80-tych jeździć (o ile ktoś o nie zadba i nie

Re: golf2, audi 80(B3), czy passat b3 z silnikami

Jesli juz zdecydujesz sie na benzyne + gaz to wybierz silnik 2 litrowy 115 konny!!wejdz na www.forum.vw-passat.pl -tam sie dokladnie dowiesz dlaczego.Naprawde spalanie jest porownywalne z 1.8 a moze i nizsze!25 koni wiecej i

Re: Golf GTD - pierwsze oficjalne zdjęcia

Najbardziej podoba mi się wprowadzenie znowu nazwy GTD, takie oznaczenia miały juz Golfy I z lat 80 tych z dieslem 1,5 i mocą ok. 70 KM, potem jeszcze były II GTD i III GTD. Sama koncepcja GTI z dieslem też nie jest nowa - był Golf III GTI TDI i była IV GTI z dieslem 1,9 TDI PD z moca 150 KM. To

Re: Kia Ceed czy Fiat Brava?

Aaaa, to się zgadzam; myślałem, że mam problem z czytaniem ze zrozumieniem :)) Akurat Skoda/VW jest osobliwym przykładem - 75-konne silniczki do ważącej prawie 1,2 t. Octavii, lub 80-konne do jeszcze cięższego Golfa to naprawdę przesada... -- //Statystycznie gdy człowiek wychodzi z psem na

Re: Szok - to jest Aston Martin!

-konnego Golfa na ropę, czy 80-konną hybrydę.

Opel Astra - pierwsza jazda

Co z tego ze silnik podstawowy Astry jest mocniejszy od podstawy Golfa skoro osigi wyraznie gorsze. Golf 1.4 80KM przyspiesza od 0-100 w 13.9 a 100-konna Astra 14.2 Silnik 1.4TSI(122) tez jakby bardziej zwawy od 1.4T (140) Opla pewnie to wynik nizszej masy Golfa. Jak kazda Astra

Re: Ceny Golfa(sprzedaz juz w listopadzie)

Gość portalu: Niknejm napisał(a): > Moc max. 155KM Na papierze. > Średnie zużycia paliwa 8.0L W snach. > WNIOSEK: NIE MA ANI JEDNEGO PARAMETRU W KTÓRYM GOLF BYŁBY LEPSZY! Golf IV, oczywiście. > Nawiasem mówiąc, Civic z silnikiem 2.0 w najnowszej wersji

90 KM - muł

Miałem do czynienia przez cały weekend z Golfem V 1,4 FSI o mocy 66kW = 90 KM. Silnik zrobił na mnie "mułowate" wrażenie? Do 3 tys obrotów praktycznie nic się nie dzieje a nie jestem uzytkownikiem nowczesnego TD gdzie 90% momentu i mocy jest juz dostępne poniżej 2tys, ani 150 konnego

Re: Ceny Golfa(sprzedaz juz w listopadzie)

greenblack napisał: > Gość portalu: Niknejm napisał(a): > > > > Moc max. 155KM > > Na papierze. > > > Średnie zużycia paliwa 8.0L > > W snach. > > > WNIOSEK: NIE MA ANI JEDNEGO PARAMETRU W KTÓRYM GOLF BYŁBY LEPSZY! > >

Re: Pytanie -do hondziazy

> Pisałem - porównaj z innymi 200-konnymi i mocniejszymi autami. Honda Civic TypeR/Golf V GTI w miescie: 12,3 l/11,0 l poza miastem: 7,0 l/6,2 l kombinowane: 8,9 l/8,0 l emisja CO2: 212g/km / 192g/km pozdrawiam

Re: Cena Golfa vs. Megane 2

wlasnosciowych, volvo ma, przynajmniej diesle z PSA. > nie jestem na bieżąco z reanaul i volwo.ale troche wstecz: > -volvo 340 miły silnik diesel renault S/V 40 tez mialo diesle renault, jeden 90 konny do `99 roku drugi poprawiony od `99 i majacy 95 koni. > -volvo bodaj s40 2,0 l 140 KM

Re: Silnik 105 KM Golfa: ABSOLUTNE DNO!!!

Jedyna zaleta: pali mniej. Prędkość max o 4km/h większa niż przy 101 konnym 8- zaworowcu jes bez praktycznego znaczenia. A teraz wady: Gorsza o 7-8 sekund elastyczność (piąty bieg - 80-120 km/h), zalecane paliwo: tylko benzyna 98 oktanowa. Przyspieszenie 0-100 km/: praktycznie bez różnicy (pls

Re: Ceny Karoq

Może bym i uwierzył, gdybym sam nie jeździł po autostradach 80-konnym 1.3. Solidnie powyżej setki, a i tak, podejrzewam, w większym komforcie akustycznym niż ty przy swoich rzekomych 220. Poza tym znowu lecisz w ekstremę absurdu. Nikt nie twierdzi, że w Kuraka wystarczyłby silnik z Golfa 2. Byłby

Re: I tu się misiu częściowo mylisz.

qqbek napisał: > misiaczek1281 napisał: > > > Ty też masz częściowo rację;) > > O ile blacha w Audi 80 wytrzyma dłuuugie lata dłużej niż Golfa IV o tyle > części > > mechaniczne wytrzymają mniej... sama blacha nie pojedzie...no chyba że z

Re: Silnik 105 KM Golfa: ABSOLUTNE DNO!!!

Gość portalu: andrzej napisał(a): > Jedyna zaleta: pali mniej. Prędkość max o 4km/h większa niż przy 101 konnym 8- > zaworowcu jes bez praktycznego znaczenia. A teraz wady: Gorsza o 7-8 sekund > elastyczność (piąty bieg - 80-120 km/h), zalecane paliwo: tylko benzyna 98 >

Re: Ceny Golfa(sprzedaz juz w listopadzie)

greenblack napisał: > Gość portalu: Niknejm napisał(a): > > > Moc max. 155KM > > Na papierze. Nie na papierze. W/g danych technicznych. Moc 115KM Golfa - tez mogę powiedzieć "na papierze" :-))) > > Średnie zużycia paliwa 8.0L > > W snach. Nie

Re: Golf V 2.0 TDI vs 1.4 TSI - diesel się nie op

-konnym TDI nigdy owych 170 koni mocy na kołach nie uświadczysz. Widzisz tylko 150, podczas gdy w 200-konnym TFSI na kołach dokładnie tyle mocy w szczycie jest, co oznacza, że silnik daje nawet więcej niż 200 koni. Sorry, Winettou. 2. Jak sobie podzielisz użyteczne zakresy obrotów tych silników na

Re: TUNING w CCH

A ja mam 182 konne BMW troszke ciężki bo to seria 5 ale tydzien temu jak skręcałem z wodnej w styczniową to z feleczki opone zdjąłem :) chyba sie za szybko kręciła. Pan w wulkanizacji zapytał coś ty k...wa wyprawiał z tym samochodem. A ten golf I? Na starcie no z pewnością lżejszy to by

Re: Silnik 105 KM Golfa: ABSOLUTNE DNO!!!

... Jeśli będę kiedykolwiek zmieniał samochód będzie to grupa VW (może nawet Skoda) i na pewno co najmniej 110-konny TDi (80-120 na 5 biegu: 12 sekund!). Ponieważ dużo jeżdżę "w trasie" wijąc się pomiędzy ciężarówkami i innymi zawalidrogami czas typowego wyprzedzania jest dla mnie ważniejszy niż

Niemcy oFiacie - w czolowce niezawodnosci jest Punto..

Niemcy o Fiacie - w czolowce niezawodnosci na 100 tys. km w AMiS jest Punto II i Fiat Brava. Stilo wciaz jest testowany. Jezdzilem Punto II - za wyjatkiem zarowek rewelacja przez 2,5 roku i 55 tys km. Dobre prowadzenie, elastycznosc 80 konnego silnika, swietne fotele... Troche ponad rok

Re: Nowy Seat Leon FR

uki145 napisał: > szkoda tylko ,ze w ofercie nie ma czegos pomiedzy 8 zaworowym 1.6 (102 KM) a > 150 konnym 2.0 FSI. luka jest dosc spora,takze finansowo(54 tys vs 80 tys). > wydaje mi sie ,ze mocno oczekiwana jest jednostka benzynowa bedaca > odpowiednikiem wolno ssacego

Re: Turbodiesle oszukujo kierowcuf!

mnie wnętrze Passata jest okropne (wysokiej jakości, lecz proste do bólu, deska krótka i szyba blisko jak w samochodach lat 80). Wnętrze Mondeo, choć jakościowo trochę zalatuje guanem, to czuję się tam jak za sterami boeinga, a to lubię. PS: Handlowiec Forda powiedział, że nawet w 150-konnym TDCi

Re: CC sporting przez duże S

Rok temu jeździłem cc900ką z silnikiem 1.2 - 80ps z Bravo, silnik był przywieziony z Belgii oclony, cienias miał takie dojebanie, że 120konny escort nie mógł go dogonić dopiero póxniej na predkosć jakoś go brałem, jednak start należał do niego. Kolega najpierw mówił że tam jest silnik 1

Re: hybryda

dalej jest po stronie Priusa. W mieście jednak Prius spala 5L, a Golf 7.1-7.4 (który przy tym przyspiesza o 1s szybciej), czyli Prius spala 30% mniej niż Golf. 80-konny Polo BlueMotion spala średnio 4L (ogólnie ta technologia daje oszczędność paliwa około 10%), czyli w mieście będzie to w

Re: Spalanie TSI

auto z turbo nie dla szalenstw, choc to pewnie wykracza poza jego zdolnosci percepcyjne. przydaje mi sie natomiast bardzo, gdy redukuje do 4 albo nawet 3 i wlokaca sie 80 ciezarowke wyprzedzam w mgnieniu oka zamiast spedzac pol minuty na lewym pasie w w 75-konnym polo, a co za tym idzie stwarzac

Tak się składa...

dogberry napisał: > Tak, tak, jadąc porszakiem jest się co chwilę wyprzedzanym przez golfy, fiesty > i, chyba najczęściej fiaty uno z silnikiem 1,0 FIRE ...że udało mi się jechać po mojej wsi 500-konnym 998 (turbo). I wiesz co? Dwóch pryszczatych gnojków stanęło obok mnie na

Re: Audi 80

. Męczący. 160-konny, łomoczący traktor z kiepską, ręczną skrzynią i zawieszeniem od inżynierów-elektroników. Do tego przestał działać. Miałem ochoty się napić, nie chciało mi się czekać, więc kupiłem od kumpla czarnego Golfa II 3d 1.3 Memphis '88 za 5 stów, żeby se do domu wrócić. Wsiadłem w auto, do

Re: Golf V 2.0 TDI vs 1.4 TSI - diesel się nie op

. Trwać to będzie, ale skrzynie ręczne są już na wymarciu. Wszystkie z omawianych aut, tak Golfy jak i Passaty, w każdej z omawianych wersji silnikowych są dostępne ze skrzynią dwusprzęgłową (nawet 7-biegową w przypadku 120-konnego turbo) lub automatem. Taka możliwość wyboru jest, moim zdaniem, jednym z

Re: Maks 150km/h?

się tuż przed maskę z prędkością 80-90 km/h... p > rzed mojego załadowanego prawie po dach (powrót z wczasów), 110-konnego Golfa, A z ręką na sercu ile jechali? Bo trudno jest mi uwierzyć że jechali wolniej niż ciężarówki i postanowli wjechać ot tak na lewy pas. I czy nie widziałeś z

Porównywałeś TSI 122 KM i TDI 140 KM?

dezel napisał: > Z ciekawości spróbowałem TSI w Golfie. Dzięki za szczegółowy opis i wyliczenia. :) Nie liczę, że w mieście dałoby się zejść poniżej 8 litrów, bo to mniej niż w książce, a raczej na swoją niekorzyść producent się nie myli. Sądzę, że w mieście ten 122 konny palił by

Re: Peugeot 306 - warto? Pewnie że tak !!!

Jakoś nie chce mi się wierzyć w te 12,7 sek dla Poloneza 1.4,a już na pewno w 13,6 dla Poloneza 1.6 z około 80 konnym silnikiem!!! Silnik Rovera 1.4 103 KM o typowo wysokoobrotowej charakterystyce pasuje do Poloneza jak przysłowiowy kwiatek do kożucha.Do Poloneza najbardziej pasuje coś w

Re: Kupię VW Touran

benzyniaki, które dostosowano do normy czystości spalin Euro5: 1.4 16V 80 KM i 1.6 8 V 102 KM, który właśnie ty masz w swoim aucie. Istotą sprzedaży dwóch generacji auta jest to, że starsza generacja jest tańsza, między innymi przez to, ze nie montuje się tam nowinek, ale sprawdzone silniki, rozwiązania

Re: I tu się misiu częściowo mylisz.

misiaczek1281 napisał: > Ty też masz częściowo rację;) > O ile blacha w Audi 80 wytrzyma dłuuugie lata dłużej niż Golfa IV o tyle części > mechaniczne wytrzymają mniej... sama blacha nie pojedzie...no chyba że zrobisz > zaprzęg konny;) I znów się mylisz misiu. Audi 80

Re: Spalanie TSI

wszedlem napisał: > 1.4 TSI 122KM Golf VI > > tak zupelnie szczerze, jezdzac w miare ekonomicznie i wlasciwie eksploatujac si > lnik: > - cykl mieszany - 7,6, zima 8 > - miasto - 8,5 - 9 > - trasa, droga krajowa - 6,2 - 6,5 > - autostrada( 150

Re: Maks 150km/h?

(powrót z wczasów), 110-konnego Golfa, jadącego 140 km/h. Zaliczyłem przynajmniej trzy ostre hamowania spowodowane nie tym, że ktoś jechał za szybko, ale tym, że nie korzystał z lusterek i jechał przy tym zdecydowanie za WOLNO. Czy twoim zdaniem to, że mnie te cioty zafajdane, nienauczone korzystania z

Re: VW Scirocco

auta w swoich klasach. O ile w pozostałych powiedziałbym, że inni producenci mają lepsze rzeczy, w tych VW AG jest definitywnie na czele. Jestem ciekawy, jak się będzie sprzedawał w porównaniu do np. 3-drzwiowego Golfa 6. To odpowie na pytanie, na ile ludzie chcą auta piękne. 2. 160-konnym TSI

Moje ukochane podworko czyli region Niagary...

wyrafinowanych potraw, ktore w polaczeniu z lokalnymi winami pozostawia wspaniale wspomnienia. Przeciez nie kto inny tylko sam Marcin Luter powiedzial: kto nie lubi wina, kobiet i spiewu pozostanie glupcem cale zycie. Zakupy w uroczych XIX wiecznych sklepikach, gra w golfa, festiwal teatralny dziel

Re: Więcej różnorodności

garniturze Brioni, nienagannie skrojonym smokingu, odpowiednim ubiorze na wieczor czy dzien wygladajacy nieskazitelnie w ubraniu do gry w golfa, jazdy konnej, na narty czy do nurkowania ;-) Slowem, niby nie szata... a jednak ;-) -- The London Dog

Re: jazda dieslem 1,9 tdi

Przejechawszy w ciągu prawie 4 lat ponad 120 tys. km Golfem V ze 105- konnym TDI mogę Ci powiedzieć krótko: nie przejmuj się, chłopie, jeździj normalnie, a nie doświadczysz żadnych kłopotów i nie będziesz wiedzieć, co to są te rzekome "słabości". Normalnie to znaczy, że na codzień nie należy

Re: Wszystko OK.

qqbek napisał: > A4 waży 1,5t z 2,0TDi, tak więc 300kg, reszta się zgadza. Polegalem na danych autocentrum (tak na szybko). > Chciałem, tak jak Tiges (który mnie nie zrozumiał i stara się dokładnie to samo > powiedzieć, co i ja sądzę - stąd przykład ze 115-konnym Miriafiori

Re: Audi A6, BMW serii 5, czy Mercedes klasy E?

. Po to potrzebne > 300konny samochod zeby turlac sie od skrzyzowania do skrzyzowania 50km/h za > jakims peugeotem? > > 1. mowimy o s60r nie s80 2. gosc co z nim gadam wczesniej pie..l jaki to szybki woz torowy z tego gowna, to jedyny powod dyskusji 3. jak

Corolla/ 307/ Stilo - porownanie

i 110 KM). Według danych producenta zużycie paliwa dla 90-konnego diesla wynosi: w mieście 6,9 litra, a w cyklu pozamiejskim 4,3 litra na 100 kilometrów. Gama benzynowych silników Fiata Stilo rozpoczyna się od jednostki 1.2 l. (80 KM), poprzez 1.6 l. (103 KM), 1.8 l. (133 KM), a dla osób

Re: silnik 1.2 w kompaktach

Astrze Classic był jeszcze słabszy silnik 1.4 60KM więc nie są to dokładnie > odpowiedniki dawnych jednostek > > pzdr > Nie napisałem,że są to dokładne odpowiedniki.Astra I i Golf III rzeczywiście mają 60 konne silniki ale produkcja tych aut rozpoczeła się w 91 albo 92 roku więc

Re: nissan 1,5tdi 82KM czy octaviaI 1,9tdi 90 KM?

klime zimowki i jeszcze upust > 80-konne Stilo JTD też nie ma do zaoferowania wiele ponad wyposażenie Astry, a > cena to 61.400,00 (jakie są możliwe upusty - nie wiem; kilka miesięcy temu jede > n z tutejszych dealerów bez pytania odliczał 8% od ceny katalogowej). Stilo nie

Re: Czy Passat z silnikiem 1.6 ma racje bytu ?

ekonomiczniejsze,oczywiście,że 1,8T to strzała przy 1,6,oczywiscie,że lepiej mieć W8,oczywiście....ale jak sie patrz na ulice to większość z was popyla starociami z niemiec lub różnymi matizami czy lanosami (nic do nich nie mam)i te choć lżejsze często mają max 80 KM(albo różnych 68 konnych fabii dodatkowy

Nic dziwnego

gra sie w golfa lub nie jezdzi konno). Najgorszy jest brak transportu. Nie ma nawet jak wyskoczyc na dyskoteke do Dziwnowa czy na koncert do Miedzyzrojow bo jak wrocic w nocy? Moze powinny kursowac jakies calodobowe busy? Dlatego nasze morze biore pod uwage najwyzej na wypady weekendowe ze

Re: nissan 1,5tdi 82KM czy octaviaI 1,9tdi 90 KM?

(specyfikacja rok modelowy 2005 to 2 abg i abs). 80-konne Stilo JTD też nie ma do zaoferowania wiele ponad wyposażenie Astry, a cena to 61.400,00 (jakie są możliwe upusty - nie wiem; kilka miesięcy temu jeden z tutejszych dealerów bez pytania odliczał 8% od ceny katalogowej). Xsara to samochód z roku 1997

Re: Rozkład sprzedaży na wersje silnikowe - Passa

Lotus Exige, o oszczędniejszych szybkich autach (BMW 123d, najmocniejszy Golf TSI) nie wspominając. Tym samym kluczowe pytania dotyczące Volta to cena początkowa i TRWAŁOŚĆ baterii. Producent jej, 123systems, chwali się, że ogniwo zrobi 7000 cykli zanim zdechnie do 80%. Jeśli to prawda, Volt zadziała

Fałszywa skromność?

jest w rodzinie do dziś. Nigdy, przez 65 lat, nie miał kolizji. Nigdy. I to bez dzielenia na "zawinione" i "niezawinione" - po prostu nie miał. Do tego dynamika jazdy - jeszcze te kilka lat temu, sędziwy dziadek za kierownicą niewielkiego, niespełna 80-konnego autka, zawstydzał u mnie w mieście

Re: Saxo VTS ? Czy warto ? POMOCY !!! Wasze opini

. Renault Megane Ide - 21,03 73. MG ZR - 21,04 74. Volvo V70 T5 Autom. - 21,05 74. BMW 323 Ci - 21,05 76. Opel Vectra GTS - 21,09 77. VW Golf TDI 150 PS - 21,10 78. Seat Leon 1,8 T - 21,11 79. Mercedes CL 55 AMG - 21,13 Hartge H 50 - 21,21 SPEZIAL 80. Mercedes C320 Avan. Aut. - 21,23 81. BMW X5 4

Re: Patriotyzm, jako kryterium wyboru samochodu

Fiata Punto II. Tez dobrze jezdzil, a jakosciowo byl lepszy od francuza, a przede wszystkim mial znacznie lepszy 80 konny silnik. Teraz jezdze Alfa 147 i jestem zachwycony. Alfy uwielbialem od dawna, lecz zawsze balem sie ustrek - jest OK, a frajda na zakretach nie do opisania! Tez ma troje

Re: Cała prawda o Dieslu

znajdzie się "teoria". > > W "tamtych czasach", podobnie jak i w "czasach obecnych" te różne tdi na ulicy > to R4 o mocy 90km (80%), 110km (10%), 130km (5%), 130-150km (4.99999%) i ok > 0.00001% czegoś nowszego (ostatnie to obecnie, bo w "tamtych czasach" to 0

Re: Jaka jest Fabia ?

4400obr/min), jest mało elastyczny (od 80 do 120 km/h na 5 biegu potrzebuje aż 21 sekund ! - porównać ten wynik można jedynie z osiągami poloneza lub archaiczną astrą 1.6 8V 75KM). Właściwym silnikiem dla fabii są tak naprawdę 2 silniki - 1,9TDi, a najlepiej 2.0 8V - 115KM (nie występuje w

Re: Audi TT z kratka - wasze odczucia

> samochody rozróżniać przymule. Nie mów tak do mnie, naucz się trochę kultury. > Compakt to jest np. Golf.> I moja Octavia to też jest kompakt, tyle że z "kufrem"/ Tak się składa, że sam mam firmę