a 170 moment obrotowy

Konrad Grobel

Chiński maluch za 4 tys. to teraz Macaron. Lepsze wyposażenie pozwoli mu na debiut w Europie

Chiński maluch za 4 tys. to teraz Macaron. Lepsze wyposażenie pozwoli mu na debiut w Europie

Świat ma problem z ilością ludzi. Samochodów jest co raz więcej, a centra miast powoli zamykają się na auta, chyba, że wjeżdża się elektrykiem, wtedy droga wolna. Za jakiś czas jednak elektryków też może być za dużo i z miejscem będzie krucho. Rozwiązaniem może być ten mikrus z Chin.

Michelin opracował pierwszą sportową oponę dla elektryków. Dzięki niej pojadą szybciej, dalej i ciszej

Michelin Pilot Sport EV to pierwsza opona na rynku przeznaczona do sportowych samochodów z napędem elektrycznym. Ma kilka cech, które mogą spodobać się właścicielom takich aut.

Motocykle znikają z rynku przez normy emisji spalin. Co musisz wiedzieć o Euro 5?

Motocykli tak jak i samochodów, dotyczą normy emisji spalin, które dane modele muszą spełniać, by móc trafić na rynek. Obecnie w samochodach mamy normę Euro 6, a w motocyklach - Euro 5. Co to oznacza dla rynku motocykli?

Szukasz auta do firmy? Ford ma model, który spełni wiele oczekiwań

Szukasz auta do firmy? Ford ma model, który spełni wiele oczekiwań

, 130, 170 i 185 KM. Łączy się z manualną, 6-stopniową skrzynią ręczną, 6-biegowym, klasycznym automatem dla przedniego napędu lub 10-biegowym dla tylnego . Maksymalny moment obrotowy najmocniejszej wersji wynosi aż 415 Nm. Każdą z odmian wyposażono w funkcję wyboru trybu jazdy. W wersji z DMC 4700

Hyundai Kona Hybrid wkracza na polski rynek. Koreańska hybryda kosztuje 100 tysięcy złotych

Hyundai Kona Hybrid wkracza na polski rynek. Koreańska hybryda kosztuje 100 tysięcy złotych

benzyny. Jednostka napędowa zapewnia maksymalną moc 105 KM i moment obrotowy 147 Nm. Silnik elektryczny dostarcza 43,5 KM oraz maksymalny moment obrotowy w wysokości 170 Nm. Polimerowa bateria litowo-jonowa o pojemności 1,56 kWh zapewnia wyjątkową wydajność ładowania i rozładowania, optymalizując moc

Nowy Hyundai i30 N wyceniony w Polsce. W końcu pojawiła się wersja z automatem

Nowy Hyundai i30 N wyceniony w Polsce. W końcu pojawiła się wersja z automatem

niczym się nie różnią. W bazowej wersji i30 N z manualną skrzynią biegów (6MT) osiąga moc 250 KM i 353 Nm momentu obrotowego, a jego cena wynosi 126 900 złotych. Kierowcy mają również do wyboru pakiet Performance. Dzięki niemu silnik osiąga moc 280 KM, co stanowi wzrost o 5 KM w stosunku do pierwszego

190 tysięcy za Hyundaia? Znamy cennik elektrycznego IONIQ 5

190 tysięcy za Hyundaia? Znamy cennik elektrycznego IONIQ 5

;połączeniu z akumulatorem o pojemności 73 kWh, zapewniający łączną moc 305 KM i moment obrotowy 605 Nm. Ta wersja może przyspieszyć od 0 km/h do 100 km/h w 5,2 sekundy. Dla wersji z napędem na dwa koła (2WD) i akumulatorem 73 kWh zasięg IONIQ-a 5 na jednym ładowaniu wynosi 481 km, w cyklu WLTP. W trybie

Nowy Mercedes Klasy C, czyli Klasa S w rozmiarze M

Nowy Mercedes Klasy C, czyli Klasa S w rozmiarze M

. Dzięki temu rozwija moc 20 KM oraz moment obrotowy 200 Nm. Będzie wspomagał główny silnik spalinowy na trzy sposoby: na postoju (układ stop-start), w czasie przyspieszania (EQ Boost) oraz jazdy ze stałą prędkością (tzw. żeglowanie). Co daje ten układ kierowcy? Zastosowanie mikrohybrydowego rozwiązania ma

Volkswagen ID.4 już bez kamuflażu. Elektryczny SUV ma imponować przestronnością

Volkswagen ID.4 już bez kamuflażu. Elektryczny SUV ma imponować przestronnością

ID.4 jednostka ma 204 KM, a wynoszący 310 Nm maksymalny moment obrotowy dostępny jest od razu. Przyspieszenie od zera do 100 km/h trwa 8,5 sekundy, prędkość maksymalną samochodu ograniczono do 160 km/h. Deklarowany zasięg to około 400 km. Wiemy już, że ofercie znajdzie się także ID.4 z silnikiem o

Wideo | Porsche Cayenne z rekordem Guinnessa

Wideo | Porsche Cayenne z rekordem Guinnessa

Cayenne pracuje wysokoprężna V-ósemka o pojemności 4,1 litra. Jej moc to 385 KM, a - w tym przypadku najważniejszy - maksymalny moment obrotowy wynosi imponujące 850 Nm. Bicie rekordu możemy obejrzeć na wideo:

Ford Puma już jest hitem w swojej klasie. Osiem rzeczy, które przyciągają uwagę

Ford Puma już jest hitem w swojej klasie. Osiem rzeczy, które przyciągają uwagę

tylko sportowa odmiana ST może pochwalić się świetnymi osiągami. W gamie mamy również trzycylindrową jednostkę 1.0 EcoBoost w dwóch wariantach mocy - 95 i 125 KM Hybrid i 155 KM Hybrid. Silniki generują od 170 Nm do nawet 240 Nm maksymalnego momentu obrotowego. To zupełnie wystarcza do dynamicznego

Nowy Mercedes klasy C przejedzie 100 km na prądzie i ma skrętną tylną oś. Podziękujmy Chińczykom

Nowy Mercedes klasy C przejedzie 100 km na prądzie i ma skrętną tylną oś. Podziękujmy Chińczykom

systemową moc 313 KM, a jego główną atrakcję stanowi niespotykana w tej kategorii możliwość przejechania ponad 100 km na samym prądzie. Żeby to było wykonalne podwojono pojemność energetyczną akumulatorów do 25,4 kWh i wyposażono go w silnik elektryczny i mocy 129 KM oraz momencie obrotowym wynoszącym aż

Opinie Moto.pl: Mitsubishi Eclipse Cross PHEV. Hybrydowy SUV z wtyczką inaczej

nas - 359 l. Mitsubishi Eclipse Cross PHEV - hybrydowy napęd Ceny testowanego Mitsubishi Eclipse Cross startują jednak nie od niecałych 100 tysięcy, a od 170 990 zł. Do redakcji przyjechał SUV z wtyczką, a więc hybrydowa propozycja o łącznej mocy 188 KM, której sercem jest spalinowy silnik o

Opinie Moto.pl: Ford Focus 1.0 EcoBoost. Wymierający gatunek

. Wszystkie zyskały doładowanie, a niektóre układ miękkiej hybrydy. My postanowiliśmy sprawdzić 1.0 EcoBoost z manualną skrzynią o sześciu przełożeniach. W tym przypadku mamy do dyspozycji 125 KM i 170 Nm. Trzycylindrowy motor pracuje bardzo kulturalnie. To zasługa nie tylko świetnego wyważenia jednostki

Sportowy Fiat zadebiutował w teledysku u gwiazd

Sportowy Fiat zadebiutował w teledysku u gwiazd

MultiAir o mocy 170 KM (250 Nm maksymalnego momentu obrotowego). Napęd trafia na tył za pośrednictwem 6-biegowej skrzyni ręcznej, ale za dopłatą można zamówić sekwencyjną skrzynię biegów. Mały i lekki samochód przyspiesza od 0 do 100 km/h w 6,8 sekundy a prędkość maksymalna to 230 km/h.

Auto do zadań specjalnych. Zaskakująco dzielne nie tylko w ciężkim terenie

Auto do zadań specjalnych. Zaskakująco dzielne nie tylko w ciężkim terenie

. Najmocniejsza dysponuje momentem obrotowym o wartości 500 Nm. Potężne pokłady sił w połączeniu z zaawansowanym napędem na obie osie i automatyczną, 10-stopniową skrzynią, gwarantują świetną elastyczność nawet przy pełnym obciążeniu. W standardzie dostajemy manualną, 6-biegową przekładnię. Wszystkie warianty

Obalamy mity. Te francuskie silniki są zdecydowanie godne uwagi. Na liście 8 jednostek

Obalamy mity. Te francuskie silniki są zdecydowanie godne uwagi. Na liście 8 jednostek

filtra cząstek stałych FAP. W każdym przypadku współpracuje z automatycznymi przekładniami, które z łatwością znoszą jego wysoki moment obrotowy. Zależnie od wersji, silnik generuje 204-250 KM, zadowalając się rozsądnymi porcjami oleju napędowego, biorąc pod uwagę moc i masę własną napędzanego auta. Co

SUV skrojony pod każdego kierowcę. Ford Puma zaskakuje szeroką ofertą silników i wersji

SUV skrojony pod każdego kierowcę. Ford Puma zaskakuje szeroką ofertą silników i wersji

. Obie generują moment obrotowy 170 Nm. To wystarczające parametry do dynamicznego poruszania się w mieście. A średnie zużycie w cyklu mieszanym wynosi tylko 5,4 l benzyny na dystansie stu kilometrów, co czyni Pumę nie tylko dynamicznym, ale i ekonomicznym autem. Ford Puma z benzynowym silnikiem to

Jeep Renegade 2019 - cennik. Znamy ceny nowego małego Jeepa

Jeep Renegade 2019 - cennik. Znamy ceny nowego małego Jeepa

nowe silniki z gamy Fiata. Paletę otwiera jednostka 3-cylindrowa o pojemności litra. Silnik oferuje 120 KM maksymalnej mocy i 190 Nm momentu obrotowego. Oprócz tego w ofercie jest jeszcze 4-cylidnrowy motor o pojemności 1,3 litra. Rozwija 150 lub 180 KM mocy i dysponuje momentem obrotowym o wartości

Omijaj je szerokim łukiem. Popularne auta premium w najgorszych wersjach. Pechowa ósemka

Omijaj je szerokim łukiem. Popularne auta premium w najgorszych wersjach. Pechowa ósemka

, rujnując nasz budżet. Zwłaszcza, jeśli mamy do czynienia z pneumatycznym zawieszeniem. Z rezerwą należy podchodzić także do topowego diesla 4.0 V8 o mocy 250-260 KM i momencie obrotowym na poziomie 560 Nm. Przy przebiegach rzędu 300 tysięcy kilometrów, będzie wymagał niemałych nakładów serwisowych. Z

Osiem silników benzynowych, które zniosą ogromne przebiegi. Kilkaset tys. km to nie problem

Osiem silników benzynowych, które zniosą ogromne przebiegi. Kilkaset tys. km to nie problem

turbosprężarkę. Efekt końcowy trafił po raz pierwszy na rynek pod maskę Renault Laguny II i Megane II, wówczas generował 163 KM. W kolejnych latach pojawiały się wersje o mocy 170, 200, 225, 230, 250 a nawet 270 KM. Te ostatnie odmiany przewidziane były dla topowego Megane RS. 2.0 Turbo z powodzeniem znosi

Polaris Slingshot Grand Touring LE. Dach jest w nim luksusem, ale jazda dalej wymaga kasku

Polaris Slingshot Grand Touring LE. Dach jest w nim luksusem, ale jazda dalej wymaga kasku

komfortowe wnętrze z oświetleniem oraz pikowanymi fotelami. Po dopłaceniu 1200 dolarów mogą być chłodzone i podgrzewane. Polaris Slingshot. Trudno powiedzieć, czy to auto, czy motocykl Źródłem momentu obrotowego przenoszonego na jedyne tylne koło jest nowy dwulitrowy silnik. Jego przekazywaniem zajmuje się

Peugeot 20Cup: zapalenie oskrzeli

Peugeot 20Cup: zapalenie oskrzeli

do ramy i przekazujący jej każdą najdrobniejszą składową harmoniczną swoich drgań. Jednostka, którą w kolejnych latach montowano w Citroenach, Peugeotach, BMW i Mini miała pojemność skokową 1,6 litra, wytwarzała podobno około 170 KM mocy i 240 Nm momentu obrotowego, a połączono ją z 6-stopniową

Ten, kto powiedział, że samochody elektryczne nie dają frajdy, prawdopodobnie nimi nie jeździł

przyspieszenie w miejskich autach o - bądź co bądź- nie powalającej mocy? Z momentu obrotowego, który nawet jeśli nie ma oszałamiających wartości, jest dostępny od samego początku. Wystarczy muśnięcie pedału przyspieszania, żeby mieć pod prawą stopą pełny potencjał jednostki napędowej. Taka jest charakterystyka

Ford Transit Custom. Od teraz ostrzejszy wygląd, technologia i oszczędne silniki

dostępny nowoczesny silnik wysokoprężny EcoBlue o pojemności dwóch litrów. Jednostka oferuje warianty 105, 130 i 170 KM. Inżynierowie zmniejszyli apetyt na paliwo aż o 13 proc., a moment obrotowy w dolnym zakresie obrotomierza wzrósł o 20 proc. Najoszczędniejsza wersja Econetic emituje 148 g/km CO2, a

Jeep Gladiator szturmem wjeżdża do Europy. Czy Wrangler-pickup zdobędzie rynek?

kosztuje zaledwie 35 tysięcy dolarów, czyli około 132 600 zł, a topowa Rubicon - 45 tys. dolarów (około 170 500 zł). W momencie debiutu Amerykanie zaprezentowali jednak "wypasioną" wersję Launch Edition, której cena wyniosła 62,3 tys. dolarów (ok. 236 tys. zł). ich egzemplarzy powstało tylko 4190

Lista powodów, by kupić Forda Puma. Sukces SUV-a wcale nie dziwi

szczególności zmniejszającym podsterowność przy wychodzeniu z łuku. Ford Puma – silniki Pierwsze skrzypce w gamie grają trzycylindrowe silniki 1.0 EcoBoost w dwóch wariantach mocy - 95 i 125 KM Hybrid i 155 KM Hybrid. Silniki generują od 170 Nm do nawet 240 Nm maksymalnego momentu obrotowego. To zupełnie

Peugeot Partner Tepee | Ładowany z gniazdka

sporo bagażu. Pod maską Peugeota pracuje silnik elektryczny o mocy 67 KM, oferujący maksymalny moment obrotowy o wartości 200 Nm. Naładowane do pełna baterie litowo-jonowe pozwolą przejechać nawet 170 kilometrów. Zasięg nie powala na kolana, ale Peugeot tłumaczy, ze większość kierowców w Europie

Osiem silników benzynowych, które zniosą kilkusettysięczne przebiegi

po raz pierwszy na rynek pod maskę Renault Laguny II i Megane II, wówczas generował 163 KM. W kolejnych latach pojawiały się wersje o mocy 170, 200, 225, 230, 250 a nawet 270 KM. Te ostatnie odmiany przewidziane były dla topowego Megane RS. 2.0 Turbo z powodzeniem znosi eksploatację na LPG, nie

Nowe Suzuki SX4 S-Cross | Turbo i przód

mocy i 220 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Drugi pochodzi z Baleno. Litr pojemności, również turbodoładowanie, 112 KM i 170 Nm momentu. Ta wersja w odróżnieniu od reszty posiada wyłącznie napęd na przednią oś. Bez zmian pozostaje natomiast 1,6 litrowy turbodiesel (120 KM, 320 Nm

SUV-y nie dają sobie rady w terenie? To nieprawda, spójrzcie na Jeepa

; błoto, a także tryb Rock). Selektor Selec-Terrain z Selec-Speed Control z systemem kontroli zjazdu ze stromego wzniesienia (Hill-Descent Control). Silnik 2.0 MultiJet II o mocy 170 KM i momencie obrotowym 380 Nm oraz dziewięciostopniowa automatyczna skrzynia biegów. Ten, kto pomyślał, że powyższa

Japończyk podwyższonego ryzyka. 8 "pewniaków", które wpędzą cię w spiralę kosztów

klimatyzację, skórzaną tapicerkę, szyberdach i przeciętne nagłośnienie. Największą wadą modelu okazuje się jednak najpopularniejszy dostępny silnik wysokoprężny 3.0 Di o mocy 158-170 KM i maksymalnym momencie obrotowym na poziomie 363 Nm. Jednostka korzysta z pozoru z prostej pompy rotacyjnej Boscha i napędu

Opinie Moto.pl: VW Golf GTI. Niby podobny, a jednak inny

uzyskali z 2.0 TSI 245 KM i 370 Nm. Patrząc na Megane RS i Civica Type R, wartości Golfa nie będą marketingowym orężem. Niemniej, na niedobory mocy nie możemy narzekać. Maksymalny moment obrotowy dostępny jest już od 1600 obr./min, ale najwięcej frajdy daje utrzymywanie wskazówki obrotomierza powyżej 3,5

Galeria | Brabus Smart | Maluch z piekła rodem

umieszczony z tyłu. Niespełna litrowy motor generuje 107 KM mocy i 170 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Trzycylindrowiec współpracuje z 6-biegową, dwusprzęgłową automatyczną skrzynią biegów. Oprócz zwiększenia mocy w maluchach, Brabus chwali się też sportowym zawieszeniem, czulszym układem kierowniczym i

Mitsubishi prezentuje kolejnego vana. Trafi do Europy?

napędem na cztery koła S-AWC. Pod maską będzie dostępny wyłącznie wysokoprężny silnik o pojemności 2,2 litra oferujący 170 KM maksymalnej mocy i 392 Nm momentu obrotowego. Poprzednia generacja tego modelu zadebiutowała w 2006 roku. Samochód, który pomieścił na pokładzie nawet ośmiu pasażerów miał pod

Opinie Moto.pl: Peugeot 508 HYbrid. Drugie podejście do napędu hybrydowego w klasie średniej

. Peugeot 508 HYbrid na razie z napędem na przednią oś W czasie jazd testowych została zaprezentowana odmiana z prostszą wersją hybrydowego napędu. Dzięki dwóm silnikom (benzynowy 1.6 PureTech o mocy 180 KM i 110-konny elektryczny) Łącznie osiąga 225 KM, a moment obrotowy obu silników o maksymalnej wartości

Hyundai Nexo FCV - crossover na wodór

modelu. Ogniwa wodorowe będą dostarczać moc o wartości 95 kW, natomiast bateria 40 kW. Elektryczny silnik w modelu Nexo ma moc 160 KM, maksymalny moment obrotowy to 394 Nm. Auto rozpędzi się do „setki” w niecałe 10 sekund. Na pokładzie Hyundaia Nexo pojawią się zaawansowane technologie

Opinie Moto.pl: nowy Opel Insignia. Zmiany kosmetyczne, ale istotne. Sprawdzamy je na drodze

firmy Aisin, poprawiła się płynność żonglowania poszczególnymi przełożeniami. Moment obrotowy topowej odmiany trafia na koła obu osi. To pozwoliło na optymalizację przyczepności w każdych warunkach. Dynamiczny start możliwy jest nie tylko na suchym, lecz również na mokrym asfalcie. Motor pracuje

Peugeot e-208 z polskimi cenami. Wyjściowa wersja załapałaby się na dopłaty

TRWA PLEBISCYT THE BEST OF MOTO. ZAGŁOSUJ NA SAMOCHÓD ROKU MOTO.PL I WYGRAJ NOWĄ HONDĘ CIVIC Peugeot e-208 to elektryczna wersja nowego Peugeota 208. Silnik ma 136 KM mocy i 260 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Baterie o pojemności 50 kWh pozwolą przejechać nawet 340 km na jednym ładowaniu

Nowy diesel dla Opla Insigni i Zafiry Tourer

Opel Cascada 1.6 Turbo w długim dystansie Nowy wysokoprężny silnik spełnia normę EU6. Ma dwa litry pojemności i 170 KM mocy oraz 400 Nm maksymalnego momentu obrotowego dostępnego pomiędzy 1750 a 2500 obr./min. Ceny używanego

Opel Insignia Sports Tourer 2.0 CDTI 170 KM - test. Ogromne kombi Opla w trasie po Polsce

pracował dwulitrowy diesel CDTI o mocy 170 KM i 400 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Silnik współpracuje z 8-biegowym automatem. Pierwsza setka to kwestia 9,2 s, a Opel rozpędzi się do 220 km/h. Opel Insignia 2.0 CDTI 170 KM - wrażenia z jazdy Na nową Insignię można narzekać w ostrych zakrętach i przy

Ukraińska policja kupuje 635 hybrydowych Outlanderów

momentu obrotowego. Jednostkę połączono z dwoma silnikami elektrycznymi, po jednym na każdą oś, oferującymi po 60 KM mocy. W sumie Outlander PHEV dysponuje mocą 203 KM. Auto rozpędza się od 0 do 100 km/h w 11 sekund, a jego prędkość maksymalna to 170 km/h. Naładowane do pełna baterie pozwolą przejechać 54

Opel Cascada z nowym silnikiem

Lato bez dachu | Najtańsze i najdroższe kabriolety Nowa czterocylindrowa jednostka, generująca 170 KM mocy i 400 Nm momentu obrotowego (w przedziale 1750-2500 obr./min.), zastąpiła dotychczasowy silnik o mocy 165 KM. W porównaniu z poprzednikiem

Opinie Moto.pl: Jeep Compass 4xe. Zaskakuje nie tylko w mieście, ale i w terenie

. Systemowy moment obrotowy na poziomie 500 Nm sprawia, że Compass jest dynamiczny już od startu. Pierwsza setka pojawia się na liczniku po 7,3 sekundy. Dobrze należy ocenić też reakcję na gaz powyżej 100 km/h. Wskazówka prędkościomierza kończy bieg na 200 km/h. Z uwagi na nieco większą masę (dodatkowe 300

Używane Audi A3. Sprawdzamy trzy generacje. W każdej są pułapki, ale i chwalone wersje

pompowtryskiwaczy zachwyca niskim spalaniem, umiarkowaną awaryjnością i niezłą elastycznością. Co więcej, jest bardzo podatny na tuning elektroniczny. Jego następcą został 1.6 TDI o identycznych parametrach. Otrzymał już jednak bezpośredni wtrysk typu common-rail. Większą moc i moment obrotowy zapewnia jednostka

Nowości w gamie Mercedesów Klasy A, CLA i GLA

). Gama CLA wzbogaca się też o wariant CLA 220 CDI z napędem 4MATIC. Dysponuje on 2,2-litrowym turbodieslem o mocy 170 KM i 350 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Mercedes GLA otrzymał natomiast nową wersję podstawową, a mianowicie ekonomiczną, wysokoprężną odmianę GLA 180 CDI

Opinie Moto.pl: Opel Insignia 2.0 CDTI vs. Ford Mondeo 2.0 EcoBlue. Klasa średnia ma się dobrze

przełożeniami. Moment obrotowy topowej odmiany trafia na koła obu osi. To pozwoliło na optymalizację przyczepności w każdych warunkach. Dynamiczny start możliwy jest nie tylko na suchym, lecz również na mokrym asfalcie. Motor pracuje kulturalnie i został dobrze wyciszony. Cechuje się też niezłą dynamiką

MG ZS | Nadchodzi rywal Nissana Juke

wtryskiem i turbodoładowaniem rozwija 120 KM maksymalnej mocy i 170 Nm szczytowego momentu obrotowego. Te parametry przypominają trochę podobny silnik pochodzący z koncernu GM, a konkretnie Opla. W ofercie są dostępne jeszcze dwa silniki o pojemności 1,5 litra dysponujące mocą 120 i 165 KM. W zależności od

BMW sprzedaje coraz więcej "elektryków"

Karsan i BMW Group. Autobus jest produkowany w tureckim mieście Bursa i oferowany zarówno na lokalnym rynku, jak i za granicą. Elektryczny silnik z modelu i3 oferuje 170 KM maksymalnej mocy i 250 Nm momentu obrotowego. Zainstalowano w nim wysokonapięciowe akumulatory składające się z 8 modułów (po 12

Opinie Moto.pl: czerwona "pagoda". Wyczyn Bohringera był jak wygranie Mille Miglia

, pod czujnym okiem Ericha Waxenbergera, dokonywali nielicznych dozwolonych przeróbek: wzmocniono mianowicie zawieszenie, zamontowano bardziej pojemny zbiornik paliwa i powiększono pojemność skokową silnika z 2,3 do 2,6 litra. To dało wzrost mocy do 170 KM i nieznaczny wzrost momentu obrotowego

Opinie Moto.pl: Volkswagen Golf GTE. Miał być do niczego, jest do wszystkiego

przyjemność z jazdy. Zwłaszcza, że dzięki silnikowi elektrycznemu samochód bardzo szybko reaguje na wciśnięcie pedału przyspieszenia. Z hybrydowym napędem znakomicie współpracuje dwusprzęgłowa skrzynia DSG o sześciu przełożeniach przenosząca moment obrotowy na przednie koła. Ma znaczący udział w sprawnym

Omijaj je szerokim łukiem. Osiem ryzykownych wersji japońskich pewniaków

maksymalnym momencie obrotowym na poziomie 363 Nm. Jednostka korzysta z pozoru z prostej pompy rotacyjnej Boscha i napędu rozrządu opartego na łańcuchu. W późniejszych latach pojawił się bezpośredni wtrysk typu common-rail i turbosprężarka ze zmienną geometrią łopat. Często dochodzi do zatarcia trzeciego lub

Salon Paryż 2016 | Suzuki Ignis | Mały crossover z napędem 4x4

. Wspiera on silnik podczas ruszania i przyspieszania. Układ ten pomaga zaoszczędzić średnio 0,4 litra paliwa na każde sto kilometrów. Liczby crossovera to 88 KM mocy i 120 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Osiągi? 11,5 sekundy do setki i 170 km/h prędkości maksymalnej. Crossover będzie jednym z

Tak będzie wyglądało nowe Suzuki Swift

jest 1,2-litrowy DUALJET o mocy 90 KM i 120 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Inne źródła podają, że Suzuki zdecyduje się raczej na litrową, turbodoładowaną jednostkę o mocy 112 KM i 170 Nm, którą wykorzystano np. w nowym Baleno. Usportowiona wersja Swift Sport dostanie prawdopodobnie 1,4-litrowy

Nissan Rogue | Nowy wygląd i hybryda

pola czy system wykrywania pieszych. Pod maską odświeżonego Rogue w dalszym ciągu będzie pracował benzynowy silnik 2.5 R4 o mocy 170 KM i 237 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Motor nie przeszedł żadnych zmian. Największą nowością, jaką przynosi facelifting jest wersja hybrydowa o łącznej mocy 176 KM

Subaru Levorg | Ważna nowość, cena bez zmian

Levorgu dostępny jest tylko jeden silnik. To benzynowy bokser 1.6 DIT (Direct Injection Turbo) osiągający 170 KM mocy i 250 Nm momentu obrotowego. Napęd seryjnie przenoszony jest stale na cztery koła (Symmetrical AWD). Wyboru nie ma też co do skrzyni biegów, dostępna jest tylko przekładnia CVT

Suzuki SX4 S-Cross | Ceny w Polsce | Wyraźnie tańszy od konkurentów

mocy i 220 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Drugi pochodzi z Baleno. Litr pojemności, również turbodoładowanie, 112 KM i 170 Nm momentu. Ta wersja w odróżnieniu od reszty posiada wyłącznie napęd na przednią oś. Bez zmian pozostaje natomiast 1,6 litrowy turbodiesel (120 KM, 320 Nm

Opinie Moto.pl: Ford Mondeo Hybrid - z ekologią za pan brat

wynosi 187 koni mechanicznych. Moment obrotowy wolnossącego motoru spalinowego to 173, zaś „ekologicznego” 240 Nm. Układ sprzężono z bezstopniową, automatyczną przekładnią CVT. Jak się spisuje w praktyce?  Przy spokojnej jeździe, Mondeo jest bardzo ekonomiczne. Do hybrydy trzeba się

Salon Genewa 2014 | Nowe silniki w Infiniti Q50

Nm maksymalnego momentu obrotowego w zakresie 1250 - 3500 obr./min. Współpracuje on ze skrzynią automatyczną o siedmiu przełożeniach. Nowa wersja będzie rozpoznawalna dzięki oznaczeniu 2.0t na przednich błotnikach. W salonach sprzedaży w Europie pojawi się dopiero jesienią

Nowy Ford Ranger dla Europy - z nowym dieslem pod maską

130 KM i 340 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Średnie deklarowane zużycie paliwa to 8,0 l/100 km. Mocniejsza odmiana 2.0 EcoBlue to 170 KM, 420 Nm i 8,3 l/100 km Najmocniejsza wersja nowego Forda Raptora to 2.0 EcoBlue Bi-turbo, który dostarczy 213 KM i 500 Nm. Deklarowane zużycie topowego Raptora

Suzuki SX4 S-Cross 1.0 AllGrip | Test długodystansowy, cz. I | Wielki powrót

AllGrip z trzycylindrowym silnikiem o pojemności jednego litra. 112 KM oraz 170 Nm maksymalnego momentu obrotowego w połączeniu z pięciobiegową manualną skrzynią biegów zapewniają przeciętne osiągi. Na papierze S-Cross rozpędza się do setki w 12 sekund, a prędkość maksymalna wynosi 175 km/h. Mamy nadzieję

Mercedes-Benz CLS po faceliftingu | Nowe spojrzenie

wcieleniu CLS dotyczą również układu napędowego. Każdy z silników będzie spełniał normy Euro 6, a nowość stanowią dwa Diesle. Pierwszy to bazowy 220 Blutec o mocy 170 KM i 400 Nm momentu obrotowego. Druga nowa jednostka znalazła się pod maską CLS 400 i jest to 3-litrowa "V-szóstka" o mocy 333 KM i

Test Audi RS4 2.9 TFSI 450 KM - mniejszy silnik wyszedł mu na dobre?

.). Poprzednia generacja modelu miała aż o 170 Nm momentu obrotowego mniej. Poprawiły się także osiągi. Według danych producenta, najnowsze Audi RS4 przyspiesza od 0 do 100 km/h w 4,1 s. (poprzednia generacja modelu przyspiesza w 4,7 s.). I podobnie, jak to miało miejsce w przypadku poprzednika, nabywcy mogą za

Opel Vivaro, Movano i Combo | Nowości na rok 2016

także Opel zdecydował się na odświeżenie palety silników. Wszystkie obecne dotąd jednostki zostały wzmocnione (zwykle o parę KM) i obniżono ich spalanie. Najmocniejszy silnik w Movano ma teraz 170 KM oraz 380 Nm momentu obrotowego, co powinno zapewnić całkiem dynamiczną jazdę

Volvo 850 | To już klasyk. Ćwierć wieku szwedzkiej historii

szwedzkiej marki. Wtedy to światu zaprezentowano pierwsze Volvo w historii z napędem na cztery koła. Model 850 AWD był wyposażony w sprzęgło wiskotyczne odpowiedzialne za dystrybucję momentu obrotowego pomiędzy przednią a tylną osią. Jeśli występowała różnica w prędkości obrotowej przedniej i tylnej osi

Opinie Moto.pl: Ford Fiesta Active 1.0/125 KM - najmodniejszy, nie znaczy najlepszy

jednostkę napędową, która rozwija moc maksymalną 125 KM przy 6000 obr./min. oraz maksymalny moment obrotowy 170 Nm w zakresie od 1400 do 4500 obr./min.Według danych producenta 125 konna Fiesta Active rozpędza się od 0 do 100 km/h w 9,9 s, a jej prędkość maksymalna została ustalona na 195 km/h. Wszystkie

Dwa używane SUV-y do 25 tys. zł. Mitsubishi Outlander II vs. Nissan X-Trail II

(regeneracja 1500 złotych), łańcucha rozrządu i filtra cząstek stałych. Ewentualna regeneracja wtryskiwaczy to wydatek 600 złotych za sztukę. Wariant wysokoprężny wydaje się najrozsądniejszym wyborem dla X-Traila. Dysponuje wystarczającą mocą i momentem obrotowym, zużywając przy tym akceptowalne ilości oleju

Na które turbodoładowane jednostki benzynowe warto zwrócić uwagę?

nim manualne, 6-stopniowe skrzynie biegów, a także hydrokinetyczne automaty. W zależności od stopnia wysilenia, generuje od 147 do 220 koni mechanicznych. Moment obrotowy na poziomie 300-400 Nm zapewnia bardzo dobrą elastyczność. Silnik montowano w Volvo V40, S40, V50, S60 I i II, Mondeo IV, S-Max

Osiem pułapek w popularnych używanych autach za 15-20 tys. zł. Lepiej się ich wystrzegać

pasażerów na pokładzie. W każdych warunkach jednostka gwarantuje pokaźny zapas mocy i momentu obrotowego. Oszczędnie traktowana potrafi zadowolić się w trasie 8 litrami paliwa. Niestety, zastosowano w niej bezpośredni wtrysk paliwa i rozrząd realizowany łańcuchem. Użytkownicy narzekają na wysokie spalanie

Hyundai Ioniq | Toyota Prius na celowniku [Aktualizacja]

obrotowym 146 Nm i pojemności 1.6 l. Współpracuje on z silnikiem elektrycznym o mocy 43 KM i momencie równym 170 Nm. Na więcej szczegółów musimy poczekać. Aktualizacja: 14.01.2016 r. Hyundai opublikował kolejne zdjęcia modelu i pierwszy film promocyjny

Salon Los Angeles 2015 | Volkswagen Beetle | Dżinsowy Garbus

-litrowy, czterocylindrowy benzyniak TSI. Silnik generuje 170 KM mocy i 249 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Współpracuje z sześciobiegowym automatem. ZOBACZ TAKŻE: VOLKSWAGEN BEETLE | ILE CUKRU W CUKRZE?

Opinie Moto.pl: Nowa Toyota RAV4 - jak jeździ najnowsza wersja pierwszego kompaktowego SUV-a na świecie

przedniej i tylnej osi nie jest ze sobą fizycznie połączony - mają tylko wspólną jednostkę sterującą. Moc maksymalna takiego zestawu to 222 KM, raptem o 4 KM więcej, ale przebieg krzywych mocy i momentu obrotowego jest atrakcyjniejszy, niż w przednionapędowej wersji. Model z napędem na cztery koła

BMW i3 - samochód do zadań specjalnych | Duża galeria

Wideo | Pierwsza reklama BMW i8 Nowoczesne BMW i3 to wizja ekologicznego samochodu Bawarczyków. Silnik elektryczny napędzający tylne koła osiąga moc 170 KM oraz 250 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Pozwala on na rozpędzenie i3 ze startu

Volkswagen Amarok kontra Toyota Hilux - opinie Moto.pl. Starcie pokoleń

zmian. Pod maską Hiluxa Selection 50 pracuje jedyny dostępny w tym modelu silnik - 2,4-litrowy diesel D-4D o mocy 150 KM i maksymalnym momencie obrotowym równym 400 Nm. Pod względem silnika stary wyga ustępuje młodszemu rywalowi. Pod maskę Amaroka również trafia tylko jeden diesel, ale w

Kupujemy używane: Kompakty premium. BMW serii 1 kontra Audi A3 II

typu common-rail. Większą moc i moment obrotowy zapewnia jednostka 2.0 TDI 140-170 KM. Warte uwagi są wyłącznie egzemplarze z końca okresu produkcji, pozbawione większości problemów technicznych i wyposażone w bezpośredni wtrysk paliwa. Starsze wersje borykają się z nadmiernym zużyciem oleju

Jeździliśmy nowym Volkswagenem Touaregiem. Na co stać największego niemieckiego SUV-a?

się w naprawdę żwawy samochód. To zasługa 3-litrowego diesla o mocy 286 koni mechanicznych. Do setki przyspiesza w 6,1 sekundy. Robi to w taki sposób, że właściwie wystarczy tylko trzymać wolant. Całością zawiaduje sprawna elektronika. Momentu obrotowego nie brakuje zarówno podczas miejskich wojaży

Nowy silnik w gamie Opla Astry

Opel Cascada wyceniony 1.6 SIDI Turbo rozwija moc 170 koni mechanicznych oraz 280 Nm maksymalnego momentu obrotowego, który dostępny w całości już od 1650 obr./min. W starszej konstrukcji o tej samej pojemności maksymalny moment obrotowy 230 Nm

Toyota C-HR | Test spalania

pojemności 1,8 l w połączeniu z motorem elektrycznym oddają do dyspozycji kierowcy 122 KM przy 5200 obr./min. oraz maksymalny moment obrotowy wynoszący 142 Nm przy 3600 obr./min. Za przeniesienie napędu na przednie koła odpowiada bezstopniowa skrzynia CVT. Takie wartości przekładają się na przyspieszenie do

Opinie Moto.pl: Volvo XC40 T5 vs. Jeep Renegade 4xe. SUV-y z elektrycznym doładowaniem

150 nie słabnie, by lekką zadyszkę złapać przy 160-170 km/h. Na Volvo nie robi wrażenia dociążenie kabiny dwiema osobami i podróżną walizką. Przy okazji, przyspiesza w sposób bardzo harmonijny i niewprowadzający jakiejkolwiek nerwowości. Silnik dobrze odseparowano od przedziału pasażerskiego, a

Suzuki Ignis z prestiżową nagrodą

obrotowego. Osiągi? 11,5 sekundy do setki i 170 km/h prędkości maksymalnej. Crossover będzie jednym z najlżejszych aut w segmencie. W podstawowej wersji waży bowiem tylko 810 kg. Z napędem 4x4 i układem hybrydowym jego waga wzrośnie do 920 kg. W Suzuki Ignis opcjonalnie dostępny będzie napęd 4x4 ALLGRIP

Opinie Moto.pl: Mercedes GLE 300d - świetny, choć z jedną wadą

duży opór powietrza dostaną duży silnik, to jest szansa na żwawe przemieszczanie się. Jednak jeśli pod maskę trafi skromny motorek, jest nieco gorzej. I cytując klasyka "tu jest pies pogrzebany". Mercedes GLE 300d waży 2 170 kilogramów, a napędza go czterocylindrowy dwulitrowy diesel. 245 KM

Nowe silniki Diesla w Oplach Mokka i Insignia

chemicznej z amoniakiem, tlenki azotu w spalinach ulegają redukcji do nieszkodliwego azotu i pary wodnej. Nowy silnik dwulitrowy generuje 170 KM i 400 Nm maksymalnego momentu obrotowego (o 4 proc. więcej mocy i o 14 proc. większy moment obrotowy przy takim samym zużyciu paliwa jak

Kandydat w plebiscycie The Best of Moto.pl: Jeep Renegade

; - oba z napędem na przednie koła. Dostępny jest również mocniejszy silnik turbo o pojemności 1,3 litra i mocy 180 KM w połączeniu z dziewięciostopniową, automatyczną skrzynią biegów z konwerterem momentu obrotowego i napędem na cztery koła. Maksymalny moment obrotowy obu silników 1,3 litra wynosi 270 Nm

Wersje podwyższonego ryzyka. Siedem pułapek w lubianych przez Polaków kompaktach

dopracowane konstrukcje, za wyjątkiem osławionego diesla 1.9 dCi o mocy 110, 115, 120 i 130 KM. Na pozór, parametry silnika prezentują się doskonale - bezpośredni wtrysk typu common-rail, pokaźna wartość momentu obrotowego i mocy oraz niskie spalanie. Zawodzi niestety trwałość chociażby turbosprężarki, która

Ford Fiesta ST200 | Ceny w Polsce | Drogie 200 KM

ST jednostkę 1.6 EcoBoost i wycisnęli z niej równe 200 KM mocy i 290 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Dotąd podrasowana Fiesta miała 182 KM i 240 Nm. Osiągi Fiesty ST200 to: 0-100 km/h - 6,7 sekundy Prędkość

Salon Frankfurt 2013 | 200-konny Opel Cascada

momentu obrotowego z funkcją overboost. Po Cascadzie nowy silnik będzie stopniowo wprowadzany do pozostałych modeli marki. Jednostka 1.6 SIDI jest kolejnym elementem ofensywy silnikowej Opla  Do 2016 roku firma ma zamiar wprowadzić trzy całkowicie nowe rodziny silników

Galeria | Fiat 124 Spider | Gorąca włoska krew

Fiat 500X | Prezentacja modelu Nowy Fiat 124 Spider został zaprezentowany podczas zeszłorocznych targów motoryzacyjnych w Los Angeles.  Napędza go 1.4-litrowy, turbodoładowany silnik benzynowy MultiAir o mocy 140 KM ( maksymalny moment obrotowy

Nowe wersje Mini | One First i Cooper SD

wytwarza 380 Nm momentu obrotowego przy 1500 obr./min. Mini Cooper SD potrafi rozpędzić się od 0 do 100 km/h w 7,3 sekundy, a z opcjonalną automatyczną skrzynią biegów Steptronic - w 7,2 sekundy. Wysokie osiągi nie muszą oznaczać wysokiego spalania. W cyklu pomiarowym NEDC średnie zużycie paliwa wynosi 4

Opinie Moto.pl: Opel Insignia 2.0 CDTi kontra Mazda 6 2.2 Skyactive-D - Rodzinne kombi mają się dobrze

moment obrotowy trafia na koła obu osi. To pozwoliło na optymalizację przyczepności w każdych warunkach. Dynamiczny start możliwy jest nie tylko na suchym, lecz również na mokrym asfalcie. Motor pracuje kulturalnie i został dobrze wyciszony. Cechuje się też niezłą dynamiką. Pierwsza setka pojawia się na

Mercedes GLA | Już od 109 900 zł

o kolejnej generacji napędu na obie osie 4MATIC ze zmiennym rozdziałem momentu obrotowego. Początkowo w ofercie pojawią się dwie wersje benzynowe: GLA 200 (1,6 l. turbo, 156 KM, 250 Nm) i GLA 250 (2,0 l. turbo, 211 KM, 350 Nm) oraz dwa diesle: GLA 200 CDI (2,2 l., 136 KM

Infiniti Q50 z benzynowym silnikiem Mercedesa

turbodoładowanie, spełniając normę Euro 5. Silnik generuje 211 KM mocy i 320 Nm momentu obrotowego w zakresie 1250-3500 obr./min. Infiniti Q50 w nowej wersji silnikowej najpierw zadebiutuje na rynku chińskim, stanie się to wiosną 2014 roku. Potem trafi do sprzedaży w kolejnych krajach, w

Używane Renault Laguna III vs. Kia Optima II - porównanie i opinia. Nieoczywisty wybór

nie doświadczymy deficytu mocy i momentu obrotowego. Użytkownicy zaznaczają niskie spalanie, oscylujące wokół 5-6 litrów poza miastem. Najbezpieczniej postawić na odmiany o mocy 130 i 150 KM – uchodzą za najtrwalsze. Renault Laguna III -  tylna oś skrętna Jedynie bazowy benzyniak dysponuje

Subaru Levorg | Ceny w Polsce | Nowe kombi

, 1,78 m szerokości i 1,485 m wysokości. Bagażnik ma pojemność 522 litrów. Do napędu Levorga Subaru przewidziało tylko jeden silnik, oczywiście bokser. Jest nim benzyniak 1.6 DIT (Direct Injection Turbo) osiągający 170 KM mocy i 250 Nm momentu obrotowego. Napęd seryjnie

Opel Cascada - wielka galeria kabrioletu z Gliwic

nadzieje firma pokłada w nowym benzynowcu 1.6 SIDI Ecotec. Inżynierowie wycisnęli z niego 170 KM i 280 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Silnik będzie można zamówić sprzężony z 6-biegową skrzynią ręczną lub z automatem o tej samej liczbie przełożeń, wyposażonym w funkcję Active Select, umożliwiającą

Jeep Compass | Pierwsza jazda | Jedyny w swoim rodzaju

silniki benzynowe i dwa wysokoprężne, a rozpiętość mocy wynosi od 120 do 170 KM. Bazowa jednostka 1.4 będzie dostępna wyłącznie z napędem na przednią oś, a największy motor o pojemności dwóch litrów współpracuje z napędem na cztery koła. W zależności od układu napędowego będzie dostępny 6- lub 9-biegowy

Opinie Moto.pl: Volkswagen T-Roc R. Nowy oręż w rękach Niemców

300 koni mechanicznych i 400 Nm momentu obrotowego, niemiecki producent życzy sobie 171?290 złotych. Dopłaty wymagają lakiery specjalne, rasowy wydech Akrapović, a także niektóre udogodnienia elektroniczne oraz panoramiczne okno dachowe. Sporo dostajemy w standardzie, choć optymalna

Kupujemy używane: Usportowione wersje aut z segmentu B i C. Co oferuje rynek za 30-35 tysięcy złotych?

i utwardzone zawieszenie. Motor w 8 sekund przyspiesza do setki, a moment obrotowy nieznacznie przekraczający 210 Nm przekazuje na koła przedniej osi poprzez manualną, 6-stopniową skrzynię biegów. Z fabrycznym pakietem tuningowym Esseesse, moc rosła do 180 KM. Po liftingu pojawił się nowy motor

Opinie Moto.pl: Volvo XC40 T5 kontra Mini Cooper SE All4 Countryman. Co lepiej pasuje do SUV-a - hybryda czy klasyczna benzyna?

systemowa wynosi 224 KM. Moment obrotowy to 385 Nm i uzyskiwany jest od 1250 obr./min. Na papierze brzmi nieźle, a jak spisuje się w praktyce? Benzynowy motor napędza koła przedniej osi, zaś elektryczny tylnej. Przy naładowanej baterii, Mini jest w stanie przejechać według producenta aż 42 kilometry. Nam

Salon Genewa 2015 | Premiery Subaru | Dwa nowe modele

jednostkami napędowymi do wyboru. Pierwsza to 1.6 DIT (Direct Injection Turbo) osiągający 170 KM mocy i 250 Nm momentu obrotowego. Druga to 2.0 DIT o mocy 300 KM i momencie wynoszącym 400 Nm. Oba silniki współpracują ze skrzynią bezstopniową CVT nazywaną Lineartronic Sport , przekazującą napęd na obie osie

Opel Adam Rocks 1.0 Turbo | Test spalania

Kolejnym samochodem, jaki wysłaliśmy na naszą trasę testową, jest Opel Adam. Pod maską pracuje benzynowy, trzycylindrowy silnik o pojemności 999 cm3 wspomagany przez turbosprężarkę. Kierowca dostaje do dyspozycji 115KM dostępnych przy 5200 obr/min oraz maksymalny moment obrotowy wynoszący 170 Nm w

Elastyczność czyli moment obrotowy

Co ma największy wpływ na wielkośĆ momentu obrotowego w silniku ? W jaki sposób można zwiększyć jego wartość (nie zakładając turbiny)? Mam 306 1.8 16v- 155Nm , a np. astra 1.8 16v-170Nm , gdzie się kryje te 10% różnicy ?

Elastyczność czyli moment obrotowy

Co ma największy wpływ na wielkośĆ momentu obrotowego w silniku ? W jaki sposób można zwiększyć jego wartość (nie zakładając turbiny)? Mam 306 1.8 16v- 155Nm , a np. astra 1.8 16v-170Nm , gdzie się kryje te 10% różnicy ?

Re: Moc a moment obrotowy

> Uwazam,ze przy 115 KM z 2 l pojemności może być max 170 NM i to w zależności > czy motor jest 8 czy 16 zaworowy max.przypadnie gdzieś na 2800 bądz 3200- 3500 3S-FE toyoty to 115 KM @ 5200 a moment 170Nm @ 4400, wiec jest poza maxem! Acha 16 zarowow ale wasko rozstawione. pozdrawiam

Re: Moc a moment obrotowy

Gość portalu: alek napisał(a): > jest M O C silnika. Tak, właśnie nie moment tylko MOC decyduje o dynamice > auta. > Jeżeli dynamikę rozumieć jako zdolność do przyspieszania w możliwie krótkim > czasie, to wartość maksymalnego momentu nic nam na ten temat nie powie. Jak

Re: Moc a moment obrotowy

greenblack napisał: > Jak uważasz, który samochód będzie dynamiczniejszy (przy takich samych masach > i przełożeniach) z wolnossącym silnikiem 1.8 i 185 KM, 170 Nm czy 2.8 170 KM > i 270 Nm? W sytuacji opisanej przez Ciebie uważam, że autem z silnikiem 2.8 rozpędzę się

Re: Moc a moment obrotowy

pojemności może być max 170 NM i to w zależności czy motor jest 8 czy 16 zaworowy max.przypadnie gdzieś na 2800 bądz 3200-3500 obrotów Pozdr

Re: Moc a moment obrotowy

Dzięki serdeczne za wszystkie odpowiedzi. Moje pytanie wynika z dylematu, jaki mam planując zakup Mondeo (co zresztą poruszyłem w temacie MONDEO - jaki silnik?). Jak zacząłem się wgryzać w specyfikację silników, dotarłem do problemu "moc a maks. moment". Przyznam szczerze, że waham się

Re: Moment obrotowy silnika

. > moment obrotowy w obrotach * przełozenie * przekładnia główna * promień koła = > siła jak to się robi w zawodówce, ... W zawodowce momenty widziales jak na wagarach siedziales w kinie a nie w klasie. Te ostatnie "razy" powinno byc "podzielic" (przez promien kola).

Re: Moment obrotowy silnika

moc. Nieważne czy zwiększając moment obrotowy czy obroty". Nie, z mojejgo punktu widzenia zeby zwiekszyc przyspieszenie trzeba zwiekszyc moment albo obroty. Jezeli przy nowej kombinacji tych dwoch przyspieszenie sie zwiekszylo, to znaczy ze moc ci sie zwiekszyla, a nie ty zwiekszyles moc. Tak jak z

Re: Moment obrotowy silnika

Pelna zgoda! Hamulcowy na hamowni popuscil na hamulcu co znaczy ze moment hamulca sie zmniejszyl w porownaniu do momentu silnika w sytuacji przedtem ustalonej. I co stalo sie z obrotami silnika? Wzrosly! Eureka! Moment silnika byl mniejszy po ustaleniu rownowagi (taki sam jak teraz mniejszy na

Re: Moment obrotowy silnika

jak powiekszyc bok prostokata mowisz ze trzeba zwiekszyc jego powierzchnie. Slusznie. A skoro moc to jest moment razy obroty no to zeby zwiekszyc moment, wystarczy zwiekszyc moc. Tez slusznie. Tez podparte wzorem. Ale to ze moment i obroty, podobnie jak boki prostokata, to sa wartosci zmierzone, a moc

Re: Moment obrotowy silnika

Po kliknieciu na "Opublikuj" pokazalo mi sie w czerwonej ramce "Wiadomosc nie moze byc wyslana" a pod tym cala lista moich rzekomych naruszen regulaminu i netykiety (!) Az przez moment bylem dumny z siebie, ale potem znow moglem opublikowac moj wpis bez przeszkod. Trudno, bede sie produkowal dalej.

Re: Moment obrotowy silnika

Nawet w morzu woda ma poziom. Nie slyszales ze na przyklad Morskie Oko lezy iles tam metrow nad poziomem morza? A ile metrow nad poziomem morza lezy Wisla?

Re: Moment obrotowy silnika

Przynajmniej wpis konkretny i na temat a nie belkot kogos kto myli niuton razy metr z niutonometrem. Sobota? Ja myslalem ze piatek! Czyli zabrales mi dzien, zapamietam to.

Re: Moment obrotowy silnika

Ssanie, sprezanie, praca i wydech. Brzmi znajomo? No wiec w miare wzrostu obrotow silnika tylko jedno z tej bandy czworga sie polepsza (sprezanie) a reszta pogarsza. Przy wyzszych obrotach mniej zasysa, jak ryba wyjeta z wody, ale to co zassal spreza dobrze bo nie ma czasu sie przedmuchac przez

Re: Moment obrotowy silnika

waga170 napisała: > Przynajmniej wpis konkretny i na temat a nie belkot kogos kto myli niuton razy > metr z niutonometrem. > Sobota? Ja myslalem ze piatek! Czyli zabrales mi dzien, zapamietam to. Sobota! https://www.youtube.com/watch?v=3f2g4RMfhS0&list=RDMM8tpY2X2w

Re: Moment obrotowy silnika

Poprzedni pytacz dal mi troche do myslenia. Mianowicie dlaczego przy najwiekszych "syberyjskich" mrozach tylko plytkie jezioro zamarznie na wskros, czym wiekszy mroz tym lod grubszy, ale ten lod nie jest nigdy grubszy niz... zgaduje, metr, a pod nim jednak niezamarznieta woda. Mysle ze znam

Re: Moment obrotowy silnika

waga170 napisała: > Tez bym Ci podeslal filmik, ale wtedy zostalbym jednak zbanowany. Mój filmik jest dostatecznie zboczony. Ukazuje "a-ce-piorun-de-ce" (jak nazywaliśmy ekipę w podstawówce za głębokiego Jaruzela) grających coś z sensem, a nie 2-3 akordy powtarzane do porzygania w

Re: Moc a moment obrotowy

moment. Moment przeklada sie bezposrednio na przyspieszenie. Przyklad: Celica st162: silnik 3S-FE i 3S-GE (yamaha) Oba maja 170Nm momentu maks. ale FE kreci sie do 6000 a potem redline - efekt:115bhp. GE krecisz do 7200: 135 koni. Gdybym pominal pewne inne aspekty konstrukcji tych modeli oraz

Re: moc vs. moment obrotowy

> Czegoś nie rozumiem. Jeżeli jest tak jak piszesz, to dlaczego jedynymi samochod > ami, jakie dotrzymują > mi tempa w trasie są diesle (passaty, octavie etc.). Przy prędkościach 170- 210 > radzą sobie bardzo > dobrze? > Ja mam 240 koni z doładowanych 3 litrów - benzyna

Re: Elastyczność czyli moment obrotowy

Gość portalu: maks napisał(a): > Co ma największy wpływ na wielkośĆ momentu obrotowego w silniku ? W jaki > sposób można zwiększyć jego wartość (nie zakładając turbiny)? Mam 306 1.8 16v- > 155Nm , a np. astra 1.8 16v-170Nm , gdzie się kryje te 10% różnicy ? Czesc; Tak jak

Re: Elastyczność czyli moment obrotowy

Gość portalu: maks napisał(a): > Co ma największy wpływ na wielkośĆ momentu obrotowego w silniku ? W jaki > sposób można zwiększyć jego wartość (nie zakładając turbiny)? Mam 306 1.8 16v- > 155Nm , a np. astra 1.8 16v-170Nm , gdzie się kryje te 10% różnicy ? Zdaje sie ze VW

Re: Elastyczność czyli moment obrotowy

dolotu. Jest jeszcze kwestia wielkości i ilości zaworów, ich bezwładności, itp. Tak naprawdę nie jest istotny max moment obrotowy, a raczej jego charakterystyka - najlepiej żeby wykres momentu obr w funkcji obrotów był mocno płaski. Jeśli Twoje auto ma mniejszy max moment obrotowy (155Nm), ale

Re: Laguna 2.0T 170 KM czy Laguna 2.0dCi 170 KM

a próbowałeś kiedyś zatankować 170-cio konną benzynę? Szczerze mówiąc wątpię - masz za mały debet na koncie zeby tego dokonać... Diesel'a przynajmniej jest łatwo nakarmić, a moment obrotowy powyżej 300nm jest nie do osiągnięcia przez benzyniaki. A wlasnie moment obrotowy to to co cieszy.

Re: Maksymalny moment obrotowy - co z niego wynik

Gość portalu: Diesel napisał(a): > Aha - zapomniałem dodać, że mam moment 202 Nm, a nie wasze śmieszne 114 czy > 130 Nm... Troszkę zabawny jesteś porównując swojego Golfa z autkami wyposazonymi w silniczki 1.0L :-) Może porównasz się z Civiciem 1.8VTi? Podobna pojemność, tyle

Re: Laguna 2.0T 170 KM czy Laguna 2.0dCi 170 KM

> A wlasnie moment obrotowy to to co cieszy. A ja myślałem, że młoda dupa, hehe.

Re: Nowy 2.2HDi Biturbo 170KM od PSA

Z techniki musi coś wynikać ,a tutaj wynika niewiele.Nie ma ani specjalnej mocy ani momentu. Kiedy BMW wypuściło swojego diesla biturbo to zmasakrował inne silniki momentem obrotowym,tu rzeczywiście widać,że nie jest to sztuka dla sztuki.

Byly trzy watki o pedzie, pora na moment pedu

Klemensa i Bimoty, ale innych tez zachecam do komentarza, polowki kreca sie z taka sama czy o polowe mniejsza (a moze dwa razy wieksza?) predkoscia obrotowa jaka mialy przed rozerwaniem?

Re: Astra 1.9 150 KM vs Golf V 1.4 170 KM

i przy tej okazji chciałoby się przytoczyć kwestię potęgi momentu obrotowego w dieslach... ;) -- 13. Prowokacje na forum a) jesteś autorem b) jesteś nieświadomym uczestnikiem

moc?moment? max przyspieszenie=max obroty

obrotowa silnika torque = moment obrotowy silnika Transmission output torque = moment obrotowy na wyjsciu ze skrzyni biegow czyli to co sie liczy dla przyspieszenia gear ratio = przelozenie biegow wniosek? aby uzyskac max przyspieszenie nalezy przerzucac biegi na max obrotach (czerwona linia

Re: AMG A45s - fajny auto ale nie dla Klemensa

waga170 napisała: > A twoj debilizm nie jest wysoki przy porownaniu z innymi debilizmami, ale niski > tez nie jest. > Wyslij swoja skodzine do AMG zeby ja troche zdlawili. Coś odpyskować musiałeś, menelu. Miałem jeszcze przygotowany argument merytoryczny dotyczący porównania

Re: Laguna 2.0T 170 KM czy Laguna 2.0dCi 170 KM

.0T i wtedy będę wiedział. Jeździłem 2.0dCi 150KM i muszę pzyznać, że byłem pod wrażeniem mocy tego silnika a właściwie momentu obrotowego Na każdym biegu to po prostu rakieta. Niektórzy się może zdziwią ale mimo wszystko będzie to Laguna. Aha, nie jeździłem niestety Skodą i raczej na razie nie

Re: Diesel a benzyna

/min diesel 1.3 CDTI moc: 70 KM/ 4000 obr/min moment obrotowy: 170 Nm/ ok. 2000 obr/min zrodlo: katalog Opla Corsy edycja 06/05 moment obrotowy PS: osobiscie wole diesla: Fiat 1.9 JTD:) - szalony silnik:) -- nie ma takiej siły która

Re: Co decyduje o przyspieszeniu samochodu?

zamiast sily. A od czego zalezy predkosc? Od predkosci obrotowej silnika, calkowitego przelozenia i obwodu (promienia) kola. A skoro predkosc obrotowa silnika wprowadziles do wzoru w mianowniku a moc czyli moment razy predkosc obrotowa wstawiles w liczniku, to predkosc obrotowa sie skraca i zostaje w

Re: Nowy 2.2HDi Biturbo 170KM od PSA

niskich obrotach, a duża sprężarka zapewnia stały przyrost doładowania przy średnich i wysokich obrotach.Wynik? 3d BMW osiaga maksymalny moment obrotowy 560 Nm przy 2000 obr./min.ale przy 1500 obr/min silnik osiąga niespotykany dotąd w takich silnikach moment obrotowy 530 Nm. Dzięki temu osiągi

A czy to nie jest bezsensowne

170km\h na pierwszym biegu przecierz od czegos musi miec te 6 biegow to nie komar, że 2 biegi. Chyba to jest bezsensowne nie lepiej zrobili by np: do 120- 130 i by mial wiecej mocy i lepszy moment obrotowy itd. Przecierz od czegos jest dwójka i trójka jak dla mnei to głupota. Niechce mi sie

Re: Dałnsajzing ale fajny

waga170 napisała: > > > przy 2x wyższym momen > > cie obrotowym i 2x węższym zakresie obrotów samochód będzie jeździł IDENTYCZNIE > > Identycznie to on bedzie jechal z gorki na luzie. A przy 2x wyższym momencie obrotowym i 2x węższym zakresie obrotów już

Re: Nowe kombi za ok. 170 tysiecy

Zastanow sie nad BMW 520d, moze uda ci sie utargowac do 170k. Polece, bo silnik jest bardzo dobry mocniejszy o 23KM, lzejsze auto, nie sprawia problemow. No i ekstra spalanie 5-6 w miescie i 7-8 na trasie. Dobre osiagi. Duzo jak na ta pojemnosc momentu obrotowego, wiec wyprzedzanie bardzo gladko

Re: Spalanie w dieslach przy dużych prędkościach

jasperr napisał: Mercedes A 170L CDI 140-150km/h ok > 4,5l/100km. I w plecy nie wiało? -- dark13 napisał: > moment obrotowy to wartosc dla silnika tutaj skrzynia nie ma nic do rzeczy

Re: To akurat zwiększa MOC nie Moment

Gość portalu: Pablo napisał(a): > Akurat wszelkie przeróbki obniżające opory dolotu lub wylotu zwiększają nie > moment a moc silnika. Tak się składa, że moc jest FUNKCJĄ momentu obrotowego i kilku innych rzeczy (w sumie dość skomplikowaną). Nie da się wpłynąć tylko na moc

Re: Diesel'a jeszcze nie ma (?)

Gość portalu: thomsky napisał(a): > Diesel'a jeszcze nie ma, ale ma być ! Toyota Yaris z silnikiem D4-D (common rail diesel) o mocy 75 KM i momencie obrotowym 170 Nm sprzedawana jest na Zachodzie Europy od listopada ub.r. W Polsce może będzie w przyszłym roku. Przyspieszenie 0-100 km

Re: Robert Kubica w Poznaniu

gdzie temu wieśniakowi na benzynie do mojego Passka TDI kombi 110 KM a nie sorry, podczipowałem na 130, doturbiłem na 170 KM i teraz jestem niepokonany, mam gigantyczny moment obrotowy, rozkłądam Kubicę na łopatki chmurami czarnej sadzy z rury gdy przyspieszam ;)

Re: Fakty i mity o dieslach

po pierwsze nigdzie nie stwierdzilem ze moj diesel jedzie 170 na III. Po drugie ja nie krece silnika do max. obrotow tylko wykorzystuje moment obrotowy i na 5 jade od 1800 obrotów dla mnie najważniejsza jest elastyczność a nie prędkość max.

Re: mylisz z Focusem RS. ST170 to zwykłe toczydło

Cześć Marek, silnik focusa st 170 ma 85% momentu obrotowego już od 2000 obr. Tak jest w opisie tego silnika, ja jeszcze tym autem nie jeżdzilem ale wydaje mi się że to może być całkiem fajna jazda. Widziałem test na niemieckiej stronie www, ford focus st 170 pokonał audi a3,fiata stilo

Re: Peugeot 407 - 1.8 benzyna czy 1.6 HDI ??

Silnik diesla ma wiekszy moment obrotowy wiec nie musisz redukowac biegow przy wyprzedzaniu bo jest "duzo bardziej silny" od benzyny i to przy stosunkowo malych obrotach (max moment obrotowy grubo ponizej 3 tys a w benzynie zdecydowanie powyzej 4 tys - typowa "wiertarka"). Lepszy wiec

Odpowiadam tu zanim i ten post skasujesz

Napisales: ponieważ moc=moment obrotowy * obroty to stromy wykres mocy oznacza, ze na dole nie ma za dużo tego momentu obrotowego. auta z dużą elastycznością (i nie mowie tu o dynamice od 80 do 120 na jakimś biegu) mają stosunkowo płaski wykres mocy. Po prostu mają więcej mocy na niskich

Re: Jak czesto jezdzicie na gazie do dechy?

Zapytalem z ciekawosci, bo przeczytalem ksiazke "Dynamics of a race car" i tam bylo tylko o silach a nie o jakiejs mocy. O tych niutkach wlasnie! > A dokładnie moment obrotowy na kołach... Jak najwyższy.... Przy czym jest on fu > nkcją mocy silnika, jego obrotów i przełożenia przekładni

Re: mylisz z Focusem RS. ST170 to zwykłe toczydło

Gość portalu: fancar napisał(a): > Cześć Marek, silnik focusa st 170 ma 85% momentu obrotowego już od 2000 obr. > Tak jest w opisie tego silnika, ja jeszcze tym autem nie jeżdzilem ale wydaje > mi się że to może być całkiem fajna jazda. To najpierw się przejedź i poznaj

Re: Dałnsajzing ale fajny

Klimek wynalazcz sie pyta: "A przy 2x wyższym momencie obrotowym i 2x węższym zakresie obrotów już nie?" Nie, kutasie, nie. Zeby jezdzil identycznie to musialbys zalozyc dwa razy wieksze kola cymbalku.

Re: Kia Ceed | Co za 49 990 zł?

@liczbynieklamia Z ta Kia Optimą to dałeś babola porównujac ją do Forda Focusa III. Po pierwsze: Kia Optima 170KM to wersja benzynowa i będzie dostępna w sprzedaży w Polsce w drugiej połowie roku. Po drugie: Kia Optima 170 KM ma mizerny moment obrotowy (198 Nm) w porównaniu do Focusa 150KM (240Nm

Re: Focus 1.0 EcoBoost od 63 050 zł

Pan redaktor nie przyjrzał się obrazkom, które wstawia. Słabszy silnik traci parę już przy 4000obr więc oba silniki nie mają momentu obrotowego 170Nm od 1400 do 4500 a tylko mocniejszy ;-) Jak widać do 4000obr obie jednostki działają tak samo a powyżej słabsza jest elektronicznie przycięta. Tak

Re: Może jakieś liczby?

kojonkoski napisał: > 2,2 DTI 280Nm na silniku - na kołach przy 110 km/h i 2400 obr. 2300N > 1,8 16V 170Nm na silniku - na kołach przy 110 km/h i 2800 obr. 1600N > 1,8 16V 170Nm na silniku - na kołach przy 110 km/h i 3300 obr. 1900N 1. A dlaczego porównujesz diesla z doładowaniem

Re: Jak czesto jezdzicie na gazie do dechy?

gzesiolek napisał: > A dokładnie moment obrotowy na kołach... Jak najwyższy.... Przy czym jest on fu > nkcją mocy silnika, jego obrotów i przełożenia przekładni... W szkole troche wagarowalem, zwlaszcza na fizyce. Moglbys mi wytlumaczyc co to jest ta moc silnika:)?

Re: Salon Frankfurt 2011 | VW Beetle R

@tmk "2,5 litra ma 170 km , więc ten silnik jest lepszy pod każdym względem " Ile masz lat? Nie obraź sie, ale twoja wypowiedz jest na poziomie smarkacza który mysli że w silniku tylko moc się liczy. A przecież pojemność, moment obrotowy, charaktrerystyka zarówno mocy jak i momentu i wiele

Re: Czym sie przyspiesz moc czy moment

predkosc maksymalna okolo 200 km/h. Drugi to 2.0 DOHC benzyna. Moment 170 Nm i tez kolo 10s do setki i 200 km/h. Czyli jednak moc? Przyjrzyj sie i zapamietaj to: MOC = MOMENT OBROTOWY * OBROTY SILNIKA Jak to ma sie do osiagow? Zobaczmy teraz zakres obrotów. D=0-4500, B=0-6500. Czyli diesel przy

Re: Sedanoraptory - Toyota Corolla vs. Honda Civi

"Tekst: Juliusz Szalek Moment obrotowy 175 Nm w Civicu nie powala na kolana" Toyota Corolla 1,8 VVTi 170 Nm - za to ten powala. "Tekst: Juliusz Szalek Corolla z dieslem pod maską spisuje się równie dobrze. Jest co prawda słabsza o 14 KM, jednak bardziej elastyczna (300 Nm)". Następny

Re: GTI oraz GTD według MTM

GTD "Ale wygląd to rzecz gustu. Zmiany mechaniczne są dla wielu ważniejsze. Tutaj również wprowadzono kilka poprawek. MTM nie chwali się jakich, aczkolwiek wiemy, że przynoszą one wzrost mocy do 205 KM (seria 170 KM) i momentu obrotowego do 380 Nm (seria 350 Nm). Przyspieszenie do 100 km/h to

Re: OCTAVIA czy silnik 1.6 wystarczy?

Ja dołożyłem 1,5 tys. zł (bo taka wtedy była różnica w cenach) i wziąłem 2.0 - może i trochę więcej pali niż 1.6 (ale chyba niedużo), ale zawsze to kilkanaście koni więcej i większy maksymalny moment obrotowy (170 Nm) - jeździ się całkiem przyjemnie. A. Acha - różnica w cenie dotyczyła

Re: Fiat Freemont | Pierwsza jazda

już sprawdziłem.. przy 140KM te 350nm jest w zakresie: 1750-2000 a nie: 1750-2500 - tutaj 170KM... a swoją drogą to śmiech na sali, max. moment obrotowy z zakresie 250 obrotów :-] co to k** jest? :) z tych 140KM w praktyce będzie pewnie ze 110? 115? i przy tej masie to takie auto będzie

Re: Alfa 2.5- dlaczego zły

Dziwne ja slyszalem ze to jeden z lepszych silnikow 2,5 litrowych. Co prawda wyczytalem to w internecie a nie uslyszalem od uzytkowniow. Niestety nie mam teraz linka. Co do momentu obrotowego to podawanie go bywa zludne. Owszem ten silnik ma dosc maly moment i umiesczony wysoko lecz ponad 80

Re: 2.0 GTDi - nowy silnik (w) Volvo

oj, mała pojemność w dużym samochodzie to nie jest zły pomysł. Jeździłem superbem z 1.4 TSI, na początku wydawało mi się to śmieszne by do takiej limuzyny wkładać tak mały silnik ale po przejażdżce przekonałem się. Turbo w połączeniu z kompresorem ma sens. Moment obrotowy jest już od dołu, nie ma

Re: 900KM; Mustang; 6 biegow,; manual; elektryk!

liczbynieklamia napisał: > Wykres momentu obrotowego silnika elektrycznego oczywiście nie jest płaski, ale > rośnie z obrotami, co akurat jest dobre, bo opór powietrza rośnie szybciej niż > liniowo. Jeżeli damy odpowiednio mocny silnik (a z tym nie ma problemu), to bę

Re: Może jakieś liczby?

125KM mom. 170Nm - na piątce na kołach 520 Nm 2.2 16V 147KM mom. 203Nm - na piątce na kołach 620 Nm 2.2 DTI 125KM mom. 280Nm - na piątce na kołach 730 Nm Co rozumiesz przez "najbardziej optymalne przełozenie (maksymalizujące moment obrotowy na kołach)" ? > Jeśli zrobisz powyższe

Re: Freelander 2 kontra Audi Q5

kris7109 napisał: > Oba auta z dieslami.Freelander 160 KM oraz audi ze 170 KM.Audi ma > chyba trochę większy moment obrotowy przez co będzie pewnie lepiej > przyspieszać. A czy nie myślałeś o silniku benzynowym 2,0 TFSI 211 KM / 350 Nm ? Moment jest taki sam jak w dieslu

Od razu dam z grubej rury

> ponieważ moc = moment obrotowy * obroty Gowno prawda, nie obroty a predkosc katowa. Nie ucz mlodziezy bo kiedys oni cie poucza. Ale generalnie, jak juz podajesz jakis wzor, to jak juz NIEJEDNOKROTNIE prosilem, wyjasniaj co kazde wyrazenie ku... oznacza, bo bez tego to wyjdzie ze dwa

Re: Jeden z nich mnie zadziwił

logan??? boshe getz 1.3 ma 82KM przy mniejszej wadze i lepszym momencie obrotowym robi co chce z loganem a dla milosnikow szybkosci polecam getza 1.6 ze 115KM i dodatkowo CHIP i rozszerzenie do 140KM przy wadze 1 tony to poprostu maly scigacz. Gwarantuje predkosc ponad 200km/h Nawet zwykly 82

Re: nie kompromituj się, bo to fizyka klasa 6

Wzoru a=P/(m*v) nie kwestionuje bo to jest a = F/m gdzie zamiast F wsadziles P/v > jeżeli F=P/v, Ale: tiges_wiz 18.08.17, 09:27 ponieważ moc = moment obrotowy * obroty a F=P/v a przy redukcji przełożenie równa się się obr1/obr2..... Za cholere nie moglem skumac co znaczy

Re: Absolut - Audi Q7

notmyself napisał: Gdybym jechał silnikiem z zupełnie płaski > m > momentem obrotowym (i o takiej samej mocy jak ten diesel - ok. 326km) to przy > 50% zakresu obrotów będę miał moc ok. 160-170km. Czyli o 33-43km mniej. Ani diesel, ani benzyna nie osiągają mocy maksymalnej na

Re: Pogromca ścigantów - VW Touran 1.4 TSI

> Turbo daje moment obrotowy a to na dużych prędkościach o wiele bardziej > pożyteczna rzecz niż moc maks. na górnych obrotach znaczy ze diesle przy 200 km/h maja 1500 obr? Po za tym piszesz nowa fizyke. masz odwazne twierdzenia. Problem w tym, ze liczy sie co prawda moment obrotowy

Re: VW Passat R36 - 300-konna rakieta B6

- nihil novi. DSG w 170-konnym Passacie 2.0 TDI czy w S-Tronic w 2 litrowym, 270-konnym Audi TTS turbo muszą uporać się z tym samym momentem obrotowym w wysokości 350 Nm. > A poza tym rzeczywiście można się założyć, że sprzedaż bliska zer > owej, auto tylko dla najzacieklejszych fanów

Re: doi ggbek

resztą sam piszesz "ponad 200 koników i 500Nm"... nie ma w ofercie Peugeot-a silnika o takiej mocy i momencie obrotowym, który wszedłby pod maskę 307-ki. Najpotężniejsza jednostka napędowa montowana w 307, to zajmujący prawie całą przestrzeń pod maską dwulitrowy benzyniak o mocy ciut ponad 170 koni i

Re: Uwalanie polskiej myśli technicznej

orbitacje na czysty ruch obrotowy walu. To zmniejsza wykorbienie czyli zmniejsza moment, poza tym wprowadza elementy nie uzywane w klasycznym silniku, zwiekszajace koszt i zmniejszajace niezawodnosc. Tu troche na temat

Re: Kia Ceed | Co za 49 990 zł?

@focus Kia Optima 170KM to wersja benzynowa i będzie dostępna w sprzedaży w Polsce w drugiej połowie roku Kia podaje dostępność w maju, czyli już w przyszłym miesiącu. Jak zamówisz dziś Focusa, też nie dostaniesz go szybciej. @focus Po drugie: Kia Optima 170 KM ma mizerny moment obrotowy (198 Nm

Re: Audi prezentuje nowy silnik 1.8 TFSI

Brawo VAG! Wycisnęli 170KM przy 3800RPM (joke???) i 320Nm przy 1400RPM! Tylko ile to pojeździ w 1.8??? Nawet pomijając to że to parametry dla diesla, zastanawia mnie pionowo rosnący moment obrotowy i jego wpływ na korbowody?! Przecież to się fizycznie musi posypać! Ile już było dziur w blokach z

Re: Blondynka się pyta

ale na moment obrotowy i kiedy jest osiągany. Moc maksymalna to rzecz wtórna. Teraz jeżdzę na zmianę manualem i automatem ( oba scenic 2.0)i zupełnie nie rozumiem dlaczego tak wiele osób wybiera manualne skrzynie. Hondy gratuluje, nie do zdarcia. A na następny model polecam: wiekszą

Nowoczesne silniki diesla - Toyota Yaris ???

Taka mala cytata: "Obecnie rodzina Yarisa wyposazona moze byc tez w silnik wysokoprezny D-4D (common rail drugiej generacji). Silnik D-4D ma pojemnosc 1,4 litra i osiaga moc 75 KM przy 4000 obr./min. Maksymalny moment obrotowy 170 Nm osiagany jest w zakresie 2000-2800 obr./min. Yaris z

Dyzelbełkot

pozniej mnie dochodzi. No i gdzie ty tak napierdalasz te 150 km/h tym dyzlowym sztruclem? Jaki z tego wniosek liczy sie > przedewszystkim moment obrotowy jaki jest przekazywany na kola. Octavia 240 nm > a honda zaledwie 170. Czyli jako jedyne samochody nie mają strat mocy między

Re: rzędowy vs. widlasty

Jesli jeszcze można w kwestii spalania! Moja Honda spaliła na trasie 6,5l na 100 km, przy predkosciach rzedu 100-150 nie przekraczajac 170km/h. Silnik ma R4 wiec mozna oczywiscie obliczac spalanie i wydatki.Tylko po co?? Mozna zakupic Fiacika 126p który będzie palił 6,5l a pojedzie czterech

O subaru i cenach

będzie 256 KM, a moment obrotowy sięgnie wartości 335 Nm. Napęd przenoszony będzie za pośrednictwem 5- stopniowe skrzyni biegów. Pozostałe silniki to wolnossący czterocylindrowy bokser o pojemności 2,5 litra, który wygeneruje maksymalną moc 170 KM oraz 230 Nm momentu obrotowego. Z tym motorem

Re: Czy zakup uzywanego diesla w PL ma sens?

320d ma fantastyczny moment od samego dołu na starcie niższe koszta paliwa no i tankowanie trochę rzadziej co też jest zaletą. Od razu wszystko nie padnie. A DPF to akuratnie najmniejszy problem bo jedziesz do firmy płacisz 1500 zł za wycinanie i zero problemu. Gorsze są turbo o zmiennej geometrii

Re: Ford Mondeo ST200

). Miky, bez przesady. Mój Civic ma 170KM (przedni napęd) i nie widzę problemu. Nowy Civic TypeR ma ponoć jeszcze lepszą trakcję. To, co napisałeś, dotyczy bardziej aut o bardzo dużym momencie obrotowym (czyli np. z turbo). Dlatego właśnie Impreza ma 4x4, a ludzie trochę narzekają na trakcję w

Re: Nowoczesne silniki diesla - Toyota Yaris

KM. Największa wartość momentu obrotowego wynosząca 170 Nm, jest rozwijana w przedziale prędkości obrotowych pomiędzy 2000 a 2800 obr.min. Średnie zużycie paliwa producent określa na poziomie 4,2 dm3/100 km, co wobec 45 dm3 pojemności zbiornika oznacza maksymalny zasięg bez tankowania rzędu

Re: Citroen XM 2.0 TurboCT

Jezdziłem troche wersją z tym silnikiem. Jak prawie każde turbo płynnie i równomiernie rozwija moc. Turbina jest chłodzona cieczą a nie powietrzem wiec jest to lepsze rozwiazanie. Moc 147 KM wydaje sie nie duzo ale nadrabia momentem obrotowym. W danych przyspieszenie 9,5 do 100 co jak na taka

Re: Absolut - Audi Q7

: www.audiworld.com/news/05/a8tdi/header7.jpg Jak widać jadąc z obrotami 2200rpm mam moc około 203km (150kw). Te obroty to około 50% dostępnego zakresu obrotów. Gdybym jechał silnikiem z zupełnie płaskim momentem obrotowym (i o takiej samej mocy jak ten diesel - ok. 326km) to przy 50% zakresu obrotów będę miał moc ok. 160-170km. Czyli o

Re: Turbo dziura ?

"Weźmy przykład auta o mocy liniowej względem obrotów (czyli stałym momencie obrotowym). Gdy wjedziemy pod stromą górkę i zabraknie mam mocy, to samochód zwolni. A ponieważ zwolni - obroty silnika się zmniejszą proporcjonalnie, a więc moc też zmaleje proporcjonalnie. Oznacza to, że samochód nadal

Re: Yaris i Corsa

prowadziło. I na siekierkowskim 100 bez > najmniejszych problemów wyciągała a miała mniejszy silnik niż 1,4:) > > > 1248 ccm i albo 75, albo 90 KM. Czyli niemałao. Zwłaszcza, e ten dizelek ma dośc spory moment obrotowy - 170 Nm w słabszej wersji i coś około 200 w mocniejszej. A

Re: Czy zuzycie paliwa jest istotne?

nie > niweluje zyskow z mniejszego spalania. A poza tym samochod majacy troche mocy > musi duzo palic. Dołączam się do słów Marka - poza jednym... Samochody o dużej mocy nie muszą dużo palić. Mój Cifek VTi przy mocy max. 170KM pali w mieście, w zimie, od 10.2 do 11 litrów. Ale

Kilka ciekawostek

wylacznie w nadwoziu i zawieszeniu. Cena $500 tys., podobno jedna jest juz zamowiona. (czyzby sherlock_holmes?) e) Lexus ma zamiar wypuscic model LS 600h - 4.6 litra V8 + elektryczny model, laczna moc kolo 500 KM f) Saab wprowadza turbodoladowany V6 do 9-3 - wreszcie bedzie moment obrotowy oprocz mocy

Re: Które auta palą najmniej?

VW Passat 1.4 TSI BlueMotion Trendline DSG 7b (28 625; 90 (122); 7,1/5,1/5,8; 610)Audi A6 2.0 TFSI (34 950; 125 (170); 10,2/5,9/7,5; 746) (???) Ciekawe skąd te dane? Pewnie z katalogów producenta. Posiadam Passata 2.0 TFSI i te auto w mieście pali 14-15 l/100 (!!!) a na trasie nie da się zejść

Re: ale... al9 ma racje

170 KM ( a jest ) i benzyny 260 KM ( również jest - wystarczy zadzwonić do dilera i poda cenę ). Poza tym nikt nie zmusza do kupowania słabszych jednostek, można wybrać silniejsze. Warto tez zwrócic uwagę na moment obrotowy w silniku 1,4 ( 125 KM ) - 200 Nm ( od 1500 do 4000 obr/min. ), to

Re: Volvo V90 czy XC60?

oznacza ze z silnikiem większym o tej samej > mocy nie byłoby lepiej. >No, dokładnie, silniki o większej pojemności mają korzystniejszy przebieg momentu obrotowego- jest on dostępny w większym zakresie obrotów a to się przekłada na komfort prowadzenia.

Re: Wypiszecie mnie z forum :)

misiaczek1281 napisała: ]sorry...nie buu tylko KLE KLE:) Głupi jesteś misiu :) Diesel na obrotach brzmi lepiej niż na biegu jałowym. > ]benzynówka ma wyższą kulturę pracy niż Diesel... 75 koni i 126 Nm momentu obrotowego Misiu to jest czarna rozpacz a nie jakakolwiek kultura pracy

Dlaczego diesel? - bo lepiej jedzie.

tiges_wiz napisał: > elastyczny to jest benzyniak co ma max moment obrotowy przy 2000 obr a moc przy > 6000. Potwierdzam - jeździłem autem, które miało 170 KM przy 5 tys. obr. i 380 Nm przy 2 tys. obr. Tak się składa, że to 2 litrowy diesel, który daleko z tyłu zostawiał benzyniaki

Re: Co decyduje o przyspieszeniu samochodu?

waga170 napisała: > Cala filozofia chuju polega na tym ze my, ktorzy sie znamy w temacie, mowimy o > przyspieszeniu, a nie o "tej samej predkosci". A o "danej" predkosci nie mowimy > bo nam nikt jej nie dal. Dac to mozesz dupy lesniczemu z Puszczy. Pomijając fakt, że

Re: Po co komu ten silnik?

TYLKO 126Nm ( dla porównania 1,2-64km ma 112Nm czyli tylko 10%mniej )a z kolei 2,0-115km ma 170Nm i dość płaską charakterystykę przebiegu momentu , przez co zdecydowanie przyjemniej się jeździ. Silnik 2,0-115km nie jest wysilony i spokojnie dojedzie do 400kkm ,a co do 1,4- 101km będę miał pewne

Mazda Mx-5/Miata 2004

KM i maksymalny moment obrotowy 142 Nm (przy 5000 obr/min). Dla większego silnika paramerty te wynoszą odpowiednio 160 KM i 170 Nm (przy 5500 obr/min). Do przeniesienia napędu w pierwszym przypadku służy manualna skrzynia o 5 przełożeniach a w drugim jest 6-biegowa, także ręczna przekładnia

Re: Volkswagen Golf GTI

!!!! Napisałem ze DSG jest lepsze i tyle, to jest według ciebie porównywanie??? Skoro uważasz ze DSG jest takie szybkie to powiedz mi jak to się dzieje ze 170 konny Passat z momentem obrotowym 320nm z tą skrzynią ma ~8,6 do setki, a moj staroswiecki automat w Xedosie 2,3 z momentem 296nm ma tyle samo

Recepta na tańszą jazdę

ma wolnossące benzyniaki. Bo turbodoładowane np. 2.0 TSI Volkswagena czy 2.0 TFSI Audi mają dużo lepszą elastyczność od diesla tej samej pojemności. Wystarczy porownać zakres momentu obrotowego ! Ponieważ użytkuję i 1.9 TDi (180kM) oraz 2.0 TSI (170kM) wiem o czym piszę. W dodatku zużycie

Re: Silnik Wankla o pięciu ściankach.

bylo uzyte jako silnik a jako pompa. Wody ze studni. Tlok byl krecony korba a jego jedna strona zasysala a druga pompowala wode, bo za kazdym obrotem objetosc komor rosla i malala, czyli pompa! Podstawowym felerem wszystkich tych Wankli jest to ze produkuja maly moment obrotowy. Zobacz ten ruski

Re: Absolut - Audi Q7

zakresu obrotów. Gdybym jechał silnikiem z zupełnie płaskim momentem obrotowym (i o takiej samej mocy jak ten diesel - ok. 326km) to przy 50% zakresu obrotów będę miał moc ok. 160-170km. Czyli o 33-43km mniej. Warto spojrzeć też tutaj