a klasa automatyczne sprzęgło

Błażej Boner

Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio - szybka i piekielnie droga

Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio - szybka i piekielnie droga

Właśnie poznaliśmy cenę najszybszego SUV-a na świecie. Dealerzy Alfa Romeo zbierają zamówienia na model Stelvio Quadrifoglio.

Kompakty za 15-20 tysięcy złotych. Fiat Bravo, czy Renault Megane III?

Segment aut kompaktowych zdominował VW Golf, Opel Astra i Ford Focus. W ich cieniu znajdziemy jednak kilka rozsądnych i wyraźnie tańszych propozycji. Należy do nich Fiat Bravo II i Renault Megane III. Włoski kompakt kusi atrakcyjną ceną, ładnym opakowaniem i dobrymi silnikami. Francuskie auto to szeroka paleta odmian nadwoziowych i mocne jednostki napędowe

Automatyczne skrzynie biegów. Które warto polecić, a które omijać szerokim łukiem?

Rynkowy udział skrzyń automatycznych dynamicznie rośnie. Przed dwoma laty, na Starym Kontynencie wynosił aż 25 procent. Wynika to z popularności dwusprzęgłowych przekładni, a także wyższego komfortu jazdy i coraz lepszej dynamiki. Wśród rozmaitych konstrukcji możemy wyróżnić konstrukcje bezstopniowe, zautomatyzowane, skrzynie z dwoma, zazwyczaj mokrymi sprzęgłami, a także hydrokinetyki. Nie wszystkie okazują się pancerne. Na które warto zwrócić uwagę, a których zdecydowanie unikać, by oszczędzić sobie wysokich kosztów eksploatacyjnych?

Najmniej awaryjne SUV-y z rynku wtórnego. Na które warto postawić?

Najmniej awaryjne SUV-y z rynku wtórnego. Na które warto postawić?

użytkowników zgłasza awarie sprzęgła płytkowego. Mimo dobrej opinii, CR-V cierpi na kilka przypadłości. Silniki eksploatowane na wysokich obrotach lubią konsumować olej. Warto więc wozić w bagażniku bańkę na dolewkę. Zdarza się też zgrzytanie biegów, czemu winna jest mała tulejka. Naprawa nie będzie tania

Omijaj je szerokim łukiem! Te wersje popularnych aut doprowadzą cię do bankructwa

Omijaj je szerokim łukiem! Te wersje popularnych aut doprowadzą cię do bankructwa

, zwłaszcza z precyzyjną zmianą biegów. Wyczuwalne szarpanie oznacza konieczność spotkania z mechanikiem, a do do przyjemnych należeć nie będzie. Po pierwsze, sama wymiana sprzęgła to około 500 złotych. Do tego trzeba doliczyć części. Po drugie, niewiele warsztatów dysponuje odpowiednim sprzętem i wiedzą

Poradnik | Tempomat - co to jest?

Poradnik | Tempomat - co to jest?

”, hamulca, czasami również sprzęgła, oraz siłownika (najczęściej podciśnieniowego), który na podstawie sygnałów ze sterownika reguluje kąt uchylenia przepustnicy. W autach z elektroniczną przepustnicą siłownik jest zbędny, wystarcza przekazanie sygnałów bezpośrednio do modułu przepustnicy

Kupujemy używane BMW | Poradnik | Co psuje się najczęściej?

Kupujemy używane BMW | Poradnik | Co psuje się najczęściej?

turbodiesel 725 tds, w którym często dochodzi do pęknięć głowicy. - Z mocniejszymi silnikami nie radzą sobie automatyczne skrzynie biegów - z automatem bezpieczniej kupić słabszy silnik. - Zużycie sprzęgła wentylatora chłodnicy. - Niedomagania wspomagania układu kierowniczego. Typowy problem to wycieki

Te auta omijaj szerokim łukiem. Psują się na potęgę, a ich naprawa doprowadza do bankructwa

Te auta omijaj szerokim łukiem. Psują się na potęgę, a ich naprawa doprowadza do bankructwa

problemy gnębią turbodoładowanego benzyniaka? M.in. niska trwałość łańcuchowego rozrządu (oferowane w Volkswagenach najnowszych generacji 1.4 TSI wyposażone są w pasek rozrządu), zacierające się panewki i lubiąca się psuć pompa cieczy chłodzącej wyposażona w sprzęgło. A szkoda, bo 1.4 TSI swego czasu

Kupujesz samochód? Uważaj! To wersje-skarbonki najpopularniejszych aut nad Wisłą

Kupujesz samochód? Uważaj! To wersje-skarbonki najpopularniejszych aut nad Wisłą

trwałość łańcuchowego rozrządu (oferowane w Volkswagenach nowszych generacji 1.4 TSI wyposażone są w pasek rozrządu), zacierające się panewki i lubiąca się psuć pompa cieczy chłodzącej wyposażona w sprzęgło. A szkoda, bo 1.4 TSI swego czasu zbierał bardzo pozytywne recenzje za dobre osiągi i elastyczność

Korzystaj z klimatyzacji efektywnie - włącz obieg wewnętrzny i otwórz okna na 2-3 minuty

Korzystaj z klimatyzacji efektywnie - włącz obieg wewnętrzny i otwórz okna na 2-3 minuty

powinna się uruchomić. Nieużywanie klimatyzacji w chłodniejsze dni, generuje też dodatkowe zagrożenie w postaci możliwości wystąpienia korozji na elementach ciernych sprzęgła sprężarki. Zadbaj o regularny serwis Przed wizytą w serwisie, możemy samodzielnie wymienić filtr kabinowy. Kosztuje zazwyczaj

Poradnik | Atrakcyjne coupe za 30 tysięcy złotych

Poradnik | Atrakcyjne coupe za 30 tysięcy złotych

. Topowe jednostki seryjnie łączone były z napędem na cztery koła quattro - w przypadku TT wykorzystującego międzyosiowe sprzęgło typu Haldex. W pozostałych wersjach moment obrotowy trafia na przednią oś. Istną ikoną motoryzacyjnej sztuki wciąż pozostaje produkowana od 2005 do 2010 roku Alfa Romeo Brera

Ford EcoSport - jeden z prekursorów klasy crossover, trafia na polski rynek [Pierwsza jazda]

Ford EcoSport - jeden z prekursorów klasy crossover, trafia na polski rynek [Pierwsza jazda]

pośrednictwem sterowanego elektronicznie międzyosiowego sprzęgła wielopłytkowego. W warunkach idealnych są napędzane tylko przednie koła, a w przypadku gorszej trakcji maksymalnie 50% momentu obrotowego może powędrować na tylną oś. W prowadzeniu EcoSporta na suchej, czy mokrej asfaltowej nawierzchni, nie ma

Suzuki Baleno Smart Hybrid | Technologiczne (nie)zaskoczenie

Suzuki Baleno Smart Hybrid | Technologiczne (nie)zaskoczenie

;neutral" a pedał sprzęgła będzie zwolniony. Silnik jest też wyłączany na każdym postoju przy zachowaniu tych samych warunków. W ten sposób dodatkowo oszczędza się benzynę. W momencie unieruchomienia silnika podczas postoju wszystkie odbiorniki prądu elektrycznego w samochodzie zasilane są z

Pierwsza jazda nowym Mercedesem Klasy C. Zmian jest sporo, choć na to nie wygląda

Pierwsza jazda nowym Mercedesem Klasy C. Zmian jest sporo, choć na to nie wygląda

Speeedshift TCT 9G. Nie jest to jednak klasyczny automat, tylko zautomatyzowana przekładnia wyposażona w dwa sprzęgła. AMG C 43 jest seryjnie wyposażone w napęd na cztery koła 4MATIC, który przekazuje większy procent momentu obrotowego na tył (69%), niż w słabszych modelach (55%). Samochód osiąga 100 km/h w

Poradnik | Funkcjonalne kombi 4x4 za 20 tysięcy złotych

Poradnik | Funkcjonalne kombi 4x4 za 20 tysięcy złotych

KM i 2.0 TDI 140 KM. W przypadku benzyniaka, problemem jest wysokie zużycie oleju silnikowego i rozciągający się łańcuch rozrządu, natomiast diesle z początku produkcji borykają się z pękającymi głowicami. Zastosowany napęd 4x4 to w rzeczywistości nieskomplikowane sprzęgło międzyosiowe typu Haldex, w

Automatyczne skrzynie biegów | Ręce przy sobie!

Automatyczne skrzynie biegów | Ręce przy sobie!

Variable Transmission (CVT). Dwa Sprzęgła - do biegów parzystych i nieparzystych Dwusprzęgłowa przekładnia 7G-DCT w Mercedesach A, B i CLA oraz skrzynia DsG od VW mają dwie przekładnie - jedną dla biegów parzystych, drugą dla nieparzystych; każda ma własne sprzęgło. umożliwiają one w pełni automatyczną

Honda Forza 125 | Test | Król klasy 125 ccm

Honda Forza 125 | Test | Król klasy 125 ccm

znaczenie ma jednak sam moment startu. Natychmiastową reakcję na odkręcenie manetki gazu zapewnia bezstopniowa przekładnia pasowa i sprzęgło odśrodkowe. Wystarczy zdecydowany ruch nadgarstka prawej ręki i po krótkiej chwili oglądamy inne pojazdy w lusterkach wstecznych. Automatyczna przekładnia zwalnia

260-konny Opel Insignia kombi przyłapany bez żadnego kamuflażu

260-konny Opel Insignia kombi przyłapany bez żadnego kamuflażu

propozycją, dla tych którzy szukają bardzo szybkiego, a przy tym praktycznego auta. Bagażnik pomieści 520 litrów. Po złożeniu tylnych siedzeń (kanapę można podzielić w proporcjach 40:20:40) otrzymamy aż 1638 litrów. To o 108 l więcej niż w poprzednim Oplu klasy średniej. A teraz najważniejsze... Co pod maską

Mercedes-Benz 220 SE | W stronę słońca

Mercedes-Benz 220 SE | W stronę słońca

wystroju karoserii sedanów. Najbardziej widoczną z nich były większe kły na zderzakach, takie jak w coupé i kabriolecie. Listę opcji wzbogaciło automatyczne sprzęgło "Hydrak". Składało się ze sprzęgła hydrokinetycznego ze sprzęgłem jednokierunkowym i suchego sprzęgła jednotarczowego

Opel Astra OPC | Test | Nie samym GTI człowiek żyje

Opel Astra OPC | Test | Nie samym GTI człowiek żyje

opracowany w warsztatach firmy Drexler wielkopłytowy mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu. To właśnie dzięki "szperze" z prawdziwego zdarzenia Astra OPC na śliskiej lub nierównej nawierzchni łapie jakąkolwiek trakcję. OPC jest wyposażona w ręczną skrzynie biegów, twardy docisk sprzęgła i

Mercedes A 45 AMG od 177 tys. zł

Mercedes A 45 AMG od 177 tys. zł

jazdy w normalnych warunkach, układ 4MATIC kieruje cały moment obrotowy na koła osi przedniej. W przypadku wykrycia uślizgu któregoś z nich, za pośrednictwem sprzęgła wielopłytkowego część potencjału przekazywana jest w kierunku osi tylnej (maksymalnie do 50 proc.). Frajdę z jazdy potęgować ma sportowe

Land Rover Discovery Sport - którą wersję wybrać? Poradnik kupującego

Land Rover Discovery Sport - którą wersję wybrać? Poradnik kupującego

automatycznych świateł drogowych, przednie lampy przeciwmgłowe, tapicerka skórzana, siedzenia regulowane elektrycznie, czujniki parkowania z przodu i z tyłu z kamerą cofania, system audio Meridian - 11 głośników (w tym subwoofer), wzmacniacz 380W. Wersja HSE ma już więcej, niż można wymagać od SUV-a tej klasy

4x4 bez tajemnic

4x4 bez tajemnic

podstawie danych z czujników śledzących ruch samochodu. Sprzęgło tego typu może przenosić duże obciążenia, a precyzyjne sterowanie pozwala na osiągnięcie dużej prędkości działania. W BMW (system xDrive) elektronika otrzymuje dodatkowe dane z ESP, a układ hamulcowy może blokować mechanizmy różnicowe obu osi

Oszczędna klasa C

jałowym i uruchamia się ponownie, gdy kierowca wciśnie pedał sprzęgła. Słabszy Mercedes C 180 CGI BlueEfficiency dysponuje 1,8-litrowym silnikiem o mocy 156 koni i maksymalnym momencie 250 Nm (dodatkowe 20 Nm w stosunku do odchodzącej wersji z wtryskiem wielopunktowym). Do setki rozpędza się w 9 sekund

300-konne limuzyny za 30 tys. zł | Poradnik

460 Nm. Moc trafia na tylne koła (opcjonalnie na cztery koła) za pośrednictwem automatycznej przekładni. Pierwsza setka pojawia się na liczniku po 6,1 sekundy, a prędkość maksymalna wynosi 250 km/h.

Na zimę, ośka czy cztery kółka? | TOP 8

wzrok, we wnętrzu brakuje jednak miejsca nad głową. Układ kontroli trakcji nie zawsze poradzi sobie z utrzymaniem przyczepności przednich kół na mokrej nawierzchni. W sukurs przychodzi wersja 4Motion z dołączanym napędem tylnej osi (Haldex, czyli elektronicznie sterowane sprzęgło wielopłytkowe). Takie

Ferrari Testarossa | Test | Nocne espresso

/min. Hydrauliczne sprzęgło jest dość twarde, ale bajecznie progresywne. Minimalistyczna i staromodna w formie dźwignia zmiany biegów porusza się w tradycyjnej prowadnicy "podwójnym widelcu". Muska ją z metalicznym trik-klik i pozwala poczuć dłoni, że gdzieś tam na końcu trącają się koła

Ford Kuga - test | Pierwsza jazda

klasycznego automatu. Najlepszym wyjściem jest zatem auto ze skrzynią manualną. Przewaga jest widoczna także w osiągach i w zużyciu paliwa. To stawia sens stosowania drogiej w utrzymaniu (dwa sprzęgła) skrzyni Powershift pod znakiem zapytania. Podczas prezentacji przedstawiciel Forda chwalił się, że Kuga w

Nowa Skoda Superb | Pierwsza jazda | Do trzech razy sztuka?

mocy 125 lub 150 KM (z funkcją odłączania cylindrów). Ponadto w gamie znajdują się trzy silniki Diesla: 1.6 TDI/120 KM oraz 2.0 TDI w wydaniu 150- bądź 190-konnym. Mocniejsze silniki za dopłatą są oferowane z napędem na cztery koła na bazie sprzęgła Haldex-5. Z wyjątkiem podstawowego silnika

Opel Insignia GSi - szybsza od poprzedniego OPC

Bardziej wyrazisty, bardziej precyzyjny i bardziej wydajny - nowy Opel Insignia GSi to sportowa limuzyna dla kierowców oczekujących od klasy średniej czegoś więcej niż tylko wygody. GSi to utwardzone zawieszenie (krótsze sprężyny obniżyły prześwit o 10 mm), napęd na cztery koła, ośmiobiegowa

Testujemy Infiniti QX30 2.0t AWD. Niemiecka technologia, japońskie detale

zainteresować się benzyniakiem. To dwulitrowy motor wsparty doładowaniem. Generuje 211 koni mechanicznych i 350 Nm dostępnych w szerokim zakresie 1200-4000 obr./min. Spotkacie go w w Klasie A, GLA i wszelkich wariantach E. W Infiniti sprzężono go z 7-stopniową, dwusprzęgłową skrzynią DCT. Biegi zmienia żwawo

Porsche Cayman S - Test | Żarty się skończyły

przyjemność, która wpływa również na to jak szybko można jeździć Caymanem S jest wręcz genialny system automatycznego podbijania obrotów przy redukcji biegu. Kiedy wciskamy pedał sprzęgła, silnik sam wrzuca obroty na wyższe, aby w momencie gdy zapniemy bieg mieć od razu dostępną pełna wartość momentu

Ford Kuga vs. Toyota Rav4 - test | Konfrontacja

-dwusprzęgłowa 6-automatyczna Napęd 4x4, sprzęgło wielopłytkowe 4x4, sprzęgło wielopłytkowe Wymiary 452,4 x 183,8 x 174,4 cm 457 x 184,5 x 166 cm Rozstaw osi 269 cm 266 cm Zawieszenie przód kolumny MacPhersona kolumny MacPhersona Zawieszenie tył wielowahaczowe

Opinie Moto.pl: VW Polo 1.0 TSI vs. Honda Jazz 1.3 - Dwa światy segmentu B

interfejsie, a grafika przywodzi na myśl urządzenia sprzed dekady. Bardziej finezyjny jest natomiast zestaw analogowych wskaźników umieszczonych w trzech okręgach, a także panel automatycznej, regulowanej w jednej strefie klimatyzacji. Tworzywa użyte do wykończenia kabiny są równie twarde, co w Polo. Żwawe

Znamy ceny nowego Audi A3 Sportback

pasażera z regulowaną wysokością, kolanowa poduszka powietrzna oraz kurtyny boczne i system start/stop. Ile trzeba zapłacić za używane Audi A3? Na najtańszego diesla o pojemności 1.6 l i mocy 105 KM trzeba wydać przynajmniej 100 tys. zł. Sprzężenie go z automatyczną, 7-biegową skrzynią S tronic to

Skoda Yeti po liftingu - test | Pierwsza jazda | Kosmetyka

, oczywiście z 4x4, powinny sprostać wymaganiom większości użytkowników co do jazdy offroadowej. Dobrym przykładem jest właśnie Yeti. Oczywiście nie jest to przeprawówka, ale dzięki elektronicznie sterowanemu napędowi na cztery koła (sprzęgło Haldex piątej generacji), elektronicznej blokadzie mechanizmu

Mercedes E300 Coupe - komfort i elegancja

Dwudrzwiowe E poprzedniej generacji bazowało na Klasie C. Podobnie było z CLK. Ostatni model, który dzielił platformę z Klasą E to W124 – legenda w kwestii trwałości i wytrzymałości. Mercedes wrócił do korzeni i podobnie zrobił z obecnym wcieleniem. Wreszcie! Tym samym, mamy do dyspozycji

Yamaha YZF-R1 - motocykl używany

jednym z nich zamontowano sprzęgło. Jednostka napędowa została skrócona o 81 mm. Była też sporo lżejsza. Na samej tylko operacji wykonania bloku cylindrów i korpusu silnika w formie jednolitego odlewu zyskano 9,5 kg. Największe zyski wagowe osiągnięto jednak dzięki aluminiowej ramie Deltabox drugiej

Porównujemy Mitsubishi L200 i VW Amaroka. "Dwie definicje pickupa"

przełączników nie nastręcza trudności, a całość okazuje się czytelna. Użytkownik ma do dyspozycji dwustopniowe podgrzewanie foteli, złącze USB, automatyczną klimatyzację regulowaną w dwóch strefach i zestaw multimedialny z dotykowym ekranem. Ma nieco przestarzałą grafikę i rozbudowane menu, co wydłuży dotarcie

Bezstopniowe skrzynie CVT. Jak działają i co się w nich psuje?

pochłonie 1500-2000 zł, a montaż nowego nawet 5 tysięcy. W Mercedesach Klasy A i B użytkownicy narzekają na mechatronikę. W autoryzowanych stacjach zapłacicie za tę usterkę ponad 7000 zł. Niezbyt trwałe mechanizmy montowano też w Mini. Zestaw usterek jest podobny. Bezstopniowe skrzynie biegów od lat

Land Rover Freelander 2 TD4.e | Test | Po męsku

zawsze gasił silnik, a i wskaźnik zmiany biegu nie pojawiał się, gdy kierowcy się spieszyło. Jedyną wadą systemu start-stop opracowanego przez Land Rovera jest czas reakcji. Gdy automat wyłączy silnik na światłach, a my szybko wbijemy jedynkę, puścimy sprzęgło i dodamy gazu, auto zadławi się, jak gdyby

Jeep Renegade | Pierwsza jazda | Zaskoczenie

Cherokee | Pierwsza jazda | Dla wszystkich Dla najmniej wymagających klientów przygotowano wersje z napędem przednim. W opcji przewidziano jednak dwa rodzaje napędu 4x4. Pierwszy to typowy napęd z dołączanymi kołami tylnej osi za pomocą mokrego sprzęgła. Oprócz domyślnego Auto do dyspozycji kierowcy są

Mazda 3 | Pierwsza jazda | Nic na siłę

brawa. Zmiany przełożeń są szybkie, reakcja na kickdown natychmiastowa, a tryb ręczny działa równie szybko, co automatyczny. Wszystko m.in. dzięki blokadzie sprzęgła hydrokinetycznego. Do tego biegi lewarkiem (są też łopatki) zmienia się we właściwym kierunku, czyli redukcja do przodu, wyższy bieg do

Skoda Kodiaq 2.0 TDI vs. Kia Sorento 2.0 CRDi - SUV-y dla dużej rodziny

Lekko off-roadowy wygląd Skoda jeszcze nigdy nie miała tak dużego SUV-a w swojej ofercie. Mimo, że jest debiutantem w mocno obsadzonym segmencie, to mierzy się z najlepszymi bez kompleksów. Pełnymi garściami czerpie z doświadczeń Volkswagena, co istotnie wpływa na dobre wyniki sprzedaży. Nadwozie

TOP 10 | Kombi za 7 tys. zł

zamienników. Wady? Przeciętne fotele i wyciszenie. Warto skrócić interwał wymiany paska rozrządu i wymieniać go razem z pompą wody, a przy zakupie zwrócić uwagę na samopowracanie układu kierowniczego i pracę sprzęgła. Ponadto szybko zużywa się wydech i elementy zawieszenia, niektóre egzemplarze rdzewieją

Technika | Silnik Wankla | Zakręcony projekt

. NSU Ro80 z silnikiem Wankla. Limuzyna klasy średniej miała, oprócz wirujących tłoków, oryginalnie ukształtowaną karoserię o niskim współczynniku oporu powietrza (0,355) i przestronnym wnętrzu, sprzęgło hydrokinetyczne w układzie przeniesienia napędu (wyeliminowano pedał sprzęgła) oraz tarcze

System Start&Stop - czy to faktycznie się opłaca?

– w przypadku samochodu z automatyczną przekładnią wystarczy trzymać hamulec po zatrzymaniu, zaś w aucie z ręczną skrzynią biegów włączenie luzu i puszczenie pedału sprzęgła. W czasie oczekiwania na zielone światło istotnie oszczędzamy paliwo. Jednocześnie dla oszczędzenia energii elektrycznej

Toyota Camry (1991 - 2001) - opinie Moto.pl

sprzęgła i problemami ze zmianą przełożeń. Automatyczna skrzynia biegów lepiej radzi sobie ze sportowymi aspiracjami kierowcy, ale znacząco podnosi zużycie paliwa. Poza tym wymaga stałego dozoru serwisowego dla zapewnienia bezawaryjnego działania. Lekceważenie tego zalecenia kończy się uszkodzeniami

BMW X1 25i xDrive | Test | Wydajne serce

zbyt dobrze. Z przodu ogranicza jedynie rozbudowany tunel środkowy. Reszta jest bez zarzutu. Pozycja za kierownicą komfortowa. Widoczność w każdym kierunku nienaganna, a siedzi się tylko trochę wyżej, niż w aucie kompaktowym. 505 litrów to dobry wynik. Po złożeniu asymetrycznej kanapy, uzyskamy aż 1550

Skoda Rapid 1.0 TSI vs. Fiat Tipo 1.6 MultiJet - opinie Moto.pl Gdy rozum przeważa nad sercem

. Niestety, w kabinie próżno szukać miękkich i przyjemnych w dotyku wyściółek. Są za to dekoracyjne panele w różnych kolorach, które wprowadzają odrobinę urozmaicenia. Centralny kokpit jest minimalistyczny, a ilość przycisków w sam raz. Te w dolnej części zawiadują jednostrefową klimatyzacją automatyczna

Mercedes klasy A (1997-2004) - opinie Moto.pl

uderzeń bocznych (większość energii przejmują solidne szerokie progi i podłoga, a nie stosunkowo wąskie drzwi). Podczas zderzeń czołowych cały zespół napędowy (silnik, sprzęgło i skrzynia biegów) wsuwają się pod podłogę, nie wyrządzając szkód w przedziale pasażerskim. To ważne, bo strefa zgniotu w

Citroen C3 1.6 e-HDI - test | Za kierownicą

dźwigni zmiany biegów. I najważniejsze - technologia e-HDI zwana przez producenta "mikrohybrydą". W C3 kierowca odczuwa jej obecność jedynie poprzez system start-stop, który wyłącza silnik na każdym postoju i uruchamia go ponownie po wciśnięciu sprzęgła. Działa bez zarzutu, a przede wszystkim

Mercedes A (1998-2004)

przejmują solidne szerokie progi i podłoga, a nie stosunkowo wąskie drzwi). Podczas zderzeń czołowych cały zespół napędowy (silnik, sprzęgło i skrzynia biegów) wsuwają się pod podłogę, nie wyrządzając szkód w przedziale pasażerskim. To ważne, bo strefa zgniotu w przedniej części Mercedesa A jest

Citroen CX | 40 lat minęło...

zapewnieniu kierowcy przestrzeni w Citroenie opracowano skrzynię biegów C-matic - dzięki niej wyeliminowano pedał sprzęgła. To kolejna z nowinek w CX'ie, które sprawiały, że Citroen nie musiał bać się żadnej konkurencji. fot. Citroen CX to także pierwszy francuski samochód, w którym montowano system ABS

Szóstka na pięć z minusem

zestopniowane, a sprzęgło zero-jedynkowe, jak łatwo się domyślić, jazda Mazdą po zatłoczonym mieście bywa męcząca. Może zamieniam się w zrzędliwego emeryta, ale wciąż wydawało mi się, że obsługa Mazdy wymaga ode mnie odrobinę za dużo wysiłku jak na tę klasę auta. Na dodatek do żadnej wersji nie można na razie

Nowe Volvo V60 - klasyczne kombi dla miłośników marki. Linia nadwozia oraz piękne wnętrze zjednają mu również estetów

, firmowanego przez Bowers & Wilkins. Volvo V60 ma najwięcej miejsca w swojej klasie Kabina Volvo jest nie tylko pięknie zaprojektowana i praktyczna, ale również przestronna. Nowe V60 w tej chwili jest największym ze średniaków klasy premium. Rozstaw osi wynosi 287 cm (poprzednik miał o 10 cm mniej), a długość

Mazda 6 (2002-2007) - opinie Moto.pl

napędem na cztery koła, wykorzystującym sprzęgło wiskotyczne (tylko w skrzyżowaniu z wersją kombi i przekładnią automatyczną, moc obniżona do 162 KM). Benzyniaki napędza bezobsługowy łańcuch (jego rzeczywista trwałość to około 300 tysięcy kilometrów), a turbodiesle - pasek zębaty o interwale serwisowym

Renault 4CV ma 65 lat

pojemności 747 cm3 i mocy 21 KM napędzała odtąd wszystkie wersje. Akumulator przeniesiono na tył. W sierpniu 1956 roku wycofano z oferty kabriolet Decouvrable. Na liście opcji pojawiło się automatyczne sprzęgło Ferlec z elektromagnetycznym sterowaniem.Globalny sukcesCo ciekawe ważnym odbiorcą były Stany

Volkswagen Golf | 40 lat

. 1998 rok to pierwszy Golf 4MOTION - napęd na cztery koła i sprzęgło typu Haldex. Inną nowością w rodzinie Golfa była 6-biegowa skrzynia biegów. Oczywiście nie mogło obejść się bez Golfa GTI - tym razem na 25 lecie GTI zaproponowano 1,8-litrowy silnik o mocy 180 koni mechanicznych. Jednak zdecydowanie

Ford Edge 2.0 TDCi | Pierwsza jazda | Desant z Ameryki

/100 km Prędkość maks. 211 km/h Cena od 166 600 zł** *podawane przez producenta ** cena wersji podstawowej. Wersja 210KM i automatyczną skrzynią od 197 900 zł. ZOBACZ TAKŻE: Mazda CX-9 3.7 V6 A/T 4x4 | Test | Mam gdzieś downsizing!

Peugeot 308 SW 1.6 HDI - test | Pierwsza jazda

samoczynnie gasi silnik podczas postoju i automatycznie uruchamia go po naciśnięciu sprzęgła. Nie jestem miłośnikiem tego rozwiązania głównie ze względu na często spotykaną, zbyt dużą zwłokę w ponownym uruchamianiu silnika. Trzeba jednak przyznać, że w 308-ce odbywa się to błyskawicznie. Układ nazywany przez

Mazda 3 2.0 i-stop - test | Za kierownicą

bezpośredni wtrysk paliwa oraz system start-stop, zwany tutaj i-stop. Podobnie jak u konkurencji, by uśpić serce Mazdy, wystarczy podczas postoju na czerwonym świetle czy parkingu wrzucić luz i puścić sprzęgło. Ponowne wciśnięcie sprzęgła budzi auto do życia. Jak obliczyli specjaliści, już 6-sekundowe

Renault Talisman Grandtour | Pierwsza jazda | Można się zakochać

(dCi 110, dCi 130 i dCi 160). My na krótką przejażdżkę dostaliśmy wersję silnikową TCe 150. Pod tym oznaczeniem kryje się 1,6-litrowy, turbodoładowany benzyniak o mocy 150 KM. Silnik współpracuje z automatyczną skrzynią EDC z podwójnym sprzęgłem, o 7 przełożeniach. Jak ten duet sprawdza się podczas

BMW serii 1 - Mniej, czyli zgrabniej

biegów ustawimy w pozycji "luz" i zdejmiemy nogę z pedału sprzęgła - auto gaśnie. Nowe hasło BMW brzmi - "Zerowe spalanie przy zerowej szybkości". I faktycznie coś w tym jest. Aby ruszyć, wystarczy nacisnąć sprzęgło, wtedy silnik zaczyna pracować i wszystko wraca do normy. Druga

Testujemy Volvo XC90 I i II generacji. "Dwa światy"

flagowym SUV-ie I generacji. Każdemu z przycisków przypisano jedną funkcją. Mimo, że całość może początkowo przytłaczać, to po paru chwilach okazuje się przejrzysta i logiczna. Automatyczna klimatyzacja reguluje się w dwóch strefach. Tablicę przyrządów pokładowych delikatnie pochylono, a u szczytu

Passat za 200 tys. zł

standardowo sprzężono z automatyczną przekładnią DSG, która przekazuje napęd na wszystkie koła. Niepozorne, ważące 1722 kg auto potrafi rozpędzić się do setki w 5,5 sekundy, a przyspieszanie kończy dopiero przy 250 km/h. Volkswagen zapewnia, że przy tym wszystkim auto zużywa w mieście 12,4 l benzyny na 100 km

Skoda Octavia II (2004 - 2013) | opinie Moto.pl

sprzęgła. Pod koniec 2011 r. serwisową akcją nawrotową objęto wersje z silnikami 2.0 TDI CR, w których ze względu na wady materiałowe mogło dojść do pękania przewodów paliwowych i groźnych dla bezpieczeństwa wycieków paliwa. Skoda Yeti po liftingu | Ceny Nadwozie Powszechnie znanymi problemami Octavii II

Citroen DS | To już 60 urodziny!

Citroenie zastosowano: hydropneumatyczne zawieszenie, hydrauliczny układ hamulcowy, hydraulicznie sterowane sprzęgło oraz hydrauliczne wspomaganie układu kierowniczego. Najczęściej słyszy się pochwały pod adresem zawieszenia. DS świetnie pokonywał zakręty i zapewniał najwyższy komfort jazdy, niektórzy mówią

Volvo S80 (1998-2006) - opinie Moto.pl

wykazuje się sprzęgło. Dynamiczna jazda, szczególnie najmocniejszymi wersjami, wyjątkowo szybko "pożera" ogumienie przedniej osi. Volvo 850 (1991-1997) Zawieszenie Serwisowe akcje nawrotowe świadczą o tym, że przednie zawieszenie S80 to delikatna materia, która wymaga częstego zaangażowania

Mitsubishi Outlander 2.2 D-ID | Test | Nie na pokaz

napędu zawiera elektronicznie sterowane sprzęgło międzyosiowe przez moduł 4WD ECU, do którego spływają informacje ze wszystkich czujników i innych modułów, co pozwala na analizowanie w czasie rzeczywistym zachowań kierowcy i dynamiki pojazdu. W nowym Outlanderze zbierana jest większa ilość danych. Są też

Volkswagen Arteon | Pierwsza jazda | Między Passatem a Phaetonem

; 2.0 BiTDI. Ma 240 KM i 500 Nm dostępnych w przedziale 1750-2500 obr./min. Sprzężono go z automatyczną skrzynią i napędem na obie osie. Taka konfiguracja świetnie koreluje z krążownikiem szos. Auto chętnie nabiera prędkości niezależnie od obciążenia, a w razie potrzeby szybkiego wyprzedzenia kilku

Poradnik | Najciekawsze używane vany

Nm sprzężono z 7-biegową skrzynią automatyczną i napędem na cztery koła. Taka konfiguracja pozwoliła uzyskać przyspieszenie do setki na poziomie 5 sekund. Prędkość maksymalną ograniczono elektronicznie do 250 km/h. Oszczędni znajdą w ofercie trzylitrowego diesla o mocy 190, 211 lub 224 KM. Wśród

Mercedes CLA Shooting Brake | Mała rodzina w komplecie

Mercedes Klasy A | Będzie mocniejsze AMG Nazwa Shooting Brake może oznaczać tylko jedno, mamy do czynienia ze stylowym kombi na bazie CLA, którego wzorem był większy twórca tej awangardowej klasy, czyli CLS Shooting Brake. Nieco przedłużona linia dachu kompaktowego Mercedesa nadała mu

Seat Ibiza SportCoupe - Ani to, ani to

jednostki o pojemności 1,2 litra. Słowem silnik w Ibizie SC rozczarowuje. A skrzynia? Siedmiobiegowy automat ma - jak to DSG - dwa sprzęgła. Kiedy jedziemy na trzecim biegu, drugie sprzęgło myśli sobie: "Najwyraźniej pan Otto za chwilę zechce wrzucić czwórkę, więc już teraz mu ją podsunę". Dzięki

Skoda Octavia I Combi 1.9 TDI 4x4 Elegance - test | Za kierownicą

odgłosy. W środku panują cisza i komfort. Zwiększony prześwit znacznie poprawia warunki jazdy na drogach o dziurawej nawierzchni, gruntowych, a także w lekkim terenie. Napęd jest przekazywany stale na obie osie za pośrednictwem sprzęgła typu Haldex, które rozdziela moment obrotowy na przednie i tylne koła

60 lat Toyoty "na czterech łapach"

zawitał do Toyoty w 2006 r. i opracowany został z myślą o modelach rekreacyjnych RAV-4 oraz Urban Cruiser. W tym przypadku stale napędzane są koła przedniej osi, dopóki elektronika nie wykryje uślizgu kół. Jeśli to nastąpi wielopłytkowe sprzęgło dołącza natychmiast drugą oś. Maksymalnie może przekazać jej

Poradnik | Van zamiast SUV-a? 6 nietypowych propozycji

obojętnie nie przejdzie. Do tego szybka utrata wartości sprawia, że 7-osobowego vana z napędem na cztery koła kupimy w okazyjnej cenie. 15 tysięcy złotych wystarczy na ładnie utrzymany egzemplarz z 2005-2007 roku! Auto zadebiutowało w 2004, w 2008 przeszło lifting, a w 2013 doczekało się nieco mniej

VW Passat Alltrack | Pierwsza jazda | Na każdą drogę

gadżetów. Poza nimi, są też praktyczne udogodnienia w postaci 3-strefowej klimatyzacji automatycznej, podgrzewanej kanapy, masażu przednich foteli, aktywnego tempomatu, asystenta manewrowania z przyczepą (2280 zł), a także panoramicznego okna dachowego (4890 zł). Volkswagen przyzwyczaił nas w ostatnich

Dziesięć najchętniej kupowanych SUV-ów w Polsce. Jakie są ich mocne i słabe strony?

rozpoznawać znaki drogowe, wykrywa przeszkody i automatycznie uruchamia hamulce, a także ostrzega przed opuszczeniem pasa ruchu i utrzymuje żądaną prędkość. Na liście wyposażenia znajdziemy też panoramiczne okno dachowe z otwieraną przednią częścią, bezkluczykowy dostęp oraz niezłej jakości kamerę cofania

Mitsubishi Outlander 2.2 D-ID AT | Test | Wytęż wzrok

/100 km. Jeżdżąc ostro zużyjemy o 2,5 l więcej. Jak na tę klasę auta, to bardzo dobre rezultaty. Praca turbodiesla nie męczy, bo we wnętrzu słychać jedynie jego pomruk. Dobre wrażenie pozostawia automatyczna przekładnia. Działa bardzo płynnie. Niski poziom hałasu to jeden z elementów, które składają

BMW X3

przeniesienia napędu xDrive. W tym wypadku sterowany elektronicznie rozdział siły napędowej na tylną i przednią oś odbywa się bezstopniowo i zmiennie za pomocą sprzęgła wielopłytkowego. Auto nie ma klasycznej blokady mechanizmu różnicowego, a jedynie spełniający podobne zadania automatyczny system ADB-X. W

Skoda Yeti 2.0 TDI (170 KM) 4x4 - test | Za kierownicą

reaguje po chwili zastanowienia. Mocniejsze turbodiesle seryjnie otrzymują napęd 4x4 Haldex (elektrohydrauliczne sprzęgło wielopłytkowe). W warunkach dobrej przyczepności ok. 95 proc. momentu obrotowego trafia na przednią oś. Gdy tylko czujniki zarejestrują problemy z przyczepnością, do 85 proc. siły

Chrysler Grand Voyager 2.8 CRD - test | Za kierownicą

sześciostopniowa przekładnia działa nieco ospale i generuje efekt zbliżony do ślizgania się sprzęgła. Straty w napędzie są duże. Jeśli dodamy do nich potężną masę, z jaką musi zmagać się silnik (2,1 tys. kg bez ładunku), to niech nie dziwią nas wyniki spalania. Na trasie w zależności od stylu jazdy z baku ubędzie

Nissan Murano 2.5 dCi - test | Pierwsza jazda

wymiarów i wagi auta. Na śliskiej lub nieutwardzonej nawierzchni w sukurs kierowcy przyjdzie za to znany z innych modeli system All Mode 4x4, rozdzielający napęd między osiami za pomocą sprzęgła wiskotycznego. O terenie lepiej jednak zapomnieć. Nissan niczym poduszkowiec woli pochłaniać kilometry autostrad

FORD MONDEO WAGON TDCi/RENAULT LAGUNA GRANDTOUR 2.2 dCi

prędkością maksymalną. Jazda francuskim autem jest mniej męcząca. Wszystkie mechanizmy pracują w nim lżej. Dotyczy to układu kierowniczego, hamulcowego, zmiany biegów, sprzęgła. W samochodzie sportowym uznałbym to za wadę, tu wręcz przeciwnie.Jazda Fordem wymaga nieco więcej wysiłku, na który nie zawsze mamy

Saab 9-3 Sportsedan 2.0 Aero | Test | Indywidualista

Akademię Jazdy na terenie Automobilklubu Polski. Czułem się w nim trochę dziwnie. To dlatego, że z jego wnętrzem jest coś "nie halo": zbyt konserwatywne, tradycyjne, sam nie wiem. A z innej beczki: sprzęgło ma nieco za długi skok, drążek biegów - nieco zbyt długie drogi prowadzenia, a układ

Mercedes klasy A i B - Znajdź różnice

poniżej 8 km/h, silnik zgaśnie, a zaraz po wciśnięciu sprzęgła uruchamia się i tak do następnych świateł. Jeśli od momentu przekręcenia kluczyka w stacyjce będziemy poruszać się w ślimaczym tempie - system nie zadziała. Cały proces odbywa się ledwie słyszalnie i prawie niewyczuwalnie za sprawą specjalnego

AUDI ALLROAD/SUBARU LEGACY OUTBACK/VOLVO 70 XC

cztery koła zastosowany w Cross Country jest dość starego typu. Za rozdział momentu odpowiada centralne sprzęgło lepkościowe, które nie pracuje z piorunującą szybkością. Volvo powoli odchodzi od takiego rozwiązania na rzecz sprzęgła elektrohydraulicznego najnowszej generacji firmy Haldex (znajdziemy je w

Subaru Forester 2.0D - test | Za kierownicą

przy akompaniamencie charakterystycznego zapachu przypalonej tarczy sprzęgła. Wsparta reduktorem wersja benzynowa łyknęłaby taki pagórek bez zająknięcia. Ten diesel po prostu prosi się o automatyczną skrzynię biegów. Subaru nie wyznaczyło jednak jeszcze żadnej konkretnej daty. W prezentacji brał udział

Honda CB 600F Hornet vs. Suzuki GSR 600 - wściekłe bliźniaki

GSR 600 do obsługi sprzęgła nie potrzebna jest duża siła. Wrzucamy jedynkę i w drogę. Oba motocykle równie bezbłędnie reagują na dodanie gazu, choć Suzuki sprawia wrażenie żwawszego. Wynika to z tego, że silnik Hondy ma bardziej szybkoobrotowy charakter i dla osiągnięcia tej samej mocy musi wejść na

Mercedes GLK - Gwiazdka dla niani?

sprzęgła wiskotycznego rozdziela moment napędowy na przednią i tylną oś w stosunku 45 do 55. Wspomagają go liczne systemy: trakcji 4ETS, stabilizujący jazdę ESP i zapobiegający poślizgowi kół napędowych ASR. Widziałem wiele zaskoczonych twarzy, gdy GLK pokonywał rów z wodą, metrowe muldy czy strome zjazdy

Samochody z innej bajki | Chery

wciśnięciu sprzęgła ? jakże to rozkosznie oldschoolowe! Pod maską tego modelu pracuje silnik 2,5 l o mocy 170 KM, który podobno spala średnio 9,2 l/100 km. Wszystko pięknie, ale ten model wygląda karygodnie, nic go nie ratuje, sorry.ZOBACZ TAKŻE:Nie zależy Ci na jakości tylko na cenie? Te auta będą idealne

Szalone lata 90. | Część pierwsza

, ciemnozielonym kolorze. Niestety Lotus Omega do dosyć awaryjne auto. Główne usterki dotyczą układu elektrycznego, sprzęgła, skrzyni biegów i silnika. Problemy wynagradzane były niezłym wyglądem i osiągami. Lotus Omega radził sobie nie tylko z takimi rywalami jak BMW M5 czy Mercedes 500E ale i z sportowymi

Honda CR-V vs. Mitsubishi Outlander - Gry i zabawy w terenie

wciskam gaz do dechy, przednie koła, na które w normalnych warunkach przenoszony jest cały moment obrotowy, wzbijają fontanny kurzu. Wielopłytkowe sprzęgło reaguje dość ospale i po chwili część mocy (mam wrażenie, że zbyt mała) wędruje na tylną oś. Napęd Real Time 4WD jak na SUV-a mógłby być sprawniejszy

TOP 10 | Auta, których nie produkują, a powinni

wysoko ustawił poprzeczkę w kwestii tego, czego możemy od samochodu oczekiwać. DS miał tyle innowacji, że nie sposób ich wszystkich wymienić. Hydrauliczne było w nim właściwie wszystko (od zawieszenia, przez hamulce, po skrzynię biegów i sprzęgło), a nadwozie było wykonane w sporej części z aluminium i

Kia Magentis

, ciągnie od niskich obrotów, ale jest za głośny, a do tego wprawia w dragania pedały gazu i sprzęgła. Klekot jak z ubiegłego tysiąclecia. Chyba w ramach rekompensaty producent montuje w standardzie (w wersji z dieslem) multimedialny system z odtwarzaczem DVD. Lista standardowego wyposażenia to jedna z

Skoda Octavia Adventure 4x4 - test | Za kierownicą

" sprzęgła wiskotycznego, system precyzyjnie dozuje podział mocy przód/tył, a ponadto współpracuje z ABS oraz ESP i wyłącza się podczas gwałtownego hamowania, by nie destabilizować samochodu. Antidotum na śliskie nawierzchnie? Nie do końca. Jak pokazały testy, kierowca wciąż ma wiele do powiedzenia

Honda Accord 2008

zależności od wersji 177/190 KM. Pierwszy z nich występuje tylko w sedanie, mocniejszy napędza podstawową wersję coupe. Jest też 3,5 litrowy V6 i-VTEC znany z modelu Legend, osiągający w tym przypadku 268 KM. Z silnikami sprzężono 5 i 6-biegowe skrzynie manualne i automatyczną z pięcioma przełożeniami

Volvo XC90 T6

razie wystąpienia większej różnicy prędkości tylnych i przednich kół (np. przy poślizgu) sprzęgło hydrauliczne (sterowane elektronicznie) automatycznie dołącza napęd tylnej osi. Nic dodać, nic ująć Volvo XC90 to - po zamontowaniu trzeciego rzędu siedzeń - samochód siedmiomiejscowy. Z przodu komfortowo

Citroën C4 1.6 HDi

przemawia na korzyść projektantów. Z ergonomią jest nieco na bakier, ale nadrabia świetnym silnikiem i przyzwoitą ceną w relacji do bogatego wyposażenia. Citroën C4 1.6 HDi MCP Zamiast konwencjonalnego automatu Citroën proponuje skrzynię mechaniczną z elektronicznym sterowaniem. Sprzęgło

Re: Seicento-opinie

w "600" jest elektryczne, więc nie wiem, czy warte zachodu (zwłaszcza przy tak małych kółkach). Jak chcesz się licytować - można jeszcze dostać wersję "Easy" z automatycznym sprzęgłem (coś jak w mercedesach A-klasy W168). -- Jednym z najmilszych doświadczeń w życiu jest być celem, nie będąc

zatem policzmy...

aha komfort rozumiem jako elektryczne szyby, lusterka, automatyczna klima, przywoite audio, cywilizowany poziom bezpieczeństwa, w miarę wygodne fotele czyli bez 50 tys. do nówki nie podchodź. wracając do liczenia... 2 komplety opon, rozrząd, sprzęgło, katalizator, zawieszenie to są przeciętnie

Re: z subaru jest jak z saabem - nie wiadomo skąd

, notorycznie palił sprzęgło, co się okazało wyjeżdżając codziennie z podziemnego garażu robił to na półsprzęgle, co by nie za szybko, tak by automatyczna brama się zdążyła otworzyć. Problem się rozwiązał w momencie, gdy zmienił auto na wyposażone w automat. Wiem, to nie dowód, ale jednak coś pokazuje. No

Re: Fajna ta astra 4

G było to bardzo praktyczne; - SILNIK CDTI ma nadmiernego turbo-laga uniemożliwiającego szybkie i sprawne przyśpieszanie - po zmianie biegu zmuła bardzo ciężka do zniwelowania przegazówką przed puszczeniem sprzęgła - mi po 28 000 km wciąż nie udaje się płynnie i dynamicznie shiftować, w

Re: Fenomen VW

( > majaca rowniez tylko jedno, stale azzebione przelozenie). > > > > Prosze. Przekladnia DSG jest przekladnia automatyczna. Kropka. > Przekladnie polautomatyczne to (obecnie praktycznie wymierajaca) klasa przeklad > ni, ktore automatyzowaly tylko jeden aspekt obslugi. Np

Re: Golf VI - najsłynniejszy kompakt świata w now

eliminacji opóźnienia pomiędzy poleceniem zmiany biegu a faktyczną jego zmianą w trybie ręcznym. No i strzałka obrotomierza tak szybko się ruszająca fajnie wygląda. Dochodzi do tego marketing. Łatwiej przekonać, że podwójne sprzęgło jest lepsze niż pojedyncze, bo w powszechnym rozumieniu więcej = lepiej

Re: Automatyczne skrzynie

wymianie oleju automat przeżyje silnik samochodu. Mniejsza cena auta z ręczną skrzynią jest tylko pozorna, co zrozumiesz przy wymianie/wymianach sprzęgła. Automaty są popularne w Niemczech, Szwecji, Szwajcarii; zwłaszcza w autach klasy D/E. W klasie luksusowej, to obecnie standard. W uboższych

Automaty - reaktywacja, czyli "Blokada głowy"

miałyby rozmiary małych budynków. W wypadku automatycznej skrzyni biegów mamy dziwny i niczym nie uzasadniony opór przed tym poprawiającym bezpieczeństwo i niezawodnym urządzeniem. Kierowcy w mieście nie muszą co kilka metrów wciskać pedału sprzęgła. Nie muszą odrywać prawej ręki od kierownicy, gdy

Re: Ford Focus czy cos innego??

Szczerze mówiąc to bym się bardzo długo zastanawiał. Bo tak: Jeżdże Xsarą sprzed liftingu i samochód jest super. Prowadzenie rewelacyjne, bardzo wygodne fotele, automatyczna klima. Pełen komfort jak w tej klasie. Łatwe do wyczucia hamulce (nowe samochody mają jak wiadomo lepsze, ale Xsara 2

Re: ja mam automat

tym gaśnięciem, czy puszczaniem sprzęgła za szybko. Zgaśnięcie, czy 'żabki' nie zdarzyły mi się od czasu kursu prawa jazdy, to jest od prawie 13 lat ;-)) Inna sprawa, jak ktoś jeździ cały czas automatem i się po prostu 'oduczy' manuala. W miarę przejeżdżania kolejnych kilometrów rzeczy takie jak

Re: ja mam automat

gazu lub puszce sprzedlo za szybko itd itd > > Nie wiem, o co chodzi z tym gaśnięciem, czy puszczaniem sprzęgła za szybko. > Zgaśnięcie, czy 'żabki' nie zdarzyły mi się od czasu kursu prawa jazdy, to jest > > od prawie 13 lat ;-)) Inna sprawa, jak ktoś jeździ cały czas

Re: I znowu....

: sniperslaststand.blogspot.com/2008/08/hybrid-vs-diesel-fuel-consumption-duel.html oraz w kategorii małych aut premium (IS220d z mocnym dieslem, chociaż automatycznej skrzyni, istotnego elementu wyposażenia, tam już nie ma). Efekt? Nic nie wskórali. Tymczasem jednym realnym technicznym ruchem w kierunku Europy wykonanym przez Infiniti jest uposażenie ich aut w siedmio, a

Re: MAREA WEEKEND JTD

, to standart : tarcze, sprzęgło, wydech, amortyzatory, a niedługo wahacze. W zależności od przebiegu musisz zwrócić uwagę na stopień zużycia tych elementów. Nie wiem, jaką wersją wyposażeniową (są dwie) jest rzeczony egzemplarz, ani jaki ma przebieg, wię nie wypowiem się co do ceny. Co do

406 porównanie

, sprzęgło, pasek rozrzadu wymieniać trzeba. Auta dosć wygodne, twardsze niż europejskie, generalnie poprawne, ale tylko tyle- bez zadnych emocji, w niczym nie przoduja. -włochy - paskudnie się psuja, psuje się właściwie wszystko (Fiat, Alfa), ale naprawy tanie jak barszcz. Tylko to trochę

Re: Tylny napęd BMW, Mercedes - zacofane marki.

samochodzie użytkowym. W lżejszych wersjach jest tańszy przedni napęd, a w cięższych tylny. Zresztą BMW produkuje przenionapędowe Mini i jest ono sporo tańsze od tylnonapędowej 3 Compact. MB wprowadził teraz A klasę z bardzo mocnym 354 konnym silnikiem i oczywiście konieczne było zastosowanie do niego

Re: Ludowóz Phaeton - chyba upadli na głowę

samochodzie użytkowym. W lżejszych wersjach jest tańszy przedni napęd, a w cięższych tylny. Zresztą BMW produkuje przenionapędowe Mini i jest ono sporo tańsze od tylnonapędowej 3 Compact. MB wprowadził teraz A klasę z bardzo mocnym 354 konnym silnikiem i oczywiście konieczne było zastosowanie do niego

Re: Tylny napęd to potęga

samochodzie użytkowym. W lżejszych wersjach jest tańszy przedni napęd, a w cięższych tylny. Zresztą BMW produkuje przenionapędowe Mini i jest ono sporo tańsze od tylnonapędowej 3 Compact. MB wprowadził teraz A klasę z bardzo mocnym 354 konnym silnikiem i oczywiście konieczne było zastosowanie do niego

troche o naszym F 16

walki pilot może po prostu trzymać drążek w pozycji "na siebie", a komputer sam ustali odpowiednie wychylenie powierzchni sterowych. Wskaźnik kąta natarcia pojawia się na HUDzie dopiero wraz z wypuszczeniem podwozia. Bezpieczeństwo pilota zapewnia fotel katapultowy ACES II klasy 0-0 pochylony o