a klasa automatyczne sprzęgło

Piotr Mokwiński

Zużyte sprzęgło. Jakie są objawy i ile kosztuje wymiana?

Zużyte sprzęgło. Jakie są objawy i ile kosztuje wymiana?

Problem zużytego sprzęgła nie jest ani przyjemny, ani tani. Dotyczy zarówno samochodów z manualną jak i automatyczną, dwusprzęgłową przekładnią. W każdym przypadku musimy być przygotowani na relatywnie wysoki poziom wydatków i jasne sygnały jakie daje zużywający się mechanizm. Pamiętamy, aby nie zwlekać z jego wymianą do samego końca.

Automatycznie. Pierwsze skrzynie biegów zaprojektowano w Szczecinie [MOTO 2030]

U zarania historii samochodu nikt nie myślał o tym, że zmiana biegów to jakiś kłopot. Po pierwsze nikt nie wiedział, że może być łatwiejsza. Po drugie niewielkie natężenie ruchu sprawiało, że częsta zmiana przełożeń nie była konieczna. Szybko to się jednak zmieniło.

Porsche 911 Targa - trzecia odsłona nowej legendy. Zaczęło się od "bezpiecznego kabrioletu z pałąkiem przeciwkapotażowym"

Porsche właśnie zaprezentowało trzecią odsłonę najnowszego modelu 911. Do wersji Coupé i Cabriolet dołączyła trzecia odmiana nadwoziowa nowej generacji 911 i to w dwóch czteronapędowych wersjach - 911 Targa 4 oraz 911 Targa 4S.

Opinie Moto.pl: Honda CR-V Hybrid. Sprawdziliśmy, jak działa hybryda w SUV-ie Hondy

Opinie Moto.pl: Honda CR-V Hybrid. Sprawdziliśmy, jak działa hybryda w SUV-ie Hondy

serce stanowi silnik elektryczny, który bezpośrednio przekazuje moment obrotowy na koła. Pomiędzy silnikiem spalinowym, pracującym w cyklu Atkinsona (w początkowej fazie suwu sprężania, zawory pozostają otwarte), a wspomnianym elektrycznym, umieszczono sprzęgło, które odłącza silnik spalinowy, wtedy

Motocykle przyszłosci - dokąd jadą jednoślady? [MOTO 2030]

Motocykle przyszłosci - dokąd jadą jednoślady? [MOTO 2030]

niskich prędkościach (również do 3 mil na godzinę) pomaga w utrzymaniu równowagi. Automatycznie załącza się sprzęgło odpinając napęd, a układ sterujący żyroskopem ma możliwość manewrowania masą w taki sposób, by niezależnie od ruchów kierowcy utrzymać motocykl w pionie. Komputer ma możliwość przechylania

Japończyk podwyższonego ryzyka. 8 "pewniaków", które wpędzą cię w spiralę kosztów

Japończyk podwyższonego ryzyka. 8 "pewniaków", które wpędzą cię w spiralę kosztów

zaczynają się na samym początku użytkowania. Sprzęgło wraz z dwumasowym kołem zamachowym poddaje się po zaskakujących 30-40 tysiącach kilometrów. Kolejne problemy dotyczą pękania wałów korbowych, uprzednio pojawiającymi się luzami czy obracającymi się panewkami - to wszystko w okolicach 100 tysięcy km

Japońskie SUV-y za 50 tysięcy zł. Sprawdzamy najlepsze propozycje

Japońskie SUV-y za 50 tysięcy zł. Sprawdzamy najlepsze propozycje

gwarantują dobre warunki dla wysokich osób, natomiast z tyłu wygodnie usiądą tylko pasażerowie niewielkich rozmiarów. Na rynku przeważają egzemplarze z napędem na przednią oś. Opcjonalny system 4x4 wykorzystuje sprzęgło międzyosiowe. Paleta silnikowa składa się z benzynowych 1.6 i 2.0 o mocy 117 i 150 KM, a

Używane samochody z Niemiec. Te wersje popularnych modeli omijaj szerokim łukiem

Używane samochody z Niemiec. Te wersje popularnych modeli omijaj szerokim łukiem

nawet po 30 tysiącach kilometrów. Typowe są awarie magnetycznego sprzęgła pompy wody, pękające tłoki i pierścienie, a także wysokie zużycie oleju silnikowego. VW Lupo 3L 1.2 TDI Pierwszym podejściem Volkswagena do segmentu A był model Lupo produkowany od 1998 do 2005. Do jego budowy wykorzystano

Opinie Moto.pl: Mazda 6 2.0 165 KM - klasyka broni się sama

Opinie Moto.pl: Mazda 6 2.0 165 KM - klasyka broni się sama

silnik o mocy 165 KM. Mimo, że w tej klasie samochodów najwygodniejszym rozwiązaniem jest skrzynia automatyczna, zamontowany w Maździe sześciobiegowy manual jest zaskakująco sprawny. Sprzęgło pracuje miękko, w sposób łatwy do wyczucia. Nawet stojąc w korkach nieprędko zmęczy się wam lewa stopa. Mogę

Kupujemy używane: Ford Kuga I kontra VW Tiguan I. Solidne SUV-y z napędem 4x4

Kupujemy używane: Ford Kuga I kontra VW Tiguan I. Solidne SUV-y z napędem 4x4

regeneracja wtryskiwaczy pochłonie 600 złotych za sztukę. Zależnie od stylu jazdy kolejnych właścicieli, możemy być zmuszeni do wymiany sprzęgła i dwumasowego koła zamachowego – koszt około 1200 i 1400 złotych. Responsywny układ jezdny Kugi to udany kompromis pomiędzy komfortem, a precyzją prowadzenia

Dobry, używany SUV z 4x4 do 30 tys. zł? Mamy osiem propozycji z różnych segmentów

Dobry, używany SUV z 4x4 do 30 tys. zł? Mamy osiem propozycji z różnych segmentów

miejsca dla czterech dorosłych osób. Lista opcji zawiera panoramiczne okno dachowe, skórzaną tapicerkę, nagłośnienie Bose, komputer pokładowy i nawigację. Największym uznaniem mechaników cieszy się opracowany przez Renault diesel 2.0 dCi o mocy 150-173 KM. Zastosowany napęd 4x4 wykorzystuje sprzęgło

Moto na moto: Ducati Monster - kociołek Panoramixa na bazie espresso

Moto na moto: Ducati Monster - kociołek Panoramixa na bazie espresso

komu? Dziś uważam, że to najlepszy wynalazek ludzkości, zaraz po zmywarce. Jedynkę wbijacie ze sprzęgłem, a każdy kolejny (czy to w górę, czy w dół) bez sprzęgła i bez odpuszczenia gazu. Dzięki temu Monster potrafi być tak piekielnie szybkim motocyklem, że jedyne co zdążycie wydać z siebie przy

Wersje podwyższonego ryzyka. Siedem pułapek w lubianych przez Polaków kompaktach

Wersje podwyższonego ryzyka. Siedem pułapek w lubianych przez Polaków kompaktach

względu, kierowcy sięgają po ten model. Niestety, na liście opcji Włosi umieścili przekładnię Selespeed. To manualna skrzynia biegów wyposażona w elektroniczne sterowanie. Kierowca może ruchem lewarka zmieniać biegi bez sprzęgła – pedału w ogóle tutaj nie znajdziemy. Problemem tej konstrukcji jest

Używane: Opel Vectra C vs. Ford Mondeo III. Wszechstronne i nieźle wycenione

Używane: Opel Vectra C vs. Ford Mondeo III. Wszechstronne i nieźle wycenione

paliwa pozwala na montaż instalacji LPG. Niestety, poza wysokim spalaniem musimy pamiętać o bardzo kosztownym zespole sprzęgła i dwumasowego koła zamachowego – koszt około 3500 złotych. Topowy wariant 2.8 V6 BiTurbo generuje 250-280 KM. Z tą jednostką Vectra C z łatwością zawstydza wiele sportowych

Lepiej je omijaj. Siedem wersji-pułapek popularnych aut, które oznaczają ogromne koszty

Lepiej je omijaj. Siedem wersji-pułapek popularnych aut, które oznaczają ogromne koszty

tradycyjna skrzynia mechaniczna z automatycznym sterowaniem. Wraz z narastającym przebiegiem, pojawia się coraz więcej problemów, zwłaszcza z precyzyjną zmianą biegów. Wyczuwalne szarpanie oznacza konieczność spotkania z mechanikiem, a do do przyjemnych należeć nie będzie. Po pierwsze, sama wymiana sprzęgła

Używane Ford Mondeo IV vs. Peugeot 508. Kuszą dobrą ceną i opiniami. Jest jakiś haczyk?

Używane Ford Mondeo IV vs. Peugeot 508. Kuszą dobrą ceną i opiniami. Jest jakiś haczyk?

sprzęgła – dodatkowy tysiąc zł). Za dopłatą oferowano sześciostopniowy, klasyczny automat japońskiej firmy Aisin. Pracuje płynnie, choć nie tak żwawo jak konkurencyjne konstrukcje dwusprzęglowe. W zamian, przy odpowiednim serwisowaniu, odwdzięcza się długowiecznością. Z najmniejszym dieslem

Omijaj je szerokim łukiem. Osiem ryzykownych wersji japońskich pewniaków

Omijaj je szerokim łukiem. Osiem ryzykownych wersji japońskich pewniaków

bezpośredniego wtrysku common-rail, turbosprężarki ze zmienną geometrią łopat i generuje 150 KM. Pierwsze problemy zaczynają się na samym początku użytkowania. Sprzęgło wraz z dwumasowym kołem zamachowym poddaje się po zaskakujących 30-40 tysiącach kilometrów. Kolejne problemy dotyczą pękania wałów korbowych

Premium za 20-30 tysięcy. Audi A6 C6 vs. Volvo S80. "To nie łatwe zadanie", ale warto poszukać

Premium za 20-30 tysięcy. Audi A6 C6 vs. Volvo S80. "To nie łatwe zadanie", ale warto poszukać

Turbo generujące 285-304 KM. Niezależnie od wyboru, otrzymujemy sprawdzone i trwałe źródło napędu wymagające tylko regularnej wymiany oleju co 10-15 tysięcy kilometrów i paska rozrządu co 80-100 tysięcy. Regeneracja turbosprężarki to koszt 1600-1800 złotych, zaś wymiana kompletu sprzęgła z dwumasowym

Kia Picanto po faceliftingu i z nowym cennikiem. Jest dobrze!

Kia Picanto po faceliftingu i z nowym cennikiem. Jest dobrze!

skrzynię biegów. Przekładnia ta wykorzystuje konstrukcję pięciobiegowej mechanicznej skrzyni biegów ale jest wyposażona w siłowniki, które automatyzują pracę sprzęgła i zmianę przełożeń. Zautomatyzowana przekładnia z suchym sprzęgłem stanowi ciekawą alternatywę dla klientów, dla których cena skrzyni

Dwa używane SUV-y do 25 tys. zł. Mitsubishi Outlander II vs. Nissan X-Trail II

Dwa używane SUV-y do 25 tys. zł. Mitsubishi Outlander II vs. Nissan X-Trail II

napędowego, choć Mitsubishi potrafi w tej kwestii zawstydzić Nissana. Nissan zastosował podobne rozwiązanie w układzie napędowym, stawiając na sprzęgło międzyosiowe. Pokrętłem na tunelu środkowym kierowca może wybrać tryb przednionapędowy, Auto - moduł steruje rozdziałem mocy między osiami, lub Lock - stały

Używane Skoda Yeti vs. Suzuki SX4. Ciekawe crossovery z dobrą relacją ceny do jakości

Używane Skoda Yeti vs. Suzuki SX4. Ciekawe crossovery z dobrą relacją ceny do jakości

odmianach dostępny jest napęd 4x4 z dołączaną tylną osią z wykorzystaniem międzyosiowego sprzęgła typu Haldex. W codziennym użytku na zaśnieżonych drogach rozwiązanie sprawdza się doskonale, nie podnosząc zużycia paliwa. Warto jednak zmieniać olej w tym mechanizmie co 60-80 tysięcy kilometrów. Opcjonalnie

Opinie Moto.pl: Audi A3 Sportback 35 TFSI. Czy warto dopłacać za klasę premium?

Opinie Moto.pl: Audi A3 Sportback 35 TFSI. Czy warto dopłacać za klasę premium?

, stabilnie, przewidywalnie i lekko. Układ kierowniczy jest dokładny, hamulcowy ma odpowiednią progresję i siłę, a 7-biegowa skrzynia DSG (w Audi nazywa się S tronic) pracuje szybko i sprawnie. Czasem tylko zawaha się na moment przed ostrzejszym ruszeniem ze świateł i potrafi włączyć sprzęgło przy ruszaniu z

Opinie Moto.pl: Renault Arkana to mało szalony SUV coupe

Opinie Moto.pl: Renault Arkana to mało szalony SUV coupe

szarpnąć, kiedy automatycznie włącza sprzęgło przy ruszaniu. Zastosowany napęd formalnie jest mikrohybrydowy. Mocny rozrusznik pozwala na częstsze wyłączanie silnika spalinowego przy zwalnianiu i w czasie postoju. Przy dłuższej eksploatacji powinien mieć też pozytywny, chociaż nieznaczny wpływ na zużycie

Używane BMW serii 1 II vs. Volvo V40 - opinie, porównanie. Kompakty premium wciąż w formie

sprzęgło, które w razie potrzeby przekazujące nawet połowę siły napędowej na tylne koła. BMW serii 1 F20 - opinie Ostatnim tylnonapędowym kompaktem była druga generacja BMW serii 1 - typoszereg F20, produkowana w latach 2011-2019. Podobnie jak V40, agresywnie zaprojektowane nadwozie nie ma problemów z

Jeździliśmy nową Hondą CR-V z hybrydowym źródłem napędu

. Jego serce stanowi silnik elektryczny, który bezpośrednio przekazuje moment obrotowy na koła. Pomiędzy silnikiem spalinowym, pracującym w cyklu Atkinsona (w początkowej fazie suwu sprężania, zawory pozostają otwarte), a wspomnianym elektrycznym, umieszczono sprzęgło, które odłącza silnik spalinowy

Sprawdzony napęd 4x4 za 20 tys. zł? To możliwe. Mamy osiem propozycji

konkurencyjnych modelach, moc przekazywana jest na tylną oś w razie konieczności. Za uruchomienie napędu odpowiada sprzęgło wielopłytkowe. Rozwiązanie odporne na trudy użytkowania i stosunkowo tanie w ewentualnym serwisie.

Te wersje popularnych aut doprowadzą cię do bankructwa. Siedem pułapek z rynku wtórnego

przebiegiem, pojawia się coraz więcej problemów, zwłaszcza z precyzyjną zmianą biegów. Wyczuwalne szarpanie oznacza konieczność spotkania z mechanikiem. Po pierwsze, sama wymiana sprzęgła to około 500 złotych. Do tego trzeba doliczyć części. Po drugie, niewiele warsztatów dysponuje odpowiednim sprzętem i

Osiem miejskich aut z najgorszymi silnikami i skrzyniami. Omijaj je szerokim łukiem

sześciostopniowe przekładnie zautomatyzowane. Nawet w pełni sprawne szarpią podczas zmian biegów. Co gorsza, nawet kompleksowy remont niewiele pomaga. Psuje się również mechanizm sterujący, a wymiana sprzęgła jest dość kosztowna. VW Lupo 3L Jednym z ciekawszych modeli segmentu A sprzed kilkunastu lat jest

Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio - szybka i piekielnie droga

dyferencjał wyposażony w dwa sprzęgła potrafi rozdzielać precyzyjnie moment pomiędzy kołami. Zobacz także: Hennessey Venom F5 - 1600-konny "pogromca Bugatti Chirona" Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio waży zaledwie 1830 kg, a to oznacza, że na 1 KM przypada tylko 3,6 kg masy samochodu. Auto

Automatyczne skrzynie biegów. Które warto polecić, a które omijać szerokim łukiem?

, Maserati, Jaguar oraz Range Rover. Każda z firm stosuje indywidualnie stworzony program elektroniczny sterujący jej pracą i wpływający na charakter. Mechanizm wyposażony w jedno sprzęgło bez trudu wytrzymuje współpracę z silnikami diesla dysponującymi mocą ponad 300 KM i momentem obrotowym przekraczającym

Opinie Moto.pl: Długo czekałem na test Suzuki Swift Hybrid. I się nie zawiodłem

wykorzystywana przez urządzenie ISG z funkcją silnika elektrycznego do wspomagania silnika spalinowego podczas przyspieszania, co wpływa na zmniejszenie zużycia paliwa. Podczas postoju silnika jest automatycznie wyłączany i natychmiastowo uruchamiany po wciśnięciu sprzęgła. Kierowca ma w nowym Swifcie do

Nowy Ford Bronco. Europa na niego zasłużyła

zmianą biegów i oszczędzaniem sprzęgła. Ford Bronco. Układ G.O.A.T. zadba o ustawienia napędu w terenie Sercem układu napędowego jest centralny dyferencjał i skrzynia redukcyjna. Terenowe przełożenia można wybrać bez zatrzymywania pojazdu. Międzyosiowy mechanizm różnicowy będzie oferowany w dwóch

Omijaj je szerokim łukiem. Wersje popularnych aut, które doprowadzą cię do bankructwa

sprzęgła to około 500 złotych. Do tego trzeba doliczyć części. Po drugie, niewiele warsztatów dysponuje odpowiednim sprzętem i wiedzą. Jeżeli awarii ulegnie moduł sterująco-wykonawczy, rachunek przekroczy 4 tysiące złotych. Zobacz także: Te auta omijaj szerokim łukiem. Psują się na potęgę, a ich naprawa

Wersje-skarbonki popularnych aut. Na co uważać przy kupnie A4, serii 3, Golfa lub Astry?

panewki i lubiąca się psuć pompa cieczy chłodzącej wyposażona w sprzęgło. A szkoda, bo 1.4 TSI swego czasu zbierał bardzo pozytywne recenzje za dobre osiągi i elastyczność. Jego mankamenty wypłynęły z czasem. O tym pewnie wiecie, ale i tak przypomnimy. Volkswagen Passat - 2.0 TDI PD źródłem ogromnych

Korzystaj z klimatyzacji efektywnie - włącz obieg wewnętrzny i otwórz okna na 2-3 minuty

powinna się uruchomić. Nieużywanie klimatyzacji w chłodniejsze dni, generuje też dodatkowe zagrożenie w postaci możliwości wystąpienia korozji na elementach ciernych sprzęgła sprężarki. Zadbaj o regularny serwis Przed wizytą w serwisie, możemy samodzielnie wymienić filtr kabinowy. Kosztuje zazwyczaj

Opinie Moto.pl: Volkswagen Passat 2.0 TSI 4MOTION - skromny, ale potężny. Jeździliśmy najszybszą wersją klasyka

nazwami 4MOTION i DSG niemal do perfekcji. Pierwsze to tylko nazwa handlowa, która może oznaczać różne rozwiązania. W samochodach koncernu VW/Audi bazujących na platformie MQB z poprzecznie umieszczoną jednostką napędową stosuje się sterowane elektronicznie sprzęgło Haldex najnowszej generacji. Z kolei

Thule Vector - czy najdroższy box dachowy na rynku jest wart swojej ceny?

wszystkie pokrętła do momentu zadziałania prostego sprzęgła. Kiedy pokrętła zaczynają "terkotać" znaczy, że są właściwie dokręcone. I to wszystko. Takie rozwiązanie mocujące dopasowuje się automatycznie do kształtu niemal każdych belek dachowych. Ze wszystkich modeli belek marki Thule tylko seria

Opinie Moto.pl: Audi A5 Sportback 40 TFSI S tronic. Wstęp do klasy premium

manewruje się w ciasnych przestrzeniach. Kiedy wyłącza sprzęgło, samochód automatycznie zaczyna jechać i pokonuje co najmniej kilka centymetrów. Wyposażonym w S tronic Audi trudno jest parkować tak precyzyjnie, jak samochodami z manualną skrzynią biegów, która ułatwia wykonywanie minimalnych korekt na

Kupujemy używane Volvo XC60 - opinie, awarie, najlepsze wersje. Ulubiony SUV klasy premium Polaków

wprowadzono ośmiostopniowy mechanizm. W przypadku ręcznych konstrukcji musimy liczyć się z wymianą zespołu sprzęgła i dwumasowego koła zamachowego za około 4000 złotych. Przekładnie automatyczne wymagają regularnych wymian oleju co 50-60 tysięcy kilometrów, co istotnie wydłuży ich żywotność. Niemniej, w

Opinie Moto.pl: Seat Ateca, Seat Tarraco, Cupra Ateca. Trzech muszkieterów Seata

osiągów w każdych warunkach. Ma jedną drobną wadę. Sprzęgło, które automatycznie załącza się przy ruszaniu robi to po krótkiej zwłoce i z leciutkim szarpnięciem, co może trochę przeszkadzać przy próbie dynamicznego startu oraz manewrowaniu w bardzo ciasnych przestrzeniach w czasie parkowania. Osiągi

Te auta omijaj szerokim łukiem. Psują się na potęgę, a ich naprawa doprowadza do bankructwa

problemy gnębią turbodoładowanego benzyniaka? M.in. niska trwałość łańcuchowego rozrządu (oferowane w Volkswagenach najnowszych generacji 1.4 TSI wyposażone są w pasek rozrządu), zacierające się panewki i lubiąca się psuć pompa cieczy chłodzącej wyposażona w sprzęgło. A szkoda, bo 1.4 TSI swego czasu

Opinie Moto.pl: Nowa Kia Sorento 1.6 T-GDI Hybrid - w teście twardy orzech do zgryzienia... dla konkurencji

skrzynia działa płynnie i sprawnie. W wersji z napędem na cztery koła podziałem momentu obrotowego między osie zajmuje się sterowane elektronicznie sprzęgło wielopłytkowe. Przednie koła w zależności od sytuacji przekazują od 100 do 50 proc., tylne od 0 do 50 proc. Nie jest to więc napęd o sportowej

Kompaktowe SUV-y za 40 tysięcy złotych. Którego wybrać?

nagłośnienie, nawigacja czy komputer pokładowy. Znakiem rozpoznawczym samochodów Subaru jest stały napęd na cztery koła. W przypadku Forestera III występuje tylko z przekładniami manualnymi. Z automatami stosowano tańsze sprzęgło wielopłytkowe. Bezawaryjną eksploatację gwarantują benzynowe silniki typu boxer

Kompakty za 15-20 tysięcy złotych. Fiat Bravo, czy Renault Megane III?

serwisu. Co ciekawe, każda turbodoładowana odmiana modelu Bravo seryjnie wyposażana jest w manualną, sześciostopniową przekładnię. Koszt wymiany kompletnego sprzęgła w zależności od wersji silnikowej to 500-1000 złotych. W przypadku benzynowego silnika nie pojawiają się poważne i kosztowne bolączki

Kupujemy używane. Te wersje popularnych aut doprowadzą cię do bankructwa

automatycznym sterowaniem. Wraz z narastającym przebiegiem, pojawia się coraz więcej problemów, zwłaszcza z precyzyjną zmianą biegów. Wyczuwalne szarpanie oznacza konieczność spotkania z mechanikiem, a do do przyjemnych należeć nie będzie. Po pierwsze, sama wymiana sprzęgła to około 500 złotych. Do tego

Kupujemy używane. Auta terenowe za 50 tys. zł - propozycje godne rozważenia

sprzęgło międzyosiowe. Prosty mechanizm okazuje się trwały i skuteczny w niezbyt wymagającym terenie. Piaszczyste podłoże, czy koleiny wypełnione błotem to dla Dacii bułka z masłem. Do napędu przewidziano prosty silnik benzynowy 1.6 110 KM, 1.2 TCe 125 KM i diesla 1.5 dCi 110 KM. Jednym z bardziej

Mercedes E W211 vs. BMW serii 5 E60 - porównanie używanych. Warto się skusić niską ceną?

złotych za sztukę. Wymiana rozrządu oscyluje wokół 3000 złotych. W 2-litrowej jednostce fakturę winduje fakt umieszczenia rozrządu od strony sprzęgła. Ogromną wagę dla wytrzymałości jednostki mają interwały wymiany oleju. Specjaliści zalecają skrócenie go o połowę względem sugestii producenta. Dzięki temu

Poradnik | Tempomat - co to jest?

”, hamulca, czasami również sprzęgła, oraz siłownika (najczęściej podciśnieniowego), który na podstawie sygnałów ze sterownika reguluje kąt uchylenia przepustnicy. W autach z elektroniczną przepustnicą siłownik jest zbędny, wystarcza przekazanie sygnałów bezpośrednio do modułu przepustnicy

Kupujesz samochód? Uważaj! To wersje-skarbonki najpopularniejszych aut nad Wisłą

trwałość łańcuchowego rozrządu (oferowane w Volkswagenach nowszych generacji 1.4 TSI wyposażone są w pasek rozrządu), zacierające się panewki i lubiąca się psuć pompa cieczy chłodzącej wyposażona w sprzęgło. A szkoda, bo 1.4 TSI swego czasu zbierał bardzo pozytywne recenzje za dobre osiągi i elastyczność

Używany SUV klasy premium? Sprawdzamy Volvo XC60 Mk1 i Mercedesa GLK. Które wersje są godne uwagi?

liczyć się z wymianą zespołu sprzęgła i dwumasowego koła zamachowego za około 4000 złotych. Przekładnie automatyczne wymagają regularnych wymian oleju co 50-60 tysięcy kilometrów, co istotnie wydłuży ich żywotność. Niemniej, w zdecydowanej większości przypadków musimy być przygotowani na remont skrzyni

Kupujemy używane BMW | Poradnik | Co psuje się najczęściej?

turbodiesel 725 tds, w którym często dochodzi do pęknięć głowicy. - Z mocniejszymi silnikami nie radzą sobie automatyczne skrzynie biegów - z automatem bezpieczniej kupić słabszy silnik. - Zużycie sprzęgła wentylatora chłodnicy. - Niedomagania wspomagania układu kierowniczego. Typowy problem to wycieki

Poradnik | Funkcjonalne kombi 4x4 za 20 tysięcy złotych

KM i 2.0 TDI 140 KM. W przypadku benzyniaka, problemem jest wysokie zużycie oleju silnikowego i rozciągający się łańcuch rozrządu, natomiast diesle z początku produkcji borykają się z pękającymi głowicami. Zastosowany napęd 4x4 to w rzeczywistości nieskomplikowane sprzęgło międzyosiowe typu Haldex, w

Kupujemy używane:Volvo XC90 I vs. Audi Q7 I. SUV-y premium w dobrej cenie. Uwaga na wysokie koszty

przeciwnym razie musimy pogodzić się z koniecznością regeneracji skrzyni – koszt około 5000 złotych. Zastosowany w XC90 napęd na cztery koła domyślnie przekazuje całą moc na przednią oś. Dopiero problemy trakcyjne skutkują dołączeniem napędu osi tylnej. Sprzęgło typu Haldex okazuje się całkiem żywotne

Kupujemy używane: Kompakty premium. BMW serii 1 kontra Audi A3 II

opcjonalny napęd na cztery koła quattro. Tutaj mamy do czynienia z dołączaną tylną osią za pośrednictwem sprzęgła typu Haldex. BMW serii 1 - opinie. Debiut w klasie kompaktowej Pierwsza generacja BMW serii 1 E87 produkowana była od 2004 do 2011 roku. Konkurent Audi A3 dostępny był jako trzy i pięciodrzwiowy

Najmniej awaryjne SUV-y z rynku wtórnego. Na które warto postawić?

użytkowników zgłasza awarie sprzęgła płytkowego. Mimo dobrej opinii, CR-V cierpi na kilka przypadłości. Silniki eksploatowane na wysokich obrotach lubią konsumować olej. Warto więc wozić w bagażniku bańkę na dolewkę. Zdarza się też zgrzytanie biegów, czemu winna jest mała tulejka. Naprawa nie będzie tania

Rodzaje napędów 4x4, czy warto w nie inwestować? Kiedy napęd na obie osie się przydaje?

Outlanderowi, czy Skodzie Kodiaq. Sercem układu jest międzyosiowe sprzęgło odpowiedzialne za dozowanie siły napędowej na druga oś. Niestety, intensywna eksploatacja w terenie czy na śniegu może doprowadzić do jego przegrzania. Wówczas, ze względów bezpieczeństwa napęd tylnej osi zostaje rozłączony. Może też

Kia Rio po faceliftingu już w sprzedaży. Miękka hybryda za niecałe 60 tys. zł

. zł dopłaty wymaga przesiadka do Rio napędzanego 100-konnym silnikiem 1.0 T-GDi z nowej rodziny Smartstream. Dopłata do przekładni z dwoma sprzęgłami, która pracuje w trybie automatycznym, wynosi 6 000 zł. Pod koniec trzeciego kwartału w ofercie pojawi się również Rio wyposażone w instalację LPG

Używane Audi A3. Sprawdzamy trzy generacje. W każdej są pułapki, ale i chwalone wersje

sygnowanym logo quattro. W przypadku A3, to jednak napęd dołączany ze sprzęgłem międzyosiowym. Po latach, mechanicy zgodnie polecają wszystkie silniki benzynowe – 1.6 101-102 KM, 1.8 125 KM, a także 1.8 Turbo 150-224 KM. Dysponują wielopunktowym wtryskiem paliwa, paskiem rozrządu i brakiem poważnych

Suzuki Baleno Smart Hybrid | Technologiczne (nie)zaskoczenie

silnik zostaje automatycznie wyłączony jeśli dźwignia zmiany biegów zostanie ustawiona w pozycji "neutral" a pedał sprzęgła będzie zwolniony. Silnik jest też wyłączany na każdym postoju przy zachowaniu tych samych warunków. W ten sposób dodatkowo oszczędza się benzynę. W momencie

Automatyczne skrzynie biegów | Ręce przy sobie!

Mercedesach A, B i CLA oraz skrzynia DsG od VW mają dwie przekładnie - jedną dla biegów parzystych, drugą dla nieparzystych; każda ma własne sprzęgło. umożliwiają one w pełni automatyczną zmianę biegów bez przerywania dopływu siły napędowej. poprzez poślizg jedno z dwóch pracujących w oleju sprzęgieł

Używane Audi A3 III. Co psuje się najczęściej, a na którą wersję najlepiej postawić?

W zeszłym roku do Polski ściągnęliśmy do ponad milion samochodów używanych. Na rynku wtórnym wciąż ogromną popularnością cieszą się klasyczne kompakty. M.in. VW Golf i Opel Astra. Jedak wiele osób decyduje się na zakup auta segmentu C klasy premium. Na szóstym miejscu wśród najpopularniejszych

Mercedes A 45 AMG od 177 tys. zł

przedniej. W przypadku wykrycia uślizgu któregoś z nich, za pośrednictwem sprzęgła wielopłytkowego część potencjału przekazywana jest w kierunku osi tylnej (maksymalnie do 50 proc.). Frajdę z jazdy potęgować ma sportowe zawieszenie, zmodyfikowany układ kierowniczy, wyjątkowo

SUV z pancernym dieslem do 30 tys. zł. To wymierający gatunek. Oto 8 pewniaków

, 140 i 163 KM. Seryjnie, Kuga dysponuje dołączanym napędem na wszystkie koła i precyzyjną, manualną przekładnią sześciostopniową. To jeden z najlepszych diesli w swojej klasie. Renault Koleos I 2.0 dCi Modelem mocno niedocenianym w Europie był i nadal jest Renault Koleos pierwszej generacji. W

Poradnik | Atrakcyjne coupe za 30 tysięcy złotych

. Topowe jednostki seryjnie łączone były z napędem na cztery koła quattro - w przypadku TT wykorzystującego międzyosiowe sprzęgło typu Haldex. W pozostałych wersjach moment obrotowy trafia na przednią oś. Istną ikoną motoryzacyjnej sztuki wciąż pozostaje produkowana od 2005 do 2010 roku Alfa Romeo Brera

Opinie Moto.pl: Ford Puma. Nowa kategoria i stara nazwa. Ta druga pasuje, bo nadal zapewnia dużą przyjemność z jazdy

. W przyszłości w ofercie ma znaleźć się opcjonalna automatyczna 7-stopniowa skrzynia biegów, ale z powodu znakomitej pracy manualnej zupełnie za nią nie tęsknię. Pumą ze skrzynią ręczną jeździ się, a nawet rusza bardzo łatwo. Ta czynność nie wymaga precyzyjnego dozowania gazu, ani poślizgu sprzęgła

Ford EcoSport - jeden z prekursorów klasy crossover, trafia na polski rynek [Pierwsza jazda]

pośrednictwem sterowanego elektronicznie międzyosiowego sprzęgła wielopłytkowego. W warunkach idealnych są napędzane tylko przednie koła, a w przypadku gorszej trakcji maksymalnie 50% momentu obrotowego może powędrować na tylną oś. W prowadzeniu EcoSporta na suchej, czy mokrej asfaltowej nawierzchni, nie ma

Honda Forza 125 | Test | Król klasy 125 ccm

odśrodkowe. Wystarczy zdecydowany ruch nadgarstka prawej ręki i po krótkiej chwili oglądamy inne pojazdy w lusterkach wstecznych. Automatyczna przekładnia zwalnia kierowcę z używania sprzęgła i zmiany biegów. Obchodzi nas wyłącznie gaz i hamulce. Ciekawostką jest zastosowanie systemu Idle Stop pozwalającego

Nie kupuj aut z tymi skrzyniami biegów

szarpaniem przy zmianie biegów. Jeśli dochodzą do tego stuki i zwłoka podczas zmiany biegów, winne mogą być sprzęgła (do 6 tys. zł). Oprócz tego występują kłopoty z łożyskami, co można poznać po hałasie dochodzącym ze skrzyni biegów (koszt naprawy ok. 3 yts. zł). Koszt nowej skrzyni wraz z wymianą może dojść

Poradnik | Sportowe auta za 20 tysięcy złotych

typowe w swojej klasie równomierne proporcje oraz agresywny wygląd. Niestety, Nissan nie zadbał o zabezpieczenie antykorozyjne, nawet bezwypadkowe sztuki rdzewieją. Wnętrze 200SX przeważnie jest bardzo bogato wyposażone: klimatyzacja automatyczna, pełna elektryka, a także dopracowane fotele doskonale

Używany Ford Mondeo to ogromny hit. Którą wersję kupić? Sprawdzamy trzy generacje

tym przypadku filtra cząstek stałych, a koszt dwumasowego koła zamachowego nieznacznie przekracza 1000 zł. Kolejne jednostki 1.6, 2.0 i 2.2 TDCI to konstrukcje pochodzące z koncernu PSA (HDI) i uchodzące za jedne z najlepszych w klasie. Dysponują mocą odpowiednio 115, 140-163 oraz 175-200 KM. Jak

Mercedes-Benz 220 SE | W stronę słońca

sprzęgło "Hydrak". Składało się ze sprzęgła hydrokinetycznego ze sprzęgłem jednokierunkowym i suchego sprzęgła jednotarczowego. Mercedes SL | 60 lat legendy Dwubarwny egzemplarz na zdjęciach to tzw. Cabriolet A. Odznacza się tym, że z tyłu

Pierwsza jazda nowym Mercedesem Klasy C. Zmian jest sporo, choć na to nie wygląda

Speeedshift TCT 9G. Nie jest to jednak klasyczny automat, tylko zautomatyzowana przekładnia wyposażona w dwa sprzęgła. AMG C 43 jest seryjnie wyposażone w napęd na cztery koła 4MATIC, który przekazuje większy procent momentu obrotowego na tył (69%), niż w słabszych modelach (55%). Samochód osiąga 100 km/h w

Mercedes-Benz 600 Pullman. Po prostu duży Mercedes

4800 obr./min. Tylne koła auta napędzane były za pośrednictwem nowo zaprojektowanej 4-stopniowej przekładni automatycznej ze sprzęgłem hydraulicznym (a nie ślizgającym się mocniej przetwornikiem momentu obrotowego). Dający z siebie maksymalnie 500 Nm momentu obrotowego silnik był wyposażony w kilka

Szukamy pojemnego kombi dla rodziny za 50 tys. zł. Na liście m.in. Skoda, Mercedes i Volvo

nadwozie nie ma problemów z korozją. Materialy wykończeniowe we wnętrzu również okazują się wytrzymałe. Kabina 508 SW jest jedną z najprzestronniejszych w klasie, a ustępuje jedynie Skodzie Superb i Fordowi Mondeo. Jak przystało na koncern PSA, otrzymujemy bogate wyposażenie w większości przypadków. Z

4x4 bez tajemnic

wielopłytkowe Wiskotyczne. Popularne rozwiązanie ze względu na niskie koszty i prostotę. Wielopłytkowe sprzęgło lepkościowe wypełnione gęstym olejem przenosi moment obrotowy na drugą oś automatycznie, ale dopiero przy sporej różnicy prędkości obrotowych przednich i tylnych kół. Z racji

Octavia wciąż w formie. Przyglądamy się nowemu cennikowi bestsellera Skody

. Skoda oferuje aż 7 jednostek napędowych. Można je łączyć z manualną lub automatyczną, dwusprzęgłową przekładnią. Do tego mocniejsze warianty sprzężono z napędem na cztery koła. Podstawowy, 1.0 TSI ma 115 koni mechanicznych. Gamę uzupełnia 1.5 TSI 150 KM i 2.0 TSI 190 KM. Wersja RS to 245-konne 2.0 TSI

Opel Astra OPC | Test | Nie samym GTI człowiek żyje

jakąkolwiek trakcję. OPC jest wyposażona w ręczną skrzynie biegów, twardy docisk sprzęgła i mechaniczną "szperę", więc wykorzystanie potencjału, który drzemie w tej Astrze zależy tylko od nas. Sytuacje poprawia także opracowany w OPC system

Skoda Superb 4x4 z nowym cennikiem. Ile trzeba teraz zapłacić za flagową limuzynę?

Wyrazisty design, atrakcyjnie zaprojektowane detale i rozwiązania, które jeszcze kilka lat temu dostępne były jedynie w klasie premium - tak najprościej można opisać flagowy model czeskiej marki. Skoda Superb występuje jako liftback i przepastne kombi. Rodzinna wersja mierzy 485,6 centymetra

Oszczędna klasa C

, że w porównaniu z poprzednikami, nowe modele zużywają nawet o 10% mniej paliwa. A jak działa start-stop w Mercedesie ? Silnik gaśnie przy prędkości poniżej 8 km/h podczas hamowania na biegu jałowym i uruchamia się ponownie, gdy kierowca wciśnie pedał sprzęgła

Na zimę, ośka czy cztery kółka? | TOP 8

wzrok, we wnętrzu brakuje jednak miejsca nad głową. Układ kontroli trakcji nie zawsze poradzi sobie z utrzymaniem przyczepności przednich kół na mokrej nawierzchni. W sukurs przychodzi wersja 4Motion z dołączanym napędem tylnej osi (Haldex, czyli elektronicznie sterowane sprzęgło wielopłytkowe). Takie

Szybki, hybrydowy i praktyczny - zobacz nowe wcielenie kultowego MINI

MINI Countryman wpisuje się rozmiarami w klasę kompaktowych SUV-ów z metką premium. Jego nadwozie mierzy 4299 mm długości, 1822 mm szerokości i 1557 mm wysokości. Rozstaw osi wynosi 267 centymetrów. MINI poznamy po zwiększonym prześwicie, wielokolorowej karoserii, a także detalach mocno

Kupujemy używane: Skoda Octavia II - opinie. Co psuje się najczęściej, a na którą wersję najlepiej postawić?

prezentują się znacznie lepiej niż w bazowych konfiguracjach. Na liście dodatkowych opcji znaleźć możemy między innymi dwustrefową klimatyzację automatyczną, rozbudowany zestaw audio z kolorową nawigacją, komputer pokładowy, skórzaną tapicerkę, a nawet napęd na cztery koła. Używana Skoda Octavia II - silniki

Kupujemy używane: Ford S-Max I. Którą wersję i silnik wybrać? Sprawdzamy lubianego minivana

automatyczną, dwusprzęgłową przekładnię PowerShift o sześciu przełożeniach. Wymiana kompletu sprzęgieł to wydatek w wysokości około 7 tysięcy złotych. Ford S-Max I - ile kosztuje, ceny, aukcje Ford nie narzekał na brak popularności, co przekłada się na rynkową ofertę. Większość egzemplarzy pochodzi z

Renault Koleos to największy zawodnik francuskiej marki. Teraz jest tańszy o 21 tys. zł

1750 obr./min, co zwiastuje dobrą elastyczność. Oba motory sprzężono z nowej generacji, bezstopniową, automatyczną przekładnią. To jeden z mocniejszych punktów Renault. Kolejny stanowi wyciszenie przedziału pasażerskiego. Odseparowanie kabiny od świata zewnętrznego to klasa sama w sobie. Do dyspozycji

Samochody za 800 złotych w miesięcznej racie. Wybraliśmy najlepsze oferty

. Decydujemy się na system Front Assist wykrywający przeszkody i automatycznie uruchamiający hamulce. Do tego komplet czujników parkowania i tempomat za 700 złotych oraz dwustrefową klimatyzację. Finalna cena samochodu w specyfikacji Ambition wynosi 99 tysięcy złotych. Jak na klasę kompakt, całkiem sporo

Kupujemy używane: Ford S-Max I kontra Citroen C4 Grand Picasso I. Pierwsze generacje popularnych minivanów

Ford S-Max – technologia z Mondeo Poszukując auta stworzonego dla rodziny, wielu kierowców godzi się z zakupem auta, którego charakterystyka prowadzenia mocno odbiega od standardów znanych z klasy kompaktowej lub średniej. Wyjątkiem od tej reguły jest Ford S-Max pierwszej generacji

260-konny Opel Insignia kombi przyłapany bez żadnego kamuflażu

propozycją, dla tych którzy szukają bardzo szybkiego, a przy tym praktycznego auta. Bagażnik pomieści 520 litrów. Po złożeniu tylnych siedzeń (kanapę można podzielić w proporcjach 40:20:40) otrzymamy aż 1638 litrów. To o 108 l więcej niż w poprzednim Oplu klasy średniej. A teraz najważniejsze... Co pod maską

Opinie Moto.pl: Hyundai Santa Fe 2.0 CRDi AWD - Stylowy i komfortowy

delektować się ciszą. Podobnie jest w mieście, gdzie blisko nas musi przejechać tramwaj, by głośny dźwięk wzbudził zainteresowanie podróżujących. Wysokoprężny motor sprzężono z 8-stopniową, automatyczną przekładnią. Poszczególne przełożenia nie wchodzą z prędkością godną najlepszych na rynku &bdquo

Kandydat w plebiscycie The Best of Moto.pl: Jeep Renegade

1.6 będący dotychczas podstawowym w gamie zarówno Renegade’a jak i Fiata 500X. To także jeden z polskich akcentów, bowiem produkowany jest w Bielsku-Białej. Drugą benzynową propozycją jest 4-cylindrowy silnik 1.3 o mocy 150 KM w połączeniu z sześciostopniową, automatyczną skrzynią DDCT 

Kupujemy używane: Ford Focus Mk1 i VW Golf IV. Trwałe kompakty za kilka tysięcy złotych

. Wówczas możemy cieszyć się z automatycznej klimatyzacji, komputera pokładowego, ABS, „pełnej elektryki”, a nawet prymitywnej nawigacji czy skórzanej tapicerki i dołączanego napędu na cztery koła. Minusem w przypadku Golfa IV jest niewielka ilość miejsca na kanapie, wyraźnie ustępująca klasowym

Kupujemy używane - Volvo V40 vs. Audi A3 III. Kompakty w wydaniu premium

, ale droższy automat A3 podobnie jak V40, opcjonalnie oferowane było z dołączanym napędem na cztery koła i automatycznymi przekładniami. Zależnie od wersji otrzymujemy sześcio lub siedmiobiegowe konstrukcje z dwoma sprzęgłami. Ewentualna wymiana kompletu sprzęgieł i naprawa mechatroniki to wydatek

Opinie Moto.pl: VW Amarok 3.0 TDI vs. Mercedes X350d - porównanie. Pickupy z wyższej półki

. Zużycie paliwa w mieście waha się między 13 a 17 litrów. W trasie można zejść do 8,5, a na autostradzie do 11 litrów. Niemal identyczne parametry Mercedes ma bardzo zbliżone parametry. 3-litrowy diesel generuje 258 KM i 550 Nm w zakresie 1400-3200 obr./min. Diesla sprzężono z automatyczną, 7-stopniową

Mazda 3 | Pierwsza jazda | Nic na siłę

, co automatyczny. Wszystko m.in. dzięki blokadzie sprzęgła hydrokinetycznego. Do tego biegi lewarkiem (są też łopatki) zmienia się we właściwym kierunku, czyli redukcja do przodu, wyższy bieg do siebie (jak w BMW). Niestety automat Mazdy ma też słabe strony - wyraźnie pogarsza osiągi i zwiększa

Yamaha YZF-R1 - motocykl używany

Thunderace. Blok cylindrów zintegrowano z korpusem silnika, a wałki skrzyni biegów umieszczono jeden nad drugim. Na jednym z nich zamontowano sprzęgło. Jednostka napędowa została skrócona o 81 mm. Była też sporo lżejsza. Na samej tylko operacji wykonania bloku cylindrów i korpusu silnika w formie jednolitego

Mazda 3 2.0 i-stop - test | Za kierownicą

uśpić serce Mazdy, wystarczy podczas postoju na czerwonym świetle czy parkingu wrzucić luz i puścić sprzęgło. Ponowne wciśnięcie sprzęgła budzi auto do życia. Jak obliczyli specjaliści, już 6-sekundowe unieruchomienie motoru przynosi zyski. Do atmosfery nie trafia w tym czasie zbędny dwutlenek węgla, a

Ferrari Testarossa | Test | Nocne espresso

przekraczania 2500 obr/min. Hydrauliczne sprzęgło jest dość twarde, ale bajecznie progresywne. Minimalistyczna i staromodna w formie dźwignia zmiany biegów porusza się w tradycyjnej prowadnicy "podwójnym widelcu". Muska ją z metalicznym trik-klik i pozwala poczuć dłoni, że gdzieś tam na końcu trącają

BMW serii 1 - Mniej, czyli zgrabniej

skrzynią biegów system Start/Stop. Bardzo przydatny podczas jazdy w korku. Jak działa? W momencie, gdy dźwignię zmiany biegów ustawimy w pozycji "luz" i zdejmiemy nogę z pedału sprzęgła - auto gaśnie. Nowe hasło BMW brzmi - "Zerowe spalanie przy zerowej szybkości". I faktycznie coś w

Land Rover Freelander 2 TD4.e | Test | Po męsku

automat wyłączy silnik na światłach, a my szybko wbijemy jedynkę, puścimy sprzęgło i dodamy gazu, auto zadławi się, jak gdyby odpalić silnik na biegu bez wciśniętego sprzęgła. W Land Roverze przyda się zatem brytyjskie opanowanie. Tradycja Brytyjczyków w budowaniu terenowych

Bestsellery Volkswagena na wyprzedaży. Przeglądamy najlepsze oferty na Golfa, Passata i Arteona

optymalnie sprawdza się najmocniejszy w gamie diesel - 2.0 BiTDI. Ma 240 KM i 500 Nm dostępnych w przedziale 1750-2500 obr./min. Sprzężono go z automatyczną skrzynią i napędem na obie osie. Taka konfiguracja świetnie koreluje z krążownikiem szos. Auto chętnie nabiera prędkości niezależnie od obciążenia, a w

Porsche Cayman S - Test | Żarty się skończyły

. Największą przyjemność, która wpływa również na to jak szybko można jeździć Caymanem S jest wręcz genialny system automatycznego podbijania obrotów przy redukcji biegu. Kiedy wciskamy pedał sprzęgła, silnik sam wrzuca obroty na wyższe, aby w momencie gdy zapniemy bieg mieć od razu dostępną pełna wartość

Re: Automatyczne skrzynie

wymianie oleju automat przeżyje silnik samochodu. Mniejsza cena auta z ręczną skrzynią jest tylko pozorna, co zrozumiesz przy wymianie/wymianach sprzęgła. Automaty są popularne w Niemczech, Szwecji, Szwajcarii; zwłaszcza w autach klasy D/E. W klasie luksusowej, to obecnie standard. W uboższych

Re: Mercedes Klasa A z automatyczną skrzynią bieg

W a-klasie są dwa automaty. Jeden tzw. "zwykły" jest ok, drugi to zwykła skrzynia ze zautomatyzowanym sprzęgłem i ta nie należy do bezawaryjnych. W168 z tych roczników sobie odpuść bo nie warto się w nie pchać. Ze względu na nietypową konstrukcję jest marny dostęp do podzespołów silnika. Części są

Re: Seicento-opinie

w "600" jest elektryczne, więc nie wiem, czy warte zachodu (zwłaszcza przy tak małych kółkach). Jak chcesz się licytować - można jeszcze dostać wersję "Easy" z automatycznym sprzęgłem (coś jak w mercedesach A-klasy W168). -- Jednym z najmilszych doświadczeń w życiu jest być celem, nie będąc

Automaty - reaktywacja, czyli "Blokada głowy"

miałyby rozmiary małych budynków. W wypadku automatycznej skrzyni biegów mamy dziwny i niczym nie uzasadniony opór przed tym poprawiającym bezpieczeństwo i niezawodnym urządzeniem. Kierowcy w mieście nie muszą co kilka metrów wciskać pedału sprzęgła. Nie muszą odrywać prawej ręki od kierownicy, gdy

Re: Ford Focus czy cos innego??

Szczerze mówiąc to bym się bardzo długo zastanawiał. Bo tak: Jeżdże Xsarą sprzed liftingu i samochód jest super. Prowadzenie rewelacyjne, bardzo wygodne fotele, automatyczna klima. Pełen komfort jak w tej klasie. Łatwe do wyczucia hamulce (nowe samochody mają jak wiadomo lepsze, ale Xsara 2

Re: ja mam automat

tym gaśnięciem, czy puszczaniem sprzęgła za szybko. Zgaśnięcie, czy 'żabki' nie zdarzyły mi się od czasu kursu prawa jazdy, to jest od prawie 13 lat ;-)) Inna sprawa, jak ktoś jeździ cały czas automatem i się po prostu 'oduczy' manuala. W miarę przejeżdżania kolejnych kilometrów rzeczy takie jak

Re: z subaru jest jak z saabem - nie wiadomo skąd

, notorycznie palił sprzęgło, co się okazało wyjeżdżając codziennie z podziemnego garażu robił to na półsprzęgle, co by nie za szybko, tak by automatyczna brama się zdążyła otworzyć. Problem się rozwiązał w momencie, gdy zmienił auto na wyposażone w automat. Wiem, to nie dowód, ale jednak coś pokazuje. No

Re: ja mam automat

gazu lub puszce sprzedlo za szybko itd itd > > Nie wiem, o co chodzi z tym gaśnięciem, czy puszczaniem sprzęgła za szybko. > Zgaśnięcie, czy 'żabki' nie zdarzyły mi się od czasu kursu prawa jazdy, to jest > > od prawie 13 lat ;-)) Inna sprawa, jak ktoś jeździ cały czas

Re: Kupując SUV'a-czym się kierować?

sie poprzez sprzęgło lepkosciowe - co juz na początku wyjasnia ze nie jest to auto wybitnie terenowe.Jak w większosci SUVów i tutaj również brak jest redukcji do jazdy terenowej. Poza kilkoma mankamentami wszystko jest na naprawde przyzwoitym poziomie.Bardzo obszerne wnetrze, zwłaszcza na tle

Re: Golf VI - najsłynniejszy kompakt świata w now

eliminacji opóźnienia pomiędzy poleceniem zmiany biegu a faktyczną jego zmianą w trybie ręcznym. No i strzałka obrotomierza tak szybko się ruszająca fajnie wygląda. Dochodzi do tego marketing. Łatwiej przekonać, że podwójne sprzęgło jest lepsze niż pojedyncze, bo w powszechnym rozumieniu więcej = lepiej

zatem policzmy...

aha komfort rozumiem jako elektryczne szyby, lusterka, automatyczna klima, przywoite audio, cywilizowany poziom bezpieczeństwa, w miarę wygodne fotele czyli bez 50 tys. do nówki nie podchodź. wracając do liczenia... 2 komplety opon, rozrząd, sprzęgło, katalizator, zawieszenie to są przeciętnie

Re: Fenomen VW

( > majaca rowniez tylko jedno, stale azzebione przelozenie). > > > > Prosze. Przekladnia DSG jest przekladnia automatyczna. Kropka. > Przekladnie polautomatyczne to (obecnie praktycznie wymierajaca) klasa przeklad > ni, ktore automatyzowaly tylko jeden aspekt obslugi. Np

Re: MAREA WEEKEND JTD

, to standart : tarcze, sprzęgło, wydech, amortyzatory, a niedługo wahacze. W zależności od przebiegu musisz zwrócić uwagę na stopień zużycia tych elementów. Nie wiem, jaką wersją wyposażeniową (są dwie) jest rzeczony egzemplarz, ani jaki ma przebieg, wię nie wypowiem się co do ceny. Co do

Re: Fajna ta astra 4

G było to bardzo praktyczne; - SILNIK CDTI ma nadmiernego turbo-laga uniemożliwiającego szybkie i sprawne przyśpieszanie - po zmianie biegu zmuła bardzo ciężka do zniwelowania przegazówką przed puszczeniem sprzęgła - mi po 28 000 km wciąż nie udaje się płynnie i dynamicznie shiftować, w

Re: I znowu....

: sniperslaststand.blogspot.com/2008/08/hybrid-vs-diesel-fuel-consumption-duel.html oraz w kategorii małych aut premium (IS220d z mocnym dieslem, chociaż automatycznej skrzyni, istotnego elementu wyposażenia, tam już nie ma). Efekt? Nic nie wskórali. Tymczasem jednym realnym technicznym ruchem w kierunku Europy wykonanym przez Infiniti jest uposażenie ich aut w siedmio, a

406 porównanie

, sprzęgło, pasek rozrzadu wymieniać trzeba. Auta dosć wygodne, twardsze niż europejskie, generalnie poprawne, ale tylko tyle- bez zadnych emocji, w niczym nie przoduja. -włochy - paskudnie się psuja, psuje się właściwie wszystko (Fiat, Alfa), ale naprawy tanie jak barszcz. Tylko to trochę

Re: Tylny napęd BMW, Mercedes - zacofane marki.

samochodzie użytkowym. W lżejszych wersjach jest tańszy przedni napęd, a w cięższych tylny. Zresztą BMW produkuje przenionapędowe Mini i jest ono sporo tańsze od tylnonapędowej 3 Compact. MB wprowadził teraz A klasę z bardzo mocnym 354 konnym silnikiem i oczywiście konieczne było zastosowanie do niego

Re: Ludowóz Phaeton - chyba upadli na głowę

samochodzie użytkowym. W lżejszych wersjach jest tańszy przedni napęd, a w cięższych tylny. Zresztą BMW produkuje przenionapędowe Mini i jest ono sporo tańsze od tylnonapędowej 3 Compact. MB wprowadził teraz A klasę z bardzo mocnym 354 konnym silnikiem i oczywiście konieczne było zastosowanie do niego

Re: Tylny napęd to potęga

samochodzie użytkowym. W lżejszych wersjach jest tańszy przedni napęd, a w cięższych tylny. Zresztą BMW produkuje przenionapędowe Mini i jest ono sporo tańsze od tylnonapędowej 3 Compact. MB wprowadził teraz A klasę z bardzo mocnym 354 konnym silnikiem i oczywiście konieczne było zastosowanie do niego

troche o naszym F 16

walki pilot może po prostu trzymać drążek w pozycji "na siebie", a komputer sam ustali odpowiednie wychylenie powierzchni sterowych. Wskaźnik kąta natarcia pojawia się na HUDzie dopiero wraz z wypuszczeniem podwozia. Bezpieczeństwo pilota zapewnia fotel katapultowy ACES II klasy 0-0 pochylony o