a klasa automatyczne sprzęgło

Błażej Boner

Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio - szybka i piekielnie droga

Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio - szybka i piekielnie droga

Właśnie poznaliśmy cenę najszybszego SUV-a na świecie. Dealerzy Alfa Romeo zbierają zamówienia na model Stelvio Quadrifoglio.

Poradnik | Tempomat - co to jest?

Utrzymywanie stałej prędkości na długich trasach jest dla kierowcy kłopotliwe i nużące. Okazuje się jednak, że może go w tym zastąpić automatyka

Omijaj je szerokim łukiem! Te wersje popularnych aut doprowadzą Cię do bankructwa

Zarówno jako nowe, jak i używane, są bestsellerami w swoich segmentach. Niestety, po latach okazuje się, że w niektórych wersjach potrafią mocno napsuć krwi. Podpowiadamy, których samochodów warto się wystrzegać, by uniknąć kosztownych problemów w czasie normalnej eksploatacji.

Ford EcoSport - jeden z prekursorów klasy crossover, trafia na polski rynek [Pierwsza jazda]

Ford EcoSport - jeden z prekursorów klasy crossover, trafia na polski rynek [Pierwsza jazda]

pośrednictwem sterowanego elektronicznie międzyosiowego sprzęgła wielopłytkowego. W warunkach idealnych są napędzane tylko przednie koła, a w przypadku gorszej trakcji maksymalnie 50% momentu obrotowego może powędrować na tylną oś. W prowadzeniu EcoSporta na suchej, czy mokrej asfaltowej nawierzchni, nie ma

Te samochody omijaj szerokim łukiem. Psują się na potęgę, a ich naprawa doprowadza do bankructwa

Te samochody omijaj szerokim łukiem. Psują się na potęgę, a ich naprawa doprowadza do bankructwa

zamachowego i sprzęgła. - Podczas zakupu koniecznie trzeba sprawdzić stan wieloklinowego paska napędzającego osprzęt silnika. Jego wymiana jest kosztowna! Dlaczego? Korozja Lata: 1995-2003 Mercedes klasy E W210 to jeden z tych modeli, które nie zasłużyły na gwiazdę na masce. Mimo wielu

Suzuki Baleno Smart Hybrid | Technologiczne (nie)zaskoczenie

Suzuki Baleno Smart Hybrid | Technologiczne (nie)zaskoczenie

;neutral" a pedał sprzęgła będzie zwolniony. Silnik jest też wyłączany na każdym postoju przy zachowaniu tych samych warunków. W ten sposób dodatkowo oszczędza się benzynę. W momencie unieruchomienia silnika podczas postoju wszystkie odbiorniki prądu elektrycznego w samochodzie zasilane są z

Poradnik | Funkcjonalne kombi 4x4 za 20 tysięcy złotych

Poradnik | Funkcjonalne kombi 4x4 za 20 tysięcy złotych

KM i 2.0 TDI 140 KM. W przypadku benzyniaka, problemem jest wysokie zużycie oleju silnikowego i rozciągający się łańcuch rozrządu, natomiast diesle z początku produkcji borykają się z pękającymi głowicami. Zastosowany napęd 4x4 to w rzeczywistości nieskomplikowane sprzęgło międzyosiowe typu Haldex, w

Kupujemy używane BMW | Poradnik | Co psuje się najczęściej?

Kupujemy używane BMW | Poradnik | Co psuje się najczęściej?

turbodiesel 725 tds, w którym często dochodzi do pęknięć głowicy. - Z mocniejszymi silnikami nie radzą sobie automatyczne skrzynie biegów - z automatem bezpieczniej kupić słabszy silnik. - Zużycie sprzęgła wentylatora chłodnicy. - Niedomagania wspomagania układu kierowniczego. Typowy problem to wycieki

Honda Forza 125 | Test | Król klasy 125 ccm

Honda Forza 125 | Test | Król klasy 125 ccm

znaczenie ma jednak sam moment startu. Natychmiastową reakcję na odkręcenie manetki gazu zapewnia bezstopniowa przekładnia pasowa i sprzęgło odśrodkowe. Wystarczy zdecydowany ruch nadgarstka prawej ręki i po krótkiej chwili oglądamy inne pojazdy w lusterkach wstecznych. Automatyczna przekładnia zwalnia

Automatyczne skrzynie biegów | Ręce przy sobie!

Automatyczne skrzynie biegów | Ręce przy sobie!

Variable Transmission (CVT). Dwa Sprzęgła - do biegów parzystych i nieparzystych Dwusprzęgłowa przekładnia 7G-DCT w Mercedesach A, B i CLA oraz skrzynia DsG od VW mają dwie przekładnie - jedną dla biegów parzystych, drugą dla nieparzystych; każda ma własne sprzęgło. umożliwiają one w pełni automatyczną

260-konny Opel Insignia kombi przyłapany bez żadnego kamuflażu

260-konny Opel Insignia kombi przyłapany bez żadnego kamuflażu

propozycją, dla tych którzy szukają bardzo szybkiego, a przy tym praktycznego auta. Bagażnik pomieści 520 litrów. Po złożeniu tylnych siedzeń (kanapę można podzielić w proporcjach 40:20:40) otrzymamy aż 1638 litrów. To o 108 l więcej niż w poprzednim Oplu klasy średniej. A teraz najważniejsze... Co pod maską

Opel Astra OPC | Test | Nie samym GTI człowiek żyje

Opel Astra OPC | Test | Nie samym GTI człowiek żyje

opracowany w warsztatach firmy Drexler wielkopłytowy mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu. To właśnie dzięki "szperze" z prawdziwego zdarzenia Astra OPC na śliskiej lub nierównej nawierzchni łapie jakąkolwiek trakcję. OPC jest wyposażona w ręczną skrzynie biegów, twardy docisk sprzęgła i

Mercedes-Benz 220 SE | W stronę słońca

Mercedes-Benz 220 SE | W stronę słońca

wystroju karoserii sedanów. Najbardziej widoczną z nich były większe kły na zderzakach, takie jak w coupé i kabriolecie. Listę opcji wzbogaciło automatyczne sprzęgło "Hydrak". Składało się ze sprzęgła hydrokinetycznego ze sprzęgłem jednokierunkowym i suchego sprzęgła jednotarczowego

Mercedes A 45 AMG od 177 tys. zł

Mercedes A 45 AMG od 177 tys. zł

jazdy w normalnych warunkach, układ 4MATIC kieruje cały moment obrotowy na koła osi przedniej. W przypadku wykrycia uślizgu któregoś z nich, za pośrednictwem sprzęgła wielopłytkowego część potencjału przekazywana jest w kierunku osi tylnej (maksymalnie do 50 proc.). Frajdę z jazdy potęgować ma sportowe

300-konne limuzyny za 30 tys. zł | Poradnik

300-konne limuzyny za 30 tys. zł | Poradnik

460 Nm. Moc trafia na tylne koła (opcjonalnie na cztery koła) za pośrednictwem automatycznej przekładni. Pierwsza setka pojawia się na liczniku po 6,1 sekundy, a prędkość maksymalna wynosi 250 km/h.

4x4 bez tajemnic

4x4 bez tajemnic

podstawie danych z czujników śledzących ruch samochodu. Sprzęgło tego typu może przenosić duże obciążenia, a precyzyjne sterowanie pozwala na osiągnięcie dużej prędkości działania. W BMW (system xDrive) elektronika otrzymuje dodatkowe dane z ESP, a układ hamulcowy może blokować mechanizmy różnicowe obu osi

Testujemy Infiniti QX30 2.0t AWD. Niemiecka technologia, japońskie detale

Testujemy Infiniti QX30 2.0t AWD. Niemiecka technologia, japońskie detale

zainteresować się benzyniakiem. To dwulitrowy motor wsparty doładowaniem. Generuje 211 koni mechanicznych i 350 Nm dostępnych w szerokim zakresie 1200-4000 obr./min. Spotkacie go w w Klasie A, GLA i wszelkich wariantach E. W Infiniti sprzężono go z 7-stopniową, dwusprzęgłową skrzynią DCT. Biegi zmienia żwawo

Opel Insignia GSi - szybsza od poprzedniego OPC

Opel Insignia GSi - szybsza od poprzedniego OPC

Bardziej wyrazisty, bardziej precyzyjny i bardziej wydajny - nowy Opel Insignia GSi to sportowa limuzyna dla kierowców oczekujących od klasy średniej czegoś więcej niż tylko wygody. GSi to utwardzone zawieszenie (krótsze sprężyny obniżyły prześwit o 10 mm), napęd na cztery koła, ośmiobiegowa

Na zimę, ośka czy cztery kółka? | TOP 8

Na zimę, ośka czy cztery kółka? | TOP 8

wzrok, we wnętrzu brakuje jednak miejsca nad głową. Układ kontroli trakcji nie zawsze poradzi sobie z utrzymaniem przyczepności przednich kół na mokrej nawierzchni. W sukurs przychodzi wersja 4Motion z dołączanym napędem tylnej osi (Haldex, czyli elektronicznie sterowane sprzęgło wielopłytkowe). Takie

Ferrari Testarossa | Test | Nocne espresso

Ferrari Testarossa | Test | Nocne espresso

/min. Hydrauliczne sprzęgło jest dość twarde, ale bajecznie progresywne. Minimalistyczna i staromodna w formie dźwignia zmiany biegów porusza się w tradycyjnej prowadnicy "podwójnym widelcu". Muska ją z metalicznym trik-klik i pozwala poczuć dłoni, że gdzieś tam na końcu trącają się koła

Mercedes E300 Coupe - komfort i elegancja

Mercedes E300 Coupe - komfort i elegancja

Dwudrzwiowe E poprzedniej generacji bazowało na Klasie C. Podobnie było z CLK. Ostatni model, który dzielił platformę z Klasą E to W124 – legenda w kwestii trwałości i wytrzymałości. Mercedes wrócił do korzeni i podobnie zrobił z obecnym wcieleniem. Wreszcie! Tym samym, mamy do dyspozycji

Nowa Skoda Superb | Pierwsza jazda | Do trzech razy sztuka?

Nowa Skoda Superb | Pierwsza jazda | Do trzech razy sztuka?

mocy 125 lub 150 KM (z funkcją odłączania cylindrów). Ponadto w gamie znajdują się trzy silniki Diesla: 1.6 TDI/120 KM oraz 2.0 TDI w wydaniu 150- bądź 190-konnym. Mocniejsze silniki za dopłatą są oferowane z napędem na cztery koła na bazie sprzęgła Haldex-5. Z wyjątkiem podstawowego silnika

Ford Kuga - test | Pierwsza jazda

Ford Kuga - test | Pierwsza jazda

klasycznego automatu. Najlepszym wyjściem jest zatem auto ze skrzynią manualną. Przewaga jest widoczna także w osiągach i w zużyciu paliwa. To stawia sens stosowania drogiej w utrzymaniu (dwa sprzęgła) skrzyni Powershift pod znakiem zapytania. Podczas prezentacji przedstawiciel Forda chwalił się, że Kuga w

Porównujemy Mitsubishi L200 i VW Amaroka. "Dwie definicje pickupa"

przełączników nie nastręcza trudności, a całość okazuje się czytelna. Użytkownik ma do dyspozycji dwustopniowe podgrzewanie foteli, złącze USB, automatyczną klimatyzację regulowaną w dwóch strefach i zestaw multimedialny z dotykowym ekranem. Ma nieco przestarzałą grafikę i rozbudowane menu, co wydłuży dotarcie

Bezstopniowe skrzynie CVT. Jak działają i co się w nich psuje?

pochłonie 1500-2000 zł, a montaż nowego nawet 5 tysięcy. W Mercedesach Klasy A i B użytkownicy narzekają na mechatronikę. W autoryzowanych stacjach zapłacicie za tę usterkę ponad 7000 zł. Niezbyt trwałe mechanizmy montowano też w Mini. Zestaw usterek jest podobny. Bezstopniowe skrzynie biegów od lat

Porsche Cayman S - Test | Żarty się skończyły

przyjemność, która wpływa również na to jak szybko można jeździć Caymanem S jest wręcz genialny system automatycznego podbijania obrotów przy redukcji biegu. Kiedy wciskamy pedał sprzęgła, silnik sam wrzuca obroty na wyższe, aby w momencie gdy zapniemy bieg mieć od razu dostępną pełna wartość momentu

Ford Kuga vs. Toyota Rav4 - test | Konfrontacja

-dwusprzęgłowa 6-automatyczna Napęd 4x4, sprzęgło wielopłytkowe 4x4, sprzęgło wielopłytkowe Wymiary 452,4 x 183,8 x 174,4 cm 457 x 184,5 x 166 cm Rozstaw osi 269 cm 266 cm Zawieszenie przód kolumny MacPhersona kolumny MacPhersona Zawieszenie tył wielowahaczowe

BMW X1 25i xDrive | Test | Wydajne serce

zbyt dobrze. Z przodu ogranicza jedynie rozbudowany tunel środkowy. Reszta jest bez zarzutu. Pozycja za kierownicą komfortowa. Widoczność w każdym kierunku nienaganna, a siedzi się tylko trochę wyżej, niż w aucie kompaktowym. 505 litrów to dobry wynik. Po złożeniu asymetrycznej kanapy, uzyskamy aż 1550

Skoda Yeti po liftingu - test | Pierwsza jazda | Kosmetyka

, oczywiście z 4x4, powinny sprostać wymaganiom większości użytkowników co do jazdy offroadowej. Dobrym przykładem jest właśnie Yeti. Oczywiście nie jest to przeprawówka, ale dzięki elektronicznie sterowanemu napędowi na cztery koła (sprzęgło Haldex piątej generacji), elektronicznej blokadzie mechanizmu

Znamy ceny nowego Audi A3 Sportback

pasażera z regulowaną wysokością, kolanowa poduszka powietrzna oraz kurtyny boczne i system start/stop. Ile trzeba zapłacić za używane Audi A3? Na najtańszego diesla o pojemności 1.6 l i mocy 105 KM trzeba wydać przynajmniej 100 tys. zł. Sprzężenie go z automatyczną, 7-biegową skrzynią S tronic to

Jeep Renegade | Pierwsza jazda | Zaskoczenie

Cherokee | Pierwsza jazda | Dla wszystkich Dla najmniej wymagających klientów przygotowano wersje z napędem przednim. W opcji przewidziano jednak dwa rodzaje napędu 4x4. Pierwszy to typowy napęd z dołączanymi kołami tylnej osi za pomocą mokrego sprzęgła. Oprócz domyślnego Auto do dyspozycji kierowcy są

Mazda 3 | Pierwsza jazda | Nic na siłę

brawa. Zmiany przełożeń są szybkie, reakcja na kickdown natychmiastowa, a tryb ręczny działa równie szybko, co automatyczny. Wszystko m.in. dzięki blokadzie sprzęgła hydrokinetycznego. Do tego biegi lewarkiem (są też łopatki) zmienia się we właściwym kierunku, czyli redukcja do przodu, wyższy bieg do

Ford Edge 2.0 TDCi | Pierwsza jazda | Desant z Ameryki

/100 km Prędkość maks. 211 km/h Cena od 166 600 zł** *podawane przez producenta ** cena wersji podstawowej. Wersja 210KM i automatyczną skrzynią od 197 900 zł. ZOBACZ TAKŻE: Mazda CX-9 3.7 V6 A/T 4x4 | Test | Mam gdzieś downsizing!

Land Rover Freelander 2 TD4.e | Test | Po męsku

zawsze gasił silnik, a i wskaźnik zmiany biegu nie pojawiał się, gdy kierowcy się spieszyło. Jedyną wadą systemu start-stop opracowanego przez Land Rovera jest czas reakcji. Gdy automat wyłączy silnik na światłach, a my szybko wbijemy jedynkę, puścimy sprzęgło i dodamy gazu, auto zadławi się, jak gdyby

Testujemy Volvo XC90 I i II generacji. "Dwa światy"

flagowym SUV-ie I generacji. Każdemu z przycisków przypisano jedną funkcją. Mimo, że całość może początkowo przytłaczać, to po paru chwilach okazuje się przejrzysta i logiczna. Automatyczna klimatyzacja reguluje się w dwóch strefach. Tablicę przyrządów pokładowych delikatnie pochylono, a u szczytu

TOP 10 | Kombi za 7 tys. zł

zamienników. Wady? Przeciętne fotele i wyciszenie. Warto skrócić interwał wymiany paska rozrządu i wymieniać go razem z pompą wody, a przy zakupie zwrócić uwagę na samopowracanie układu kierowniczego i pracę sprzęgła. Ponadto szybko zużywa się wydech i elementy zawieszenia, niektóre egzemplarze rdzewieją

Citroen CX | 40 lat minęło...

zapewnieniu kierowcy przestrzeni w Citroenie opracowano skrzynię biegów C-matic - dzięki niej wyeliminowano pedał sprzęgła. To kolejna z nowinek w CX'ie, które sprawiały, że Citroen nie musiał bać się żadnej konkurencji. fot. Citroen CX to także pierwszy francuski samochód, w którym montowano system ABS

Renault Talisman Grandtour | Pierwsza jazda | Można się zakochać

(dCi 110, dCi 130 i dCi 160). My na krótką przejażdżkę dostaliśmy wersję silnikową TCe 150. Pod tym oznaczeniem kryje się 1,6-litrowy, turbodoładowany benzyniak o mocy 150 KM. Silnik współpracuje z automatyczną skrzynią EDC z podwójnym sprzęgłem, o 7 przełożeniach. Jak ten duet sprawdza się podczas

Toyota Camry (1991 - 2001) - opinie Moto.pl

sprzęgła i problemami ze zmianą przełożeń. Automatyczna skrzynia biegów lepiej radzi sobie ze sportowymi aspiracjami kierowcy, ale znacząco podnosi zużycie paliwa. Poza tym wymaga stałego dozoru serwisowego dla zapewnienia bezawaryjnego działania. Lekceważenie tego zalecenia kończy się uszkodzeniami

Mercedes klasy A (1997-2004) - opinie Moto.pl

podczas uderzeń bocznych (większość energii przejmują solidne szerokie progi i podłoga, a nie stosunkowo wąskie drzwi). Podczas zderzeń czołowych cały zespół napędowy (silnik, sprzęgło i skrzynia biegów) wsuwają się pod podłogę, nie wyrządzając szkód w przedziale pasażerskim. To ważne, bo strefa

Volkswagen Golf | 40 lat

. 1998 rok to pierwszy Golf 4MOTION - napęd na cztery koła i sprzęgło typu Haldex. Inną nowością w rodzinie Golfa była 6-biegowa skrzynia biegów. Oczywiście nie mogło obejść się bez Golfa GTI - tym razem na 25 lecie GTI zaproponowano 1,8-litrowy silnik o mocy 180 koni mechanicznych. Jednak zdecydowanie

Yamaha YZF-R1 - motocykl używany

sprzęgła czy szczelność układu chłodzenia. Motocykle sportowe traktowane są zazwyczaj brutalnie, normalną rzeczą w ich historii są również uszkodzenia elementów spowodowane upadkami. Z racji ostrej eksploatacji trzeba jednak sprawdzić przede wszystkim działanie drugiego biegu. To najsłabszy punkt R1. A po

Citroen C3 1.6 e-HDI - test | Za kierownicą

dźwigni zmiany biegów. I najważniejsze - technologia e-HDI zwana przez producenta "mikrohybrydą". W C3 kierowca odczuwa jej obecność jedynie poprzez system start-stop, który wyłącza silnik na każdym postoju i uruchamia go ponownie po wciśnięciu sprzęgła. Działa bez zarzutu, a przede wszystkim

Mercedes A (1998-2004)

przejmują solidne szerokie progi i podłoga, a nie stosunkowo wąskie drzwi). Podczas zderzeń czołowych cały zespół napędowy (silnik, sprzęgło i skrzynia biegów) wsuwają się pod podłogę, nie wyrządzając szkód w przedziale pasażerskim. To ważne, bo strefa zgniotu w przedniej części Mercedesa A jest

Mazda 6 (2002-2007) - opinie Moto.pl

występowały także z 4-biegowym automatem, a 2.3 - z napędem na cztery koła, wykorzystującym sprzęgło wiskotyczne (tylko w skrzyżowaniu z wersją kombi i przekładnią automatyczną, moc obniżona do 162 KM). Benzyniaki napędza bezobsługowy łańcuch (jego rzeczywista trwałość to około 300 tysięcy kilometrów), a

Renault 4CV ma 65 lat

pojemności 747 cm3 i mocy 21 KM napędzała odtąd wszystkie wersje. Akumulator przeniesiono na tył. W sierpniu 1956 roku wycofano z oferty kabriolet Decouvrable. Na liście opcji pojawiło się automatyczne sprzęgło Ferlec z elektromagnetycznym sterowaniem.Globalny sukcesCo ciekawe ważnym odbiorcą były Stany

Volkswagen Arteon | Pierwsza jazda | Między Passatem a Phaetonem

; 2.0 BiTDI. Ma 240 KM i 500 Nm dostępnych w przedziale 1750-2500 obr./min. Sprzężono go z automatyczną skrzynią i napędem na obie osie. Taka konfiguracja świetnie koreluje z krążownikiem szos. Auto chętnie nabiera prędkości niezależnie od obciążenia, a w razie potrzeby szybkiego wyprzedzenia kilku

Szóstka na pięć z minusem

zestopniowane, a sprzęgło zero-jedynkowe, jak łatwo się domyślić, jazda Mazdą po zatłoczonym mieście bywa męcząca. Może zamieniam się w zrzędliwego emeryta, ale wciąż wydawało mi się, że obsługa Mazdy wymaga ode mnie odrobinę za dużo wysiłku jak na tę klasę auta. Na dodatek do żadnej wersji nie można na razie

Poradnik | Najciekawsze używane vany

Nm sprzężono z 7-biegową skrzynią automatyczną i napędem na cztery koła. Taka konfiguracja pozwoliła uzyskać przyspieszenie do setki na poziomie 5 sekund. Prędkość maksymalną ograniczono elektronicznie do 250 km/h. Oszczędni znajdą w ofercie trzylitrowego diesla o mocy 190, 211 lub 224 KM. Wśród

Citroen DS | To już 60 urodziny!

Citroenie zastosowano: hydropneumatyczne zawieszenie, hydrauliczny układ hamulcowy, hydraulicznie sterowane sprzęgło oraz hydrauliczne wspomaganie układu kierowniczego. Najczęściej słyszy się pochwały pod adresem zawieszenia. DS świetnie pokonywał zakręty i zapewniał najwyższy komfort jazdy, niektórzy mówią

Peugeot 308 SW 1.6 HDI - test | Pierwsza jazda

samoczynnie gasi silnik podczas postoju i automatycznie uruchamia go po naciśnięciu sprzęgła. Nie jestem miłośnikiem tego rozwiązania głównie ze względu na często spotykaną, zbyt dużą zwłokę w ponownym uruchamianiu silnika. Trzeba jednak przyznać, że w 308-ce odbywa się to błyskawicznie. Układ nazywany przez

Skoda Octavia II (2004 - 2013) | opinie Moto.pl

samochodach sprzęgła. Pod koniec 2011 r. serwisową akcją nawrotową objęto wersje z silnikami 2.0 TDI CR, w których ze względu na wady materiałowe mogło dojść do pękania przewodów paliwowych i groźnych dla bezpieczeństwa wycieków paliwa. Skoda Yeti po liftingu | Ceny Nadwozie Powszechnie znanymi problemami

Mazda 3 2.0 i-stop - test | Za kierownicą

paliwa oraz system start-stop, zwany tutaj i-stop. Podobnie jak u konkurencji, by uśpić serce Mazdy, wystarczy podczas postoju na czerwonym świetle czy parkingu wrzucić luz i puścić sprzęgło. Ponowne wciśnięcie sprzęgła budzi auto do życia. Jak obliczyli specjaliści, już 6-sekundowe unieruchomienie

Passat za 200 tys. zł

standardowo sprzężono z automatyczną przekładnią DSG, która przekazuje napęd na wszystkie koła. Niepozorne, ważące 1722 kg auto potrafi rozpędzić się do setki w 5,5 sekundy, a przyspieszanie kończy dopiero przy 250 km/h. Volkswagen zapewnia, że przy tym wszystkim auto zużywa w mieście 12,4 l benzyny na 100 km

BMW serii 1 - Mniej, czyli zgrabniej

biegów ustawimy w pozycji "luz" i zdejmiemy nogę z pedału sprzęgła - auto gaśnie. Nowe hasło BMW brzmi - "Zerowe spalanie przy zerowej szybkości". I faktycznie coś w tym jest. Aby ruszyć, wystarczy nacisnąć sprzęgło, wtedy silnik zaczyna pracować i wszystko wraca do normy.Druga

Mitsubishi Outlander 2.2 D-ID | Test | Nie na pokaz

napędu zawiera elektronicznie sterowane sprzęgło międzyosiowe przez moduł 4WD ECU, do którego spływają informacje ze wszystkich czujników i innych modułów, co pozwala na analizowanie w czasie rzeczywistym zachowań kierowcy i dynamiki pojazdu. W nowym Outlanderze zbierana jest większa ilość danych. Są też

Poradnik | Van zamiast SUV-a? 6 nietypowych propozycji

obojętnie nie przejdzie. Do tego szybka utrata wartości sprawia, że 7-osobowego vana z napędem na cztery koła kupimy w okazyjnej cenie. 15 tysięcy złotych wystarczy na ładnie utrzymany egzemplarz z 2005-2007 roku! Auto zadebiutowało w 2004, w 2008 przeszło lifting, a w 2013 doczekało się nieco mniej

Volvo S80 (1998-2006) - opinie Moto.pl

wykazuje się sprzęgło. Dynamiczna jazda, szczególnie najmocniejszymi wersjami, wyjątkowo szybko "pożera" ogumienie przedniej osi. Volvo 850 (1991-1997) Zawieszenie Serwisowe akcje nawrotowe świadczą o tym, że przednie zawieszenie S80 to delikatna materia, która wymaga częstego zaangażowania

Mercedes CLA Shooting Brake | Mała rodzina w komplecie

Mercedes Klasy A | Będzie mocniejsze AMG Nazwa Shooting Brake może oznaczać tylko jedno, mamy do czynienia ze stylowym kombi na bazie CLA, którego wzorem był większy twórca tej awangardowej klasy, czyli CLS Shooting Brake. Nieco przedłużona linia dachu kompaktowego Mercedesa nadała mu

VW Passat Alltrack | Pierwsza jazda | Na każdą drogę

gadżetów. Poza nimi, są też praktyczne udogodnienia w postaci 3-strefowej klimatyzacji automatycznej, podgrzewanej kanapy, masażu przednich foteli, aktywnego tempomatu, asystenta manewrowania z przyczepą (2280 zł), a także panoramicznego okna dachowego (4890 zł). Volkswagen przyzwyczaił nas w ostatnich

Mitsubishi Outlander 2.2 D-ID AT | Test | Wytęż wzrok

/100 km. Jeżdżąc ostro zużyjemy o 2,5 l więcej. Jak na tę klasę auta, to bardzo dobre rezultaty. Praca turbodiesla nie męczy, bo we wnętrzu słychać jedynie jego pomruk. Dobre wrażenie pozostawia automatyczna przekładnia. Działa bardzo płynnie. Niski poziom hałasu to jeden z elementów, które składają

60 lat Toyoty "na czterech łapach"

zawitał do Toyoty w 2006 r. i opracowany został z myślą o modelach rekreacyjnych RAV-4 oraz Urban Cruiser. W tym przypadku stale napędzane są koła przedniej osi, dopóki elektronika nie wykryje uślizgu kół. Jeśli to nastąpi wielopłytkowe sprzęgło dołącza natychmiast drugą oś. Maksymalnie może przekazać jej

Seat Ibiza SportCoupe - Ani to, ani to

jednostki o pojemności 1,2 litra. Słowem silnik w Ibizie SC rozczarowuje. A skrzynia? Siedmiobiegowy automat ma - jak to DSG - dwa sprzęgła. Kiedy jedziemy na trzecim biegu, drugie sprzęgło myśli sobie: "Najwyraźniej pan Otto za chwilę zechce wrzucić czwórkę, więc już teraz mu ją podsunę". Dzięki

Skoda Yeti 2.0 TDI (170 KM) 4x4 - test | Za kierownicą

4x4 Haldex (elektrohydrauliczne sprzęgło wielopłytkowe). W warunkach dobrej przyczepności ok. 95 proc. momentu obrotowego trafia na przednią oś. Gdy tylko czujniki zarejestrują problemy z przyczepnością, do 85 proc. siły napędowej zasila tylne koła. Tolerancyjna elektronika pozwala kierowcy na

Skoda Octavia I Combi 1.9 TDI 4x4 Elegance - test | Za kierownicą

. W środku panują cisza i komfort. Zwiększony prześwit znacznie poprawia warunki jazdy na drogach o dziurawej nawierzchni, gruntowych, a także w lekkim terenie. Napęd jest przekazywany stale na obie osie za pośrednictwem sprzęgła typu Haldex, które rozdziela moment obrotowy na przednie i tylne koła w

BMW X3

przeniesienia napędu xDrive. W tym wypadku sterowany elektronicznie rozdział siły napędowej na tylną i przednią oś odbywa się bezstopniowo i zmiennie za pomocą sprzęgła wielopłytkowego. Auto nie ma klasycznej blokady mechanizmu różnicowego, a jedynie spełniający podobne zadania automatyczny system ADB-X. W

Nissan Murano 2.5 dCi - test | Pierwsza jazda

. Na śliskiej lub nieutwardzonej nawierzchni w sukurs kierowcy przyjdzie za to znany z innych modeli system All Mode 4x4, rozdzielający napęd między osiami za pomocą sprzęgła wiskotycznego. O terenie lepiej jednak zapomnieć. Nissan niczym poduszkowiec woli pochłaniać kilometry autostrad albo wygrzewać

Subaru Forester 2.0D - test | Za kierownicą

akompaniamencie charakterystycznego zapachu przypalonej tarczy sprzęgła. Wsparta reduktorem wersja benzynowa łyknęłaby taki pagórek bez zająknięcia.Ten diesel po prostu prosi się o automatyczną skrzynię biegów. Subaru nie wyznaczyło jednak jeszcze żadnej konkretnej daty. W prezentacji brał udział sam Kazuharu

Chrysler Grand Voyager 2.8 CRD - test | Za kierownicą

przekładnia działa nieco ospale i generuje efekt zbliżony do ślizgania się sprzęgła. Straty w napędzie są duże. Jeśli dodamy do nich potężną masę, z jaką musi zmagać się silnik (2,1 tys. kg bez ładunku), to niech nie dziwią nas wyniki spalania. Na trasie w zależności od stylu jazdy z baku ubędzie od 10 do 12

Saab 9-3 Sportsedan 2.0 Aero | Test | Indywidualista

Akademię Jazdy na terenie Automobilklubu Polski. Czułem się w nim trochę dziwnie. To dlatego, że z jego wnętrzem jest coś "nie halo": zbyt konserwatywne, tradycyjne, sam nie wiem. A z innej beczki: sprzęgło ma nieco za długi skok, drążek biegów - nieco zbyt długie drogi prowadzenia, a układ

FORD MONDEO WAGON TDCi/RENAULT LAGUNA GRANDTOUR 2.2 dCi

prędkością maksymalną. Jazda francuskim autem jest mniej męcząca. Wszystkie mechanizmy pracują w nim lżej. Dotyczy to układu kierowniczego, hamulcowego, zmiany biegów, sprzęgła. W samochodzie sportowym uznałbym to za wadę, tu wręcz przeciwnie.Jazda Fordem wymaga nieco więcej wysiłku, na który nie zawsze mamy

Mercedes klasy A i B - Znajdź różnice

poniżej 8 km/h, silnik zgaśnie, a zaraz po wciśnięciu sprzęgła uruchamia się i tak do następnych świateł. Jeśli od momentu przekręcenia kluczyka w stacyjce będziemy poruszać się w ślimaczym tempie - system nie zadziała. Cały proces odbywa się ledwie słyszalnie i prawie niewyczuwalnie za sprawą specjalnego

Szalone lata 90. | Część pierwsza

, ciemnozielonym kolorze. Niestety Lotus Omega do dosyć awaryjne auto. Główne usterki dotyczą układu elektrycznego, sprzęgła, skrzyni biegów i silnika. Problemy wynagradzane były niezłym wyglądem i osiągami. Lotus Omega radził sobie nie tylko z takimi rywalami jak BMW M5 czy Mercedes 500E ale i z sportowymi

Samochody z innej bajki | Chery

wciśnięciu sprzęgła ? jakże to rozkosznie oldschoolowe! Pod maską tego modelu pracuje silnik 2,5 l o mocy 170 KM, który podobno spala średnio 9,2 l/100 km. Wszystko pięknie, ale ten model wygląda karygodnie, nic go nie ratuje, sorry.ZOBACZ TAKŻE:Nie zależy Ci na jakości tylko na cenie? Te auta będą idealne

TOP 10 | Auta, których nie produkują, a powinni

wysoko ustawił poprzeczkę w kwestii tego, czego możemy od samochodu oczekiwać. DS miał tyle innowacji, że nie sposób ich wszystkich wymienić. Hydrauliczne było w nim właściwie wszystko (od zawieszenia, przez hamulce, po skrzynię biegów i sprzęgło), a nadwozie było wykonane w sporej części z aluminium i

Mercedes GLK - Gwiazdka dla niani?

sprzęgła wiskotycznego rozdziela moment napędowy na przednią i tylną oś w stosunku 45 do 55. Wspomagają go liczne systemy: trakcji 4ETS, stabilizujący jazdę ESP i zapobiegający poślizgowi kół napędowych ASR. Widziałem wiele zaskoczonych twarzy, gdy GLK pokonywał rów z wodą, metrowe muldy czy strome zjazdy

Honda CB 600F Hornet vs. Suzuki GSR 600 - wściekłe bliźniaki

GSR 600 do obsługi sprzęgła nie potrzebna jest duża siła. Wrzucamy jedynkę i w drogę. Oba motocykle równie bezbłędnie reagują na dodanie gazu, choć Suzuki sprawia wrażenie żwawszego. Wynika to z tego, że silnik Hondy ma bardziej szybkoobrotowy charakter i dla osiągnięcia tej samej mocy musi wejść na

AUDI ALLROAD/SUBARU LEGACY OUTBACK/VOLVO 70 XC

cztery koła zastosowany w Cross Country jest dość starego typu. Za rozdział momentu odpowiada centralne sprzęgło lepkościowe, które nie pracuje z piorunującą szybkością. Volvo powoli odchodzi od takiego rozwiązania na rzecz sprzęgła elektrohydraulicznego najnowszej generacji firmy Haldex (znajdziemy je w

Honda CR-V vs. Mitsubishi Outlander - Gry i zabawy w terenie

wciskam gaz do dechy, przednie koła, na które w normalnych warunkach przenoszony jest cały moment obrotowy, wzbijają fontanny kurzu. Wielopłytkowe sprzęgło reaguje dość ospale i po chwili część mocy (mam wrażenie, że zbyt mała) wędruje na tylną oś. Napęd Real Time 4WD jak na SUV-a mógłby być sprawniejszy

Kia Magentis

, ciągnie od niskich obrotów, ale jest za głośny, a do tego wprawia w dragania pedały gazu i sprzęgła. Klekot jak z ubiegłego tysiąclecia. Chyba w ramach rekompensaty producent montuje w standardzie (w wersji z dieslem) multimedialny system z odtwarzaczem DVD. Lista standardowego wyposażenia to jedna z

Honda Accord 2008

od wersji 177/190 KM. Pierwszy z nich występuje tylko w sedanie, mocniejszy napędza podstawową wersję coupe. Jest też 3,5 litrowy V6 i-VTEC znany z modelu Legend, osiągający w tym przypadku 268 KM. Z silnikami sprzężono 5 i 6-biegowe skrzynie manualne i automatyczną z pięcioma przełożeniami. Wnętrze

Skoda Octavia Adventure 4x4 - test | Za kierownicą

" sprzęgła wiskotycznego, system precyzyjnie dozuje podział mocy przód/tył, a ponadto współpracuje z ABS oraz ESP i wyłącza się podczas gwałtownego hamowania, by nie destabilizować samochodu. Antidotum na śliskie nawierzchnie? Nie do końca. Jak pokazały testy, kierowca wciąż ma wiele do powiedzenia

Citroen C4 Cactus | Pierwsza jazda | Z innej planety

najsłabszej nie jest dostępna z "manualem". Wadą przekładni z automatycznym sprzęgłem jest powolna zmiana biegów i sporadyczne szarpnięcia. Gamę jednostek napędowych uzupełniono czterocylindrowymi Dieslami e-HDI i BlueHDi o mocy 92 KM i 230 Nm lub 100 KM i 254 Nm momentu obrotowego. W przypadku tych

Volkswagen Touareg V8 - test | Za kierownicą

z możliwością blokady. Sprzęgło wielopłytkowe centralnej blokady mechanizmu różnicowego sterowane jest automatycznie lub manualnie przełącznikiem umieszczonym na tunelu środkowym. Dodatkowo elektroniczny układ EDS czuwa nad skutecznym rozdziałem siły napędowej na poszczególne koła. Dzięki tym

Citroën C4 1.6 HDi

przemawia na korzyść projektantów. Z ergonomią jest nieco na bakier, ale nadrabia świetnym silnikiem i przyzwoitą ceną w relacji do bogatego wyposażenia. Citroën C4 1.6 HDi MCP Zamiast konwencjonalnego automatu Citroën proponuje skrzynię mechaniczną z elektronicznym sterowaniem. Sprzęgło

Fiat Punto Evo | Test | MultiAir

. Nadwozie opiera się kołysaniu, ale układ kierowniczy nawet przez chwilę nie próbuje tuszować słusznych wymiarów i wagi auta. Na śliskiej lub nieutwardzonej nawierzchni w sukurs kierowcy przyjdzie za to znany z innych modeli system All Mode 4x4, rozdzielający napęd między osiami za pomocą sprzęgła

Volvo XC90 T6

razie wystąpienia większej różnicy prędkości tylnych i przednich kół (np. przy poślizgu) sprzęgło hydrauliczne (sterowane elektronicznie) automatycznie dołącza napęd tylnej osi. Nic dodać, nic ująć Volvo XC90 to - po zamontowaniu trzeciego rzędu siedzeń - samochód siedmiomiejscowy. Z przodu komfortowo

ESP | Ten układ rządzi autem

Choćby nie wiem jak kombinować w tekście na temat ESP, czyli elektronicznego systemu stabilizacji toru jazdy, nie da się uniknąć wzmianki o "teście łosia". to termin znany powszechnie w świecie motoryzacji za sprawą Mercedesa klasy A. W 1997 roku model ten właśnie wchodził do sprzedaży, a

Volkswagen Golf GTI

przełożeń (np. Tiptronic) i jak ona nie wymaga pedału sprzęgła. Biegi można zmieniać albo drążkiem, albo dźwigienkami przy kierownicy, w trybie sekwencyjnym. Mniej wymagającym pozostaje całkowicie samoczynny program. Silnik to nie wszystko Już zawieszenie "zwykłego" Golfa V nie

JEEP GRAND CHEROKEE 2.7 CRD/OVERLAND

terenowe.Stały napęd na wszystkie koła Quadra-Drive, stosowany tylko w największym modelu Jeepa, jest rewelacyjny. Najprawdopodobniej to najbardziej zaawansowane technicznie rozwiązanie wykorzystywane w samochodach typu SUV. Trzy sprzęgła dbają o to, by moment obrotowy trafiał na koło o największej przyczepności

Renault Laguna FL

. Wystarczy mieć ją przy sobie, by po wciśnięciu sprzęgła i przycisku Start/Stop silnik obudził się ze snu. Duże wrażenie robią plastiki kokpitu. W tej klasie trudno znaleźć podobnej jakości tworzywa. Audi, BMW, Mercedes i spółka mają temat do przemyśleń... Modernizacja nie wyeliminowała jednak dużej wady

BMW M3 vs. Lexus IS-F. Banzai!

szybkości zmiany biegów w trybie komfortowym. Nie ogranicza możliwości kierowcy (może poza kopnięciem w sprzęgło w ciasnych zakrętach), a zdecydowanie poprawia wygodę prowadzenia również na torze wyścigowym. Ponieważ wypada choć trochę pomarudzić, dodam, że moim zdaniem w M3 brakuje strzału z wydechu

AUDI S3/VW GOLF V6 4Motion

"szóstka" ekscytuje równie jak turbodoładowana "czwórka". Sprawiedliwy może być tylko remis. Tym bardziej że przeniesienie napędu (skrzynia biegów, napęd na cztery koła) niczym się nie różni w jednym i w drugim aucie.JAZDA5500 obrotów i puszczam szybko pedał sprzęgła. Dzięki stałemu

Suzuki SX4 DDiS Outdoor Line

jeden z trzech trybów działania napędu. Pierwszy - 2WD - to klasyczna miejska trakcja: napędzane są koła przednie. Tryb Auto rozdziela moment automatycznie - poprzez elektronicznie sterowane sprzęgło. Trzeci - Lock - to stały napęd na cztery koła. Wszystkie sprawdzają się na szosie. Na naprawdę mokrej

FORD FOCUS/HONDA CIVIC/PEUGEOT 307

znakomity, hamulcowy bardzo efektywny, a progresja jego działania - idealna. Silnik dobrze reaguje na obroty, skrzynia biegów i sprzęgło pozwalają na błyskawiczne zmiany przełożeń. Ford, mimo sztywnego zawieszenia, zapewnia w tej klasie nadzwyczaj wysoki komfort jazdy.Zawieszenie Peugeota także jest

Ecobrandy - moda czy biznes?

przysłonami na wlotach powietrza, - automatyczne skrzynie biegów odłączające sprzęgło hydrokinetyczne przy stałej prędkości,- opony o niskich oporach toczenia, Efficient Dynamics to technologie stosowane we wszystkich modelach oprócz wersji z M GmbH. Modele oznaczone literkami "ed" (Efficient

Galeria | 25 lat napędu 4Matic

Turbo), a w pracach nad jej stworzeniem brali udział inżynierowie z austriackiej firmy Steyr-Daimler-Puch. Zakup Mercedesa z napędem na cztery koła wiązał się wtedy ze sporą dopłatą - około 12 tysięcy marek. Sercem układu był centralny mechanizm różnicowy z hydraulicznie sterowanym sprzęgłem

Volkswagen Golf | Historia klasyka

837 mm, szerokość na wysokości łokci z przodu zwiększona została o 92 mm, a z tyłu o 112 mm, w wersji pięciodrzwiowej nawet o 120 mm". Trzeba również wspomnieć, że Golf wprowadził do klasy Golfa regulowany katalizator (1984), ABS (1986) i wspomaganie układu kierowniczego i po raz pierwszy także

Renault Koleos vs. Ford Kuga - Jak pod Verdun

wielopłytkowe sprzęgło Haldex trzeciej generacji, w Koleosie system All Mode, znany z Nissanów. Jaki wynik bitwy? Jak pod Verdun. Twierdza co prawda nie wpadła w ręce Niemców, ale Francuzi stracili o 30tys. żołnierzy więcej. Nikt nie odniósł spektakularnego sukcesu, nikt nie może mówić o zdecydowanym

Debiut nowego Forda Mondeo

oferowana we wszystkich wersjach nadwoziowych. Modyfikacje w układzie napędowym dotyczą także oferty skrzyń biegów. Najnowsza przekładnia automatyczna Ford PowerShift, współpracująca z podwójnym sprzęgłem mokrym, jest oferowana w standardzie w samochodach napędzanych benzynowymi silnikami Ford EcoBoost

Re: Przekonujące, cloclo.

Z dostępnych informacji wynika, że jest to rozwiązanie pożyczone z X-Traila. Sprzęgło elektromagnetyczne z ustawianymi przez kierowcę trybami: 2WD, Auto i Lock. W kategorii tanich 4x4 to rzadkość gdyż z reguły stosuje się w nich rozwiązanie w pełni automatyczne gdzie elektronika decyduje o

Re: Renault Scenic RX4

100% terenówka to nie jest. Nie ma ramy, nie ma reduktora i przełożeń terenowych (wymóg konstrukcyjny aby mogło poprawnie działać sprzęgło wiskotyczne), nie ma mechanicznej blokady napędu (sprzęgło wiskotyczne działa automatycznie, kierowca nie ma na nie wpływu). Ale ani błoto, ani nieodśnieżona (w

zatem policzmy...

aha komfort rozumiem jako elektryczne szyby, lusterka, automatyczna klima, przywoite audio, cywilizowany poziom bezpieczeństwa, w miarę wygodne fotele czyli bez 50 tys. do nówki nie podchodź. wracając do liczenia... 2 komplety opon, rozrząd, sprzęgło, katalizator, zawieszenie to są przeciętnie

Re: Seicento-opinie

" jest elektryczne, więc nie wiem, czy warte zachodu (zwłaszcza przy tak małych kółkach). Jak chcesz się licytować - można jeszcze dostać wersję "Easy" z automatycznym sprzęgłem (coś jak w mercedesach A-klasy W168). -- Jednym z najmilszych doświadczeń w życiu jest być celem, nie będąc trafionym (W.Churchill)

Re: z subaru jest jak z saabem - nie wiadomo skąd

palił sprzęgło, co się okazało wyjeżdżając codziennie z podziemnego garażu robił to na półsprzęgle, co by nie za szybko, tak by automatyczna brama się zdążyła otworzyć. Problem się rozwiązał w momencie, gdy zmienił auto na wyposażone w automat. Wiem, to nie dowód, ale jednak coś pokazuje. No cóż takie

Re: Manualne skrzynie odchodza w niepamiec

droga w ewentualnej naprawie. Co do zalet to niewątpliwie jest prościej w użyciu. Popychasz (lub pociągniesz) wajhe, naciskasz gaz i tyle. Nie trzeba myśleć o sprzęgle. Poza tym auta ze średniej i niższej klasy są oczywiście dostępne z automatem lecz są droższe. Skrzynie automatyczne są zdecydowanie

Re: Duster za 40 tys. (4x4-50 tys.)

Też czytałem dobre recenzje. Zawieszenie wygląda na bardzo udane (nawet nie hałasuje), prześwit 21 cm imponuje. Ten system napędu 4x4, zapożyczony od Nissana, zdominował obecnie klasę tańszych SUV-ów. Tył dołączany automatycznie przez sprzęgło wielopłytkowe, możliwość zblokowania osi do jakiejś tam

Re: Fajna ta astra 4

było to bardzo praktyczne; - SILNIK CDTI ma nadmiernego turbo-laga uniemożliwiającego szybkie i sprawne przyśpieszanie - po zmianie biegu zmuła bardzo ciężka do zniwelowania przegazówką przed puszczeniem sprzęgła - mi po 28 000 km wciąż nie udaje się płynnie i dynamicznie shiftować, w poprzednich

Re: Moja ukochana Rachelcio

wzorowany na F1 gdzie można zmieniać biegi(jest ich sześc) mechanicznie ale bez sprzęgła.Posiada tez pozycje S jak "sport" i D (zwykła skrzynia automatyczna) bo jako kobiete Udowodnij to bo mam watpliwosci > najbardziej wkurzaja mnie chlopy ,ktore nie umieja naprawic swego sflaczalego >

Re: Automatyczne skrzynie

oleju automat przeżyje silnik samochodu. Mniejsza cena auta z ręczną skrzynią jest tylko pozorna, co zrozumiesz przy wymianie/wymianach sprzęgła. Automaty są popularne w Niemczech, Szwecji, Szwajcarii; zwłaszcza w autach klasy D/E. W klasie luksusowej, to obecnie standard. W uboższych krajach

Re: ja mam automat

gaśnięciem, czy puszczaniem sprzęgła za szybko. Zgaśnięcie, czy 'żabki' nie zdarzyły mi się od czasu kursu prawa jazdy, to jest od prawie 13 lat ;-)) Inna sprawa, jak ktoś jeździ cały czas automatem i się po prostu 'oduczy' manuala. W miarę przejeżdżania kolejnych kilometrów rzeczy takie jak wciskanie

Re: Golf VI - najsłynniejszy kompakt świata w now

jak w stosunku do sekwencyjnych przekładni ze zautomatyzowanym pojedynczym sprzęgłem. W rozważaniach należy wziąć pod uwagę takie aspekty jak - koszty produkcji (szczególnie w stosunku do jednotarczowych sekwencyjnych): skomplikowane współosiowe sprzęgła, z których każde musi przenieść zadany moment

Re: 13-latka podpaliła włosy nauczycielce. Chciał

lapodan napisała: > > Ja porzejechałem pół miasta bez sprzęgła bez problemu, a innie by nie umi > eli. > Więc generalnie - się da. Zależy dla kogo. > > Najpierw przesiadałbys ie na dostawczaka, przyzwyczaiłabyś się potem na T > IRa. > > Zasady skręcania znasz potem

Żona garnie się do motocykla,jakie 50ccm na start?

ofertach i klasa 50ccm zaśmiecona jest automatycznymi skuterkami,nie nadającymi się do żadnej nauki-raczej uwsteczniającymi. Podoba mi się honda cbf 125,yamaha ybr 125-niedrogie i fajne-ale na to już trzeba mieć prawko. Chciałbym aby przed pójściem na kurs pośmigała na motorowerze ze sprzęgłem i biegami

Automaty - reaktywacja, czyli "Blokada głowy"

wyższej, a sekwencyjna skrzynia biegów znalazła zastosowanie w samochodach segmentu A. Rozwiązanie takie zastosowali m.in. producenci najnowszej toyoty yaris. Automatyczna skrzynia biegów montowana jest już w autach o pojemności 1,3 litra. Sprzęgło do muzeum Niektórzy producenci doszli do wniosku

Re: ja mam automat

lub puszce sprzedlo za szybko itd itd > > Nie wiem, o co chodzi z tym gaśnięciem, czy puszczaniem sprzęgła za szybko. > Zgaśnięcie, czy 'żabki' nie zdarzyły mi się od czasu kursu prawa jazdy, to jest > > od prawie 13 lat ;-)) Inna sprawa, jak ktoś jeździ cały czas automatem i się

Re: Ford Focus czy cos innego??

że Xsara którą jeżdże ma bardziej eleganckie wnętrze(ale to może autosugestia). Brakuje regulacji odcinka lędżwiowego w fotelu kierowcy. Mieliśmy niedawno Escorta '95... 150.000km przebiegu, auto po wypożyczalni, jedyne co do wymiany to sprzęgło i alternator. Auto solidne i przyjemne. Silniki

Re: I znowu....

praktykowaną przez BMW: wysokoobrotowy silnik przesunięty mocno do tyłu, balans mas i napęd na tył, z ewentualnym dopędzaniem (sprzęgło) przedniej osi, ale nie z podawaniem na niej momentu cały czas (jak Audi), ale i to raczej nie pokona przyzwyczajeń Europejczyków. Infiniti okopie się góra w małej niszy aut

Re: Fenomen VW

rowniez tylko jedno, stale azzebione przelozenie). > > > > Prosze. Przekladnia DSG jest przekladnia automatyczna. Kropka. > Przekladnie polautomatyczne to (obecnie praktycznie wymierajaca) klasa przeklad > ni, ktore automatyzowaly tylko jeden aspekt obslugi. Np. poprzez mechanizacje i

159 - garść spostrzeżeń :)

klimatyzacja - praktycznie nie jest wyczuwalna jej obecność , pomimo świetnej wentylacji i blyskawicznego osiągania pożądanej temperatury. Przycisk start/stop - ????. Niech będzie... Po starcie silnika - cisza ( z dieslem - niezupełna, zwłaszcza na zimno...). Lekko pracujące sprzęgło i wajcha biegów. Po

Re: Kupując SUV'a-czym się kierować?

poprzez sprzęgło lepkosciowe - co juz na początku wyjasnia ze nie jest to auto wybitnie terenowe.Jak w większosci SUVów i tutaj również brak jest redukcji do jazdy terenowej. Poza kilkoma mankamentami wszystko jest na naprawde przyzwoitym poziomie.Bardzo obszerne wnetrze, zwłaszcza na tle konkurencji

Re: MAREA WEEKEND JTD

. A tak, to standart : tarcze, sprzęgło, wydech, amortyzatory, a niedługo wahacze. W zależności od przebiegu musisz zwrócić uwagę na stopień zużycia tych elementów. Nie wiem, jaką wersją wyposażeniową (są dwie) jest rzeczony egzemplarz, ani jaki ma przebieg, wię nie wypowiem się co do ceny. Co do

406 porównanie

przy zakupie. Dodatkowo części drogie jak smok (tylko w Volvo spotkałem droższe). Robocizna również b. droga. Co z tego, ze nic Ci przez 150 tys. nie padnie skoro na same materiały eksploatacyjne wydasz tyle co na naprawy padajacych włochów - koszty się wyrównają. Klocki, tarcze, sprzęgło, pasek

Re: Na zasadzie analogii:

innych cech tych ludzi, np. kulturalności. Powstał mechanizm dodatniego sprzężenia zwrotnego - im większa presja ludzi chcących, aby istniały wyraźne unormowania świadczące o przynależności do klasy wyższej, choćby kulturowo wyższej, tym większa aktywność tych, kórzy te unormowania tworzą. Jako że od

Re: Tylny napęd BMW, Mercedes - zacofane marki.

samochodzie użytkowym. W lżejszych wersjach jest tańszy przedni napęd, a w cięższych tylny. Zresztą BMW produkuje przenionapędowe Mini i jest ono sporo tańsze od tylnonapędowej 3 Compact. MB wprowadził teraz A klasę z bardzo mocnym 354 konnym silnikiem i oczywiście konieczne było zastosowanie do niego

Re: Ludowóz Phaeton - chyba upadli na głowę

, a w cięższych tylny. Zresztą BMW produkuje przenionapędowe Mini i jest ono sporo tańsze od tylnonapędowej 3 Compact. MB wprowadził teraz A klasę z bardzo mocnym 354 konnym silnikiem i oczywiście konieczne było zastosowanie do niego tylnego napędu. Wprowadzenie ESP, który dzisiaj jest standardem

Re: Tylny napęd to potęga

BMW produkuje przenionapędowe Mini i jest ono sporo tańsze od tylnonapędowej 3 Compact. MB wprowadził teraz A klasę z bardzo mocnym 354 konnym silnikiem i oczywiście konieczne było zastosowanie do niego tylnego napędu. Wprowadzenie ESP, który dzisiaj jest standardem w klasie średniej, a nawet

troche o naszym F 16

otrzymał pokrycie materiałami RAM (radar absorbing materials)-dopuszczonymi do eksportu- absorbującymi promieniowanie radiolokacyjne. Samolot jest wyposażony w automatyczny system wykrywania uszkodzeń. Silnik Pratt&Whitney F100-PW-229 o większych parametrach ciągu-13 180 kG, będzie więc miał lepszy

Re: Mercedes Klasa A z automatyczną skrzynią bieg

W a-klasie są dwa automaty. Jeden tzw. "zwykły" jest ok, drugi to zwykła skrzynia ze zautomatyzowanym sprzęgłem i ta nie należy do bezawaryjnych. W168 z tych roczników sobie odpuść bo nie warto się w nie pchać. Ze względu na nietypową konstrukcję jest marny dostęp do podzespołów silnika