a klasa automatyczne sprzęgło

Łukasz Kifer

Jeździliśmy nową Hondą CR-V z hybrydowym źródłem napędu

Jeździliśmy nową Hondą CR-V z hybrydowym źródłem napędu

Gama samochodów Hondy na rynku europejskim nie jest zbyt liczna. Naszczęście dla japońskiej marki, jej najnowszy model należy donajmodniejszego segmentu na Starym Kontynencie.

Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio - szybka i piekielnie droga

Właśnie poznaliśmy cenę najszybszego SUV-a na świecie. Dealerzy Alfa Romeo zbierają zamówienia na model Stelvio Quadrifoglio.

TOP5 okazji Seata - na te modele są teraz największe rabaty

Seat ma coraz mocniejszą pozycję na rynku. To zasługa sukcesywnego odświeżania gamy modelowej i wprowadzania do oferty nowoczesnych SUV-ów. Podczas wakacyjnej akcji promocyjnej, możemy liczyć na bardzo atrakcyjne ceny. Sprawdzamy pięć najciekawszych propozycji.

Zobacz wideo

Automatyczne skrzynie biegów. Które warto polecić, a które omijać szerokim łukiem?

Automatyczne skrzynie biegów. Które warto polecić, a które omijać szerokim łukiem?

, Maserati, Jaguar oraz Range Rover. Każda z firm stosuje indywidualnie stworzony program elektroniczny sterujący jej pracą i wpływający na charakter. Mechanizm wyposażony w jedno sprzęgło bez trudu wytrzymuje współpracę z silnikami diesla dysponującymi mocą ponad 300 KM i momentem obrotowym przekraczającym

Kupujesz samochód? Uważaj! To wersje-skarbonki najpopularniejszych aut nad Wisłą

Kupujesz samochód? Uważaj! To wersje-skarbonki najpopularniejszych aut nad Wisłą

trwałość łańcuchowego rozrządu (oferowane w Volkswagenach nowszych generacji 1.4 TSI wyposażone są w pasek rozrządu), zacierające się panewki i lubiąca się psuć pompa cieczy chłodzącej wyposażona w sprzęgło. A szkoda, bo 1.4 TSI swego czasu zbierał bardzo pozytywne recenzje za dobre osiągi i elastyczność

Kompakty za 15-20 tysięcy złotych. Fiat Bravo, czy Renault Megane III?

Kompakty za 15-20 tysięcy złotych. Fiat Bravo, czy Renault Megane III?

serwisu. Co ciekawe, każda turbodoładowana odmiana modelu Bravo seryjnie wyposażana jest w manualną, sześciostopniową przekładnię. Koszt wymiany kompletnego sprzęgła w zależności od wersji silnikowej to 500-1000 złotych. W przypadku benzynowego silnika nie pojawiają się poważne i kosztowne bolączki

Omijaj je szerokim łukiem! Te wersje popularnych aut doprowadzą cię do bankructwa

Omijaj je szerokim łukiem! Te wersje popularnych aut doprowadzą cię do bankructwa

problemów, zwłaszcza z precyzyjną zmianą biegów. Wyczuwalne szarpanie oznacza konieczność spotkania z mechanikiem, a do do przyjemnych należeć nie będzie. Po pierwsze, sama wymiana sprzęgła to około 500 złotych. Do tego trzeba doliczyć części. Po drugie, niewiele warsztatów dysponuje odpowiednim sprzętem

Poradnik | Funkcjonalne kombi 4x4 za 20 tysięcy złotych

Poradnik | Funkcjonalne kombi 4x4 za 20 tysięcy złotych

KM i 2.0 TDI 140 KM. W przypadku benzyniaka, problemem jest wysokie zużycie oleju silnikowego i rozciągający się łańcuch rozrządu, natomiast diesle z początku produkcji borykają się z pękającymi głowicami. Zastosowany napęd 4x4 to w rzeczywistości nieskomplikowane sprzęgło międzyosiowe typu Haldex, w

Kupujemy używane: Volvo XC60 I kontra Mercedes GLK - SUV-y w rozmiarze premium

Kupujemy używane: Volvo XC60 I kontra Mercedes GLK - SUV-y w rozmiarze premium

liczyć się z wymianą zespołu sprzęgła i dwumasowego koła zamachowego za około 4000 złotych. Przekładnie automatyczne wymagają regularnych wymian oleju co 50-60 tysięcy kilometrów, co istotnie wydłuży ich żywotność. Niemniej, w zdecydowanej większości przypadków musimy być przygotowani na remont skrzyni

Te auta omijaj szerokim łukiem. Psują się na potęgę, a ich naprawa doprowadza do bankructwa

Te auta omijaj szerokim łukiem. Psują się na potęgę, a ich naprawa doprowadza do bankructwa

problemy gnębią turbodoładowanego benzyniaka? M.in. niska trwałość łańcuchowego rozrządu (oferowane w Volkswagenach najnowszych generacji 1.4 TSI wyposażone są w pasek rozrządu), zacierające się panewki i lubiąca się psuć pompa cieczy chłodzącej wyposażona w sprzęgło. A szkoda, bo 1.4 TSI swego czasu

Rodzaje napędów 4x4, czy warto w nie inwestować? Kiedy napęd na obie osie się przydaje?

Rodzaje napędów 4x4, czy warto w nie inwestować? Kiedy napęd na obie osie się przydaje?

Outlanderowi, czy Skodzie Kodiaq. Sercem układu jest międzyosiowe sprzęgło odpowiedzialne za dozowanie siły napędowej na druga oś. Niestety, intensywna eksploatacja w terenie czy na śniegu może doprowadzić do jego przegrzania. Wówczas, ze względów bezpieczeństwa napęd tylnej osi zostaje rozłączony. Może też

Poradnik | Tempomat - co to jest?

Poradnik | Tempomat - co to jest?

”, hamulca, czasami również sprzęgła, oraz siłownika (najczęściej podciśnieniowego), który na podstawie sygnałów ze sterownika reguluje kąt uchylenia przepustnicy. W autach z elektroniczną przepustnicą siłownik jest zbędny, wystarcza przekazanie sygnałów bezpośrednio do modułu przepustnicy

Najmniej awaryjne SUV-y z rynku wtórnego. Na które warto postawić?

Najmniej awaryjne SUV-y z rynku wtórnego. Na które warto postawić?

użytkowników zgłasza awarie sprzęgła płytkowego. Mimo dobrej opinii, CR-V cierpi na kilka przypadłości. Silniki eksploatowane na wysokich obrotach lubią konsumować olej. Warto więc wozić w bagażniku bańkę na dolewkę. Zdarza się też zgrzytanie biegów, czemu winna jest mała tulejka. Naprawa nie będzie tania

Kupujemy używane BMW | Poradnik | Co psuje się najczęściej?

Kupujemy używane BMW | Poradnik | Co psuje się najczęściej?

turbodiesel 725 tds, w którym często dochodzi do pęknięć głowicy. - Z mocniejszymi silnikami nie radzą sobie automatyczne skrzynie biegów - z automatem bezpieczniej kupić słabszy silnik. - Zużycie sprzęgła wentylatora chłodnicy. - Niedomagania wspomagania układu kierowniczego. Typowy problem to wycieki

Octavia wciąż w formie. Przyglądamy się nowemu cennikowi bestsellera Skody

Octavia wciąż w formie. Przyglądamy się nowemu cennikowi bestsellera Skody

. Skoda oferuje aż 7 jednostek napędowych. Można je łączyć z manualną lub automatyczną, dwusprzęgłową przekładnią. Do tego mocniejsze warianty sprzężono z napędem na cztery koła. Podstawowy, 1.0 TSI ma 115 koni mechanicznych. Gamę uzupełnia 1.5 TSI 150 KM i 2.0 TSI 190 KM. Wersja RS to 245-konne 2.0 TSI

Skoda Superb 4x4 z nowym cennikiem. Ile trzeba teraz zapłacić za flagową limuzynę?

Skoda Superb 4x4 z nowym cennikiem. Ile trzeba teraz zapłacić za flagową limuzynę?

Wyrazisty design, atrakcyjnie zaprojektowane detale i rozwiązania, które jeszcze kilka lat temu dostępne były jedynie w klasie premium - tak najprościej można opisać flagowy model czeskiej marki. Skoda Superb występuje jako liftback i przepastne kombi. Rodzinna wersja mierzy 485,6 centymetra

Korzystaj z klimatyzacji efektywnie - włącz obieg wewnętrzny i otwórz okna na 2-3 minuty

Korzystaj z klimatyzacji efektywnie - włącz obieg wewnętrzny i otwórz okna na 2-3 minuty

powinna się uruchomić. Nieużywanie klimatyzacji w chłodniejsze dni, generuje też dodatkowe zagrożenie w postaci możliwości wystąpienia korozji na elementach ciernych sprzęgła sprężarki. Zadbaj o regularny serwis Przed wizytą w serwisie, możemy samodzielnie wymienić filtr kabinowy. Kosztuje zazwyczaj

Poradnik | Atrakcyjne coupe za 30 tysięcy złotych

Poradnik | Atrakcyjne coupe za 30 tysięcy złotych

. Topowe jednostki seryjnie łączone były z napędem na cztery koła quattro - w przypadku TT wykorzystującego międzyosiowe sprzęgło typu Haldex. W pozostałych wersjach moment obrotowy trafia na przednią oś. Istną ikoną motoryzacyjnej sztuki wciąż pozostaje produkowana od 2005 do 2010 roku Alfa Romeo Brera

Suzuki Baleno Smart Hybrid | Technologiczne (nie)zaskoczenie

Suzuki Baleno Smart Hybrid | Technologiczne (nie)zaskoczenie

;neutral" a pedał sprzęgła będzie zwolniony. Silnik jest też wyłączany na każdym postoju przy zachowaniu tych samych warunków. W ten sposób dodatkowo oszczędza się benzynę. W momencie unieruchomienia silnika podczas postoju wszystkie odbiorniki prądu elektrycznego w samochodzie zasilane są z

Ford EcoSport - jeden z prekursorów klasy crossover, trafia na polski rynek [Pierwsza jazda]

Ford EcoSport - jeden z prekursorów klasy crossover, trafia na polski rynek [Pierwsza jazda]

pośrednictwem sterowanego elektronicznie międzyosiowego sprzęgła wielopłytkowego. W warunkach idealnych są napędzane tylko przednie koła, a w przypadku gorszej trakcji maksymalnie 50% momentu obrotowego może powędrować na tylną oś. W prowadzeniu EcoSporta na suchej, czy mokrej asfaltowej nawierzchni, nie ma

Automatyczne skrzynie biegów | Ręce przy sobie!

Automatyczne skrzynie biegów | Ręce przy sobie!

Variable Transmission (CVT). Dwa Sprzęgła - do biegów parzystych i nieparzystych Dwusprzęgłowa przekładnia 7G-DCT w Mercedesach A, B i CLA oraz skrzynia DsG od VW mają dwie przekładnie - jedną dla biegów parzystych, drugą dla nieparzystych; każda ma własne sprzęgło. umożliwiają one w pełni automatyczną

Pierwsza jazda nowym Mercedesem Klasy C. Zmian jest sporo, choć na to nie wygląda

Pierwsza jazda nowym Mercedesem Klasy C. Zmian jest sporo, choć na to nie wygląda

Speeedshift TCT 9G. Nie jest to jednak klasyczny automat, tylko zautomatyzowana przekładnia wyposażona w dwa sprzęgła. AMG C 43 jest seryjnie wyposażone w napęd na cztery koła 4MATIC, który przekazuje większy procent momentu obrotowego na tył (69%), niż w słabszych modelach (55%). Samochód osiąga 100 km/h w

Poradnik | Sportowe auta za 20 tysięcy złotych

Poradnik | Sportowe auta za 20 tysięcy złotych

typowe w swojej klasie równomierne proporcje oraz agresywny wygląd. Niestety, Nissan nie zadbał o zabezpieczenie antykorozyjne, nawet bezwypadkowe sztuki rdzewieją. Wnętrze 200SX przeważnie jest bardzo bogato wyposażone: klimatyzacja automatyczna, pełna elektryka, a także dopracowane fotele doskonale

Honda Forza 125 | Test | Król klasy 125 ccm

znaczenie ma jednak sam moment startu. Natychmiastową reakcję na odkręcenie manetki gazu zapewnia bezstopniowa przekładnia pasowa i sprzęgło odśrodkowe. Wystarczy zdecydowany ruch nadgarstka prawej ręki i po krótkiej chwili oglądamy inne pojazdy w lusterkach wstecznych. Automatyczna przekładnia zwalnia

Kupujemy używane: Skoda Octavia II - opinie. Co psuje się najczęściej, a na którą wersję najlepiej postawić?

prezentują się znacznie lepiej niż w bazowych konfiguracjach. Na liście dodatkowych opcji znaleźć możemy między innymi dwustrefową klimatyzację automatyczną, rozbudowany zestaw audio z kolorową nawigacją, komputer pokładowy, skórzaną tapicerkę, a nawet napęd na cztery koła. Używana Skoda Octavia II - silniki

Nie kupuj aut z tymi skrzyniami biegów

szarpaniem przy zmianie biegów. Jeśli dochodzą do tego stuki i zwłoka podczas zmiany biegów, winne mogą być sprzęgła (do 6 tys. zł). Oprócz tego występują kłopoty z łożyskami, co można poznać po hałasie dochodzącym ze skrzyni biegów (koszt naprawy ok. 3 yts. zł). Koszt nowej skrzyni wraz z wymianą może dojść

Samochody za 800 złotych w miesięcznej racie. Wybraliśmy najlepsze oferty

. Decydujemy się na system Front Assist wykrywający przeszkody i automatycznie uruchamiający hamulce. Do tego komplet czujników parkowania i tempomat za 700 złotych oraz dwustrefową klimatyzację. Finalna cena samochodu w specyfikacji Ambition wynosi 99 tysięcy złotych. Jak na klasę kompakt, całkiem sporo

Mercedes-Benz 220 SE | W stronę słońca

wystroju karoserii sedanów. Najbardziej widoczną z nich były większe kły na zderzakach, takie jak w coupé i kabriolecie. Listę opcji wzbogaciło automatyczne sprzęgło "Hydrak". Składało się ze sprzęgła hydrokinetycznego ze sprzęgłem jednokierunkowym i suchego sprzęgła jednotarczowego

Opinie Moto.pl: VW Amarok 3.0 TDI vs. Mercedes X350d - porównanie. Pickupy z wyższej półki

. Zużycie paliwa w mieście waha się między 13 a 17 litrów. W trasie można zejść do 8,5, a na autostradzie do 11 litrów. Niemal identyczne parametry Mercedes ma bardzo zbliżone parametry. 3-litrowy diesel generuje 258 KM i 550 Nm w zakresie 1400-3200 obr./min. Diesla sprzężono z automatyczną, 7-stopniową

Kupujemy używane - Volvo V40 vs. Audi A3 III. Kompakty w wydaniu premium

, ale droższy automat A3 podobnie jak V40, opcjonalnie oferowane było z dołączanym napędem na cztery koła i automatycznymi przekładniami. Zależnie od wersji otrzymujemy sześcio lub siedmiobiegowe konstrukcje z dwoma sprzęgłami. Ewentualna wymiana kompletu sprzęgieł i naprawa mechatroniki to wydatek

Mercedes A 45 AMG od 177 tys. zł

jazdy w normalnych warunkach, układ 4MATIC kieruje cały moment obrotowy na koła osi przedniej. W przypadku wykrycia uślizgu któregoś z nich, za pośrednictwem sprzęgła wielopłytkowego część potencjału przekazywana jest w kierunku osi tylnej (maksymalnie do 50 proc.). Frajdę z jazdy potęgować ma sportowe

Kandydat w plebiscycie The Best of Moto.pl: Jeep Renegade

1.6 będący dotychczas podstawowym w gamie zarówno Renegade’a jak i Fiata 500X. To także jeden z polskich akcentów, bowiem produkowany jest w Bielsku-Białej. Drugą benzynową propozycją jest 4-cylindrowy silnik 1.3 o mocy 150 KM w połączeniu z sześciostopniową, automatyczną skrzynią DDCT 

Opel Astra OPC | Test | Nie samym GTI człowiek żyje

opracowany w warsztatach firmy Drexler wielkopłytowy mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu. To właśnie dzięki "szperze" z prawdziwego zdarzenia Astra OPC na śliskiej lub nierównej nawierzchni łapie jakąkolwiek trakcję. OPC jest wyposażona w ręczną skrzynie biegów, twardy docisk sprzęgła i

260-konny Opel Insignia kombi przyłapany bez żadnego kamuflażu

propozycją, dla tych którzy szukają bardzo szybkiego, a przy tym praktycznego auta. Bagażnik pomieści 520 litrów. Po złożeniu tylnych siedzeń (kanapę można podzielić w proporcjach 40:20:40) otrzymamy aż 1638 litrów. To o 108 l więcej niż w poprzednim Oplu klasy średniej. A teraz najważniejsze... Co pod maską

4x4 bez tajemnic

mikroprocesorem steruje sprzęgłem na podstawie danych z czujników śledzących ruch samochodu. Sprzęgło tego typu może przenosić duże obciążenia, a precyzyjne sterowanie pozwala na osiągnięcie dużej prędkości działania. W BMW (system xDrive) elektronika otrzymuje dodatkowe dane z ESP, a układ hamulcowy może

SUV szyty na miarę - przyglądamy się wszystkim wersjom nowego Forda Edge

odmianie Bi-Turbo EcoBlue, która generuje 238 KM i 450 Nm. Sprzęgnięto ją z ośmiobiegową przekładnią automatyczną. Pierwszą „setkę” zobaczymy na prędkościomierzu po 9,6 sekundy. W Stanach Zjednoczonych znajdziemy również Edge’a ST, pod którego maską znalazł się benzynowy

Oszczędna klasa C

jałowym i uruchamia się ponownie, gdy kierowca wciśnie pedał sprzęgła. Słabszy Mercedes C 180 CGI BlueEfficiency dysponuje 1,8-litrowym silnikiem o mocy 156 koni i maksymalnym momencie 250 Nm (dodatkowe 20 Nm w stosunku do odchodzącej wersji z wtryskiem wielopunktowym). Do setki rozpędza się w 9 sekund

Na zimę, ośka czy cztery kółka? | TOP 8

wzrok, we wnętrzu brakuje jednak miejsca nad głową. Układ kontroli trakcji nie zawsze poradzi sobie z utrzymaniem przyczepności przednich kół na mokrej nawierzchni. W sukurs przychodzi wersja 4Motion z dołączanym napędem tylnej osi (Haldex, czyli elektronicznie sterowane sprzęgło wielopłytkowe). Takie

Land Rover Discovery Sport - którą wersję wybrać? Poradnik kupującego

automatycznych świateł drogowych, przednie lampy przeciwmgłowe, tapicerka skórzana, siedzenia regulowane elektrycznie, czujniki parkowania z przodu i z tyłu z kamerą cofania, system audio Meridian - 11 głośników (w tym subwoofer), wzmacniacz 380W. Wersja HSE ma już więcej, niż można wymagać od SUV-a tej klasy

Chevrolet Cruze vs. Skoda Octavia II - kopciuszek czy bestseller?

możemy między innymi dwustrefową klimatyzację automatyczną, rozbudowany zestaw audio z kolorową nawigacją, komputer pokładowy, skórzaną tapicerkę, a nawet napęd na cztery koła. Dylemat przed wyborem jednostki napędowej Bogata paleta jednostek napędowych Octavii znacząco utrudnia dokonanie trafnego wyboru

300-konne limuzyny za 30 tys. zł | Poradnik

460 Nm. Moc trafia na tylne koła (opcjonalnie na cztery koła) za pośrednictwem automatycznej przekładni. Pierwsza setka pojawia się na liczniku po 6,1 sekundy, a prędkość maksymalna wynosi 250 km/h.

Motocykle 125 ccm dla kierowców aut | Test

końcu ma 125 ccm pojemności, więc nim nie jest. Zgłupieliśmy, ale najważniejsze jest jak on jeździ. Athlete jest nietypowy ze względu na przełożenie napędu. Otóż posiada czterostopniową, manualną skrzynię biegów, ale wyręcza nas w kwestii używania sprzęgła. Proces wysprzęglania odbywa się automatycznie

Ford Kuga - test | Pierwsza jazda

klasycznego automatu. Najlepszym wyjściem jest zatem auto ze skrzynią manualną. Przewaga jest widoczna także w osiągach i w zużyciu paliwa. To stawia sens stosowania drogiej w utrzymaniu (dwa sprzęgła) skrzyni Powershift pod znakiem zapytania. Podczas prezentacji przedstawiciel Forda chwalił się, że Kuga w

Ferrari Testarossa | Test | Nocne espresso

/min. Hydrauliczne sprzęgło jest dość twarde, ale bajecznie progresywne. Minimalistyczna i staromodna w formie dźwignia zmiany biegów porusza się w tradycyjnej prowadnicy "podwójnym widelcu". Muska ją z metalicznym trik-klik i pozwala poczuć dłoni, że gdzieś tam na końcu trącają się koła

Nowa Skoda Superb | Pierwsza jazda | Do trzech razy sztuka?

mocy 125 lub 150 KM (z funkcją odłączania cylindrów). Ponadto w gamie znajdują się trzy silniki Diesla: 1.6 TDI/120 KM oraz 2.0 TDI w wydaniu 150- bądź 190-konnym. Mocniejsze silniki za dopłatą są oferowane z napędem na cztery koła na bazie sprzęgła Haldex-5. Z wyjątkiem podstawowego silnika

Porsche Cayman S - Test | Żarty się skończyły

przyjemność, która wpływa również na to jak szybko można jeździć Caymanem S jest wręcz genialny system automatycznego podbijania obrotów przy redukcji biegu. Kiedy wciskamy pedał sprzęgła, silnik sam wrzuca obroty na wyższe, aby w momencie gdy zapniemy bieg mieć od razu dostępną pełna wartość momentu

Ford Kuga vs. Toyota Rav4 - test | Konfrontacja

-dwusprzęgłowa 6-automatyczna Napęd 4x4, sprzęgło wielopłytkowe 4x4, sprzęgło wielopłytkowe Wymiary 452,4 x 183,8 x 174,4 cm 457 x 184,5 x 166 cm Rozstaw osi 269 cm 266 cm Zawieszenie przód kolumny MacPhersona kolumny MacPhersona Zawieszenie tył wielowahaczowe

Yamaha YZF-R1 - motocykl używany

jednym z nich zamontowano sprzęgło. Jednostka napędowa została skrócona o 81 mm. Była też sporo lżejsza. Na samej tylko operacji wykonania bloku cylindrów i korpusu silnika w formie jednolitego odlewu zyskano 9,5 kg. Największe zyski wagowe osiągnięto jednak dzięki aluminiowej ramie Deltabox drugiej

Znamy ceny nowego Audi A3 Sportback

pasażera z regulowaną wysokością, kolanowa poduszka powietrzna oraz kurtyny boczne i system start/stop. Ile trzeba zapłacić za używane Audi A3? Na najtańszego diesla o pojemności 1.6 l i mocy 105 KM trzeba wydać przynajmniej 100 tys. zł. Sprzężenie go z automatyczną, 7-biegową skrzynią S tronic to

Skoda Yeti po liftingu - test | Pierwsza jazda | Kosmetyka

, oczywiście z 4x4, powinny sprostać wymaganiom większości użytkowników co do jazdy offroadowej. Dobrym przykładem jest właśnie Yeti. Oczywiście nie jest to przeprawówka, ale dzięki elektronicznie sterowanemu napędowi na cztery koła (sprzęgło Haldex piątej generacji), elektronicznej blokadzie mechanizmu

Opel Insignia GSi - szybsza od poprzedniego OPC

Bardziej wyrazisty, bardziej precyzyjny i bardziej wydajny - nowy Opel Insignia GSi to sportowa limuzyna dla kierowców oczekujących od klasy średniej czegoś więcej niż tylko wygody. GSi to utwardzone zawieszenie (krótsze sprężyny obniżyły prześwit o 10 mm), napęd na cztery koła, ośmiobiegowa

Opinie Moto.pl: Opel Insignia 2.0 CDTi kontra Mazda 6 2.2 Skyactive-D - Rodzinne kombi mają się dobrze

Gigant w segmencie D Insignia rośnie z każdą generacją. W przypadku drugiego wcielenia następcy Vectry Niemcy jednak przeszli samych siebie. Opel ma aż 499 centymetrów długości. To niemal tyle, co krótka wersja Mercedesa Klasy S i Audi A8. Jest też szeroka (186 cm), a rozstaw osi wynosi 283 cm

Testujemy Infiniti QX30 2.0t AWD. Niemiecka technologia, japońskie detale

zainteresować się benzyniakiem. To dwulitrowy motor wsparty doładowaniem. Generuje 211 koni mechanicznych i 350 Nm dostępnych w szerokim zakresie 1200-4000 obr./min. Spotkacie go w w Klasie A, GLA i wszelkich wariantach E. W Infiniti sprzężono go z 7-stopniową, dwusprzęgłową skrzynią DCT. Biegi zmienia żwawo

Land Rover Freelander 2 TD4.e | Test | Po męsku

zawsze gasił silnik, a i wskaźnik zmiany biegu nie pojawiał się, gdy kierowcy się spieszyło. Jedyną wadą systemu start-stop opracowanego przez Land Rovera jest czas reakcji. Gdy automat wyłączy silnik na światłach, a my szybko wbijemy jedynkę, puścimy sprzęgło i dodamy gazu, auto zadławi się, jak gdyby

TOP 10 | Kombi za 7 tys. zł

zamienników. Wady? Przeciętne fotele i wyciszenie. Warto skrócić interwał wymiany paska rozrządu i wymieniać go razem z pompą wody, a przy zakupie zwrócić uwagę na samopowracanie układu kierowniczego i pracę sprzęgła. Ponadto szybko zużywa się wydech i elementy zawieszenia, niektóre egzemplarze rdzewieją

Mazda 3 | Pierwsza jazda | Nic na siłę

brawa. Zmiany przełożeń są szybkie, reakcja na kickdown natychmiastowa, a tryb ręczny działa równie szybko, co automatyczny. Wszystko m.in. dzięki blokadzie sprzęgła hydrokinetycznego. Do tego biegi lewarkiem (są też łopatki) zmienia się we właściwym kierunku, czyli redukcja do przodu, wyższy bieg do

Jeep Renegade | Pierwsza jazda | Zaskoczenie

Cherokee | Pierwsza jazda | Dla wszystkich Dla najmniej wymagających klientów przygotowano wersje z napędem przednim. W opcji przewidziano jednak dwa rodzaje napędu 4x4. Pierwszy to typowy napęd z dołączanymi kołami tylnej osi za pomocą mokrego sprzęgła. Oprócz domyślnego Auto do dyspozycji kierowcy są

Toyota Camry (1991 - 2001) - opinie Moto.pl

sprzęgła i problemami ze zmianą przełożeń. Automatyczna skrzynia biegów lepiej radzi sobie ze sportowymi aspiracjami kierowcy, ale znacząco podnosi zużycie paliwa. Poza tym wymaga stałego dozoru serwisowego dla zapewnienia bezawaryjnego działania. Lekceważenie tego zalecenia kończy się uszkodzeniami

Mercedes E300 Coupe - komfort i elegancja

Dwudrzwiowe E poprzedniej generacji bazowało na Klasie C. Podobnie było z CLK. Ostatni model, który dzielił platformę z Klasą E to W124 – legenda w kwestii trwałości i wytrzymałości. Mercedes wrócił do korzeni i podobnie zrobił z obecnym wcieleniem. Wreszcie! Tym samym, mamy do dyspozycji

Mercedes klasy A (1997-2004) - opinie Moto.pl

uderzeń bocznych (większość energii przejmują solidne szerokie progi i podłoga, a nie stosunkowo wąskie drzwi). Podczas zderzeń czołowych cały zespół napędowy (silnik, sprzęgło i skrzynia biegów) wsuwają się pod podłogę, nie wyrządzając szkód w przedziale pasażerskim. To ważne, bo strefa zgniotu w

Szóstka na pięć z minusem

zestopniowane, a sprzęgło zero-jedynkowe, jak łatwo się domyślić, jazda Mazdą po zatłoczonym mieście bywa męcząca. Może zamieniam się w zrzędliwego emeryta, ale wciąż wydawało mi się, że obsługa Mazdy wymaga ode mnie odrobinę za dużo wysiłku jak na tę klasę auta. Na dodatek do żadnej wersji nie można na razie

Technika | Silnik Wankla | Zakręcony projekt

. NSU Ro80 z silnikiem Wankla. Limuzyna klasy średniej miała, oprócz wirujących tłoków, oryginalnie ukształtowaną karoserię o niskim współczynniku oporu powietrza (0,355) i przestronnym wnętrzu, sprzęgło hydrokinetyczne w układzie przeniesienia napędu (wyeliminowano pedał sprzęgła) oraz tarcze

Porównujemy Mitsubishi L200 i VW Amaroka. "Dwie definicje pickupa"

przełączników nie nastręcza trudności, a całość okazuje się czytelna. Użytkownik ma do dyspozycji dwustopniowe podgrzewanie foteli, złącze USB, automatyczną klimatyzację regulowaną w dwóch strefach i zestaw multimedialny z dotykowym ekranem. Ma nieco przestarzałą grafikę i rozbudowane menu, co wydłuży dotarcie

Citroen C3 1.6 e-HDI - test | Za kierownicą

dźwigni zmiany biegów. I najważniejsze - technologia e-HDI zwana przez producenta "mikrohybrydą". W C3 kierowca odczuwa jej obecność jedynie poprzez system start-stop, który wyłącza silnik na każdym postoju i uruchamia go ponownie po wciśnięciu sprzęgła. Działa bez zarzutu, a przede wszystkim

Mercedes A (1998-2004)

przejmują solidne szerokie progi i podłoga, a nie stosunkowo wąskie drzwi). Podczas zderzeń czołowych cały zespół napędowy (silnik, sprzęgło i skrzynia biegów) wsuwają się pod podłogę, nie wyrządzając szkód w przedziale pasażerskim. To ważne, bo strefa zgniotu w przedniej części Mercedesa A jest

Opinie Moto.pl: nowa Mazda CX-30 - Mazda lubi chodzić własnymi drogami, CX-30 jest na to kolejnym dowodem

Model CX-30 ma około 4,4 m długości (bez 5 mm), a jego rozstaw osi mierzy 265,5 cm. Jest nieco mniejszy od hatchbacka Mazda 3. Japoński producent prezentuje odmienne od większości firm podejście do motoryzacji, a jego kwintesencję stanowią najnowsze kompaktowe samochody: Mazda 3 i CX-30. Oba auta

Bezstopniowe skrzynie CVT. Jak działają i co się w nich psuje?

pochłonie 1500-2000 zł, a montaż nowego nawet 5 tysięcy. W Mercedesach Klasy A i B użytkownicy narzekają na mechatronikę. W autoryzowanych stacjach zapłacicie za tę usterkę ponad 7000 zł. Niezbyt trwałe mechanizmy montowano też w Mini. Zestaw usterek jest podobny. Bezstopniowe skrzynie biegów od lat

Opinie Moto.pl: VW Polo 1.0 TSI vs. Honda Jazz 1.3 - Dwa światy segmentu B

interfejsie, a grafika przywodzi na myśl urządzenia sprzed dekady. Bardziej finezyjny jest natomiast zestaw analogowych wskaźników umieszczonych w trzech okręgach, a także panel automatycznej, regulowanej w jednej strefie klimatyzacji. Tworzywa użyte do wykończenia kabiny są równie twarde, co w Polo. Żwawe

Renault 4CV ma 65 lat

Type 662/2 o pojemności 747 cm3 i mocy 21 KM napędzała odtąd wszystkie wersje. Akumulator przeniesiono na tył. W sierpniu 1956 roku wycofano z oferty kabriolet Decouvrable. Na liście opcji pojawiło się automatyczne sprzęgło Ferlec z elektromagnetycznym sterowaniem. Globalny sukces Co ciekawe ważnym

Citroen CX | 40 lat minęło...

zapewnieniu kierowcy przestrzeni w Citroenie opracowano skrzynię biegów C-matic - dzięki niej wyeliminowano pedał sprzęgła. To kolejna z nowinek w CX'ie, które sprawiały, że Citroen nie musiał bać się żadnej konkurencji. fot. Citroen CX to także pierwszy francuski samochód, w którym montowano system ABS

Mazda 6 (2002-2007) - opinie Moto.pl

napędem na cztery koła, wykorzystującym sprzęgło wiskotyczne (tylko w skrzyżowaniu z wersją kombi i przekładnią automatyczną, moc obniżona do 162 KM). Benzyniaki napędza bezobsługowy łańcuch (jego rzeczywista trwałość to około 300 tysięcy kilometrów), a turbodiesle - pasek zębaty o interwale serwisowym

BMW serii 1 - Mniej, czyli zgrabniej

biegów ustawimy w pozycji "luz" i zdejmiemy nogę z pedału sprzęgła - auto gaśnie. Nowe hasło BMW brzmi - "Zerowe spalanie przy zerowej szybkości". I faktycznie coś w tym jest. Aby ruszyć, wystarczy nacisnąć sprzęgło, wtedy silnik zaczyna pracować i wszystko wraca do normy. Druga

Mazda 3 2.0 i-stop - test | Za kierownicą

bezpośredni wtrysk paliwa oraz system start-stop, zwany tutaj i-stop. Podobnie jak u konkurencji, by uśpić serce Mazdy, wystarczy podczas postoju na czerwonym świetle czy parkingu wrzucić luz i puścić sprzęgło. Ponowne wciśnięcie sprzęgła budzi auto do życia. Jak obliczyli specjaliści, już 6-sekundowe

Peugeot 308 SW 1.6 HDI - test | Pierwsza jazda

samoczynnie gasi silnik podczas postoju i automatycznie uruchamia go po naciśnięciu sprzęgła. Nie jestem miłośnikiem tego rozwiązania głównie ze względu na często spotykaną, zbyt dużą zwłokę w ponownym uruchamianiu silnika. Trzeba jednak przyznać, że w 308-ce odbywa się to błyskawicznie. Układ nazywany przez

Volkswagen Golf | 40 lat

. 1998 rok to pierwszy Golf 4MOTION - napęd na cztery koła i sprzęgło typu Haldex. Inną nowością w rodzinie Golfa była 6-biegowa skrzynia biegów. Oczywiście nie mogło obejść się bez Golfa GTI - tym razem na 25 lecie GTI zaproponowano 1,8-litrowy silnik o mocy 180 koni mechanicznych. Jednak zdecydowanie

Renault 8 - to już pół wieku

jednostki odlano z żeliwa, głowicę ze stopu aluminium. Napęd na tylne koła był przekazywany za pomocą suchego sprzęgła i 3- lub 4-biegowej skrzyni manualnej. Niezależne zawieszenie z trójkątnymi wahaczami z przodu i osią łamaną z tyłu zapewniało wysoki komfort podróży. Ważnym przełomem było zastosowanie

Skoda Kodiaq 2.0 TDI vs. Kia Sorento 2.0 CRDi - SUV-y dla dużej rodziny

Lekko off-roadowy wygląd Skoda jeszcze nigdy nie miała tak dużego SUV-a w swojej ofercie. Mimo, że jest debiutantem w mocno obsadzonym segmencie, to mierzy się z najlepszymi bez kompleksów. Pełnymi garściami czerpie z doświadczeń Volkswagena, co istotnie wpływa na dobre wyniki sprzedaży. Nadwozie

BMW X1 25i xDrive | Test | Wydajne serce

zbyt dobrze. Z przodu ogranicza jedynie rozbudowany tunel środkowy. Reszta jest bez zarzutu. Pozycja za kierownicą komfortowa. Widoczność w każdym kierunku nienaganna, a siedzi się tylko trochę wyżej, niż w aucie kompaktowym. 505 litrów to dobry wynik. Po złożeniu asymetrycznej kanapy, uzyskamy aż 1550

Ford Edge 2.0 TDCi | Pierwsza jazda | Desant z Ameryki

/100 km Prędkość maks. 211 km/h Cena od 166 600 zł** *podawane przez producenta ** cena wersji podstawowej. Wersja 210KM i automatyczną skrzynią od 197 900 zł. ZOBACZ TAKŻE: Mazda CX-9 3.7 V6 A/T 4x4 | Test | Mam gdzieś downsizing!

Passat za 200 tys. zł

standardowo sprzężono z automatyczną przekładnią DSG, która przekazuje napęd na wszystkie koła. Niepozorne, ważące 1722 kg auto potrafi rozpędzić się do setki w 5,5 sekundy, a przyspieszanie kończy dopiero przy 250 km/h. Volkswagen zapewnia, że przy tym wszystkim auto zużywa w mieście 12,4 l benzyny na 100 km

System Start&Stop - czy to faktycznie się opłaca?

– w przypadku samochodu z automatyczną przekładnią wystarczy trzymać hamulec po zatrzymaniu, zaś w aucie z ręczną skrzynią biegów włączenie luzu i puszczenie pedału sprzęgła. W czasie oczekiwania na zielone światło istotnie oszczędzamy paliwo. Jednocześnie dla oszczędzenia energii elektrycznej

Skoda Octavia II (2004 - 2013) | opinie Moto.pl

sprzęgła. Pod koniec 2011 r. serwisową akcją nawrotową objęto wersje z silnikami 2.0 TDI CR, w których ze względu na wady materiałowe mogło dojść do pękania przewodów paliwowych i groźnych dla bezpieczeństwa wycieków paliwa. Skoda Yeti po liftingu | Ceny Nadwozie Powszechnie znanymi problemami Octavii II

Skoda Rapid 1.0 TSI vs. Fiat Tipo 1.6 MultiJet - opinie Moto.pl Gdy rozum przeważa nad sercem

. Niestety, w kabinie próżno szukać miękkich i przyjemnych w dotyku wyściółek. Są za to dekoracyjne panele w różnych kolorach, które wprowadzają odrobinę urozmaicenia. Centralny kokpit jest minimalistyczny, a ilość przycisków w sam raz. Te w dolnej części zawiadują jednostrefową klimatyzacją automatyczna

Renault Talisman Grandtour | Pierwsza jazda | Można się zakochać

(dCi 110, dCi 130 i dCi 160). My na krótką przejażdżkę dostaliśmy wersję silnikową TCe 150. Pod tym oznaczeniem kryje się 1,6-litrowy, turbodoładowany benzyniak o mocy 150 KM. Silnik współpracuje z automatyczną skrzynią EDC z podwójnym sprzęgłem, o 7 przełożeniach. Jak ten duet sprawdza się podczas

Volvo S80 (1998-2006) - opinie Moto.pl

wykazuje się sprzęgło. Dynamiczna jazda, szczególnie najmocniejszymi wersjami, wyjątkowo szybko "pożera" ogumienie przedniej osi. Volvo 850 (1991-1997) Zawieszenie Serwisowe akcje nawrotowe świadczą o tym, że przednie zawieszenie S80 to delikatna materia, która wymaga częstego zaangażowania

Citroen DS | To już 60 urodziny!

Citroenie zastosowano: hydropneumatyczne zawieszenie, hydrauliczny układ hamulcowy, hydraulicznie sterowane sprzęgło oraz hydrauliczne wspomaganie układu kierowniczego. Najczęściej słyszy się pochwały pod adresem zawieszenia. DS świetnie pokonywał zakręty i zapewniał najwyższy komfort jazdy, niektórzy mówią

Nowe Volvo V60 - klasyczne kombi dla miłośników marki. Linia nadwozia oraz piękne wnętrze zjednają mu również estetów

, firmowanego przez Bowers & Wilkins. Volvo V60 ma najwięcej miejsca w swojej klasie Kabina Volvo jest nie tylko pięknie zaprojektowana i praktyczna, ale również przestronna. Nowe V60 w tej chwili jest największym ze średniaków klasy premium. Rozstaw osi wynosi 287 cm (poprzednik miał o 10 cm mniej), a długość

Mitsubishi Outlander 2.2 D-ID | Test | Nie na pokaz

napędu zawiera elektronicznie sterowane sprzęgło międzyosiowe przez moduł 4WD ECU, do którego spływają informacje ze wszystkich czujników i innych modułów, co pozwala na analizowanie w czasie rzeczywistym zachowań kierowcy i dynamiki pojazdu. W nowym Outlanderze zbierana jest większa ilość danych. Są też

Testujemy Volvo XC90 I i II generacji. "Dwa światy"

flagowym SUV-ie I generacji. Każdemu z przycisków przypisano jedną funkcją. Mimo, że całość może początkowo przytłaczać, to po paru chwilach okazuje się przejrzysta i logiczna. Automatyczna klimatyzacja reguluje się w dwóch strefach. Tablicę przyrządów pokładowych delikatnie pochylono, a u szczytu

Skoda Octavia I Combi 1.9 TDI 4x4 Elegance - test | Za kierownicą

odgłosy. W środku panują cisza i komfort. Zwiększony prześwit znacznie poprawia warunki jazdy na drogach o dziurawej nawierzchni, gruntowych, a także w lekkim terenie. Napęd jest przekazywany stale na obie osie za pośrednictwem sprzęgła typu Haldex, które rozdziela moment obrotowy na przednie i tylne koła

Seat Ibiza SportCoupe - Ani to, ani to

jednostki o pojemności 1,2 litra. Słowem silnik w Ibizie SC rozczarowuje. A skrzynia? Siedmiobiegowy automat ma - jak to DSG - dwa sprzęgła. Kiedy jedziemy na trzecim biegu, drugie sprzęgło myśli sobie: "Najwyraźniej pan Otto za chwilę zechce wrzucić czwórkę, więc już teraz mu ją podsunę". Dzięki

Mercedes CLA Shooting Brake | Mała rodzina w komplecie

Mercedes Klasy A | Będzie mocniejsze AMG Nazwa Shooting Brake może oznaczać tylko jedno, mamy do czynienia ze stylowym kombi na bazie CLA, którego wzorem był większy twórca tej awangardowej klasy, czyli CLS Shooting Brake. Nieco przedłużona linia dachu kompaktowego Mercedesa nadała mu

BMW X3

przeniesienia napędu xDrive. W tym wypadku sterowany elektronicznie rozdział siły napędowej na tylną i przednią oś odbywa się bezstopniowo i zmiennie za pomocą sprzęgła wielopłytkowego. Auto nie ma klasycznej blokady mechanizmu różnicowego, a jedynie spełniający podobne zadania automatyczny system ADB-X. W

60 lat Toyoty "na czterech łapach"

. Stosowany jest w Land Cruiserach. Trzeci system napędu 4x4 zawitał do Toyoty w 2006 r. i opracowany został z myślą o modelach rekreacyjnych RAV-4 oraz Urban Cruiser. W tym przypadku stale napędzane są koła przedniej osi, dopóki elektronika nie wykryje uślizgu kół. Jeśli to nastąpi wielopłytkowe sprzęgło

Volkswagen Arteon | Pierwsza jazda | Między Passatem a Phaetonem

; 2.0 BiTDI. Ma 240 KM i 500 Nm dostępnych w przedziale 1750-2500 obr./min. Sprzężono go z automatyczną skrzynią i napędem na obie osie. Taka konfiguracja świetnie koreluje z krążownikiem szos. Auto chętnie nabiera prędkości niezależnie od obciążenia, a w razie potrzeby szybkiego wyprzedzenia kilku

Poradnik | Najciekawsze używane vany

Nm sprzężono z 7-biegową skrzynią automatyczną i napędem na cztery koła. Taka konfiguracja pozwoliła uzyskać przyspieszenie do setki na poziomie 5 sekund. Prędkość maksymalną ograniczono elektronicznie do 250 km/h. Oszczędni znajdą w ofercie trzylitrowego diesla o mocy 190, 211 lub 224 KM. Wśród

Skoda Yeti 2.0 TDI (170 KM) 4x4 - test | Za kierownicą

reaguje po chwili zastanowienia. Mocniejsze turbodiesle seryjnie otrzymują napęd 4x4 Haldex (elektrohydrauliczne sprzęgło wielopłytkowe). W warunkach dobrej przyczepności ok. 95 proc. momentu obrotowego trafia na przednią oś. Gdy tylko czujniki zarejestrują problemy z przyczepnością, do 85 proc. siły

Chrysler Grand Voyager 2.8 CRD - test | Za kierownicą

sześciostopniowa przekładnia działa nieco ospale i generuje efekt zbliżony do ślizgania się sprzęgła. Straty w napędzie są duże. Jeśli dodamy do nich potężną masę, z jaką musi zmagać się silnik (2,1 tys. kg bez ładunku), to niech nie dziwią nas wyniki spalania. Na trasie w zależności od stylu jazdy z baku ubędzie

Co oferuje rynek crossoverów segmentu B?

- test | Pierwsza jazda | Kosmetyka Naszym zdaniem: Skoda Yeti to zdecydowanie niedoceniony crossover. Dobrze jeździ zarówno po twardym, jak i w terenie. Tam przyda się napęd 4x4 realizowany poprzez sprzęgło Haldex piątej generacji. Przy podobnych wymiarach do konkurencji Yeti oferuje duże wnętrze i

Mitsubishi Outlander 2.2 D-ID AT | Test | Wytęż wzrok

/100 km. Jeżdżąc ostro zużyjemy o 2,5 l więcej. Jak na tę klasę auta, to bardzo dobre rezultaty. Praca turbodiesla nie męczy, bo we wnętrzu słychać jedynie jego pomruk. Dobre wrażenie pozostawia automatyczna przekładnia. Działa bardzo płynnie. Niski poziom hałasu to jeden z elementów, które składają

Re: Automatyczne skrzynie

wymianie oleju automat przeżyje silnik samochodu. Mniejsza cena auta z ręczną skrzynią jest tylko pozorna, co zrozumiesz przy wymianie/wymianach sprzęgła. Automaty są popularne w Niemczech, Szwecji, Szwajcarii; zwłaszcza w autach klasy D/E. W klasie luksusowej, to obecnie standard. W uboższych

Re: Mercedes Klasa A z automatyczną skrzynią bieg

W a-klasie są dwa automaty. Jeden tzw. "zwykły" jest ok, drugi to zwykła skrzynia ze zautomatyzowanym sprzęgłem i ta nie należy do bezawaryjnych. W168 z tych roczników sobie odpuść bo nie warto się w nie pchać. Ze względu na nietypową konstrukcję jest marny dostęp do podzespołów silnika. Części są

Re: Seicento-opinie

w "600" jest elektryczne, więc nie wiem, czy warte zachodu (zwłaszcza przy tak małych kółkach). Jak chcesz się licytować - można jeszcze dostać wersję "Easy" z automatycznym sprzęgłem (coś jak w mercedesach A-klasy W168). -- Jednym z najmilszych doświadczeń w życiu jest być celem, nie będąc

Automaty - reaktywacja, czyli "Blokada głowy"

miałyby rozmiary małych budynków. W wypadku automatycznej skrzyni biegów mamy dziwny i niczym nie uzasadniony opór przed tym poprawiającym bezpieczeństwo i niezawodnym urządzeniem. Kierowcy w mieście nie muszą co kilka metrów wciskać pedału sprzęgła. Nie muszą odrywać prawej ręki od kierownicy, gdy

Re: Ford Focus czy cos innego??

Szczerze mówiąc to bym się bardzo długo zastanawiał. Bo tak: Jeżdże Xsarą sprzed liftingu i samochód jest super. Prowadzenie rewelacyjne, bardzo wygodne fotele, automatyczna klima. Pełen komfort jak w tej klasie. Łatwe do wyczucia hamulce (nowe samochody mają jak wiadomo lepsze, ale Xsara 2

Re: ja mam automat

tym gaśnięciem, czy puszczaniem sprzęgła za szybko. Zgaśnięcie, czy 'żabki' nie zdarzyły mi się od czasu kursu prawa jazdy, to jest od prawie 13 lat ;-)) Inna sprawa, jak ktoś jeździ cały czas automatem i się po prostu 'oduczy' manuala. W miarę przejeżdżania kolejnych kilometrów rzeczy takie jak

Re: z subaru jest jak z saabem - nie wiadomo skąd

, notorycznie palił sprzęgło, co się okazało wyjeżdżając codziennie z podziemnego garażu robił to na półsprzęgle, co by nie za szybko, tak by automatyczna brama się zdążyła otworzyć. Problem się rozwiązał w momencie, gdy zmienił auto na wyposażone w automat. Wiem, to nie dowód, ale jednak coś pokazuje. No

Re: ja mam automat

gazu lub puszce sprzedlo za szybko itd itd > > Nie wiem, o co chodzi z tym gaśnięciem, czy puszczaniem sprzęgła za szybko. > Zgaśnięcie, czy 'żabki' nie zdarzyły mi się od czasu kursu prawa jazdy, to jest > > od prawie 13 lat ;-)) Inna sprawa, jak ktoś jeździ cały czas

Re: Kupując SUV'a-czym się kierować?

sie poprzez sprzęgło lepkosciowe - co juz na początku wyjasnia ze nie jest to auto wybitnie terenowe.Jak w większosci SUVów i tutaj również brak jest redukcji do jazdy terenowej. Poza kilkoma mankamentami wszystko jest na naprawde przyzwoitym poziomie.Bardzo obszerne wnetrze, zwłaszcza na tle

Re: Golf VI - najsłynniejszy kompakt świata w now

eliminacji opóźnienia pomiędzy poleceniem zmiany biegu a faktyczną jego zmianą w trybie ręcznym. No i strzałka obrotomierza tak szybko się ruszająca fajnie wygląda. Dochodzi do tego marketing. Łatwiej przekonać, że podwójne sprzęgło jest lepsze niż pojedyncze, bo w powszechnym rozumieniu więcej = lepiej

zatem policzmy...

aha komfort rozumiem jako elektryczne szyby, lusterka, automatyczna klima, przywoite audio, cywilizowany poziom bezpieczeństwa, w miarę wygodne fotele czyli bez 50 tys. do nówki nie podchodź. wracając do liczenia... 2 komplety opon, rozrząd, sprzęgło, katalizator, zawieszenie to są przeciętnie

Re: Fenomen VW

( > majaca rowniez tylko jedno, stale azzebione przelozenie). > > > > Prosze. Przekladnia DSG jest przekladnia automatyczna. Kropka. > Przekladnie polautomatyczne to (obecnie praktycznie wymierajaca) klasa przeklad > ni, ktore automatyzowaly tylko jeden aspekt obslugi. Np

Re: MAREA WEEKEND JTD

, to standart : tarcze, sprzęgło, wydech, amortyzatory, a niedługo wahacze. W zależności od przebiegu musisz zwrócić uwagę na stopień zużycia tych elementów. Nie wiem, jaką wersją wyposażeniową (są dwie) jest rzeczony egzemplarz, ani jaki ma przebieg, wię nie wypowiem się co do ceny. Co do

Re: Fajna ta astra 4

G było to bardzo praktyczne; - SILNIK CDTI ma nadmiernego turbo-laga uniemożliwiającego szybkie i sprawne przyśpieszanie - po zmianie biegu zmuła bardzo ciężka do zniwelowania przegazówką przed puszczeniem sprzęgła - mi po 28 000 km wciąż nie udaje się płynnie i dynamicznie shiftować, w

Re: I znowu....

: sniperslaststand.blogspot.com/2008/08/hybrid-vs-diesel-fuel-consumption-duel.html oraz w kategorii małych aut premium (IS220d z mocnym dieslem, chociaż automatycznej skrzyni, istotnego elementu wyposażenia, tam już nie ma). Efekt? Nic nie wskórali. Tymczasem jednym realnym technicznym ruchem w kierunku Europy wykonanym przez Infiniti jest uposażenie ich aut w siedmio, a

406 porównanie

, sprzęgło, pasek rozrzadu wymieniać trzeba. Auta dosć wygodne, twardsze niż europejskie, generalnie poprawne, ale tylko tyle- bez zadnych emocji, w niczym nie przoduja. -włochy - paskudnie się psuja, psuje się właściwie wszystko (Fiat, Alfa), ale naprawy tanie jak barszcz. Tylko to trochę

Re: Tylny napęd BMW, Mercedes - zacofane marki.

samochodzie użytkowym. W lżejszych wersjach jest tańszy przedni napęd, a w cięższych tylny. Zresztą BMW produkuje przenionapędowe Mini i jest ono sporo tańsze od tylnonapędowej 3 Compact. MB wprowadził teraz A klasę z bardzo mocnym 354 konnym silnikiem i oczywiście konieczne było zastosowanie do niego

Re: Ludowóz Phaeton - chyba upadli na głowę

samochodzie użytkowym. W lżejszych wersjach jest tańszy przedni napęd, a w cięższych tylny. Zresztą BMW produkuje przenionapędowe Mini i jest ono sporo tańsze od tylnonapędowej 3 Compact. MB wprowadził teraz A klasę z bardzo mocnym 354 konnym silnikiem i oczywiście konieczne było zastosowanie do niego

Re: Tylny napęd to potęga

samochodzie użytkowym. W lżejszych wersjach jest tańszy przedni napęd, a w cięższych tylny. Zresztą BMW produkuje przenionapędowe Mini i jest ono sporo tańsze od tylnonapędowej 3 Compact. MB wprowadził teraz A klasę z bardzo mocnym 354 konnym silnikiem i oczywiście konieczne było zastosowanie do niego

troche o naszym F 16

walki pilot może po prostu trzymać drążek w pozycji "na siebie", a komputer sam ustali odpowiednie wychylenie powierzchni sterowych. Wskaźnik kąta natarcia pojawia się na HUDzie dopiero wraz z wypuszczeniem podwozia. Bezpieczeństwo pilota zapewnia fotel katapultowy ACES II klasy 0-0 pochylony o