a2 autostrada gdzie pobór opłat

sprawdź też:

autostrada

HD

e-TOLL już działa. Przy bramkach na A2 i A4 powstały nowe pasy. Jak się zarejestrować?

e-TOLL już działa. Przy bramkach na A2 i A4 powstały nowe pasy. Jak się zarejestrować?

Kierowcy wybierający się w podróż autostradami A2 i A4 powinni wiedzieć, na czym polega i jak skorzystać z nowego, elektronicznego poboru opłat na autostradowych bramkach.

Rusza przebudowa autostrady A2 - żegnamy bramki przy Pruszkowie

Autostrada A2 na odcinku Warszawa-Łódź miała być płatna, zatem podczas projektowania uwzględniono budowę punktu poboru opłat w Pruszkowie. Opłaty nie doszły do skutku, a siedem "wysp" tylko spowalniało ruch. Już jutro ruszą prace związane z ich demontażem.

Dlaczego autostrada A2 tak szybko się zatkała w niedzielę?

Mieliśmy pierwszy duży korek na autostradzie pod Warszawą przed punktem poboru opłat, który nie jest jeszcze nawet czynny. Czy kierowcom jadącym trasą A2 już zawsze grozi paraliż na rogatkach stolicy?

Od jutra spore zmiany na autostradach. Wchodzi w życie nowy system e-TOLL

osobowych mogą jeszcze na tych odcinkach autostrad korzystać z manualnego systemu poboru opłat, ale tylko przez dwa miesiące. Nowa organizacja ruchu od października Wraz z wyłączeniem systemu viaTOLL, 1 października pojawi się nowa organizacja ruchu w Miejscach Poboru Opłat na odcinkach autostrad A2 (Konin

Właśnie ruszyły kontrole na A2 i A4. Skarbówka sprawdza opłaty i wystawia mandaty

Właśnie ruszyły kontrole na A2 i A4. Skarbówka sprawdza opłaty i wystawia mandaty

odcinkach autostrady A2 i A4. Pod lupę wzięto również pojazdy lekkie. Kierowcy tych aut, również są sprawdzani czy nie ominęli bramek na punktach poboru opłat. Osoby kierujące samochody poniżej 3,5 t. powinni zapłacić za przejazd w punktach poboru opłat za pomocą gotówki lub karty, mają też możliwość

Bramki na A2 i A4. Od grudnia szlabany w górę. Za przejazd zapłacimy bez zatrzymywania się

Bramki na A2 i A4. Od grudnia szlabany w górę. Za przejazd zapłacimy bez zatrzymywania się

usunięcie bramek i elektroniczny pobór opłat za przejazd. Bramki na A2 i A4 znikną Ustawa MF ma zwiększyć przepustowość i ograniczyć zatory na państwowych autostradach płatnych. Chodzi o przejazd odcinkami Konin-Stryków (99-kilometrowy odcinek autostrady A2) i Bielany Wrocławskie-Sośnica (162-kilometrowy

Elektronicznie za przejazd

Od 1 czerwca tego roku kierowcy samochodów osobowych będą mogli uiszczać opłaty za przejazd autostradami zarządzanymi przez GDDKiA za pomocą elektronicznego systemu viaAUTO. Chodzi o odcinek A2 Stryków-Konin oraz odcinek Gliwice-Wrocław na A4, gdzie właśnie od czerwca kierowcy

Za kilka dni zostaną wprowadzone zmiany na Autostradach. ViaTOLL przestaje działać

Za kilka dni zostaną wprowadzone zmiany na Autostradach. ViaTOLL przestaje działać

mobilnej e-TOLL PL lub urządzeń pokładowych kompatybilnych z e-TOLL.  Od przyszłego miesiąca nastąpią zmiany organizacji ruchu w Miejscach Poboru Opłat (MPO) na odcinkach autostrad A2 Konin – Stryków i A4 Wrocław – Sośnica. Głownie chodzi o to, że dwa skrajne pasy przy wjeździe i wyjeździe

Drogi ekspresowe będą płatne dla osobówek? Rzecznik ministerstwa dementuje [AKTUALIZACJA]

Drogi ekspresowe będą płatne dla osobówek? Rzecznik ministerstwa dementuje [AKTUALIZACJA]

zdalne pobieranie opłaty. System będzie też dostępny dla kierowców samochodów osobowych, ale opłaty będą pobierane za przejazdy autostradami. W pierwszej kolejności będą działać na odcinkach A2 Konin - Stryków (99 kilometrów) i A4 Sośnica - Wrocław (162 kilometry). Oparcie nowego systemu poboru opłat na

Bramki znikną z państwowych autostrad. Jeszcze w tym roku wejdzie nowy system

Bramki znikną z państwowych autostrad. Jeszcze w tym roku wejdzie nowy system

o długości 162 km) szlabany nie będą potrzebne. Swobodny przejazd będzie możliwy od 1 grudnia 2021 roku. Dzięki nowej metodzie poboru opłaty w systemie swobodnego ruchu, czyli przejazdu bez zatrzymywania się, zwiększymy przepustowość państwowych autostrad. Nowoczesny i efektywny pobór opłaty

Strona e-TOLL już działa. Za chwilę rusza rejestracja dla kierowców. Chodzi o zmiany, które wejdą w życie w czerwcu

Strona e-TOLL już działa. Za chwilę rusza rejestracja dla kierowców. Chodzi o zmiany, które wejdą w życie w czerwcu

-TOLL, a w pierwszej połowie czerwca ruszy pobór opłat w systemie e-TOLL. O co chodzi? e-TOLL - co zmieni się dla kierowców samochodów osobowych i dostawczych do 3,5 t? System e-TOLL służy do poboru opłaty za przejazd po płatnych odcinkach autostrad, dróg ekspresowych i krajowych zarządzanych przez

Bramki nie znikną z autostrad - tego chce Senat. "Trzeba wydłużyć okres przejściowy"

Bramki nie znikną z autostrad - tego chce Senat. "Trzeba wydłużyć okres przejściowy"

geolokalizacyjnych pojazdu przekazywanych do systemu Poboru Opłaty Elektronicznej Krajowej Administracji Skarbowej za pomocą aplikacji mobilnej. Obecnie KAS pobiera opłaty na dwóch odcinkach państwowych autostrad - na A2 na odcinku Konin - Stryków oraz na A4 Bielany Wrocławskie - Sośnica. To właśnie na tych dwóch

Nowy system poboru opłat na autostradach. Od grudnia 2021 r. znikną szlabany

Nowy system poboru opłat na autostradach. Od grudnia 2021 r. znikną szlabany

W okresie wakacyjnym na autostradowych bramkach tworzą się długie kolejki oczekujących "po bilecik". Od 1 grudnia 2021 r. problem ten ma zniknąć na "rządowych" autostradach, na których za pobór opłat odpowiada Krajowa Administracja Skarbowa. Szlabany i bramki znikną zatem na

Nowy system poboru opłat na autostradach już działa. Z e-TOLL skorzystają też kierowcy osobówek

Nowy system poboru opłat na autostradach już działa. Z e-TOLL skorzystają też kierowcy osobówek

dróg płatnych dla pojazdów ciężkich (ok. 3 700 km), ale także na dwóch odcinkach autostrad A2 (Konin-Stryków) i A4 (Wrocław – Sośnica) z systemu e-TOLL mogą korzystać również kierowcy samochodów osobowych. Płacisz wcześniej? Zjedź w prawą bramkę Głównym założeniem nowego systemu poboru opłat jest

Z e-TOLL kierowcy zapłacą mniej za autostradę. Rząd obniża ceny przejazdu, ale tylko na miesiąc

Z e-TOLL kierowcy zapłacą mniej za autostradę. Rząd obniża ceny przejazdu, ale tylko na miesiąc

System e-TOLL służy do poboru opłaty za przejazd po płatnych odcinkach autostrad, dróg ekspresowych i krajowych zarządzanych przez GDDKiA. Jest oparty na technologii wyznaczania pozycji pojazdu przy zastosowaniu lokalizacji satelitarnej. Systemem objęta została sieć dróg płatnych dla pojazdów

Bilet autostradowy kupisz w aplikacji, ale nie na bramkach. Jeszcze w tym roku wejdzie nowy system opłat

Bilet autostradowy kupisz w aplikacji, ale nie na bramkach. Jeszcze w tym roku wejdzie nowy system opłat

Problemem polskich autostrad jest fakt, że - szczególnie w okresie wakacyjnym - na bramkach tworzą się długie kolejki czekających na "bilecik". Od 1 grudnia 2021 r. problem ten ma zniknąć na autostradach zarządzanych przez Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad. Za pobór opłat

Mobilne opłaty za autostrady w Polsce, czyli "kropla w morzu potrzeb"? Czekają nas duże zmiany

Mobilne opłaty za autostrady w Polsce, czyli "kropla w morzu potrzeb"? Czekają nas duże zmiany

Inspektor Transportu Drogowego, który wcześniej należał do Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad. To się jednak zmieniło z dniem 1 lipca 2020 roku. Od tego czasu Elektroniczny System Poboru Opłat nadzoruje Szef Krajowej Administracji Skarbowej (KAS). Z ostatnich informacji wynika, że do 30 czerwca

KAS upraszcza rejestrację w systemie e-TOLL. To ostatni dzwonek, bo viaTOLL zaraz przestanie działać

KAS upraszcza rejestrację w systemie e-TOLL. To ostatni dzwonek, bo viaTOLL zaraz przestanie działać

System e-TOLL służy do poboru opłaty za przejazd po płatnych odcinkach autostrad, dróg ekspresowych i krajowych zarządzanych przez GDDKiA. Jest oparty na technologii wyznaczania pozycji pojazdu przy zastosowaniu lokalizacji satelitarnej. Systemem objęta została sieć dróg płatnych dla pojazdów

Już 1 lipca wchodzą nowe przepisy dotyczące opłat za drogi. Rewolucja dopiero w 2021 r.

Już 1 lipca wchodzą nowe przepisy dotyczące opłat za drogi. Rewolucja dopiero w 2021 r.

opłaty za autostrady na wyznaczonych odcinkach A2 i A4. W 2020 r. kierowcy nie odczują zmian. Dotychczasowy system poboru opłat zostanie wygaszony do końca lipca 2021 r. Zastąpi go nowy, oparty na geolokalizacji. Ma to być system informatyczny oparty na technologii pozycjonowania satelitarnego, która

Skarbówka będzie patrolować autostrady. Sprawdzi, czy zapłaciłeś za bilet. Ma nową broń

Skarbówka będzie patrolować autostrady. Sprawdzi, czy zapłaciłeś za bilet. Ma nową broń

e-Toll. Służy do poboru opłaty za przejazd po płatnych odcinkach autostrad zarządzanych przez GDDKiA. W przypadku ciężarówek zastępuje dotychczasowy system viaTOLL. Oparty jest na technologii wyznaczania pozycji pojazdu przy zastosowaniu lokalizacji satelitarnej. Systemem objęta została sieć dróg

Podróże po Europie. Gdzie zapłacisz za autostrady krocie, a gdzie są bezpłatne

Podróże po Europie. Gdzie zapłacisz za autostrady krocie, a gdzie są bezpłatne

jednak funkcjonuje kilka systemów poboru opłat, które utrudniają obliczenia. Europejskie autostrady. Winiety, bramki albo darmowe System winiet został wprowadzony w Austrii, Czechach, Mołdawii, Rumunii, Słowacji, Słowenii, Szwajcarii i Węgrzech. Z kolei za przejechanie określonej trasy zapłacimy na

500 zł za korzystanie z autostrady bez opłaty. Wiemy, jak egzekwowane będą kary w systemie e-TOLL

500 zł za korzystanie z autostrady bez opłaty. Wiemy, jak egzekwowane będą kary w systemie e-TOLL

oparty o technologię lokalizacji satelitarnej służący do poboru opłat za przejazdu po płatnych odcinkach autostrad, dróg ekspresowych i krajowych zarządzanych przez GDDKiA. Zastąpi dotychczasowy system ViaToll i będzie dostępny dla użytkowników pojazdów lekkich na odcinku autostrady A2 Konin-Stryków i na

Koniec z wąskim gardłem na autostradzie A2 pod Warszawą. Przed wakacjami zlikwidowano nieczynne bramki

Koniec z wąskim gardłem na autostradzie A2 pod Warszawą. Przed wakacjami zlikwidowano nieczynne bramki

Na wakacje bez spowolnienia na A2 pod Warszawą Zgodnie ze wcześniejszymi zapowiedziami, na autostradzie A2 w rejonie Pruszkowa nie trzeba już zwalniać, by przejechać przez nieczynny Punkt Poboru Opłat. Kierowcy mogą przejechać na wprost, dwoma pasami ruchu w każdą stronę, z dozwoloną prędkością do

Opłaty drogowe w Chorwacji - sprawdź, ile zapłacisz za przejazd po chorwackich trasach

drogowe w Chorwacji pobiera się w systemie zamkniętym. W praktyce oznacza to, że kierowca przy wjeździe na autostradę musi pobrać bilet w bramce wjazdowej, który otrzymuje bezpłatnie. Opłata jest pobierana dopiero przy bramce wyjazdowej, gdzie wylicza się jej wysokość na podstawie ilości przejechanych

Kierowcy mogą się już rejestrować w systemie poboru opłat e-TOLL. Podczas prezentacji się zawiesił

E-TOLL to zupełnie nowy system oparty o technologię lokalizacji satelitarnej służący do poboru opłat za przejazdu po płatnych odcinkach autostrad, dróg ekspresowych i krajowych zarządzanych przez GDDKiA. Zastąpi dotychczasowy system ViaToll i będzie dostępny dla użytkowników pojazdów

Niemiec płakał, jak... mu auto ukradli. I to niejedno. Pójdą siedzieć, bo wpadli na bramkach na A2

tego samego dnia zauważono ich na autostradzie A2. Poruszali się - tak, jak przewidywano - dwoma autami - Toyotą Avensis i Mazdą MX-5. Do zatrzymania doszło na A2, gdy obaj złodzieje zatrzymali się w punkcie poboru opłat, czyli na tzw. bramkach. W akcji brali udział policjanci z Warszawy przy

Kierowco, dałeś się nabrać. Nikt nie każe ci instalować lokalizatora. Przynajmniej na razie

pojazdem ciężkim (powyżej 3,5 tony) po płatnych drogach krajowych oraz pobór opłaty za autostrady na wyznaczonych odcinkach A2 i A4. Nowelizacja ustawy o drogach publicznych została podpisana przez prezydenta 16 czerwca - dlatego o sprawie zrobiło się tak głośno. W 2020 r. kierowcy nie odczują zmian

GITD zatrzymał 40-tonowego TIR-a. W środku pijany kierowca bez prawa jazdy

We wtorek rano (12 listopada) funkcjonariusze Głównego Inspektoratu Transportu Drogowego (GIDT) patrolowali odcinek drogi wojewódzkiej nr 467 położony pomiędzy drogą krajową nr 92, a autostradą A2.  Inspektorzy zajmowali się kontrolą elektronicznego poboru opłat, jednak zauważali, że

Opłaty autostradowe w rękach ITD. Będą podwyżki?

Na początku poprzedniego tygodnia, 3 stycznia 2018 roku opublikowano w Dzienniku Ustaw nowelizację ustawy o drogach publicznych oraz niektórych innych ustaw z 8 grudnia 2017 roku. Nowe regulacje przenoszą zadania związane z poborem opłaty elektronicznej oraz opłat za przejazd autostradami od GDDKiA

Rząd zrobi to, za co krytykował swoich poprzedników. Szlabany na autostradzie A1 uniosą się w wakacje

autostrady, pobór opłat zostanie zawieszony, ale tylko w weekendy. Taka sytuacja nastąpi, gdy średni czas oczekiwania w punktach poboru w Rusocinie lub w Nowej Wsi przekroczy 45 minut. Wówczas kasy fiskalne zostaną wyłączone na pół godziny, a w ekstremalnych przypadkach nawet na 45 minut. Upłynnić ruch ma

Zła wiadomość dla kierowców - wszystkie autostrady w Polsce będą płatne

przyszłym roku. Nie będzie już zatem przeszkód, by przywrócić stare stawki lub przynajmniej podwyższyć obecne. Bramki na autostradach nie znikną Tzw. manualny pobór opłat, czyli bramki, będące największą zmorą polskich autostrad w szczycie sezonu wakacyjnego, nie znikną. Rząd, szykując się do przetargu na

Przejazd A2 droższy o złotówkę

Podwyżki dotyczą "starego" odcinka A2 od Nowego Tomyśla do Konina, gdzie system opłat jest otwarty (kierowca płaci w punkcie poboru opłat za z góry ustalony dystans). Dzisiaj opłata dla samochodów osobowych (kategoria I) to 14 zł. Od 2 stycznia - 15 zł. Za przejazd z

Audi wleciało na barierkę w punkcie poboru na A2

Do wypadku doszło w punkcie poboru opłat Nagradowice na autostradzie A2 ok. godz. 10. - Kierowca audi nie wyrobił i zatrzymał się już na barierce - mówi dyżurny drogówki. - Dwójka dzieci, które jechały autem, została zabrana do szpitala, ale nie stało się im nic poważnego

Koniec korków? | Zmiany na bramkach autostradowych

zjazdu z autostrady na węzłach i pokonania danej trasy drogami alternatywnymi. Nowe procedury objęły dwa płatne, państwowe odcinki autostrad, A4 Wrocław - Sośnica oraz A2 Konin - Stryków. Będą one obowiązywać także na odcinku koncesyjnym autostrady A1 Gdańsk - Toruń, gdzie

Autostrady | Jak wygląda praca służb

(AESA). Prowadzi ona pełną eksploatację, tzn. odpowiada za utrzymanie i pobór opłat. Swoje zadania określiła jako codzienną troskę o bezpieczeństwo osób podróżujących autostradą A2, polegającą na sprzątaniu drogi, usuwaniu z niej niebezpiecznych przedmiotów, naprawianiu i

Dwa razy taniej za przejazd autostradą A2. Od kiedy?

elektronicznego systemu poboru opłat dla ciężarówek, do kasy GDDKiA płynie szeroki strumień pieniędzy. Jeśli więc nie chcemy utracić części unijnej dotacji, trzeba obniżyć opłaty za przejazd. Od kiedy na A2 Konin-Łódź zrobi się zatem taniej? - Chcemy żeby nastąpiło to jak najszybciej

Wolna amerykanka na remontowanych drogach. NIK: To przez GDDKiA Polska stoi w korkach

płatności na punktach poboru opłat dla usprawnienia przejazdu autostradami. Objęcie nadzorem realizacji projektu „Krajowy System Zarządzania Ruchem Drogowym”, wdrażanego przez Generalnego Dyrektora DKiA w związku z ryzkiem niedotrzymania terminu jego wdrożenia i uruchomienia oraz utraty środków

Koniec kolejek na A2 i A4? | Rusza nowy system poboru opłat

Przekroczysz prędkość o ponad 50 km/h - zabiorą ci prawo jazdy! Na placach poboru opłat Żdżary, Stryków, Karwiany i Żernica, na zarządzanych przez GDDKiA odcinkach autostrad A2 i A4, wydzielone zostaną bramki dedykowane dla samochodów osobowych

A2 Stryków - Konotopa do maja 2012

Utrzymania Autostrady. Wprowadzony zostanie zamknięty system poboru opłat, co oznacza, że bramki będą umieszczone na zjazdach z autostrady, a opłata będzie zależna od liczby przejechanych kilometrów. Zastanawia jedynie fakt, gdzie będą umieszczone bramki w Strykowie, skoro do dziś odcinek Stryków - Konin

A2 płatna, startuje też ViaToll

kierowca pobierze bilet na podstawie którego dokona opłaty w miejscu poboru opłat (na zjeździe, lub na końcu odcinka). Płatny odcinek A2 spełnia wszystkie wymogi autostrady płatnej. Znajdują się przy nim stacje benzynowe, restauracje i system alarmowy. Przy trasie stanęły także

Autostrada A2 droższa na majowy weekend

bilet, a zapłaci przy zjeździe z autostrady. Na razie system będzie testowany. Opłaty wejdą w życie 20 maja. Ile wtedy będzie kosztował przejazd autostradą A2 z Warszawy do Świecka? Odcinki zarządzane przez GDDKiA (ok. 100 km) to wydatek 19,81 zł. Płatne na bramkach trzy odcinki z Konina do Nowego

Autostrady dla bogatych

Wszystko o autach - PARKING.MOTO.PL Na Euro 2012 mamy się cieszyć z nowych autostrad. Ale i zgrzytać zębami na punktach poboru opłat. Podróż z Warszawy do Świecka? Prawie 100 zł się należy. - Jeżeli ceny nie będą niższe, autostrady będą świecić

Autostradą coraz drożej. Do Świecka też zapłacimy

wprowadzone 21 maja. Już teraz jednak AW SA chce przyzwyczajać kierowców do nawyku pobierania biletów i uiszczania opłat przy wyjeździe. Jak ma się to odbywać? Od 23 kwietnia na bezpłatnym odcinku A2 do Świecka zaczną działać punkty poboru opłat na węzłach. Oczywiście kierowcy nie będą jeszcze płacić, ale aby

Drogowcy oddali kolejne 20 km A2

serwisowych - 1 obiekt mostowy - 1 kładka dla pieszych - 13 przepustów - 2 miejsca obsługi podróżnych - 3 place pod stacje poboru opłat (na łącznicach węzłów) - budowa 35 km dróg dojazdowych. Niestety na tym się kończą dobre wiadomości dotyczące budowy autostrady A2 na wschód od

viaTOLL dla aut osobowych

umożliwiających wprowadzenie viaTOLL na wszystkich autostradach w Polsce. Komisja Europejska zaleciła krajom członkowskim, aby wprowadziły ujednolicony system poboru opłat za przejazdy autostradami. W Polsce ma działać do października 2012 roku. Niestety dotyczy to tylko odcinków

Ile kosztuje naładowanie samochodu elektrycznego w dostępnych w Polsce punktach ładowania? Porównanie

, które są zlokalizowane wzdłuż autostrady A1 i A2. Dotychczas firma udostępniała klientom możliwość ładowania aut za darmo, w ramach testów. To się zmieniło. Na szczęście nie jest tak źle jak można było zakładać. Opłaty na stacjach LOTOS Niebieski Szlak są stałe i wynoszą 24 zł za sesję ładowania. Tym

Droższa autostrada, ale za to trzeci pas na obwodnicy Poznania

pierwsza od dziewięciu lat podwyżka stawek stosowanych dla samochodów ciężarowych, podczas gdy sama inflacja w tym okresie wyniosła 26 proc. - tłumaczy Zofia Kwiatkowska, rzecznik prasowy spółki Autostrada Wielkopolska, która zarządza A2 w regionie. Kwiatkowska dodaje, że podwyżka cen nie dotyczy odcinka z

Od dziś drożej na A2! Ale do Świecka jeszcze za darmo

kierowcy dostrzegą pierwszy zwiastun nieubłaganych zmian. Zarządca A2 uruchamia bowiem testowo system poboru opłat. - Kierowcy nadal nie będą płacić za przejazd nowym odcinkiem do Świecka, jednakże zjeżdżając z autostrady będą musieli oddać bilet i naliczona zostanie opłata za wcześniejszy odcinek od

Ogromne korki paraliżują A2. Już trzeba naprawiać jezdnię

- w rejonie Grodziska Maz. i betonowego rozszerzenia autostrady koło Pruszkowa, gdzie zaplanowano bramki poboru opłat. Ten 18-kilometrowy fragment budował Strabag. Utrudnienia mają tu być wprowadzane bardziej elastycznie. Do połowy lipca drogowcy nie będą zamykać całych jezdni, a tylko jeden pas na

Wszystko o A2: opłaty, dojazd, słowniczek [INFORMATOR]

Przynajmniej do początku 2014 r. odcinek A2 z Łodzi do Warszawy będzie darmowy. GDDKiA niedawno ogłosiła przetarg na wprowadzenie systemu opłat - m.in. wyposażenie placów do poboru opłat. Za odcinek do podłódzkiego Strykowa trzeba będzie zapłacić niecałe 10 zł. Teraz płatna

Kulczyk i Stalexport połączą płatne autostrady?

. Stalexport zabiegał też o kontrakt na pobór opłat na wybudowanych przez państwo autostradach A4 z Katowic do Wrocławia oraz A2 z Konina do Łodzi. - My nie prowadzimy takich rozmów i nie wiemy, czy robią to nasi akcjonariusze - powiedziała nam Zofia Kwiatkowska, rzecznik spółki

Wakacyjny tłok na A1, bramki oblegane w weekendy

). Problem korków mógłby częściowo rozwiązać elektroniczny system poboru opłat viaAuto. Niestety, od kilku dni działa on tylko na dwóch odcinkach autostrad państwowych: A2 Stryków - Konin oraz A4 Katowice - Wrocław. - GTC jest zainteresowana wprowadzeniem systemu, który będzie zezwalał na przejazd przez

106 km A2, każdy za 55 mln zł

przygotowań do Euro 2012, jest jednak pod znakiem zapytania . Nowy odcinek A2 jak na razie przejezdny będzie za darmo. Uruchomienie poboru opłat ruszy 21 maja przyszłego roku. Ile będzie kosztować przejazd? Jeszcze nie wiadomo. Koszt budowy 105,9

Jest kolejny odcinek A2: obwodnica Mińska Mazowieckiego

kładka dla pieszych - 13 przepustów - 2 miejsca obsługi podróżnych - 3 place pod stacje poboru opłat (na łącznicach węzłów)  Realizację wartego 567,4 mln zł kontraktu rozpoczęto w sierpniu 2009 roku. Projekt jest współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu

Czy "trzeźwy poranek" na A2 musi kończyć się korkiem?

podróżujących daną drogą i sprawdzać, czy nie prowadzą pod wpływem alkoholu. Tym razem na miejsce akcji wybrano autostradę A2 pod Pruszkowem - w miejscu, gdzie za jakiś czas staną punkty poboru opłat. Świadkiem poniedziałkowych działań (i jednym ze

Jeszcze drożej na A2!

sąsiada. Dodatkowo przejazd upłynie bardziej komfortowo, ponieważ punkty poboru opłat będą usytuowane tak jak we Włoszech tylko przy zjazdach. Kierowcy wjeżdżający otrzymują bilet, za który zapłacą, opuszczając autostradę. Warto przy okazji wspomnieć o problemie, o którym już od

Mnóstwo dzikich wjazdów na A2. Bramy bez kłódek [WIDEO]

trzy godziny z powodu przedłużającego się remontu blisko 100 km trasy katowickiej. Wkrótce jazda autostradą będzie jednak nieco trudniejsza, bo zacznie się układanie ostatniej warstwy nawierzchni na 29-kilometrowym fragmencie A2 między węzłami Łyszkowice i Stryków pod Łodzią

Czy winietki to aż tak zły pomysł?

Katowicami a Krakowem). Pozostałymi odcinkami autostrad możemy na razie jeździć za darmo. Jednak nie chodzi o to, by jeździć za darmo - ten stan i tak niedługo się zmieni. Od marca 2011 ma ruszyć pobór opłat na odcinku A2 Stryków - Konin. Nikt nie protestuje, że Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad

Nowy pomysł na "gierkówkę" między Częstochową a Piotrkowem: ekspresówka zamiast A1

Właśnie po zbudowaniu drogi ekspresowej z Piotrkowa do podwarszawskiego Mszczonowa, starostwu otworzyły się oczy. - Jedzie się tam jak po autostradzie - mówi wicestarosta Janusz Krakowian. - Ale nie ma opłat, zaś zjazdy są gęściej niż na autostradzie

"Wyprzedź sen!", czyli energetyczne wsparcie dla kierowców

cukierki będą czekać na kierowców zmierzających do Warszawy na mecz otwarcia Polska - Grecja oraz na mecz Rosja - Czechy we Wrocławiu. W kolejnych dniach słodycze rozdawane będą na wybranych Punktach Poboru Opłat lub Miejscach Obsługi Podróżnych na autostradach A1, A2 i A4. Akcja zakończy się 30 czerwca, w

Tych dróg nie zbudujemy na Euro

czerwcu, są jednak dobre wiadomości. Część odcinków autostrady A1, A2 i A4 są już otwarte i odbywa się na nich ruch. Zupełnie inną kwestią jest sprawa poboru wysokich opłat przed wjazdami na niektóre autostrady, przez co wielu kierowców (szczególnie samochodów ciężarowych) omija je i korzysta z dróg

Szczęśliwy poród na autostradzie A2

- Było około godz. 15. Samochód podjechał do punktu poboru opłat, bo kobiecie odeszły wody płodowe - opowiada Renata Rychlewska, rzecznik prasowy spółki Autostrada Eksploatacja. - Potem wypadki potoczyły się już bardzo szybko i po około 15-20 minutach dziecko było już na

Autostrada | Instrukcja obsługi

odcinek płatny informuje nas odpowiedni znak. Wyjątkiem są odcinki stanowiące obwodnice miast. W Polsce funkcjonują dwa systemu poboru opłat. Pierwszy to bramki, na których za przejazd pobierana jest opłata za ustalony odcinek drogi. Nieważne gdzie na autostradę wjedziemy i

E myto | z przyczepą nad morze

osobowych ciągnących przyczepy. Nieuwaga, czy celowe działanie? Pewne jest, że od 1 lipca kierowcy oprócz opłat za autostrady, jadąc zestawem (samochód osobowy plus przyczepka) przekraczającym 3,5 tony, na wybranych drogach podlegać będą opłacie. Zgodnie z nowymi przepisami traktowane bowiem będą tak, jak

Instrukcja obsługi autostrady

Golina. Punkt poboru opłat na autostradzie A2 ze Strykowa do Nowego Tomyśla. Czerwone Renault Clio niepewnie zbliża się do jednej z pięciu kas. W końcu wybiera tę z napisem "Tylko gotówka". Bramka otworzy się po opłaceniu za przejazd i odebraniu paragonu. Zamiast

Skąd się biorą (głupie) znaki?

czasu na ręcznych punktach poboru opłat, licząc od granicy do granicy, osiągnąć mogą nawet 100 minut. To o wiele za dużo... A u nas o wjeździe na autostradę A2 pod Strykowem łatwiej dowiedzieć się u miejscowego fryzjera niż z okolicznych znaków. Mój kolega, który mieszka w

System viaTOLL obejmie kolejne drogi

A2 na odcinku węzeł Łódź Północ (dotychczasowy węzeł Stryków I) - węzeł Konotopa; 3. autostrada A2 na odcinku Choszczówka Dębska - węzeł Kałuszyn; 4. autostrada A4 na odcinku węzeł Targowisko (dotychczasowy węzeł Szarów) - węzeł Tarnów Północ

Autostrada A2

jeden z bardziej nielogicznych systemów poboru opłat (pierwsza opłata za 20 zeta już kilkanaście km za rogatkami Poznania, następna, też za 20 po kolejnych 20-30 km a ostatnia dopiero w Strykowie za 9,90) - na odcinku ze Strykowa do stolicy można się poczuć jak w grze komputerowej - powtarzalni

Re: Jedna autostrada - dwa systemy poboru opłat

punktu poboru opłat na autostradzie A2 w Niemczech gdzie na trzech pasach poruszają się samochody ze średnią szybkością 150 km/godz. Osoba, która w Niemczech wpadłaby na taki pomysł uznana by była za idiotę. Niestety w Polsce rządzą pazerne krótkowzroczne osoby bez wyobraźni. Przykładem może być

Re: Co z autostradą A2?

to jakaś paranoja... buduje się niewiele autostrad (innych dróg też), często także za pieniądze podatników, potem musimy jeszcze za nie płacić, A4 na odcinku Kraków - Katowice ciągle jest w remoncie. Poza tym przyjęty system poboru opłat powoduje, że wjazdy i wyjazdy są tylko tam, gdzie jest to

Jest praca na autostradzie A4. Szukają 200 osób

I jaki to ma sens? Budowa bramek, zatrudnianie setek ludzi do poboru opłat, postój przed poborem opłaty, a więc dłuższy przejazd? Z czyich to było pieniędzy budowane? Z podatków tych co mają jeździć po tej drodze. Opłata za autostradę ma sens w krajach turystycznych takich jak Francja czy Włochy

Na A4 ruszyła budowa bramek do poboru opłat

A4 płatna od od stycznia 2012 r. To ostatni krok zarządcy, który zakończy bezpłatną jazdę po autostradzie. W Olszowej i Nogowczycach prace idą już pełną parą. Stacje poboru opłat pojawią się na wszystkich węzłach od Wrocławia do Katowic. - Na opolskim odcinku będą to Dąbrówka, Prądy

Re: Postawili bramki i autostrada A4 stanęła w ko

Zaproponowałem zaniechanie poboru opłaty, bowiem uważam, że się nie należy. Zamierzam złożyć skargę (jeszcze nie wiem gdzie), lub doniesienie do prokuratury. Strona przeciwna może kłamać, że zaproponowano mi zaniechanie poboru opłaty. Mam dowód, że tak nie było. Mój zawód nie ma nic do rzeczy. Po

<--- a gdzie bramki?

Co z tego że zaoszczędzisz jadą autostradą kilkanaście minut, skoro pod koniec utkniesz w korku - nie piszę o otwarciu a1 tylko o sytuacji nagminnej w okolicy obwodnicy trójmiasta - pobór opłat obsługują 2-3 kasy - co za tym idzie korek potrafi się ciągnąc przez kilkaset metrów! DRAMAT

"system" bramek zatyka autostradę

Pomijając legalność poboru opłat na drodze zbudowanej za podatki /podwójna opłata/. System poboru opłat wymagający zatrzymania samochodu powoduje, że droga staje się mało-użyteczna. Strata czasu na czekaniu na dwóch bramkach nie jest do 'odrobienia' na tak krótkim odcinku drogi. Tylko

Re: Autostradą do Poznania...gdzie wjechać?

"A mapę to ukradli? " a na której mapie masz naniesione czy akurat węzeł Emilia jest zamknięty ponieważ budują punkt poboru opłat, czy też otwarty? Pozostałym dzięki, nie mam cb bo bym spytał.. Aczkolwiek muszę się wuwuiedzieć czy w Emilii już wpuszczają czy tez jeszcze dłubią...

Re: UWAGA na przymusowy postój na autostradzie A2

bankomatu, albo jechać darmową zwykłą drogą. A oni nie dosyć, że nie poinformowali kierowców, to na dodatek trzymali mnie na siłę w punkcie poboru opłat bez możliwości powrotu ani bez możliwości dalszej jazdy!! GDZIE MY ŻYJEMY??????????

Re: Coraz bliżej opłat za autostradę A4

padały puste obietnice !Coś czuję, że to kolejne kłamstwo panów s PO!!!! Wybory niedługi ! Jeśli nie mam racji, to po co wydają pieniądze na bramki i miejsca poboru opłat gdzie niby ma być przejazd za darmo ??? Nie lepiej zbudować było i taniej jeden punkt w Kleszczowie !?

Re: Bramki na A-2 z opóźnieniem

Takiego systemu poboru opłat nie ma już chyba w całej Europie. Prawie wszędzie są winiety, a tam gdzie są bramki to przy wjeździe i wyjeździe z autostrady, dzięki czemu można przejechać i 400 km bez zatrzymywania. Co z tego że szybko przejadę 60 km jak później będę musiał odstać swoje na

Re: Bramki na A-2 z opóźnieniem

Gość portalu: zib.i napisał(a): > Takiego systemu poboru opłat nie ma już chyba w całej Europie. > Prawie wszędzie są winiety, a tam gdzie są bramki to przy wjeździe i > wyjeździe z autostrady, dzięki czemu można przejechać i 400 km bez > zatrzymywania. Co z tego że

AUTOSTRADA A4 WROCŁAW-KRAKÓW UKOŃCZONA

Od piątku można przejechać autostradą A-4 od Wrocławia Krakowa. Przy dość szybkiej i płynnej jeździe pokonanie ok. 290 km tej drogi nie powinno zająć kierowcom więcej niż 2,5-3 godziny. W piątek oddano do użytku ostatnią część trasy: 19-kilometrowy odcinek Sośnica-Kleszczów. Pierwotnie

Od środy płatny przejazd autostradą A1

zachodnioeuropejskim. Dokładanie takie same ceny za przejazd autstradą są we Francji czy we Włoszech, gdzie jest podobny system poboru opłat. Nie ma co tutaj porównywać z krajami małymi typu Czechy, Słowacja, Austria czy Szwajcaria, gdzie obowiązują winiety bo: 1. Nie pokrywają one kosztów budowy i

Re: "tam gdzie są bramki, tam są korki"

WNP o wypowiedzi Bieńkowskiej na ten temat: "Jej zdaniem obecny system poboru opłat jest zły. Stąd - jak mówiła - decyzja, by nie rozbudowywać dalej bramek, a pracować nad zmianą systemu poboru opłat. Jak podkreśliła, nowy system musi być opracowany jak najszybciej we współpracy ze wszystkimi

Zachecac do korzystania z autostrad!

Oby w momencie otwarcia nowego odcinka A2 nie bylo zbudowanych punktów poboru opłat. Kierowcy wowczas pojadą za darmo! Wreszcie zmniejszy sie ruch na drogach przyleglych do autostrady. Po to wlasnie buduje sie w koncu autostrady. To co sie dzieje w poblizu Poanania, gdzie zadaja

Re: Autostradami w metropolii jednak pojedziemy z

A teraz powiedz mi jak to sobie wyobrażasz: przejazd przez odcinek autostrady znajdujący się w Katowicach gdzie co ok 2-3km miałbyś postawione bramki do poboru opłat? W dodatku jeśli już tak bardzo chcesz za wszystko płacić, to zacznij płacić za każdorazowy przejazd obwodnicą swojego miasta

Re: Remont na placu poboru opłat na A4 w Mysłowic

, a kasuje prywatny. Dyżurne opowieści rzecznika staleksportu o "budowaniu autostrady od nowa" włóż gdzie ich miejsce - między bajki albo do annałów nachalnej propagandy.

Warszawa przepchnie swój korek autostradą do Pr...

Autostrada A2 powinna być bezpłatna do Grodziska Maz. i mieć po 3 pasy ruchu, a dodatkowo w miejscu, gdzie jest MOP Brwinów powinien być węzeł. Inny wariant, (jeśli koniecznie musi być płatny odcinek od Grodziska): Główny Punkt Poboru Opłat jadąc od strony Poznania do W-wy powinien znajdować się

Obwodnice miast będą płatne?

Autostrad) w umowie koncesyjnej. I żadnego prawa nie trzeba zmieniać, tylko znać to co jest i stosować. A "przerwy" w poborze są możliwe jak w Poznaniu, gdzie oczywiście nie mam systemu niepobierania opłat od ruchu miejskiego, bo jak go zdefiniować, tylko możliwe jest na odcinku miejkim wjechanie i

Re: Władze Gliwic przeciw wprowadzeniu opłat na A

To jest stanowisko naszego posła z partii rządzącej "Dla gliwickich władz samorządowych i mieszkańców Gliwic było oczywiste, że bezpłatny odcinek autostrady rozpoczynający się na wschodzie w węźle Mysłowice powinien kończyć się na zachód od Gliwic, czyli w Kleszczowie, gdzie jest zaprojektowany

Karetki wyłamują bramki na A4. - Staliśmy 3 min...

Pobieranie opłat na autostradach w Polsce nie ma sensu. Odcinki przejazdu są za krótkie, a tworzące się korki przed bramkami całkowicie niwelują zysk z szybszego przejazdu. Ma sens pobierać opłaty we Włoszech i we Francji, gdzie ze względu na duży ruch turystyczny, budżet zasilają obcokrajowcy

Kompletna informacja PAP - nie ma opłat!

Gliwic - wydawane będą bilety zerowe, zaznaczył jednak, że nie dotyczy to punktu poboru opłat Żernica, gdzie trzeba będzie zapłacić. Dodał, że nie zmienia to faktu, iż zarówno przejazd między poszczególnymi punktami poboru na obszarze Gliwic, jak i między Gliwicami a Katowicami, będzie bezpłatny

Re: Czy autostradą A4 będziemy jeździć z biletem

O czym wy właściwie piszecie? Jakie bramki? W Rudzie powstaje MOP (Miejsce Obsługi Podróżnych), czyli stacja benzynowa i ewentualnie jakaś żarłodajnia. PPO lub SPO (Punkt/Stacja Poboru Opłat) na tym odcinku nie ma gdzie powstać i to ze względów technicznych! Przede wszystkim brak na to miejsca

Na Śląsku wytyczono trzy odcinki autostrady A1

lotniskiem (31,2 km), - Piekary Śląskie-Gliwice-Maciejów (20,1 km) oraz - Gliwice-Maciejów-Sośnica, wraz z węzłem Sośnica (8,2 km). Na tych odcinkach place poboru opłat za przejazd autostradą mają stanąć w Ożarowicach oraz na granicy Zbrosławic i Gliwic. Zgodnie z założeniami, w drugiej połowie

Re: Prawie gotowy pierwszy odcinek A1 na Śląsku

Kolego, widzę że sam masz problemy z myśleniem. No i co z tego że na zjazdach? Nawet na tej beznadziejnej autostradzie z Krakowa do Katowic są tylko dwa punkty poboru opłat a na zjazdach do Chrzanowa czy Jaworzna nikomu nawet nie przyszło do głowy żeby pobierać dodatkowe opłaty. Ciekawe gdzie

A4 otwarta

Autostrada A-4 z Krakowa do Wrocławia otwarta (PAP, pb/28.10.2005, godz. 13:31) Od piątku można przejechać autostradą A-4 od Krakowa do Wrocławia. Przy dość szybkiej i płynnej jeździe pokonanie ok. 290 km tej drogi nie powinno zająć kierowcom więcej niż 2,5-3 godziny. W piątek oddano do

Re: Objazd tylko autostradą - płacić czy nie?

Gość portalu: Alchemik napisał(a): > Jednak z artykułu wynika,że można było zawrócić przed punktem poboru opłat. CHYBA redaktorom ktoś wodę z mózgu zrobił. 1. Nie mam pojęcia, gdzie PRZED punktem poboru opłat można by zawracać (choć nie znam tego odcinka na pamięć)- może na samym PPO

Obwodnica autostradowa?

Tak długo byłem za, jak nie widziałem planów. Uważam tą obowodnicą za bezsens. Dla porównania. Płatna autostrada konczy sie przed każdym włoskim miastem, tam gdzie istnieją obwodnice - są one ogolnie dostepne. A jak ma być we Wrocławiu: początek i koniec to PPO (stacja poboru opłat), każdy

Co na temat płatności upublicznie Gliwicki ZDM!

Gość portalu: kamil napisał(a): > Takie decyzje zapadły już na etapie projektowania A4 i od dawna wiadomo gdzie > będą bramki poboru opłat. Oto treść fragmentu pisma kierowanego przez ZDM, do mieszkańca Gliwic: "Plany wprowadzenie płatnej autostrady A- 4 znane były już podczas jej

Re: Gdzie jest Kulczyk? Nie w szpitalu

Bea, większej naiwności dawno nie spotkałem! Ludzie mają pracę! a dla tych co nie mają szczęścia zatrudnieni byc przez kulczyka na zasiłki nie starcza - bo wcześniej onże (kulczyk) solidnie wyczyścił państwowoy budżet! policz, ile mu państwo dało na autostradę, której nie zbudował - ale z której

Re: Autostrado Złodzieje

> zaangażowanie 'inwestora' = ZERO. > Cenę przejazdu ustala się kosmicznie wysoką - wynikającą z > kalkulacji nierealnych kosztów budowy. Z drugiej strony zapewnia się Ceny budowy odcinków gdzie inwestorem jest państwo są podobne, a opłaty będą pobierane docelowo na wszystkich autostradach a

Re: Tir-y uciekły z autostrad na drogi lokalne

Nie rozumiesz, tu niczego nie trzeba wykazywać. System poboru oplat za drogi powinien być szczelny, a wpływy do budżetu nie mogą być uzależnione od tego jakie podatki wprowadzą sąsiednie kraje, jakie są kursy walut i gdzie ktoś chce tankować. Opłata od tira ma być naliczana z kilometra rozjechanej

Autostrada A4 to dziś komfort i niezmiennie czt...

Stalexport zajmuje się autostradą czternasty rok, a nie szósty. Wszystkie remonty i przebudowy miał wykonać w ciągu pierwszych trzech lat. Tymczasem zdołał w ciągu nich zrobić tylko punkty poboru opłat, telefony i ogrodzenie. Od dziesięciu lat Stalexport wisi nam - podatnikom - od których

Re: Posłowie: Opłata za przejazd A4 nielegalna

17:10 z powodu licznych remontów, a nawet trafiłem na korek na autostradzie w którym posuwałem się kilkanaście minut! Nie był on jednak związany z wypadkiem, ani punktami poboru opłat, po prostu ręce opadają. Wypadało by też wspomnieć o wspaniałej jakości drogi po której się poruszałem i bogatej

A4 płatna od od stycznia 2012 r

www.nto.pl/apps/pbcs.dll/article?AID=/20110317/AUTO/951084637 Na A4 ruszyła budowa bramek do poboru opłat To ostatni krok zarządcy, który zakończy bezpłatną jazdę po autostradzie

Zagubione autostrady 2 część

, niż tłuc bocznymi drogami. Tymczasem na A2 między Koninem a Poznaniem sytuacja wygląda dużo gorzej. Spora część kierowców, zwłaszcza wielkich ciężarówek, zrażonych wysokimi opłatami (22 zł za samochód osobowy, tir – 84 zł), wybiera równoległą drogę krajową. Autostrada A2 świeci pustką

Re: Irlandia. Zbudowali superautostradę... bez st

Jechałem autostradą Cork-Dublin jakieś 3 miesiące temu, stacji obsługi faktycznie nie ma, ale od czasu do czasu są zatoczki do zatrzymywania się, więc jest gdzie "rozprostować kości" Na trasie są 2 bramki poboru opłat, opłata na każdej z nich to niecałe 2 Euro. Kolejny artykuł napisany przez

Re: Rząd zapomniał o bilecie zerowym na autostrad

szum medialny, dopiero kiedy wylewano beton pod punkt opłat!!! Larum podnieśli internauci ( a potem dziennikarze). Gdzie Pan był Panie Frankiewicz i Panie Jarzębowski wcześniej. A wystarczyło przedstawić odpowiedni projekt obwodnicowy Gliwic w nawiązaniu np. do wezła Ostropa i naciskać GDDIA. aby

Nie tylko na zjazdach...

A gdzie bedą bramki do poboru opłat za przejechany cały odcinek w kierunku Poznania a przed wjechniem na odcinek Kulczyka, muszą być chyba na środku bo bedą uciekać wam na zachód. Więcej o autostradach i łódzkich projektach na ciekawej stronie http://www.andrzej-bak.net/index.text.drogi.html mapy

Re: autostrady za darmo

. niedorozwój transportu kolejowego (tranzyt przez kraj pozbawiony dróg byłby wielką szansą np. dla pkp cargo i znakomicie mógłby odciążyć tragicznie zakorkowane drogi) 2. bardzo drogie opłaty, niewygodny system poboru opłat i bardzo wysokie koszty budowy (wyższe niż gdzie indziej w Europie w górach!), a co

Re: Gdzie są parkingi ???????????????????????????

przejazd autostradami, po wprowadzeniu elektronicznego systemu poboru opłat także wpływy z opłaty elektronicznej; 6) wpływy z tzw. systemu winietowego; 7) dotacje z budżetu państwa; 8) pozostałe wpływy (np. wpłaty od koncesjonariuszy). > Kupując chleb i mleko pośrednio też . i co z tego

Re: Ile zapłacimy za przejazd autostradą

koszty budowy (AW zbudowała ją z własnych środków), a w przypadku omawianym 0,18 zł za km, gdzie firma wybuduje jedynie punkty poboru opłat (bo stacje benzynowe, czy restauracje wybudują już prywatne firmy, które będą potem nimi zawiadywać i czerpać dochody z nich) oraz będzie zapewniać jej bieżącą

Płatna czy nie?

opłat na istniejących trasach. Płatne mają być wszystkie kolejne nowo powstające odcinki autostrad, płatny będzie również przejazd tymi fragmentami autostrad, które są jednocześnie obwodnicami miast. Wszystko zależy od tego, gdzie zostaną zamontowane bramki. Autostradą A4, a jednocześnie

Re: Do > macgrego

Widocznie przekombinowałeś: zaznaczyłeś jednocześnie, że chcesz na 1 trasie korzystać z autostrad (czyli także tych płatnych) i unikać punktów poboru opłat (co oczywiście się nie uda, a program zapewne w tym przypadku odczytuje to, że nie chcesz wiedzieć, gdzie i ile zapłacisz). > Od Belford

Re: 500 metrów od światła autostrady

> płatnego to samo, jeśłi chciałby dalej jechać na przykład do Rzeszowa? Bo humm > erowi się przyśniło w pijanym widzie, ze punkty poboru opłat nie mogą być tam, > gdzie zaczyna się i kończy płatny odcinek tylko gdzieś z dala od autostrady? > Całe forum miało "polewkę" z katastrofalnego

Re: Objazd tylko autostradą - płacić czy nie?

> CHYBA redaktorom ktoś wodę z mózgu zrobił. > 1. Nie mam pojęcia, gdzie PRZED punktem poboru opłat można by zawracać (choć > nie znam tego odcinka na pamięć)- może na samym PPO? Potwierdzam - przed samym PPO > 2. Zawracanie NA AUTOSTRADZIE jest zabronione Ale Policja ma prawo

Re: Farr co do bramek

Wydaje mi się, że jedyna możliwość realizacji tego projektu (ruch lokalny nie płaci, a tranzytowy tak) jest taka, że między KKleszczowem a Murckowską na autostradzie będzie tylko jeden punkt poboru opłat - na Sośnicy (tam, gdzie teraz są płyty betonowe). Na pozostałych gliwickich wjazdach bramki

gdzie się podział twój rozum?

Krajowych i Autostrad w Gdańsku informuje, że rozpoczęły się prace projektowe nad wprowadzeniem elektronicznego systemu poboru opłat viaTOLL na drodze krajowej nr 91. Zakładane uruchomienie systemu nastąpi prawdopodobnie w połowie 2012 roku. System zakłada pobór opłat za pojazdy i zespoły pojazdów o masie

Masz mapkę

opłata, jeśli np. wjedzie we Wro > cławiu i pojedzie dalej to za odcinek obwodnicy opłata także zostanie naliczona > Gdzie będą punkty poboru myta? -- "Stůjte v poznané pravdě, která vítězí nade vším a sílu má až na věky" AD 1415. Cit. z projevu V. Havla na konferenci o M. J. Husovi

Re: 1400 nowych fotoradarów w 2009

Żeby przejechac Norwegie też potrzeba ponad dobe a Norwegia "odzyskała" niepodległość znacznie wczesniej niż my . Jakie ma znaczenie gdzie stoja punkty poboru opłat ? W wiekszości krajów w których bramki istnieją są na autostradzie a nie na zjazdach . Zreszta suma summarum i tak musisz

"Dziennik Zachodni": Kierowca odmówił opłaty za..

17:10 z powodu licznych remontów, a nawet trafiłem na korek na autostradzie w którym posuwałem się kilkanaście minut! Nie był on jednak związany z wypadkiem, ani punktami poboru opłat, po prostu ręce opadają. Wypadało by też wspomnieć o wspaniałej jakości drogi po której się poruszałem i bogatej

A dlaczego nie ma winiet ? !

W Czechach czy Słowacji kupuje się winietę na tydzień, miesiąc czy rok i z głowy. A tak to ciągle się zatrzymuj i płać. Jak tylko wzrośnie natężenie ruchu, to od tych bramek poboru korki tylko się będą tworzyć. W Holandii czy Belgii, gdzie autostrady są często 3 pasmowe i oświetlone całą noc, nie

Pod Poznaniem będzie nowa droga, czyli Istotne ...

Zacznijmy może od tego, że sposób poboru opłat na A2 jest niezgodny z ustawą o o autostradach płatnych oraz o Krajowym Funduszu Drogowym. Art. 37a ust. 5 brzmi: "Opłatę za przejazd autostradą ustala się jako iloczyn liczby kilometrów przejazdu i stawki opłaty za kilometr dla danej

Re: Zagubione autostrady - artykuł z Polityki.

wysokość opłat za przejazd. Autostrada Wielkopolska zderzyła się z dwoma problemami – klientami na gapę (A2 działa w tzw. systemie półotwartym – istnieje możliwość wjechania bocznym wjazdem, przy którym nie ma punktu poboru opłat) oraz... ciężarówkami widmo. To ostatnie zjawisko

Bunt kierowców na autostradzie A4

żaden sposób tego, że nie ma możliwości zjechania z autostrady w tym miejscu jeszcze bezpłatnej. Zjazd, powiedzmy, awaryjny, został zorganizowany kawałek przed bramkami do poboru opłat. Niestety zapomniano go oznakować. Efekt jest taki, że zmusza się kierowców, aby wjechali na płatny odcinek i

Re: Autostrada A4 będzie płatna najwcześniej od m

:) Bzdury to ty opowiadasz, bo autostrad nie buduje się z wpływów winietowych. Słyszałeś o czymś takim jak podatek drogowy? Poza jaki związek ma długość autostrady z systemem poboru opłat? Według twojego toku rozumowania najwięcej bramek powinni mieć Niemcy, a u nich jeździ się przecież za darmo...

Re: Dlaczego bramki w Gliwicach a nie w Kleszczow

: www.katowice.uw.gov.pl/urzadkatowice.php?biuro_prasowe/aktualnosci/news1091 Prawdopodobnie autostrada nie bedzie w stylu Katowice-Kraków gdzie są dwie bramki przelotowe i płaci się pół na pół, tylko w systemie z którym ja się spotkałem we Francji - czyli zjazd z autostrady 2-3 bramki do zapłacenia. Druga bramka przelotowe na A4 ma być dopiero przez zjazdem do

Polnische Wirtschaft?

jak można tak kretyńsko zorganizować system poboru opłat za przejazd? zwykła głupota nie starczy - musi być głupota kwalifikowana. wybieram drogę autostradą by było szybciej i czas przejazdu trwał mniej. A w ciągu ostatniego tygodnia stałem ze trzy razy po 40 minut. Jak to jest, że w całej Europie

"Polska": Będziemy płacić za przejazd gierkówką

w tym kraju jest jedno wielkie zdierstwo z ludzi nie moze byc tak jak w cywilizowanych krajach np slowacji gdzie człowiek jak chce to kupuje winiete na jakis czas i ma do dyspozycji wszystkie autostrady w swoim kraju a jak nie chce płacic to jezdzi drogami bocznymi. A tu masz 50 km

Re: wakacje 2011 - Choracja - wiemy gdzie ale Z

jest prawdą,że dotyka to tylko Polaków a problem jest zauważany również w prasie chorwackiej. Nie znaczy,że nagminny, i że każdy z 700 pracownikow zatrudnionych przy poborze opłat to złodziej,który dybie na naszą cnotę ;)

Re: Gdzie ten zjazd(y) jest są? dokładnie

1 - Jest to węzeł Stryków - Połączenie Autostrady A2 z DK 14 2 - Powiem Ci co jest nie tak - znam to miejsce bardzo dobrze. Oznakowanie tam jest bardzo dobre. 80 - 90 % samochodów jadących pod prąd wraca z PPO (Punkt Poboru Opłat) - czemu wraca ? Można się domyślać że np nie mają kasy albo źle

Toni - Alez my zaplacilismy za budowe A2

niemałych kwot zbudowano? >Jak ktoś, prywatnie lub służbowo, planuje > częste użycie tej trasy to negocjuje rabatowy abonament. Na A2 na pewno (a na płatnym odcinku A4 do niedawna, stanu obecnego nie znam) nie istnieje pojęcie "rabat". Ba, nawet nie wiem czy w punkcie poboru opłat

Przez kryzys mniejszy ruch na autostradzie A4

to do np. 7 Euro za 10 dni na WSZYSTKIE autostrady w Austrii!!! Drugi problem to bezmyślna organizacja ruchu na remontowanych odcinkach gdzie, tak po prostu wyłącza się dwa pasy! A wystarczyłoby, podobnie jak to się robi na zachodzie, zachować wszystkie pasy likwidując pobocze na nie

Re: Dlaczego bramki w Gliwicach a nie w Kleszczow

Gość portalu: flg napisał(a): > Ale czy wybudowanie i utrzymanie 4 zamiast 1 punktu poboru opłat nie zniesie > tego zysku na długie lata? 10mln zł lub nawet 20 mln albo 50 wydaje się > śmiesznie małą kwotą biorąc pod uwagę koszt budowy kilometra autostrady (dla

A4 K-ce-Wroclaw, bezplatna tylko do maja;-(((

eksploatację nowego odcinka stanęły dwie firmy: Stalexport Autostrada Śląska i Autostrada Południe. Ich oferty zostały ocenione tak samo i GDDKiA negocjuje z obiema firmami. Tymczasem pojawiły się informacje, że koncesji na eksploatację A4 nie dostanie żadna z nich. Poborem opłat i utrzymaniem

Re: Za przejazd autostradą zapłacimy nawet 23 zł/

, że państwo nie tylko jest gwarantem wszelkich kredytów na budowe autostrad (co praktycznie w tym wypadku oznacza całkowity brak ryzyka działalności gospodarczej ze strony koncsejonariusza) ale także gwarantuje gwarantuje stoswne zyski. Innymi słowy, jesli ruch , a co za tym idzie, pobór opłat

Strażacy nie wjadą na A4. Oddają urządzenia

Swoją drogą to bardzo "pozytywnie" świadczy o planistach z GDDKiA oraz UW, którzy mając ponad 10 lat na wprowadzenie opłat musieli załatwiać sprawę służb ratowniczych na ostatnią chwilę i jak się wydaje - w sposób nieoptymalny. Inna historia to sam system poboru opłat - niezłe średniowiecze

Re: Autostrada tylko za gotówkę

Droga Kiciu, wyjechać z autostrady można normalnie i o własnych siłach, zwyczajnie zostawiając na punkcie poboru opłat szczątki szlabanu. Jak się jest idiotą na stołku kierownika to nic dziwnego, że ma się gdzieś dobro swoich chlebodawców, czyli kierowców. Po prostu taki cymbał nie rozumie

mam katar

chodzi o odpłatność, to się mylisz. Przejazd zarówno po drodze budowanej przez GDDKiA jak i po budowanej przez GTC będzie PŁATNY. Nie będzie tak, jak ci się gdzieś powyżej napisało, że to punktu poboru opłat (czy stacji poboru) w Nowej Wsi będziesz jechał "za darmo" Rozumiesz takie słowo jak "nie

Skąd liczby

podwarszawskim terenie mamy 3 zjazdy, 3 punkty poboru opłat!!!!, drogi dla żab itp). Wychodzi 1000 km autostrad rocznie. Jedynie 2 autostrady wzdłuż Polski rocznie. Cały system autostrad potrzebnych w Polsce max 3 lata (bez udziału koncesjonariuszy czyli darmowych). Rozwijasz się nadal? Czy prosta

Re: Policja nie patroluje A4, bo nie chce płacić

. Efekt jest taki, że mamy autostrady drogie w budowie, drogie w eksploatacji i drogie w użytkowaniu, do tego niedrożne z powodu archaicznego systemu poboru opłat (korki przy bramkach). Krótko mówiąc jest to system sprzyjający nie kierowcom, tylko instytucjom państwowym i prywatnym, które mają święty

Re: Nie jest tak zle z tymi oplatami do Poznania

(szczególnie mogę to potwierdzić odnośnie półwyspu Iberyjskiego, bo tam mieszkałem i znam sprawę z własnych wielomiesięcznych obserwacji), że ludzie jadą odcinkami bezpłatnymi (czyli tam gdzie nie ma bramek poboru opłat) a zjeżdżają z odcinków płatnych. Szczególnie nasila się to gdy ceny są tak

1,2,3 Wielki Brat patrzy hehe

. 4400 km dróg (bez autostrad koncesyjnych), a później nawet 9 tys. km." "W rządowym projekcie rozporządzenia w sprawie obliczania stawki opłaty elektronicznej przyjęto, że przejazd 1 km drogi w sieci płatnych tras nie może kosztować więcej niż 2 zł" "W technologii satelitarnej trzeba

Re: Największe bzdury na temat A2 i obwodnicy War

odbywać dalej drogą nr 50 lub 60. Niestety - nie każdy potrafi pojąć, że tak będzie. Jest wiele sposobów, aby wymusić zakaz ruchu tranzytowego przez Warszawę, np. wystarczy punkt poboru opłat ustawić na autostradzie w Sochaczewie i Mińsku Mazowieckim - większość kierowców ciężarówek wybierze od

Grabarczyk i jego fantastyczne pomysły

od początku lipca prywatnymi autostradami jeździ o 50-70 proc. tirów mniej. Trasą A1 w czerwcu jeździło ponad 5 tys. ciężarówek dziennie, teraz - 1,3 tys. Na A2 dwa tygodnie temu było 8 tys. tirów, dziś - połowa. Gdzie się podziały? Kierowcy wybierają równoległe drogi krajowe, które - jeśli obejmuje

Re: Pan Senator odstawia pokazówkę...

A jakież to zwolnienie jest potrzebne, aby droga S-19 była bezpłatna? Wskażesz takie rozporządzenie, czy dalej będziesz udowadniał, ze nie masz pojęcia o temacie, w ktorym się tak chętnie udzielasz? Jeszczze raz, może zrozumiesz. Gdzie w okoliczy Rzeszowa widzisz budowane punkty poboru opłat

6 mld zł = 173 mln zł/ 1 km

: www.autostrada-a2.pl/pl/aktualnosci/22 "Na tym blisko 105-kilometrowym odcinku wykonanych zostanie 22% robót ziemnych więcej w stosunku do odcinka autostrady między Koninem a Nowym Tomyślem. (...) Koszt budowy tego odcinka wyniesie 637 mln Euro i zostanie całkowicie sfinansowany ze środków własnych Autostrady Wielkopolskiej SA, jak

Tiry zalały boczne drogi - a gdzie PKP z towarami

system poboru opłat. Średnia stawka za kilometr takich dróg to 35 gr. Dla wielu przewoźników to za dużo. "1 lipca wszystkie moje samochody, 18 ciężarówek, zjechały z autostrad na bezpłatne drogi krajowe. Według mojej wiedzy podobnie postąpiła większość polskich przewoźników" - mówi otwarcie Artur

Re: Moze nie az tak dramatycznie.

rozpędzenia się, żeby zaraz hamować za lewopasowcem czy do punktu poboru opłat. -- Optymisci wierza, ze swiat stoi przed nimi otworem. Pesymisci wiedza, gdzie ma ten otwor.

Re: Resort infrastruktury chce płatnej obwodnicy

A najlepsze w tym idiotycznym pomyśle jest to, że w odróżnieniu od regularnych autostrad, obwodnice z natury rzeczy posiadają bardzo dużo zjazdów i wjazdów, więc budowa i eksploatacja bramek czy innego systemu poboru opłat w całości zjedzą przychody z niego. Kto wie czy nie będzie trzeba do tego

Re: Bezpłatne drogi - pytanie

Witam. Asurdalnie droga to jest jakby autostrada wielkopolska lub z Katowic do Krakowa gdzie w dodatku zanim się rozpędzę to już muszę hamować bo bramki z poborem opłat lub roboty drogowe. Ale jakoś w Polsce jeździmy i nie pytamy o alternatywę czy z Koła do Poznania starą trasą za darmo

Re: Bramki na A4

asfaltu jest tam wylewka betonowa stanowiąca fundamenty. Są one również zaopatrzone w parkingi. Przykładem takiego miejsca, gdzie będą w przyszłości bramki jest zjazd na A4 z ulicy Rybnickiej. PS. Nie muszę chyba dodawać, że sam projekt poboru opłat jest dosyć bezmyślny. Wystarczyłoby przecież

Re: Wojewoda Skorupa zmienił zdanie, jest za bezp

Skoro od 2015 roku we wszystkich krajach Unii Europejskiej ma działać elektroniczny system poboru opłat, to po co nadal uparcie budujemy bramki na autostradach??? Gdzie jest sens wydawania na cały ten bałagan milionów złotych i zatrudniania do tego wszystkiego setek ludzi? Przecież został już

Re: Warszaww a paraliż.

, przyjedzcie do nas, zobaczycie ale jak jeden z przedmówców powiedział - na krotko. Zobacz te nowo wybudowane autostrady, przecież jest to bezgłowie a zarazem strata pieniędzy, chyba o nich nie muszę wam pisać sami wiecie jakie są i jaki bajzel jest z poborem opłat, co 50km bramka, podkreślę co 50km

Re: Tylko winiety upłynnią ruch

utrzymanie tych wszystkich punktów poboru opłat na wszystkich autostradach w Polsce. Po co powstają kolejne skoro jednocześnie buduje się system Viatoll, który automatycznie nalicza opłaty dla samochodów ciężarowych, a przecież mógłby sprawdzać, czy pozostali użytkownicy dróg posiadają ważną winietę. Tak to

Osamotnieni jak Don Kichot

nie oświetlone. Ekrany brudne, nie obsadzone.Farba na jezdniach najgorszej jakości.Punkty poboru opłat tragicznie brudne. Parkingi koszmarne, brudne i obskurne.No i jak można zamknąć węzeł??? I to tylko w swoim interesie- po to, żeby zwiększyś swoje wpływy. A gdzie interes społeczny?

Re: Portugalia z jakim biurem

zaplanować taką trasę, aby jak najmniej zapłacić. Precyzyjna jest do tego stopnia, że wiem już, od którego kilometra autostrada jest płatna, a od którego nie. Wiem z niej gdzie są ustawine punkty poboru opłat. Dodatkowo wykorzystuję mapę komputerową AutoRoute 2005. Ale największym pomocnikiem na

Re: 233 kilometry na godzinę - zobacz pogoń za sz

polskich drogach - to już faktycznie jest szpan na pograniczu> idiotyzmu. A tam to jest - powiedzmy sobie - normalna prędkość. ************* Zależy gdzie? Na autostradzie można sobie pozwolić bo są przeważnie puste, szczególnie w niedziele wcześnie rano ale na drodze z przeciwnym ruchem pasu w

Re: Autostrada do stolicy bez dobrych dojazdów

sibeliuss ma rację! Faktem jest, że tak bzdurnie przemyślanych projektów autostrad, jakie buduje się w Polsce, czy takiej fuszerki w wykonaniu (remonty nawierzchni na A2 już po dwóch latach użytkowania) to jeszcze nigdzie za granicą nie spotkałem. Niedorzeczność projektów i założeń

Re: Zagubione autostrady - artykuł z Polityki.

jest nowa, wielka publiczna debata o przyszłości polskich dróg. Inaczej jeszcze przez całe lata będą prowadzić donikąd. ****************************************** Autostrady w kawałkach (Odcinki autostrad w eksploatacji) Zgorzelec – 2 km Tuszyn–Piotrków Tryb. (A1) – 15

"Rz": Koniec z jazdą za darmo

Czemu ci nieudacznicy wszystko zwalają na Unię?? To bzdura! Unia nie wymaga wprowadzenia opłat na wszystkich autostradach tylko zmiany na elektroniczny system w miejscach gdzie jest pobór! Czemu znowu kłamią ludzi zasłaniając się Unią? Bo naród głupi? Wywalić tych matołów z ich stołków

Re: najprostsze pytanie

jakimś innym kraju, tylko trzeba płacić doradcom z Wielkiej Brytanii (nawiasem mówiąc, kraju gdzie autostrady są w większości bezpłatne - sic !) ????". Mówiąc prościej - gdyby gdziekolwiek na świecie wprowadzono opłaty na takim odcinku jak nasza A4, to można by ten system skopiować u nas. Mam jednak

Re: I co z tego miałoby wynikać?

Rzecznik wyraża się nieprecyzyjnie. Wszystkie autostrady to nie znaczy wszystkie możliwe ich odcinki. Na A4 widać wyraźnie gdzie są betonowe place pod punkty poboru opłat - 1 na zachód od węzła Gliwice-Sośnica, drugi na wschód od Wrocławia oraz mniejsze place na wszystkich węzłach pomiędzy. Między

Re: Niezawisly sąd :(((

qqbek napisał: > Z drugiej strony jednego nie rozumiem... nie można wprowadzić > bramek z automatycznym poborem opłat? Podstawowym cisnacym sie na usta pytaniem jest to czy bramki musza stac w poprzek autostrady zamiast na wjazdach i zjazdach. Ciekawe jakimi wyrokami nalezaloby

Zagubione autostrady część 4

byłoby warto. Drogowcy prezentując plany często wyjaśniają: bo poseł X jest ze Szczecina, a minister Y z Łodzi, a tamten z kolei z Gdańska. Każdy polityk ma w dziedzinie dróg własne pomysły, bo drogą można wyborców kusić i straszyć. Wciąż brakuje jasnej i logicznej koncepcji: co budować, gdzie i

Re: We wrześniu przetarg na budowę bramek na A4 K

asfaltu jest tam wylewka betonowa stanowiąca fundamenty. Są one również zaopatrzone w parkingi. Przykładem takiego miejsca, gdzie będą w przyszłości bramki jest zjazd na A4 z ulicy Rybnickiej. PS. Nie muszę chyba dodawać, że sam projekt poboru opłat jest dosyć bezmyślny. Wystarczyłoby przecież

Re: Autostradowa obwodnica Wrocławia wygrała w są

właśnie z tych objazdów bo po to są one budowane - jeśli u nas ta obwodnica miala by być płatna to będziemy mieli taki przypadek ja w Poznaniu gdzie autostradą z Konina prawie nikt nie jeździ - a nawet gdyby miało obowiązywać tak bezsensowne rozwiązanie to nie wiem też czy ktoś się zastanawiał jak

Re: Autostrada do stolicy bez dobrych dojazdów

bramkach poboru opłat mniej > więcej co 50 km!!!! I czekaj 2-5 minut, aż zapłacisz i pojedziesz Bez wątpienia to kuriozum. Takie coś można zrozumieć na końcówkach odcinków płatnych przed bezpłatnym (Nagradowice i Gołuski), ale między Wrześnią i Koninem to skąpstwo AW S.A. i nic więcej. Na