accord zimny silnik nierówna praca

Szymon Sołtysik

Konfrontacje: Ford Mondeo 2,2 TDCi Titanium X/Honda Accord 2,2 i-CTDi Sport

Konfrontacje: Ford Mondeo 2,2 TDCi Titanium X/Honda Accord 2,2 i-CTDi Sport

W świecie czarno-białych wartości życie byłoby prostsze. Bez Wallenrodów, testów porównawczych i dylematów, co wybrać, byłoby prościej, ale i nudniej. Na szczęście jest inaczej. Patrzę na dwa czarne auta. Trzeba się nieźle natrudzić, by wskazać zwycięzcę. Ford Mondeo i Honda Accord już raz spotkały się na naszych łamach. Przewagą dwóch cylindrów i 300 obrotów wygrał wtedy Ford. Teraz zmierzą się najnowocześniejsze diesle. Który lepszy?

Honda CR-V i-CTDi

Pierwszy samodzielnie skonstruowany turbodiesel Hondy robi coraz większą karierę. Po udanym debiucie w Accordzie wskoczył pod maskę uterenowionego CR-V, czyniąc z niego jeszcze ciekawszą ofertę

Alfa Romeo Crosswagon Q4

Założenie było słuszne: powrócić do koncepcji napędu na cztery koła, pod maskę modelu 156 wstawić mocny silnik i przykleić do karoserii znaczek Q4. Kto spodziewał się nawiązań do słynnych już modeli 155 Q4 oraz 164 Q4, będzie jednak zawiedziony. W Crosswagonie zbyt wiele zrobiono zbyt powierzchownie

Mercedes C 55 AMG i C 230 Sport Coupe Evolution AMG

. Dzięki temu każdy z sześciu biegów wchodzi niemal tak gładko i pewnie jak w Hondzie Accord 2,4 Type-S, dzierżącej w tym względzie palmę (czy raczej dźwignię) pierwszeństwa. * * * Czym prędzej przekręcam kluczyk, by najgorsze mieć już za sobą. Co? Rozczarowanie pracą układu kierowniczego, którego