alternator energie kinetyczną

moto.pl

Suzuki Baleno Smart Hybrid | Technologiczne (nie)zaskoczenie

Suzuki Baleno Smart Hybrid | Technologiczne (nie)zaskoczenie

Technologia hybrydowa w nowym Suzuki Baleno może być dla wielu osób dużym zaskoczeniem. Ale dla firmy Suzuki napęd z udziałem dwóch różnych silników - spalinowego i elektrycznego - nie jest czymś nowym. Zastosowana obecnie przez japońskiego producenta technologia SHVS, prosta, lekka i niedroga, to rozwiązanie w sam raz na potrzeby niedużych samochodów klasy miejskiej lub kompaktowej, takich właśnie jak Suzuki Baleno

Tokio 2011 | i-ELOOP Mazdy

Odzyskiwanie energii hamowania staje się coraz powszechniejsze. Mazda zamierza dołączyć do producentów oferujących takie rozwiązanie, ale system i-ELOOP Mazdy jako jedyny będzie wykorzystywać kondensator

Start-Stop w automacie

Systemy wyłączające silnik podczas postoju na światłach to już nic nowego. Inżynierowie Audi poszli jednak o krok dalej i swój Start-Stop połączyli ze skrzynią automatyczną

Prezentacja modelu | Suzuki Baleno

Prezentacja modelu | Suzuki Baleno

wspomaga silnik spalinowy, przyczyniając się do zmniejszenia zapotrzebowania na benzynę. Podczas hamowania ISG pracuje jak prądnica. Wykorzystując energię kinetyczną samochodu ładuje akumulatory. Osiągi: Prędkość maksymalna: 180 km/h Przyśpieszenie 0-100 km/h: 12,3 s Średnie zużycie paliwa: 4,0 l

Ford Focus ECOnetic - Pierwsza jazda

Ford Focus ECOnetic - Pierwsza jazda

w ekologicznym Focusie działa inteligentny układ ładowania akumulatora, który w chwili, gdy samochód zwalnia lub hamuje zwiększa wydajność alternatora. Ten zamienia energię kinetyczną na elektryczną i przekazuje ją do akumulatora. Odzyskana i zmagazynowana energia pozwala zasilać urządzenia

Honda IMA

. Mijam kolejne ulice, kątem oka zerkam na wskaźniki. Te nieodmiennie zapewniają mnie o harmonijnej współpracy obu silników. Kiedy przyspieszam, elektryka pomaga spalinowemu. A ilekroć zdejmuję nogę z gazu, elektryczny zamienia energię kinetyczną na prąd, którym ładuje akumulator. Energia, którą normalnie

Re: Zmiana energii kinetycznej a punkt odniesieni

, wiatraki, alternatory, po wypadku beda zatrzymane. (A zderzaki Lagiewki rozpedzone). To jest nastepna rzecz ktora odroznia rzeczywistosc od zderzenia "kulek". A ten eksperyment ze spuszczaniem kulki w gline, w czasach kiedy jeszcze nie znano pojecia energii, byl w swej istocie genialny. Zderzenie bylo

Re: Jak ładują się baterie w tramwaju?

Z hamowaniem nic nie śmierdzi. Zasada zachowania energii się kłania. Energia kinetyczna poruszającego się pojazdu (jakiegokolwiek), musi zostać "zużyta". Zwykle jest zamieniana na ciepło wydzielane na tarczah lub bębnach hamulca (łatwo sprawdzić, dotknij felgi po hamowaniu). Można ją wykorzystać

Re: Najgłupsze mity wśród polskich kierowców

dlaczego kretyni zawsze mają najwięcej do powiedzenia.a nie przyszło ci geniusz,że przy wiekszym poborze prądu,alternator kręci się ciężej.tak ,tak dokładnie tak jest.człowiek po podstawówce powinien wiedzieć,że energia nie bierze sie z niczego.w tym przypadku następuje prosta przemiana

Re: jazda na luzie prawidlowo czy nie ?????

powinien wypowiedziec sie ktos, kto sie orientuje w temacie. Co do hamowania silnikiem, to nowoczesne tramwaje potrafia odbierac czesc prądu podczas hamowania zamieniajac energie kinetyczna w poruszanie prądnicami czy alternatorami. Pewnie podobnie moze byc w autach elektrycznych. Poki co w

Re: Kolejna legenda...

silnik, bez względu na układ zasilania ma pewną temperaturę pracy, w której sprawuje się najlepiej i najefektywniej), oświetlenie itd.. Każde zmniejszenie prędkości oznacza utratę energii kinetycznej i łączy się z następowym wydatkiem energii na przyspieszenie, gdy warunki na to pozwolą. Gdy

Re: Motodziennik: Nowa Mazda RX-7

dostające się do cylindrów. Lepsze rezultaty daje powszechnie stosowane w samochodach turbodoładowanie ponieważ odzyskujemy część energii kinetycznej spalin które ulatują do otoczenia. Oczywiście ma też minusy np tzw turbo-dziura. W przypadku sprężarki mechanicznej po prostu odbieramy z wału silnika część

Re: Za prąd z paneli zapłacą wszyscy

charakterystyczną cechą jest większa rozpiętość płatów. Turbina ? to najistotniejszy element, który decyduje o wydajności i mocy całej konstrukcji. Warto pamiętać, że to właśnie turbina odpowiada za pozyskiwanie energii elektrycznej z podmuchów wiatru. Generator - zmienia energię kinetyczną ruchu obrotowego wirnika

Re: Motocykle PRL-u | Historia w obrazkach

(tylny) hamulec zrywając przyczepność tylnego koła; wózek niehamowany "nadrzuca, ale uwaga: sprzęgło i cały czas gaz, silnik się rozkręca kumulując energię kinetyczną. Druga faza polega na gwałtownym puszczeniu hamulca i sprzęgła jednocześnie, wtedy z kolei silnik zrywa przyczepność tylnego koła, poślizg