alternatywne źródła napędu pojazdów

FT

Zielone tablice dla samochodów elektrycznych i wodorowych już od 2020 roku

Zielone tablice dla samochodów elektrycznych i wodorowych już od 2020 roku

Zielone tablice rejestracyjne otrzymają przyjazne środowisku samochody elektryczne i wodorowe. Ministerstwo Infrastruktury ujawniło swoje plany w najnowszym rozporządzeniu.

Jest szansa na dopłaty do aut elektrycznych. Ministerstwo Energii chce zelektryfikować ulice. Są konkretne, ważne propozycje

Fundusz Niskoemisyjnego Transportu zostanie uzbrojony w potężne wpływy z opłaty emisyjnej. Środki te dofinansują m.in. zakup samochodów elektrycznych i budowę stacji ładowania. Kwoty są konkretne i naprawdę spore.

Uwaga pożar. Tunele i parkingi w Polsce nie są gotowe na samochody elektryczne

Samochodów elektrycznych jest na rynku coraz więcej, a producenci przedstawiają kolejne modele zasilane z gniazdka. Okazuje się jednak, że przepisy przeciwpożarowe na parkingach podziemnych i w tunelach drogowych nie są przygotowane na awarie takich pojazdów.

Czy elektromobilność jest rozwiązaniem problemu smogu?

Czy elektromobilność jest rozwiązaniem problemu smogu?

jedynie Kraków. Który z napędów alternatywnych jest według Pana na chwilę obecną jest najlepszy, biorąc pod uwagę cykl istnienia i ogólny wpływ pozyskiwania np. energii na zanieczyszczenie powietrza i powstawanie smogu? Bez wątpienia jest to napęd całkowicie elektryczny. Pojazdy typu BEV są praktycznie

Elektromobilność? Zastanówmy się czy wystarczy nam prądu do zasilenia tych aut. Polska nie jest na to gotowa

Elektromobilność? Zastanówmy się czy wystarczy nam prądu do zasilenia tych aut. Polska nie jest na to gotowa

samochodów i namawianiu klientów do ich kupowania. Przypomnijmy, że zakłada się, że w Polsce do 2025 roku ma być zarejestrowanych milion pojazdów elektrycznych. Z kolei, w globalny rozrachunku prognozy są jeszcze odważniejsze. W plebiscycie The Best of Moto.pl wybieracie Napęd Alternatywny Roku. Wybierz

Autobusów z alternatywnym napędem będzie więcej. Który rodzaj zasilania wygra w taborze polskich miast?

Autobusów z alternatywnym napędem będzie więcej. Który rodzaj zasilania wygra w taborze polskich miast?

napędowym lub benzyną. Coraz częściej flotę pojazdów z napędem konwencjonalnym uzupełniają autobusy w pełni elektryczne. Ich zaletą jest bezemisyjność w miejscu ich użytkowania. Mimo że większość energii elektrycznej do ich ładowania produkowana jest w Polsce w elektrowniach węglowych, to pojazdy

Niełatwy byt aut elektrycznych. Problem to nie tylko brak infrastruktury

Niełatwy byt aut elektrycznych. Problem to nie tylko brak infrastruktury

Na Starym Kontynencie to Norwegia jest liderem na rynku pojazdów elektrycznych. W 2016 r. ich udział wyniósł aż 29 proc. Druga lokata należy do Holandii, gdzie ten wskaźnik przekroczył 5 proc. Wicepremier Mateusz Morawiecki zakłada, że do 2025 roku po polskich drogach będzie poruszać się około

Para - buch! Koła - w ruch!

Para - buch! Koła - w ruch!

znajomym, panem Wiliamem Richem w 1997 roku o najdłużej obowiązującym rekordzie ustanowionym w 1906 roku. W 1999 roku powstał British Steam Car Challenge, mający dwa zadania. Oprócz planów ustanowienia nowego rekordu, postanowiono zbadać możliwości wykorzystania pary jako alternatywnego źródła napędu

Przygotowanie do zimy auta na gaz

alternatywnych systemów napędu sprzyjają koncerny motoryzacyjne, wprowadzając do swojej oferty pojazdy fabrycznie już dostosowane do takiego napędu. W rozwiniętych gospodarkach popularność aut na gaz wynika w pewnej mierze z ekologicznych walorów takiego napędu. Z rur wydechowych aut spalających gaz wydobywa się

Polacy rezygnują z diesli. Mamy na to liczby!

Polacy rezygnują z diesli. Mamy na to liczby!

Według danych Centralnej Ewidencji Pojazdów - pod koniec 2016 roku samochody z silnikami benzynowymi stanowiły 45 proc. całej bazy aut. Z kolei udział pojazdów zasilanych olejem napędowym to 39 proc. Ranking zamykają samochody wyposażone w zasilanie LPG (16 proc.) oraz inne napędy (1 proc.). W 2016

Re: alternatywne źródła energii

miniaturyzację i inne problemy techniczne z zastosowaniem tego napędu w samochodach. 5. Silnik elektryczny vs spalinowy. Pierwszy wymaga oczywiście prądu, który trzeba wytworzyć w pojeździe lub zmagazynować z sieci. Natomiast ma nad ssporą przewagę wydajności, która czyni go bardziej opłacalnym zarówno

Re: alternatywne źródła energii

różnych przyczyn) a wdrożeniem na rynek na własną rękę. Rzadko który wynalazca jest bizesmenem - milionerem albo ma takiego w rodzinie, żeby mu się udało. > "Nie będzie to skuteczne. Jest zbyt wiele potencjalnych źródeł finansowania, za dużo bogatych firm i ludzi szukających obiecujących

Coś się ruszyło?

, wydarzenia z N. Orleanu byc może dały cos do zrozumienia i w końcu cos sie ruszy z alternatywnymi źródłami energii. Bo jak na razie, właściwie tylko Toyota i Honda robią cos więcej niż działania marketingowe... -- LIDL jest tani ...i do bani ;) Forum Automobil

Re: Samochód na sprężone powietrze zamiast gondol

bazujących na alternatywnych źródłach energii. W porównaniu do samochodów elektrycznych (a nawet spalinowych) pojazdy takie są lżejsze (waga akumulatorów). dysponują większym zasięgiem od większości produkowanych aut elektrycznych, tankowanie ze stacji trwa tylko 3 minuty, a z wykorzystaniem gniazdka

Re: hybryda

spustoszenie w środowisku i naszych organizmach. Jakoś tych ekologów nie ma, gdy rząd nakłada coraz wyższe podatki na gaz czy opał zwiększając problem niskiej emisji, jakoś nie lobbują za promowaniem alternatywnych źródeł napędu pojazdów. -- Sprzedam

"Narazie" bardzo szybko przemija

W krótkim i średnim horyzoncie czasowym dominującym źródłem napędu pojazdów pozostanie silnik spalinowy. W jego rozwoju głównym celem jest zmniejszenie emisji szkodliwych składników spalin oraz zużycia energii (a zatem i emisji CO2). Do środków technicznych należy tu m.in. silnik z zapłonem

Cenzura na forum troche przegina--skromnie uwazam!

-11-2002 06:41 + odpowiedz na list NIECH SOBIE SAMI SKONSUMUJA ROPE NAJLEPIEJ W RAMADAN --arabki smutne bez dochodow z ropy , d.pa blada. UE konsekwentnie propaguje autogaz Alternatywne źródła energii Pojazdy zasilane gazem, elektryczne napędy, wodór traktowane są poważnie i przyszłościowo. Siłą

Re: dno moralne i indyferentyzm 8(

świadczy fakt że w krajach rozwiniętych porównywalna ilość energii jest już obecnie uzyskiwana ze źródeł odnawialnych. Na tym polega różnica, o którą udajesz, że pytasz! W szczególności w Polsce istnieje szeroka węglowa autostrada energetyczna. Budowanie obok niej drogi dla innych pojazdów ma w

Re: min ile metrów od trasy to bezpieczna odległo

stosowania tylko i wyłacznie benzyny bezołowiowej zdaje się ma około 6 lat. Jedna z naszych znajomych pisze własnie pracę naukową na temat alternatywnych źródeł napędu pojazdów mechanicznych. Jak skonczy i obroni, to byc może będziemy mogli zamieścić ją na naszej stronie. POW w rejonie Wilanowa będzie

Re: Tesla jest spłukana

zastosować tam systemy filtrów czy przechwytywania C02 niemożliwe w samochodach ze względu na gabaryty, ciężar, itp. Dodatkowo elektryczność można produkować z atomu, gazu, wiatru, wody, biomasy czy alternatywnych źródeł, niezależnych od Rosji czy państw OPEC co jest dużym plusem. Nowych elektrowni nie

o tempora, o mores !

pytasz! W szczególności w Polsce istnieje szeroka węglowa autostrada energetyczna. Budowanie obok niej drogi dla innych pojazdów ma w tym wypadku sens jedynie wówczas, gdy będą one przynajmniej równie bezpieczne. Samochody z napędem jądrowym (elektrownie jądrowe) nie są. Pojazdy (hybrydowe) na

Re: Jeremy Clarkson oszukał widzów w Top Gear?

by to docenili :) Co do czystości pojazdów o napędzie elektrycznym - nie są do końca czyste, bo prąd do ich napędzania nadal skądś się bierze, nieprawdaż? Stworzenie niezawodnego ZLEV-a (Zero Level Emission Vehicle)nadal pozostaje dosyć odległe. Wszystkie cztery źródła energii odnawialnej, o

Paliwo można kupić taniej

tryumfatorem zawodów w kategorii prototypów, okazała się francuska drużyna z Lycée St. Joseph La Joliverie w Nantes, która osiągnęła imponujący wynik 3039 km na ekwiwalencie 1 litra paliwa, podróżując pojazdem z silnikiem spalinowym o napędzie benzynowym. Z kolei pierwsze miejsce w zawodach Urban

Re: To jest męczące.

koła". I tutaj już w ogóle tracisz wiarygodność. Tyle się naczytałeś o wodorze, to na pewno wiesz, jak jest z alternatywnymi źródłami energii, że one po prostu nie mają szans wyrobić. Są za słabe, zbyt mała jest gęstość energetyczna. Szwecja z alternatywnych źródeł, po wielu latach kosztownego

Auta spalinowe będą wypierane przez elektryczne

stale też pracują nad zwiększaniem zasięgu akumulatorów. ? Napędy pojazdów oparte na silnikach spalinowych docelowo będą zmierzały do eliminacji silników spalinowych i paliw, pochodnych ropy naftowej. Nie będzie to proces gwałtowny, ale stopniowy. Najpierw poprzez produkcję i masowe użytkowanie

Re: Do garbusa mu daleko

sprzedawanej mieszance stężenia propanu. > Nastepny wybor to hybryd elektryczny-- tylko jeszcze > posostaje ustalic czym napedzac generator pradu a tam gdzie > praktyczne to solar cells (electric). No tak, wszystkie dostępne obecnie źródła alternatywne maja zbyt małą sprawność, nawet

ekobenzyna

ta zajmie sześć, siedem miesięcy. Nowe paliwo ma więc szansę pojawić się na stacjach (są na to gotowe) przed końcem roku. – Jesteśmy za wprowadzeniem tego paliwa. Uważamy, że powinno być atrakcyjne dla kierowców – ocenia Robert Gmyrek, dyrektor ds. alternatywnych źródeł energii

>>> Widzę że trzeba uporządkować wiedzę

Zacznijmy od gupot wypisanych tutaj: - spirytus nie jest węglowodorem (w domyśle czysty spirytus) jest alkoholem - to jednak nie to samo - Ca(wapń) + CO2 w ŻADEN sposób nie dadzą CaCO3 Conajwyżej CaO ale żeby go otrzymać należy rozłożyć CaCO3 (najwieksze źródło wapnia w przyrodzie) a więc

Fiat a ekologia, npPB/E85/CNG

wewnętrznych pojazdu. Panda Panda rozszerza zatem z jednej strony rozbudowaną gamę silników z podwójnym zasilaniem benzyna/metan, z drugiej prototyp Multipla Multi-Eco potwierdza starania marki mające na celu ciągłe opracowywanie nowości w zakresie alternatywnych napędów o zminimalizowanym wpływie na

Małe bzdurki Waszmościowie piszecie.

spiskowe i wielkie "możliwości i oszczędności" napędów elektrycznych. Ludzie nie są idiotami, firmami nie rządzą idioci samobójcy, a i w wojsku nie są same Szwejki. Gdyby te wszystki obietnice znalazły pokrycie w rzeczywistości, już dawno te cuda jeździły by na drogach. Elektryczny pojazd GM - EV1

Re: Wazne - Wydzielony pas - dla kogo - skomentuj

wyjątkowo intrygujące. Od zmiany napędu pojazdów i wprowadzenia pojazdów mniej pojemnych pzrepustowość drogi zwiększy się wielokrotnie. Byłbyś w stanie objaśnić nam istotę tego oto cudu? > To drastyczne rozwiaznie, i prawdopodobnie nie do przyjecia dla > wielu, ale niestety taka jest prawda

Może te samoloty mają kiepskie paliwo?

Nie ma złego, co by na dobre nie wyszło. Zwłaszcza w dobie popularyzacji alternatywnych źródeł energii. wiadomosci.onet.pl/1524977,242,1,korzysci_z_sadla,kioskart.html Alan Bittner chwalił

Re: Humor w nauce: historia samochodu , post 1400

Historia samochodu From Wikipedia Historia do 1900 roku * Około 1770 we Francji pierwszy pojazd mechaniczny o napędzie parowym. * 1883 w Niemczech Gottlieb Daimler zbudował lekki jednocylindrowy czterosuwowy silnik spalinowy, jako paliwo zastosował benzynę. Wybór benzyny jako

Re: Jak Europa promuje auta hybrydowe i elektrycz

miejskim) i jest o wiele bardziej ekologiczny. Zgadzam się, że alternatywne metody napędu (w tym również hybrydowa) stanowią przyszłość motoryzacji, ale wymagają jeszcze wielu dopracowań i w tej chwili można jedynie traktować je jak nowinki technologiczne, i drogie zabawki dla sfrustrowanych posiadaczy