amerykańskie duże suvy

Maciej Gis

Czy SUVy zdetronizują konkurencję i spowodują, że już niedługo inne typy samochodów stracą na popularności?

Czy SUVy zdetronizują konkurencję i spowodują, że już niedługo inne typy samochodów stracą na popularności?

Na tę chwilę sprzedaż samochodów typu SUV osiąga ponad 30 proc. wolumenu sprzedaży samochodów na rynku europejskim. Popularność tego typu pojazdów stale rośnie, a w ślad za tym producenci samochodów rozszerzają swoje portfolio o kolejne modele ze zwiększonym prześwitem. Czy to oznacza, że już niedługo samochody z innymi typami nadwozia znikną z rynku?

"Będzie Corvette, na Tahoe nie ma co liczyć" | Wywiad

Mimo kurczącego się rynku, Chevrolet bije rekordy sprzedaży. Na dodatek wprowadza do oferty niszowe modele, które powodują szybsze bicie serca. Jaki będzie ten rok dla amerykańskiej marki? Zapytaliśmy o to Andrzeja Żelaznego, dyrektora generalnego Regionu Europy Północnej

Najlepszy sportowy samochód z USA

W naszej sondzie wybraliście najlepsze amerykańskie samochody sportowe. Zobaczcie, które "american muscle" zdobyły Wasze uznanie, a które muszą na nie jeszcze zapracować

Najgorzej sprzedające się auta w Niemczech we wrześniu 2013

Najgorzej sprzedające się auta w Niemczech we wrześniu 2013

obserwować prawdziwą SUVoManię. Wszyscy chcą SUVy (nieważne małe czy duże), a każda firma motoryzacyjna musi mieć SUVa w swojej ofercie. Propozycja Renault nie znalazła zbyt wielu odbiorców na niemieckim rynku. Używany Renault Koleos Mitsubishi Lancer to znane nam bardzo dobrze auto, pierwsza generacja

Jeep Wrangler 4.0 Sport

wykorzystaniu sprężyn śrubowych. Łatwo przygotować trasę pod konkretny samochód terenowy, której nie pokona żaden inny. Za małe odstępy między drzewami i już zmieści się tam jedynie Suzuki Samurai, zbyt grząska nawierzchnia i ciężki Hummer osiada na dnie, zbyt duże nachylenie i nic oprócz wspomnianego

Re: Amerykańskie pojemności

Właśnie SUVy/terenówki/pickupy powinny mieć duże silniki! Chodzi o duży moment obrotowy dostępny od niskich obrotów. Ew. mniejsza pojemność, ale z turbo. Pzdr Niknejm

SUVy i komuniści

byłby komunizm. Po prostu, gdy zrównamy normy emisji i inne, to SUVy staną się bardzo drogimi autami, z racji wymiarów, dużych silników, skomplikowanego napędu na cztery koła. Tak jest z Euro-SUVami. Cały czas będą one chronić swych pasażerów lepiej. I... nie widzę w tym nic złego. Od zawsze bycie

Re: Okrutna prawda - większy zawsze wygrywa

www.carsafety.org/news_releases/1998/pr021098.htm Najbezpieczniejsze okazują się ciężkie (powyżej 1700 kg)samochody osobowe i vany. Amerykańskie pick-upy i SUVy są niestabilne i stąd ich kiepskie wyniki, ale europejkie (XC90, X5, ML) wypadają bardzo dobrze. Pozdrawiam

Re: Chciałabym kupić nowe, duże auto zwane SUV

Posłuchajcie. Ja naprawdę nie jestem blondynką. Może źle sie wyraziłam pisząc DUŻE. Auto ma być pojemne i pomieścić bez trudu moją rodzinę w kabinie, bez obijania kolan i bagaże w bagażniku. Ale nie chcę amerykańskiego krążownika. Wystarczą mi nasze europejskie pseudo SUV-y. Auto może

TOP 5 | Używane SUV-y

diesel dlaczego zatem duże v8? bo 5,7hemi jest mocniejsze od wszelakich diesli i bardzo komfortowo wyprzedza się TIRy na trasie. bo koszty obsługi i serwisu amerykańskiego V8 są i tak o wiele mniejsze od utrzymania ww. diesli (wtryski, turbiny, koła dwumasowe itp) bo założyłem instalację gazową - i

Re: Samochody 6-cio osobowe

Fiat Multipla i wszystkie duże vany - pełno jest tego. Raczej zapomnij o zafirze i touranie, bo ostatni rząd to ławka straceńców. Poza tym amerykańskie krążowniki w dawnym stylu i niektóre SUVy - ML, XC90, Pajero. Pozdrawiam

Re: w usa najpopularniejsi producenci

Jeśli się przeliczy oficjalne statystyki, to najwięcej sprzedaje się aut amerykańskich. Jednak dominują wśród nich pickupy i duże SUV-y, których zdecydowanie więcej jest na terenach wiejskich niż miejskich. Japońskich sprzedaje się trochę mniej, ale to głównie samochody typu sedany, hatchbacki i

SUVy dla amerykańkich głupków jeszcze cięższe

Amerykańskie głupki nie potrafią wydedukować, że 3-tonowy kloc stali właściwie pozbawiony hamulców i zawieszenia rozpędzony do dużej prędkości, może być wywrotny i dlatego dochodzi do masowych dachowań i spowodowanych nimi zgonów. Często głupki nie zapinają nawet pasów, a potem (przeważnie

SUV of the year 2007

jest stosunek ceny do jakości, więc czynnik ten również był brany pod uwagę. Duży wpływ na ocenę miało bezpieczeństwo, jakie zapewniają samochody (aktywne i pasywne). "SUV of The Year 2007" to nie pierwsza amerykańska nagroda dla Mercedesa GL. Równie prestiżowe wyróżnienie auto otrzymało od

Re: a kto się zmierzy z faktami i badaniami?

statystyka pochodzi z 1996 - wówczas SUVy nie były jeszcze tak popularne w middle class, jak to mam miejsce teraz, było to też PRZED erą luksusowych terenówek (w amerykańskim rozumieniu). Dzisiaj tzw. SUV jest wyłącznie wyznacznikiem statusu materialnego (modą) - teza o osobowościowych preferencjach

Re: porzadne auta amerykanskie

Trzeba odróznić poziom techniczny od awaryjności. Zazwyczaj jest tak, że prawdopodobięnstwo awarii jest większe w urządzeniach, które zawierają wiecej elementów. Fiat i PSA z lat 70 to nie to samo co po 2000 roku. Nie wiem czy paliwo w USA nadaje się do nowoczesnych diesli i benzyniaków z

Re: Nisza

To jest oczywiste. Co jest mniej widoczne to to, że producenci zainteresowani są tylko tym, co daje im krótkofalową najwyższą stopę zwrotu, nie wnikając, ile na tym stracą zmanipulowani odpowiednim marketingiem klienci. Przykład: amerykańskie SUVy choćby. Europejskie auta typu crossover tak

Re: bus-pas na Warszawskiej...!?

Ojej, ale ja tylko chciałam do metra dojechać amerykańskim suv'em.... dwa razy w tygodniu... to jakiś grzech główny...? Poszpanować troszkę w korkach, że TEŻ mam...:-P Rozumiem, że to jeepy i inne terenówki blokują trasy dojazdowe do stolicy, no i te nieszczęsny suv'y... istna plaga

Re: Audi Q5 - Emocje czy rozsądek

bo klienci > są coraz bardziej wygodni i wymagający. Moda ta wygaśnie szybciej niż mogłoby się wydawać z powodu rosnących cen paliwa. SUVy, duże i średnie, po prostu za dużo palą. Q5 waży 1700 kg, Freelander 2 już 1900 kg, mają zwiększające opory układy napędowe, tak samo zwiększające opory

Re: Włosi wracają do USA

ale wy ludzie jesteście żałośni, krytykujecie najwięcej wtedy kiedy szanse na sukces są największe, fiat ma nowy zarząd który jak widać ma łeb nie od parady i świetnie sobie radzą, moim zdaniem opanują ameryke, technologie na suvy wielkie silniki już mają od chryslera, sam chrysler ma wypuścić

Re: Który?- Kuga, Mitsu. ASX, Skoda Yeti czy Scou

kolosalne znaczenie, bo w Stanach auto typu crossover znaczy zupełnie co innego niż u nas (tak jak z minivanami/MPV). W Stanach są to bardzo duże auta, którymi producenci często zastępują w ofercie wychodzące z mody i coraz słabiej się sprzedające mini-vany. Są to właściwie mini-vany wyglądem

Re: Subaru Outback mi się podoba...

Mnie również, 2 lata temu już się przymierzałem do niego, ale postanowiłem poczekać na nowy model, a nowy to przy starym jeżdżąca qpa (z wyglądu i prowadzenia). Pytanie trochę ogólne, gdyż z różnymi silnikami to są zupełnie różne aut. Ponadto wersje amerykańskie uważane są za dużo gorzej zrobione

Re: Auto vs pieszy

-Roysów, rosyjskie Wołgi, Moskiwicze i Gazy też miały jakieś flagi, jelenie itp., o amerykańskich ozdobnikach na krążownikach szos już nie będę wspominał). No, ale domorośli znawcy motoryzacji narzekają, że we współczesnych "plastikowych samochodzikach" "blacha się ugina po naciśnięciu ręką". Ma się uginać, bo w

Re: piszecie bzdury że aż śmiać się chce, ale mus

poczta lub do przewiezienia podrzucac znajomym. > --------- > > otóż jest to jedna z bajek, w które wierzą głupi ludzie, samochody amerykańskie > i europejskie mają przybliżone gabaryty, inaczej są 'stylizowane', co powoduje > że wydają się większe Hehehe, ladnie dosrales

Re: Trzy foteliki w jednym samochodzie

Nie wiem jak wam się mieszczą 3 foteliki z tyłu w Mondeo. Tzn. mam na myśli te z najwyższej grupy, bo jeśli z różnych, to pewnie tak. A jak się komuś mieszczą, to powiedzcie jakie, proszę. Ja mam w Mondeo (konkretnie amerykańskiej wersji Fusion, może to sprawia różnicę, sedan, ale szerokość chyba

Re: a kto się zmierzy z faktami i badaniami?

zachowaniem na drodze. > jak to mam miejsce teraz, było to też PRZED erą > luksusowych terenówek (w amerykańskim rozumieniu). Nie ma to żadnego znaczenia. Istotne jest, czy mamy do czynienia z dużym, ciężkim, jadącym wysoko autem "terenowym" czy nie. > Dzisiaj tzw. SUV jest wyłącznie

Dom Perignon i Sovietskoje Igristoje?

jest symbolem jakości i statusu. Alfa ... no dobra, skupmy się wyłącznie na faktach. Sławny CEO Fiata, Sergio Marchionne, obiecywał w 2010 roku sprzedanie 300k alf. Sprzedano 112k. Rzeczoną GT w ogóle wycofano z produkcji. Wiadomo już, że alfa wprowadzi na rynek dwa SUV-y (duży i mały), tylnonapędowego

Re: amerykanskie samochody i jakosc...

. < smieszno/tragicznie kiepskie, brzydkie, za duze i nieekonomiczne... Wszystkie są brzydkie, co do jednego? I to już jest stwierdzony fakt?... Ponieważ uroda to rzecz względna, sugerowałbym raczej zwrot "Nie podobają mi się". Natomiast "za duże" i "nieekonomiczne" samochody produkuje się dlatego że

Mokka - odważny SUV Opla

terenówki suvy i traktory=symbol wsi zakaz wjazdu do miast!zabijają pieszych dachują dłużej hamują=osobówki są bezpieczniejsze! więcej śmiertelnych ofiar jest w terenówkach niż osobówkach: w zderzeniu osobówki z terenówką terenówka zawsze przewraca się i dachuje - to dane z USA - testów

Re: Motodziennik: Przedłużone maluchy

" nowobogackie szejki arabskie i bezmózgie gwiazdy futbolu..amerykańskiego i europejskiego:).. - że za drogie..i za dużo pali , bo cylindrów ma za duzo (v12 zamiast v8 - że bez sukcesów w sporcie(nieudane występy w Japan Le Mans Challenge - WTF?!?, 24 Le MANS ,FIA GT Championship,WTF?!?) itp itd

Re: Mówi się strzał w stopę.

masy hamulce to była norma. > Oczywiście był duży i komfortowy, i dobrze się prezentował - > wtedy, nowy. Właśnie to był główny powód, dla którego ludzie zaczęli kupować SUVy - wielkość i masa. Przy zderzeniu z SUVem żadne auta osobowe nie mają po prostu szans. > A potem

Hehe, pryskasz jadem jak kobra plująca.

nie było" - wszystko w tym zdaniu jest prawdą. Polska weszła do UE w 2004 i dopiero fala używanych samochodów stamtąd naprawdę zmotoryzowała kraj. W 2001 ruch był dużo mniejszy, a samochodów awd prawie nie było, bo moda na SUV-y nad Wisłą pojawiła się dopiero w ostatnich kilku latach. Nazwanie

Odpowiedź jest chyba trywialna.

prom2 napisał: > To nikt mi nie udzieli odpowiedzi czemu Cayenne jest taki tani?? Auto jeśli wie > rzyc rankingom niezawdności nie jest tak awaryjne jak ML i XC... I pewnie sam to wiesz ... Cayenne zostało skonstruowane na inne czasy (i inny rynek - amerykański). To były czasy

Re: Tak i nie, sniper ...

. Nie zgadzam się, że bogata oferta silnikowa nie ma znaczenia. > Zawsze ma, a w przypadku firm popularnych i docierających na wiele > rynków - jak VW i Ford - ma tym większe. No tak, tylko pytanie, jakie znacznie ma możliwość wyboru, skoro praktycznie zawsze później ludzie jednak

Re: Argumentacja na siłe!

piotrek2810 napisał: > Zgadzam się ale trochę większy prześwit i ładny grill z przodu poprawiają wygląd i to znaczenie. Ja lubię jak auto wygląda trochę jak buldog. Dlatego niektóre suvy robione na siłę ładnie wyglądają z przodu a kiepsko z tyłu. X5 ma dla mnie ładne proporcje a np. x3 już

AWD vs 2WD - coś dla wyznawców mitów

nie chce, lepiej powtórzyć mity. Taki mały wyciąg z raportu IIHS, z amerykańskich dróg. Warunki jak u nas, czyli generalnie płasko, trochę deszczu, trochę śniegu. Liczby to znormalizowana śmiertelność kierowców w wypadkach dla podanych aut (dane są za 2003-2005, więc bardzo dużo z tych aut miało

Re: Dlaczego 200-konny Accord z automatem przyspi

posiada takie cudo? Nie liczyłbym na to. Ale na pytanie można i tak odpowiedzieć. W Europie, gdzie terenów zurbanizowanych jest więcej i napęd hybrydowy ma większą szansę oszczędzać, kierowcy Lexusa RX400h dają radę spalić średnio 9,87 l/100km, medianowo 10,14 l/100 km. W długodystansowym teście

Re: Jak czepialski z czepialskim

megance czy > innym kompakcie) Jestem dosyć wysoki. Ostatnio podwoził nas prowadzący z uczelni swoim focusem, poprzednia generacja. Siedziałem z tyłu. Miałem wystarczająco miejsca na nogi i DUŻO miejsca nad głową. Aż z ciekawości sprawdziłem. Musiałem stać mając w pół zgięte kolana, aby