audi a3 haldex 4 generacji

Piotr Mokwiński

Kupujemy używane: Ford Focus Mk1 i VW Golf IV. Trwałe kompakty za kilka tysięcy złotych

Kupujemy używane: Ford Focus Mk1 i VW Golf IV. Trwałe kompakty za kilka tysięcy złotych

Kilka tysięcy złotych to wystarczająca kwota do kupna przeszło dwudziestoletniego auta kompaktowego. W cenie przyzwoitego laptopa znajdziemy między innymi króla kompaktów - Volkswagena Golfa IV oraz Forda Focusa Mk1, uchodzącego za najlepiej prowadzący się model swoich czasów. Po latach eksploatacji wciąż przy odrobinie szczęścia wyszukamy godne uwagi egzemplarze, zdatne do dalszego użytkowania.

Co oferuje rynek w segmencie C premium?

Wybór modeli w segmencie C jest ogromny. W tej części przyglądamy się ofercie marek segmentu premium i tych do niego aspirujących

TOP 15 | Motoryzacyjne dinozaury

Zmieniają się rządy, na giełdach upadki i wzloty, z roku na rok coraz bardziej straszą nas globalnym ociepleniem, a one wciąż stoją w salonach i czekają na klientów. Bo choć dekada to w motoryzacji szmat czasu, nie wszystkie modele kończą swój żywot po 4-6 latach [x]

Lubisz luksus, ale nie chcesz limuzyny?

Lubisz luksus, ale nie chcesz limuzyny?

. Doświadczone na tym polu Audi ma w ofercie A3 z kilkoma silnikami benzynowymi o mocach od 102 do 265 koni oraz turbodieslami i wersje z napędem quattro. Już pierwsza generacja, debiutująca w 1996 roku odniosła sukces, a obecna (na rynku od 2003 r) nadal wyznacza klasowe standardy. W ofercie obok 3- i 5

Najlepsze auta sportowe lat 80.

Najlepsze auta sportowe lat 80.

, który samoczynnie steruje rozkładem momentu na kołach, a także sprzęgło Haldex (m.in. Audi A3 i TT) i centralny dyferencjał z przekładnią planetarną (Audi V8 z automatyczną skrzynią biegów). Audi zaprezentowało model Quattro podczas salonu genewskiego w 1980 roku. Za główny cel Niemcy postawili sobie

Audi A4

się przyzwyczaić, bo już po stu kilometrach przesiedliśmy się do mocniejszej sześciocylindrowej wersji 3.2 FSI. Auto prowadziło się jeszcze pewniej, a to za sprawą napędu Quattro. W A4 rozdziałem momentu obrotowego zajmuje się centralny mechanizm różnicowy Thorsena, a nie jak w mniejszym A3 Haldex

Re: octavia 4/4 nie scout - pytanie

Odnosisz to do Torsena z audi, tam jest haldex, który generalnie nie kręci normalnie, więc różnica powinna być jeszcze mniejsza. Poczytaj na forum skodziarzy, trochę czytałem o scoucie i ludziska bardzo chwalą sobie (jest tam haldex ale najnowszej generacji, który opóźnienia ma bardzo niskie

Re: haha Q5 i jego pseudo 4x4

Z strony Audi .pl nie wynika ze tam jest Torsen a jedynie ze staly naped na 4 kola co tlumaczyc mozna tym ze Audi tak interpretuje Haldex IV generacji .Czy slusznie to tu zdania sa podzielone i sam nie bardzo wiem jak sie do tego odniesc Natomiast ze 100 procentowa

Re: 4x4 nieprzydatne na lodzie?

ma nic wspolnego z zawieszeniem a z ukladem silnika. W poprzednim Pasacie silnik byl ulozony wzdluznie a w obecnym poprzecznie. To samo w Audi tam gdzie silniki porzecznie montowano jak w TT i A3 jest Haldex a w pozostalych oprocz R8 jest Torsen . W R8 jest jeszcze inne rozwiazanie

Re: Audi RS3 w szczegółach | Wideo

A cóż tak za torsenem? Na torze w rajdach WRC tym będą ludzie jeździć? W normalnych drogowych warunkach. Haldex 4 generacji, który stosuje grupa VW i nie tylko, ma stale min. 5% mocy przeniesione na tylną oś. Max. to nie jestem pewien czy ok. 95 czy całe 100%. Dla zwykłego śmiertelnika wystarcza

Re: 4x4 nieprzydatne na lodzie?

black_code napisał: > Haldex najnowszej generacji jest napedem stalym i nie jest mu juz tak daleko d > o > torsena jak wiekszosc mysli . Racja. W ogóle za sprawą BMW i (o dziwo) GM, napęd audi quattro powoli staje się przestarzały. A na lodzie to dobre są łyżwy

Re: "Czarna perła", czyli 530 KM w Golfie R

Danyy - Audi R8 z silnkiem V10 z Lamborghini też ma Haldex ... przeszkadza to komuś? skrytykujesz Audi R8 ? ;-D Najpierw się przejedź autem z Haldexem 4 generacji a potem napisz jak było.

Re: Wybierz najlepszą generację Volkswagena Passa

@michal213 a ja nie B5 to najwiekszy skok technologiczny i najwieksze zbliżenie do Audi. To samo zaawansowane przednie zawieszenie, silnik umieszczony wzdłużnie, napęd na 4 koła jeszcze z Torsenem. Później Passat to juz tylko napompowany golf (np. haldex, poprzecznie umieszczony silnik). Jesli

Re: tylny napęd w górach - prosba o porady

montowany w tanszych modelach... W Audi zakladaja go do A3/S3 (+skody, seaty, vw, etc) wszystkie wyzsze modele maja torsen (staly naped 4x4). Do 2004 roku Haldex (I i II generacja) to byl pazdziez, ktory zalaczal sie dopiero w momencie uslizgu kol. Zobacz sobie filmiki na youtube torsen v. haldex.

Re: 4x4 nieprzydatne na lodzie?

v-6 napisał: > black_code napisał: > > > Haldex najnowszej generacji jest napedem stalym i nie jest mu juz tak daleko do torsena jak wiekszosc >> mysli . > > Racja. NIE - kompletna bzdura. > W ogóle za sprawą BMW i (o dziwo) GM, napęd audi

Re: A4 TFSI quattro vs alltrack

Jest dokładnie odwrotnie niż to się wielu ludziom wydaje - napęd dołączany taki jak Haldex przydaje się jedynie w lekkim "terenie", natomiast podczas jazdy szosowej jest właściwie bezużyteczny, a w skrajnych przypadkach może nawet spowodować kłopoty na drodze, czyli nieprzewidywalne zachowanie się

Re: Czym rozni sie naped 4WD w autach ponizej.

% może pójść na tylną. Land Cruiser: zależy jaki. 120/Prado oraz 200 mają Torsena 3 z blokadą. Inne modele — jakieś inne. Generalnie Torsen i napęd Subaru są uważane za najlepsze 4x4, Haldex za protezę (pierwsze generacje to była pływająca, gwałtowna zmiana charakterystyki z przednionapędowej

Re: Sewrus, proste pytanie.

Witam, prosta rada: Jeśli nacisk kładziesz na diesla, to mercedesowski cdi będzie najlepszy. Jeśli na 4x4, to audi quattro z torsenem (Haldex starszej generacji z volvo to najgorsza propozycja) Jeśli chodzi ci o kombi, to największy jest merc, potem volvo. Jeśli o automat, to tiptronic z audi

Re: O haldeksie 4, quattro i x-drive.

v-6 napisał: > Witam! > Haldex 4 zapewnia płynne i dowolne przemieszczanie momentu przód/tył, podczas r > ównomiernej jazdy po suchym dając rozkład 90/10 (saab) lub 96/4 (superb). Chodz > i oczywiście o oszczędność paliwa. W audi quattro jest to 40/60. I to cała róż

Re: 401 koni w Focusie RS

400-konna edycja Lancera Evo IX (FQ-400) przyspieszała 0-100 w 3.8 sekundy. Niech to wystarczy za dowód, że przy takich mocach przedni napęd, nawet wyposażony w super systemy polepszające trakcję, nie da rady tylniemu lub 4x4/AWD. Tutaj nawet zwykłe sprzęgło Haldex 4 generacji polepsza sytuację

Re: Salon Genewa 2012 | Peugeot 4008 - galeria

Na horyzoncie -poza tym Peugotem, Citroen, nowy Outlander, RAV4, koreańce itd., ale ja nie widzę konkurencji dla tiguana na rok 2014r ... 2014 - do tego czasu zostaną sprawdzone wszystkie elementy do budowy nowego modelu tiguana (teraz Audi Q3 testuje nową płytę, zawieszenie, a za chwilę nowy

Re: Koniec świata - VOLVO z Chin !!

passat? Większy? nie, szybszy? nie, bezpieczniejszy? nie. A może prestiż na poziomie niemieckiej trójcy? Nie - w końcu to przednionapędówka. S80 - ani to wygląda, ani jeździ. XC70 - najsłabszy w całej klasie crossoverów - Subaru Outback bije go na głowę napędem i wielkością, Audi Allroad (a4 i a6

Re: Novwe Volvo S-80 bedzie mialo V8

No ale wyniki testów przeczą tezie Volvo: najbezpieczniejszym wg ENCAP autem w tej kategorii co S80 jest Lexus GS, a S80 nie uzyskało lepszych wyników niż współczesne mu Opel Omega czy MB W211 - wszystkie pozostałe z silnikiem wzdłużnym. Podobnie XC90 versus np. VW Touareg, S60 versus Audi A4