audi a3 haldex 4 generacji

Marcin Lewandowski

Co oferuje rynek w segmencie C premium?

Co oferuje rynek w segmencie C premium?

Wybór modeli w segmencie C jest ogromny. W tej części przyglądamy się ofercie marek segmentu premium i tych do niego aspirujących

Seat Leon | Prezentacja modelu

Seat Leon to jeden z najciekawiej wyglądających kompaktów na naszym rynku. Przyjrzymy się mu dzisiaj bliżej i sprawdzimy, co hiszpańska marka Volkswagena ma nam do zaoferowania w tym bardzo popularnym segmencie

TOP 15 | Motoryzacyjne dinozaury

Zmieniają się rządy, na giełdach upadki i wzloty, z roku na rok coraz bardziej straszą nas globalnym ociepleniem, a one wciąż stoją w salonach i czekają na klientów. Bo choć dekada to w motoryzacji szmat czasu, nie wszystkie modele kończą swój żywot po 4-6 latach [x]

Zobacz wideo

Lubisz luksus, ale nie chcesz limuzyny?

Lubisz luksus, ale nie chcesz limuzyny?

. Doświadczone na tym polu Audi ma w ofercie A3 z kilkoma silnikami benzynowymi o mocach od 102 do 265 koni oraz turbodieslami i wersje z napędem quattro. Już pierwsza generacja, debiutująca w 1996 roku odniosła sukces, a obecna (na rynku od 2003 r) nadal wyznacza klasowe standardy. W ofercie obok 3- i 5

Najlepsze auta sportowe lat 80.

Najlepsze auta sportowe lat 80.

, który samoczynnie steruje rozkładem momentu na kołach, a także sprzęgło Haldex (m.in. Audi A3 i TT) i centralny dyferencjał z przekładnią planetarną (Audi V8 z automatyczną skrzynią biegów). Audi zaprezentowało model Quattro podczas salonu genewskiego w 1980 roku. Za główny cel Niemcy postawili sobie

Audi A4

się przyzwyczaić, bo już po stu kilometrach przesiedliśmy się do mocniejszej sześciocylindrowej wersji 3.2 FSI. Auto prowadziło się jeszcze pewniej, a to za sprawą napędu Quattro. W A4 rozdziałem momentu obrotowego zajmuje się centralny mechanizm różnicowy Thorsena, a nie jak w mniejszym A3 Haldex

Re: octavia 4/4 nie scout - pytanie

Odnosisz to do Torsena z audi, tam jest haldex, który generalnie nie kręci normalnie, więc różnica powinna być jeszcze mniejsza. Poczytaj na forum skodziarzy, trochę czytałem o scoucie i ludziska bardzo chwalą sobie (jest tam haldex ale najnowszej generacji, który opóźnienia ma bardzo niskie

Re: haha Q5 i jego pseudo 4x4

Z strony Audi .pl nie wynika ze tam jest Torsen a jedynie ze staly naped na 4 kola co tlumaczyc mozna tym ze Audi tak interpretuje Haldex IV generacji .Czy slusznie to tu zdania sa podzielone i sam nie bardzo wiem jak sie do tego odniesc Natomiast ze 100 procentowa

Re: 4x4 nieprzydatne na lodzie?

ma nic wspolnego z zawieszeniem a z ukladem silnika. W poprzednim Pasacie silnik byl ulozony wzdluznie a w obecnym poprzecznie. To samo w Audi tam gdzie silniki porzecznie montowano jak w TT i A3 jest Haldex a w pozostalych oprocz R8 jest Torsen . W R8 jest jeszcze inne rozwiazanie

Re: Audi RS3 w szczegółach | Wideo

A cóż tak za torsenem? Na torze w rajdach WRC tym będą ludzie jeździć? W normalnych drogowych warunkach. Haldex 4 generacji, który stosuje grupa VW i nie tylko, ma stale min. 5% mocy przeniesione na tylną oś. Max. to nie jestem pewien czy ok. 95 czy całe 100%. Dla zwykłego śmiertelnika wystarcza

Re: 4x4 nieprzydatne na lodzie?

black_code napisał: > Haldex najnowszej generacji jest napedem stalym i nie jest mu juz tak daleko d > o > torsena jak wiekszosc mysli . Racja. W ogóle za sprawą BMW i (o dziwo) GM, napęd audi quattro powoli staje się przestarzały. A na lodzie to dobre są łyżwy

Re: "Czarna perła", czyli 530 KM w Golfie R

Danyy - Audi R8 z silnkiem V10 z Lamborghini też ma Haldex ... przeszkadza to komuś? skrytykujesz Audi R8 ? ;-D Najpierw się przejedź autem z Haldexem 4 generacji a potem napisz jak było.

Re: Wybierz najlepszą generację Volkswagena Passa

@michal213 a ja nie B5 to najwiekszy skok technologiczny i najwieksze zbliżenie do Audi. To samo zaawansowane przednie zawieszenie, silnik umieszczony wzdłużnie, napęd na 4 koła jeszcze z Torsenem. Później Passat to juz tylko napompowany golf (np. haldex, poprzecznie umieszczony silnik). Jesli

Re: tylny napęd w górach - prosba o porady

montowany w tanszych modelach... W Audi zakladaja go do A3/S3 (+skody, seaty, vw, etc) wszystkie wyzsze modele maja torsen (staly naped 4x4). Do 2004 roku Haldex (I i II generacja) to byl pazdziez, ktory zalaczal sie dopiero w momencie uslizgu kol. Zobacz sobie filmiki na youtube torsen v. haldex.

Re: 4x4 nieprzydatne na lodzie?

v-6 napisał: > black_code napisał: > > > Haldex najnowszej generacji jest napedem stalym i nie jest mu juz tak daleko do torsena jak wiekszosc >> mysli . > > Racja. NIE - kompletna bzdura. > W ogóle za sprawą BMW i (o dziwo) GM, napęd audi

Re: A4 TFSI quattro vs alltrack

Jest dokładnie odwrotnie niż to się wielu ludziom wydaje - napęd dołączany taki jak Haldex przydaje się jedynie w lekkim "terenie", natomiast podczas jazdy szosowej jest właściwie bezużyteczny, a w skrajnych przypadkach może nawet spowodować kłopoty na drodze, czyli nieprzewidywalne zachowanie się

Re: Czym rozni sie naped 4WD w autach ponizej.

% może pójść na tylną. Land Cruiser: zależy jaki. 120/Prado oraz 200 mają Torsena 3 z blokadą. Inne modele — jakieś inne. Generalnie Torsen i napęd Subaru są uważane za najlepsze 4x4, Haldex za protezę (pierwsze generacje to była pływająca, gwałtowna zmiana charakterystyki z przednionapędowej

Re: Sewrus, proste pytanie.

Witam, prosta rada: Jeśli nacisk kładziesz na diesla, to mercedesowski cdi będzie najlepszy. Jeśli na 4x4, to audi quattro z torsenem (Haldex starszej generacji z volvo to najgorsza propozycja) Jeśli chodzi ci o kombi, to największy jest merc, potem volvo. Jeśli o automat, to tiptronic z audi

Re: 401 koni w Focusie RS

400-konna edycja Lancera Evo IX (FQ-400) przyspieszała 0-100 w 3.8 sekundy. Niech to wystarczy za dowód, że przy takich mocach przedni napęd, nawet wyposażony w super systemy polepszające trakcję, nie da rady tylniemu lub 4x4/AWD. Tutaj nawet zwykłe sprzęgło Haldex 4 generacji polepsza sytuację

Re: O haldeksie 4, quattro i x-drive.

v-6 napisał: > Witam! > Haldex 4 zapewnia płynne i dowolne przemieszczanie momentu przód/tył, podczas r > ównomiernej jazdy po suchym dając rozkład 90/10 (saab) lub 96/4 (superb). Chodz > i oczywiście o oszczędność paliwa. W audi quattro jest to 40/60. I to cała róż

Re: Salon Genewa 2012 | Peugeot 4008 - galeria

Na horyzoncie -poza tym Peugotem, Citroen, nowy Outlander, RAV4, koreańce itd., ale ja nie widzę konkurencji dla tiguana na rok 2014r ... 2014 - do tego czasu zostaną sprawdzone wszystkie elementy do budowy nowego modelu tiguana (teraz Audi Q3 testuje nową płytę, zawieszenie, a za chwilę nowy

Re: Koniec świata - VOLVO z Chin !!

passat? Większy? nie, szybszy? nie, bezpieczniejszy? nie. A może prestiż na poziomie niemieckiej trójcy? Nie - w końcu to przednionapędówka. S80 - ani to wygląda, ani jeździ. XC70 - najsłabszy w całej klasie crossoverów - Subaru Outback bije go na głowę napędem i wielkością, Audi Allroad (a4 i a6

Re: Novwe Volvo S-80 bedzie mialo V8

No ale wyniki testów przeczą tezie Volvo: najbezpieczniejszym wg ENCAP autem w tej kategorii co S80 jest Lexus GS, a S80 nie uzyskało lepszych wyników niż współczesne mu Opel Omega czy MB W211 - wszystkie pozostałe z silnikiem wzdłużnym. Podobnie XC90 versus np. VW Touareg, S60 versus Audi A4