auto wchodzi na wysokie obroty

sprawdź też:

samochód

Jan Zomer

Bezstopniowe skrzynie CVT. Jak działają i co się w nich psuje?

Bezstopniowe skrzynie CVT. Jak działają i co się w nich psuje?

Skrzynie bezstopniowe spotkamy niemal we wszystkich segmentach. Pierwszym producentem, który odważył się zastosować tego typu konstrukcję, był holenderski DAF. Później trafiały one pod karoserie Subaru, Toyoty, Lexusa, Mini, BMW, Nissana, Mitsubishi i wielu innych koncernów. Obecnie wykorzystywane są głównie w hybrydach. Jak to działa i czy warto wypróbować taki mechanizm?

Nie daj się oszukać w komisie. Na te rzeczy trzeba uważać

Kupno samochodu używanego to wyzwanie pełne pułapek, których nie wolno bagatelizować. Ostrożność i rozwaga mogą uchronić przed oszustwem albo nieprzewidzianymi wydatkami. Na co należy zwrócić szczególną uwagę podczas oględzin? Oto najważniejsze zasady, o których powinien wiedzieć każdy, kto jest zainteresowany kupnem samochodu używanego

Zakup podwyższonego ryzyka, czyli co psuje się w samochodach z LPG?

Samochód z zadbaną instalacją LPG to oszczędność, ale niedbałość podczas serwisowania może sporo kosztować. Co najczęściej psuje się w samochodach na gaz i jak uniknąć kosztownych napraw?

Mitsubishi ASX 1.6 MIVEC 2WD | Test | Miejski SUV w trasie

Mitsubishi ASX 1.6 MIVEC 2WD | Test | Miejski SUV w trasie

kompaktowego, modnego SUV-a w przystępnej cenie. Będą nim jeździć głównie po mieście i tylko raz na jakiś czas zabiorą go w dłuższą podróż np. na działkę. Miejski charakter auta czuć na autostradzie. Przy 140 km/h w kabinie robi się dość głośno za sprawą wysoko kręcącego się silnika (wyraźnie brakuje 6. biegu

Nissan Micra | Pierwsza jazda | Japońska rewolucja

Nissan Micra | Pierwsza jazda | Japońska rewolucja

kanapy (można ją podzielić w stosunku 60:40) uzyskamy pojemność 1004 litrów. Nowy Nissan Micra | Stylistyka Rewolucję widać już na pierwszy rzut oka. Auto wygląda znakomicie. Micra zrywa ze swoim dotychczasowym wizerunkiem. Teraz przyciąga wzrok odważnymi liniami, masywnymi zderzakami i wyraźnie

Infiniti Q50S 3.0t | Test | Teatr jednego aktora

Infiniti Q50S 3.0t | Test | Teatr jednego aktora

rozpędzaniem 4,8-metrowego, ważącego 1712 kg sedana. Pierwsza setka to kwestia 5 sekund. Co więcej, V6 wypada dobrze nie tylko na papierze. Wkręca się na obroty szybko i chętnie, aż rwie się do ostrzejszej jazdy, a groźnymi, rasowymi pomrukami doprasza się o mocniejsze wciśnięcie gazu. Podczas naszego

Niemcy pokazali nowego SUV-a. Dziennikarz: "Wspaniały!"

Niemcy pokazali nowego SUV-a. Dziennikarz: "Wspaniały!"

zaciskach w kolorze białym (z przodu mają 10 tłoczków). Hamulce przy kołach wspomaga także, wzorowany na modelu Panamera Sport Turismo, hamulec powietrzny, po raz pierwszy zastosowany w aucie klasy SUV. Przy bardzo mocnym hamowaniu z wysokiej prędkości, spoiler umieszczony na tylnej krawędzi dachu ustawia

Poradnik | Typowe usterki manualnych skrzyń biegów

Poradnik | Typowe usterki manualnych skrzyń biegów

. Sprawdźmy wobec tego, czym może nas zaskoczyć ręczny mechanizm. Koniec ery pancernych skrzyń Opinia o bezawaryjnej pracy skrzyni manualnej przez cały okres użytkowania samochodu ma swój początek kilka dekad temu. Jeszcze do niedawna oferowane auta nie dysponowały tak wysoką mocą i momentem obrotowym, przez

Audi A3 Limousine 2.0 TDI quattro | Test miesiąca cz. 2 | Właściwości jezdne

Audi A3 Limousine 2.0 TDI quattro | Test miesiąca cz. 2 | Właściwości jezdne

za niski lub za wysoki bieg, albo zbyt niskie lub już za wysokie obroty. Audi z S-tronikiem byłby znacznie szybsze na Torze Łódź. Na szczęście tą „wadę” odkryje tylko ułamek kierowców. W normalnej, codziennej eksploatacji i poza ruchem miejskim ręczna skrzynia z dieslem dogaduje się

Mazda 2 1.5 SKY-G | Test | Mainstream zamiast niszy

Mazda 2 1.5 SKY-G | Test | Mainstream zamiast niszy

jednostki napędowej, która łatwo wchodzi na wyższe obroty (co wynika z m.in. niskich oporów mechanicznych nowych silników Mazdy z rodziny Skyactiv), ale także ze względu na bardzo bezpieczne, stabilne zachowanie auta na zakrętach. Zawieszenie Mazdy 2, całkowicie przekonstruowane w porównaniu z zawieszeniem

Skoda Fabia x2 | Test | Pogromcy stereotypów

Skoda Fabia x2 | Test | Pogromcy stereotypów

odpowiedniki może zrobić z autem. Czarno-zielona Fabia w barwach Moto.pl prowadzi się jak nieco większy go-kart, a echo wkręcającego się na obroty silnika niesie się kilometrami. Kolejne okrążenie toruńskiego toru i kolejne emocje. W tym aucie nawet hamowanie sprawia przyjemność. Sześciotłoczkowe zaciski

Renault Clio Grandtour 1.5 Energy dCi Intens | Test | Rzadki gatunek

Renault Clio Grandtour 1.5 Energy dCi Intens | Test | Rzadki gatunek

wysoką kulturę pracy turbodiesla Renault (głośniej robi się dopiero na wyższych obrotach), a także precyzyjną obsługę skrzyni biegów (w ofercie jest tylko pięciobiegowa przekładnia manualna). Dobry humor nie opuści nas również na stacji paliw, ponieważ Clio dCi jest bardzo oszczędne. W trasie zużycie

Opel Corsa 1.0 Cosmo | Test | Udało się

Opel Corsa 1.0 Cosmo | Test | Udało się

podstawowe fakty. Po pierwsze w 2006 roku auto zaliczyło test zderzeniowy Euro NCAP, uzyskując pięć gwiazdek za ochronę dorosłych oraz bardzo wysoką ówcześnie notę trzech gwiazdek za ochronę pieszych. Dzisiejsze standardy są znacznie wyższe, choć ośmioletnia konstrukcja tym razem otrzymała mocną notę

Sprzęgło | Trudny żywot

Sprzęgło | Trudny żywot

korbowego na przekładnię. Łatwo więc zauważyć, że sprzęgło jest bardzo mocno obciążonym podzespołem, mającym do czynienia zarówno w dużymi naciskami jak i wysokimi obrotami. Służy przede wszystkim do rozłączania układu napędowego przed skrzynią biegów, niezbędnego przy ruszaniu i zatrzymywaniu się a także

BMW M | Po dobrej stronie mocy

BMW M | Po dobrej stronie mocy

M GmbH systemów, które wyciskają z auta ostatnie soki. To choćby system Active M Differential, który optymalizuje trakcję i stabilność podczas jazdy z najwyższymi prędkościami czy M Dynamic Mode, odpowiadający za łatwiejsze i bezpieczniejsze wchodzenie w kontrolowane poślizgi na torze. fot. BMW

Suzuki SX4 1.6 4WD - test | Za kierownicą

Suzuki SX4 1.6 4WD - test | Za kierownicą

przebrnięcia breję. Niezależnie po jakiej drodze jedziemy 120-konny silnik 1.6 Suzuki będzie naszym sprzymierzeńcem. Łatwo wchodzi na obroty i na prostej drodze bez zadyszki radzi sobie z SX4-ką. Musimy jedynie przyjąć do wiadomości, że to typowy "japończyk", lubi wysokie obroty i wręcz ich

Porsche Cayman S - Test | Żarty się skończyły

Porsche Cayman S - Test | Żarty się skończyły

momentu obrotowego. Pełna moc dostępna jest dość wysoko, bo dopiero powyżej 7000 obr., ale maksymalny moment osiągany jest w przedziale 4500 - 5800 obrotów. W połączeniu z manualną skrzynią biegów, pierwsza setka na żółtym cyferblacie pojawia się już po 5 sekundach. Szybko? Dla informacji wspomnę tylko

Bezpieczna jazda | Na kursie o tym nie mam mowy

Bezpieczna jazda | Na kursie o tym nie mam mowy

znaczy bezpieczniej. Pamiętajmy, że na takich drogach niebezpieczeństwo czai się z tyłu. I jest tym większe, im wolniej poruszamy się względem doganiającego nas auta. Ponieważ w grę wchodzą wysokie prędkości - wszystkie manewry musimy sygnalizować i rozpoczynać wcześniej. Zwłaszcza te, które wiążą się ze

Volvo XC90 | Pierwsza jazda | Początek nowej ery

Volvo XC90 | Pierwsza jazda | Początek nowej ery

jazdy dziennej w kształcie litery T) bardziej "mruga" teraz do klientów, którzy dotychczas ze względu na urodę aut chętniej kierowali swe kroki do salonów konkurencji, wygląd XC90 pozostał bardzo skandynawski, żeby nie powiedzieć - szwedzki. W stylizacji XC90 łatwo da się jednak zauważyć

Mercedes sądzony za tandetę

Mercedes sądzony za tandetę

nawaliło zawieszenie. W marcu silnik zaczął wyć. Auto ciężko wchodziło w wysokie obroty. Paliło jak smok. Zamiast 6 litrów ropy - 11. Serwis po pięciu miesiącach odkrył, że zepsuła się pompa i wtrysk. Nawet na felgach po pół roku pojawiły się purchle. - Żona, jak wyjeżdżałem z domu tym złomem, trzymała

 Poradnik | Kupujemy samochód używany

Poradnik | Kupujemy samochód używany

pokonywania zakrętu (na przykład objawy zużytych łożysk), -    nierównomierna praca silnika na wolnych obrotach i przy wchodzeniu na wysokie obroty, dławienie się, -    niepokojące dźwięki, "cykanie" lub dzwonienie i stuki spod pokrywy zaworów, Wjedź autem na kanał i

Seat Leon Cupra | Pierwsza jazda | Istota hot-hatcha

Seat Leon Cupra | Pierwsza jazda | Istota hot-hatcha

oznaczony symbolem flagi - taki sam znajdziemy na grillu i tylnej klapie. To co można zauważyć od razu, to stosunkowo duża doza komfortu. Na równych drogach można śmiało używać "torowego" trybu bez żadnych kompromisów. Druga cecha to utrzymywanie wysokich obrotów silnika. Skrzynia DSG nawet przy

Infiniti FX 3.0d Black and White Edition | Test | Czarno na białym

Infiniti FX 3.0d Black and White Edition | Test | Czarno na białym

wówczas nie tylko twardsze, ale żwawsze i głośniejsze: lepiej przyspiesza, bo toleruje wysokie obroty (później zmienia bieg na wyższy) i szybciej reaguje na ruchy prawej stopy. Do czego zresztą zachęca silnik. Corvette nie ma szans Nie jestem fanem diesli, a zwłaszcza ich rakotwórczych spalin, ale

Suzuki Liana (2001-2007) - opinie Moto.pl

Suzuki zaprezentowało model Liana (Life In A New Age) w 2001 roku jako następcę kompaktowego modelu Baleno. Auto zaprojektowane według mody z przełomu wieków, miało wysokie nadwozie (153-155 cm) i występowało jako czterodrzwiowy sedan lub pięciodrzwiowy hatchback. Na rynku wypełniało lukę pomiędzy

Porsche 918 Spyder | Test | Pierwsza jazda | Ekologiczna brutalność

, stoją dwa egzemplarze Porsche 918. Jeden jeździ, a drugi jest tylko do oglądania. Póki co przy samochodach kręci się grupa potencjalnych nabywców, specjalnie wyselekcjonowanych, których może być stać na samochód za 932 879 euro. Tak, tak, to auto kosztuje więcej niż dom, ale do ceny wrócimy później

Renault Clio, Peugeot 208, Toyota Yaris, Skoda Fabia i VW Polo | Konfrontacja

-100 km/h Skoda zalicza w tym samym czasie 11,7 s, co najmocniejszy w porównaniu Yaris. Działanie turbiny jest w TSI wyraźne, ale delikatne. Silnik ochoczo wchodzi na obroty i sprawia wrażenie, że auto jest szybsze, niż w rzeczywistości. Gdyby jeszcze Skoda dostała pozwolenie na sparowanie 85-konnego

Gama modelowa Porsche | Nie tylko 911 Carrera

. Porsche | Porsche Cayman GT4 fot. Porsche | Porsche Cayman GT4 ZOBACZ TAKŻE: PORSCHE CAYMAN GT4 | DROGOWY ROZRABIAKA Porsche Boxster nie miało łatwego zadania, kiedy wchodziło na rynek. Nowy roadster dostał od Porsche bardzo ambitne zadanie - miał być duchowym następcą słynnych 356 No. 1 i 550

Hyundai i10 - test | Pierwsza jazda | Dobrze się zapowiada

kolejna zaleta Hyundaia. Podczas jazdy w kabinie jest cicho. Na wolnych obrotach benzynowego silnika 1.2 prawie nie słychać. Głośniej robi się, gdy "kręcimy" go wyżej, ale i wtedy dobiegające odgłosy nie są męczące. Jednostka brzmi całkiem nieźle, nie wyje. Niespełna 90 KM i 120 Nm pozwalają na

Hyundai Atos (1997-2008) - opinie Moto.pl

wysokie obroty po zdjęciu nogi z pedału "gazu", trzeba sprawdzić zarówno sterownik silnika jak i przepustnicę. Sterownik może działać wadliwie a wnętrze obudowy przepustnicy może wymagać oczyszczenia. W grę wchodzi też zanieczyszczenie silnika krokowego.Co wybrać?W przypadku Atosa żaden wybór

Jak zapalać auto na mrozie?

wprost proporcjonalne do okresu bezczynności oraz wieku auta. Jeśli więc nasz wehikuł liczy 10 lat, nie odpalaliśmy go przez kilka dni, ma włączony autoalarm, a ostatniej nocy było - 20 st. Celsjusza, możemy przeżyć zawód. Zwłaszcza gdy w grę wchodzi diesel, znacznie bardziej wrażliwy na jakość paliwa

Używane auto | Co sprawdzić kupując używany samochód

wchodzeniu na wysokie obroty, dławienie się;- niepokojące dźwięki, "cykanie" lub dzwonienie i stuki spod pokrywy zaworów; - wycieki z silnika, skrzyni biegów i okolic - warto wjechać autem na kanał i obejrzeć stan uszczelek oraz osłon pod silnikiem;- dymienie przez otwór bagnetu oleju przy

Citroen DS3 vs. Peugeot RCZ vs. Renault Clio RS Gordini - test porównawczy | Za kierownicą

na trafianiu w poszczególne biegi. Co istotne, równie dobrze spisuje się znany silnik 1.6 THP. Do tego stopnia, że właściwie dopiero po zerknięciu na prędkościomierz uświadamiam sobie, że jadę sporo za szybko. Turbodoładowana, 200-konna jednostka błyskawicznie wchodzi na obroty a przy tym jest na

Mercedes A 45 AMG / CLA 45 AMG | Pierwsza jazda | Ich pierwszy raz

koła. Z przednim napędem A klasy i CLA nie miałoby to najmniejszego sensu. Mercedes CLA 200 - test Dosyć teorii pora na praktykę. Już po kilku kilometrach czuć, że w żadnym momencie moc silnika nie idzie na marne. Auto przyspiesza zawsze, z każdych obrotów i z każdej prędkości. Nie ważne czy jest

Paliwa ze słomy i gazu

- im wyższa, tym silnik pracuje równiej, łatwiej wchodzi na obroty i emituje mniej zanieczyszczeń. GTL Shella praktycznie nie zawiera siarki, co pozytywnie wpływa na czystość spalin. A co najważniejsze - te dodatki sprawdzają się w najtrudniejszych warunkach. Audi R10 TDI jest pierwszym i jedynym

Nowy Renault Trafic | Prezentacja modelu

spalanie wynosi 5,9 l/100 km w wersji furgon i 5,7 l/100 km w wersjach osobowych) z wysokim komfortem i elastycznością pracy 4) Energy dCi 140 (340 Nm) - charakteryzuje się większą mocą i dynamicznymi przyspieszeniami na niskich obrotach, dzięki niemal natychmiastowo dostępnemu wysokiemu

240 koni w Civicu

gratkę dla fanów wysokich obrotów. Z brytyjskiej fabryki wyjedzie na drogi 20 ręcznie montowanych Civików Type-R, każdy z 240-konnym silnikiem i-VTEC. Niestety wszystkie z kierownicą po prawej stronie"Zwykły" Type-R osiąga moc 201 koni przy 8000 obrotów na minutę i przyspiesza do "setki

Peugeot 308 SW 1.6 HDI - test | Pierwsza jazda

nie zmieni. Decydując się na auto tej klasy trzeba jednak pamiętać, że 308-ka oferuje w wyposażeniu coś więcej niż rynkowi rywale. I dlatego mimo wysokiej ceny jest konkurencyjna dla czołówki segmentu C.Kompendium | Peugeot 308 SW 1.6 HDIOpel Astra Sports Tourer | Pierwsza jazda Nadwozie 5-drz., 7

Rakiety startują - BMW X5 M i X6 M

moment obrotowy a układ dwóch sprężarek zapewnia dobry "ciąg" już od niskich obrotów. Moc przekazywana jest na wszystkie koła przez system xDrive, który został zestrojony z uwzględnieniem sportowej natury modeli X5 M i X6 M. Również standardowy układ Dynamic Performance Control uwzględnia

Krótki kurs bezpiecznej jazdy

zawsze znaczy bezpieczniej.Pamiętajmy, że na takich drogach niebezpieczeństwo czai się z tyłu. I jest tym większe, im wolniej poruszamy się względem doganiającego nas auta. Ponieważ w grę wchodzą wysokie prędkości - wszystkie manewry musimy sygnalizować i rozpoczynać wcześniej. Zwłaszcza te, które wiążą

Kia Ceed - Test | Pierwsza jazda | Nowy początek

mało, Koreańczycy na swoje auto dają 7 lat gwarancji. Na to nikt wcześniej się nie zdecydował. Efekt? Sprzedaż globalna (do dzisiaj) to 644 tys. Egzemplarzy. 441 000 szt. przypada na Europę, 32 547 szt. na Polskę. Rok 2012. Na rynek wchodzi Ceed II generacji. W całej ofercie koreańskiego producenta

Toyota Yaris | Karta wozu

Pojedynek używanych - Toyota Yaris vs. Skoda Fabia . Sprawdź, które auto wygrywa Pierwsza generacja Yarisa, która zadebiutowała w 1998 r. zrobiła sporo zamieszania na rynku swoim oryginalnym wyglądem i nieco futurystyczną deską rozdzielczą. Mimo kontrowersyjnego stylu samochód produkowany we

Honda Civic 1.6 i-DTEC - test | Pierwsza jazda

zmodyfikowano w taki sposób, by idealnie współgrała z nową jednostką. I trudno jej cokolwiek zarzucić. Biegi wchodzą gładko, a przełożenia są krótkie, co podczas pokonywania slalomu, jaki fundują górskie drogi wzdłuż Lazurowego Wybrzeża, bardzo szybko doceniłem. Silnika nie ma sensu wkręcać na wysokie obroty z

Tata w Polsce! - pierwsza jazda modelem Indica

porównać - piętnastoletni dostawczy Citroen C-15. Biegi - wchodzą rewelacyjnie i nie musimy patrzeć na obrotomierz: jeśli odbicie we wstecznym lusterku zaczyna się rozmazywać - należy zmienić bieg. Pozycja za kierownicą - niezła, może siedzi się odrobinę za wysoko, ale fotele wygodne. Kanapa z tyłu jest

Toyota Prius III - test | Za kierownicą

utrzymywanego przez oprogramowanie CVT na wysokich obrotach. Podsumowując tryb 'power' w jednym zdaniu, Prius w wersji "sportowej" nie różni się od innych aut wyposażonych w skrzynie CVT o podobnej mocy i masie. A ile ubędzie nam z baku przy (choć brzmi to dziwacznie) szaleńczej jeździe? Po każdych

Fiat Punto (1993-1999) - opinie Moto.pl

przy okazji wprowadzenia tego modelu na rynek ogłosił co prawda, że nastąpi jednocześnie zdecydowana poprawa jakości skutkująca wyższą niezawodnością aut turyńskiego koncernu, ale tych deklaracji nie udało się w pełni zrealizować. Dlatego Punto musi co jakiś czas odwiedzić warsztat. W żadnym razie nie

VW Touran 1.4 TSI - Pogromca ścigantów

dostępna będzie latem tego roku, na razie mogliśmy cieszyć się słabszą - 140-konną - odmianą. Słabszą? Sporych rozmiarów - w końcu rodzinne - auto (dł. 459, szer. 183, wys. 168 cm) rozpędza się do setki w nieco ponad 9 sekund. Przyspiesza cicho i równo już od niskich obrotów. Skrzynia jest dość elastyczna

Honda Accord Tourer - Co autor miał na myśli?

klekot jest słyszalny tylko przy rozruchu i wyższych obrotach, spalanie jest wręcz nieprzyzwoicie niskie, a elastyczność niemalże wyśmienita. Auto wyraźnie chętniej wchodzi na wysokie obroty. Krótko zestopniowane przełożenia wymagają częstego sięgania do lewarka sześciostopniowej skrzyni biegów, która

BMW 135i coupe - test | Pierwsza jazda

indziej znów odkryto, że jeśli kierujący BMW chce się włączyć do ruchu, to ma najmniejsze szanse na to, że ktoś go przepuści. Być może nie bez znaczenia jest fakt, że właściciele BMW uprawiają seks częściej (2,2 raza w tygodniu) niż właściciele aut innych marek, przez co narażeni są na zazdrość i brak

Turbosprężarka - jak działa i jak się z nią obchodzić?

;  Po uruchomieniu silnika należy chwilę rozgrzać go na biegu jałowym, aby olej silnikowy dotarł w każdy jego zakątek, a w szczególności do turbiny -    Chcąc cieszyć się wieloletnią sprawnością turbiny nie wolno nagle gasić rozpędzonego do wysokich obrotów silnika. Przed wyłączeniem

Porsche Carrera 4 - test | Za kierownicą

i swój wizerunek - Schimpke zawiesza głos. Jego spojrzenie mówi, że stawką jest udział w podobnych imprezach. A karą - wilczy bilet. Jedziemy kolejno za autem instruktora. Chwilami prędkość dochodzi do 200 km/h. W ostre zakręty trzeba wchodzić bez gazu, inaczej przód wyjeżdża na zewnątrz. Gdy się o

Mini Morris - opinie Moto.pl

silnika (najlepiej z lekko zmodyfikowanym układem wydechowym) i łatwość, z jaką te - niewielkie przecież - silniczki wchodzą na wysokie obroty. W Mini jest naprawdę dużo miejsca - oczywiście pod warunkiem że nie oglądamy się na współczesne konstrukcje. Pozycja za kierownicą jest wygodna. Osoby o wzroście

Civic Type R, Leon Cupra i Megane Sport F1 w teście

brzmienie wysokich obrotów. Zanim zdecydujesz się na zakup tej wersji, koniecznie się nią przejedź. Bo już po kwadransie będziesz wiedział, czy orgia obrotów (i decybeli) odpowiada ci, czy raczej nie. Dotąd ceniłem Hondy za sportowy charakter, ale to pierwszy sportowy Civic, który tak bardzo przypadł mi do

Ford Focus 1.6 TI-VCT nie daje się polskim drogom

litra na 100 km. Samochód jest wystarczająco sprawny, pod warunkiem że korzystamy z wysokich obrotów. Bo choć pod maską pracuje mocniejsza wersja silnika 1.6 (115 KM) wyposażona w system zmiennych faz rozrządu, nasz Ford do demonów prędkości nie należy. Nowy Focus mocno utył, jest o 100 kg cięższy od

Ford Focus - Pół roku bez awarii

dodatkowych 15 koni. W sumie 115 KM jak na kompaktowe auto to niemało. Do codziennej eksploatacji wystarczy, choć trzeba przyznać, że demonem szybkości Focus 1.6 nie jest. Jeżeli ktoś koniecznie chce pierwszy startować spod świateł, a na trasie wyprzedzać kolumny tirów, musi utrzymywać go na obrotach i liczyć

Audi RS6 - test | Pierwsza jazda

. Moje auto ma standardowe siedzenia i hamulce. Za dopłatą dostępne są kubełki i ceramiki i takie właśnie auta będą czekały na nas na torze. Tymczasem połykam kolejne zakręty na drodze z Le Castellet na wybrzeże. Ogromna moc nie przeszkodziła RS6 w zachowaniu wysokiego komfortu. Wnętrze jest solidnie

FORD FOCUS 1,8 TDCi GHIA

działa cicho i bezwibracyjnie, bardzo przyjemnie wchodzi na obroty. W dodatku jest bardzo dynamiczny. Ma spory zakres użytecznych obrotów, a najprzyjemniej przyspiesza w granicach 2 do 3 tys. Zapewnia Focusowi znakomitą dynamikę i elastyczność.A wspomniane wady? Ta pierwsza (malutka) to bardzo

Ford Mondeo 2.0 TDCI - ewenement

odciski palców. Generalnie materiały i ich montaż nie dają powodów do krytyki. A ergonomia? Niewielkie, ale jednak. Prawie jak Volvo Popełniono kilka błędów, przez które auto nie wydaje się aż tak duże w środku jak na zewnątrz. Przede wszystkim siedzi się za wysoko, kierownica zakotwiczona jest zbyt nisko

Chrysler 300C SRT

. Diabeł tkwi w szczegółach - myślę, przekręcam kluczyk i... Nie! Diabeł tkwi pod maską! Ponadsześciolitrowe V8 już na wolnych obrotach ożywia swym pulsem całe nadwozie. Tak, tym autem rządzi silnik. Jego tętno czuję w fotelu, kierownicy i pedałach. Bawię się elektryką i już po chwili siedzę dokładnie tak

BMW 335i Coupé

, nie brakuje. Pokonując je, odkrywam, że kontrowersyjny układ Active Steering (na wszelki wypadek nie montuje się go w BMW serii M) najwyraźniej przytemperowano - zmiana przełożenia liczona obrotami kierownicy nie różni się już tak dramatycznie przy niskich i wysokich prędkościach. Wreszcie długa

Hummer H3

auta. I choć maksymalne 158 km/h to zasługa ogranicznika, nawet bez niego Vortec nie zdziałałby więcej. Próba zmuszenia go do galopu wymaga wchodzenia na obroty, a to oznacza hałas. Silnik, w zasadzie niesłyszalny do 3 tys. obrotów, powyżej 4,5 tys. zaczyna irytować. Brak mu akurat tego, do czego

Megane zmienną jest - pierwsza jazda

wysokoprężność o mocy 130 KM (nowe 1.9 opracowane wraz z Nissanem). Odpalam z przycisku i słucham. Na postoju jest cichutko. Wrzucam bieg, wciskam gaz. Szybkość przyjemnie wzrasta (300 Nm dostępnych już od 1750 obr./min.), ale niestety hałas też. Mam 140 km/h na liczniku i jedynie 2750 obr./min. To auto nie

Citroen Berlingo - Zaskakująco osobowy

się rozpędza, sprawnie wchodzi na wyższe obroty i porusza się z przyjemną lekkością. Można mieć nadzieję, że 110 rumaków nie padnie pod ciężarem 636 kg ładunku. Kilkanaście kilometrów jazdy po autostradzie rozwiało moje kolejne wątpliwości - mizerna aerodynamika nie wpływa negatywnie na poziom hałasu

Volvo XC90 V8

wiatru, tak jak wskazywałyby na to jego gabaryty. Za wielką wodą na pewno się ucieszą. Wciskam gaz do dechy, skrzynia biegów natychmiast redukuje biegi, a silnik wchodzi na wysokie obroty. Auto z łatwością przekracza 200 km/h, a do setki rozpędza się 7,3 s, czyli o 2 s krócej niż turbodoładowany T6

Konfrontacje: Toyota RAV4 vs. Suzuki Grand Vitara Grand 4

roadowym na Bemowie. Wydatne błotniki i duży grill potęgują wrażenie mocy. A ta nie jest oszałamiająca. Pod maską pięciodrzwiówki kryje się diesel 1.9 DDiS o mocy 129 KM osiąganej przy 3750 obr/min. Choć maksymalny moment 300 Nm dostępny już od 2000 obrotów, auto ożywia się dopiero powyżej 3000 obr/min

Konfrontacje: Mitsubishi Lancer Evo VIII/Subaru Impreza WRX STi Solberg Edition

, falujące powietrze. Na prowadzenie wychodzi czerwony. Przewaga nie jest duża, ledwie o połowę długości auta, wskazówki na licznikach śmigają nad setkami, czerwony ciągle na przedzie, ale już nie powiększa prowadzenia. Powyżej 150 km/h niebieski łapie drugi oddech i zbliża się do czerwonego. 220, jadą dziób

Rozsądny rozmiar Peugeota 607 2.2 HDi

manualna (jedyna dostępna dla 2,2 HDi). Motor łagodnie wchodzi na obroty, nie hałasując, nie wyjąc, nie wibrując. Francuskie bi-turbo może się podobać. Głębiej wciskam gaz. Na jedynce - bardzo krótkiej, jak to w dieslach, 607 nie robi może oszałamiającego wrażenia, ale na dwójce i trójce odjeżdża całkiem

Ferrari F430 - test | Za kierownicą

czuję, jak tył wyjeżdża na zewnątrz. Następny zakręt i już wiem. Race uniemożliwia niekontrolowany obrót, ale pozwala na jazdę bokami pod wcale sporym kątem. Pięknie! Teraz wszystko wydaje się proste. A mimo to... - Za szybko wchodzisz w zakręty - strofuje mnie Enrico. - Nie zawsze więcej znaczy

Ford Focus II (2004-2010) - opinie Moto.pl

wiekowa Lokata Liczba aut w zestawieniu 2-3 lata 44 128 4-5 lat 21 117 Focus drugiej generacji ma na swoim koncie sporo serwisowych akcji nawrotowych. Pierwsza została ogłoszona latem 2005 r. i dotyczyła możliwości wnikania wody do silnika wycieraczek. Jeśli woda zawierała

Volkswagen Tiguan - wszechstronny VW

wielozadaniowe auto. Prawie jak w Passacie Wypady na urlop nie będą problemem, bo miejsca w środku jest sporo. I to mimo dość krótkiego rozstawu osi. Na uwagę zasługuje przesuwana o 16 cm (identycznie jak w Altei XL i Freetrack) tylna kanapa oraz możliwość precyzyjnej regulacji kąta pochylenia tylnych oparć

Suzuki Grand Vitara (1997-2005) - opinie Moto.pl

jazdę w zakrętach (mocne przechyły), podobnie jak ospale reagujący układ kierowniczy i słabe hamulce. Trybu 4x4 nie można włączyć ze względu na brak międzyosiowego mechanizmu różnicowego. Chyba że jezdnię pokrywa lód albo śnieg, inaczej naprężenia zdemolują przeniesienie napędu. W grę wchodzi zatem

BMW 5 (1995-2003) E39 - opinie Moto.pl

BMW serii 5 jako auto nowe w polskich realiach może interesować nielicznych nabywców. Na rynku wtórnym jest jednak zupełnie inaczej. Dość intensywny prywatny import używanych egzemplarzy z Niemiec sprzyja zbijaniu cen, a to znacznie poszerza krąg zainteresowanych.Ale uwaga! Zaawansowana

Mercedes CLK 270 CDI - test | Za kierownicą

w środku - przedrzeźniał Mroczka, gdy w końcu wyszli z redakcji. Od razu zajrzał do wnętrza i jęknął. - Pięć tysięcy... To mają być wysokie obroty?Fakt, że w tym modelu skala obrotomierza nie roi się od cyferek. Podczas gdy w przecinaku Lemskiego - o ile pamiętam - kończy się na czternastce.- W

Bentley Continental GT

; Zobacz co w kwietniowym numerze "Magazynu Wysokie Obroty" Silnik jest dyskretny, bo nie słychać go na wolnych obrotach, ale potrafi - z pedałem przyspieszenia wciśniętym do podłogi - zamienić ważące 2300 kg (!) coupé w pocisk artyleryjski. Bentleyowi nie wypada ryczeć jak amerykańskim

Škoda Fabia Combi II - Żadnej konkurencji

. Silnik musi pracować na wysokich obrotach, więc we wnętrzu jest głośno, a spalanie podskakuje nawet do 8 litrów. Po co więc Škoda proponuje jeszcze słabszy silnik? Zaskakująco chętnie wybierają go mało temperamentni Czesi. Cena nowej Fabii Combi nie jest jeszcze znana. Nieoficjalnie mówi się, że będzie

HONDA CIVIC 1.4 [1.6 VTEC]

zaskoczeniem okazuje się spory moment dostępny także przy niskich obrotach. Dzięki temu silniki są nie tylko dynamiczne, ale i elastyczne.W samochodach o wymiarach i proporcjach zbliżonych do minivanów, w których środek ciężkości znajduje się dość wysoko, na ogół pogarszają się własności jezdne. Ale nie tym

Abarth 500 - Ukąszenie skorpiona

kontrolka. To tzw. Gear Shift Indicator na dodatkowym wskaźniku ciśnienia doładowania sugerujący zmianę biegu. Przyznam, że urządzenie żywcem przeszczepione z samochodów wyczynowych przy szybkiej torowej jeździe bardzo się przydaje i pomaga uniknąć jąkania się wpadającego na zbyt wysokie obroty silnika. A

Rośnij rzepaku, i ty buraku?

"Najbardziej innowacyjny wynalazek!" (most innovative invention) - tymi słowami w 1900 roku na salonie automobili w Paryżu ochrzczono samochód o napędzie elektrycznym konstrukcji Ferdynanda Porsche. Jeszcze na salonie zebrano ponad 300 zamówień na ten samochód! Auto osiągało szybkość 50

Ferrari 360 GT Evo - test | Za kierownicą

. Wystarczy raz przyspieszyć i już cierpisz na to samo, co twoje auto. Tym samochodem nie da się jechać płynnie. Albo przyspieszasz, albo hamujesz, albo wchodzisz w zakręt. Jeśli tego nie robisz, wydaje ci się, że tracisz czas. Z Ferrari można żyć tylko na wysokich obrotach. I chyba tylko dlatego, że

Audi A3 Cabrio, Volvo C70, Mazda MX-5 - Lans na trzy sposoby

napędowa sporo potrafi. Ma bardzo równomierną charakterystykę i miękko wchodzi na obroty. Nie jest może szczególnie spontaniczna, za to niezwykle elastyczna i przyjemna dla ucha. Dynamicznej jeździe sprzyja krótka i precyzyjna dźwignia zmiany biegów. Prowadzenie auta nie budzi żadnych zastrzeżeń. Nierówne

Citroën C-Crosser 2.2 HDI - test | Pierwsza jazda

tkwi w szczegółachPrzed podróżą dokładnie przyjrzałem się nowemu Citroënowi, by porównać go z dobrze mi znanym Outlanderem i widzianym tylko na zdjęciach 4007. Najpierw profil. Z tej perspektywy wszystkie trzy auta wyglądają niemal identycznie. Wyróżnikiem C-Crossera są chromowane progi i wzór 18

Ferrari F612 Scaglietti - test | Za kierownicą

ekstrudowanego aluminium i sztywnych aluminiowych odlewów. Testowe auto ma też drogi zestaw podwoziowy GTC Handling zawierający m.in. węglowokompozytowe tarcze hamulcowe i specjalne obręcze kół, skórę Daytona na fotelach (wchodzi w skład programu indywidualizacyjnego Carrozzeria Scaglietti) - także za dopłatą

Volkswagen Tiguan - Czas osła

. Czy to wystarczy? Wczoraj na asfalcie spisywało się tylko trochę gorzej niż w Golfie. Trzeba jednak wziąć pod uwagę, że nadwozie kończy się tu na wysokości prawie 1,7 m. Charakterystyczne dla tak wysokich aut bujanie nie jest w Tiguanie męczące. Do tego elektryczne wspomaganie układu kierowniczego

MAZDA 6 SEDAN

. Chętnie "wchodzi" na obroty i rozpędza auto nawet w przedziale 1600-1700 obr./min. DOBRA, ALE DROGA Na polski rynek trafiała dwulitrowa wersja Mazdy 6, pozostałe są dostępne tylko na zamówienie. Sedan w podstawowej wersji wyposażenia kosztuje 25 750 euro (104 545 zł po kursie z 25.09.2002 r

Wiesmann MF 30, MF 3, GT MF 4 - test | Za kierownicą

Wiesmann. W 1988 roku Wiesmannowie uruchamiają mały zakład w rodzinnym 50-tysięcznym Dülmen w Nadrenii Północnej-Westfalii. Dziś spółka zatrudnia 60 osób. Wszystkie auta wzorem prototypu składają ręcznie, na indywidualne zamówienie, wysoko wykwalifikowani pracownicy. Podobnie tworzy się bolidy F1

Konfrontacje: Clio Sport/Ibiza FR 1,8 T

wyglądają imponująco: 182 konie przy 6500 obrotach roztaczają wizję ekscytujących wycieczek na kraniec skali obrotomierza. Potwierdza to wysoki moment obrotowy - 200 Nm przy 5250 obrotach. Zestawiając te liczby, można dojść do wniosku, że zakres największej efektywności 16-zaworówki ogranicza się do wąskich

Subaru Forester 2.5XT

. Wystarczy trafić, a w zasadzie wycelować, bo ofiara właściwie nie ma czasu na unik. Złudne niepodobieństwo Przede mną coś niemal równie zadziwiającego. Konia z rzędem temu, kto patrząc na to auto, odgadnie jego osiągi. Czy pogromca GTI może wyglądać tak nieefektownie? Dość wysoki, dość kanciasty i dość

Konfrontacje: Audi A6 Avant vs. Volvo V70

klima wymaga dopłaty prawie 3000 zł. Uruchomienie sześciocylindrowego turbodiesla nie zdradza sposobu jego zasilania. Podobnie jak jazda z wysokimi (jak na ropniaka) obrotami. Audi przyznało wyższość cichszego Common Raila nad głośnymi pompowtryskiwaczami i do budowy silnika 2.7 TDI wykorzystało właśnie

Konfrontacje: Land Cruiser/Pathfinder

. Znienawidzona lampka Low 4x4 znika wreszcie z wyświetlacza, a ja nie muszę piłować silnika na wysokich obrotach. - Houston, wszystko gra! Co za ulga... 174-konny Common-rail Nissana jest może nieco żwawszy od tego w Toyocie (166 nie całkiem dotartych koni), ale wyraźnie głośniejszy. A raczej gorzej wyciszony

Nissan 350Z - test | Za kierownicą

milczeniem. Żadnych trzasków, skrzypów, łomotów. To też zasługa solidnych poprzeczek łączących elementy zawieszenia. Wielowahaczowy układ jezdny, zestrojenie sprężyn i amortyzatorów powodują, że każdy ruch kierownicą natychmiast przekłada się na reakcje auta. Z drugiej strony aż 2,7 obrotu kierownicy między

Audi RS4

reflektory i wystające nadkola - nic innego nie wchodzi w grę. Co robi we Włoszech na kilka dni przed premierą? Być może, siedząc w innym aucie, marzyłbym teraz o teleportacji. Jednak za srebrzystym kółkiem RS-a całkiem mi dobrze. To jedno z tych aut, z którym błyskawicznie się oswajasz. Pedały, skrzynia

Honda Civic Type R - diabelska siła

wyświetlaczem w środku - wygląda ciekawiej, ale jest dużo mniej czytelny od tradycyjnego. Szkoda, bo w tym akurat aucie ma to kardynalne znaczenie. Na pociechę obok cyfrowego prędkościomierza zamontowano diodowe lampki sygnalizujące zbyt wysokie obroty. Na drodze Już po kilku kilometrach jazdy czuć, że Honda

HONDA JAZZ/MERCEDES A 140

cylinder, o maksymalnym momencie 119 Nm przy 2800 obr./min. A gdzie mocniejsze wersje benzynowe, a przede wszystkim diesel, który idealnie pasowałby do tego auta? Na szczęście, jednostka napędowa jest nowoczesna (podwójny sekwencyjny zapłon) i w miarę żwawa, zwłaszcza przy niższych obrotach pracuje lepiej

Mercedes SLK 55 AMG

cierpliwie - pojeździć można i w nocy. A że pogoda dopisuje, nawet jazda bez dachu wchodzi w grę. Kilka godzin spędzonych na przestawianiu auta pozwala na wstępne oględziny SLK 55 AMG. W porównaniu do najsłabszego Kompressora mamy tu zestaw przednich i tylnych spojlerów uzupełniony nakładkami na progi. Do

Wielki mecz Japonia - Niemcy

szala rynkowych zmagań wydaje się ważyć po równo: wśród najlepiej sprzedawanych samochodów znajdziemy zarówno auta japońskie, jak i niemieckie. Ring wolny, pora na siedem starć. 1. runda - popularne maluchy Toyota Yaris 1.0 VVTi Mała Toyota liczy już sobie sześć lat, ale wciąż cieszy się sympatią

Zmiana koła

podnosić auto. Pamiętajmy przy tym, że - choć przy wymianie koła jest to niepotrzebne - nie wolno wchodzić pod samochód uniesiony na samym podnośniku! Gdybyśmy kiedykolwiek musieli to zrobić, należy przygotować wysokie klocki i postawić na nich auto. Kiedy już jesteśmy pewni, że podnośnik jest założony

Mercedes B 170

krótkie i nie zdarza mi się wbić innego biegu niż zamierzony. Nastrój lekko mi się poprawia. Może pierwsze negatywne wrażenie za mocno wpłynęło na moje postrzeganie B-klasy? W końcu jakość materiałów wykończeniowych jest wysoka i nie ma już śladu po tandecie, jaką serwował Mercedes w Vaneo. Nabieram

RENAULT LAGUNA GRANDTOUR 1.9 dCi/VW PASSAT VARIANT 1.9 TDI

niedogodności spłaca on z nawiązką doskonałymi osiągami. Auto rozpędza się do 100 km/h w nieco powyżej 10 s. Moment obrotowy jest wysoki w całym zakresie obrotów - od 1500 obr./min do czerwonego pola na obrotomierzu samochód chętnie przyspiesza. Przy prędkości powyżej 100 km/h jadący na szóstym biegu Passat

Renault Grand Scenic 2.0 dCi

, po co zmieniano dobrze zestrojony układ jezdny znany z poprzednich Sceniców. Tutaj miał być poprawiony i dodatkowo usztywniony. O ile na równej drodze auto sunie bez zastrzeżeń, na nierównościach wysokie nadwozie zaczyna się nieprzyjemnie przechylać i trząść. Zwłaszcza jego przód. Najgorsze dla Grand

Opel Meriva 1.6 NJoy

530 kg). Diesle na razie nie pojawią się w ofercie przygotowanej na polski rynek. Powróćmy do testowanej przez nas stukonnej wersji silnikowej. Nowy Opel z taką jednostką napędową przyspiesza do 100 km/h w 13,3 s i osiąga prędkość maksymalną 175 km/h. Silnik szybko wchodzi na wyższe obroty. Niestety

BMW M6

kilo gwoździ wrzuconych do wiadra stojącego na stole wibracyjnym. Tu jest podobnie. Tyle że gwoździ więcej. Przekręcam kluczyk i kamienny dziedziniec natychmiast wypełnia ostre staccato. Nie chodzi o to, że donośne. Przyzwyczajenia wymaga jego ton - wysoki i metaliczny. Owszem, podobnie brzmią auta

Re: hukałowicz skrzynie biegów

No to może ja teraz trochę bardziej szczegółowo. Robiłem u Hukałowicza regenerację dwumasy w BMW e39,w benzynie, jakoś na początku czerwca zeszłego roku. Długo się z tym woziłem, bo na początku za dużo się z autem nie działo. Póki 2 i 3 ciężko wchodziły na zimno, średnio mnie to ruszało, ale potem

Re: Mazda CX5 - ktoś jeździ?

Mazda ma 2.5 nie 2.4 (a dokładnie 2488cm3) Ja jeżdżę Mazdą 6 2.5 Kombi... Jest ok, dynamika jak w Accordzie 2.4, a na niższych obrotach nawet lepiej, bo i automat szybciej reaguje... Na pewno jest też oszczędniejsza niż Honda... Ja mam średnie spalanie na poziomie 8-8,5l/100km...a znam eko

Re: fantastyczny 1.2 TSI

wysoka waga po załadunku robiły swoje). Wyposażenie rewelacja, konkurencja nie ma doskoku. Natomiast jest też ciekawostka. Czytałem już co najmniej kilka (naście) miesięcy temu, że wchodzić mają w życie jakieś odgórne dyrektywy mówiące o tym, że "samochody ze światłami o takiej i takiej mocy nie

docieranie nowego auta

po raz pierwszy w zyciu bede jezdzic nowka sztuka z przebiegiem 0km no i mam pytanie, czy istnieje jeszcze proceder docierania samochodu? auto z wyzszej polki, w automacie, wiec w sumie i tak "katowanie" na wysokich obrotach nie wchodzi w gre -- JESLI WEJDZIESZ W MOJ PROFIL TO PROSZE ZOSTAW PO

Re: suv na lpg

:) ------------------------------------------------------ Silnik benzynowy do przyczepy powinien mieć dużą pojemność albo turbo bo wysoki moment przy niskich obrotach jest tu niezbędny inaczej będziesz piłować jak szlifierka. Warto więc przemyśleć czy nie lepszym rozwiązaniem będzie jednak diesel. ============================= > Jakie auto typu suv itp

Re: Padł rozrząd - opis.

samochody mają turbinę. Wysoki moment obrotowy od bardzo niskich obrotów po prostu uzależnia. Ja wiem, że najlepiej byłoby mieć wolnossącą V6 4.2, ale to jeszcze nie ten czas. Zresztą nigdy nie prowadziłem auta z tego typu silnikiem i wcale nie daję głowy, że bardzo by mi się to podobało. Jeśli wiem, że

do milos75

milos75 napisał: ... Gdybym chciał opisać w prostych słowach zachowanie CVT to jest tak, że silnik nie wchodzi na obroty stopniowo jak jesteśmy przyzwyczajeni szybciej lub wolniej ale stopniowo) tylko po naciśnięciu gazu momentalnie "znajduje się" na wysokich, optymalnych z punktu

Re: Focus RS z "klekotem"

wynika? otóż ten spory moment przy dobrze zestopniowanej skrzyni pozwala pięknie wchodzić na wzniesienia, bardzo mocno przyspieszać w OPTYMALNYM zakresie obrotów, ciągnąc przyczepy czy mocno dociążyć auto. A co ze sportem? no nie nadaje się! wysoki moment, ale relatywnie niska moc, wąski zakres

Re: Subaru XV | oficjalne ceny

@pat "Nie mówię o "gwizdaniu" a o samej zasadzie działania tej skrzyni, która wymusza pracę na dość wysokich obrotach." Jeżdżę 2,5 CVT od dwóch lat i i gdy ruszam, to silnik wchodzi na ok.3tys obrotów i gdy zdejme nogę z gazu przy setce spada na ok.1,2 tys. i tak jedzie spalając

Re: Honda Jazz 1.2

> A glosnosc? Na pewno coś za coś, z tym że nie odnosi się typowego wrażenia z małych aut, że silnik pracuje w metalowym pudle rezonansowym. Wysokie obroty mają przyjazną tonację, chociaż tu już wchodzimy w strefę indywidualnych odczuć. Nie każdemu pasują w ogóle wysokie obroty. -- klasyka

tzw. kontrola trakcji a ruszanie na lodzie/śniegu

uwaga: piszę o systemie kontroli trakcji (TCS/ASR) a nie o systemie stabilizacji toru jazdy - te rzeczy są często mylone przetestowałem dzisiaj sobie wpływ tzw. kontroli trakcji na ruszanie na lodzie - przy włączonej, auto nie wchodziło na wysokie obroty zachowywało się tak jakbym delikatnie

Re: Tylko automat

faktycznie wiele zalet. Niestety ma też znaczące wady. Tak sobie myślę, że mogłaby się doskonale sprawować w autach z dużymi, cichymi silnikami 6- czy 8-cylindrowymi, gdzie po prostu nie byłoby słychać wycia na wysokich obrotach. Tyle, że jak pisze Miszasty, akurat do tego typu silników się ona nie nadaje

Renault Master - gaśnie podczas jazdy

Witam wszystkich. Mam problem z renault masterem 2,5 dci. Autu zapalonemu ale stojącemu w miejscu silnik pracuje ok i fajnie wchodzi na wysokie obroty ale problem jest z jazdą ponieważ podczas jazdy się w pewnym momencie gaśnie i wyświetla się kontrolka "STOP". Po ponownym zapaleniu

Re: 1.4 TS dusi się, dławi i faluje - ratunku!

Potencjalnie moze to byc jeszcze uszkodzenie przewodow wysokiego napiecia i cewki zaplonowej, moze byc tez awaria samego ECU. Czy auto kopci podczas wchodzenia na obroty? Czy badales sklad mieszanki paliwowo+powietrznej? A moze silnik lapie lewe powietrze? Sprawdz.

Re: Mruczando

Tylko, ze tutaj jest inna sprawa:) auto jest ZA BARDZO WYCISZONE. Boksera slychac w kabinie normalnie i specyficznie, nie ma to wiele wspolnego z odgłosem na zewnatrz. Tymczasem tutaj auto w srodku (silnik 1.7) nawet jak sie wchodzi na wysokie obroty jest wyciszone do przesady:) dlatego pytam

Re: Samochód do 65 000

. Atrakcyjną cenę 4. 3 lata gwarancji (Fiat także) Problemem może być jedynie dobór silnika. Właściwie w grę wchodzi tylko 120-konny benzyniak (niezbyt dynamiczny i potrzebuje wysokich obrotów) lub diesel 2.0 (z dynamika trochę lepiej). Niemniej jednak, jeżeli Ktoś szuka auta kierując się zasadą "

Re: co złego jest w hamowaniu silnikiem?

W mojej instrukcji obslugi Hondy Accord (wersja europejska, takze ze skrzynia manualna) jest napisane, zeby hamowac silnikiem kiedy to ma sens. Poczytaj instrukcje obslugi swojego auta... Ogolnie wszystko nalezy robic z umiarem, nie ma sensu hamowanie silnikiem gdy prowadzi to do wchodzenia

Re: a jest stara Dacia Logan???

> zawieszenie nie na Polskie drogi. Silnik - auto wchodzi szybko na wysokie > obroty To, co ma wolno wchodzic? kolega jakimś mułem jeździ chyba. A co do zawieszenia to się okaże które jest lepsze na polskie "drogi"

Ford Ka, czujnik wolnych obrotow

Prosze Was serdecznie o pomoc. W aucie mojej lepszej polowki, przy redukcji biegow w Fordzie Ka silnik wchodzi na wysokie obroty. Facet w warsztacie powiedzial, ze czujnik wolnych obrotow jest do wymiany. Po wymianie okazalo sie, ze auto nadal wchodzi na wysokie obroty. Nastepna diagnoza

Re: Po co jest klima automatyczna?

tez to mam :) nigdy nie jezdze w wersji full automat. lubie jak dmucha wzdluz szyby i jak wentylator nie wchodzi na wysokie obroty itp. - recznie ja przestawiam wiekszy problem mam w jednym ze swoich starszych samochodow (rocznik 1987), ktory tez ma juz klime automat, ale bez mozliwosci recznej

falowanie cd

witam zawsze na biegu jałowym falowanie obrotow 700-1000 (zimny, cieply silnik), przechodzi po 5-6 dlawieniach. czyzby filtr powietrza, przepustnica, przeplywomierz? auto nigdy nie gasnie, zapala za 1 razem, wchodzi na wysokie obroty bez problemu. thx AR 155 2.0 TS 16V 1995r (przebieg 80kkm)

Re: olej na swiecy??!!

no wiec ze swieca juz sobie poradzilem.wykrecilem ja i zmienilem.przy okazji sprawdzilem ta obok i nie byla zaolejona tak jak ta stara.auto nie kopci wogole.teraz pozostaje nadal problem obrotow.probowalem cxzyscic przepustnice i po zabiegu auto ma w miare stale obroty ale wysokie wiec chyba

diesel a ograniczenie obrotów

A ja miałem kiedyś awarię i diesel zaczął spalać olej smarujący turbinę (rozsypała się w trakcie jazdy i olej poszedł tam gdzie powietrze do silnika) i uwierzcie mi nic przyjemnego gdy silnik wchodzi na obroty poza czerwonym polem, nie reaguje na nic, wyjęcie kluczyka nic nie daje a za autem

Re: opel corsa, problem z odpaleniem

fredoo napisał: > Czyli zimny zapala a ciepły nie. Akumulatot i sprawy zapłonowe tu > nie wchodzą w rachubę raczej kwestia zasilania paliwem. Może być zapłon :) Znajomy miał tak w Passacie kiedyś... palił na zimno po jednym obrocie wału, na ciepło ni cholery. Jak już przeszukał wszystko

Re: Jaki samochód doradzicie ; miejski, rodzinny

. auto z 2001r. plusy: przyzwoity bagażnik (spokojnie wchodził wózek z gondolą, później spacerówka bez odpinania kół i do tego sporo bagażu), ale to sedan. auto niema bezawaryjne. silnik 1.5 benzyna. na miasto ok, na trasie nieco brakuje jej mocy przy wyprzedzaniu, ale jak wejdzie na swoje obroty to

Old vs New - kolejna runda 1

http://wyborcza.biz/pieniadzeekstra/1,136515,15490839,Dlaczego_samochody_psuja_sie_tak_szybko__.html?biznes=katowice#BoxBizTxt Dlaczego samochody psują się tak szybko? A dla leniwych "przedruk" ;-) Każda następna wersja jest lepsza od poprzedniej. A mimo to auta są teraz bardziej zawodne niż

Re: Hyundai i40 CW od 84 900 zł

nikła, uznał że "Schrott" znaczy "komis" i nabył auto Hansa wraz z 3 innymi (zaleta aut po karambolu jest taka, że na zwykłą lawetę wchodzą 4 takie auta, a nie jedno). Na miejscu wraz z panem Ziutkiem auto Hansa wyklepał, zaszpachlował, pozaślepiał poduszki, podeaktywował kontroli

Re: Wciskam pedał i nie przyspiesza ...dlaczego?

ale dziewczyna pisze, ze jak pusci gaz i wciśnie znowu to już jest ok, więc raczej kiepska benzyna nie wchodzi w grę. Ja tez miałam podobny objaw w escorcie, tyle ze obroty nagle skakały wysoko i się zawieszały, po puszczeniu i wciśnięciu gazu ponownie wracało do normy. Temu akurat winien jest

Re: Na czym polega ecodriving

Właśnie dlatego zaleca się od razu ruszać ale jednocześnie nie wchodzić na zbyt wysokie obroty. Tu nie chodzi o to, żeby szaleć na zimnym silniku. Chodzi o to, że dochodzenie do prawidłowej temperatury jest efektywniejsze przy jeździe. Prawdopodobnie chyba też chodzi o to, że sama jazda powoduje

Niemiecka tandeta

. - Pierwszy raz na trasie do Kielc. Wyprzedzam. Samochód wchodzi w stan awaryjny. To oznacza, że obroty spadają poniżej 2 tys. Samochód mi zwalnia. Nie mam na to wpływu! Naprzeciwko jedzie tir. Samochody zjechały się w kupę i nie chcą mnie wpuścić z powrotem. Żona i córka krzyczą! Miałem szczęście

Re: Jaka skrzynia porównywalna do DSG?

> sniperslaststand napisał: > > W skrzyni bezstopniowej w ogóle nic nie czuć, jest tylk > > o liniowe nieprzerywane niczym przyspieszenie. simr1979 napisał: > Owszem czuć - jak silnik najpierw wchodzi na wysokie obroty, a dopiero potem do > piero auto zaczyna przyśpieszać

Seicento 900, nie pracuje cylinder

Nietypowy objaw, po nocy lub dłuższym postoju (w ujemnej temperaturze), po zapaleniu, silnik wchodzi na wysokie obroty a po chwili, gdy obroty zaczynają spadać nie pracuje jeden (czasem dwa) cylindry. Czasami ten objaw występuje chwilę później, już w trakcie jazdy (auto szarpie, nie ma mocy

Diesel wymyka się spod kontroli - co robić!

zostanie zablokowany - nie rozwali się Czasami, jeśli przyczyną jest (1) lub (2), może nastąpić, na skutek pracy na bardo wysokich obrotach sytuacja (3), wtedy diesel zacznie spalać własny olej i nawet opuszczenie strefy z łatwopalną substancją nie pomoże. Aby się ratować: - keine Panik - w autach z

Re: Plany

No to fajnie, gratuluję :-) Widzę, że i Ciebie urzekła magia VTECa... To jest właśnie to - na wysokich obrotach silnik wchodzi w tryb 'sportowy' (ustawienia krzywek, czasów otwarcia i wzniosu zaworów itp. bliskie temu, co robią w autach do sportu, tylko w wyścigówkach silnik niemal nie ciągnie

Im mniej gazu w butli, tym mniejsza moc

po przejechaniu ok 100 km problem pojawia sie ponownie.Auto nie wchodzi na wysokie obroty, działa tylko na niskich.Przy wchodzeniu na wysokie dusi się.Byłem z ty u dwoch mechaników nie potrafili mi jednak pomóc.Jeden przez pół dnia spószczał gaz ze zbiornika bo twierdził że to wina "

Im mniej gazu w butli tym słabsza moc

.Po dotankowaniu do pełna wszystko było w porządku.Jednak później zauważyułem ze po przejechaniu ok 100 km problem pojawia sie ponownie.Auto nie wchodzi na wysokie obroty, działa tylko na niskich.Przy wchodzeniu na wysokie dusi się.Byłem z ty u dwoch mechaników nie potrafili mi jednak pomóc.Jeden przez pół

instalacja LPG Bendini

po przejechaniu ok 100 km problem pojawia sie ponownie.Auto nie wchodzi na wysokie obroty, działa tylko na niskich.Przy wchodzeniu na wysokie dusi się.Byłem z ty u dwoch mechaników nie potrafili mi jednak pomóc.Jeden przez pół dnia spószczał gaz ze zbiornika bo twierdził że to wina "

Re: Ford mondeo diesel-uwagi i opinie

wchodzi na wysokie obroty ale na trasie jeździ jak pociąg :))

Re: Nie dostales podrecznika?

przy współczesnych silnikach są wysokie obroty. Jest to co najwyżej górna strefa stanów średnich :-) "- Fahren Sie nicht mit Anhänger." Nie dotyczy, nigdy nie używałem przyczepy. "Von 1000 bis 1500 Kilometer - Steigern Sie die Fahrleistung allmählich auf die H

Re: czemu masz wątpliwości?

.wikipedia.org/wiki/Diesel_engine_runaway Elektroniczny ogranicznik obrotów, odcinający wtrysk paliwa, jest wtedy bezużyteczny, ponieważ silnik zasila się nie tym, co jest do niego wtryskiwane, a tym, co wchodzi zaworami dolotowymi. Jedyne możliwe opcje ratowania się to: - na niski bieg w manualu, auto ruszy i hamulcami zdławić; zaleta to oszczędzanie

Re: Hyundai ix20 | Pierwsza jazda

ciągnie już od 2000obr/min i cały czas czuć przyrost mocy aż do czerwonego pola. Sam odgłos jednostki napędowej nawet na wysokich obrotach nie jest dokuczliwy.Po prostu jest to dzwięk silnika i tyle.Przy prędkościach autostradowych rzędu 140/150km/h na 6 biegu w tym aucie jest dalej cisza.Czego wymagać

Wszystko pięknie, ALE.. ten koncept jest bez sensu

Z przyczyn oczywistych nie jeździłem v8 tdi, ale na youtube jest cała masa filmików jak ludzie rozpędzają takie auta. "Sportu" to w tym nie ma. Za to wrażenia z benzynowych v8, v10, v12 są niesamowite, gdy silnik wchodzi na obroty (których ten diesel nigdy nie zobaczy). 4. Osiągi Znowu

Jeździłem.....

Własnie udało mi się pojeździć testową 2.0 TDI u dwóch różnych dilerów. Auto pancerne - dużo blachy, mało okien, ale jakoś to nie przeszkadza. Polecam tapicerkę czarno-szarą - rewelacja. Bagażnik duży, ale torby trzeba wysoko stawiać, bo próg przy kołach 16" jest wysoko. Za to silnik

Re: Peugeot Partner Tepee - test

jak w samochodzie osobowym skoro siedzenie wysoko to zaleta a nie wada, bo czy w SUV-achy i terenówkach też autor testu obniża fotele? Po co trzeć tyłkiem po asfalcie jeśli to nie samochód sportowy i znacznie lepiej wszystko widać ponad dachami innych aut gdy siedzi się wysoko, bezpieczniej tak i

Re: hamowanie

tej prędkości utrzymywać obroty nie szarpiące autem, powinnaś jechać na 2. biegu. Opiszę to po kolei, po swojemu: Jedziesz 60km/h. Zakładam, że na 4. biegu. Nie zdejmując nogi z gazu**, zredukuj do 3. W ten sposób efektywniej będziesz hamować silnikiem. W tym celu puść gaz całkowicie! W połowie

Re: Osiagi 2.0 Mondeo ?

trochę nie na temat ale jeśli to ma jakieś znaczenie to napiszę ci że mam rocznego mondziaka 1,8 .Prędkość 160 dla niego to zaden wysiłek ,idzie lekko i jest w miare cicho a auto jestjak przyklejone ,pieknie wchodzi na obroty a kultura pracy bardzo wysoka wiem coś na ten temat bo miałeem

Re: Jestem ciekawa?

ruchu po prostej, a koło zewnętrzne zbliży się do osi auta. Powoduje to szybsze i wyraźniejsze zadziałanie stabilizatora niż w innych układach zawieszenia. -w typowych układach zawieszenia koło jest przymocowane niejako "obok" zwrotnicy, obok osi wyznaczonej przez os obrotu zwrotnicy. Powstaje

Mercedes przed sądem za tandetny samochód.

podkładki hydrauliczne. Nie wiem nawet, co to jest. Coś z zawieszeniem. W styczniu nawaliło zawieszenie. W marcu silnik zaczął wyć. Auto ciężko wchodziło w wysokie obroty. Paliło jak smok. Zamiast 6 litrów ropy - 11. Serwis po pięciu miesiącach odkrył, że zepsuła się pompa i wtrysk. Nawet na felgach po pół

Seicento robi bziuuuuum:)

siebie wchodzi na wysokie obroty bez wciskania gazu.Samochod jedzie normalnie,nie przyspiesza, a obroty jada w góre,a potem wracaja do normy.Nie dzieje sie to przy zmianach biegu,po prostu nagle bziuuuum w góre:) Nie jest to czeste(przynajmniej Wielkanocą jeszcze nie bylo).Podobno zaczelo sie to

Re: Jaka skrzynia porównywalna do DSG?

bezstopniowej w ogóle nic nie czuć, jest tylk > o liniowe nieprzerywane niczym przyspieszenie. Owszem czuć - jak silnik najpierw wchodzi na wysokie obroty, a dopiero potem dopiero auto zaczyna przyśpieszać,a miarę jak CVT dostosowuje przełożenie - dla większości kierowników efekt ten jest trudny do

Re: a jest stara Dacia Logan???

Getza lub Aveo i miec trwalsze auto i lepszy komfort za ta cene niz tego rumunskiego nieudacznika. Zastanawiajace jest to czemu tego auta na zachodzie nie sprzedaja. Ponadto zawieszenie nie na Polskie drogi. Silnik - auto wchodzi szybko na wysokie obroty przez co na 3 biegu kierowca z pasazerem sie

Re: Nowa Corolla

Byłem w niedzielę na dniach otwartych i jechałem taką Corolką 1.6. Silnik cichutki - jak wsiadłem, to myślałem, że jeszcze nie włączony. Trzeba go mocno kręcić, ale na obroty wchodzi łatwo. Maksymalny moment jest przy 5600 obrotach, a maksymalna moc przy 6000. Co kto lubi. Plastiki w środku nie

Re: Zasada ograniczonego zaufania

pierwszeństwo na środku skrzyzowania jak i na wjazd na nie. Przepis zakazujący wchodzenia tuz przed auta jest też głupi bo czy może być grosza kara za takie zachowanie no potrącenie ? ktory z pieszych zrezygnuje z wejścia pod koła bo pamięta ze tego nie wolno robić w kodeksie ? A juz pierszenstwo idac po

Re: DOCIERANIE nowego auta...

do oporu... Autko przejechało prawie 100 tys. km i powiem szczerze że nie jechałem jeszcze bardziej żyletowatym Tico. Wiadomo, że Tico nie jest zbyt dynamicznym autem, ale ten egzemplarz zaskakująco dobrze wchodził na obroty, bardzo żwawo reagował na wciskanie gazu, naprawdę czuło się że autko lubi

Biegi w Cinquecento 700??

spadną obroty silnika do poziomu 800-1000 obr/min i wtedy bieg wejdzie. Na wysokich obrotach nie da rady (dżwignia nie chce wejść na swoje miejsce:-( ). Dodam że zmiana biegów nie powoduje zgrzytów. Dodatkowe dziwne objawy to takie że, gdy przy rozpędzeniu auta na biegu (np 2) do wyższych obrotów po

Re: DOCIERANIE nowego auta...

Gość portalu: jacek napisał(a): > Te 10 tyś. napisałem tak orientacyjnie. Widzę to po moim Coupe. Sam musisz > wyczuć jak silnik wchodzi na obroty, jak się zbiera. Docieranie to nie tylko > sam silnik, należy to traktować jako całość. Auto najlepiej docierać na > długich trasach

Opel Astra - problem z uruchomieniem na mrozie

mi wtryskiwacz i wyskocze z kilku stów jak ubieglej zimy, co jak widac tez nic nie pomoglo. Mam dwa wyjscia czekac do wisny, albo moze ktos z was mial podobny problem i wie jak mozna temu zaradzic. Aha, czasami na zimnym silniku auto wchodzi na b. wysokie obroty i potrzebuje ok. minuty aby zejsc

Re: Renault Laguna 2.0 IDE

Mam accorda 2,4 automat stąd trudno porównac silniki. Lagunki silnik był bardzo przyzwoity, ale 2,4 accorda bije lagunę przede wszystkim przyspieszeniem, jest cichszy. Pieknie wchodzi na wysokie obroty. Niezależnie od wersji podstawowa róznica tkwi w zawieszeniu. Auto trzyma się drogi jak

Re: Wielki zamiast Trzeciego - Fiat Grande Punto

lekko wchodzą ale haczą. 6. Zatrzaski pasów na tylnej kanapie zamocowane na stałe i uwierają w tyłek. nawet wąski. Po prostu siedzi sie na nich. 7. Bardzo wysoka krawędż bagażnika. 9. No i ten silnik - 1.4 77 KM jest strasznie mulasty - ledwo ciągnie auto o wadze 1050 kg. Aż strach sie bać jak jest z

Unikajcie stacji Neste

Odradzam wszystkim tankowania na Neste. Nie wiem skąd oni ciągną to paliwo ale przez zatankowanie taniej 95 miałem przez ostatnie 3 ni niemałe kłopoty łącznie z wizytą w serwisie. Kiedy w zbiorniku zostało okolo 10 litrów paliwa zaczął gasnąć albo wchodził na 5 tys obrotów i nie reagowała na nic

Re: porownanie T.S.ów i JTD

wrażeniem, nie porównaniem. Ale to co mi sie baaaardzo podoba to bardzo szybkie wchodzenie na wysokie obroty , bardzo akuratny dzwięk przy tym :))) no i przyspiesza w razie potrzeby na tych 4-5 i więcej tys. jak dla mnie wspaniale :) (obciążenie 1-2 osoby). Pewnie większe TSy dają jeszcze więcej takich

Re: Proszę o POMOC Octavia 1.9TDI

obrotowego już od najniższych obrotów. Jak widać awaria przepływomierza ma wpływ nie tylko na zakres powyżej 1600 obrotów, kiedy silnik jest już doładowany, ale również dla obrotów niższych, praktycznie od samego początku! Zatem auto ze zdefektowanym przepływomierzem musi być odczuwalnie mniej elastyczne

Mercedes Vaneo 1,7CDI 2003r. - Problem

Cześć, opiszę dokładnie co się dzieje: Na początku Vaneo jeżdził dobrze, tzn. psuło się pełno drobnych rzeczy, ale jeździł. Po gwarancji zaczął zaczęły się dziać takie rzeczy: - Auto gdy wchodziło na wyższe obroty to coś od spodu syczało a potem traciło całkowicie moc. Okazało się, że to jakiś

Re: Tak dobrze zarlo

turbo, w okolicach mocowania kierownic. Jeśli potem zabutujesz auto do np. 3500rpm sterownik będzie próbował ustawić kierownice w kierunku po stycznej do wirnika - tak aby nadmiar spalin nie spowodował nabicia zbyt wysokiego ciśnienia doładowania. No właśnie :) będzie próbował bo odłożona sadza

DSG versus Multitronic.

czuć, jest tylk > > o liniowe nieprzerywane niczym przyspieszenie. > > Owszem czuć - jak silnik najpierw wchodzi na wysokie obroty, a dopiero potem do > piero auto zaczyna przyśpieszać,a miarę jak CVT dostosowuje przełożenie - dla w > iększości kierowników efekt ten jest trudny do

Re: Jaka skrzynia porównywalna do DSG?

nieprzerywane niczym przyspieszenie. > > Owszem czuć - jak silnik najpierw wchodzi na wysokie obroty, a dopiero potem do > piero auto zaczyna przyśpieszać,a miarę jak CVT dostosowuje przełożenie Każda skrzynia (CVT, automat, ręczna) potrzebuje jakąś niewielką ilość czasu na szybką redukcję. W

Re: !! POMOCY !! Octavia TDI

sporym nawet zakresie nie jest szkodliwe, ale silnik pracuje słabo - choć jego wolne obroty i rozruch są takie, jak przed awarią. Nieznacznie spada również zużycie paliwa. Na naszej hamowni badamy samochód VW Passat 1.9 TDI PD (moc znamionowa 115 KM, moment obrotowy max. 285 Nm). Parametry auta

Zgoda, ale...

poziomie, jedynie muszę pilnować odpowiedniego zakresu obrotów, aby wykrzesać najlepszą dynamikę. Ale przecież nie jeździ się na 100% możliwości auta cały czas, a poza tym, mi to nie przeszkadza, a nawet to lubię - fajnie jest pomachać lewarkiem skrzyni, zwłaszcza gdy biegi idealnie 'wchodzą'. Zgadzam

Re: AR 164 - krótkie info o elastyczności i spala

ok. 10 stp. jazda z włączonym ogrzewaniem, no i raczej spokojnie, bez wchodzenia na wysokie obroty... (przebieg 190 tys. km) No i teraz najważniejsze : zużycie paliwa w cyklu miejskim : 15.4 litra/ 100 km Przyznam szczerze, że spodziewałem się nieco mniej... ale cóż... chociaż, nie wiem czy to

X5 w dyzlu - moje spostrzezenia z podrozy

czesto brzmi jak V8!! Ale bywa tez, ze brzmi jak ikarus podjezdzajacy pod gorke (rzadko ;-) Silnik zapewnia wiecej niz dobre osiagi tej kobyle. Wyprzedza sie bez klopotu, szybciutko wchodzi na obroty przy redukcjach, w ogole nie odczuwa sie turbodziury. To zreszta po czesci zasluga automatu, ktory dobrze

Skwer na Wysokich Obrotach (Gdynia)

Odbyła się taka impreza motoryzacyjna w sobotę. Zapowiadana przez "Wysokie Obroty". Prezentowały swoja ofertę firmy motoryzacyjne - głównie dealerzy poszczególnych marek. Prezentowane tez były samochody zabytkowe z Automobilklubu Morskiego. Czy ktoś może mi wytłumaczyć, dlaczego

Re: Salon Frankfurt 2011 | Przypudrowany Prius

mocnych - 30 min ruszania/stawania/ruszania/stawania i silnik spalinowy wchodzi na wyższe obroty, żeby doładować rozładowującą się baterię (zwłaszcza przy włączonej klimie). Wtedy spalanie rośnie i muszę oszczędnie obchodzić się z gazem, żeby nie doszło do 6-7 litrów na 100. Ale to przychodzi mi już łatwo

Re: Ford Fiesta 1.25 Ambiente

zadowolony. A ja również kupiłem Fieste rok temu z pełnym wyposażeniem za podobną cenę i też jestem zadowolony, choć znalazłbym sporo minusów przy których spalanie to pikus: - fatalna skrzynia biegów, jedynka i wsteczny czasem nie wchodzą - auto czasem nie wysprzęgla - jest na prawdę bardzo głośne

Re: teleskopowe światła

zbędne bajery. Mówimy o rowerze - genialnie prostej konstrukcji o wysokiej wydajności. A światła stop na dobrą sprawę są zbędne nawet w samochodach. > Prostsza i tańsza jest guma modelarska zaczepiona na kierownicy i trochę kulek > z łożysk. Nie. Tu nie chodzi o eksploatacje, a przekaz taki jak

Dziś jeździłem Freightlinerem... :-)

jazdę specjalnie wpływał nawet jeśli jest. Nie muszę chyba dodawać, że znalezienie jakiegokolwiek przełącznika to też jest wyzwanie? - kiepska widoczność tak do przodu (za wysoko krawędź okna) jak w lusterkach (płaskie szkła). Dodatkowo lusterka powodują olbrzymie martwe pole przy patrzeniu na boki. Ten

Re: niech mnie ktoś oświeci dlaczego:U MNIE Z LIT

hipermarkecie zgrzewki wody mineralnej . a ja wolę mieć lepszy rozkład masy w aucie > Co to znaczy ? Napisałem, że NIEKORZYSTNA cecha najwyższego momentu obrotowego > na b.wysokich obrotach i słabego momentu obrotowego na niższych obrotach, to > właśnie ... przynależy "zaawansowanym" 16V

Re: docieranie nowego auta

Zależy. W moim w instrukcji było napisane, żeby przez pierwsze ileśtam unikać wchodzenia na wysokie obroty. Zakładam że autorzy instrukcji wiedzą co piszą, więc pojeździłem parę dni w stylu dziadkowym, nawet jak nie pomogło to na pewno nie zaszkodziło. -- Já mám moc rád, když tak lidi blbnou na

Re: Mitsubishi Carisma

jeżdzisz 1.8? Ile Ci pali? Bo ja jakbym jeździł tą 1.6 to podejrzewam że potrzebował bym duuużo paliwa bo ten silnik sie tak fajnie kręci że to przyjemność wchodzić na wysokie obroty. Pozdrawiam

Re: Dziwne odgłosy w skrzyni biegów

podobny do grzechotu jaki mozna usłyszeć potrząsając łożyskiem kulkowym. &#62Nawiasem mówiąc (to na pewno Pan wie) wysokie obroty i wciśnięte sprzęgło podczas jazdy to generalnie nie najlepsze połączenie. "gazowanie" i manipulowanie sprzęgłem wykonywano wyłączn ie na postoju i tylko

Re: Fabia Sedan czy Dacia Logan?

awaryjne jak by sadzili zakochani w VW znaffffcy z Polski. Trakcja tego auta pozostawia wiele do zyczenia na tle konkurentow - jest zbyt miekka. Silnik o jakim myslisz to totalna porazka - 3 cylindrowa jednostka ktora nie ma kultury pracy, beznadziejna charaketrystyke pracy - moc na wysokich obrotach

Re: Skoda 105 Lux

przy zmianie obciążenia, co jest przypadłością FSO. Powyżej 3000 obr/min, gdy otworzy się 2. gardziel, robi się prawie dzik. Wysokich obrotów jednak nie lubi. + Ogrzewanie a la ruski piecyk. + Lżej niż w Skodzie sterowane (linką) sprzęgło, przy tej samej (świetnej) precyzji. +/- Resorowanie jest

Re: niech mnie ktoś oświeci dlaczego:U MNIE Z LIT

;zaawansowanym" 16V, a nie "benzynie" 8V i wolnossącym dieslom. A ciągłe wchodzenie na wysokie obroty w "zaawansowanych" silnikach małej pojemności, to raczej oszczędnosci paliwa nie służy dobrze. > mniejszy... to samo co "lżejszy". Po cholerę komuś lżejszy o parę kilo, trochę

Automaty - reaktywacja, czyli "Blokada głowy"

wchodzić na wysokie obroty. Tryb "winter" uniemożliwia start na zbyt wysokich obrotach, dzięki czemu auto nie wpada w poślizg na oblodzonej drodze. Dodatkowym atutem wielu automatów jest możliwość przechodzenia na ręczny tryb zmiany biegów. Samochody wyposażone w sekwencyjne skrzynie nie mają

Moje wrazenia z jazdy testowej nowym Jetta/Bora

wielkosci auto.Odglos pracy silnika jest fajny.Nie za glosno i nie warczy jak 4 cylindrowe silniki jednak nie ma tez odglosu V6.Odglos silnika jest bardzo przyjemny.Po wlaczeniu skrzyni na opcje S wydaje sie jakby samochod jezdzil szybciej.Silnik latwo wchodzi na obroty jednak nie ma potrzeby windowania

Re: Zabita na przejściu dla pieszych

ludzi wchodzi wprost na jezdnię ale pierwsze wybiegło dziecko potem pisk uderzenie ale dzieciak wstaje i ucieka.Kobieta wybiega z auta pyta czyje to dziecko chce je złapać a ono ucieka.Co wtej sytuacji robić gonić dzieciaka bo może we wstrząsie nie czuje urazu czy nie gonic go.Tramwaj ruszył dalej

Re: co sadzicie na temat bmw 525 rok 96.

przyciasny dla wysokich / grubych pasażerów z tyłu. > Świetny silnik (bardzo dobre przyspieszenie, śliczne brzmienie rzędowej > szóstki, spontaniczna reakcja na dodawanie gazu, brakuje mu tylko troszkę > wiatru na niskich obrotach, ale jeździć nim 2000 obr/min na 5. biegu to > grzech

Re: Nowe supermocne dyzle Mercedesa

wraz ze wzrostem liczby cylindrów dzwięk się robi coraz przyjemniejszy dla ucha, niezależnie czy to silnik benzynowy, czy diesel. > > > a co do powolnego wchodzenia na obroty, to właśnie w silnikach z podwójny > m a > > tutaj moze potrójnym doładowaniem zachowanie powinno być podobne

Re: Kiedy gnoili Kluskę, wyborcza jęczała...

preparaty chemiczne, których oddziaływanie na człowieka nie było wcześniej sprawdzone. Każdy toksykolog powie, że mogą uzależniać jak narkotyki. – To nieprawda. Nasze produkty są wysokiej jakości. W ofercie mamy 15–16 rodzajów dopalaczy. W Polsce jesteśmy jedyną firmą, która wszystko robi sama

Re: Wspaniala Honda S2000...

dystansie kilkuset metrów, to z kierowcy d... a nie kierowca. Na manualu trzeba umieć ruszać na granicy poślizgu, a w eSce trzeba to zrobic z wyczuciem, z wysokich obrotów. Wtedy szybko wchodzisz w 'VTEC zone' i aut mogących konkurować jest mniej niż więcej ;-) A swoją deoga wolę Civica TypeR. Nie rzuca

Prowokujesz albo trafiłeś na bzdury

silnik który macha autem bez wysiłku i kręcenia na wysokie obroty. Nawet jeśli zwieksza to obciążenie układu przeniesienia. > Nowoczesne silniki Diesla zalecan

Re: Pytanie motoryzacyjne.

-dziecko 0:00-4:00) P.S. bloki silników hondy są ze stopu aluminium i rzecz b.ważna-> cylindry w bloku są bez wkładek lecz z wtapianych włókien krzemowych zamiast nich w obrębie cylindra co prowadzi do szybszego odprowadzania ciepła przy wysokich obrotach silnika przez co jest on trwalszy ; inna rzecz to

Re: Lancia Delta HPE

sekundy, a potem też rozpędza się dość mułowato, jakby ktoś trzymał je za tylny zderzak. Wszystko pomimo utrzymywania bardzo wysokich obrotów silnika. 3. Jak dla mnie dość nieergonomicznie rozplanowane wskażniki szybkościomierza i obrotomierza. Zbyt daleko obok siebie. Szybkościomierz zepchnięty zupełnie

Czereśniakowi wybiło półtora tysiąca :-)

Więc bedzie recenzja, jako że społeczeństwo się domagało ;-) Więc tak: 1. Silnik. Całkiem fajnie się wkręca i przy swoim 1.3 i 88 koniach zapewnia wystarczająco mocy, zeby sobie przyzwoicie pojeździć autkiem, które waży niecałą tonę. Od dwóch tysięcy obrotów przyśpieszenie jest przyzwoite a

Auto mi świruje

odpalić rano odpaliło, co prawda dopiero za trzecim razem, ale jednak. Ale wchodzi na wysokie obroty na luzie, dużo pali i ogólnie jakoś dziwnie reaguje, jakby olej zamarzł :P To wina mrozów, czy jakaś awaria?

Kia Ceed vs Mazda 3 vs Auris

/Focus -Całkiem się zbiera i jest elastyczny ale nie powala na kolana. Kia -Znacznie szybszy niż Auris -Na b.wysokich obrotach trochę hałaśliwy ale dynamika jak na 1.4 naprawdę niezła. Skrzynia biegów Mazda -Czuć chyba fordowską przekładnie, dość twardo chodzi i trzeba użyć ciut siły ale biegi wchodzą precyzyjnie

Re: ależ proszę bardzo, co będę żałował :-)

? Ten tekst to nawiązanie do opinii (zresztą słusznej), że silniki diesla lepiej nadają się do wyprzedzania (oczywiście jest tak dlatego, że zazwyczaj są to turbodiesle :-) ) Może Ty po prostu szukasz czegoś na wzór auto techniki, gdzie nei ma fabuły a jedynie analiza techniczne? Wiesz Wysokie Obroty

Re: do doświadczonych mam - wózek, od czego zaczą

przekładam, sasiadka dokupiła parasolke; ### Regulowana wysokosc raczki - odpusciłam sobie i załuje, przy płaskich butach jest OK, przy wysokich obcasach juz gorzej; ### Waga - mój orion jest ciezki jak czołg, ale ja mam do pokonania 4 schodki, wiec łatwo go wciagnac, a jak Mała spi, to ja wyjmuje z

Powrót "ciekawego" przypadku :((

powodowało nieotwieranie się zaworów wydechowych, uszczelniacze zawrów twarde jak "beton" (stąd dymienie na czarno). Po zrobieniu głowicy wydawało sie, że wszystko będzie cacy ale nie. Silnik zimny odpala już bez problemu, wchodzi na obroty, nie tłuką się zawory lecz po osiągnięciu 90 stopni nadal

Z cyklu ciekawe przypadki cz.7

dymienie na czarno). Po zrobieniu głowicy wydawało sie, że wszystko będzie cacy ale nie. Silnik zimny odpala już bez problemu, wchodzi na obroty, nie tłuką się zawory lecz po osiągnięciu 90 stopni nadal gaśnie i nie uruchamia się. Wyczaiłem moment, w którym silnik nie palił, sprawdziłem iskrę( była ok) ale

Re: SAAB 900

objawów a silnik był podobny. Może masz pomysł co z tym zrobić. Czy masz klimatyzację? Ja mam manualną. Też mam tu mały problem bo przy wolnych obrotach lub przy jeździe w korku często wskazówka temp. silnika zaczyna wchodzić na wysoki poziom. Jakby chłodzenie było nie wystarczające. Jest tylko jeden