awaryjne silniki

Piotr Kozłowski

Najmniej i najbardziej awaryjne silniki

Najmniej i najbardziej awaryjne silniki

Firma ubezpieczeniowa Autotrust Europe BV przygotowała ranking najbardziej i najmniej awaryjnych silników. Wyniki są naprawdę zaskakujące

To nie koniec Dieselgate. Silniki po poprawkach bardziej awaryjne

Afera Dieselgate cały czas ciągnie się za Volkswagenem. Producent przeprowadził wielką akcję naprawczą dla "zainfekowanych" samochodów, ale okazuje się, że poprawki powodują sporo problemów.

Awaryjne silniki | Uważaj przy zakupie tych aut [AKTUALIZACJA]

Zestawienie najbardziej awaryjnych silników było najczęściej czytanym materiałem w roku 2014

Najbardziej i najmniej awaryjne silniki

Najbardziej i najmniej awaryjne silniki

Informacje pochodzą od Warranty Direct, brytyjskiego ubezpieczyciela, który oferuje polisy pogwarancyjne. Na podstawie polis 50 tys. klientów zarejestrowanych w systemie sporządzono statystykę najbardziej i najmniej awaryjnych silników. Niestety nie dowiemy się niczego na temat poszczególnych

Omijaj je szerokim łukiem. Oto najbardziej nieudane silniki - awaryjne i drogie w naprawie

Omijaj je szerokim łukiem. Oto najbardziej nieudane silniki - awaryjne i drogie w naprawie

Podstawowym problemem tego silnika jest trwałość. Wynosi ona ok. 100 tys. km, co w dzisiejszych czasach jest zjawiskiem w samochodach osobowych niemal niespotykanym. Najwyraźniej nikt nie przewidział podczas projektowania, że auta będą osiągać znacznie większe przebiegi. Najbardziej widoczną oznaką

Poradnik | Silnik 2.5 TDI V6 - mocny, ale awaryjny i kosztowny w bieżącej eksploatacji

Poradnik | Silnik 2.5 TDI V6 - mocny, ale awaryjny i kosztowny w bieżącej eksploatacji

decydowali się na ówcześnie flagowego ropniaka koncernu licząc na obiecane osiągi i rozsądne koszty użytkowania. W czasach swojego debiutu, silnik był bardzo nowoczesną konstrukcją, w pełni zasługującą na miano prestiżowego źródła siły napędowej. Jego wyróżnikiem był żeliwny blok z sześcioma cylindrami

Volkswagen Passat B7 - na co zwrócić uwagę i co się w nim psuje?

Volkswagen Passat B7 - na co zwrócić uwagę i co się w nim psuje?

Volkswagena Passata B7 najczęściej znajdziemy w nadwoziu Variant (kombi). Volkswagen Passat B7 - który silnik wybrać? W siódmej generacji Passata nie znajdziemy już wolnossących jednostek benzynowych. Wyjątkiem jest jedynie wersja 3.6 VR6 o mocy 300 koni mechanicznych, która standardowo była wyposażono w

W kryzysowej sytuacji Grupa VW sprzeda jedną ze swoich marek

W kryzysowej sytuacji Grupa VW sprzeda jedną ze swoich marek

"na później" premierę nowej generacji Phaetona. Z kolei w Mikołajki pisaliśmy o znacznych spadkach sprzedaży (aż o 25%!) Volkswagena w Stanach Zjednoczonych, gdzie cała afera z silnikami TDI się rozpoczęła. VAG był też ostatnio zmuszony do zaciągnięcia kredytu pomostowego w 13 bankach w

Poradnik | silnik 1.9 dCi - co się psuje? Mimo ogromnej popularności, nie w każdym przypadku można go polecić

Poradnik | silnik 1.9 dCi - co się psuje? Mimo ogromnej popularności, nie w każdym przypadku można go polecić

Złego, dobre początki Przez długie lata Renault miało w ofercie wiele prostych i dopracowanych silników diesla, które nie odbiegały trwałością od konkurencji. Zaprezentowany w 1997 roku czterocylindrowy 1.9 dTi (80, 98 i 107 KM) trafił pod maskę Megane I, Laguny, Nissana Primery P12 i Volvo S/V40

Silnik się przegrzewa - co robić? Czy można jechać dalej? Przyczyny i koszty

Silnik się przegrzewa - co robić? Czy można jechać dalej? Przyczyny i koszty

, warto ostrożnie podnieść maskę – stygnięcie silnika zajmie przynajmniej godzinę. Dopiero po kilkudziesięciu minutach odkręćmy korek w zbiorniczku wyrównawczym płynu chłodniczego i sprawdźmy jego poziom. Ewentualne niedobory możemy awaryjnie uzupełnić wodą. Pamiętajmy, by kategorycznie nie dolewać

Kupujemy motocykl klasy 125 cm3 za 5-6 tysięcy zł. Nie tylko do miasta

Kupujemy motocykl klasy 125 cm3 za 5-6 tysięcy zł. Nie tylko do miasta

. Klasyczna linia oraz wyeksponowany silnik przyciągają zainteresowanych. W teorii dwuosobowa kanapa gwarantuje komfortową podróż tylko jednej osobie - pasażera zabierzemy raczej awaryjnie. Analogowy zestaw wskaźników jest czytelny i w zupełności wystarczający. Na sztywno do stalowej ramy przytwierdzono

Omijaj je szerokim łukiem. Te samochody są najdroższe w serwisowaniu

Omijaj je szerokim łukiem. Te samochody są najdroższe w serwisowaniu

utrzymaniu nie oznacza wcale bardziej awaryjne, bo Warranty Direct ocenia również koszty i czas serwisowania. Taka metodologia ma jednak swoje minusy, bo autom tańszym trudno znaleźć się na liście nawet wtedy, gdy psują się wyjątkowo często. Jakie samochody lepiej omijać? Z okresu produkcji : 1998-2006

Te auta omijaj szerokim łukiem. Psują się na potęgę, a ich naprawa doprowadza do bankructwa

Te auta omijaj szerokim łukiem. Psują się na potęgę, a ich naprawa doprowadza do bankructwa

Dlaczego? Korozja i awaryjne silniki benzynowe Lata: 1997-2005 Przed Alfą Romeo 156 przestrzegamy przede wszystkim z dwóch powodów. Po pierwsze, przez korozję, która dopada łączenia podłogi z progami. Największym problemem są jednak wariatory systemu zmian faz rozrządu stosowane w benzynowych

Jak bezpiecznie uruchomić samochód, gdy po mroźnej nocy rozładuje nam się akumulator? Metoda na hol nie zawsze jest bezpieczna

Jak bezpiecznie uruchomić samochód, gdy po mroźnej nocy rozładuje nam się akumulator? Metoda na hol nie zawsze jest bezpieczna

przewód masowy akumulatora. Przy próbie awaryjnego rozruchu powinno się wyłączyć silnik dawcy, żeby zmniejszyć możliwość uszkodzenia diod alternatora w samochodzie z którego "pożyczamy" prąd. Zdarza się to bardzo rzadko i zazwyczaj w modelach z bardzo małym akumulatorem. W starszych samochodach

Sprawdzamy, co psuje się najczęściej w Audi A4 B7. Na którą wersję używanego hitu postawić?

Sprawdzamy, co psuje się najczęściej w Audi A4 B7. Na którą wersję używanego hitu postawić?

. Jest bardzo awaryjna, a jej naprawy koszmarnie drogie. Tym bardziej uważamy na nią w parze z tak mocnym silnikiem jak 2.0 TFSI - Multitronic najzwyczajniej nie radzi sobie z taką mocą. Kupując używane Audi A4 B7, zdecydowanie unikajcie tej skrzyni biegów. Audi A4 B7 to wciąż bardzo ciekawa propozycja

Samochód nie chce zapalić po mroźnej nocy? Podpowiadamy, jak ruszyć i nie zepsuć auta

Samochód nie chce zapalić po mroźnej nocy? Podpowiadamy, jak ruszyć i nie zepsuć auta

temperatur zalecamy profilaktyczne tankowanie oleju napędowego przystosowanego do funkcjonowania podczas silnych mrozów. Wiele sieciowych stacji ma go w swojej ofercie. Odpalanie na holu? Nie w każdym przypadku Metodą awaryjnego uruchamiania silnika, stosowaną bardzo chętnie przez starszych kierowców jest

Opel Corsa D - opinie i typowe usterki. Poradnik kupującego

Opel Corsa D - opinie i typowe usterki. Poradnik kupującego

lekko ponad 6 tysięcy złotych. Przeważnie są to auta z pierwszych lat produkcji napędzane przez silniki wysokoprężne 1.3 CDTI, które mają spore przebiegi. Optymalny budżet na zakup Opla Corsy D powinien wynosić 10-15 tys. zł. W takim zakresie możemy nawet liczyć na znalezienie modelu po modernizacji

Nie każda instalacja autogaz jest taka sama, czyli jakie silniki nadają się do "zagazowania"

Nie każda instalacja autogaz jest taka sama, czyli jakie silniki nadają się do "zagazowania"

. Dostępne na rynku różnią się między sobą szybkością działania, precyzją dawkowania gazu, trwałością i wydajnością. Jeśli fachowiec dobierze niedopasowany do silnika wtryskiwacz, jednostka może informować o błędach i przechodzić w tryb awaryjny. Komponenty z najniższej półki również dość szybko się

Kiedy nie warto kupować diesla, a kiedy silnik wysokoprężny będzie się opłacał?

Kiedy nie warto kupować diesla, a kiedy silnik wysokoprężny będzie się opłacał?

stałych. Jego czyszczenie to koszt przynajmniej kilkuset złotych, zaś wymiana przynajmniej 3 tysięcy. Zapchany DPF skutkuje przełączeniem się silnika w tryb awaryjny – usunięcie błędu i wyczyszczenie filtra w autoryzowanej stacji obsługi kosztować będzie przynajmniej 1000 złotych. W takich warunkach

Turbo czy kompresor. Różnice, koszty, trwałość. Czym się różnią elementy doładowujące silnik?

Turbo czy kompresor. Różnice, koszty, trwałość. Czym się różnią elementy doładowujące silnik?

spalania trafia zdecydowanie więcej tlenu, co bezpośrednio przekłada się na efektywniejsze spalanie mieszanki paliwowej. Uwalniana jest wyraźnie większa moc i moment obrotowy ze spalania tej samej dawki paliwa. Co więcej, istotnej poprawie ulega cała charakterystyka silnika. Przebieg i wartość momentu

Volkswagen Golf 8 z 1.0 TSI - ceny w Polsce. 75 490 zł za wersję 90 KM, ale na razie jest taniej

Volkswagen Golf 8 z 1.0 TSI - ceny w Polsce. 75 490 zł za wersję 90 KM, ale na razie jest taniej

Ile kosztuje nowy Volkswagen Golf 8 z bazowym silnikiem? VW Golf 8 1.0 TSI 90 KM, 5MT - od 75 490 zł VW Golf 8 1.0 TSI 110 KM, 6 MT - od 78 890 zł Bazowy silnik właśnie pojawił się w polskim cenniku i już niedługo powinien wejść do sprzedaży. Co ważne, VW kusi teraz sporym rabatem, który wynosi 6

Osiem silników benzynowych, które zniosą kilkusettysięczne przebiegi

Osiem silników benzynowych, które zniosą kilkusettysięczne przebiegi

zaniedbań serwisowych użytkownika. Wśród kierowców wciąż żywa jest opinia o awaryjnych i problematycznych silnikach benzynowych wyposażonych w turbodoładowanie. Według tych stereotypów, całkowicie nie nadają się one do współpracy z instalacjami gazowymi, o wysokiej trwałości nie wspominając. Nic bardziej

Nissan Navara - nadjeżdża bestsellerowy "wół roboczy" po faceliftingu

Nissan Navara - nadjeżdża bestsellerowy "wół roboczy" po faceliftingu

wersji Tekna obejmuje: system wspomagania ruszania pod górę, system kontroli zjazdu, inteligentny system hamowania awaryjnego oraz system kamer 360°. Ceny nowego Nissana Navara Double Cab rozpoczynają się od 127 720 zł za wersję Visia z silnikiem 2.3 dCi 160 KM. Najpopularniejsza wersja Tekna z

Skoda Karoq - dlaczego TOPR wybrał Skodę?

wersja wyposażenia Ambition dostępna przy wyborze 1.5-litrowego silnika zaoferuje nam w standardzie 17-calowe felgi, wielofunkcyjną kierownicę, czujniki parkowania, kontrolę odstępu z funkcją awaryjnego hamowania, czy przydatny podczas jazdy w terenie system HHC, który będzie pomagać podczas ruszania pod

Kupujemy używane:Volvo XC90 I vs. Audi Q7 I. SUV-y premium w dobrej cenie. Uwaga na wysokie koszty

, wnętrze Volvo nie rozpieszcza przestrzenią. O ile na przednich fotelach miejsca jest pod dostatkiem, o tyle w drugim rzędzie siedzeń przestrzeni jest zdecydowanie mniej, niż w średniej klasy V70. Opcjonalne dwa siedziska chowane w podłodze bagażnika należy traktować wyłącznie awaryjnie. Słowa uznania

Nowy model w gamie Mercedesa. Sprawdzamy zalety GLB

elektrycznie unoszona pokrywa. Dostępne felgi mają rozmiar od 17 do 21 cali. Opcjonalny trzeci rząd foteli Z uwagi na spory rozstaw osi, miejsca w dwóch rzędach nie zabraknie nawet rosłym pasażerom. Trzeci jednak należy traktować awaryjnie, bowiem sam producent przyznaje, że zmieszczą się tam osoby o

Padł ci akumulator? Podpowiadamy, jak uruchomić auto przy pomocy kabli rozruchowych

uruchomienia jednostki napędowej, ratunkiem będzie uruchomienie silnika przy pomocy kabli rozruchowych, poprzez które pożyczymy prąd z innej baterii. To właśnie jakość wspomnianych kabli ma kluczowe znaczenie dla powodzenia operacji awaryjnego rozruchu pojazdu. Dlatego, przy wyborze kabli rozruchowych, nie

Hyundai i40 po lekkim lifcie - akcja aktualizacja i nowy silnik Diesla

kolorystyczne tapicerki - czerwona i mieszanka czerni oraz szarego. Zaktualizowano także listę systemów bezpieczeństwa. System FCA (Forward Collision-Avoidance Assist) ostrzega kierowcę o możliwości kolizji z przodu, a w przypadku braku jego reakcji samodzielnie rozpocznie awaryjne hamowanie. Pod maskę nowego

Powstał polski ranking najbardziej i najmniej awaryjnych samochodów do 20 tys. zł

próbie badawczej i odnosi się do typowych polskich realiów w przeciwieństwie do zagranicznych rankingów W drugiej odsłonie zestawienia od ProfiAuto sprawdzono auta w cenie od 10 do 20 tys. zł. Rywalizacja w pierwszej piątce najmniej awaryjnych modeli była bardzo zacięta. Na czołowych pozycjach pojawiły

Moment obrotowy - co to jest. Do czego służy moment obrotowy i jak z niego korzystać?

silników spalinowych, wciąż nie udało się uzyskać idealnej krzywej na wykresie ilustrującym przebieg niutonometrów. Mimo tego, inżynierowie stosują kolektory dolotowe o zmiennej charakterystyce, zmienne fazy rozrządu, a także doładowanie w postaci turbosprężarki lub kompresora. To ostatnie rozwiązanie jest

Nowy Fiat 500X - lekko odświeżony wygląd, bogatsze wyposażenie i nowe silniki

obyć bez nowych tapicerek i wersji kolorystycznych. Na coraz dłuższej liście systemów bezpieczeństwa i asystentów kierowcy znajdziemy m.in.: system rozpoznawania znaków drogowych, asystenta prędkości, system utrzymywania pasa ruchu, asystenta martwego pola, ACC, autonomiczny system awaryjnego hamowania

Kupujemy używane: Ford S-Max I kontra Citroen C4 Grand Picasso I. Pierwsze generacje popularnych minivanów

w ten sposób trują przede wszystkim siebie i swoich bliskich  Od 5 do 7 osób Wnętrze gwarantuje komfortowe warunki dla pięciu dorosłych osób wraz z bagażem. Awaryjnie mamy do dyspozycji dwa siedziska rozkładane w bagażniku. W takich warunkach pasażer przetrwa krótką podróż. Poza tym, po ich

Honda Jazz - nowa generacja wraca jako hybryda

się opierał system awaryjnego hamowania. Miejska hybryda Do napędu nowego wcielenia Hondy Jazz posłuży 1.5-litrowy silnik benzynowy, współpracujący z dwoma motorami elektrycznymi. Układ ten o nazwie e:HEV ma się pojawić w każdym modelu marki. Tak Honda planuje zelektryfikować całą gamę.

Range Rover Velar - nowy silnik V6 i garść nowości

Największą nowością jest pojawienie się w ofercie nowej wersji silnikowej. Pod oznaczeniem D275 będzie się w cenniku kryć trzylitrowy silnik Diesla V6 o mocy 275 KM i 625 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Polskich cen Range Rovera Velara z nowym silnikiem jeszcze nie podano. W Wielkiej Brytanii

Kupujemy używane: Hot hatch z segmentu B za 30 tysięcy zł. Emocje gwarantowane

oferuje zdecydowanie więcej. Znajdziemy w nim automatyczną klimatyzację, fabryczne radio, "pełną elektrykę" czy panoramiczne okno dachowe. Najważniejszy jest jednak czterocylindrowy silnik 1.4 T-JET generujący 155 lub 180 KM i współpracujący z sześciostopniową ręczną przekładnią. Auto

Kupujemy używane: Auto dla rodziny za 30 tysięcy. Wybraliśmy 8 ciekawych minivanów

, "pełną elektrykę", panoramiczne okno dachowe i kolorową nawigację. »> TRWA PLEBISCYT THE BEST OF MOTO. ZAGŁOSUJ NA SAMOCHÓD ROKU MOTO.PL I WYGRAJ NOWĄ HONDĘ CIVIC «< Do napędu Merivy II oddelegowano sprawdzone silniki benzynowe 1.4 100 KM i doładowane 1.4 Turbo 120 lub

Kupujemy używane: Chevrolet Orlando i Citroen C4 Picasso. Zapomniane minivany za rozsądną kwot

czyszczenie – awaryjnie koszt nowego elementu oscyluje wokół 400 złotych. Regeneracja turbosprężarki to wydatek 1500-1800 złotych. Niezależnie od dokonanego wyboru, benzynowe wersje Orlando zasilane LPG zużywają około 10 litrów na każde 100 km. Czterocylindrowy silnik diesla 2.0 D to konstrukcja

Wypadek i co dalej? Jak się zachować w razie wypadku lub kolizji

zachować Przede wszystkim działamy zgodnie z zasadą „zatrzymaj się, pomyśl i działaj”. Zachowajmy tzw. zimną krew. Zaczynamy od oceny sytuacji i zabezpieczenia miejsca wypadku drogowego. Włączamy światła awaryjne w swoim aucie, zaciągamy hamulec ręczny i wyjmujemy kluczyki ze stacyjki. W miarę

Kupujemy używane: Vany za 50 tysięcy złotych dla dużej rodzin

eksploatację. W pierwszym i drugim rzędzie siedzeń otrzymujemy do dyspozycji pięć niezależnych foteli z szerokim zakresem regulacji. Awaryjnie w podłodze bagażnika chowają się dwa dodatkowe siedziska. Po ich rozłożeniu, kufer kurczy się do symbolicznych 267 litrów. W kwestii wyposażenia dodatkowego, wszystko

Kupujemy używane. Auto do miasta za 30 tys. zł. Kilkuletnie, dobrze wyposażone propozycje

użytkowania, stosując materiały niezłej jakości. Na długiej liście dodatków znajdziemy między innymi automatyczną klimatyzację, centrum multimedialne z nawigacją, komputer pokładowy, "pełną elektrykę" i liczne systemy aktywnego bezpieczeństwa. Do napędu przewidziano wysokoprężny silnik produkowany

Opel Insignia | Ceny w Polsce | Najdrożej w segmencie

99 900 złotych - na tyle została wyceniona Insignia w nadwoziu liftback. Za bardziej praktyczną Insignię Sports Tourer (oplowska nazwa kombi) trzeba będzie zapłacić minimum 103 900 zł. To wyjściowe ceny Insignii z bazowym silnikiem benzynowym 1.5 T o mocy 140 KM. Na razie dowiedzieliśmy się tylko

Elektryczny hamulec postojowy I Wady i zalety I Koszty napraw

silniki w tylnych zaciskach, które za pośrednictwem przekładni dociskają tłoczki do tarczy. Poza oczywistymi walorami estetycznymi (brak wystającej z tunelu środkowego dźwigni), urządzenie elektryczne ma szereg zalet. Przeczytaj także: Kiedy tramwaj ma pierwszeństwo? Wszystko zależy od znaków. Choć nie

Kandydat w plebiscycie The Best of Moto.pl - Mazda CX-5

niewątpliwie wpływa na popularność CX-5, ale pod fantazyjnie powyginaną karoserią skryto ogrom nowoczesnych rozwiązań technologicznych, ukrytych pod nazwą SKYACTIV. Technologia w Mazdzie CX-5 nastawiona jest na szeroko rozumianą optymalizację: sztywności nadwozia, zawieszenia, wydajności silników, oporów

Audi Q3 Sporback - SUV w sportowym wydaniu

preferencji przyciskiem wyboru trybu jazdy Audi drive select. Trybów jest sześć. Każdy z własną charakterystyką pracy silnika, skrzyni biegów, tłumienia nierówności czy mocy wspomagania kierownicy. Oprócz ustawień standardowych dostępne są tryby: komfortowy, dynamiczny i wydajny oraz tryb indywidualny

Jakie nowe auto kupić za 60-70 tys. zł?

rocznika wciąż można kupić z atrakcyjnymi rabatami około 10 tysięcy złotych. 100-konny silnik 1.4 MPI zestawiony jest wówczas z sześciostopniową manualna skrzynia biegów, a do setki auto rozpędza się w 12,6 sekundy. Mówimy jednak o przestronnym, pięcioosobowym aucie z przepastnym bagażnikiem zdolnym

Skoda Superb - sprawdzamy co potrafi największa limuzyna marki

ciekawych gadżetów. Niektóre dostępne są w standardzie, za inne trzeba dopłacić. To między innymi: - Zawieszenie adaptacyjne DCC wraz z DRIVING MODE SELECT z personalizacją - Nagłośnienie firmy CANTON (12 głośników, moc 610W) - PEDESTRIAN MONITOR - system hamowania awaryjnego w przypadku wykrycia

Afera Dieselgate: BMW tłumaczy się z niewłaściwego oprogramowania

uczciwego producenta czystych samochodów. Na dodatek zażądał od wszystkich producentów przedstawienia całościowych informacji nt. oprogramowania montowanego w silnikach Diesla. Zobacz także: To nie koniec Dieselgate. Silniki po poprawkach bardziej awaryjne false false

Seat podał nowy cennik jednego z najlepszych miejskich aut na rynku. "Suma korzyści do 11 tys. zł"

multimedia, a kabinę zmontowano z wysokiej jakości materiałów wykończeniowych. Pod maską może pracować silnik o mocy 150 koni mechanicznych gwarantujący osiągi zarezerwowane dla pojazdów klasy GTI. Poniżej poznasz pełny cennik Seata Ibizy we wszystkich wersjach. Warto pamiętać o trwającej w Seacie

Salon Genewa 2017 | Nowe Suzuki Swift | Ofensywy ciąg dalszy

Swift wjeżdża w rok 2017 z nowym, znacznie nowocześniejszym i świeższym wyglądem. Wyraźnie nawiązuje do swojego poprzednika. I dobrze, bo mimo upływu lat sylwetka miejskiego Suzuki się nie zestarzała. Rolę bazowego silnika w dalszym ciągu pełni 1.2 VVT. Do oferty dołączy także trzycylindrowy silnik

Volkswagen T-Cross - znamy wyjściową cenę małego SUV-a z Wolfsburga

Volkswagen T-Cross będzie wyjściowo kosztował w Polsce 69 700 zł. Najtańsza odmiana nowego SUV-a Volkswagena ma pod maską litrowy, trzycylindrowy silnik 1.0 TSI o mocy 95 KM. Jak donosi serwis se.pl/auto już bazowa wersja ma być wyposażona w zaawansowane systemy bezpieczeństwa. To m.in.: system

Mercedes GLB oficjalnie. Nadjeżdża minivan w skórze SUV-a, na pokład zabierze nawet 7 osób

odległości z funkcją awaryjnego hamowania czy asystent wspomagający parkowanie. Sprawdzone silniki Do napędy Mercedesa GLB posłużą sprawdzone w marce silniki. Cennik otworzy wersja GLB 200 napędzana silnikiem o objętości skokowej 1.33, generującym 163 KM. To jednostka, którą znajdziemy m.in. w Klasie A

Honda CR-V Hybrid - cennik 2019. Hybryda dołącza do oferty

Nowa Honda CR-V kosztuje w Polsce 109 900 złotych. To bazowa wersja wyposażenia Comfort z silnikiem benzynowym 1.5 VTEC (173 KM), napędem na przód oraz manualną skrzynią biegów. Więcej o cenach benzynowej Hondy CR-V i o tym jak wypada na tle konkurentów pisaliśmy w tym miejscu: Hybrydowa Honda CR-V

SEAT Tarraco - siedmioosobowy SUV ze słonecznej Hiszpanii

zależności od rodzaju zdarzenia napina pasy bezpieczeństwa, uruchamia światła awaryjne, zasuwa szyby i zamyka okno dachowe. Rollover Assist aktywuje się w przypadku przewrócenia się pojazdu. Wówczas automatycznie wykonuje połączenie alarmowe, wyłącza silnik, odblokowuje drzwi i włącza światła awaryjne

Nowy Nissan Juke - po 9 latach wciąż z własnym stylem

się pochwalić m.in.: systemem hamowania awaryjnego z rozpoznawaniem pieszych i rowerzystów, rozpoznawaniem znaków drogowych, ostrzeżeniem o ruchu poprzecznym czy monitorowaniem pasa ruchu. Warto też wspomnieć o systemie ProPILOT, czyli elektroniczny asystencie kierowania, przyspieszania i hamowania

Kupujemy używane: Skoda Octavia II - opinie. Co psuje się najczęściej, a na którą wersję najlepiej postawić?

prezentują się znacznie lepiej niż w bazowych konfiguracjach. Na liście dodatkowych opcji znaleźć możemy między innymi dwustrefową klimatyzację automatyczną, rozbudowany zestaw audio z kolorową nawigacją, komputer pokładowy, skórzaną tapicerkę, a nawet napęd na cztery koła. Używana Skoda Octavia II - silniki

Kupujemy używane: Skoda Octavia II 1.8 TSI - co psuje się najczęściej?

przypadku drugiej generacji Octavii musimy Was uczulić na wersję benzynową 1.8 TSI. W tej jednostce zdarzają się przeskoczenia łańcucha rozrządu i zatarcia wałków w głowicy wynikające z problemów ze smarowaniem. Motor miewa też problemy z apetytem na olej. Octavia z silnikiem 1.8 TSI jest chwalona za dobre

Volkswagen T-Cross - sprawdzamy, która wersja jest najlepsza

awaryjnego hamowania w mieście Na szczycie gamy znajduje się specyfikacja Style. W tym przypadku możemy liczyć na 115-konny silnik benzynowy wsparty turbodoładowaniem, a także większość elementów podnoszących komfort i bezpieczeństwo w standardzie. Długa lista obejmuje m.in.: - W pełni LED-owe reflektory

Kupujemy używane: Niedocenione auta z drugiej ręki za 20 tys zł. Tanie i dość trwałe

Od 2005 do 2011 roku we włoskich zakładach Alfy Romeo produkowano bezapelacyjnie najpiękniejszego przedstawiciela klasy średniej ostatnich lat - model 159. Wbrew pozorom, to dopracowany model, godzien polecenia. Prezentuje znacznie wyższą jakość niż awaryjny poprzednik. 159 zaprojektował Giugiaro

Skoda Kamiq - ceny w Polsce. Najmniejszy SUV Skody od 67 150 złotych. Znamy polską ofertę

Skoda Kamiq wjeżdża powoli na polski rynek. Do pierwszych klientów auta trafią we wrześniu. Właśnie poznaliśmy ceny nowego SUV-a z Czech. Na początku będzie można zamawiać Kamiqa z benzynowym silnikiem 1.0 TSI o mocy 95 lub 115 KM. Mocniejsza odmiana dostępna będzie ze automatyczną skrzynią DSG. Z

Znamy cenę topowego SUV-a marki Ssangyong. Rexton wchodzi do Polski

zmierzchu i deszczu, tempomat oraz system ostrzegania przed kolizją z awaryjnym hamowaniem. Za wersję 7-osobową trzeba dopłacić 4 tys. zł. Wariant z napędem 4x4 i reduktorem kosztuje 10 tys. zł, ale jest niedostępny dla wersji benzynowej z manualną skrzynią biegów. Automat kosztuje 10 tys. zł dla silnika

Najtańsza Skoda do miasta - czy można mieć nowy samochód za 350 zł miesięcznie?

- Podgrzewane fotele - Automatyczna klimatyzacja - Funkcja awaryjnego hamowania (City Safe Drive) z czujnikiem zbliżeniowym CV (Closing Velocity) - Czujnik deszczu i zmierzchu Pod maską Citigo znajdziemy dwie jednostki napędowe. Obie mają litr pojemności, ale różną moc. Podstawowa generuje 60 koni

Całkowicie nowe Mitsubishi L200 wjeżdża do salonów. Czym zaskakuje?

skutki kolizji. W sytuacjach awaryjnych pozwala on też na awaryjne dohamowanie samochodu. Ciekawostką jest natomiast układ, który korzysta z przedniej kamery. Gdy zbyt energicznie ruszymy mając przed sobą przeszkodę, odetnie on moc w silniku i zapobiegnie wjechaniu w auto lub inną rzecz będącą przed nami

Które silniki nadają się do instalacji LPG? Prezentujemy przegląd jednostek z pośrednim i bezpośrednim wtryskiem paliwa

. Kolejny ważny aspekt stanowią wtryskiwacze. Dostępne na rynku różnią się między sobą szybkością działania, precyzją dawkowania gazu, trwałością i wydajnością. Jeśli fachowiec dobierze niedopasowany do silnika wtryskiwacz, jednostka może informować o błędach i przechodzić w tryb awaryjny. Komponenty z

Nowa Honda CR-V 2019 - cennik. Na początek z silnikiem benzynowym

Pod maską nowej Hondy CR-V znajdziemy benzynowy silnik 1.5 VTEC TURBO, który zadebiutował w Civicu X. Parametry silnika zależą od wybranej skrzyni biegów: z ręczną skrzynią: 173 KM mocy przy 5600 obr./min i 220 Nm w zakresie od 1900 do 5000 obr./min, z CVT: 193 KM mocy przy 5600 obr./min i 243 Nm w

Nowy Peugeot 208 - to może być najjaśniejsza mała gwiazda Genewy

Nowy Peugeot 208 będzie zbudowany na platformie CMP, dzięki czemu udało się obniżyć wagę nowej generacji o 30 kg. Nie znamy jeszcze dokładnych wymiarów nowego Peugeota 208, ale Francuzi chwalą się, że CMP to także lepsze wyciszenie, mniejsze wibracje i lepsze prowadzenie. Silniki nowego Peugeota

SEAT Leon - sprawdzony i dobry kompakt. Co oferuje hiszpański samochód?

ma trzy podstawowe zalety - pozwala na wygospodarowanie przestronnego wnętrza, montaż dobrego zawieszenia oraz mocnych silników. W przypadku kompaktowego auta najważniejsza jest jednak przestrzeń. Mimo stosunkowo niewielkich wymiarów zewnętrznych znajdziemy tutaj zapas miejsca na bagaże oraz dla osób

Twój samochód pali za dużo? Możliwe, że jest uszkodzony. Popularne usterki wpływające na spalanie

. Zaburzony zostaje skład mieszanki paliwowej, co w skrajnym przypadku jednostka sterująca pracą silnika odczytać może jako błąd, uruchamiając tryb awaryjny. Niską efektywność filtra powietrza dosyć często potęgować mogą na przykład dostające się do układu dolotowego liście blokujące przepływ powietrza

Nissan Qashqai to najpopularniejszy crossover od lat. Teraz ma nową cenę

sporych ubytków w asfalcie, ale wersja z napędem na obie osie poradzi sobie także w lekkim terenie. Koleiny wypełnione błotem, czy śnieżne zaspy są dla Nissana bułką z masłem. Wsparciem dla kierowcy są też mocne, nowoczesne jednostki napędowe. Wprowadzony kilka miesięcy temu silnik 1.3 DIG-T generuje

Nowy Volkswagen Golf 8 - ceny w Polsce. Na razie od 91 990 zł. W przyszłości dostanie tańsze silniki

Ile kosztuje nowy Volkswagen Golf? Wyjściowo 91 990 zł, a więc całkiem sporo jak na kompakt. Trzeba jednak zaznaczyć, że na razie najsłabszą i najtańszą benzynową propozycją jest silnik czterocylindrowy silnik 1.5 TSI EVO o mocy 130 KM. Z czasem do polskiej oferty dołączy jeszcze słabszy silnik 1.0

Nowe Audi A1 już w polskiej ofercie - znamy wyjściową cenę

91 000 zł zapłacimy za na nowe Audi A1 30 TFSI. Oznacza to, że pod maską będzie pracował benzynowy silnik o mocy 116 KM. Skrzynia to 6-biegowy manual, a automatyczną przekładnię S tronic będzie można zamówić za dopłatą. Audi chwali się, że już w standardzie nowe Audi A1 będzie uzbrojone w całą

Kupujemy używane: Ford S-Max I. Którą wersję i silnik wybrać? Sprawdzamy lubianego minivana

swoich samochodach, często nie myślą, że w ten sposób trują przede wszystkim siebie i swoich bliskich  Ford S-Max - przestronność. Od 5 do 7 osób Wnętrze gwarantuje komfortowe warunki dla pięciu dorosłych osób wraz z bagażem. Awaryjnie mamy do dyspozycji dwa siedziska rozkładane w bagażniku. W

Skąd bierze się popularność Hyundaia Tucsona w Polsce? To nie tylko kwestia cen

Last Minute, czyli po prostu wyprzedaż rocznika 2018. W jej ramach suma korzyści przy zakupie Tucsona wynosi aż 12 tys. zł. Tucson do tej pory bardzo dobrze wypadał na tle rywali pod względem ceny. Dzięki Last Minute i innym rabatom popularność tego SUV-a może tylko wzrosnąć. Bazowym silnikiem nowego

Opel Zafira Life wyceniony w Polsce. Nowy van wyjeżdża na drogi

praktycznego rodzinnego wozu, produkowanego od końca lat dziewięćdziesiątych. Możliwe, że nazwa Vivaro trafi na tylną klapę wersji dostawczej. Opel Zafira Life Compact to model o bardzo szerokich możliwościach. Standardowo oferuje pięć miejsc dla pasażerów. Turbodoładowany silnik wysokoprężny 1.5 o mocy 102 KM

Nowe Renault ZOE. Producent obiecuje prawie 400 km na jednym ładowaniu

. Polskich cen jeszcze nie znamy. Nowe Renault ZOE to wyraźnie mocniejszy silnik elektryczny, który będzie miał 135 KM oraz 245 Nm. MA to pozwolić elektrykowi na rozpędzenia się od 0 do 100 km/h w 10 sekund, a na autostradzie rozpędzić się do 140 km/h. ZOE otrzyma również większe akumulatory, które z tym

Nissan sypnął rabatami. Największe daje na X-Traila

z 4 głośnikami, złączem USB i Bluetooth oraz system Stop/Start. Do wyboru są: silnik benzynowy (1.6 o mocy 163 KM), dwa silniki wysokoprężne różniące się mocą (1.6 130 KM lub 2.0 177 KM), sześciobiegowa przekładnia manualna lub bezstopniowa przekładnia automatyczna Xtronic, napęd na przednie koła

Koncern FCA oszukiwał we Francji na setki milionów euro

nie koniec Dieselgate. Silniki po poprawkach bardziej awaryjne Oprócz tego francuskie władze prowadzą postępowanie w sprawie przeszkadzania uprawnionemu urzędnikowi naruszeń przepisów dotyczących zużycia paliwa. Koncern FCA jest zagrożony grzywną w wysokości 300 tys. euro i karą do 2 lat więzienia

Seat Tarraco za 700 zł miesięcznie. Zobacz co oferuje 7-osobowy hiszpański SUV

znajdziemy: System kontroli odstępu Front Assist z funkcją awaryjnego hamowania i funkcją ochrony pieszych i rowerzystów Tempomat z ogranicznikiem prędkości 7 poduszek powietrznych Automatyczną klimatyzację trzystrefowa Climatronic System bezkluczykowego uruchamiania samochodu KESSY GO 8-calowy

Jak działa wspomaganie kierownicy? Rodzaje układów, typowe usterki, koszty

wspomaganie wyłączy się w trybie awaryjnym. Uproszczona budowa oznacza także niższe koszty ewentualnych napraw. Możemy spodziewać się jedynie zużycia eksploatacyjnego silnika elektrycznego – koszt regeneracji to kilkaset złotych. Kilka dekad doświadczenia Wspomaganie kierownicy ma ponad wiek

Kupujemy używane: kabriolet za 15 tys. zł. Dobry pomysł na rozpoczęcie wiosennego sezonu.

awaryjne. Jakość zastosowanych materiałów nie odbiega od klasowych rywali, podobnie jak poziom wyposażenia dodatkowego. Możemy liczyć na automatyczną klimatyzację, systemy aktywnego wsparcia kierowcy, niezłe nagłośnienie, archaiczną nawigację, sportowe fotele i skórzaną tapicerkę. Oszczędni kierowcy z

Bestsellerowy SUV Volkswagena za 944 zł miesięcznie. Znaleźliśmy najtańszą wersję, która zaskakuje wyposażeniem

, obszytą skórą - Czujnik zmierzchu - automatyczne włączenie świateł z funkcją Coming / Leaving Home - System Start-Stop wyłączający silnik podczas postoju z systemem rekuperacji energii odzyskiwanej podczas hamowania - System Front Assist z funkcją awaryjnego hamowania City - System Lane Assist

Lexus RX L - przegląd cennika

Lexus RX L to tak naprawdę przedłużony RX z trzecim rzędem siedzeń. Co ważne, dwa dodatkowe miejsca nie są opcją awaryjną - oferują pasażerom komfortowe warunki podróży (przewidziano dla nich nawet osobny panel klimatyzacji). Przedłużony RX jest oferowany póki co w jednej wersji silnikowej o

Nowa Skoda Superb - cennik. Wciąż tańszy od Volkswagena Passata

świateł drogowych. Systemy bezpieczeństwa W odświeżonym Superbie pojawił się także aktywny tempomat ADAPTIVE CRUISE CONTROL, który z wyprzedzeniem wykrywa ograniczenia prędkości oraz zakręty na drogach i dostosowuje do nich prędkość jazdy. Nowością jest także asystent awaryjnego zatrzymania EMERGENCY

Kupujemy używane. Kabriolet za 20 tysięcy złotych. Co oferuje rynek?

Sony, podgrzewane siedziska i nawigację. Podobnie jak Peugeot 308 CC, także w Focusie awaryjnie podróżować mogą cztery osoby. Do napędu Forda najczęściej wybierano bezproblemowy, wolnossący silnik benzynowy 2.0 o mocy 145 KM lub wysokoprężny autorstwa koncernu PSA 2.0 TDCI generujący 136 KM

Auta z Japonii na wyprzedaży. Sprawdzamy, jakie rabaty można dostać

niezamierzonej zmianie pasa ruchu i uruchomi hamulce w trybie awaryjnym w razie wykrycia przeszkody. Największy rabat przewidziano właśnie na Nissana Qashqaia. W przypadku wersji z nowym silnikiem wysokoprężnym 1.5 DCI o mocy 115 KM importer przewidział rabat w wysokości 20 000 zł.  Z kolei największy SUV

Kupujemy używane Volvo XC60 - opinie, awarie, najlepsze wersje. Ulubiony SUV klasy premium Polaków

rozbudowanych systemów aktywnego bezpieczeństwa (awaryjne hamowanie w korku, czujnik martwego pola). Miejsca w dwóch rzędach jest pod dostatkiem. Piątej osobie będzie przeszkadzał wysoko poprowadzony tunel środkowy. Bagażnik zmieści od 495 do 1455 litrów. >>> Zobacz. "Ale jest suwak!" No

Skoda Kodiaq Sportline - znamy polskie ceny! SUV Czechów jest bezkonkurencyjny

. Pod maską usportowionego SUV-a znajdziemy jednostki TSI i TDI w zakresie mocy od 150 do 190 KM. Niektóre z tych silników są dostępne z napędem 4x4 i systemem wyboru profilu jazdy Driving Mode Select. Cennik otwiera kwota 138 700 zł. Zobacz także: Raport TUV 2018 - które samochody są najmniej awaryjne

Volkswagen Polo - nowa definicja miejskiego samochodu

Highline z silnikami 1.0 TSI (95 i 115 KM) oraz 1.6 TDI (95 KM) Już najtańsza wersja Start jest standardowo wyposażona m.in. w: system Front Assist z funkcją awaryjnego hamowania w mieście i radarem wykrywających pieszych, asystenta ruszania pod górę, system monitorowania ciśnienia powietrza w oponach

Polska jest jednym z czołowych eksporterów części i akcesoriów motoryzacyjnych. Czy elektromobilność zachwieje naszą pozycją w tym sektorze?

elementem pojazdu był silnik spalinowy. Ale w jego miejsce wprowadzany jest silnik elektryczny, do którego konstrukcji używa się dużo mniej części i jest mniej awaryjny. Przeczytaj także: Najczęściej wyszukiwane marki motoryzacyjne na świecie Przemysł 4.0 wymaga wykwalifikowanej kadry Nowe rozwiązania

Subaru publikuje cennik Imprezy z mniejszym silnikiem

utrzymania pasa ruchu czy systemu hamowania awaryjnego. Nowa Impreza powstała na bazie płyty podłogowej SGP. Nowa konstrukcja jest sztywniejsza, co poprawiło pracę układu zawieszenia i obniżyło środek ciężkości pojazdu. W porównaniu z poprzednim modelem ulepszono precyzję prowadzenia oraz stabilność

Duży, świetnie wyposażony SUV za 716 zł miesięcznie? Prześwietlamy ofertę Seata Tarraco

: - Asystenta pasa ruchu - System kontroli odstępu Front Assist z funkcją awaryjnego hamowania i funkcją ochrony pieszych i rowerzystów - Tempomat z ogranicznikiem prędkości - Automatyczny hamulec pokolizyjny ograniczający skutki kolejnych kolizji - Automatyczną klimatyzację trzystrefową Climatronic

Czy oleje silnikowe można ze sobą mieszać? O czym pamiętać, gdy zajdzie potrzeba dolania oleju do silnika

Wielu właścicieli pojazdów jest przekonana, że gdy silnik przekroczy przebieg 200-300 tysięcy km, to od tego momentu można do niego dolewać bez obaw różnego rodzaju oleje, mieszając je ze sobą. Niestety, ten pogląd ma niewiele wspólnego z rzeczywistością, i jest to najkrótsza droga do dewastacji

Poznań Motor Show 2017 | Polska premiera Suzuki Swift

nowym, znacznie nowocześniejszym i świeższym wyglądem. Wyraźnie nawiązuje do swojego poprzednika. I dobrze, bo mimo upływu lat sylwetka miejskiego Suzuki wciąż przyciąga wzrok. Rolę bazowego silnika w dalszym ciągu pełni 1.2 VVT. Do oferty dołączy także trzycylindrowy silnik turbo Boosterjet o

Nowa SKODA FABIA - hit SKODY wjeżdża na polski rynek. Co nowego oferuje?

przeprojektowana deska rozdzielcza dostępna jest z dwukolorowym wykończeniem. Nowa SKODA FABIA - silniki Oferta silnikowa odświeżonej SKODY FABII zawiera cztery trzycylindrowe jednostki o pojemności 1.0 l. Wolnossące silniki MPI z wtryskiem pośrednim oferowane są w dwóch wariantach mocy: 60 KM i 75 KM

Nowe systemy bezpieczeństwa obowiązkowe we wszystkich samochodach. Parlament Europejski jest za

kolizji System awaryjnego, automatycznego hamowania z czujnikami monitorującymi otoczenie samochodu System ostrzegania przed przekraczaniem dozwolonej prędkości, który informuje o dozwolonej prędkości na drodze Szyby i pokrywy silnika pochłaniające energię podczas wypadku W myśl nowych przepisów

Alarmujące dane dotyczące silników Diesla. Są bardziej trujące, niż przypuszczano

Silniki Diesla przez długi czas uważane były za bardziej ekonomiczne, długowieczne, mniej awaryjne i mniej szkodliwe od benzynowych odpowiedników. Po tzw. „dieselgate”, pojawiło się mnóstwo głosów, że jest to wyłącznie mit, a wartości emisji podawane przez producentów nijak mają się do

Volkswagen T-Cross - mały SUV Volkswagena mistrzem praktyczności

. Wrażenie przestronności potęguje stylistyka modelu - mały T-Cross wygląda jak pomniejszony Touareg, okręt flagowy marki z Wolfsburga. Pod maską może pracować jeden z czterech turbodoładowanych silników. Wszystkie spełniają normę Euro 6d-Temp. 1.0 TSI o mocy 95 KM 1.0 TSI o mocy 115 KM 1.5 TSI o mocy 150 KM

Opel Grandland X - prezentacja modelu

Grandland X w polskich salonach pojawił się już rok temu, ale Opel nie pozwala o nim zapomnieć. Do gamy dołączają kolejne silniki, a niemiecki SUV jest wyróżniany kolejnymi nagrodami. Zdobyta w tym roku statuetka konkursu „2018 Off Road Awards" jest wyjątkowa. Czytelnicy niemieckich

Maserati Ghibli | Najtańszy model odświeżony

Ciężko powiedzieć, że Maserati Ghibli zestarzało się przez tych kilka lat. Z podobnego założenia wyszło Maserati i skupiło się na podkręceniu silnika oraz ulepszeniu oferty wyposażenia. Pod maską podstawowej wersji czterodrzwiowego sedana pracuje jednostka V6 twin-turbo o pojemności trzech litrów

Mazda CX-3 po liftingu. Co się zmieniło?

Mazda CX-3 nie zdążyła się zestarzeć, ale producent przygotował pakiet zmian, które unowocześnią samochód. Na początek zainstalowano automatyczny hamulec awaryjny, który potrafi wyhamować samochód przy prędkościach poniżej 30 km/h, gdy tylko wykryje zagrożenie kolizją. Bazowy crossover ma być

Czy instalacja LPG pogarsza osiągi auta? Rozwiewamy mity

niedopasowany do silnika wtryskiwacz, jednostka może informować o niekompatybilności wyświetlaniem kontrolki „check engine” i przechodzeniem w tryb awaryjny. Komponenty z najniższej półki dość szybko się rozkalibrowują. Popularnym zjawiskiem jest też nierówna praca jednostki, pogorszenie osiągów i

awaryjne silniki prawdy i mity

Szanowna redakcjo. Rozpowszechnianie mitów to nie jest profesjonalne podejście do tematu. Jestem posiadaczem dwu silników diesla - oczywiście nie w jednym pojeżdzie - 1 - skoda Octavia z 2008 r silnik 1,9 2 - scenic z 2010 r silnik 1,5 Oba znajdują się na listach najbardziej awaryjnych i to

Najbardziej awaryjne silniki

Coś mi się tak skojarzyło i okazało się słusznie. Podobieństwo widać, he he he Najbardziej awaryjne marki silników: 1. MG Rover (7,88%) 2. Audi (3,71%) 3. Mini (2,51%) 4. Saab (2,49%) 5. Vauxhall/Opel (2,46%) 6. Peugeot/Citroen (2,26%) 7. BMW (2,20%) 8. Renault (2,13%) 9. Volkswagen

Jak awaryjny jest silnik Diesla

czy warto inwestować w drogiego diesla, skoro niezależnie od marki silniki sa bardzo awaryjne, we wszystkich wysiadaja turbiny pompy wtryskowe. Na łamach opisano setki krytycznych uwag o silnikach diesla takich niby sław jak Mercedes, Volvo, VW, Ford, Renault które obecnie nie są w stanie

Awaryjny tryb pracy sterownika silnika

moze byc spowodowany ogólnie niesprawnością np. sondy lambda, która została wykryta przez układ samodiagnostyki silnika. Z informacji które posiadam wynika, że sterownik zastępuje parametry z odłaczonej sondy lambda wartościa srednią zaprogramowaną w swojej pamieci. Czy to sie powinno

Przydałaby sie lista nie awaryjnych silników :-)

moto.pl/MotoPL/56,88389,15735816,Awaryjne_silniki___Uwazaj_przy_zakupie_tych_aut__AKTUALIZACJA_.html -- Pozdrawiam, G. hideipvpn

Awaryjne lądowanie

Po dwóch udanych prezentacjach w Polsce śmigłowiec AW101 miał problemy podczas sobotniego powrotu do Włoch. Awarii uległy dwa z trzech silników maszyny i piloci byli zmuszeni do awaryjnego lądowania na lotnisku w Dubnicy na Słowacji. W poprzednim tygodniu w pokazie AW101 w Świdniku uczestniczył m

BMW awaryjne

Czytałem Aś test na 100.000 BMW 3 318.Zaskoczyło mnie to że za takie pieniądze jest bardzo awaryjny. Sypało się kupę pierdół, na końcu kiedy całe rozebrali okazało się,że silnik w fazie testów po zjeździe z taśmy był nieprawidłowo docierany (katowany), korbowody powodowały nierówną pracę

awaryjne ladowanie

"... Z powodu awarii jednego z silników, samolot należący do wenezuelskich linii Rutaca, z piłkarską reprezentacją tego kraju na pokładzie, musiał awaryjnie lądować w Resistance, stolicy argentyńskiej prowincji Chaco. Piłkarze Wenezueli podróżowali do Buenos Aires na spotkanie z Argentyną (17

Awaryjne lądowanie

19 marca samolot z Warszawy do Poznania planowy odlot 10:40 miał kłopoty z silnikiem i musiał zawrócić do Warszawy. Czy ktoś słyszał coś na ten temat??

Praca silnika w awaryjnym trybie sterowania

jest spowodowana ogólnie niesprawnością np. sondy lambda, która została wykryta przez układ samodiagnostyki silnika. Z informacji które posiadam wynika, że sterownik zastępuje parametry z odłaczonej sondy lambda wartościa srednią zaprogramowaną w swojej pamieci. Czy to sie powinno objawiać

silniki HDI...????

co sądzicie o tych silnikach? czy prawda że są bardzo awaryjne?? niedawno kupilam auto PEUGEOT 206 z takim silnikiem, obecnie jezdzi sie bardzo dobrze, ale chętnie poslucham radi opini, zapraszam do dyskusji właścicieli aut z takimi silnikami

Pyrzowice-awaryjne lądowanie

Bez przeszkód wylądował w czwartek na lotnisku w podkatowickich Pyrzowicach samolot Lufthansy, którego pilot podczas lotu stwierdził zadymienie w jednym z silników maszyny. Na pokładzie były 53 osoby; nikomu nic się nie stało. Jak podały służby prasowe lotniska, podejrzenie zapalenia

Re: awaryjne silniki prawdy i mity

bardzo wysokie, a naprawę główną można zrobić tylko określoną, niewielką liczbę razy (czasem - wcale lub raz). Te silniki są więc przede wszystkim nietrwałe, a nie awaryjne (choć jedno nie wyklucza drugiego). Po drugie - mylisz historię jednego egzemplarza ze statystyką. Po trzecie - poniosłeś spore

Silnik wysiadł. Awaryjne lądowanie na Okęciu

kolejna awaria . EuroLot przymierza się do latania po kraju. Pomysł świetny ale czym. Czy te sytuacja nie podważą zaufania pociąg pewny samolot nie. Trasy krajowe aż się prosi tego nie neguje. www.airportsbase.com Dla tysi

Hamowanie awaryjne

W czasie kursu na prawo jazdy dowiedziałem się że hamowanie samym hamulcem jest bradziej efektywne od hamowania ze sprzęgłem. Dlaczego? przecież jeżeli nie wcisniemy sprzęgła to hamulec hamuje ale silnik nadal ciągnie samochód do przodu. Gdzie jest błąd w moim rozumowaniu?

Zasilanie awaryjne

UPS do zasilania komputera nie zdaje egzaminu. Pompa na prądzie z UPSa nie działa. Po konsultacjach dowiedziałem się, że sinusoida prądu z UPSa jest inna niż prądu w sieci i nie można nim zasilać silnika klatkowego jaki posiada pompa C.O.

Skoda-silnik

przymierzam się do kupienia Fabii, 4-5 letniej i mam pytanie: jak poznać który z silników jest starszą wersją produkowaną przez Skodę a który konstrukcją VW? Podobno ta nowsza wersja jest miej awaryjna? A może macie inne zdanie na ten temat?

Re: awaryjne silniki prawdy i mity

2 litry? Przecież tam w zależności od silnika wchodzi od 3 do 3.5 litra oleju. Skoro dolewasz 2 litry na to tam już nie ma silnika, ale faktycznie skoro masz opiłki metalu w silniku...

Re: awaryjne silniki prawdy i mity

> Miałem silnik 2,0 DID w Mitsubishi Outlander 2009 r. To ten sam niemalze silnik > co 1,9 tdi na pompowtryskiwaczach. Bredzisz, koreański spamerze.

Re: awaryjne silniki prawdy i mity

Najlepiej po prostu kupić silnik zapasowy i wozić w bagażniku na wszelki wypadek. Gdy się zepsuje silnik podczas jazdy, to wymienić na ten zapasowy, a popsuty zawieźć do mechanika.

Re: awaryjne silniki prawdy i mity

Poczytaj grupy posiadaczy Renault z silnikiem DCi to się dowiesz o co chodzi. Raz przekręcanie się panewek to nie mit. Dwa panewki przekręcały się kiedy stosowano się zaleceń producenta i wymiana oleju co 30 tys. Potem sam producent zaczął zalecać co 15 tys wymianę. Trzy silniki 1.5 DCi występowały

Re: awaryjne silniki prawdy i mity

only_the_godfather napisał: > 2 litry? Przecież tam w zależności od silnika wchodzi od 3 do 3.5 litra oleju. > Skoro dolewasz 2 litry na to tam już nie ma silnika, ale faktycznie skoro masz > opiłki metalu w silniku... twoja głupota mnie przeraża....jeśli rocznie robię 10

Re: awaryjne silniki prawdy i mity

W dieslu, zapobiegawczo panewki po 180tys. nalotu:-/ Taki silnik bez dupy powinien przelatać 500tys. bez żadnych zapobiegawczych wymian i tak jest w dobrych silnikach (których już chyba nie produkują hehe) -- Life is too short to drive boring cars

Re: awaryjne silniki prawdy i mity

Napisałem, że prawie cały bo wszędzie gdzie czytałem było podane, że do Polo benzynowego wchodzi od 3 do 3,5 litra oleju w zależności jaki to silnik.

Re: awaryjne silniki prawdy i mity

twierdzili że padający kzfr to wada fabryczna silników. A jak poczytasz fora internetowe to jest cała masa speców którzy wiedzą lepiej jaki olej lać do silnika. Jeszcze rozumiem, nie lejesz oleju z którym producent ma podpisaną umowę marketingową tylko innej marki ale zgodny z normami.

Re: awaryjne silniki prawdy i mity

> W wyniku niewłaściwego smarowania (zły olej, za mały stan oleju) mozesz mi wyjaśnić, w jaki sposób niski stan oleju wpływa na smarowanie wariatora przy rozruchu silnika, kiedy ten wariator w ogóle nie jest wtedy smarowany?

Re: awaryjne silniki prawdy i mity

only_the_godfather napisał: > Napisałem, że prawie cały bo wszędzie gdzie czytałem było podane, że do Polo be > nzynowego wchodzi od 3 do 3,5 litra oleju w zależności jaki to silnik. 2 litry z 3,5 to też nie jest "prawie cały" ...prawie cały to by było 3,3 litry...

Re: awaryjne silniki prawdy i mity

Miałem silnik 2,0 DID w Mitsubishi Outlander 2009 r. To ten sam niemalze silnik co 1,9 tdi na pompowtryskiwaczach. Jak madrzy japończycy mogli kupic takiego gniota. 140 KM ale traktor ! A wczesniej w Mazdzie 3 -francuski silnik 1,6/1560 cm3- 360 tys km bez naprawy!//-do dzis montowany- genialny

Re: awaryjne silniki prawdy i mity

Ale chodzi o statystykę i porównanie z innymi silnikami, a nie to, że jak odpowiednio będziesz dmuchał/chuchał do tego trafisz dobry egzemplarz to będziesz miał spokój... To, że znam 2 osoby które z TwinSparkami Alfy nie miały problemów, czy osobę która Mitsu Outlanderem 2 z 2.0 TDI PD od VW

Renault espace III - jaki silnik najmniej awaryjny

najmniej awaryjny, najoszczędniejszy, najlepiej skonstruowany. slyszalem, ze V6 3.0 benzyna to porazka.

Re: awaryjne silniki prawdy i mity

i załatwia sprawę. Wałka nie trzeba wyjmować, ani odkręcać od niego wariatora. Puszkę wariatora trzyma seger (od strony silnika). Ściskając go można ściągnąć obudowę i wymienić sprężynę i podkładkę. Przy odrobinie wprawy zajmie to 15 minut (nie liczę ustawiania rozrządu). > Wariator jest

Re: awaryjne silniki prawdy i mity

w tych silnikach potrafi ubywać" :-) . Jak to rozumieć? Że jak się regularnie zmienia wariator (ok. 700 zł) to można już nie kontrolować poziomu oleju i nie dbać o to, by to był ten właściwy? :-) Wariator (jego usterka) to tylko jeden ze skutków niewłaściwego serwisu olejowego, są gorsze- zatarcie

Re: awaryjne silniki prawdy i mity

drżenie o poziom oleju, którego zresztą w tych silnikach potrafi ubywać. Zresztą, z klekocącym wariatorem też można jeździć przez jakiś czas.

Re: awaryjne silniki prawdy i mity

> Że jak się regularnie zmienia wariator (ok. 700 zł) to można już nie > kontrolować poziomu oleju i nie dbać o to, by to był ten właściwy? :-) Poziom oleju należy oczywiście kontrolować. Problem polega na tym, że o ile w innych silnikach ten właściwy poziom to od-do, to w silnikach, o

Pyrzowice: Awaryjne lądowanie awionetki

szwajcarskiej firmy maszyny byli jedynie dwaj piloci. Procedurę awaryjną wszczęli, gdy włączył się czujnik sygnalizujący pożar silnika. Silnik został wyłączony, a samolot musiał lądować. Maszyna miała pełne baki, mieszczące ok. 1,5 tony paliwa. Już w trakcie lądowania okazało się, że w silniku nie ma

Re: awaryjne silniki prawdy i mity

> a to ciśnienie zależy od obrotów. no coś ty? Im wyższe obroty silnika, tym większe ciśnienie oleju w tymże? > Gdy w wariatorze zużyją się zęby kół zębatych, przeskakujących po sobie > w wyniku niewłaściwego sterowania olejem widziałeś rozebrany wariator? Zęby nie przeskakują po

Re: awaryjne silniki prawdy i mity

> Co robie nie tak,ze auto nie bierze oleju? Oleju to nie bierze nigdy nie uzywana sucha patelnia powieszona nad kuchnia dla dekoracji, a silnik w twojej tam ciubarynce olej bierze, ale jego poziom sobie uzupeelnia ropa z przeciekow, plynem chlodniczym z przeciekow, wilgociami porannymi

awaryjne ladowanie ....

Wedle info linii lotniczej Contact Air główny silnik samolotu Typ Fokker 100 osiągał tylko częściowo pełne obroty. Lot odbywał się dzisiaj 14.09.2009 14:14) Na pokładzie było 73 pasażerów i 5 członków załogi. Na pokładzie był szef niemieckiej SPD Franz Müntefering. Zgłoszono alarm

Re: awaryjne silniki prawdy i mity

jestklawo napisała: > > W wyniku niewłaściwego smarowania (zły olej, za mały stan oleju) > > mozesz mi wyjaśnić, w jaki sposób niski stan oleju wpływa na smarowanie wariat > ora przy rozruchu silnika, kiedy ten wariator w ogóle nie jest wtedy smarowany? > a to

Re: awaryjne silniki prawdy i mity

zużyte). Poziom oleju i w ogóle jego ilość w silniku wpływa na to, że nie występują jego braki w wariatorze podczas rozruchu, gdy przez krótki czas nie jest on właściwie smarowany (właśnie wtedy słychać turkotanie kół, które ustaje po kilku sekundach , gdy dotrze tam olej. W ten sposób następuje

Re: awaryjne silniki prawdy i mity

jestklawo napisała: > > to nawet wtedy gdy jest w pozycji 0 i może tak na szybko, jak się ma olej do trwałości wariatora w silnikach TS Alfa Romeo

Re: awaryjne silniki prawdy i mity

są zużyte). Poziom oleju i w ogóle jego ilość w silniku wpływa na to, że nie występują jego braki w wariatorze podczas rozruchu, gdy przez krótki czas nie jest on właściwie smarowany (właśnie wtedy słychać turkotanie kół, które ustaje po kilku sekundach , gdy dotrze tam olej. W ten sposób następuje

Re: awaryjne silniki prawdy i mity

Przecież Ci piszę że tak nie jest- napinacz trzeba obowiązkowo zmieniać co 60000 km, bo zniszczy silnik, wariatora nie trzeba regularnie wymieniać- tylko wtedy gdy jest niesprawny- tak zaleca Alfa i to się sprawdza w praktyce (pod warunkiem właściwego serwisu olejowego). Dodam jeszcze że Alfa

Re: awaryjne silniki prawdy i mity

wszystkim - w odróżnieniu od samochodów czy silników - żadne statystyki awaryjności tu nie istnieją. Istnieją tylko obiegowe opinie, które najczęściej są trzecim rodzajem prawdy.

Re: awaryjne silniki prawdy i mity

wymieniac,kosztuje 60 euro. > Co robie nie tak,ze auto nie bierze oleju? Silnik nie jest wysilony, uszczelniacze w dobrym stanie, może tak być że nie bierze. Ale wymieniać i tak powinieneś, bo olej zmienia swe właściwości po jakimś tam czasie pracy, nawet jak dobrze wygląda A raczej nie ma tu

Re: awaryjne silniki prawdy i mity

stosowanego oleju jak również pilnowanie jego stanu- wtedy te silniki są bezawaryjne. Niestety, ostatnio widać w sieci wysyp trolli handlowych zalecających na forach inne oleje, wielu sie na to nabiera i takie są efekty. Znajomy przejechał Twin Sparkiem ponad 350000 km także bez awarii.

Re: awaryjne silniki prawdy i mity

I ja mam podobne doświadczenia- kupiłem w jakiejś promocji elektryczne nożyce do żywopłotu za całe 75 zł, już drugi rok je intensywnie eksploatuje i nic. Z autami jest tak że dziś wielu użytkowników nie przestrzega zaleceń producenta- nie pilnują oleju, coś nawet starają się sami w silnikach

Re: awaryjne silniki prawdy i mity

decyduję ECU uruchamiając elektrozawór przy 1900 obrotów silnika. Przy rozruchu, na wolnych i pow. 4500, olej do wariatora nie jest tłoczony. Legendy że wysoki poziom oleju ma jakiś cudowny wpływ na wariator są powielaniem starego, niezweryfikowanego przez autora/tłumacza, tekstu z cuoresportivo.pl. I są

Re: awaryjne silniki prawdy i mity

niektórzy uważają, bywa że nawet że wersje 3,2 potrafią zużyć ok. 0,6 litra na 10000 km, zależy w jakim stanie jest silnik, uszczelniacze i stan gładzi i pierścieni oraz tłoków.

Polonez z silnikiem Rovera

Czy warto kupić poloneza z silnikiem Rovera. Jakie są koszty jego utrzymania? Czy jest awaryjny? Ile wyniesie jego ewentualny remont. Ile wytrzymują te silniki?

Re: awaryjne silniki prawdy i mity

> wijesz się jak piskorz, żeby nie wyszło że tej racji nie masz na moje rzeczowe, konkretne argumenty, ty opowiadasz jakąś bajkę o wpływie poziomu oleju na wariator. W którym fragmencie moich wypowiedzi nie mam racji? > wałki i zębatki się nie zużywają- to jest bzdura, już o tym pisałem,

Re: awaryjne silniki prawdy i mity

> następuje jednak ścierne zużycie zębatek ejże, tam nie ma żadnych zębatek, zaraz cranmer to przeczyta i będzie sie pluł, że znowu ktoś w internetach nie ma racji ;) Wariator musiałby mieć milion km przebiegu, żeby zauważalnie sie zużył. Te "zębatki" nie obracają sie względem siebie, tylko hel

Re: awaryjne silniki prawdy i mity

jestklawo napisała: > > to nawet wtedy gdy jest w pozycji 0, Ja może przypomnę o co my się spieramy- ja twierdzę że prawidłowe serwisowanie olejowe- poziom oleju i jego rodzaj ma kluczowe znaczenie dla trwałości wariatora, Ty natomiast, że poziom oleju i jego rodzaj nie ma na to wpł

Re: awaryjne silniki prawdy i mity

> jest ono sterowane zaworem elektromagnetycznym, który przy > większych obrotach zwiększa ciśnienie w wariatorze ;) nawet aktor z twojego filmu (ok. 7. min) mówi że działa to zero-jedynkowo (tzn. że albo olej płynie do wariatora albo nie) Dzieje sie tak tylko w niskim i średnim zakresie

Re: awaryjne silniki prawdy i mity

@jestklawo : Tak, ciśnienie oleju zależy od obrotów- jest ono sterowane zaworem elektromagnetycznym, który przy większych obrotach zwiększa ciśnienie w wariatorze. W wyniku niewłaściwego smarowania (zły olej, za mały stan oleju) powstają luzy na elementach ruchomych wariatora- ściera się powier

Re: awaryjne silniki prawdy i mity

> a wypierdalaj to też figura retoryczna? Nie, to jest proste polecenie, które masz wykonać, pisdo.

Re: awaryjne silniki prawdy i mity

Przecież ci już qqbek udowadniał, że wyraźnie napisałeś o opiłkach metalu w oleju. Potem głupio zacząłeś to tłumaczyć że niby jakieś śmieci.

Re: awaryjne silniki prawdy i mity

> Nie jest prawdą że wariator wymienia się w TS-ach razem z rozrządem, > wymienia się go gdy źle pracuje Nie jest "prawdą". Jest praktyką. Tak samo nie trzeba wymieniać napinacza. A jednak się wymienia.

Re: awaryjne silniki prawdy i mity

vogon.jeltz napisał: > Przecież ten wariator w Alfie to żadna awaria. To jest po prostu część eksploat > acyjna, którą wymienia się razem z rozrządem, jak napinacz. Nie jest prawdą że wariator wymienia się w TS-ach razem z rozrządem, wymienia się go gdy źle pracuje. Wariator jest st

Re: awaryjne silniki prawdy i mity

Przecież ten wariator w Alfie to żadna awaria. To jest po prostu część eksploatacyjna, którą wymienia się razem z rozrządem, jak napinacz.

Re: awaryjne silniki prawdy i mity

A wiesz ile ja razy przebiegałem na czerwonym świetle? I nic mnie mnie nie rozjechało. Ale za to rozwaliłem kolano na sali gimnastycznej. Wniosek: przebieganie jest bezpieczne, a sale gimnastyczne trzeba natychmiast zamknąć! -- Sygnaturka wykonała niedozwoloną operację! Zresetuj komputer i skont

Re: awaryjne silniki prawdy i mity

vogon.jeltz napisał: > > Szanowna redakcjo. > > Rozpowszechnianie mitów to nie jest profesjonalne podejście do tematu. > > Szanowny - aczkolwiek nieco przygłupiasty - czytelniku, > Słowem, którego szukasz, jest "statystyka". > Bez poważania > Redakcja

Re: awaryjne silniki prawdy i mity

> Szanowna redakcjo. > Rozpowszechnianie mitów to nie jest profesjonalne podejście do tematu. Szanowny - aczkolwiek nieco przygłupiasty - czytelniku, Słowem, którego szukasz, jest "statystyka". Bez poważania Redakcja

Re: awaryjne silniki prawdy i mity

jestklawo napisała: > > następuje jednak ścierne zużycie zębatek > > ejże, tam nie ma żadnych zębatek, zaraz cranmer to przeczyta i będzie sie pluł, > że znowu ktoś w internetach nie ma racji ;) > Wariator musiałby mieć milion km przebiegu, żeby zauważalnie sie zuż

Re: awaryjne silniki prawdy i mity

Ktoś tu niedawno pisał, że jest trzy poziomy wyżej. i co kmiocie?wyszły te twoje poziomy...znowu palnąłeś głupotę z tym ile oleju dolewasz i brniesz w to dalej.

Re: awaryjne silniki prawdy i mity

only_the_godfather napisał: > Wymieniasz olej co 10 tys a i tak masz opiłki metalu w oleju. nie mam opiłków to brudny olej był już to kiedyś tłumaczyłem...to ty masz opiłki w głowie

Re: awaryjne silniki prawdy i mity

Diesel to zło...najlepsza jest prosta wolnossąca benzynówka - mam 270 000 km i nic....tylko olej raz w roku co 10 tys.km....żadnych panewek, dpf,dwumas, turbo ani wtrysków po tysiąc pińcset sztuka :)

Re: awaryjne silniki prawdy i mity

Nieraz lepiej nie zaglądać do statystyki 4 lata temu jak kupiłem dom w którym nikt nie mieszkał od paru lat kupiłem w Castoramie spalinowa kosę, typowa jednorazowke za, uwaga coś koło 110 PLN, miała mi posłużyć do wygolenia z krzaków i chwastów 500 m kw. I miała się zepsuć. Służyła mi 2 lata. Pożyc

Awaryjna Toyota Avensis

podjął się diagnostyki twierdząc, że w Polsce jeździ się z prędkością maksymalną 130 km/godz. a wtedy jeszcze nic nie hałasuje. Na domiar złego podczas kolejnych przeglądów pernamentnie stwierdzano braki oleju w silniku pojazdu. Po długotwałym i uciążliwym monitorowaniu tego zjawiska orzeczono

Re: awaryjne silniki prawdy i mity

Nie dość, że piszesz głupoty to jeszcze gubisz się sam w tym co piszesz. Kto dokładnie czyta to wyłapie nieścisłości co do rzekomych dat zakupów samochód i ich wieku.

Re: awaryjne silniki prawdy i mity

caesar_pl napisał: > Wytlumaczcie mi jedna rzecz.Moj opel Astra 2004,1,6 16v,ostatni model robiony w > Bochum,ma 180 tys km,nie bierze oleju caly rok,ok.12 tys km.Tzn bierze ale nie > wiecej jak pol lita,caly rok nie dolewam.Olej jest koloru jasnego miodu.Szkod > a wymieni

Re: awaryjne silniki prawdy i mity

yasiaq napisał: > Obawiam się, że Twoje polo może jednak posiadać panewki, tak podejrzewam.. wymieniam olej co 10 000 km a panewki się obracają od wymiany co 30 000

Re: awaryjne silniki prawdy i mity

Nie pomyślałem w ten sposób Nie wiem czy z raz w życiu coś reklamowalem Może dlatego -- Kobieto! Nigdy nie stawaj pomiędzy twoim mężczyzną, a jego kolegami. Pamiętaj, że on nie zastąpi swoich kolegów masturbacją. Ale ciebie tak.

Re: awaryjne silniki prawdy i mity

> Nieraz lepiej nie zaglądać do statystyki Wbrew pozorom lepiej zajrzeć i dowiedzieć się, że lepiej zagrać w ruletkę niż w trzy kubki. > w Castoramie spalinowa kosę, typowa jednorazowke Przecież do okazjonalnego użytku kupno najgorszego/najtańszego sprzętu jest statystycznie optymalnym ro

Re: awaryjne silniki prawdy i mity

Czyli działa to na tej samej zasadzie co KZFR w Renault. Też niektórzy twierdzą, że KZFR wymienia się jak się rozleci (tak np mówią w ASO) natomiast większość mechaników mówi by wymieniać przynajmniej co drugą wymianę rozrządu.

Re: awaryjne silniki prawdy i mity

vogon.jeltz napisał: > > a wypierdalaj to też figura retoryczna? > > Nie, to jest proste polecenie, które masz wykonać, pisdo. ty to sobie możesz rozkazywać co nawyżej koledze od piwka ...na mnie nie działają twoje polecenia za cienki w uszach jesteś

Re: awaryjne silniki prawdy i mity

vogon.jeltz napisał: > > a kto ci uwierzy że ty redakcja jesteś? > > Nikt. Każdy rozumie, że jest to figura stylistyczna. A ty wypierddalaj. a wypierdalaj to też figura retoryczna? schowaj se w dupe te swoje prymitywne prostackie odzywki , nawet jeśli je nazywasz pięknymi

Re: awaryjne silniki prawdy i mity

Wytlumaczcie mi jedna rzecz.Moj opel Astra 2004,1,6 16v,ostatni model robiony w Bochum,ma 180 tys km,nie bierze oleju caly rok,ok.12 tys km.Tzn bierze ale nie wiecej jak pol lita,caly rok nie dolewam.Olej jest koloru jasnego miodu.Szkoda wymieniac,kosztuje 60 euro. Co robie nie tak,ze auto nie bier

Re: awaryjne silniki prawdy i mity

> a kto ci uwierzy że ty redakcja jesteś? Nikt. Każdy rozumie, że jest to figura stylistyczna. A ty wypierddalaj.

Silniki wankla są bardzo awaryjne

A pozatym duży problem to uszczelnienie go, ale jesli mazda poszła w strone wankla to znaczy, że widzi sens ich produkcji.

Awaryjne lądowanie w Jasionce. Kłopoty z silnikiem

To są efekty tego, że PLL Lot ma stare samoloty, które dawno już powinny być wymienione. No ale czego innego się spodziewać, jeżeli w Radzie Nadzorczej zasiadają ludzie nie mający pojęcia o rynku lotniczym i predyspozycji do zajmowanego stanownska jak POwszechnie znany maturzysta mieniący się profes

wady silnika 1.8T AUDI ?

spotkałem się z opinią, że te silnikiawaryjne, ktoś może coś o tym powiedzieć?

Czy silnik dci 1.5 rzeczywiscie tak awaryjny?

Chodzi przedewszystkim o wersje 68 konną.Akurat wiele słyszałem rzeczy negatywnych o rodzinie silników dci pochodzących od renault.Czy jest tak rzeczywiście czy to wina róznych "zenków-kombinatorów" którzy aby jezdzic jak najtaniej leja niemal tłuszcz po frytkach? Prosze o wypowiedzi osób które

Re: Hamowanie awaryjne

Ważna jest prędkosć z której wykonujemy hamowanie. Przy dużych prędkosciach (powyżej wolnych obrotow silnika) należy hamować hamulcem a w ostatniej fazie naciskać sprzęgło aby odłączyć silnik i go nie dusić. Przy małych predkosciach zaczynamy od sprzęgła a nastepnie hamulec i wtedy jest

Awaryjne lądowanie awionetki na lotnisku

Fotka to chyba nie bardzo... drugi silnik to chyba w luku bagażowym? :) -- Smerf Mądrala