budowa silnika skoda 1.6

Marcin Lewandowski

Omijaj je szerokim łukiem | Nieudane silniki

Omijaj je szerokim łukiem | Nieudane silniki

Słyszeliście opinie, że współczesne samochody są bezproblemowe i bezawaryjne? Oto siedemnaście przykładów na to, że to nieprawda. Te silniki sprawiają sporo problemów, a co gorsza często są (nieopłacalnie) drogie w naprawie [x]

Które benzynowe silniki są godne polecenia

Wielu kierowców poszukuje sprawdzonych, bezproblemowych jednostek napędowych słynących z wysokiej niezawodności. Długoletnią i bezawaryjną eksploatację zapewniają wolnossące silniki benzynowe, których już praktycznie nie spotkamy w ofercie producentów na europejskim rynku. Warto zatem przyjrzeć się stosunkowo młodym autom z rynku wtórnego. Wybraliśmy dla Was 8 interesujących propozycji.

Poradnik | Rozsądne auta miejskie z dieslem za 10 tysięcy złotych

Wbrew pozorom, w mieście może się także sprawdzić diesel. Wystarczy pokonywać rocznie około 30 tysięcy kilometrów, by wysokoprężna wersja zyskała sens. W małych autach zamontowano silniki dość proste konstrukcyjnie i pozbawione skomplikowanego osprzętu. Przedstawiamy Wam 8 rozsądnych propozycji za 10 tysięcy złotych. Kuszą niskim zużyciem paliwa i bogatym wyposażeniem

Na które turbodoładowane jednostki benzynowe warto zwrócić uwagę?

Na które turbodoładowane jednostki benzynowe warto zwrócić uwagę?

zastąpić wolnossące 1.6 i zrobił to z powodzeniem. Trzycylindrowy silnik o pojemności 999 centymetrów sześciennych generuje od 100 do 140 koni mechanicznych i 170-210 Nm. Zadebiutował w 2012 roku. Wyposażono go w bezpośredni wtrysk paliwa, turbodoładowanie i napęd rozrządu realizowany poprzez pasek

Kilka lat temu to były hity sprzedaży. Dziś można je kupić w okazyjnych cenach

Kilka lat temu to były hity sprzedaży. Dziś można je kupić w okazyjnych cenach

ze skórzaną tapicerką i panoramicznym oknem dachowym. Wśród diesli polecić możemy jedynie wprowadzonego pod koniec produkcji 2.0 dCI o mocy 150 KM. Pozostałe są zbyt kłopotliwe. Silniki benzynowe 1.6, 2.0 i 2.0 Turbo nie sprawiają problemów (110, 134 i 163 KM). Rozsądny egzemplarz wiąże się z

Opel Grandland X | Pierwsza jazda | Francusko-niemiecki mariaż

Opel Grandland X | Pierwsza jazda | Francusko-niemiecki mariaż

. Konkurencja Grandland X debiutuje w mocno obsadzonym segmencie. Niemal każdy producent ma w swej ofercie kompaktowego crossovera. Niektóre propozycje są wyraźnie tańsze, przynajmniej w bazowych konfiguracjach. Hyundai Tucson w odmianie Comfort ze 132-konnym silnikiem benzynowym 1.6 kosztuje 86 490 złotych

Łada zaczyna ofensywę na Europę. Oto Vesta SW i SW Cross

Łada zaczyna ofensywę na Europę. Oto Vesta SW i SW Cross

, lecz solidnie spasowane. Trwały i sprawdzony silnik benzynowy Pod maską znajdziemy tylko jeden silnik. To znana ze starszych modeli Renault 16-zaworowa konstrukcja o pojemności 1.6 litra. Generuje 106 koni mechanicznych i 148 Nm przy 4200 obr./min. Do setki przyspiesza w około 12 sekund i rozpędza się

Poradnik | Rodzinne kombi za 10 tys. zł

Poradnik | Rodzinne kombi za 10 tys. zł

okno dachowe. To zestaw opcji wśród egzemplarzy z importu. Auta z rynku polskiego są raczej skromnie wyposażone. Z myślą o taniej eksploatacji najlepiej wybrać benzynowe silniki ? 1.6, 2.0, 1.8 i 1.8 Turbo (generują odpowiednio 101, 115-130 KM, 125 i 150-180 KM). W ich przypadku wystarczy systematyczne

Skoda odkrywa kolejne tajemnice Octavii

Skoda odkrywa kolejne tajemnice Octavii

Skoda Octavia - bez kamuflażu Pewne jest, że nowa generacja Octavii jako pierwsze auto z logo Skody zbudowana jest na płycie MQB koncernu VAG. Wcześniej wykorzystano ją do budowy Volkswagena Golfa VII, Audi A3 i Seata Leona. W przyszłości budowane będą na niej wszystkie auta od rozmiaru Polo, przez

CO2, Merkel i wielkie oszustwo

CO2, Merkel i wielkie oszustwo

samochodem Skoda Octavia III ( najlepiej sprzedający się samochód we wrześniu 2013 w Polsce ) z silnikiem 1.4 TSI (140 KM). Zużycie paliwa wynosi 5,5 l/100 km, co przekłada się na emisję CO2 wynoszącą 128 g/km. Założenia na rok 2015 spełnia z lekkim zapasem, a co z późniejszymi? Najoszczędniejszym

TOP 10 | Samochody za 1500 zł

TOP 10 | Samochody za 1500 zł

przestarzały, 57-konny silnik o pojemności 1,3 litra. Mimo nie najlepszej jakości wykonania, model uchodzi za najmniej zawodny spośród aut demoludów. Więcej informacji i zdjęć: Skoda Forman 135L 1993 r. 20 lat Skody i Volkswagena Skoda Forman - ogłoszenia Spokrewniony z Golfem II Seat Toledo kusi prostą

Nowa Syrena Sport już za rok? [Wywiad]

Nowa Syrena Sport już za rok? [Wywiad]

pierwotnie w planach. Nowa Syrena Sport będzie ważyła poniżej tysiąca kilogramów, a pod jej maską znajdą się mniejsze silniki. Bierzemy pod uwagę jednostki o pojemności 1.6 i 2.0 litrów, ale dziś nie mogę powiedzieć, że pod maską Syreny Sport na pewno znajdą się właśnie one. Jestem jednak pewien, że przy tak

Ford Fiesta R5 | Test | Jak na Monte Carlo

Ford Fiesta R5 | Test | Jak na Monte Carlo

obniżenie kosztów budowy i serwisowania rajdówek, przy zachowaniu ich doskonałych osiągów. Fiesta jest pierwszym autem, które otrzymało taką homologację i jest dostępne w sprzedaży dla prywatnych zespołów. W tym roku dołączy do nich m.in. Peugeot 208 T16 i Citroen DS3. Nad R5 pracuje również Skoda z modelem

Poradnik | Tanie i praktyczne auto za 5 tysięcy

Poradnik | Tanie i praktyczne auto za 5 tysięcy

zawieszenie i jednostki napędowe ? dzięki temu serwis jest tani i bezproblemowy. Każdą część zamienną z pewnością dostaniemy od ręki. Pod maską najlepiej sprawdzają się benzynowe silniki - 1.4, 1.6 i 1.8 generują od 60 do 115 KM. Warto dodać, że wzorowo współpracują z instalacjami gazowymi LPG, co jeszcze

Słyszałem jak pracuje.

Chodzi przyjemnie miękko,ale są jeszcze lepsze silniki.Polecam nowy 1.6 TDI.Spalanie bankowo będzie niższe.Jeśli chciałeś 1.9 TDI ze względu na utartą opinię,że jest prosty jak budowa cepa,to informuję- nie ma prostych silników.Ci,co tak mówią,to maski nie otwierają,bo lęki mają.Nawet silnik

Bardzo dobre pytanie!

Tylko nie wiem, co odpowiedzieć ... qwerty88 napisał: > dokonalo sie, wybralem (dla zony) tez 1,6... a swoja droga zaskoczyles mnie. > Podejrzewam ze te silniki 16 zaworowe 105 KM sa nowoczesniejsze wiec dziwi mnie > ze w swoim nijako wlasnym (w kazdym razie bardziej wlasnym) samochodzie

na etanolu sie nie znam,jezdze Dieslem i wiem,ze

,stare wolniej bo sa proste w budowie.nastepne auto to bedzie prosta Skoda Octavia 1,6 102 KM benzynowa,ktora zrobie na LPG.Proste auto,tanie czesci,prosty silnik,proste paliwo,do ktorego nikt nic nie doleje.Wiem,ze sa rozne jakosci LPG,jezdzilem Megane z LPG przez 5 lat.LPG nalezy po prostu kupowac na Shell lub

Re: VW JETTA

,co nie wrózy taniej eksploatacji.wykonczenie o wiele gorsze niz to w borze ,co moze troche odstraszac z uwagi na to do czego przyzwyczaił nas VW w poprzednim modelu. jedynie co mozna dobrego napisac to własnie o silniku . 1.6 102 KM (nie FSI) montowany w tym pojezdzie to stara i prosta w budowie

Zpytaj ojca, matki, babki, sasadki

lekkiemodele z silnikami 4-cylindrowymi niezbyt dużej pojemności. W połowie lat 20. pojawił się na nich znaczek firmowy Skody , a pod koniec tej samej dekady zaprezentowano pierwsze modele małolitrażowe o symbolach 422 Tudor i 430 napędzane silnikami o pojemności 1,2 i 1,6 l. Wkrótce przystąpiono do

Re: VW Poznań i jego pieniążki

. Koncern Volkswagena rozpoczął budowę nowych hal produkcyjnych w Poznaniu. Inwestycja, której koszt oszacowano na 441 mln EUR (ponad 1,6 mld zł), ma być zakończona w 2005 r. Według Witolda Małachowskiego, wiceprezesa VW Poznań, jednej z dwóch spółek zależnych koncernu w Polsce (drugą jest Volkswagen

Re: Skoda 200 tys km

Duzo zalezy od silnika tak jego stanu jak i typu Dla silnika 1.6 czy 1.9d (VW) taki przebieg nie ma wiekszego wplywu, mniej trwale sa silniki 1.3 Oprocz korozji Felicja to stosunkowo trwale auto - czesci tanie ,budowa prosta wiec i eksploatacja nie powinna byc klopotliwa. Duzo zalezy