co to jest obrót silnika

war

361,92 km/h - polski rekord prędkości

361,92 km/h - polski rekord prędkości

Do trzystu kilometrów na godzinę był spokój. Potem zaczęły dziać się dziwne rzeczy: odpadła osłona miski olejowej, rozszczelniły szyby. Jeszcze chwila, a straciłbym maskę i zatarł silnik... Już w czwartek w Wysokich Obrotach, dodatku do Gazety Wyborczej - szczegóły bicia polskiego rekordu prędkości!

240 koni w Civicu

Mugen - specjalista w rasowaniu modeli Hondy - przygotował gratkę dla fanów wysokich obrotów. Z brytyjskiej fabryki wyjedzie na drogi 20 ręcznie montowanych Civików Type-R, każdy z 240-konnym silnikiem i-VTEC. Niestety wszystkie z kierownicą po prawej stronie

BMW X5 M i X6 M z turbo!

Jeszcze półtora roku temu w rozmowie z Wysokimi Obrotami szef projektów M w firmie BMW, Gerhard Richter, zarzekał się, że nigdy, przenigdy BMW ze znaczkiem M nie będzie miało silnika z turbodoładowaniem. Co się stało? Piekło zamarzło?

Gran Turismo Polonia wraca do Poznania

Gran Turismo Polonia wraca do Poznania

będą uczyć się jak okiełznać moc zamkniętą w silnikach i wycisnąć z nich jak najwięcej. Treningi poprowadzą doświadczeni polscy instruktorzy tacy jak Kuba Golec, Maciej Kopański czy Maciej Polody, a wesprze ich Ulfried Baumert - kierowca testowy AMG. O serwis samochodów, jak co roku, zadbają mechanicy

Koromysło-Custom H-D

Koromysło-Custom H-D

Takie zjawiska w Nowej Soli są na porządku dziennym, jak na miasto o niezbyt dużym metrażu jest tu wielu pozytywnych zapaleńców, motocyklistów i miłośników motoryzacji, m.in. Marek i Tomasz Maciołkowie. Ojciec Marek, z krwi i kości motocyklista od czasów pradawnych (era dinozaurów) oraz syn Tomasz

Dodge Challenger SRT Demon | Tak wyje bestia!

Dodge Challenger SRT Demon | Tak wyje bestia!

pierwsze tego typu rozwiązanie zastosowane w produkcyjnym samochodzie. Działanie systemu kontrolującego rezerwę momentu obrotowego rozpoczyna się po przekroczeniu przez jednostkę tysiąca obrotów na minutę. Jego zadaniem jest zwiększenie przepływu powietrza w silniku tuż przed startem. Zwiększają się obroty

Salon Genewa 2017 | Audi Q8 Sport Concept | Szybki SUV z Ingolstadt

Salon Genewa 2017 | Audi Q8 Sport Concept | Szybki SUV z Ingolstadt

-voltową instalacją. Jednostka spalinowa generuje 443 KM, a w sumie cały zestaw dostarcza 476 KM i 700 Nm na obie osie. Nie jest to klasyczny układ hybrydowy, tylko tzw. mild hybryda. Niewielki akumulator umieszczony w podłodze bagażnika jest wykorzystywany do zasilania silnika elektrycznego, który

Mazda 3 2.0 165 KM | Test | Własna droga

Mazda 3 2.0 165 KM | Test | Własna droga

biegów ma krótki skok lewarka i jest bardzo precyzyjna. Zmiana biegów to czysta przyjemność. Mankamenty Mazdy 3 nie wynikają z jej charakteru, ale z charakterystyki silników wolnossących, które w niższych zakresach obrotów nie dysponują takim zapasem maksymalnego momentu jak te z zamontowaną turbiną. A

Rząd ma pomysł na walkę ze smogiem. Kierowców czekają nowe kontrole

Rząd ma pomysł na walkę ze smogiem. Kierowców czekają nowe kontrole

benzynowymi zarejestrowanymi po raz pierwszy po 1 lipca 1995 r. kontrola może odbywać się tylko wtedy, gdy temperatura otoczenia jest nie mniejsza niż 5 st. C. (...) W starszych autach z silnikami benzynowymi temperatura oleju silnikowego podczas kontroli powinna wynosić 70 st. C, a płynu chłodzącego - co

Skoda Octavia 1.0 TSI | Test | Trzy cylindry w kompakcie

Skoda Octavia 1.0 TSI | Test | Trzy cylindry w kompakcie

zasługuje na dużą pochwałę. Charakterystyczny dla trzech cylindrów groźny warkot słyszymy dopiero, kiedy mocno podkręcimy obroty. W naszej testówce silnik współpracował z 6-biegowym manualem. To bardzo przyjemna skrzynia - jest precyzyjna, biegi wchodzą gładko i nie ma mowy o żadnym haczeniu. Z 1.0 TSI

Galeria | Aston Martin DB11 | Era turbodoładowania

Galeria | Aston Martin DB11 | Era turbodoładowania

Aston Martin Vanquish Zagato | Piękny koncept na Konkurs Elegancji Aston dumnie wkracza w erę turbodoładowania - sercem DB11 jest podwójnie doładowana, 5,2-litrowa V-dwunastka o mocy 600 KM i 700 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Nowy silnik osiąga maksymalną moc przy 6500 obrotów na minutę

Wideo | Shelby GT350 Mustang | Mocniejszy, niż oczekiwano

Wideo | Shelby GT350 Mustang | Mocniejszy, niż oczekiwano

przy 7500 obr./min. i 580 Nm maksymalnego momentu obrotowego przy 4750 obr./min. Jednak 90% momentu dostępne jest w zakresie 3450-7000 obr./min. przez co silnika nie trzeba utrzymywać na bardzo wysokich obrotach. Ten silnik to najmocniejsza wolnossąca jednostka zbudowana przez Forda, a przy okazji

Lexus IS 200t | Nasza galeria | Godny rywal Wielkiej Trójki

Lexus IS 200t | Nasza galeria | Godny rywal Wielkiej Trójki

. Poliftingowy IS jest godnym rywalem niemieckich sedanów. Lexusa IS 200t napędza 2-litrowy silnik o mocy 245 KM (przy 5800 obr./min.). Maksymalny moment obrotowy o wartości 350 Nm dostępny jest w szerokim zakresie obrotów (1650-4400). Wszystko to sprawia, że IS przyspiesza do setki w 7 sekund, a przestaje

Nowy Silnik Renault | 1.6 Energy dCi 160 Twin Turbo

Nowy Silnik Renault | 1.6 Energy dCi 160 Twin Turbo

turbosprężarek zamontowanych szeregowo. Pierwsza pracuje przy niskich obrotach zapewniając bezzwłoczną reakcję silnika przy ruszaniu z miejsca i zmianie biegów oraz dynamiczne przyspieszenie od niskich obrotów silnika (90 proc. maksymalnego momentu obrotowego jest dostępne już od 1500 obr./min.). Druga

Opel Corsa 1.0 Turbo | Test | Moc jest w 3 cylindrach

Opel Corsa 1.0 Turbo | Test | Moc jest w 3 cylindrach

może nie imponuje, ale za kierownicą czujemy, że poruszamy się żwawo. Wszystko przez charakterystykę pracy silnikajest dynamiczny już na niskich obrotach, a Corsa tylko czeka aż wciśniemy gaz, żeby pokazać, co potrafi. Auto nie zwleka z reakcją na nasze polecenia i na każdym biegu przyspiesza

Mini Cooper SD ALL4 Clubman | Test długodystansowy, cz. IX | Co oznacza gokartowa radość z jazdy?

Mini Cooper SD ALL4 Clubman | Test długodystansowy, cz. IX | Co oznacza gokartowa radość z jazdy?

kabiny. Przy prędkościach autostradowych we wnętrzu Clubmana jest głośno. Co prawda silnik z łatwością napędza półtoratonowe kombi, ale mógłby być przy tym bardziej kulturalny. Mini deklaruje, że Clubman SD zużyje w trasie 4,1 l oleju napędowego na 100 km. Nie wiem, co trzeba robić, by osiągnąć taki

Silniki Diesla od A do Z | Z czego składa się nowoczesny "ropniak"

Silniki Diesla od A do Z | Z czego składa się nowoczesny "ropniak"

. Dzięki wysokiemu ciśnieniu i bezpośredniemu wtryskowi paliwo jest bardzo dokładnie rozpylane w komorze spalania, co przekłada się na efektywniejsze spalanie. Największe zalety Common Rail? Wyraźne zmniejszenie zużycia paliwa i niższa emisja spalin. D - Denoxtronic To system dozowania AdBlue

Hyundai Tucson | Ceny w Polsce | Coraz bogatsza oferta silnikowa

Hyundai Tucson | Ceny w Polsce | Coraz bogatsza oferta silnikowa

KM i 340 Nm maksymalnego momentu obrotowego dostępnego przy 1750-2500 obrotów na minutę. Diesel współpracuje z dwusprzęgłową skrzynią o siedmiu przełożeniach 7DCT. Moc przekazywana jest na koła przedniej osi (2WD). 0-100 km/h - 11,5 sekundy Prędkość maksymalna - 185 km/h Średnie spalanie - 4,9 l/100

Porsche 718 Cayman S | Pierwsza jazda | Pełnoprawne Porsche

Porsche 718 Cayman S | Pierwsza jazda | Pełnoprawne Porsche

ma to najmniejszego znaczenia. Silnik brzmi basowo, a wraz z wzrostem obrotów dźwięk przeradza się w nico chrapliwy jazgot. Nie jest to co prawda dźwięk sześciocylindrowca i nie każdemu przypadnie do gustu, jednak nie ma na co narzekać. Po nagłym zdjęciu nogi z gazu silnik strzela, warczy i prycha

Toyota GT86 | Test | Coupe w starym stylu

Toyota GT86 | Test | Coupe w starym stylu

, że zdecydowała się nie montować w silniku turbiny - wolnossaki równomierniej rozwijają moc, pozwalając lepiej kontrolować poślizg. A o poślizg nietrudno, bo GT86 łączą z asfaltem wąskie opony. Łatwo przesadzić, bo gdy zbyt późno zrobisz kontrę, obrót o 180 stopni jest gwarantowany. Wystarczy jednak

Opel Astra z silnikiem 1.6 BiTurbo | Diesel z pazurem

Opel Astra z silnikiem 1.6 BiTurbo | Diesel z pazurem

Opel OnStar | Duży sukces Anioła Stróża 1.6 CDTI BiTurbo to najmocniejszy silnik wysokoprężny, jaki może pracować pod maską nowego Opla Astry. Podwójnie doładowany motor może się pochwalić 160 KM mocy i 350 Nm maksymalnego momentu obrotowego, który dostępny jest od 1500 obrotów na minutę

Lexus LC500 | Futurystyczne auto rusza na tory

Lexus LC500 | Futurystyczne auto rusza na tory

ze sobą dwa silniki - 3,5-litrowa V-szóstka o mocy około 300 KM, którą wspiera mocny silnik elektryczny. Kiedy układ hybrydowy pracuje na pełnych obrotach, moc wyraźnie przekracza 350 KM. Pierwsza setka na liczniku? Niecałe 5 sekund, a więc tylko pół sekundy wolniej niż w LC500. Stylistycznie to

Volkswagen Golf 2.0 TDI | Test długodystansowy, cz. VII | Eko jazda

Volkswagen Golf 2.0 TDI | Test długodystansowy, cz. VII | Eko jazda

trybie szybko zmienia bieg na wyższy (przy odpowiedniej temperaturze oleju). W razie potrzeby automat błyskawicznie zredukuje przełożenie, dostarczając kierowcy moment obrotowy pozwalający na dynamiczne wyprzedzanie, ale kiedy nie jest to potrzebne, obroty silnika utrzymywane są na niskim poziomie

Tuning | BMW X6M | Najbardziej agresywny SUV na świecie

na wielkich, 23-calowych felgach AC1 z kutego aluminium stworzonych przez AC Schnitzer. O walory dźwiękowe zadbali specjaliści od wydechów z Bałkanów, instalując zestaw Akrapovic Evolution. Układ wydechowy reaguje na obroty silnika i odpowiednio dostosowuje dźwięk. Oczywiście nie mogło zabraknąć

Volkswagen Golf GTI | Hot-hatch z prądem

zakresie obrotów. Silnik będzie połączony z dwusprzęgłowym DSG o siedmiu przełożeniach. Źródła nie wspominają o przekładni ręcznej. Dodatkowy osprzęt może wpłynąć na masę pojazdu, ale inżynierowie Volkswagena cały czas odchudzają platformę MQB. Można spodziewać się, że kolejne GTI będzie cięższe tylko o

Audi A4 Allroad 2.0 TFSI | Test długodystansowy, cz. V | Uterenowionym kombi w góry

dystanse to podobno domena diesli, ale Audi udowadnia, że nie tylko. Maksymalna moc dostępna jest przy 5 tys. obrotów, ale moment - w zakresie 1600-4500 obr./min. 6,1 s zajmuje osiągnięcie pierwszej setki. To dobrze oddaje dynamikę uterenowionej A-czwórki. Szeroki zakres, w którym dostępny jest maksymalny

Audi A9 | Elektryczna limuzyna

, ze dużo lepszym rozwiązaniem będą jednostki asynchroniczne, które będą stosowane w nowych modelach Audi. Osiągają one podobną moc co synchroniczne, ale przy wyższych obrotach. Przełoży się to na lepszą wydajność takich konstrukcji. Audi A9 e-tron będzie wyposażone w nową technologię autonomiczną, ale

Poradnik | Auta z namiastką sportu za 10 tys. zł

audio, a także mało precyzyjną nawigacją. Topowy wariant benzynowy 1.8 Turbo generuje 180 KM. To wyjątkowo podatny na modyfikacje elektroniczne silnik. Podniesienie mocy o dodatkowych kilkadziesiąt koni nie stanowi problemu. Co warte podkreślenia, Cupra występowała też w wersji wysokoprężnej - 1.9 TDI

Bugatti Chiron hybrydą? "Tak, jeśli..."

Sercem Chirona jest potężny 8-litrowy poczwórnie doładowany silnik W16 o mocy 1500 KM i 1600 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Maksymalna moc dostępna jest przy 6700, a moment w przedziale 2000-6000 obrotów na minutę. Jednostka współpracuje z przeprojektowanym dwusprzęgłowym automatem o siedmiu

Nowy silnik 2.0 TFSI dla następnej generacji Audi A4

cyklu NEDC wynosi mniej niż 5 l/100 km. Motor generuje 190 KM mocy i 320 Nm momentu obrotowego, który jest dostępny w szerokim zakresie obrotów - od 1450 do 4400 obr./min. Waga nowej jednostki napędowej wynosi ok. 140 kg. Używane Audi A4 - sprawdź ogłoszenia Najważniejsza nowości to: krótszy czas ssania

Lexus LC 500 | Już 10 sprzedanych w Polsce

w marcu 2017, a oficjalna sprzedaż dwa miesiące później. Lexus LC 500 Sercem LC 500 jest potężna, wolnossąca V-ósemka o pojemności 5 litrów, mocy 467 KM i 530 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Cała ta obłędna moc trafia na tylne koła za pośrednictwem 10-stopniowego automatu. Osiągi? Lexus nie

Lexus LC 500 niebawem w Polsce

pokładzie współpracują ze sobą dwa silniki - 3,5-litrowa V-szóstka o mocy około 300 KM, którą wspiera mocny silnik elektryczny. Kiedy układ hybrydowy pracuje na pełnych obrotach, moc wyraźnie przekracza 350 KM. Pierwsza setka na liczniku? Niecałe 5 sekund, a więc tylko pół sekundy wolniej niż w LC500

Nowy topowy silnik Diesla od Volvo

napędowej jest wysoka elastyczność. Maksymalna wartość momentu obrotowego wynosi 470 Nm w zakresie obrotów 1750-2500. Volvo podkreśla, że tak dynamicznego Diesla jeszcze nie miało w swojej ofercie. Volvo S60 - ogłoszenia aut używanych Nowy silnik Drive-E D5 225 KM został stworzony z myślą o drugiej

Porsche 718 Boxster S PDK | Test | Cztery cylindry? Tak, poproszę!

obrotów. W praktyce potwierdza się to, co Porsche deklaruje w danych technicznych – maksymalny moment obrotowy w bardzo szerokim zakresie, od 1900 do 4500 obr/min. Prawdziwi sportsmeni lubiący nagłe „odpały” pewnie ponarzekają, ale przeciętni kierowcy z pewnością polubią silnik nowego

Kia Rio | Pierwsza jazda | Dogodzić wszystkim

kluczyki do Rio? Zależy, na co zwrócą uwagę. Diesel pracuje cicho, nie przenosząc drgań na kierownicę. Ma jednak jeden spory mankament - póki turbina nie rozkręci się na dobre, auto ledwo toczy się przed siebie. Efekt jest taki, że poniżej 1500-2000 obrotów dynamika jest niezadowalająca. Daje się to we

Kupujemy używane Renault | Poradnik | Na te modele musisz uważać

montowane w mocniejszych odmianach silników dCi. Pasek rozrządu może nie wytrzymać zalecanego przez producenta przebiegu 120 tys. km - serwisy zalecają wymianę co 90 tys. km. Lata: 2005-2014 Akurat Renault Clio III - w przeciwieństwie do poprzednich wymienionych przez nas Renault - nie jest samochodem

Audi A5 Sportback 2.0 TFSI | Pierwsza jazda | Dwa światy

. Podczas spokojnej jazdy silnik pracuje praktycznie niezauważalnie i kompletnie nie zachęca do szybkiej jazdy. Sama jednostka jest stosunkowo lekka, co pozytywnie wpływa na prowadzenie samochodu. Nie wykazuje nadmiernej tendencji do wyjeżdżania przodem w szybko pokonywanych zakrętach. Jedyna jego wada to

Nie daj się oszukać w komisie. Na te rzeczy trzeba uważać

oleju - sprawdzamy poziom na bagnecie, gdy silnik jest zimny (co najmniej 10 minut po zgaszeniu motoru), a auto stoi na równym podłożu. Warto zapytać, kiedy właściciel wymieniał olej, czy wie, jaki typ oleju zalano i ile dolewa między wymianami. Brak odpowiedzi na te pytania i niski poziom oleju

Opel Adam Rocks 1.0 Turbo | Test | Szeroki uśmiech

pracuje silnik 1.0 Turbo. Opel ma jedną z najlepszych konstrukcji tego typu na rynku. Cechuje się wysoką kulturą pracy. Co więcej, jest dynamiczny już na niskich obrotach i tylko czeka na nasze polecenia. Praktycznie na każdym biegu i w każdej sytuacji czujemy, że mamy jeszcze rezerwę mocy, a po

Nissan Micra | Pierwsza jazda | Japońska rewolucja

nie wpuścił do kabiny tych samych projektantów, co zajmowali się nadwoziem. Deska rozdzielcza jest czytelna, ale nieco zachowawcza. Za to jeżeli chodzi o technologie i systemy, to Nissan – bez dwóch zdań – jest jednym z liderów segmentu. Między zegarami mamy bardzo czytelny wyświetlacz

Omijaj je szerokim łukiem | Nieudane silniki

Podstawowym problemem tego silnika jest trwałość. Wynosi ona ok. 100 tys. km, co w dzisiejszych czasach jest zjawiskiem w samochodach osobowych niemal niespotykanym. Najwyraźniej nikt nie przewidział podczas projektowania, że auta będą osiągać znacznie większe przebiegi. Najbardziej widoczną oznaką

Salon Nowy Jork 2016 | Lexus LC500 | Tak odważnego auta dawno nie było!

hybrydowa Lexusa LC500h wcale nie pozostaje z tyłu i też ma coś dopowiedzenia w kwestii osiągów. Tutaj na pokładzie współpracują ze sobą dwa silniki - 3,5-litrowa V-szóstka o mocy około 300 KM, którą wspiera mocny silnik elektryczny. Kiedy układ hybrydowy pracuje na pełnych obrotach, moc wyraźnie przekracza

Skoda 1000 MBX obchodzi 50. urodziny

nabiera wartości. Wielu uważa model 1000 MBX za kamień milowy w historii Skody - samochód, który odmienił wizerunek marki. MBX powstał na bazie masowo produkowanego (443 156 sztuk) modelu 1000 MB. Piękną Skodę napędzał czterocylindrowy benzynowy silnik o pojemności 988 cm3. Benzyniak generował 52 KM mocy

Testowaliśmy SUV-a, na którego czekała cała branża. Dlaczego Polacy go kupią?

napędzaniem Kodiaqa poradzi sobie nieco mocniejsza, 150-konna wersja silnika 1.4, sprzężona z manualną skrzynią biegów. Choć maksymalny moment obrotowy w dieslach jest wyższy i osiągany w niższym zakresie obrotów, benzyniak okazał się zaskakująco żwawy. Teoretyczne przyspieszenie do setki trwające 9,8 s nie

BMW X5 xDrive40e | Test | Dwa w jednym

pokusie sprawdzenia, co auto potrafi w zakrętach. Przejście na tryb Sport kompletnie odmienia charakter X5. Reakcja na gaz, która w innych trybach jest nieco ospała, staje się błyskawiczna; skrzynia biegów pozwala silnikowi spalinowemu wkręcać się na wyższe obroty, przy gwałtownym przyspieszaniu ocierając

Lexus | Drugie oblicze marki

skrzynią biegów zostało wycenione na 388 tysięcy. BMW oferuje kierowcy 431 KM z trzylitrowego silnika. Mimo mniejszej mocy M4 jest trochę szybsze. O Lexusie RC-F nie będziemy się tutaj rozpisywać z bardzo prostego powodu. Ostre dwudrzwiowe coupe gościło jakiś czas temu u nas w redakcji. Wszystko o

Lexus LC | Pierwsza jazda | Warto było czekać

się tu wygodnie. Co mi się nie podobało to niewygodna obsługa systemu multimedialnego z touchpad czyli taką myszką, która działa jakby była źle skalibrowana. Lexus postawił na dwie wersje silnikowe. Hybrydowe V6 i tradycyjne V8. Dobrze się zastanówcie zanim dokonacie wyboru silnika. To dwa zupełnie

Renault Clio R.S. | 2 silniki i 3 różne zawieszenia

17 i 18 cali. Silnik to 1.6 turbo o mocy 200 KM. - Zawieszenie Cup - kompromis pomiędzy jazdą codzienną, a okazyjnymi wypadami na tor. Felgi to osiemnastki, a silnik ma 200 KM mocy. - Zawieszenie Trophy - to Clio przystosowane do jazdy wyczynowej. Jest torowo twarde. Clio zostało też obniżone o

Jak skutecznie obniżyć zużycie paliwa w samochodzie? Ciesz się płynną i ekonomiczną jazdą.

skupienia się na wykonywaniu teoretycznie najprostszych czynności. W eco drivingu zasady zakładają konieczność wybierania odpowiednich momentów na zmianę biegów. Ogólne zalecenie jest takie, aby unikać jazdy na zbyt dużych obrotach - a w konsekwencji jak najszybciej zmieniać przełożenie na wyższe. Warto

Mitsubishi Outlander PHEV | Test | SUV do miasta

popularnością hybryd. Tak powstał Mitsubishi Outlander PHEV, czyli SUV z napędem hybrydowym. Jak to działa? Outlander PHEV napędzany jest głównie - pod warunkiem naładowania baterii - dwoma silnikami elektrycznymi pracującymi w układzie stałego napędu 4WD. Silnik spalinowy pełni rolę wspomagającą - włącza się

Skoda Octavia 1.4 TSI LPG | Pierwsza jazda | Tanio i dynamicznie

teraz wzbogaca się też o większą i mocniejszą Octavię 1.4 TSI (150 KM). 1,4-litrowy silnik Octavii zapewnia bardzo przyzwoite osiągi (od 0 do 100 km/h w mniej niż 8 s), jest cichy i elastyczny, a do współpracy ma precyzyjną 6-biegową skrzynię (przekładnia DSG nie jest dostępna). Na co dzień praktycznie

Formuła 1 bez emocji | Audio

odzysku energii (ERS). Żeby nie było za łatwo, maksymalne obroty spadną z dotychczasowych 18 tys. do 15 tys. obr/min. Kolejni producenci publikują dźwięki swoich silników V6 Turbo, jakie od sezonu 2014 będą obowiązujące w bolidach F1. Niestety, wszystkie brzmią jak odkurzacze i żaden producent nie jest w

Ford Mustang | Znamy osiągi i techniczne detale

przekładnią dostępny będzie system kontroli startu launch control, który utrzymuje obroty silnika na ustawionym wcześniej poziomie z zakresu od 3000 obr/min do 4500 obr/min przy pedale gazu wciśniętym do oporu. Po zwolnieniu sprzęgła moment napędowy przekazywany na tylne koła jest ograniczany do wartości

Salon Nowy Jork 2016 | Audi R8 Spyder V10 | 540 KM bez dachu

Frame) została wykonana m.in. z aluminium (79,6%) i włókna węglowego. W porównaniu z coupe konstrukcja jest dużo sztywniejsza. Spyder waży dokładnie 1612 kg. - Dzięki spontanicznemu przyspieszeniu, szybkiemu wchodzeniu na obroty i jedynemu w swoim rodzaju dźwiękowi, wolnossący silnik 5.2 FSI nowego

Nissan ZEOD RC | Sportowy downsizing

silnik o pojemności 1,5 litra i nazwie DIG-T R, który generuje niebagatelną moc 400 KM i 380 Nm momentu obrotowego. Maksymalnie osiąga on 7500 obrotów na minutę. Sprawdź ceny używanych Nissanów w Polsce Dodatkową zaletą nowej konstrukcji Nissana jest jej mały rozmiar i niska waga. Jednostka o

Honda Civic X | Pierwsza jazda | Czas turbo

można się było przejechać każdą z 4 dostępnych konfiguracji. Jak wrażenia? Zaskakująco pozytywne. Nie ma co się oszukiwać, 1.0 R3 w kompakcie brzmi po prostu źle... Jednak mały silniczek Hondy robi dobre wrażenie. Trzeba go pochwalić za kulturę pracy i osiągi. Jak na bazowy silnik jest naprawdę

Twój pierwszy samochód, cz. I | Poradnik | Samochody do 5 tys. zł

. Na rodzimym rynku w granicach 5 tys. zł kupimy trzydrzwiowego hatchbacka w dobrym stanie. Civic szóstej generacji był dostępny zarówno z silnikami benzynowymi jak i dieslem. Polecamy silniki 1.5 VTEC-e oraz 1.6 VTEC, odradzamy zakup diesla. Jest to jednostka napędowa produkcji Rovera, który nie

Nowe silniki Diesla w Oplach Mokka i Insignia

przedziale obrotów; na biegu jałowym różnica wynosi 5 decybeli. Nowe jednostki napędowe są także znacznie efektywniejsze i bardziej ekologiczne niż dotychczasowe - spełniają normy emisji spalin Euro 6. W silniku 1.6 CDTI zastosowano technologię zwaną pułapką tlenków azotu (LNT), która jest układem

Volkswagen Touran | Dwa najmocniejsze silniki już w Polsce

benzyniak ma 1,8 litra pojemności, 180 KM mocy i 250 Nm maksymalnego momentu obrotowego, który osiąga w przedziale 1250-5000 obrotów na minutę. Touran z 1.8 TSI pod maską bez problemu rozpędza się do 218 km/h. Silnik standardowo współpracuje z 7-biegową dwusprzęgłową skrzynią DSG. 180-konny Touran dostępny

Mercedes B 200 CDI | Test długodystansowy cz. V | Układ napędowy

spadać, do akcji od 3600 obrotów wkracza pełna moc 136 KM. Samochód: Mercedes B 200 CDI Aktualny przebieg: 6200 km Problemy: brak Powód testu: Czy warto czekać z zakupem na wersje po liftingu Silnik na jałowym biegu pracuje nieco za głośno, szczególnie gdy jest zimny. W trakcie nawet wolnej

Ewolucja silników benzynowych Skody

mocy i momentu obrotowego, gdzie samochód jest w stanie dynamicznie rozpędzać się nawet pod dużym obciążeniem od najniższych obrotów silnika. ZOBACZ TAKŻE: Awaryjne silniki | Uważaj przy zakupie tych aut

Toyota Prius+ po liftingu | Hybrydowy van jeszcze lepszy

ulepszony napęd hybrydowy. Inżynierom Toyoty udało się obniżyć obroty silnika spalinowego (nawet o 1000 obr./min) przy zachowaniu odpowiedniej dynamiki. Osiągnięto to dzięki zwiększeniu wykorzystania napędu elektrycznego. Na pokładzie w dalszym ciągu pracują dwa silniki (spalinowy 1.8 i elektryk), które

Porady | Dbajmy o "Turbo"

obrotów, łopatki ulegają po pewnym czasie zapieczeniu. Receptą na uaktywnienie łopatek i ich ?rozruszanie? jest wykorzystywanie silnika w pełnym zakresie obrotów, przynajmniej co jakiś czas. Koszty dodatkowego paliwa, zużytego przy bardziej dynamicznej jeździe będą i tak niewspółmiernie niskie w

Omijaj je szerokim łukiem | Najgorsze silniki Diesla

starszych Mazdach. Po drugie, radzimy uważać na Mazdy z silnikami wysokoprężnymi. Co się psuje? Układ wtryskowy, pompa wysokiego ciśnienia czy dwumasowe koło zamachowe. Dwulitrowy diesel Mazdy (MZR-CD - seria RF) jest jednostką wyjątkowo wrażliwą na jakość oleju. Zdarzają się też awarie regulatora obrotów

Audi SQ7 TDI | Potęga Diesla

Lawina nowości w Audi. Co Niemcy szykują na najbliższe lata? Zaczynamy od najważniejszego, a więc imponującego silnika TDI. Potężna, wyposażona w dwie turbosprężarki V-ósemka o pojemności 3956 cm3 została przebudowana od podstaw. Audi SQ7 może się pochwalić mocą 435 KM i aż 900 NM maksymalnego

Toyota C-HR | Pierwsza jazda | Przepis na sukces

skręca i błyskawicznie reaguje na ruchy kierownicy. Koła trzymają się drogi jak przyklejone i dają kierowcy poczucie bezpieczeństwa. Pewności, że auto zrobi dokładnie to, co mu każemy. Bez zwłoki i zawahania. Właśnie dlatego trudno się wyzbyć myśli, że pod maską brakuje mocniejszego silnika, który

Nowy silnik 1.2 Turbo Toyoty | Najnowocześniejsza jednostka w swojej klasie

-iW (Variable Valve Timing - inteligent Wide) pozwala na opóźnienie czasu otwarcia zaworów dolotowych, na tej samej zasadzie co w silnikach benzynowych, stosowanych w napędzie hybrydowym Toyoty, powodując wejście jednostki w cykl pracy Atkinsona. Dzięki temu, przy spokojnej jeździe, znacznie

Ford Mustang po wizycie u Hennessey ma aż... 808 KM

Ford Mustang 2015 ROUSH Stage 3 | Prawdziwy rumak Hennessey zgodnie ze swoim mottem "Making Fast Cars Faster Since 1991" postanowiło sprawdzić, co można wycisnąć z najnowszego Forda Mustanga. Szybkim samochodem, który ma stać się jeszcze szybszy, jest Shelby GT350. Autu zafundowano

Downsizing

element aut z silnikami spod znaku downsizingu), która pomaga utrzymać motor w korzystnym z punktu widzenia ekonomii zakresie obrotów. Mały, szybki, oszczędny Z dwoma cylindrami wiąże się bardzo charakterystyczny warkot silnika, który jest jak ze starego, poczciwego "malucha", tyle że

Salon Genewa 2016 | Aston Martin DB11 | Nowy rozdział

: DB10 z ostatniego Bonda (identyczne felgi), ekskluzywnego One-77 czy Vanquisha. Aston dumnie wkracza w erę turbodoładowania - sercem DB11 jest podwójnie doładowana, 5,2-litrowa V-dwunastka o mocy 600 KM i 700 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Nowy silnik osiąga maksymalną moc przy 6500 obrotów na

Renault Megane GT220 | Test | Wypełnić lukę

piskiem opon Megane wychodzi zadziwiająco łatwo. W sprawnym przyspieszaniu ułatwia precyzyjna skrzynia ręczna. Setkę GT220 osiąga w 7,6 sekundy, co nie jest wynikiem powalającym. Na tej prędkości jednak dynamika się nie kończy, silnik mocno ciągnie do przodu potrafiąc rozpędzić rodzinne Megane do 240 km/h

Volvo V60 Cross Country | Test | Pełne sprzeczności

. Wybieram motyw krwistoczerwony, który pasuje do sportowych foteli. Co prawda kontrastuje z nim głośny klekot silnika, wprawiający w drgania kierownicę, ale wiem, że 5-cylindrowe diesle Volvo zupełnie inaczej brzmią na wyższych obrotach, pozwalając zapomnieć, że pod maską pracuje jednostka wysokoprężna

Porsche 911 Carrera S Manual | Test | Dla takich aut warto żyć

poczucie pełnej kontroli nad samochodem, dźwięk silnika powyżej 6 tys.obrotów, niepozorny wygląd Hamulec Dźwięk silnika na niskich obrotach Porsche 911 Carrera S Manual | Kompendium Silnik: benzynowy, B6, 2981 cm3Moc: 370 KM przy 6500 obr./minMoment obrotowy: 450 Nm przy 1700-5000 obr

Ken Block ma nowe auto! Niesamowity Ford Escort

, 4-cylindrowym silnikiem o mocy 333 KM, który kręci się do niebotycznych 9000 obrotów. Do tego rajdowe zawieszenie, skrzynia biegów i wiele innych elementów wpływających na jazdę. Jak tylnonapędowy Escort daje sobie radę? Zobaczcie sami! ZOBACZ TAKŻE: Ken Block | Wywiad | Szybko zbudowana legenda

Obniż koszty urlopu | 10 zasad eko drivingu

;0" w zakładce chwilowego zużycia paliwa. 3. Zmieniaj biegi przy odpowiednich obrotach silnika. Generalna zada mówi, by włączać wyższy bieg przy maksymalnie 2500 obr./min. w przypadku silnika benzynowego i 2000 obr./min. w przypadku silnika wysokoprężnego. Zdarzają się wyjątki od tej reguły

Mała moc, ale wrażenia znacznie większe | Silniki zaburtowe Suzuki

wyposażona system sterowania najbardziej podobny do tego znanego z samochodów, czyli w kierownicę i manetkę obrotów i kierunku. Jest też kluczyk i stacyjka. Trzeci zestaw to mały, niespełna 4 metrowy, ponton z silnikiem o mocy 20 KM. Po wypłynięciu na jezioro mogliśmy zasiąść za sterami każdej z tych

Mercedes E 350 Bluetec | Test | Kto da więcej

Mercedes C200 | Test | Musi się udać! Po co komu dziewięć biegów? Odpowiedź jest prosta. Chodzi o komfort i ekonomię, a dokładniej niższe zużycie paliwa. Głównie te dwa aspekty pchnęły inżynierów ze Stuttgartu do zbudowania automatycznej skrzyni biegów o dziewięciu przełożeniach. Bo nie wiem czy

Audi A3 Limousine 2.0 TDI quattro | Test miesiąca cz. 2 | Właściwości jezdne

silniki Diesla mogą być skonfigurowane z napędem quattro, ale tylko kiedy wybierzemy ręczną skrzynię biegów. Ze przekładnią S-Tronic współpracować może tylko przedni napęd. Testowy egzemplarz wyposażony jest w 150 konnego diesla o mocy 150 KM, ręczną skrzynię biegów i napęd quattro. Dwulitrowy diesel o

Mazda 2 1.5 SKY-G | Test | Mainstream zamiast niszy

jednostki napędowej, która łatwo wchodzi na wyższe obroty (co wynika z m.in. niskich oporów mechanicznych nowych silników Mazdy z rodziny Skyactiv), ale także ze względu na bardzo bezpieczne, stabilne zachowanie auta na zakrętach. Zawieszenie Mazdy 2, całkowicie przekonstruowane w porównaniu z zawieszeniem

Galeria tygodnia | BMW M3 / M4 | Wideo

Zdania są podzielone czy duch M3 odszedł wraz z serią E92. Tak czy inaczej skończyła się era fantastycznych pod każdym względem silników wolnossących. O ich cudownym brzmieniu i chęci wkręcania się na wysokie obroty właściciele nowym modeli będą mogli tylko pomarzyć. Nowa jest również nazwa. M3 w

Audi A4 Limousine Ultra 2.0 TFSI | Pierwsza jazda | Rewolucji nie będzie

maksymalna wynosi 210 km/h. Silnik pracuje cicho i bardzo ochoczo wkręca się na obroty. Producent podaje średnie spalanie na poziomie 4,8 l jednak 6,5-7 l na każde 100 kilometrów jest wynikiem bliższym rzeczywistości. Motor nie zapewnia może nadzwyczajnych osiągów, jednak podczas codziennych dojazdów do

Infiniti Q50S 3.0t | Test | Teatr jednego aktora

rozpędzaniem 4,8-metrowego, ważącego 1712 kg sedana. Pierwsza setka to kwestia 5 sekund. Co więcej, V6 wypada dobrze nie tylko na papierze. Wkręca się na obroty szybko i chętnie, aż rwie się do ostrzejszej jazdy, a groźnymi, rasowymi pomrukami doprasza się o mocniejsze wciśnięcie gazu. Podczas naszego

Toyota Yaris GRMN Turbo

silnik. Jednostka napędowa kręci się do 6000 obrotów. Po zamontowaniu turbodoładowania osiąga moc 152 KM. Jeśli wziąć pod uwagę niską masę własną auta (1070 kg), moc silnika może się okazać nader wystarczająca. Moc przekazywana jest na koła przednie za pośrednictwem ręcznej, 5 biegowej skrzyni biegów

Suzuki Baleno | Pierwsza jazda | Stara nazwa, nowy segment

problemu mogą tam podróżować dwie osoby o wzroście 180 cm. Bagażnik pomieści 355 litrów bagażu, co jest bardzo dobrym wynikiem. Dodatkowo kufer ma regularne kształty. Jedyny mankament to wysoki próg załadunku. Pod maską Baleno odnajdziemy dwa silniki benzynowe. Pierwszy z nich to czterocylindorowy motor o

Peugeot 308 1.6 e-THP GT | Test | Sport na co dzień

najlepszej strony. Generuje 205 KM mocy i 285 Nm momentu obrotowego. To jednak tylko liczby. Zastosowanie turbosprężarki typu Twin-Scroll sprawia, że reakcja silnika na wciśnięcie gazu jest niemal natychmiastowa, i to przy niskich obrotach. Warto wspomnieć, że maksymalny moment obrotowy jest już dostępny od

Galeria | Bugatti Chiron miał wyglądać zupełnie inaczej

supersamochodów Sercem Chirona jest potężny 8-litrowy poczwórnie doładowany silnik W16 o mocy 1500 KM i 1600 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Maksymalna moc dostępna jest przy 6700, a moment w przedziale 2000-6000 obrotów na minutę. Jednostka współpracuje z przeprojektowanym dwusprzęgłowym automatem o siedmiu

Wideo | Bugatti Chiron przyłapany w Monako

-litrowy poczwórnie doładowany silnik W16 o mocy 1500 KM i 1600 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Maksymalna moc dostępna jest przy 6700, a moment w przedziale 2000-6000 obrotów na minutę. Jednostka współpracuje z przeprojektowanym dwusprzęgłowym automatem o siedmiu przełożeniach. Moc trafia

Olej, czyli najważniejsza część w aucie | Poradnik

EDGE 0W-40 temperatura płynięcia wynosi -60 stC, co przy rozruchu w temperaturze -30 stC umożliwi smarowanie po kilku sekundach. Samo dotarcie oleju nie jest wystarczające. Należy pamiętać iż 75% zużycia silnika następuje podczas rozruchu i rozgrzewania silnika. Dopiero po rozgrzaniu silnika, przy

Volkswagen Amarok nie będzie miał sobie równych

Nowy silnik 1.5 TSI od Volkswagena Największą nowością jest sześciocylindrowy widlasty silnik najnowszej generacji. Pod maską Amaroka zawita V-szóstka TDI o pojemności skokowej 2967 cm3. Pickup z nową jednostką napędową wejdzie do sprzedaży pod koniec września 2016. Jak zapewnia Volkswagen, 3.0 V6

Toyota Auris Hybrid Touring Sports | Test długodystansowy cz. V | Hybryda w trasie

gazu cały czas utrzymuje silnik na wysokich obrotach. To z kolei powoduje "wycie", a w kabinie robi się głośno, co na dłuższą metę jest męczące. Nie oznacza to jednak natychmiastowego przyspieszenia. 100 km/h zobaczymy na prędkościomierzu Aurisa Hybrid Touring Sports dopiero po 11,2 sekundy

Volkswagen Polo FL 1.2 TSI | Test | Jeszcze lepszy

było dopracowane już wcześniej i jeśli cokolwiek się w tej kwestii zmieniło, to na lepsze. Poprawiony układ kierowniczy jest jednym z lepszych w swoim segmencie i daje doskonałe poczucie tego, co dzieje się z kołami. Siła wspomagania nie jest przesadzona, dzięki czemu nawet model z silnikiem 1.2 TSI

Wideo | Jazda AMG w rytm Linkin Park

Łącząc ze sobą najbardziej agresywne wydanie nowego Mercedesa-AMG opartego na klasie C i ostrej nuty, zdjęcia do klipu nie mogły powstać gdzie indziej niż na wyścigowym torze. Przypomnijmy, że sercem nowego C 63 jest 4-litrowy silnik V8 z podwójnym turbodoładowaniem. To jednostka zbliżona do tej

Jakimi samochodami jeździliby superbohaterowie?

peleryny. Sercem Chirona jest potężny 8-litrowy, poczwórnie doładowany silnik W16 o mocy 1500 KM i 1600 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Maksymalna moc dostępna jest przy 6700, a moment w przedziale 2000-6000 obrotów na minutę. Jednostka współpracuje z przeprojektowanym dwusprzęgłowym automatem o

Volkswagen up! 1.0 TSI | Pierwsza jazda | Pięćsetce wyrósł groźny rywal

zgrana para - wydaje się, że zostali wręcz stworzeni dla siebie. Cylindry radośnie warczą, a groźne pomruki zachęcają kierowcę do trzymania silnika na wyższych obrotach i późnego łapania za wajchę 5-biegowego manuala. VW odwdzięcza się wtedy bardzo dynamiczną jazdą, chętnie przyspiesza i w moment osiąga

Skoda Octavia 1.4 TSI Elegance | Test długodystansowy cz. V | Dwa Sprzęgła Górą

kiedy chcemy dynamicznie ruszyć. W zasadzie im mocniejszy silnik, tym to opóźnienie jest większe. W przypadku silnika 1.4 TSI tego zjawiska w zasadzie nie uświadczymy. W trakcie samej jazdy dwusprzęgłowa skrzynia sprawdza się bardzo dobrze. W trasie, ostatnie siódme przełożenie znacząco wpływa na

Koniec Volkswagena Phaetona

poprzez face-lifting. Następcą Phaetona będzie Phideon, ale ten samochód powstał wyłącznie z myślą o rynku chińskim. Tymczasem ostatni egzemplarz w kolorze czarnym z silnikiem V8 o pojemności 4,2 litra zjechał z taśmy produkcyjnej i fabryka zwolniła obroty. Póki co, Volkswagen nie ma pomysłu co produkować

Alfa Romeo Giulietta QV | Test | Ciągle młoda

niż drugi bieg. Zresztą skrzynia TCT w sportowym trybie nie rwie się do zbędnej żonglerki przełożeniami, wkręcając silnik na wysokie obroty. Jej pracy nie można nazwać kulturalną - każdorazowa zmiana biegu jest zaznaczana wyraźnym szarpnięciem. To, co może wydawać się irytujące, w Alfie QV cieszy, bo

308 GTi by PEUGEOT SPORT debiutuje na Fleet Market 2015

żywiołowość dzięki zwiększeniu ciśnienia wtrysku do 200 barów. To zapewnia błyskawiczną reakcję silnika w każdej chwili i w pełnym zakresie obrotów. Charakterystyka mocy jest bardzo spłaszczona aż do osiąganego odcięcia zasilania przy 6 500 obr/min. Maksymalny moment obrotowy jest dostępny w zakresie od 1900

Saab 9-3 (1998-2003) - opinie Moto.pl

mocne i bardzo elastyczne. Zapewniają bardzo dobrą dynamikę, ale z paliwem nie obchodzą się oszczędnie. Dynamiczny jest również turbodiesel. Pracuje co prawda głośno, zwłaszcza w fazie nagrzewania, ale pozwala wydatnie obniżyć koszty eksploatacji. Saab 9-3 to namiastka samochodu ekskluzywnego

Hyundai i30 Turbo | Test | Podkręcone oczekiwania

Seat Leon 1.8 TSI FR | Test | Lepiej późno niż wcale Hyundaia i30 nie trzeba przedstawiać, w obecnej formie jest z nami już trzy lata. W tym roku doczekaliśmy się modernizacji, co oznacza nowy wygląd, ale też sporą nowość w ofercie silnikowej. To mocny silnik benzynowy, który dzięki

Re: Minimalne obroty robocze w obecnych silnikach

Najpierw dowiedz się, jak działa CVT i spójrz na wykres momentu przeciętnego benzyniaka. Nie spada on na tyle przy obrotach maksymalnej mocy, żeby opłacało się zwiększyć przełożenie i zmniejszyć obroty uzyskując max moment w silniku, więc opłaca się trzymać obroty wyższe niż obroty maksymalnego

Re: Minimalne obroty robocze w obecnych silnikach

Na I i II niskie obroty nie obciążają silnika, bo przełożenie jest tak krótkie, że silnik nie poczuje obciążenia. I faktem jest, że automat pozwala jechać na 1300, ALE trzeba naprawdę wciskać gaz niezwykle subtelnie, jeżeli chce się przyspieszyć bez redukcji. Widać, że pozwala na takie obroty pod

Re: Minimalne obroty robocze w obecnych silnikach

Ja o charakterystyce nic nie pisałem. Napisałem, że do przyspieszania potrzebna jest moc, a nie moment na silniku. A dzięki wyższym obrotom i krótszemu przełożeniu, o ile moc na silniku jest większa, moment na kołach i tak wzrośnie, bo przełożenie zrekompensuje spadek momentu na silniku.

Re: Minimalne obroty robocze w obecnych silnikach

Proszę mi odpowiedzieć na pytanie dlaczego skrzynie CVT pracują przy obrotach mocy maksymalnej do przyspieszania? Co za głąby :> Dlaczego nie rozumiesz, że siła na kołach największa jest tam gdzie moc na silniku? Jeżeli wiesz jaka jest moc, nie musisz znać przełożeń, obrotów, momentu

Re: Minimalne obroty robocze w obecnych silnikach

Nie. Moment na kołach jest zależny od momentu w silniku i przełożenia. Obroty są potrzebne, gdy chcemy policzyć moc. Czyli powtarzam po raz setny: na danym biegu kształt wykresu momentu czy siły kół jest identyczny z wykresem momentu silnika. Jest jedynie przesunięty w pionie

Re: Minimalne obroty robocze w obecnych silnikach

JAK NIE PISALES...A POPRZEDNI POST.. ? Napisałem, że do przyspieszania potrzebna jest moc, a nie moment na silniku. UPROSZCZENIE BEZ SENSU NIC NIE MOWIACE... NIE DZIEKI OBROTOM TYLKO PRZELOZENIU. ALE JAKI TO MA ZWIAZEK Z DYSKUSJA ?

Minimalne obroty robocze w obecnych silnikach

Chciałbym w końcu ustalić jak to jest z tymi obrotami, tj. czy trzymać się wskazówek komputera, który dopuszcza zarówno w benzynie jak i dieslu cruising przy 1200-1300 RPM a nawet umiarkowane przyspieszanie przy tych obrotach? W sumie, to np. niektóre silniki TSI mają maksymalny moment obrotowy już

Re: Minimalne obroty robocze w obecnych silnikach

Do sprawnego przyspieszenia potrzebna jest praca wykonana w krotkim czasie. Czyli potrzebna jest moc. Charakterystyka silnika jest tu jednoznaczna. Moc rosnie wraz z obrotami w zakresie (tak calkim ogolnie) do 4000 obr. (patrz char.). A ekologiczne mrzonki mozna sobie wsadzic w ....rure

Re: Minimalne obroty robocze w obecnych silnikach

bimota napisał: > TO: > > "Napisałem, że do przyspieszania potrzebna jest moc, a nie moment na silniku." > > JEST SPRZECZNE Z TYM: > > > NA DANYM PRZELOZENIU PRZY WYZSZEJ MOCY MOZESZ MIEC MNIEJSZE PRZYSPIESZENI > E, BO > > ONO JEST WPROST

Re: Minimalne obroty robocze w obecnych silnikach

Myslalem ze rozmawiamy o przyspieszaniu z predkosci v1 do predkosci v2 gdzie v2>v1, a v1>0... Gdy chcesz przyspieszyc z 0 to na starcie masz racje moment przy niskich obrotach bedzie decydujacy, bo nie masz mozliwosci redukcji i wykorzystania obrotow silnika i ten z wiekszym momentem przy

Re: Minimalne obroty robocze w obecnych silnikach

być z momentu obrotowego, może być z obrotów z odpowiednia przekładnia. Prosiłem o sprawdzenie jak zestopniować skrzynię dla silnika o stałej mocy a jak o stałym momencie obrotowym, żeby przyspieszenie było jak najszybsze .. liczba biegów dowolna. -- 1... 2... 3... próba sygnaturki

Re: Minimalne obroty robocze w obecnych silnikach

No oczywiście, że tak. Nigdy nie pisałem, że tak nie jest. Cały czas mam na myśli DANE przełożenie. Wiadomo, że na niższym biegu, nawet pomimo spadku momentu na silniku siła na kołach będzie zwykle większa, z uwagi na przełożenie, które to z nawiązką nadrabia. Dlatego lepiej zredukować bieg przy

Re: Minimalne obroty robocze w obecnych silnikach

szkoda byś się zdziwił ... wykres siły na kołach w funkcji prędkości jest hiperbolą. Dla skrzyni cvt. zresztą zgodnie ze wzorem: siła=moc/prędkość dla skrzyń sekwencyjnych jest sporym przybliżeniem (bo silniki nie pracują tylko przy obrotach mocy maksymalnej). im więcej biegów tym dokładniejszym

Re: Minimalne obroty robocze w obecnych silnikach

A JA MYSLALEM,Z E O SZKODLIWOSCI JAZDY NA NISKICH... PRZYSPIESZANIE ODBYWA SIE Z UZYCIEM BIEGOW LUB BEZ I NA TEGO TYPU ASPEKTY NALEZY ZWRACAC UWAGE W DYSKUSJACH. gdy jednak jedziesz 100km/h to tak dobierasz przelozenie aby podczas przyspieszania obroty byly jak najdluzej w okolicach jak

Re: Minimalne obroty robocze w obecnych silnikach

schweppes1 napisał: > Panie majster, do sprawnego przyspieszania to raczej moment jest potrzebny Wszystko fajnie, ale to musi być moment NA KOŁACH, a nie na silniku. Jeden z drugiego oczywiście wynika, ale nie jest to jedyny czynnik. Moment na kołach bardzo łatwo jest uzyskać z większych

Re: Minimalne obroty robocze w obecnych silnikach

zwykła normalna moc zmierzona na silniku. informacja 1000 Nm nic ci nie powie, bo przekładnia zmieni ci na dowolnie wysoka wartość ... 1000 Nm i 1:1000? i mamy 1 000 000 Nm na kole. .. No to trzeba wiedzieć jeszcze jakie to ma obroty .. ale jak mówimy o momencie obrotowym i obrotach, to mówimy o

Re: Minimalne obroty robocze w obecnych silnikach

Jazda na wysokim biegu przy minimalnych obrotach było i jest szkodliwe dla silnika, niezależnie od jego "stopnia nowoczesności", czyli TSI na pewno nie są tu wyjątkiem. Czasem jadąc jako pasażer aż chce się trzepnąć w łeb takiego domorosłego "kierowniczynę" który jedzie 60 km/h na V biegu i

Re: Minimalne obroty robocze w obecnych silnikach

obrotach. Widac w przykladach wyzszosc silnikow diesela Dacii nad benzynowymi. Tak patrzac na ten wskaznik elastycznisci en*em zastanawiam sie jak porownac 2 silniki. Najlepiej chyba pasuje procent z 10. Czyli jak jeden silnik bedzie mial wskaznik 2, drugi 5, czyl 20% i 50%, wiec ten drugi bedzie o 30

Spadek obrotów silnika GOLF 5 1.6 FSI - benzyna

Witam, Mam taką sytuację: każdego poranka odpalam ruszam do pracy - po około 3-4 minutach nagle spada liczba obrotów silnika. Dzieje się tak tylko rano, po pracy silnik pracuje normalnie. Rano natomiast liczna obrotów podczas jazdy na luzie jest 1k a jak stoję np na światłach spada do 700 i potem

Re: Minimalne obroty robocze w obecnych silnikach

Wytłumaczę Ci najprościej. Auta z silnikami o większej mocy mają lepsze przyspieszenie.

Re: Minimalne obroty robocze w obecnych silnikach

Na wejsciu czyli na wale silnika przed przekladnia, a na wyjsciu na kolach, czyli po przekladni...

Re: Minimalne obroty robocze w obecnych silnikach

Co nie zmienia faktu, że na danym biegu przy spadku momentu w silniku spada siła na kołach.

Re: Minimalne obroty robocze w obecnych silnikach

Widocznie nie zauważyłem, że ten fakt tłuczesz i myślałem że tłuczesz inny. Bo to co napisałeś to dobre podsumowanie całego dylematu obroty max. momentu vs obroty max. mocy.

Re: Minimalne obroty robocze w obecnych silnikach

Tak moment na kolach... a ten jest wprost zalezny od momentu na silniku, obrotow i przelozenia...

Re: Minimalne obroty robocze w obecnych silnikach

Więc zajmuj się dalej czyszczeniem klawiatur (zwłaszcza zaciętych CAPSów) i nie wtrącaj się, gdy mądrzejsi dyskutują.

Re: Minimalne obroty robocze w obecnych silnikach

Siła "odpychu", ale już nie przyspieszenie, bo trzeba jeszcze uwzględnić OPORY. Więc przyspieszenie jest największe akurat nieco "niżej". Gościula

Re: Minimalne obroty robocze w obecnych silnikach

I ZMIANA OBROTOW JEST TYLKO KONSEKWENCJA ZMIANY PRZELOZENIA. PISANIE O TAKIEJ ZALEZNOSCI MOZE WPROWADZIC W BLAD.

Re: Minimalne obroty robocze w obecnych silnikach

W ruchu obrotowym jest moment siły, a nie siła. I moment na kołach jest przy danym przełożeniu największy przy takich obrotach, przy których jest największy na wale korbowym.

Re: Minimalne obroty robocze w obecnych silnikach

No i nie zapominaj ze przy okreslonej predkosci zmiana przelozenia powoduje zmiane aktualnie wykorzystywanych obrotow...

Re: Minimalne obroty robocze w obecnych silnikach

Pomyśl, kretyniku, dlaczego producent miałby ograniczać obroty w momencie, kiedy moc dopiero co niewiele spadła poniżej maksymalnej? Odpowiem ci: bo ona nic nie znaczy w bezpośrednimn odniesieniu do przyspieszenia samochodu.

Re: Minimalne obroty robocze w obecnych silnikach

Generalnie chodzi o to, ze wraz redukcja obrotow z wykorzystaniem przekladni wzrasta moment obrotowy na wyjsciu... Z TEGO WYNIKA, ZE IM NIZSZE OBROTY TYM WIEKSZY MOMENT, CO OGOLNIE NIE JEST PRAWDA.

Re: Minimalne obroty robocze w obecnych silnikach

CZEMU TEGO SAMEGO NIE PORADZISZ AUTOROM KOLEJNYCH DYSKUSJI NA TEN TEMAT, TYLKO BIERZESZ W NIEJ UDZIAL ?

Re: Minimalne obroty robocze w obecnych silnikach

NA DANYM PRZELOZENIU PRZY WYZSZEJ MOCY MOZESZ MIEC MNIEJSZE PRZYSPIESZENIE, BO ONO JEST WPROST PROPORCJONALNE DO MOMENTU... TAK CZY NIE ?

Re: Minimalne obroty robocze w obecnych silnikach

ALE JA NE PYTALEM CO, TYLKO DLACZEGO, W JAKI SPOSOB. W MIARE PROSTO BO NIE JESTEM ZNAWCA KONSTRUKCJI POJAZDOW SILNIKOWYCH...

Re: Minimalne obroty robocze w obecnych silnikach

Mylisz sie. Decyduje moc. A poza tym wiekkosci te sa bezposrednio powiazane. Opimum zapewnia zmiana przelozen.

Re: Minimalne obroty robocze w obecnych silnikach

Ale odpowiadał w kontekście charakterystyki silnika. I podaj przykład, jak się osiągi benzyniaka i TD o tej samej mocy mocno różnią.

Re: Minimalne obroty robocze w obecnych silnikach

NIE WIDZE POWODU NIEUZYWANIA NISKICH OBROTOW. ZRESZTA - CHYBA PONIZEJ PEWNIEJ GRANICY AUTO SAMO DODAJE GAZU, CZESTO TAK MAM W COLCIE...

Re: Minimalne obroty robocze w obecnych silnikach

schweppes1 napisał: > se przejrzyj wykresy hamowni - oni właśnie siłę na kołach mierzą i kreślę z tego wykres, który > pokrywa się z wykresem momentu maksymalnego. Bo mierzą to na zafiksowanym przełożeniu. Jakbyś przy obrotach momentu max. zredukował przełożenie na obroty mocy max. to

Re: Minimalne obroty robocze w obecnych silnikach

> W TYM WYPADKU TYLKO O WYJASNIENIE TWEGO TWERDZENIA, ZE MOMENT NA KOLACH JEST WP > ROST ZALEZNY OD OBROTOW... Nigdzie tak nie napisalem... Moment na kolach jest zalezny od momentu na wale silnika, obrotow i przelozenia... Od wszystkich z tych trzech wartosci,a nie tylko od momentu na wale

Re: Minimalne obroty robocze w obecnych silnikach

Im nizsze obroty na wyjsciu przy wysokich na wejsciu to tym wiekszy moment na kolach... Slowo klucz "reduktor" w autach terenowych... przelozenie minimalizuje obroty na wyjsciu uzyskujac przy tym moc na kolach zdolna "gory przenosic"

Re: Minimalne obroty robocze w obecnych silnikach

Umiesz się posługiwać wyszukiwarką? https://www.google.pl/search?q=przyspieszanie+na+zbyt+niskich+obrotach&oq=przyspieszanie+na+zbyt+niskich+obrotach&aqs=chrome..69i57j0.7239j0j7&sourceid=chrome&es_sm=0&ie=UTF-8 -----

Re: Minimalne obroty robocze w obecnych silnikach

A co do CVT, to odpowiadam: tak samo dlatego, dlaczego manualem przyspieszasz na 3 czy 4 w górnej części obrotów zamiast na 5 przy max momencie - bo moment na kołach na 3 biegu przy końcu zakresu obrotów i tak jest wyższy, niż przy obrotach maksymalnego momentu, ale na 5 biegu, czy może nawet 4

Re: Minimalne obroty robocze w obecnych silnikach

Jeżeli apelujesz do swojego mózgu, to nie miej wielkich nadziei. Wracając do tematu: Odróżniasz daną od danego przełożenia i danej prędkości?

Re: Minimalne obroty robocze w obecnych silnikach

BO ZIMNY PALNAL NIEFORTUNNIE BEZ GLEBSZEGO ZWIAZKU Z TEMATEM, A WZROST MOCY Z OBROTAMI WYNIKA GENERALNIE ZE WZORU NA MOC, CO MA DO TEGO CHAAKTERYSTYKA ? ROZNIA SIE ZWYKLE TYM, ZE TURBO LEPIEJ CIAGNIE NA NISKICH OBROTACH... CHOC FAKTYCZNIE PALNALEM TU TROCHE BEZMYSLNIE... O CO CI NPL CHODZILO Z TYM

Re: Minimalne obroty robocze w obecnych silnikach

Poszukaj. Pisałem kilkakrotnie o oporach. Wybacz, że przy kolejnym tłuczeniu kretynom banału do głowy zapominam czasami o oporach, które oczywiście pomijam.

Re: Minimalne obroty robocze w obecnych silnikach

> siła=moc/prędkość a że F=m*a to a = moc/(masa*prędkość) co zresztą też powinno być jasne. -- Lepiej mieć owsiki niż żadne życie wewnętrzne!

Re: Minimalne obroty robocze w obecnych silnikach

Miałeś sprawdzić gdzie jest największa siła na kołach i dlaczego dla danej prędkości wypada dokładnie tam gdzie są obroty mocy maksymalnej. ani pół obrotu mniej, ani pół obrotu więcej. a iloczyn momentu i obrotów nazywamy mocą. czy co się to podoba czy nie. i nie ucz mnie jak działa skrzynia cvt

Re: Minimalne obroty robocze w obecnych silnikach

> > Czyli potrzebna jest moc. > > Do przyspieszania potrzebna jest sila. Dlatego w samochodzie jest silnik. Co za bezsensowne spory. A ta siła, to niby skąd się pojawia, jak nie z przekazania energii zgromadzonej w paliwie do rozpędzanej masy nadając jej energię kinetyczną. A

Re: Minimalne obroty robocze w obecnych silnikach

BO JEDNAK SPADA, A PO CO DALEJ KRECIC NA NISKIM BIGU ? MOC MOWI O MAKS. MOZLIWOSCIACH AUTA, PRZY OPTYMALNYM WYKORZYSTANIU BIEGOW. MOMENT MOWI O PRZYSPIESZENIU, ALE TRZEBA BRAC POPRAWKE NA PRZELOZENIE.

Re: Minimalne obroty robocze w obecnych silnikach

Jestes wtornym nieedukowalnym analfabeta z wspomnianym nocnikiem zamiast glowy. Do tego dochodzi tepa odpornosc na jakiekolwiek argumenty. Nauka fizyki skonczyla sie dla ciebie fiaskiem, wiec racjonalne argumentowanie jest bezuzyteczne.

Re: Minimalne obroty robocze w obecnych silnikach

No to inaczej. Przyspieszenie jest zalezne od mojego obwodu w pasie i od mojego wzrostu, co mozna latwo udowodnic umiejetnie rozbudowujac znany powszechnie wzor z sila i masa.

Re: Minimalne obroty robocze w obecnych silnikach

No to juz pojdz na calosc i zapodaj ze przyspieszenie zalezy od ilosci spalanego paliwa. Tylko ze jakos rzadko ten wzor jest uzywany.

Re: Minimalne obroty robocze w obecnych silnikach

nie miałeś tyle gadać, miałeś zrobić wykres lub tabelkę siły na kołach... oś x prędkość os y siła sprawdź, gdzie będzie największa... czy może być wyższa niż dla obrotów mocy maksymalnej? nie, to niemożliwe ... każde inne obroty dla cvt dadzą mniejszą siłę... just do it pokaż na liczbach, że się

Re: Minimalne obroty robocze w obecnych silnikach

NAPEWNO NIE MAM MIERNIKA PRZYSPIESZENIA ANI SILY NA KOLACH. ALE TAKI EKSPERT NAPEWNO WYJASNI MI W JAKI SPOSOB TO SPRAWDZIC NA ROWERZE...

Re: Minimalne obroty robocze w obecnych silnikach

jak ma taki wstręt do lewactwa to powinien sobie auto sprowadzić z UK z kierownicą po prawej stronie. Jak mieć zasady to w każdym aspekcie życia.

Re: Minimalne obroty robocze w obecnych silnikach

I Ty masz wyksztalcenie techniczne? Proponuje doczytac co sie osiaga dzieki przelozeniu... I jak wplyw na moment obrotowy ma przy przelozeniu zmiana obrotow...

Re: Minimalne obroty robocze w obecnych silnikach

Panie majster, do sprawnego przyspieszania to raczej moment jest potrzebny, bo to on jest jego sprawcą. Wykres przyspieszenia, pomijając opory, ma ten sam kształt co wykres momentu.

Re: Minimalne obroty robocze w obecnych silnikach

bimota napisał: > CZYLI RECZNIE TEZ PRZEKLADASZ ? Jak mam ochotę, to przekładam. > A "CALKIEM DOBRZE" TO TO SAMO CO DOBRZE LUB B. DOBRZE ? To to samo co dobrze.

Re: Minimalne obroty robocze w obecnych silnikach

Przyspiesza całkiem dobrze i bez redukcji, więc musi chodzić o szkodliwość. Nawet przy 100 km/h wystarczy wcisnąć lekko gaz i redukuje.

Re: Minimalne obroty robocze w obecnych silnikach

KLIKNALEM NA 1 ZNALEZISKO, GENERALNIE ZAWARTE SA TAM TEZY PODOBNE DO TWOICH, BEZ WYJASNIENIA, CZYLI BEZ ODPOWIEDZI NA MOJE PYT... NAJCIEKAWSZE JEST KONCOWKA, GDZIE AUTOR ZDAJE SIE SUGEROWAC, ZE SZKODLIWA MOZE BYC JAZDA Z OBROTAMI ZAPEWNIEJACYMI MAKS. MOMENT...

Re: Minimalne obroty robocze w obecnych silnikach

Napisałem, że ktoś inny pisał w kontekście charakterystyki. Ja o charakterystyce nie pisałem. Do przyspieszenia potrzebna jest moc i nie jest to żadne uproszczenie, tylko fizyczny fakt. Tobie może rzeczywiście nic nie mówić. Dzięki obrotom i przełożeniu - gdyby nie zapas obrotów, nie dałoby się

Re: Minimalne obroty robocze w obecnych silnikach

> Czyli potrzebna jest moc. Do przyspieszania potrzebna jest sila. Dlatego w samochodzie jest silnik. Jakby potrzebna byla moc to bys mial mocnik. Nie pouczaj o fizyce bo sie na tym nie znasz.

Re: Minimalne obroty robocze w obecnych silnikach

ALE ON NIC NIE PISAL, ZE NIE NA KOLACH. ZIMNY NIE WYRAZIL SIE JASNO, OGOLNIE BLEDNIE. BENZYNIAKA Z TD NIE MOZNA TAK SOBIE POROWNYWAC, GDYZ SA TO SILNIKI O DIAMETRALNIE INNEJ CHARAKTERYSTYCE. OSIAGI JEDNAK SIE ROZNIA...

Re: Minimalne obroty robocze w obecnych silnikach

TO: "Napisałem, że do przyspieszania potrzebna jest moc, a nie moment na silniku." JEST SPRZECZNE Z TYM: > NA DANYM PRZELOZENIU PRZY WYZSZEJ MOCY MOZESZ MIEC MNIEJSZE PRZYSPIESZENIE, BO > ONO JEST WPROST PROPORCJONALNE DO MOMENTU... 1, TO, ZE JEZDZI SIE NA 1 BIEGU I WTEDY WAZNY JEST

Re: Minimalne obroty robocze w obecnych silnikach

najnizszych obrotach jest rodzajem masochizmu, jesli ma sie manuala. Kto chce - niech sie katuje w imie szczytnych zalecen roznych starozakonnych teorii. Optymalizacje zostawcie komputerom.

Re: Minimalne obroty robocze w obecnych silnikach

Nie potrzebuję tych wykresów - producent mnie wyręczył podając gotowy wykres momentu maksymalnego. Jak jesteś głodny wyników eksperymentów, to se przejrzyj wykresy hamowni - oni właśnie siłę na kołach mierzą i kreślę z tego wykres, który pokrywa się z wykresem momentu maksymalnego. A moc wyliczają w

Re: Minimalne obroty robocze w obecnych silnikach

> Dla tepych kretynow: przelozenie nie zmienia ksztaltu wykresu momentu na kolach > , tylko go przesuwa w gore lub w dol. Sprawca przyspieszenia jest wlasnie ten p > rzesuwany wykres o IDENTYCZNYM ksztalcie Jako ostry kretyn osmielam sie twierdzic ze ten ksztalt nie jest identyczny tyl

Re: Minimalne obroty robocze w obecnych silnikach

TO Z TEGO, ZE TAK JAK NAPISALEM - TWA TEZA BYLA UPROSZCZENIEM, BO SPRZECZNA Z TYM CO WLASNIE POTWIERDZILES. Jedyne, do czego przydaje się maks. moment, to podjazd pod górkę na I biegu - wtedy faktycznie na maks. momencie podjedzie, a na mocy już nie. 1. MAJTASZ CALY CZAS BIGAMI ? 2. PRZYDAJE SIE D

Re: Minimalne obroty robocze w obecnych silnikach

tiges.blox.pl/2009/04/Moc-i-moment-czesc-2.html przeczytaj, może zrozumiesz a może nie... -- http://tiges.blox.pl/html Najpopularniejszy blog motoryzacyjny na gazeta.pl

Re: Minimalne obroty robocze w obecnych silnikach

A PO CO MI WYSOKA OBROTOWA ? MOWA BYLA O PRZYSPIESZENIU... SKUP SIE ZANIM COS NAPISZESZ... PRZYSPIESZENIE UZYSKUJEMY PRZEZ ZWIEKSZENIE MOMENTU, A TO PRZEZ ZMIANE PRZELOZENIA, NIE PRZEZ ZMIANA OBROTOW, ONA MOZE SPOWODOWAC W PEWNYCH WARUNKACH EFEKT ODWROTNY.

Re: Minimalne obroty robocze w obecnych silnikach

Ok moje ostatnie zdanie moze byc nie do konca zrozumiale... Generalnie chodzi o to, ze wraz redukcja obrotow z wykorzystaniem przekladni wzrasta moment obrotowy na wyjsciu... Zreszta jazda na rowerze powinna Ci to dokladnie pokazywac...