dobry oszczędny silnik benzynowy

moto.pl

Salon Genewa 2017 | Nowe Suzuki Swift | Ofensywy ciąg dalszy

Salon Genewa 2017 | Nowe Suzuki Swift | Ofensywy ciąg dalszy

Suzuki nie przerywa ofensywy modelowej. Po odświeżonym SX4 S-Cross i nowym Ignisie nadszedł czas na kolejną generację Swifta

Kiedy nie warto kupować diesla

Na rynku aut nowych i używanych, nadal wielkim wzięciem cieszą się silniki diesla, oferujące dobrą elastyczność, dynamikę i niskie spalanie w sprzyjających warunkach. Niektórzy kierowcy wciąż posądzają je o ponadprzeciętną trwałość, wzorem konstrukcji produkowanych jeszcze w latach 90. Niestety, współczesne ropniaki to skomplikowane i wysilone jednostki sprawdzające się tylko w określonym typie eksploatacji. Sprawdźmy zatem, w jakiej sytuacji wariant wysokoprężny nie ma racji bytu.

Suzuki Swift | Historia kultowego modelu

To ikona japońskiej motoryzacji. Swift powstaje nieprzerwanie od 1983 roku i oferowany jest na większości kontynentów. Występował w wersji sedan, cabrio, a także hatchback. Święcił triumfy na trasach rajdowych, dzięki czemu w wielu cywilnych odmianach znajdziemy napęd na cztery koła. Właśnie do salonów wjeżdża piąta generacja. Poznajcie wszystkie wcielenia bestsellerowego Suzuki

Wciąż młode, a można je mieć półdarmo. Te kompakty kupisz za 20 tys. zł

Wciąż młode, a można je mieć półdarmo. Te kompakty kupisz za 20 tys. zł

. Wybór jednostek napędowych jest bardzo bogaty. Podstawowe benzyniaki 1.4 i 1.6 generują 90 i 110 KM. Są bezawaryjne i tanie w eksploatacji. Rozsądne koszty użytkowania połączone z dobrą dynamiką zapewnia silnik 2.0 o mocy 136-177 KM. Diesle 1.6 i 2.0 HDI (90-110, 136 KM) także są trwałe i godne uwagi

Samochody z programu 500 plus, czyli tanie w eksploatacji, trwałe auta za 5 tys. zł

Samochody z programu 500 plus, czyli tanie w eksploatacji, trwałe auta za 5 tys. zł

najbezpieczniejszym wariantem są benzynowe silniki 1.4, 1.6, 1.8 i 2.0 dysponujące mocą 60-150 KM. Poza nadmiernym zużyciem oleju silnikowego nie cierpią na więcej bolączek. Dobrze też znoszą współpracę z LPG. 5 tysięcy złotych to doskonały budżet na znalezienie zadbanego auta miejskiego znad Sekwany. Citroen AX

Opel Astra 1.4 Turbo | Test | Dla Kowalskiego

Opel Astra 1.4 Turbo | Test | Dla Kowalskiego

kilkukrotnie, ale dzisiaj przyjrzymy się przystępnie skrojonej wersji. Gama silnikowa Astry jest bardzo bogata. Najmocniejszy silnik benzynowy może mieć nawet 200 KM, ale pod maską testówki pracuje znacznie rozsądniejsza jednostka, sparowana z 6-biegową ręczną skrzynią. To 1.4 Turbo o mocy 125 KM. Wyjściowo

Opel Zafira Tourer z nowym silnikiem 1.6 CDTI

Opel Zafira Tourer z nowym silnikiem 1.6 CDTI

emisji) jak jednostki benzynowe. Jak podaje producent, kompaktowy minivan z nowym silnikiem zużywa w cyklu mieszanym 4,5 l oleju napędowego na 100 km i emituje 119 g CO2/km. Poza wysokoprężnymi jednostkami 1.6, klienci mają też do wyboru dobrze znanego dwulitrowego diesla o mocy 110 KM, 130 KM lub

Toyota Yaris 2017 | Pierwsza jazda | Akcja aktualizacja

Toyota Yaris 2017 | Pierwsza jazda | Akcja aktualizacja

zmiany pod maską | Rightsizing i lepsza hybryda Rok 2017 to czas pożegnania z silnikiem benzynowym 1.33. Zastępuje go - produkowana w Polsce - większa jednostka o pojemności 1,5 l, mocy 111 KM i 136 Nm maksymalnego momentu. Zapewnia lepsze osiągi przy jednoczesnym obniżeniu zużycia paliwa. Yaris rozpędza

Twój pierwszy samochód, cz. I | Poradnik | Samochody do 5 tys. zł

Twój pierwszy samochód, cz. I | Poradnik | Samochody do 5 tys. zł

. Na rodzimym rynku w granicach 5 tys. zł kupimy trzydrzwiowego hatchbacka w dobrym stanie. Civic szóstej generacji był dostępny zarówno z silnikami benzynowymi jak i dieslem. Polecamy silniki 1.5 VTEC-e oraz 1.6 VTEC, odradzamy zakup diesla. Jest to jednostka napędowa produkcji Rovera, który nie

Skoda Octavia 1.0 TSI | Pierwsza jazda | Mocny punkt w gamie

Skoda Octavia 1.0 TSI | Pierwsza jazda | Mocny punkt w gamie

wersja tej jednostki, nowy motor jest najmniejszy w gamie. Jak 115-konny trzycylindrowiec radzi sobie z napędzaniem Octavii? Zaskakująco dobrze. Beczka miodu bez łyżki dziegciu Po odpaleniu silnika wewnątrz panuje kompletna cisza, a na kierownicy nie czuć żadnych drgań. Dopiero po mocniejszym wciśnięciu

Mitsubishi Outlander PHEV | Test | SUV do miasta

Mitsubishi Outlander PHEV | Test | SUV do miasta

elektryczny i inwerter (82 KM i 137 Nm) oraz silnik benzynowy 2.0 l MIVEC DOHC (121 KM i 190 Nm). Z tyłu, pod podłogą bagażnika umieszczono drugi silnik elektryczny i inwerter (82 KM i 137 Nm). Łączną moc trudno oszacować, bo silniki nigdy nie pracują z maksymalną mocą w tym samym momencie. Pracą

Hyundai i30 | Pierwsza jazda | DNA Hyundaia

Hyundai i30 | Pierwsza jazda | DNA Hyundaia

najnowszego Hyundaia. W nowym i30 zadebiutował 1.4-litrowy silnik benzynowy o mocy 140 KM. I choć we flotowych egzemplarzach większość sprzedaży będą stanowiły diesle, może to być bardzo ciekawa propozycja dla klientów indywidualnych. Tym bardziej, że nowy motor dobrze radzi sobie z rozpędzaniem koreańskiego

Poradnik | SUV-y i crossovery za 30 tysięcy

Poradnik | SUV-y i crossovery za 30 tysięcy

crossovera, dla którego pokonanie śnieżnej zaspy, czy krawężnika nie będzie wyzwaniem. Najmniej problemów sprawia benzynowy wolnossący silnik 1.6 16V o mocy 109 KM ? spotkamy go między innymi w Renault Megane II. Jest to trwała i oszczędna konstrukcja, która dzielnie współdziała z instalacją gazową. Nieco

Kilka lat temu to były hity sprzedaży. Dziś można je kupić w okazyjnych cenach

Kilka lat temu to były hity sprzedaży. Dziś można je kupić w okazyjnych cenach

litrów na 100 KM. Benzynowe silniki są równie trwałe. Wybór mamy pomiędzy wolnossącymi 3.2 R6 i 4.4 V8 o mocy 238 i 315 KM, lub doładowanymi 2.5 Turbo i 2.9 Twinturbo o mocy 210 i 272 KM. W ich przypadku, zużycie paliwa z łatwością dochodzi do 20 litrów na setkę. Niestety, w przypadku flagowego Volvo

Poradnik | Rozsądne auta miejskie z dieslem za 10 tysięcy złotych

Poradnik | Rozsądne auta miejskie z dieslem za 10 tysięcy złotych

benzynowymi, mamy do dyspozycji dobrze znanego diesla autorstwa francuskich inżynierów. 1.4 HDI rozwija skromne 54 KM i 130 Nm. W zamian odwdzięcza się naprawdę niewielkim zużyciem paliwa. Największym problemem okazuje się jednak słabe wygłuszenie jednostki i wibracje dostające się do kabiny. 10 tysięcy

Przegląd używanych kompaktów do 10 tys. zł

Przegląd używanych kompaktów do 10 tys. zł

;, należy poszukać auta "zdrowego" i zainwestować w zabezpieczenie antykorozyjne podwozia. Zobacz ogłoszenia . Polecamy : silnik benzynowy 1.6 (100 KM) - jest dynamiczny i stosunkowo oszczędny Ford Focus I 5d (1998-2004) Ford Focus I 3d (1998-2004) Ford Focus I Tournier (1998-2004

Audi A4 Limousine Ultra 2.0 TFSI | Pierwsza jazda | Rewolucji nie będzie

Audi A4 Limousine Ultra 2.0 TFSI | Pierwsza jazda | Rewolucji nie będzie

Audi Q7 e-tron | Oszczędny kolos Z zewnątrz w oczy rzucają się zmienione przednie i tylne reflektory o wyraźnie narysowanych liniach oraz atrapa chłodnicy zwana singleframe, będąca cechą charakterystyczną wszystkich modeli począwszy od A1 na R8 kończąc. Nadwozie ma dobre proporcje, a stylistyka

Mini Cooper SD ALL4 Clubman | Test długodystansowy cz. VI | Spalanie

Mini Cooper SD ALL4 Clubman | Test długodystansowy cz. VI | Spalanie

Nasz Clubman to Cooper SD ALL4, czyli najwyższa dostępna wersja z silnikiem wysokoprężnym. Czterocylindrowy motor ma 2 litry pojemności. Może się pochwalić 190 KM mocy (przy 4000 obr./min) i 400 Nm maksymalnego momentu obrotowego, który dostępny jest od 1750 do 2500 obr./min. Współpracuje z 8

Mitsubishi ASX 1.6 MIVEC 2WD | Test | SUV do zadań zwyczajnych

Mitsubishi ASX 1.6 MIVEC 2WD | Test | SUV do zadań zwyczajnych

dla klientów ceniących prosty, porządnie wykonany samochód, bez fajerwerków i bajerów, ale z bardzo korzystną ceną. Pod maską testowanego ASX-a pracował podstawowy silnik - benzynowy 1.6 o mocy 117 KM. Jednostka napędowa współpracuje z 5-biegową ręczną skrzynią, a moc przekazywana jest na przednią oś

Poradnik | Pancerne silniki Diesla ostatniej dekady

Poradnik | Pancerne silniki Diesla ostatniej dekady

możemy regenerować, podobnie jak turbosprężarkę. W latach 90. Volvo słynęło wyłącznie z produkcji własnych silników benzynowych ? wolnossących i doładowanych. Montowane w szwedzkich autach silniki diesla kupowane były od Renault i Volkswagena. Sytuacja zmieniła się w 2001 roku ? wówczas Szwedzi

Suzuki Baleno | Pierwsza jazda | Stara nazwa, nowy segment

Suzuki Baleno | Pierwsza jazda | Stara nazwa, nowy segment

problemu mogą tam podróżować dwie osoby o wzroście 180 cm. Bagażnik pomieści 355 litrów bagażu, co jest bardzo dobrym wynikiem. Dodatkowo kufer ma regularne kształty. Jedyny mankament to wysoki próg załadunku. Pod maską Baleno odnajdziemy dwa silniki benzynowe. Pierwszy z nich to czterocylindorowy motor o

Audi RS6 Avant Performance | Test | Jeden z ostatnich

Audi RS6 Avant Performance | Test | Jeden z ostatnich

kilka mniej istotnych gadżetów. Często potężny silnik nie sprawi, że samochód będzie dobry. Wystarczy spojrzeć na BMW M6. Jednak w przypadku Audi to on gra pierwsze skrzypce. Wspaniale brzmi. Dźwięk jest basowy, soczysty, a każdej zmianie biegu towarzyszy złowieszcze strzelanie z wydechu. Oprócz tego

Porsche 718 Boxster S PDK | Test | Cztery cylindry? Tak, poproszę!

Porsche 718 Boxster S PDK | Test | Cztery cylindry? Tak, poproszę!

spartańskiego ducha dawnych roadsterów odnajdą co najwyżej stosunkowo twarde fotele. Ale siedzi się w nich dobrze, bardzo nisko, mając poczucie dobrego zespolenia z samochodem. Świetnie sprawdza się to podczas ostrej jazdy, gdy Boxster S niczym gokart pokonuje z zawrotnymi prędkościami ciasne zakręty. Nie ma z

Suzuki Vitara 1.4 Turbo BoosterJet | Pierwsza jazda | Krok w dobrą stronę

Suzuki SX4 S-Cross | Długi dystans Rozpocznijmy od najważniejszego punktu czyli nowej jednostki napędowej. To pierwszy turbodoładowany benzynowy silnik Suzuki. Ma on pojemność 1.4 litra i osiąga moc 140KM przy 5500 obr./min oraz moment obrotowy wynoszący 220Nm uzyskiwany w zakresie 1500-4000 obr

Poradnik | Funkcjonalne kombi 4x4 za 20 tysięcy złotych

B6, mamy do dyspozycji opcjonalny system 4x4 quattro gwarantujący bardzo dobrą trakcję. Napęd ten występował między innymi z silnikami 1.8 Turbo starszej generacji o mocy 150 KM i równie dopracowanym 3.0 V6 generującym 220 KM. Spotkamy go także w dieslach: 1.9 TDI (130 KM) i 2.5 TDI (163 i 180 KM

Toyota C-HR | Pierwsza jazda | Przepis na sukces

: Układ hybrydowy, silnik benzynowy 1.8Moc: 122 KM przy 5 200 obr./min.Moment obr.: 142 Nm przy 3600 obr./minSkrzynia biegów: CVTNapęd: przódWymiary: 4360x1795x1565 mmRozstaw osi: 2640 mmPojemność bagażnika: 377 lŚr. zużycie paliwa: 3,6 l/100 km (podawane przez

Nowy silnik 1.2 Turbo Toyoty | Najnowocześniejsza jednostka w swojej klasie

Toyota Auris Hybrid FL | Ceny w Polsce | Atrakcyjna oferta Dzięki innowacyjnym rozwiązaniom technicznym, silnik 1.2T będzie wyróżniał się na rynku nie tylko dobrymi osiągami i niskim zużyciem paliwa, ale także brakiem efektu "turbo-dziury" i natychmiastową reakcją na gaz

Poradnik | Tanie i praktyczne auto za 5 tysięcy

zawieszenie i jednostki napędowe ? dzięki temu serwis jest tani i bezproblemowy. Każdą część zamienną z pewnością dostaniemy od ręki. Pod maską najlepiej sprawdzają się benzynowe silniki - 1.4, 1.6 i 1.8 generują od 60 do 115 KM. Warto dodać, że wzorowo współpracują z instalacjami gazowymi LPG, co jeszcze

Salon Detroit 2015 | Volkswagen Cross Coupe GTE | Kolejny SUV

typu plug-in (baterie można ładować ze źródła zewnętrznego), składający się z silnika V6 o pojemności 3,6 litra i dwóch silników elektrycznych. Dzięki temu auto jest szybkie, ale również oszczędne. Wyłącznie na napędzie elektrycznym samochód może przejechać dystans 32 km. Jednostka benzynowa generuje

Nowy SEAT Ibiza | Bestseller po raz piąty

nowa Ibiza zajmuje czołowe miejsce wśród bezpośrednich konkurentów. Wydajność i bezpieczeństwo przede wszystkim Do napędu Ibizy piątej generacji przewidziano nowoczesne silniki benzynowe generujące 95, 115 i 150 koni mechanicznych. Najmocniejszy, 150-konny silnik to nowoczesna czterocylindrowa

Volvo XC60 | Pierwsza jazda | Zmiana warty

najstarszym w segmencie X3, które w najbliższych miesiącach powinno doczekać się następcy. Niemniej, Volvo wytacza potężny oręż. Jest komfortowe, przestronne, bardzo dobrze wykonane i oferuje sporo elektronicznych gadżetów. Z dieslem potrafi być oszczędne, a gdy porównać ceny z poprzednikiem, jest droższe od

Audi SQ5 TDI plus | Test | Połączyć wodę z ogniem

Nowe Audi A5 | Dążenie do perfekcji "Czysty" i oszczędny - to nie najlepsza wizytówka dla silnika, który powędrował pod maskę samochodu mającego dostarczać sportowych emocji. A takie z założenia są diesle. Niedawna afera z udziałem Volkswagena pokazała jednak, że te założenia mają

Renault Captur | Pierwsza jazda | Krok przed wszystkimi

konkurencji dobra cena. Peugeot 2008 jest tańszy (54 900 zł), ale już Mokka X kosztuje dużo więcej (72 450 zł). Captur jest też tańszy od HR-V i Vitary i wyceniony praktycznie identycznie jak 500X. Nowy Renault Captur przyjechał już do polskich salonów, dealerzy zbierają zamówienia, a pierwsze egzemplarze

Suzuki SX4 S-Cross 1.6 DDiS 4WD Elegance | Test długodystansowy cz. VI | Pod maską

1.6 o mocy 120 KM. Na szczęście klient ma wybór pomiędzy jednostką benzynową VVT oraz turbodieslem DDiS. Nasz egzemplarz należy do tych oszczędnych. Ma to swoje zalety (np. mniejsze spalanie), ale też wady (jest cięższy o 130 kg od benzyniaka). Pod maską Suzuki pracuje silnik wysokoprężny 1.6 DDiS

Toyota Prius IV | Pierwsza jazda | "Bjutiful"

może tę silną pozycję jedynie umocnić. Gaz Kulturalnie pracujące zawieszenie, niskie zużycie paliwa, wysokiej jakości materiały we wnętrzu, dobra widoczność we wszystkich kierunkach Hamulec Wciąż dość głośna praca silnika spalinowego na wysokich obrotach, wolno działający ekran dotykowy Toyota Prius

Peugeot 308 1.6 e-THP GT | Test | Sport na co dzień

tylko w GT GT to jednak nie tylko pakiet stylistyczny. Jego największą zaletą jest silnik. W Polsce Peugeot 308 GT oferowany jest tylko z benzynową jednostką 1.6 THP (na innych rynkach występuje też wariant z silnikiem Diesla). Dobrze, że nie jest na odwrót, ponieważ w ofercie panuje większa

Jak wybrać auto dla firmy | Poradnik

pytanie jaki wybrać silnik? Benzynowy? Diesel? Czy może benzynowy z instalacją gazową? Kiedyś odpowiedź była bardzo prosta. Auto dla firmy? Oczywiście Diesel. Teraz jednak przy coraz wyższych cenach oleju napędowego, droższej eksploatacji silników wysokoprężnych i  oszczędnych jednostkach benzynowych

Poradnik | Sportowe kompakty za 30 tys. zł

, podobnie jak kubełkowe fotele gwarantujące dobre podparcie ciała w zakrętach. Do napędu Renault zastosowano doskonale znany silnik 2.0 Turbo. Tutaj generuje 225 KM trafiające na oś przednią za pośrednictwem sześciobiegowej, precyzyjnie działającej przekładni manualnej. Megane RS boryka się z podobnym

Saab 9-3 (1998-2003) - opinie Moto.pl

bogatego wyposażenia. Nie najlepiej wytłumiono jednak przedział pasażerski, a dla pasażerów tylnej kanapy wyraźnie brakuje miejsca na nogi. Dobrze, że przynajmniej z przewozem pakunków nie ma problemów. Bagażnik ma pojemność 495/1315 l. Na uwagę zasługują silniki Saaba 9-3. Benzynowe jednostki są

Renault Clio (2005 - 2012) - test | Opinie Moto.pl

, benzynowy silnik 1.2. Awarie są w nim rzadkością. Dobrze spisują się też benzynowe silniki 1.4 i 1.6, ale zdarzają się w nich niedomagania układu zapłonowego. Czasami wymiany wymagają poduszki mocujące silnik, czasami trzeba naprawić przepustnicę. Doładowany silnik benzynowy 1.2 TCe, podobnie jak dwulitrowe

Renault Megane GrandCoupe | Pierwsza jazda | Talisman w rozmiarze S

niczego nadzwyczajnego, ale GrandCoupe wywiąże się z każdego zadania na mocną czwórkę. Ceny w Polsce Podczas prezentacji Renault ujawniło cennik kompaktowego sedana. Wyjściowa kwota to 61 900 złotych za Megane z benzynowym silnikiem SCe (115 KM). Sedan jest więc o 2 tysiące droższy od hatchbacka

Dacia Logan MCV 1.5 dCi Laureate | Test | Dla mało wymagających

zbędnych ozdobników, w zamian otrzymujemy wysoką funkcjonalność za niewygórowane pieniądze. Dacia to dobra propozycja dla kogoś, kto woli nowe auto od używanego, nie zwraca uwagi na markę i preferuje spokojny styl jazdy. Gaz Duży bagażnik, oszczędny silnik, system multimedialny z nawigacją w korzystnej

Skoda Octavia II (2004 - 2013) | opinie Moto.pl

elektrycznych. Co wybrać ? Pod względem silnikowym, im prościej - tym lepiej. Najbardziej godne polecenia jednostki napędowe to benzynowiec 1.6 (102 KM) i turbodiesel 1.9 TDI (105 KM). Obie propozycje są oszczędne, trwałe i mało awaryjne. Dodatkową zaletę silnika 1.6 stanowi dobra współpraca z autogazem (LPG

Citroen C4 Picasso | Pierwsza jazda | Walka o prymat

zaktualizowanego systemu multimedialnego jest 7-calowy ekran dotykowy. Wyświetlacz oferuje zauważalnie wyższą rozdzielczość i chętniej reaguje na dotyk. Większość zmian w kabinie to kosmetyka - lekkie porządki i nowe warianty kolorystyczne. Wnętrze jest minimalistyczne i gustowne. Dobre wrażenie psują jednak

Lexus NX 200t F Sport | Test | Nieszablonowy

dlatego w tunelu centralnym przed podłokietnikiem ukryte jest przenośne lusterko. Ciekawszą opcją jest bezprzewodowa ładowarka indukcyjna do smartfonów (koszt 1210 zł). Pod maską testowanego NX-a pracuje pierwszy turbodoładowany silnik benzynowy Lexusa. Downsizing na dobre wpisze się w ofertę marki

Hyundai Tucson | Pierwsza jazda | Nowe otwarcie

silnikiem benzynowym. Ma zaledwie 1,6 litra pojemności, ale dzięki turbodoładowaniu generuje 177 KM i 265 Nm. Co ważne maksymalny moment obrotowy uzyskiwany jest w szerokim zakresie obrotów 1500-4500 obr./min., zwiększając elastyczność. Nowy silnik zapewnia bardzo dobre osiągi. Tucson, mimo sporej masy

Hyundai i20 Coupe 1.25 | Test | Dla młodych

Corsa 3d Enjoy 1.4 (90 KM), także odróżniający się od Corsy 5d, z podobnym wyposażeniem, kosztuje 47 950 zł. Trzy tysiące zł różnicy to sporo, a odnowiona Corsa to bardzo udana konstrukcja. Summa Summarum Hyundai i20 Coupe oferuje przestronne i atrakcyjne nadwozie, oszczędny silnik zachęcający do

Nowe zdjęcia Suzuki SX4

niewiele się zmieniło. Jedyną jednostką benzynową jest 1.6-litrowy motor bazujący na dotychczasowym M16A. Suzuki twierdzi, że w silniku zmniejszono tarcie i masę. Miejmy nadzieję, że poprawiono też jego apetyt na paliwo, który w warunkach miejskich często jest dwucyfrowy. Alternatywą dla oszczędnych i

Nissan Pulsar | Pierwsza jazda | Kompakty wracają do łask

modelu zostanie powiększona o drugi benzynowy motor, a mianowicie 1.6 DIG-T o mocy 190 KM. Czekać nie trzeba na wariant wysokoprężny w postaci dobrze znanego silnika 1.5 dCi o mocy 110 KM. Pulsar ma przekonywać do siebie zaawansowanym wyposażeniem. Przydatną opcją podczas parkowania okazuje się system

Volkswagen Golf II (1983 - 1991) - opinie Moto.pl

). Lepsze niż w "jedynce" są materiały wykończeniowe. W podwoziu nie wprowadzano istotnych zmian. Zawieszenia zestrojono dość sztywno, co sprzyja precyzyjnemu prowadzeniu. Warunkiem jest oczywiście dobry stan techniczny elementów podwozia. Mocnym punktem Golfa II jest bogata gama silników

Honda Civic Tourer 1.6 i-DTEC Lifestyle | Test | Transporter

zakupu. Gaz Przestronne i funkcjonalne wnętrze (duży bagażnik, system Magic Seats), bardzo oszczędny silnik, precyzyjna skrzynia biegów, dobre prowadzenie, dynamiczna linia nadwozia Hamulec Wysoka cena, brak koła zapasowego, dwa ekrany komplikują obsługę   Honda Civic Tourer 1.6 i-DTEC | Kompendium

BMW 7 (1994-2001) E38 - opinie Moto.pl

z masłem, bowiem podwozie potrafi sprostać osiągom samochodu. Trzeba się jednak liczyć ze sporymi wydatkami na paliwo, oszczędni powinni sięgnąć po jeden z silników wysokoprężnych. Ze sporymi kosztami trzeba się liczyć również w serwisie. Dla dobra auta lepiej korzystać tylko z renomowanych

Peugeot 207 (2006 - 2012) - opinie Moto.pl

(120 KM) opracowano wspólnie z koncernem BMW, co stanowi dobrą rekomendację. Realia są jednak nieubłagane - układ zmiennych faz rozrządu (VTi) niekiedy zawodzi. Z kolei w silniku 1.6 THP słabym punktem jest rozrząd, a dokładniej łańcuch rozrządu i jego napinacz. Dodajmy, że silniki THP ze względu na

Salon Detroit 2013 | Volkswagen Passat na sportowo

Passat na sportowo Salon Detroit 2013. Volkswagen pokaże podkręconą odmianę nowego Passata. Salon Detroit 2013. Volkswagen pokaże usportowioną odmianę nowego Passata. Silnik auta to 250-konny wariant turbodoładowanego, benzynowego 1.8 (EA888). Chociaż auto zostało ochrzczone mianem "

Renault Clio Grandtour GT | Test | Ostre pazurki

, przycisk RS Drive na tunelu centralnym oraz aktywna kontrolka Renault Sport, zapalająca się po wciśnięciu wspomnianego guziczka. Silnik benzynowy 1.2 TCe można zamówić w innych specyfikacjach Clio, czemu zatem mielibyśmy dopłacać ok. 10 tys. zł do wersji GT? Zawieszenie jest twarde, ale w pozytywnym

Skoda Fabia II (2007-2013) - opinie Moto.pl

, podrzędny serwis nie zagwarantuje utrzymania auta w dobrej kondycji bez poważnych awarii. Skoda Fabia RS na Passo dello Stelvio Historia modelu 2007 - premiera modelu, wersja hatchback 5d, silniki benzynowe 1.2 (60 lub 70 KM), 1.4 (86 KM) i 1.6 (105 KM), turbodiesle 1.4 TDI PD (70 KM lub 80 KM) oraz 1.9 TDI

Mazda CX-9 3.7 V6 A/T 4x4 | Test | Mam gdzieś downsizing!

Mazda CX-9 po raz trzeci w Polsce Według najnowszych trendów, wszystko powinno być mniejsze i przyjazne dla środowiska. Kierowcy, jeśli nie chcą przesiąść się na rowery, to muszą cierpieć. Po drogach mają poruszać się samochody z jak najmniejszymi i oszczędnymi silnikami. W Europie ten stan

Jednostki hybrydowe Toyoty z Polski?

hybrydowych. W Polsce mamy bardzo dobrą sytuację - mówi Jacek Pawlak.Według niego najważniejsza jest jednak zmiana systemu podatkowego. Chodzi przede wszystkim o zmianę bardzo wysokiego dziś podatku na auta z silnikami o pojemności przekraczającej 2 litry. Pawlak podkreśla, że odpowiednio dobrane podatki od

Salon Detroit 2016 | Audi A4 Allroad | Czas na wersję "terenową"

efektywności, radarowy tempomat z automatyczną regulacją odległości (adaptive cruise control Stop&Go) z asystentem jazdy w korkach, asystenta parkowania dla samochodów z przyczepą czy system ostrzegania przed wysiadaniem. fot. Audi W ofercie producenta z Ingolstadt znalazł się tylko jeden silnik benzynowy. To

Co oferuje rynek w segmencie C?

testy: Honda Civic - test | Pierwsza Jazda Honda Civic 1.6 i-DTEC | Test | Oszczędnie Honda Civic Tourer - Test | Powrót w dobrym stylu Naszym zdaniem: Honda Civic to bardzo dobry, a do tego niezawodny samochód. Doskonałe podwozie usatysfakcjonuje kierowców o sportowej żyłce, niestety silnik

Skoda Octavia | To już 20 lat na rynku!

skrzynia DSG i bezpośredni wtrysk paliwa w silnikach benzynowych. Aktualna generacja to dobrze znana z naszych ulic trzecia generacja. Sama Skoda określa Octavię III mianem największej rewolucji w historii modelu. Nowa Octavia została bardzo ciepło przyjęta przez rynek. Produkcję uruchomiono pod koniec

Renault Clio Grandtour 1.5 Energy dCi Intens | Test | Rzadki gatunek

wysoką kulturę pracy turbodiesla Renault (głośniej robi się dopiero na wyższych obrotach), a także precyzyjną obsługę skrzyni biegów (w ofercie jest tylko pięciobiegowa przekładnia manualna). Dobry humor nie opuści nas również na stacji paliw, ponieważ Clio dCi jest bardzo oszczędne. W trasie zużycie

Nowa Skoda Superb | Pierwsza jazda | Do trzech razy sztuka?

benzynowego, na życzenie oferowana jest sześciostopniowa, dwusprzęgłowa skrzynia biegów DSG. Do testu otrzymałem środkową wersję TDI z przednim napędem, która powinna być najbardziej popularnym wyborem wśród klientów. Silnik Diesla o mocy 150 KM zapewnia przyzwoite osiągi. Dobrze współpracuje mu się z

Salon Genewa 2013 | Suzuki SX4

lepiej wykonane, niż w pierwszym SX4. Pod maską niewiele się zmieni. Jedyną jednostką benzynową będzie 1.6, bazujący na dotychczasowym M16A. Suzuki twierdzi, że w silniku zmniejszono tarcie i masę. Miejmy nadzieję, że poprawiono też jego apetyt na paliwo, który w warunkach miejskich często jest

Nowy Opel Astra | Pierwsza jazda | Lekkim być

dobrą dynamikę, zadowalając się przy tym realnym spalaniem poniżej 5 l/100 km. Do deklarowanych przez producenta 3,9 litra nieco brakuje, ale to i tak dobry wynik. Nową Astrę w wersji hatchback można już zamawiać. Ceny zaczynają się od 59 900 zł za wersję Essentia z silnikiem 1.4 Ecotec (100 KM

Chevrolet Trax - test | Pierwsza jazda

systemy komunikacji, czy jednak silnik. Dla mnie nadal to drugie. W gamie jednostek napędowych Traxa dostępne są: turbodoładowany silnik benzynowy 1,4 l, wolnossący silnik benzynowy 1,6 l oraz turbodoładowany silnik wysokoprężny 1,7 l. We wszystkich wersjach wyposażonych w manualne przekładnie Chevrolet

Subaru Levorg 1.6 GT-S | Pierwsza jazda | Radość z jazdy

SkyActiv, za którą trzeba zapłacić minimum 132 900 zł. Tak twierdzi Subaru, ale w rezultacie bezpośredniej konkurencji Levorga powinniśmy szukać wśród kombi segmentu C. Summa Summarum Subaru Levorg jest dopracowaną, japońską konstrukcją, której ciężko cokolwiek zarzucić. Silnik jest oszczędny, zapewnia

Ford Mondeo (2007-2013) - opinie Moto.pl

wykończone wnętrze, duży bagażnik (sedan 550 l, hatchback 540 l, kombi 555 l), bardzo dobre podwozie, precyzyjny układ kierowniczy, nowoczesne i dynamiczne silniki - to liczne atuty, które z Mondeo trzeciej generacji czynią wyjątkowo atrakcyjną ofertę wśród używanych aut klasy średniej. Jedną z jego zalet

Renault Laguna III (2007 - 2013) - opinie Moto.pl

. Części zamienne są szeroko dostępne a ich ceny niewygórowane. Ważną zaletą Laguny III jest również dobra dostępność na rynku wtórnym. Duża liczba używanych egzemplarzy w przystępnych cenach daje możliwość swobodnego wyboru auta. Historia modelu 2007 - premiera modelu, nadwozie hatchback 5d, silniki

VW Touareg FL | Pierwsza jazda | Powściągliwe zmiany

Czego oczekuje klient przychodzący do salonu Volkswagena po Touarega? Luksusowej "terenówki" do ekonomicznej jazdy wyłącznie po asfalcie. Przynajmniej na to wskazują statystyki. Ok. 90% Touaregów opuszcza fabrykę w Bratysławie z oszczędnym silnikiem V6 3.0 TDI i standardowym napędem

Jaguar XE | Pierwsza jazda | Sedan ostatniej szansy

), czy wałki rozrządu osadzone w łożyskach tocznych zamiast ślizgowych - wszystko w imię walki z tarciem. Infiniti Q50 2.0T | Pierwsza jazda | Efekt współpracy Dwulitrowy silnik benzynowy pozostawił u mnie minimalne lepsze wrażenia, adekwatnie do oferowanej mocy. Może mieć 200 lub 240 KM i

Renault Eolab | Pierwsza jazda | Przyszłość jest teraz

wyglądu opon uznawanych za sportowe. Samochód ochoczo przyspiesza, na zakrętach odznacza się zaskakująco dobrą trakcją i stabilnym zachowaniem nadwozia. Nowatorska przekładnia, bez sprzęgła łącząca działanie silnika spalinowego i elektrycznego, jest zintegrowana z tym drugim i wraz z silnikiem zajmuje

Ford Tourneo Connect - Test | Pierwsza jazda | Praktyczny i delikatny

Connect to dobra propozycja dla wszystkich poszukujących jednego samochodu potrafiącego pogodzić rolę auta rodzinnego i dostawczego Klienci poszukujący oszczędnego silnika mają szeroki wybór. Co prawda w Tourneo Connect montowany jest jedynie jeden silnik wysokoprężny 1.6 Duatorq TDCi, ale w aż trzech

Hyundai i30 (2007 - 2012) - opinie Moto.pl

modeli mają ten sam rozstaw osi i tej samej wielkości kufer (340 l). Tym modelem Hyundai pokazuje, co potrafi Hyundai i30 nie szokuje jakością, ale prezentuje bardzo dobry poziom wykończenia. Z mankamentów można wymienić zbyt krótkie siedziska foteli oraz głośną pracę podwozia (dudnienie na

Audi 80 (1986-1995) - opinie Moto.pl

strony użytkowej Audi 80 jest oceniany bardzo wysoko. Dobrze wykończone i wyciszone (choć mało przestronne) wnętrze, wysoki komfort jazdy, spory bagażnik (sedan 425 l, od 1991 r. 430 l, kombi 370/1200 l), dobre wyposażenie (także w zakresie bezpieczeństwa) i szeroka gama silników to mocne punkty modelu

Ford Tourneo Connect 1.6 TDCi Titanium | Test długodystansowy cz. VI | Podsumowanie

sprawia problemów, ze względu na wymiary można go śmiało użytkować w mieście, duże powierzchnie przeszklone zapewniają dobra widoczność dookoła. Nasz testowy Ford nie sprawdzi się jedynie na bardzo krótkich miejskich dystansach, czy raczej sprawdzi się gorzej, niż znacznie tańsza wersja benzynowa z

Top 10 | Auta za średnią krajową

brakuje mu wizualnej finezji. Z Mazdą 323 jest odwrotnie - nie jest ulubienicą polskich kierowców, ale wygląda niemalże fantastycznie. Model z 1996 roku, z 90-konnym silnikiem benzynowym i takimi ekstrasami na pokładzie jak kubełkowe fotele, szyberdach, poduszki i elektryka kosztuje niecałe 4 tys. zł

Salon Paryż 2012 | Nowa Toyota Auris

Nowa Toyota Auris Druga generacja Aurisa będzie mieszanką dobrze znanych smaków z nutką nowości Już za miesiąc Toyota zaprezentuje drugą generacją Aurisa. Pod maską znajdziemy silniki znane z obecnej wersji. Zupełnie od nowa zaprojektowano nadwozie Podczas salonu samochodowego w Paryżu Toyota

Nissan Maxima (2000-2004) - opinie Moto.pl

wykwalifikowanymi mechanikami. Samochód mimo swojego wieku prezentuje wysoki poziom techniczny i musi być oddawany w ręce ludzi o odpowiedniej wiedzy. Historia modelu 2000 - premiera Maximy piątej generacji (fabryczny kod A33), nadwozie sedan 4d, silniki benzynowe 2.0 V6 (140 KM) i 3.0 V6 (200 KM) 2003 - premiera

Audi A3 Limousine 1.8 TFSI | Test | Mocny sedan

chcemy jeździć oszczędnie akceptując anemicznie zestrojony, zwłaszcza podczas ruszania, pedał gazu, czy dynamicznie ze wszystkimi tego konsekwencjami sprawia, że rekomenduję wersję ze skrzynią ręczną. Summa Summarum Silnik 1.8 TFSI jest mocny i zapewnia auto bardzo dobre osiągi. Jednak jeśli nie

Renault Laguna Coupe 2.0 dCi 180 GT | Test | Forever young?

silnikiem Diesla. To dobra propozycja dla kogoś szukającego mniej pojemnego, ale ładnego samochodu do jazdy na co dzień, również w długie trasy. Polecamy niższą wersję wyposażenia za rozsądne pieniądze. Gaz Ponadczasowa linia, oszczędny silnik Diesla, stosunkowo atrakcyjna cena, dobre prowadzenie i wysoka

Czas na elektryczne Volkswageny

kilometrów skutecznie zniechęca wielu klientów. A jak jest w przypadku Volkswagena e-Up!? Wydaje się, że Niemcy stanęli na wysokości zadania. W zależności od sposobu jazdy i obciążenia, zasięg małego elektrycznego Volkswagena waha się pomiędzy 120 a 160 km na jednym ładowaniu. To już naprawdę dobry wynik

Skoda Rapid Elegance 1.6 TDI | Test | Do bólu poprawny

i moment obrotowy 250 niutonometrów dostępny od 1500 do 2500 obr/min. Na rozpędzenie Rapida do pierwszej setki potrzebuje 10,4 sekundy. Prędkość maksymalna wynosi 190km/h. Przeciętne osiągi silnik Skody rekompensuje na stacji benzynowej. Przy normalnej jeździe spalanie nie przekroczy 5,5 l/100 km

Infiniti Q50S Hybrid AWD | Test | Podgryźć Niemców

wymagającą niemiecką konkurencją w rezultacie poprawiając statystyki sprzedaży firmy. Hybryda górą Po przejażdżce egzemplarzem z nowym czterocylindrowym silnikiem Diesla (dodajmy, że produkcji Mercedesa!) przeżyliśmy małe rozczarowanie 170-konna jednostka o pojemności 2,1 litra jest oszczędna i zapewnia

BMW X3 (2003 - 2010) - opinie Moto.pl

punktach poprawione i mają lepiej wykończone wnętrze. Jeśli chodzi o silniki to najsłabszy benzynowiec i najsłabszy z turbodiesli nie imponują osiągami, za to są najbardziej oszczędnymi w całej stawce silników. Powinni je wybierać ci, którzy ekonomiczną jazdę cenią batrdziej niż dobrą dynamikę. Inne

Volkswagen Polo (2001-2009) - opinie Moto.pl

ospały i głośny, a benzynowy 1.4 FSI z bezpośrednim wtryskiem benzyny wymaga sporych nakładów na obsługę. W codziennej eksploatacji dobrze sprawdzają się tradycyjne, czterocylindrowe benzynowce 1.4 o mocy 75, 80 lub 100 KM, 105-konny 1.6. oraz 100-konny turbodiesel 1.9 TDI. Te silniki mają bardzo dobre

Toyota Corolla E 11 (1997-2001) - opinie Moto.pl

stylizacją, ani pełnym szarego plastiku wnętrzem, ani paletą silników, ani własnościami jezdnymi, ani pojemnością bagażnika (hatchback 3d - 280 l, hatchback 5d - 372 l, sedan - 390 l, kombi 308 l). Benzynowe silniki były jednak ciche i oszczędne, wielowahaczowe zawieszenie tylne zapewniało wysoki

Renault Megane III (2008 - 2012) - opinie Moto.pl

Wysoki komfort jazdy, oszczędne silniki, dobre wyposażenie i wysoki poziom bezpieczeństwa to najkrótsza wizytówka Renault Megane. Aktualna od narodzin tego modelu aż po dzień dzisiejszy, gdy po szosach całej Europy jeździ już trzecia generacja przebojowego, francuskiego kompaktu. Dodatkowym atutem

Downsizing

Idea jest dobrze znana, więc najkrócej jak się da: chodzi o to, by zachowując osiągi auta obniżyć zużycie paliwa. Sposób na to? Zmniejszenie liczby cylindrów, czyli pojemności silnika, przy zachowaniu albo nawet zwiększeniu jego mocy - na tym w uproszczeniu polega istota downsizingu. W naszej

Ford Focus 1.6 EcoBoost - test | Za kierownicą

rozważenia takiego napędu jest postęp technologiczny. Sprawił on, że współczesne silniki benzynowe nie mają nic wspólnego z tym, do czego przywykliśmy. Używany: Ford Focus (1998-2004) W tym temacie inżynierowie Forda odwalili kawał dobrej roboty. Efekt ich pracy ma 1,6 l pojemności i jest wspomagany

Top 4 - najlepsze używane turbodiesle

emerytów Wysokoprężny panteon nie byłby kompletny, gdyby nie było na nim volkswagenowskiego silnika 1,9 TDI. Toż to już legenda wśród TDI, dzięki której koncern Volkswagena tak dobrze prosperuje. Ta jednostka napędza Seaty, Škody, Volkswageny i Audi (a także Forda Galaxy, bo to właściwie VW Sharan/Seat

Nissan Note - test | Pierwsza jazda

praktyczny. Po złożeniu tylnej kanapy otrzymujemy płaską podłogę, co ułatwia przewożenie długich przedmiotów. Dostęp do wnętrza jest bardzo dobry, m.in. dzięki tylnym drzwiom otwieranym niemal pod kątem prostym. Pasażer ma przed sobą dwa schowki, resztę drobiazgów pomieszczą kieszenie w drzwiach. Jedyne

Mitsubishi Space Star | Następca Colta w salonach

niewielkie zużycie paliwa, według danych producenta na poziomie 4-4,5 l/100 km. Oszczędna eksploatacja to zasługa niskiej masy pojazdu (od 845 kg, lżejszy o ok. 120 kg od Colta), dobrych własności aerodynamicznych (Cx 0.27), a także trzycylindrowych, dwunastozaworowych  silników benzynowych z

Volkswagen Passat B6 (2005-2010) - opinie Moto.pl

Trzeba odnotować zdecydowaną poprawę trwałości podwozia w porównaniu z poprzednikiem. Na dodatek w aluminiowych wahaczach przedniego zawieszenia można demontować sworznie, co sprzyja uproszeniu potanieniu napraw. Silniki Benzynowe jednostki napędowe cieszą się bardzo dobrymi opiniami. Są trwałe a psują

Honda Jazz (2001 - 2008) - opinie Moto.pl

, wysoka jakość montażu, dobry komfort jazdy, oszczędne silniki, wysoka niezawodność. Hamulec Słabe wyciszenie silników, przegrzewające się hamulce, słaba stabilność podwozia przy dużym obciążeniu, wysokie ceny części zamiennych, wysokie ceny egzemplarzy używanych. Summa summarum Honda Jazz to znakomita

500 km - obiad gratis

benzynowych to nawet 2400 obr./min.- Najlepiej, gdy będziemy się starać utrzymywać stałą prędkość. Przy 50 km/h można już ze spokojem wrzucić "piątkę". Dobrze jest dynamicznie przyspieszać do prędkości 60 km/h. Powyżej dynamiczne przyspieszanie jest niewskazane tłumaczy - wyjaśnia Zbigniew Weseli

Nissan Qashqai (2006 - 2013) - opinie Moto.pl

się liczyć, podobnie jak z niedomaganiami alternatorów. Co wybrać? Godne rekomendacji są przede wszystkim silniki benzynowe 1.6 i 2.0. Ten pierwszy dla kierowców spokojniejszych ale bardziej oszczędnych, ten drugi dla tych, którzy mniej się liczą z kosztami ale lubią jeździć bardziej dynamicznie

Opel Corsa A (1983-1993) - opinie Moto.pl

, że ogromna liczba egzemplarzy pierwszej generacji Corsy to auta mocno wyeksploatowane, sfatygowane, nierzadko po kilku już kolizjach drogowych. Mimo wszystko wciąż jest to dobra propozycja dla osób z mniej zasobnym portfelem, które potrzebują małego i oszczędnego auta by dojeżdżać do pracy czy szkoły

Fiat Panda Cross 4x4 | Test | Droga zabawka

(85 KM) - dostępny jest jedynie z silnikiem benzynowym, ale za to zdolności terenowe ma jeszcze większe. W podobnej cenie znajdziemy też kilka crossoverów segmentu B z napędem obu osi, choć w podstawowych wersjach, tak silnikowych, jak i wyposażeniowych. Summa Summarum Fiat Panda Cross 4x4 ma wiele

Toyota Auris Touring Sports | Pierwsza jazda | Udany powrót

- bardziej dynamicznie. Wynik imponujący, gdy weźmiemy pod uwagę, że mamy do czynienia z pełnowymiarowym kombi. Używany Auris w cenie... Hybrydowy Auris napędzany jest takim samym silnikowym tandemem, jaki znaleźć można w nowym Priusie. To benzynowe 1.8, wspomagane przez silnik elektryczny. Wspólnie generują

Re: Diesel bez filtra cząstek stałych do miasta?

300 tys. km w 15 lat. A Micra K11 była swego czasu jednym z najlepszy > ch samochodów w swojej klasie. Widzisz, też mogłeś sobie kupić tani, bezawaryjn > y i ekonomiczny japoński samochód z oszczędnym i niezawodnym francuskim silniki > em - a zamiast tego przepłaciłeś dwukrotnie za

Re: 2,78 l/100 km w Skodzie Fabii 1.2 HTP

ta poprzednia fabia faktycznie mniej pali. O silnikach HTP krąży sporo plotek. Faktycznie to całkiem dobre silniki, bezawaryjne, oszczędne. Przyzwyczaić się może trzeba do specyficzneg odgłosu pracy. Wizyta na stacji benzynowej wynagradza minusy.

Motodziennik: Genewskie rozczarowania

@Doc. Idź do salonu Citroena i przejedź się C5 kombi. Odporne na zabrudzenia siedzenia - nie ma takich. Załóż dobre gatunkowo pokrowce i masz spokój. Poza tym cisza, komfort, fajny i oszczędny silnik benzynowy 1.6 turbo od BMW.

Re: auto za 23 tys złotych - ma się nie psuć i je

ok 80 tys Zatem do poważnych napraw - daleko... Pytanie o spalanie w tych autach - wcale nie takich lekkich. I z za małymi najczęściej benzynowymi silnikami. Mam wrażenie, że nie będą oszczędne.. Misiaczka proszę o nie drażnienie interlokutorów - już w pierwszym poście napisałem, że polo nie

Re: Koniec silnika 1.9 TDI. Podziękujmy ekologom!

Tak się składa, że jednak ekologia. Miał swoje zalety, miał i wady. Jedną z nich to normy ekologii, a że one teraz rządzą to ten i inne silniki (również i benzynowe) choć dobre muszą przejść do historii. Nowy 1.6 jaki będzie to okaże się po latach. Będzie popularny ponieważ jest oszczędny, jest

Re: Eko jazda

spalasz mniej, ale nie zawsze jest to dobre dla silnika. Warto wiedzieć przy jakich obrotach przypada najwyższy moment obrotowy. Zależy to od rodzaju silnika. Benzynowe lubią wyższe obroty, ale turbodiesle mają tę zaletę, że wysoki moment obrotowy przypada już przy ok. 2000 rpm i z takim wskazaniem na

Re: Brać hybrydę?

szalonymotocyklista napisał: > Szukam oszczędnego samochodu dla siebie i trafiłem na kilka ofert hondy z napęd > em hybrydowym. Są to modele insight, civic i jazz z silnikiem benzynowym 1.3 + > silnik elektryczny (nie wiem dokładnie jak to jest w hondzie zrobione). Cena ta > kiego

Re: jakie auto do miasta: diesel czy benzyna z ga

> Do miasta na krótkie odcinki diesel nie nadaje się. Zanim zdążysz go rozgrzać j > uż musisz kończyć jazdę. Wpływa to negatywnie na trwałość silnika. Ponadto zimą > wnętrze auta z dieslem wolno się nagrzewa. Diesel jest dobry na długie trasy a > le nie na kilkukilometrowe odcinki. >

Re: Subaru Forester 2.0 D | Za kierownicą

, że dopiero benzyna jest naprawdę terenowa Terenowa to może przesada, ale Forester z benzynowym silnikiem to naprawdę bardzo sensowny SUV - bo jednocześnie całkiem nieźle radzi sobie w terenie (AWD, prześwit, reduktor), a z drugiej strony na drodze (niski środek ciężkości). Niestety, dobrą opinię

Re: Wróciłem z Omis Koszty i przeliczenie kursów

Rozmowy ciąg dalszy... Przejrzałem silniki Toyoty Yaris od 1999 do 2011 i nie znalazłem silnika benzynowego 1,4. Może miał Pan błąd w dokumentach, może masz specyficzny model. Takie znalazłem : Lista silników Toyota Yaris I (od 1999 do 2005) Silnik Raportów Średnie spalanie - Silniki benzynowe 1

Re: BMW X1 xDrive28i | Koniec z tradycją

Spalanie jest tu clue problemu. 7,9 to może tylko laboratoryjnie, ale nie da się też tego wykluczyć. Ostatnio BMW udało się zrobić parę silników, które są faktycznie całkiem oszczędne, i to w realnych testach. Na przykład benzynowy biturbo/turbo 3,0 albo 163-konny diesel 2,0, który w modelu 320d

Re: CLIO czy CORSA ?

,wukład kierowniczy elektrycznie wspomagany pracuje bardzo sztucznie,silnik nie jest oszczędny,wyposażnie jest dziwne(wersja Edition 100-4xpp,ABS,welur,ale nie ma centralnego zamka,a szyberdach jest na korbkę!,w ogóle pokładowej elektryki),nadwozie jest słabo zabezpieczone,wiązka z tylnej klapy do boczka sie

Re: Pytanie o RAV4.

,wnętrze smutne i kiepsko wykończone,jednak solidnie.Generalnie są lepsze auta:) ja szukałbym RAV4 z silnikiem benzynowym 2.0 150KM-dość udany,względnie oszczędny,auto z nim pod maską sprawnie się porusza,choć troszku jest mało elastyczny. Santa Fe odpuściłbym,bo jezdzi tak jak wygląda-po starokoreańsku

Re: Liderzy w klasie Premium

tyle dopłacił, gdyby ktoś chciał mi to zabrać. Drugi litr wynikał z trochę przesadnej elastyczności i żwawości silnika. Teraz wstawiane do foresterów silniki 2,0 benzynowe są o litr bardziej oszczędne i podobno równie dobre. Pomijam pseudo-wady takie jak mało bajerancki kokpit, bo uważam, że jest

Re: Vectra B, Laguna czy Omega?

.Generalnie to jest dobre sformułowanie dla zwykłej prasy moto kierowanej do zwykłych konsumentów,ktzórzy myślą "a noo,przecież to najprościejszy silnik je":). Najfajniejsze są 2.2 dT i 1.9 dCi.Oba zapewniają dobre osiągi i mają dobra charakterystykę.W praktyce okazują się też oszczędne (1.9 mniej

Re: Corsa na miasto...opinia

:) O benzynowych 1,2, a zwłaszcza 1,0 zapomnij. Nie warte miana silnika. 1,2 jest dość awaryjny (zwłaszcza wersja starsza, 45-konna), 1,0 dobry do napędzania kosiarki a nie samochodu. 1,0 występuje też tylko w autkach nowszych niż te, które Ciebie interesują. Diesle: 1,5 - zapomnij. 1,5TD - żwawszy

Re: Skoda, Vw czy Fiat?

Wynegocjuj dobrą cenę i zastanów się nad Grande Punto albo bliźniaczą Alfą Mito z silnikiem 1.3 Multijet, wersja 90 KM, najlepiej ze skrzynią 6ką (Grande bo Mito ma seryjnie). Ewentualnie nowa Corsa, ale jest chyba droższa od Grande i nieco tańsza od Mito. Grande Punto z tym silnikiem jest

Szczęki w dół przeczytajcie to

W największym jednak stopniu na nasze wydatki na stacji benzynowej wpływa styl naszej jazdy. Ogólnie rzecz biorąc da się bardzo oszczędnie jeździć mało oszczędnym pojazdem i bardzo nieoszczędnie jeździć motocyklem uchodzącym za ekonomiczny. Obciążenie silnika może być generowane na wiele

Re: HDI 2,o Peugeota

, ale do...traktora, a jakie wrażenia mam po rocznym użytkowaniu 2,0HDi ? Wrażenie mam takie, że...prawdopodobnie nie wrócę juz do silników benzynowych. To rewelacyjna konstrukcja bo bardzo oszczędna, cicha, i jak napisałeś "aksamitna". Do 2000 obrotów nic specjalnie sie nie dzieje, ot zwykłe

Re: Racjonalne korzystanie z auta

Im więcej wiem na ten temat (tj. oszczędnej jazdy), tym bardziej mnie wiele artykułów razi uproszczeniami, przekłamaniami. Ale to szeroki temat i w praktyce są tu rzeczy sprzeczne z intuicją (wyłaczając te najprostsze: miej napompowane prawidłowo opony, nie woź zbędnych kg, hamuj "silnikiem

Re: Fenomen VW

awaryjnością to się dopiero zobaczy - na pewno są mocno wysilone co nie służy długowieczności. A japończycy co jak co ale silniki benzynowe mają doskonałe - zwłaszcza VTEC Hondy, które wciąż wypadają świetnie i są b. oszczędne również dzisiaj (nie pisz o pocz. lat '90 tych bo system VTEC też ewoluował przez

Re: Citroen Xara Picasso czy Renault Scenic ?

virusc napisała: > Zdecydowałam się na Scenica ale jak sie okazuje znależć autko w dobrym stanie > to sztuka ;0) A szukam Scenica 1.9 dCi z dobrym wyposażeniem i tanem > technicznym rocznik 2001. > Poradzono mi silnik dCi a nie tDi ale czemu to nie wiem :) Zapewne dlatego, że dCi jest

Re: V50 2.0 D czy Golf Variant 1.6 TDI

Hej W Golfie VI z 1.6 TDI pod maską przy prędkości 100 km/h i na 5. biegu obrotek pokazuje ok. 1900 obr./min.Przy 130 zaś obroty rosną do ok. 2400;) Wniosek z tego taki,że ostani bieg jest dobry na autostrady (a w Bluemotion przełożenia jeszcze wydłużono:)).Raczej nie ma co narzekać,że silnik

Re:

To bardzo fajnie, że ktoś (w tym wypadku VW) postanowił zrobic ciekawy silnik benzynowy. Poczekajmy jak VW zrobi diesla 2.0 czy nawet 1.4 wspomaganego turbina i spręzarką. 170 KM 2.0 TDI to zwykły wyzyłowany diesel więc nie należy spodziewać sie cudów oszczedności. Z drugiej strony nawet ten 2

Re: furka do 25 tysi.

sprzedać - trudno kupić dobry egzemplarz. Z francuskich mi osobiście podoba sie C4 ale ciezko trafić bez FAP który prędzej czy później bedzie kolejnym kosztem eksploatacji. W tej cenie kupisz też nienajstarszego 307. mam ale wrażenia takie sobie . silnik bardzo fajny ale buda troche plastikowa i

Re: Benzyna vs. diesel

; - zywotniejeszy silnik, > - nowe TD nie warcza juz jak strae kleloty i maja calkiem, calkiem przyspieszen > ie. > www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C175003 > Oczywiscie dobrego diesla trudno znlaezc, bo samochody te maja nakrecone > kilometrow, ale dobrze mysle? Czy jestem zaslepiony

Re: Nowy VW Passat

mniej niż za VW a mam auto szybsze wygodniejsze i ładniejsze i co kurna ciekawe bezawaryjne oraz jak na wersję benzynową oszczędne. Z silników diesla to tylko Common Raile do mnie przemawiają przynajmniej mają dobrą kulturę pracy zwłaszcza 1,9 dCi z Renault i HDI Peugeota (O BMW 3 l nie wspomnę bo to

Re: AbsoLutna FikcjA 159.

niejako nakłania do mniej oszczędnego jeżdżenia, a dopiero 6-sty bieg to nadbieg i jest przez automat rzadko zapinany. Natomiast RAVa może mieć bardziej leniwe i skłaniające do anemicznej jazdy, dłuższe przełożenia ogólnie. Drugi powód może być taki, że silnik tej RAVy to dobra jednostka. Nie chciało mi

jest świetny, mimo że lubię francuzy

- mocny i oszczędny 90 KM wystarcza, a moment 200 Nm z turbo powoduje, że wyprzedzanie to frajda, a stacja benzynowa nie stresuje - w mieście równo 6.0 ltr/100km, w trasie 5, max. 5.5 gdy mocno duszony. - głośny i drgający silnik (coś za coś) - bardzo dłuuuugie prowadzenie lewarka dźwigni zmiany biegów

Alfa Romeo 147,bądź 156-nołchał,redaguje Michał

.Auto słuzyło do > jazdy po mieście. Przy oszczędnej jeździe w lecie spalanie wynosiło > 11l/100km, w zimie ponad litr wiecej. Tak więc popularność JTd > wydaje się być uzasadniona. Zastanów się czy aby diesel to nie jest > dobry pomysł. jbl25 napisał: > Hey, > > Dzięki za cynk z

Sto lat turbodoładowania

publiczności możliwość poznania zalet turbo. 2-litrowy silnik benzynowy z turbodoładowaniem zamontowany w tym aucie umożliwił uzyskanie równie dobrych osiągów, co silnik 3 litrowy z normalnym zasysaniem. Następnie wszedł na rynek oszczędny i oferujący imponujące osiągi Mercedes 300 Turbo Diesel. Po 20 latach

Re: Nowy VW Passat

Renault to bym nie kupił. A tak zapłaciłem mniej niż za VW a mam auto > szybsze wygodniejsze i ładniejsze i co kurna ciekawe bezawaryjne oraz jak na > wersję benzynową oszczędne. > Z silników diesla to tylko Common Raile do mnie przemawiają przynajmniej mają > dobrą kulturę pracy zwłaszcza 1

Re: SubaruLegacy czy passat?

Z tych dwóch wybrałbym 3 litrowe benzynowe subaru ;-) Tak się złożyło, że mam czasami okazję przejechać się 140 TDI Passata i 2.0 Legacy. Nikt stąd jeszcze pewnie nie jeździł dieslem subaru więc silników nie porównamy. Wnętrze - w subaru japońska nuda, czarno, bez wyrazu i mimo dużego wnętrza

Re: czy STILO to dobry samachód ??

Witam, Jeździłem przez pewien czas kilkoma fiatami Stilo - samochody firmowe - silniki benzynowe 1.2, 1.6, 1.8. Z moich doświadczeń najlepiej sprawuje się silnik 1.8 - niemniej ograniczeniem jest na pewno cena. Jako autko bardzo mi się podoba choć jak mam jechać alfą 147 czy stilo to wybieram

Re: Duster za 40 tys. (4x4-50 tys.)

auta są ok. 15 cm dłuższe. > -motory dCi, niestety nie cieszą się one dobrą opinią, > znane są rozliczne przypadki poważnych problemów z wtryskiwaczami Na Zachodzie dotyczyło to silników z początkowych lat produkcji, natomiast w krajach nieco mniej cywilizowanych zdarza się to obecnie

Re: Ford Escort

betonowych Opole - Olszyna to myślałem że wstrząsu mózgu dostanę. Naprawy względnie drogie no ale t ozależy gdzie kto serwisuje. Co mogę zaproponować porównywalnego z tego okresu? Może Renault Megane 1,9 dT lub benzynową 1,6 90 KM. Silnik 8 zaworowy więc tańsza wymiana rozrządu cichy i oszczędny.Auto było

Cala prawda (?) o TDI koncernu VW

budowie starego i nowego typu silnika skoncentrowały się głównie na głowicy oraz osprzęcie. Kanały dolotowe silnika zostały ukształtowane tak, by zmniejszyć opory i uzyskać dzięki temu odpowiednią moc, a jednocześnie powietrze było wprowadzone w silny ruch wirowy, ułatwiający dobre wymieszanie z

Nowoczesne silniki wysokoprężne - Nowy Ford Mondeo

-zaworowej. Obie jednostki, znane z cichej i elastycznej pracy, charakteryzują się bardzo dobrym połączeniem osiągów i niskiego zużycia paliwa. Ze względu na cichą pracę silniki te bardziej przypominają silniki benzynowe, ale już wysokie wartości momentu obrotowego (280 Nm przy 1900 obr/min) świadczą, że

Re: Duster za 40 tys. (4x4-50 tys.)

auto. Ja patrzę na Dustera jako na tanie jedyne auto dla rodziny z plusem w postaci 4x4. Ciebie zdaje się interesuje jedynie 4x4 i cena. Dla mnie jest istotna przestronna kabina i spory bagażnik. Jednocześnie. > > -motory dCi, niestety nie cieszą się one dobrą opinią, > > znane są

Re: Mercedes 123 tzw beczka czy Lanos ?

To wszystko są co najmniej przyzwoite samochody! Golf III - duże ryzyko trafienia na powypadkowy, sporo egzemplarzy zajechanych, z „nielegalną” przeszłością. Pod każdym względem to dobry samochód, prowadzący się bardzo pewnie, wygodny, ergonomiczny. Tyle że jakiś taki smutnawy

Re: Volvo 850

:( Dsyć moralizowania, teraz trochę nt. tego auta: - silniki benzynowe są OK, ale bardzo źle znoszą gaz - maja mocno zaawansowane układy emisji spalin i mało które auto jeździ dobrze na gazie. Czasem padają sondy lambda i cewki zapłonowe (palcowe, każdy cylinder ma oddzielną). Przy delikatnej jeździe

Re: polityka w całej EU jest do bani

z n > ich to brak 3-litrowego diesla. Europejczycy nie doceniają hybryd, które palą m > niej niż diesle i to w dodatku mniej kalorycznego paliwa, są Podstawowa zasada marketingu to zaspokajanie potrzeb. Europejczycy mają gdzieś hybrydy, i się temu nie dziwie. Lansujesz tezę o oszczędnych

Re: specjalnie dla Ciebie "tekst"

poprzednich generacji mogli jedynie pomarzyć - komfortowe zawieszenie. Tak, dobrze widzicie. KOMFORTOWE! * "Golfem jeździ wioska" (*) Zestrojenie podwozia niemiecka prasa zawsze określała mianem dobrego kompromisu pomiędzy prowadzeniem i komfortem... Prowadzenie było OK, ale słowa komfort

Dla Tima z 17.04 oraz wszystkich innych

ma szans! Nowe diesle są w środku bardzo dobrze wyciszone, i na przykładzie nowej trójki niewiele usłyszysz w środku,chyba że na zewnątrz samochodu. Ale jeździ się w samochodzie a nie na zewnątrz! Zauważ też że diesle mają dłuższą żywotność silnika ale remont droższy.Tego nie doczekasz jak kupisz

Re: lepszy???

ma szans! Nowe diesle są w środku bardzo dobrze wyciszone, i na przykładzie nowej trójki niewiele usłyszysz w środku,chyba że na zewnątrz samochodu. Ale jeździ się w samochodzie a nie na zewnątrz! Zauważ też że diesle mają dłuższą żywotność silnika ale remont droższy.Tego nie doczekasz jak kupisz

podobnie policja

przedłużenie. Długość gwarancji powinna być jednym z głównych czynników oceny oferty w kategorii np. ceny - np. przy 5 letniej gwarancji koszt zakupu samochodu należy podzielić przez 5, natomiast przy 2 letniej przez 2, i oczywiście preferować niższa wartość. O ile stan techniczny samochodów jest dobry gaz

Re: Rozkład sprzedaży na wersje silnikowe - Passa

przewidzieć, co się stanie. > > No i do takich wniosków zawczasu dochodziliśmy. Dobrzy jesteśmy! Trza by > zacząć > > jakoś spieniężać te forumowe 'intelligence data & tactics'. > > Może w GM na przykład, he he. Tylko będą musieli znowu obciążyć amerykańskich podatników na

Re: "oszczędna"

kolopko napisał: > Dobra. Bo widzę ze naprawdę jesteś w temacie lewy. Prius jest TYLKO I WYŁĄCZNIE > W HYBRYDZIE (nie ma innych - nie ma priusa tylko w benzynie lub dizlu). I ten > prius prowadzi w rankingach awaryjności. A dlaczego prius i auris nie są porówn > ywalne to sobie

Re: Co myslicie o Superb?

/h, mieściłem się w 7 dm³/100 km! W mieście Prezes wymagał co najmniej 7,5-8 dm³/100 km. Najnowsze silniki TDI (Euro 4) dla Superbów (1.9 TDI 105 KM i 2.0 TDI 140 KM) nie są już tak oszczędne. Po za tym świetne, progresywnie działające sprzęgło. Przyzwoita skrzynia 5-biegowa. Biegi wchodziły lekko

Re: Rekordowo oszczędny Ford Focus

Wierzę, że ten Ford może mało palić, ale jedynie na trasie. W mieście silnik pracuje zimny, włącza się wypalanie filtra cząstek stałych, a przy hamowaniu i przyspieszaniu daje znać spora masa samochodu. W mieście będzie palił co najmniej 7 l/100 km latem. Lepiej kupić mały samochód benzynowy np. WV

Re: Mocne, nieawaryjne, oszczędne auto!!

Ja za to polecam zdecydowanie jakies japonskie auto z silnikiem benzynowy. Najlepiej honde (duza moc i stosunkowo male spalanie). Nie bede pisal o zaletach i wadach albo dlaczego moim zdaniem japonska benzyna jest lepsza od niemieckiego diesla, bo nie ma to sensu. Ja smigam civikiem z 96 roku i

Re: jeden benzynowy i jeden diesel

Wystarczy poczytać "specjalistyczne" tygodniki motoryzacyjne, a w nich aż roi się od tekstów typu: "podstawowy silnik jest dobry, ale dopiero ten mocniejszy daje przyjemność z jazdy" albo "słabszy silnik jest wprawdzie oszczędny, ale tylko ten mocniejszy pozwala na