elektroniczna obręcz sterowania gazem

Jan Zomer

Skoda Octavia 1.4 TSI vs. Honda Civic 1.5 Turbo - czeska funkcjonalność kontra japońska egzotyka

Skoda Octavia 1.4 TSI vs. Honda Civic 1.5 Turbo - czeska funkcjonalność kontra japońska egzotyka

Nadwozie typu liftback to wymierający gatunek w segmencie kompaktów. Niemniej, wciąż na nie stawia Skoda. Wysoki poziom praktyczności w połączeniu z dynamicznymi silnikami turbodoładowanymi może skusić niejednego ojca. Czy zaprezentowana niedawno nowa generacja japońskiego sedana jest w stanie nawiązać rywalizację z wyjadaczem z Czech?

Mercedes-AMG GLC 63 S 4MATIC+ - najmocniejszy SUV w swojej klasie

Wyciąganie daleko idących wniosków na podstawie wyglądu często prowadzi do błędnej oceny, a nowy SUV spod znaku AMG jest tego najlepszym przykładem. W naszym teście, Mercedes-AMG GLC 63 S 4MATIC+ - najmocniejszy SUV w swojej klasie.

Seat Ibiza 1.0 TSI vs. Suzuki Swift 1.0 BoosterJet - porównanie. Dwie filozofie, jeden segment

Auta miejskie dorównują już wielkością kompaktom z końca lat 90. Są też wyposażane w multimedia i elektroniczne gadżety, które kilka lat temu występowały jedynie w limuzynach klasy średniej. Z doładowanymi silnikami, sprawdzą się zarówno w mieście, jak i na autostradzie. Swift oraz Ibiza stanowią nową jakość w segmencie B.

Prawdziwe wejście smoka. Jeździliśmy Hyundaiem i30 N

Prawdziwe wejście smoka. Jeździliśmy Hyundaiem i30 N

, zastosowano elektronicznie sterowany mechanizm różnicowy, adaptacyjne zawieszenie dopasowujące charakterystykę do warunków na drodze i preferencji kierowcy, a także Launch Control niwelujący straty wynikające z ograniczonej przyczepności. W i30 N pojawia się także wybór trybu jazdy z czterema predefiniowanymi

Porównujemy Mitsubishi L200 i VW Amaroka. "Dwie definicje pickupa"

Porównujemy Mitsubishi L200 i VW Amaroka. "Dwie definicje pickupa"

prędkości obrotowej. Ma mnóstwo siły od samego dołu, aż do czerwonej skali obrotomierza. Ma stały napęd na cztery koła sterowany elektronicznie (Torsen). Jedynie za pomocą przycisku obok lewarka skrzyni, możemy zblokować tylny most. Głębokość brodzenia wynosi pół metra. Wynik porównywalny z L200. W

Volvo S 60 Polestar | Pierwsza jazda | Frajda limitowana

Volvo S 60 Polestar | Pierwsza jazda | Frajda limitowana

). Do tego warto doliczyć 19 lub 20-calowe obręcze aluminiowe, przyciemnione szyby boczne, lotkę na pokrywie kufra, a także dyfuzor z dwiema owalnymi końcówkami wydechu i dokładkę pod przednim zderzakiem. Volvo | Lista nowości 2017 Wnętrze przedstawia klimat typowy dla skandynawskich konstrukcji z

Fiat Panda 4x4, Trekking, CNG, LPG | Pierwsza jazda

Fiat Panda 4x4, Trekking, CNG, LPG | Pierwsza jazda

pojawiła się aluminiowa osłona. Za przeniesienie napędu na tylną oś odpowiada elektronicznie sterowane sprzęgło wielopłytkowe, które szybko reaguje na uślizg któregoś z kół. Wystarczy 0,1 sekundy by moment powędrował na przednią lub tylną oś. Torque on demand działa całkowicie automatycznie. Kierowca nie

Skoda Yeti po liftingu - test | Pierwsza jazda | Kosmetyka

Skoda Yeti po liftingu - test | Pierwsza jazda | Kosmetyka

, oczywiście z 4x4, powinny sprostać wymaganiom większości użytkowników co do jazdy offroadowej. Dobrym przykładem jest właśnie Yeti. Oczywiście nie jest to przeprawówka, ale dzięki elektronicznie sterowanemu napędowi na cztery koła (sprzęgło Haldex piątej generacji), elektronicznej blokadzie mechanizmu

Nowy Ford Focus ST | Pierwsza jazda | Dwa światy

Nowy Ford Focus ST | Pierwsza jazda | Dwa światy

plastra miodu, wyprofilowana pokrywa silnika, oraz nowe, węższe reflektory i prostokątne lampy przeciwmgielne. Z tyłu modyfikacjom poddano m.in. lampy, które są teraz mniejsze. Wyróżnikami nowej odsłony modelu są także 19-calowe obręcze aluminiowe ST Design (oferowane w opcji) z nowymi oponami produkcji

Tajemnicze skrótowce cz. II

Tajemnicze skrótowce cz. II

samochodu osobowegoM+S (Matsch+Schnee) - błoto i śnieg, oznaczenie opon zimowych MAF (Mass Air Flow) - czujnik przepływu ilości powietrza do kolektora ssącego MBA - system wspomagania nagłego hamowania, patrz: BAS (Skoda) MCP - mechaniczna skrzynia biegów z elektronicznym sterowaniem (Citroen) MFI, MPI

Citroen C4 Picasso - test | Pierwsza jazda

Citroen C4 Picasso - test | Pierwsza jazda

francuskiego auta, podejście to nie powinno nikogo dziwić. Zawieszenie bardzo dobrze radzi sobie z filtrowaniem niedoskonałości drogi. Nawet przy dużych, 18-calowych obręczach kół. Nastawienie na komfort ma jednak swoje wady. Przy szybkich zmianach kierunku jazdy, nadwozie lubi nieprzyjemnie zakołysać. Słowa

Skoda Fabia RS | Długi dystans - 11 395 km

Skoda Fabia RS | Długi dystans - 11 395 km

- Tylko nie mów do mnie "Fabieda" - prychnęła, gdy tylko zamknąłem drzwi. Otulony kubełkowym fotelem, ścisnąłem w dłoniach mięsistą kierownicę z emblematem vRS i przekręciłem kluczyk. Pod maską rozpoczęła się huczna impreza. Wystarczyło musnąć pedał gazu, żeby do uszu dobiegł syk

Prawo do jazdy - niepełnosprawni za kierownicą

hamulec, a przekręcenie - gaz. Oba systemy uzupełnia hamulec postojowy, który ma postać zapadki umieszczonej za gałką gazu-hamulca (jedno wciśnięcie blokuje hamulec, drugie go odblokowuje). Jeżeli samochód ma manualną skrzynię biegów, trzeba rozwiązać kwestie obsługi sprzęgła. Do wyboru mamy sterowanie

Mazda 6 2.2 MZR-CD | Test | Urok osobisty gratis

Mazda 6 2.2 MZR-CD | Test | Urok osobisty gratis

) elektronicznymi pomocnikami, na przykład inteligentnym tempomatem, w wyposażeniu standardowym brakuje im natomiast reflektorów ksenonowych. Toyota jest seryjnie uzbrojona w biksenony i skórzaną tapicerkę. GAZ atrakcyjna linia nadwozia, dobra jakość wykończenia, wysoka kultura pracy silnika, dobre osiągi i niski

Mazda 6 (2002-2007) - opinie Moto.pl

Mazda 6 (2002-2007) - opinie Moto.pl

kabiny nie ma się co obawiać konkurencji. Na kierowcę czeka przeciętnych gabarytów fotel, gruba, trójramienna kierownica oraz zaprojektowane na czasie zegary z (niekiedy męczącym) czerwonym podświetleniem. Atrakcyjny wizualnie projekt kokpitu nie mści się na ergonomii. Elementy sterowania rozmieszczono

Fiat Panda 100 HP

zapewniał superwydajne wspomaganie elektrycznego układu kierowniczego, znalazł się guzik Sport. Podobnie jak w autach BMW jego wciśnięcie powoduje wyostrzenie reakcji silnika na (elektronicznie sterowany) pedał gazu i zmniejszenie siły wspomagania układu kierowniczego. Ciekawe, ile zaśpiewają za te

Volvo XC90 V8

Moment (Nm przy obr/min) 440/3900 Napęd cztery koła (sprzęgło wielopłytkowe sterowane elektronicznie) Skrzynia biegów automatyczna/6-stopniowa

Ducati Streetfighter - Książę ciemności

Ducati Streetfighter - Książę ciemności

nieprawdopodobne, jak łatwo sterować motocyklem po brutalnym odkręceniu gazu na wyjściu z zakrętu. Uniesione wówczas przednie koło absolutnie nie zaburza obranej przez nas trajektorii. Niesamowite wrażenie robi także start spod świateł. Pokaźna wartość momentu obrotowego dostępna jest już przy najniższych obrotach

Honda Civic Type R - diabelska siła

zapewnia precyzję godną karabinka snajperskiego. Mistrzostwo świata. Idealnie pasuje do typowo wyścigowego silnika, który reaguje na ruchy stojącego pedału gazu jak na ukłucie szpilką. Zaawansowany technicznie, wysokoobrotowy, dwulitrowy motor z elektronicznie sterowanymi czasami otwarcia i wzniosu zaworów

Audi Q7 - test

. Nowa generacja z międzyosiowym mechanizmem różnicowym typu Torsen i elektronicznie sterowaną blokadą centralnego dyferencjału rozdziela moment na przednią i tylną oś (standardowo w normalnych warunkach to 40/60). Podczas szybkiej jazdy w terenie na śliskiej nawierzchni jedyne, co mnie hamowało, to ESP

Volvo S80

jedzie! Maksymalna moc dostępna jest przy 5950 obr/min, a potężny moment 440 Nm przy niespełna czterech tysiącach obrotów. Trochę brak mu mocy od dołu ale i tak do setki auto przyspiesza w 6,5 sekundy. Na mokrej nawierzchni z ruszaniem nie mam kłopotu. W końcu to All Wheel Drive. Elektronicznie sterowane

Mercedes C klasa - test | Za kierownicą

zamiast dyskretnego, stojącego na masce znaczka pokazują swoje "rodzinne srebro" pełną gębą.Komu to nie wystarczy, może zamówić pakiet stylistyczny AMG, który obejmuje 17- lub 18-calowe obręcze, perforowane tarcze hamulców, trochę botoksu na zderzakach i progach oraz obniżone o 15 mm zawieszenie

Audi A3 3.2 Quattro

, sześciostopniową ręczną skrzynię i napęd na cztery koła. O rozdział napędu dba Haldex, czyli wielopłytkowe elektronicznie sterowane sprzęgło lepkościowe. Silnik VR6 o niewielkim (15 st) kącie rozwarcia cylindrów dysponuje ogromnym potencjałem. Auto przyspiesza rewelacyjnie i z każdych obrotów. Robię prostą próbę

Jaguar XF - Ostry niczym brzytwa

powiedział, że biegi trzeba zmieniać niewygodnym wielkim joystickiem? WXF po uruchomieniu silnika przyciskiem start stop sporych rozmiarów pokrętło (podobne do iDrive'a z BMW) wysuwa się z konsoli. Wystarczy je przekręcić, by włączyć odpowiedni bieg. Wszystko sterowane "by wire", czyli

Wiesmann MF 30, MF 3, GT MF 4 - test | Za kierownicą

mają po pięć lub sześć biegów. Można również zamówić znaną z BMW sterowaną sekwencyjnie sześciostopniową zautomatyzowaną przekładnię SMG II. Elektroniczny układ stabilizacji toru jazdy DSC (odpowiednik ESP) to opcja, ale i tak można go wyłączyć. Osiągi (6 sekund do setki, ponad 230 km/h) są też zasługą

Chevrolet Aveo 1.4 SE sedan

auta? Porównywalna Thalia 1.4 Expression kosztuje 38 800 zł. Czyli mniej niż Chevrolet! Ponadto jest wyposażona seryjnie w centralny zamek i elektrycznie sterowane szyby z tyłu i z przodu. Trzeba jednak dopłacić za klimatyzację ręczną i radioodtwarzacz, razem - 5500 zł. W efekcie Renault kosztuje 4460

Smart cdi Pulse

zaledwie 1800 obr/min. Początkowo autko zrywa się bardzo żwawo, później przyspieszenie wyraźnie spada. W najlepszym wypadku uzyskasz nieco poniżej 20 s do setki. Smarta wyposażono w 6-stopniową, zautomatyzowaną skrzynię biegów. Sprzęgło jest sterowane elektronicznie (nie ma więc trzeciego pedału). Możesz

Renault Megane II 1.6 16V Luxe Privilege

, ABS z korektorem siły hamowania EBD, wspomaganie układu kierowniczego, elektrycznie sterowane szyby i lusterka, fotel kierowcy regulowany na wysokość, 16-calowe obręcze aluminiowe, radioodtwarzacz CD, światła przeciwmgielne, ręczna klimatyzacja oraz centralny zamek. Testowane auto zostało poza tym

Chevrolet Aveo 1.4 SE

 wyposażeniem identycznym jak Chevrolet Aveo kosztuje więc o 9520 zł więcej. A w wypadku francuskiego auta? Porównywalna Thalia 1.4 Expression kosztuje 38 800 zł. Czyli mniej niż Chevrolet! Ponadto jest wyposażona seryjnie w centralny zamek i elektrycznie sterowane szyby z tyłu i

Cena perfekcji - Jaguar XF SV8 vs. Lexus GS 460

niebieską obwódką. Linie są proste, nie ma zbędnych przycisków. Większość funkcji przejął dotykowy wyświetlacz nawigacji. Ostały się jedynie przyciski od klimatyzacji i pokrętło zmiany biegów. Wysuwa się po przekręceniu kluczyka i steruje biegami "by wire", czyli elektronicznie. To nie wszystko

Konfrontacje: Audi A3 Sportback 3.2/Volkswagen Golf R32

;. Do tego taki sam napęd wszystkich kół z elektronicznie sterowanym rozdziałem momentu obrotowego i identyczne zawieszenie z wielowahaczową tylną osią. Na deser przekładnia DSG, czyli zautomatyzowana mechaniczna skrzynia dwusprzęgłowa. Jedna z najlepszych skrzyń świata. Mimo zmęczenia czuję

Mitsubishi Lancer Evo VIII

również masa silnika. Zastosowano nowe materiały, zmodyfikowano kolektor dolotowy, pompę wodną, tłoki i korbowody oraz oprogramowanie. Jednak nie silnik, a elektronicznie sterowany układ napędowy AWC (All Wheel Control) stanowi o wyjątkowości Evo VIII zapewniając mu przewagę nad jedynym, bezpośrednim

BMW 330 XI / SUBARU IMPREZA WRX / VOLVO S60 AWD / VW BORA V6 4MOTION

wielotarczowego sprzęgła sterowanego elektronicznie. Jego największą zaletą jest bardzo szybka praca. Nawet znajomy kierowca wyścigowy był pod wrażeniem. Powiedział, że Volvo S60 "składa" się do zakrętów lepiej niż inne auta z naszego porównania.Jednostka napędowa dysponuje dużym momentem w szerokim

BMW 745i/MERCEDES-BENZ S 430

prosty i łatwy w obsłudze. Wszystkimi funkcjami menu sterujemy poprzez przekręcenie, wciśnięcie lub przesunięcie okrągłego pokrętła. Nie do końca słuszne wydaje mi się wprowadzenie np. możliwości odłączenia elektronicznego systemu stabilizacji toru jazdy i kontroli trakcji DSC. Do dobrych pomysłów w

Konfrontacje: Audi A6 Avant vs. Volvo V70

opanować cztery podstawowe klawisze i pokrętło między fotelami. Wśród gadżetów, takich jak elektrycznie sterowany hamulec ręczny, panel klimatyzacji bez jakiegokolwiek wyświetlacza aktualnie wybranej temperatury czy intensywności nadmuchu, wygląda tanio, by nie powiedzieć tandetnie. W pełni elektroniczna

Mercedes C 55 AMG i C 230 Sport Coupe Evolution AMG

nie montuje się w fabryce. Przeczucie mnie nie myliło - nie dość, że wszystkie obręcze mają teraz mniejszy offset, to jeszcze przednią oś wydłużono o 1,2 cm. Taka "rozkraczona" C-klasa wygląda naprawdę sexy. Może kiedyś dowiem się, dlaczego ludzki mózg przekłada rozstaw kół na większą moc i

Volvo S40 T5

. GAZ: Zgrabna karoseria, bardzo dobre podwozie ze quasisportowym (ale dość komfortowym) zawieszeniem, mocny i oszczędny silnik, krótkoskokowa i dobrze zestopniowana sześciobiegowa skrzynia, precyzyjny układ kierowniczy, ciekawa aranżacja wnętrza, wygodne fotele, przejrzysty panel sterowania. HAMULEC

Re: wiesci od prawnika

automatyczna skrzynia biegów, sprzęgło automatyczne, ręczny sterownik sprzęgła, ręczny gaz – hamulec, elektroniczna obręcz przyspieszenia oraz urządzenia pomocnicze: przedłużenie pedałów, przeniesienie przełączników, dźwigni i pedałów, system wspomagania parkowania, sterowanie elektroniczne